Skocz do zawartości

Koszt eksploatacji bez paliwa


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Koszt bez paliwa!!!

Czyli ubezpieczenie, serwis, opony, !! utrata wartości !!

W aucie które robi ok. 20-25 kkm/rok.

Klasa B w cenie C grinser006.gif

Czy 60 zł /100 km, czyli 0,60 zł / 1 km to dużo, średnio czy mało ?

Wiem, że już były podobne tematy itd.

Jak to u Was wygląda ?

Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to u Was wygląda ?

> Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

W Getz, średnia z 18.500 km wyszła 17.98pln/100km (z paliwem 41.87zł). Poza standardem (oleje, filtry, lpg) załapał się w to rozrząd, sprzęgło, ubezpieczenie, wymiana uszkodzonego lusterka, i kilka innych.

W FR-V którą właśnie doprowadzam po zakupie do porządku (czyli dużo zakupów) wychodzi po 2100 km - 130.92zł (z paliwem 187.64)

Na zakupach raczej nie oszczędzam. Części oryginalne lub dobre zamienniki (bywa, że droższe niż fabryczne)

60zł za serwis małego wozidełka to moim zdaniem obłęd grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Getz, średnia z 18.500 km wyszła 17.98pln/100km (z paliwem 41.87zł). Poza standardem (oleje,

> filtry, lpg) załapał się w to rozrząd, sprzęgło, ubezpieczenie, wymiana uszkodzonego lusterka,

> i kilka innych.

> 60zł za serwis małego wozidełka to moim zdaniem obłęd

Utratę wartości doliczyłeś, bo to zazwyczaj spory koszt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam przebieg 15 tys mil rocznie = 25 tys. Km rocznie.

Bez paliwa to:

- wymiana oleju 3 razy rocznie - $450 rocznie

- opony co dwa lata - $750 rocznie

- płyn hamulcowy co 5 lat - $20 rocznie

- olej w skrzyni biegów co 5 lat - $40 rocznie

- hamulce co 2 lata - $300 rocznie

- filtr powietrza co roku - $30 rocznie

- filtr pyłków co 6 miesięcy - $30 rocznie

- wycieraczki raz w roku - $15 rocznie

- utrata wartości - zależy od wieku ale liczę ze obecnie jakieś $5000 rocznie

- ubezpieczenie $800 rocznie

- podatek $100 rocznie

Czyli razem $7535 rocznie = jakieś 25 tysięcy PLN rocznie.

To był GS, IS-F jest tańszy bo jeździ duzo mniej.

Opuscilem:

- wymianę świec - niestety jest ich 8 i są po $30 co razem z wymiana wychodzi ponad $500 raz na 5 lat

- wszelkie czynności na ktore naciąga mnie serwis - np. czyszczenie dolotu i wtrysków - $100 co 5 lat

- ustawiania zbieżności -$100 rocznie

- płyn w chłodnicy co 5 lat - $30 rocznie

I chyba tyle. Czyli wzrosło do 26 tys pln rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam przebieg 15 tys mil rocznie = 25 tys. Km rocznie.

> Bez paliwa to:

> - wymiana oleju 3 razy rocznie - $450 rocznie

CIACH

Czyli +/-: 1 zł / 1 km

Przy tej klasie auta u nas wyjdzie podobnie pewnie albo i drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CIACH

> Czyli +/-: 1 zł / 1 km

> Przy tej klasie auta u nas wyjdzie podobnie pewnie albo i drożej.

Zauważ ze to juz stary grat - 5 lat, ponad 100kkm przejechane. Jak bym kupił nowego, to utrata wartości jest conajmniej 3 razy większa. Do tego benzyna - pali 21 MPG w mieście gdzie 80% mil sie nabija = 714 galonow rocznie = 2600 litrów. Tutaj to jakieś $2800 rocznie, w Polsce około 14kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ubezpieczenie, serwis, opony, !! utrata wartości !!

Auta nowego czy dziesięcio(kilkunasto)letniego?

Ubezpieczenie OC - czy też AC? No i w jakiej strefie cenowej i przy jakich zniżkach?

Zmiennych tyle, że może wyjść od 0,05zł/1km (ze 300 zł ubezpieczenie roczne + 1 wymiana oleju w garażu + płyn do spryskiwaczy + drobne naprawy) - do ... chyba nie zaryzykuję górnej granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważ ze to juz stary grat - 5 lat,

To pewnie już nic niewarty ... chętnie przyjmę grinser006.gif

Odnośnie tematu, fajnie widać porównanie wydatków tutaj i w ameryce oslabiony.gif

U nas opony zmienia się jak już stare są łyse, olej raptem raz w roku, płyn hamulcowy ... wcale . hamulce jak stare się kończą itd ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma juz 125 tys, u mnie od 86 tys. Ciut ponad 2 lata u mnie. 2008 rocznik segmentu D wypakowany po dach elektronika, diesel z automatem.

Przez ten czas wymienilem:

po zakupie nadkole bo bylo pekniete - oryginal cos kolo 300 zl.

po zakupie gumowo metalowa rure intercoolera - 500 zł.

plastikowa oryginalna nakladke na felge - nie pamietam kwoty ale cos kolo 50 zł max.

Oprawki dziennych... nie pamietam ceny ale byla zbójecka. Na pewno ponad stówkę.

ostatnio czujnik cisnienia w kole - 170 pln (tez z glowy bo dokladnie nie pamietam).

no i to by bylo na tyle. W sumie padla rura od intercoolera - to mnie nie dziwi bo padala we wszystich dieslach jakimi jezdzilem. W Fordzie byla sporo tansza. A czujniki cisnienia sa z gownolitu zlosnik.gif

A tak to jezdze, tankuje i robie przeglady okresowe. Przeglad jest co 30 tys ale komputerek sie domaga wczesniej - cos kolo 20 tys. Auto ma DPF wiec pewnie przez to. Z powodu DPFa wchodzi tez drozszy olej a ze wchodzi go niemalo (7 litrow) to graