Skocz do zawartości

Co wybrać: 1.2 TSI czy 1.6 TDI


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

PEPCIO nie zawisc, ale skoro komus przy predkosci sredniej x pali Y paliwa to pierwsze co wg mnie podaje fote.

Niechaj Ci pali 3 l, nic mi do tego.

Jakos mam wrazenie, ze pisales o predkosci 160 i spalaniu ponizej 6l

To mnie zadziwilo, a nie chce mi sie szukac gdzie to bylo czy tu czy na cromie.

Wynik nad morze bez zdjec FOTO smile.gif to mam 5,1-5,5 tyle ze mam BOX na dachu a to nieco opiera, a mam tylko 120KM i 280Nm

I nie pisze o 4 l bo ja tego zrobic nie potrafie frown.gif

Nie chcesz podac foty, Twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najzwyczajniej w świecie bredzicie co niektórzy w mojej ocenie, ale polemikę na tym kończę bo czasu szkoda.

PEPCIO, daj fote i rozwiej watpliwosci

chetnie z calego baku, naprawde ja Ci nie wrogiem, czysta ciekawosc i dowod ze sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PEPCIO, daj fote i rozwiej watpliwosci

> chetnie z calego baku, naprawde ja Ci nie wrogiem, czysta ciekawosc i dowod ze sie da.

jaki dowód? ja Ci w 5 minut spreparuję dowolną fotę z dowolnymi wskazaniami komputera pokładowego.

ja np ostatni weekend - zrobiłem trase Warszawa Toruń Warszawa. Trasa do - srednie spalanie 8,1. trasa spowrotem - ten sam bak średnie spalanie połączone spadło do 6.9. czyli wychodzi na to, że żona jadąc w trybie kapelusz (długi weekend - koniec) spaliła ok 6l (o 2 mniej niż ja). imho piękny wynik jak na segment D w benzynie.

morał jest taki: TSI i tak palą 2 litry mniej przy przelotowej ok 200 smile.gif odpuście człowiekowi. nie odróżnia podstawowych pojęć i tyle. ma prawo smile.gif jeden lubi patrzeć na każdą kropelkę paliwa, a drugi pomidory smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki dowód? ja Ci w 5 minut spreparuję dowolną fotę

Tak, Grycanke jak zrobili o talii osy na reklamie to niepodobna do siebie byla:)

Te Twoje 508 w TCE to srednia taka, ze szkoda sobie dooopy zawracac jakimis tedeikami klekotami co spala litr mniej:)

Oj cichsze czasy nadchodza, 1,6 i 160KM jak Honda Vtec 20 lat temu co frunela ale ciezko hamowala:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj mały teścik, na bardzo którykim odcinku, bo tylko kawałek jechałem niemiecką autostradą.

Test wykonany w 2 strony wy wykluczyć pochylenie terenu i wiatr, który zresztą dzisiaj mocno wiał.

Przy zapięteym tempomacie na 180-185 km/h pokazuje ok. 11-12 litrów.

Były to krótkie 10 km odcinki, w obu przypadkach wyszło ok. 11,5 l.

Natomiast jest jedna ciekawostka.

Tempomat zapięty na 183 km/h wg. licznika, skasowanie licznika.

I pierwsza średnia prędkość wyliczona 178 km/h hmm.gif

Za chwilę patrzę znowu na średnią, a tam już 176 km/h km/h.

Ustabilizowało się w okolicy 174 km/h.

Kiedyś robiłem też test na tempomacie, zapięte przez ponad 100 km było 135 km/h, a średnia wyszła 127 km/h.

Jak pamiętam raqz tylko wtedy zwolniłem na kilka sekund do 120 km/h.

I tak się zastanawiam, czy średnia nie jest wyliczana z rzeczywistej prędkości, bo wiadomo że liczniki przekłamują hmm.gif

Tylko skąd ma rzeczywistą prędkość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko skąd ma rzeczywistą prędkość ?

Komputer wie dokładnie, ale decyduje się pokazać co innego; po OBD można prędkość sczytać.

W meleksie np. między wskazaniem prędkościomierza a wg OBD jest różnica 5-8kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem dzisiaj mały teścik, na bardzo którykim odcinku, bo tylko kawałek jechałem niemiecką

> autostradą.

> Test wykonany w 2 strony wy wykluczyć pochylenie terenu i wiatr, który zresztą dzisiaj mocno wiał.

> Przy zapięteym tempomacie na 180-185 km/h pokazuje ok. 11-12 litrów.

> Były to krótkie 10 km odcinki, w obu przypadkach wyszło ok. 11,5 l.

> Natomiast jest jedna ciekawostka.

> Tempomat zapięty na 183 km/h wg. licznika, skasowanie licznika.

> I pierwsza średnia prędkość wyliczona 178 km/h

> Za chwilę patrzę znowu na średnią, a tam już 176 km/h km/h.

> Ustabilizowało się w okolicy 174 km/h.

> Kiedyś robiłem też test na tempomacie, zapięte przez ponad 100 km było 135 km/h, a średnia wyszła

> 127 km/h.

w niedziele też był mały teścik, dystans 70km, avspeed 124km/h, spalanie 5.4 przelotowo jechałem 140km/h kilka razy mocno więcej, chyba całkiem sensowne to spalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w niedziele też był mały teścik, dystans 70km, avspeed 124km/h, spalanie 5.4 przelotowo jechałem

> 140km/h kilka razy mocno więcej, chyba całkiem sensowne to spalanie...

W 1.6 TDI 105 KM ?

To różnica 2l w stosunku do TSI, czyli potwierdzało by te wszystkie dywagacje.

Fajnie zobaczyć 5 z przodu przy takich prędkościach zlosnik.gif, tylko różnica w cenie zakupu nowego jest absurdalna (TSI vs TDI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.6 TDI 105 KM ?

ta ok.gif

> To różnica 2l w stosunku do TSI, czyli potwierdzało by te wszystkie dywagacje.

tylko octa trochę wieksza i cięższa od fabi..

> Fajnie zobaczyć 5 z przodu przy takich prędkościach , tylko różnica w cenie zakupu nowego jest

> absurdalna (TSI vs TDI)

To racja, w o3 ta różnica jest już mocno przesadzona, jak kupowałbym nowe to byłoby TSI, ale że używka się fajna trafiła to jest tdi w cenie prawie tsi, kupno używanego tsi to też niezła loteria crazy.gif

edit. przed A4 jechałem po drogach krajowych, spalanie 4.0, av speed 65km/h dystans 130km zlosnik.gif kiedyś było 3.8 ale teraz 3 osoby na pokładzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta

> tylko octa trochę wieksza i cięższa od fabi..

Proszę Cię o rozsądek zlosnik.gif

Te różnice mają marginalny wpływ, przy tych prędkościach większe znaczenie moze mieć współczynnik cx.

Podejrzewam, że Octavia może mieć lepszy niż Fabia. zlosnik.gif

Moja Fabia ma w papierach 1243 kg, także prawie tyle co O II.

Pomijam tą subtelną różnicę 105 KM vs 180 KM.

Zresztą wystarczy spojrzeć w statystyki na sprtimonitor i wszystko wiadomo.

> To racja, w o3 ta różnica jest już mocno przesadzona, jak kupowałbym nowe to byłoby TSI, ale że

> używka się fajna trafiła to jest tdi w cenie prawie tsi, kupno używanego tsi to też niezła

> loteria

Przy używce to już jest inna para kaloszy i tak naprawdę niewiadomo co wybrać. Każdy wybór jest dobry o ile się nie będzie psuło ok.gif

> edit. przed A4 jechałem po drogach krajowych, spalanie 4.0, av speed 65km/h dystans 130km kiedyś

> było 3.8 ale teraz 3 osoby na pokładzie

U mnie by było ok. 5-5,5l.

W jednym i drugim przypadku można śmiało kierować się danymi z katalogu.

W zależności od stylu jazdy i infrastruktury trzeba przyjąć odpowiedni dodatkowy %.

Ale wyjściowo katalog jest jak najbardziej do zrobienia, przy spokojnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast jest jedna ciekawostka.

> Tempomat zapięty na 183 km/h wg. licznika, skasowanie licznika.

> I pierwsza średnia prędkość wyliczona 178 km/h

> Za chwilę patrzę znowu na średnią, a tam już 176 km/h km/h.

> Ustabilizowało się w okolicy 174 km/h.

> Kiedyś robiłem też test na tempomacie, zapięte przez ponad 100 km było 135 km/h, a średnia wyszła

> 127 km/h.

> Jak pamiętam raqz tylko wtedy zwolniłem na kilka sekund do 120 km/h.

> I tak się zastanawiam, czy średnia nie jest wyliczana z rzeczywistej prędkości, bo wiadomo że

> liczniki przekłamują

> Tylko skąd ma rzeczywistą prędkość ?

ECU wie doskonale ile jedziesz, u mnie jest to samo, odczyt przez OBD mniej więcej zgadza się z GPS, a licznik łże jak zły zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECU wie doskonale ile jedziesz, u mnie jest to samo, odczyt przez OBD mniej więcej zgadza się z

> GPS, a licznik łże jak zły

To jest zrobione specjalnie, jedyna rada to zamówić na Allegro maskownicę

z nadrukowanymi prędkościami tak jak trzeba - do mojego Stilo robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja chyba jestem ewenementem, mając na codzień 1,2 TSi i 1,9 TDi.

> Żadnego jakoś specjalnie nie chwalę, oba są poprawne - TSi pali więcej niż w katalogu, ale bardzo

> przyjemnie jeździ, TDi klekocze i trzęsie się jak mokry pies, ale pali mało.

Widać, że nie jechałeś 1.6 TDI, tylko potwierdziłeś regułę zlosnik.gif ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać, że nie jechałeś 1.6 TDI, tylko potwierdziłeś regułę ...;)

dokładnie, jeździłem 1,6 TDi i ani się nie trzęsło, ani nie klekotało...co prawda miało tylko 5ooo km przebiegu, ale nie sądzę, żeby po większym przebiegu była jakaś kolosalna różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, jeździłem 1,6 TDi i ani się nie trzęsło, ani nie klekotało...co prawda miało tylko 5ooo

> km przebiegu, ale nie sądzę, żeby po większym przebiegu była jakaś kolosalna różnica...

Po 100 kkm też nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, jeździłem 1,6 TDi i ani się nie trzęsło, ani nie klekotało...co prawda miało tylko 5ooo

> km przebiegu, ale nie sądzę, żeby po większym przebiegu była jakaś kolosalna różnica...

Ja mam bezpośrednie porównanie: 1.4 TSI do 1.6 TDI w Fabii i do 1.9 TDI w Octavii I.

Różnica jest znaczna, 1.6 TDI pracuje dużo lepiej od 1.9 TDI.

Ale 1.6 TDI w porównaniu do 1.4 TSI właśnie trzęsie się i pryka.

Różnica jest znaczna szczególnie przy niskich obrotach, im szybciej się jeździe tym niej jest to wyczuwalne, ale nie sposób pomylić TSI z TDI.

Zresztą nic nowego, że beznyna pali więcej od diesla, a diesel kulturą pracy odbiega od benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, jeździłem 1,6 TDi i ani się nie trzęsło, ani nie klekotało...co prawda miało tylko 5ooo

> km przebiegu, ale nie sądzę, żeby po większym przebiegu była jakaś kolosalna różnica...

Szkoda, że wszystkie u mnie w firmie klekoczą i się trzęsą 270751858-jezyk.gif Każdy ma inaczej ustawiony próg bólu ale bez przesady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Golf VI Plus 1.2 TSI 105 KM

> 2. Golf VI 1.6 TDI 90 KM

Tak zupełnie BTW. w dniu dzisiejszym z czterema osobami na pokładzie na dystansie ponad 20 kilometrów zrobiłem z 1.2tsi średnią 3.4l/100km.

Nawet film z tego powodu nakręciłem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest zrobione specjalnie, jedyna rada to zamówić na Allegro maskownicę

> z nadrukowanymi prędkościami tak jak trzeba - do mojego Stilo robili.

Natomiast w vagowym maxidocie można sobie wprowadzić korektę samodzielnie mówiąc komputerowi, że ma się założone koła zimowe o innym profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja właśnie wróciłem z małego testu zlosnik.gif Zawoziłem rodziców na wieś 200km w jedną stronę... Punto 1.2 8V grinser006.gif

Kierunek Rzeszów - 3 osoby, auto załadowane ponad stan wodą mineralną, słoikami, piwkiem, żarciem pod sam dach i bagażnik full ok.gif

Auto ledwo się rozpędzało ale jak nabrało prędkości to już jechało sprawnie icon_rolleyes.gifpalacz.gifhehe.gif

W drugą stronę jechałem sam, więc but.gif tam gdzie 40-60 było 2x czasem icon_rolleyes.gif, autostrada max 130km/h kilka korków...

Spalanie średnie z trasy 5,12 l/100km średnia prędkość z 400km - 69,4km/h

Jakby był diesel to pewnie by spalił koło 4,5 może 4??? I gdzie ta oszczędność? jakby doliczyć awarie sprzęgła, dwumasy, turbo to benzyna ekonomiczniejsza???

Autem bardzo mocnym trasa do zrobienia w 1h 30min które by się szybko rozpędzało i mogło lecieć blisko 180-200km/h na A4 zlosnik.gif

Zysk czasowy koło 30min lekko by wyszło w jedną stronę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja właśnie wróciłem z małego testu Zawoziłem rodziców na wieś 200km w jedną stronę... Punto

> 1.2 8V

> Kierunek Rzeszów - 3 osoby, auto załadowane ponad stan wodą mineralną, słoikami, piwkiem, żarciem

> pod sam dach i bagażnik full

> Auto ledwo się rozpędzało ale jak nabrało prędkości to już jechało sprawnie

> W drugą stronę jechałem sam, więc tam gdzie 40-60 było 2x czasem , autostrada max 130km/h kilka

> korków...

> Spalanie średnie z trasy 5,12 l/100km średnia prędkość z 400km - 69,4km/h

> Jakby był diesel to pewnie by spalił koło 4,5 może 4??? I gdzie ta oszczędność? jakby doliczyć

> awarie sprzęgła, dwumasy, turbo to benzyna ekonomiczniejsza???

> Autem bardzo mocnym trasa do zrobienia w 1h 30min które by się szybko rozpędzało i mogło lecieć

> blisko 180-200km/h na A4

> Zysk czasowy koło 30min lekko by wyszło w jedną stronę

To Ci powiem, że się nie specjalnie tym Punto postarałeś. Moim Punto II FL 1.2 8v wykręciłem wynik 4,4 l jadąc bite 100 KM bardzo spokojnie i płynnie, fakt że jechałem sam, ale mimo wszystko. Trasa Radomsko - Radzionków ok.gif

Oczywiście nikt nie uwierzy, jak zwykle grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam bezpośrednie porównanie: 1.4 TSI do 1.6 TDI w Fabii i do 1.9 TDI w Octavii I.

> Różnica jest znaczna, 1.6 TDI pracuje dużo lepiej od 1.9 TDI.

> Ale 1.6 TDI w porównaniu do 1.4 TSI właśnie trzęsie się i pryka.

> Różnica jest znaczna szczególnie przy niskich obrotach, im szybciej się jeździe tym niej jest to

> wyczuwalne, ale nie sposób pomylić TSI z TDI.

> Zresztą nic nowego, że beznyna pali więcej od diesla, a diesel kulturą pracy odbiega od benzyny.

Porównywać wypadało by silniki o podobnej mocy więc jeśli 1.6 TDi to 1.2 TSi, oba zdaje się mają nominalnie 105 KM. Twoje (szkoda, że nie moje grinser006.gif) TSi to wersja RS z tego co pamiętam więc samochód dużo mocniejszy i z inaczej niż ,,cywilne'' wersje zestopniowaną skrzynią biegów. Przykładem wpływu przełożeń w skrzyni biegów na spalanie który pamiętam było Seicento w wersjach 1,1 i 1,1 Schumacher lub nawet 1,1 s i 1,1 sporting. Minimalne różnice w przełożeniach skrzyń powodowało zwiększenie średniego spalania.

Taki RS zawsze spali więcej i nie ma się co dziwić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PEPCIO, daj fote i rozwiej watpliwosci

> chetnie z calego baku, naprawde ja Ci nie wrogiem, czysta ciekawosc i dowod ze sie da.

Nie mam póki co z całego baku, ale za niedługo będzie, zamieszczę nie ma sprawy.

Dla ciekawych fotki z wczoraj.

Trasa Piekary Śląskie (odwiozłem syna do szkoły) później Lubliniec przez T Góry (jechałem przez centrum nie obwodnicą) , w Lublińcu korki (targ mają w piątek), z Lublińca do Katowic przez Tarnowskie Góry, Piekary, i wioski okoliczne w tym Grodków do trasy Katowice - Częstochowa, wizyta na Rozdzieniu odebrać zamówiony sprzęt i powrót do domu Katowice - Chorzów - Bytom - Piekary.

Trasa w całości około 150 Km (zdjęcie zrobione zdaje się w Katowicach więc na liczniku mniej)

Spalanie po dojechaniu do Lublińca 4,7 l po staniu w korkach wzrosło do 5,2, po powrocie pod dom 4,9.

Na pokładzie ja czyli 114 KG + jakieś 30 KG w bagażniku, 3/4 zbiornika paliwa, ogumienie letnie bez klimatyzacji.

Prędkości utrzymywałem w przedziale 80 / 90 Km/h czasami nawet wyprzedziłem grinser006.gif. Średnia prędkość z całej drogi 51 Km/h :

zdjcieoctaviaspalanie1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/194/zdjcieoctaviaspalanie2.jpg/]zdjcieoctaviaspalanie2.jpg[/url]

Uploaded with ImageShack.us

Tu możecie się ponaśmiewać, powyżywać, pisać, że się nie da, że to mistyfikacja, że na pewno popsute, że TDi spaliło by litr no może półtorej i że przy moim przebiegu powoli czas myśleć o nowym silniku bo TSi takie złe są grinser006.gif

A i jeszcze jedno, na pewno mam spieprzony licznik i spalanie mi zaniża o co najmniej 5 litrów:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zupełnie BTW. w dniu dzisiejszym z czterema osobami na pokładzie na dystansie ponad 20

> kilometrów zrobiłem z 1.2tsi średnią 3.4l/100km.

> Nawet film z tego powodu nakręciłem:

Ładnie, ale musiało być trochę "z górki" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj caddy 1.6 tdi 102hp spala srednio :

w trasie okolice 5,0 przy założeniu że jedziemy do 100 km/h (na maxa udalo mi sie zejsc do okolic 4,7 - ale nie nazwałbym tego jazdą)

w mieście w przedziale 5,7 - 6,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To Ci powiem, że się nie specjalnie tym Punto postarałeś. Moim Punto II FL 1.2 8v wykręciłem wynik

> 4,4 l jadąc bite 100 KM bardzo spokojnie i płynnie, fakt że jechałem sam, ale mimo wszystko.

> Trasa Radomsko - Radzionków

> Oczywiście nikt nie uwierzy, jak zwykle

To i tak cienko mój rekord to 4,01 l/100km ta sama trasa jazda w 2 osoby, 0 ostrego wyprzedzania, autostrada max 90km/h inne drogi równe 80km/h ok.gif

A teraz z powrotem to jechałem dość ostro po drogach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam bezpośrednie porównanie: 1.4 TSI do 1.6 TDI w Fabii i do 1.9 TDI w Octavii I.

> Różnica jest znaczna, 1.6 TDI pracuje dużo lepiej od 1.9 TDI.

> Ale 1.6 TDI w porównaniu do 1.4 TSI właśnie trzęsie się i pryka.

> Różnica jest znaczna szczególnie przy niskich obrotach, im szybciej się jeździe tym niej jest to

> wyczuwalne, ale nie sposób pomylić TSI z TDI.

> Zresztą nic nowego, że beznyna pali więcej od diesla, a diesel kulturą pracy odbiega od benzyny.

Mnie jako użytkownika jeżdżącego głównie w trasy interesowałoby takie porównanie (TSI vs. TDI) spalania przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Różnice 2l to przy duzych rocznych przebiegach robią się istotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie jako użytkownika jeżdżącego głównie w trasy interesowałoby takie porównanie (TSI vs. TDI)

> spalania przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Różnice 2l to przy duzych rocznych

> przebiegach robią się istotnie.

Robi wink.gif ale weź pod uwagę: koszt serwisu - koszt ubezpieczenia 1.2-1.4 a 1.6-2.0 stawki nieco wyższe - koszt części do diesla droższe w razie awarii - tankowanie na dobrych stacjach by diesel był bezawaryjny i może się okazać, że przy przebiegach koło 40kkm rok może wyjść na równo wink.gif

A i zakup diesla droższy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie jako użytkownika jeżdżącego głównie w trasy interesowałoby takie porównanie (TSI vs. TDI)

> spalania przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Różnice 2l to przy duzych rocznych

> przebiegach robią się istotnie.

I takie właśnie w tych warunkach osiągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robi ale weź pod uwagę: koszt serwisu - koszt ubezpieczenia 1.2-1.4 a 1.6-2.0 stawki nieco wyższe

> - koszt części do diesla droższe w razie awarii - tankowanie na dobrych stacjach by diesel był

> bezawaryjny i może się okazać, że przy przebiegach koło 40kkm rok może wyjść na równo

Chorzyn pyta o porównanie tsi do tdi. Nie porównuj nowoczesnego diesla do benzyny z lat 90-tych. Tsi podobnie jak tdi posiada bezpośredni wtrysk, turbinę oraz dwumasę. I tu również trzeba patrzeć co się leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie jako użytkownika jeżdżącego głównie w trasy interesowałoby takie porównanie (TSI vs. TDI)

> spalania przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Różnice 2l to przy duzych rocznych

> przebiegach robią się istotnie.

Przy różnicy w cenie zakupu pomiędzy TSi a TDi (piszę tu o porównywalnych mocowo silnikach) rzędu 8-9 tys pln i przy założeniu, że w Twoich warunkach TSi spali średnio nawet 2 litry więcej (choć będę się upierał, że nie koniecznie) czas amortyzacji to jakieś 80 tys km (pi razy drzwi) , trzeba by jeszcze uwzględnić koszty serwisowania i ubezpieczenia (wyższe z pewnością w przypadku TDi) idziemy w kierunku 90-100 tys km - czy to się opłaca? Sam musisz skalkulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy różnicy w cenie zakupu pomiędzy TSi a TDi (piszę tu o porównywalnych mocowo silnikach) rzędu

> 8-9 tys pln i przy założeniu, że w Twoich warunkach TSi spali średnio nawet 2 litry więcej

> (choć będę się upierał, że nie koniecznie) czas amortyzacji to jakieś 80 tys km (pi razy

> drzwi) , trzeba by jeszcze uwzględnić koszty serwisowania i ubezpieczenia (wyższe z pewnością

> w przypadku TDi) idziemy w kierunku 90-100 tys km - czy to się opłaca? Sam musisz skalkulować.

Wszystko zależy od przyjętych założeń. Kupując samochód na np. 10 lat i 200kkm ropa się opłaca, o ile oczywiście założymy, że nic poważnego się w tym czasie nie wydarzy. Trzymając samochód tylko do końca gwarancji robi się prezent następnemu właścicielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy od przyjętych założeń. Kupując samochód na np. 10 lat i 200kkm ropa się opłaca, o

> ile oczywiście założymy, że nic poważnego się w tym czasie nie wydarzy. Trzymając samochód

> tylko do końca gwarancji robi się prezent następnemu właścicielowi.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robi ale weź pod uwagę: koszt serwisu - koszt ubezpieczenia 1.2-1.4 a 1.6-2.0 stawki nieco wyższe

> - koszt części do diesla droższe w razie awarii - tankowanie na dobrych stacjach by diesel był

> bezawaryjny i może się okazać, że przy przebiegach koło 40kkm rok może wyjść na równo

> A i zakup diesla droższy

Nowoczesne benzyny tez maja wiele czesci podobnych do diesla. Turbina, bezposredni wtrysk, coraz czesciej nieszczesna dwumasa...takze wychodzi podobnie chyba jezeli porownamy koszty eksploatacji i czesci oraz ryzyko awarii.

A mowimy o przebiegach 50-70 kkm rocznie wiec auto na 2-3 lata. Koszt pakietu ubezp jest porownywalny, po za tym wpada w koszty firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chorzyn pyta o porównanie tsi do tdi. Nie porównuj nowoczesnego diesla do benzyny z lat 90-tych.

> Tsi podobnie jak tdi posiada bezpośredni wtrysk, turbinę oraz dwumasę. I tu również trzeba

> patrzeć co się leje.

Dokladnie. Najgorsze ze teraz co nowszy model to mam wrazenie ze mniej trwały. Gospodarka swiatowa musi sie krecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowoczesne benzyny tez maja wiele czesci podobnych do diesla. Turbina, bezposredni wtrysk, coraz

> czesciej nieszczesna dwumasa...takze wychodzi podobnie chyba jezeli porownamy koszty

> eksploatacji i czesci oraz ryzyko awarii.

Dwumasa w benzynie ma zdecydowanie mniej pracy niż w dieslu. W zasadzie nie spotyka się awarii tego podzespołu w silnikach benzynowych.

> A mowimy o przebiegach 50-70 kkm rocznie wiec auto na 2-3 lata. Koszt pakietu ubezp jest

> porownywalny, po za tym wpada w koszty firmy

To nie ma się co zastanawiać, przy takim przelocie po 3 latach jest kilkanaście klocków do przodu o ile dobrze (w głowie) liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. Najgorsze ze teraz co nowszy model to mam wrazenie ze mniej trwały. Gospodarka swiatowa

> musi sie krecic

1.6TDI trochę na rynku już jest i nie ma złych opinii. Te 200kkm powinien zjeść bez większych problemów... powinien grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumasa w benzynie ma zdecydowanie mniej pracy niż w dieslu. W zasadzie nie spotyka się awarii

> tego podzespołu w silnikach benzynowych.

No to fakt, ze nie musi tłumic az takich drgan jak w sadzomiocie zlosnik.gif

> To nie ma się co zastanawiać, przy takim przelocie po 3 latach jest kilkanaście klocków do przodu

> o ile dobrze (w głowie) liczę.

Tez mi tak wychodzi pod warunkiem braku wiekszych przygod. A to jak wiemy loteria zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to fakt, ze nie musi tłumic az takich drgan jak w sadzomiocie

> Tez mi tak wychodzi pod warunkiem braku wiekszych przygod. A to jak wiemy loteria

Wiesz, ryzyko jest zawsze. Można podobnie jak maruch ubezpieczyć od kosztów napraw (przy Twoich przelotach rozszerzenie gwarancji na 4y-5y nie ma żadnego sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie... Tylko patrzac na charakterystyke tego motoru to jest pokusa zakupu 2.0tdi

No, zależy co chcesz kupić grinser006.gif

2.0tdi ma podłą historię co pewnie wpłynie na jego wartość przy odsprzedaży, choć z drugiej strony to różnice raczej marginalne, szczególnie gdy finansujesz to budżetem firmowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie jako użytkownika jeżdżącego głównie w trasy interesowałoby takie porównanie (TSI vs. TDI)

> spalania przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Różnice 2l to przy duzych rocznych

> przebiegach robią się istotnie.

Robią się istotne owszem.

Tylko przy zakupie nowego, inwestycja w diesla zwróci sie po ok. 100 kkm.

Jak ktoś robi 50-100 kkm/rok to wszystko pasuje, jak ktoś robi 15-30 kkm rocznie

to sprawa jest mocno dyskusyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chorzyn pyta o porównanie tsi do tdi. Nie porównuj nowoczesnego diesla do benzyny z lat 90-tych.

> Tsi podobnie jak tdi posiada bezpośredni wtrysk, turbinę oraz dwumasę. I tu również trzeba

> patrzeć co się leje.

Ok, no to w takim razie porównujmy koszty OC i AC oraz koszt zakupu auta i różnicę w spalaniu po tych obliczeniach wyjdzie co komu się opłaci najbardziej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, no to w takim razie porównujmy koszty OC i AC oraz koszt zakupu auta i różnicę w spalaniu po

> tych obliczeniach wyjdzie co komu się opłaci najbardziej

Właśnie to robimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.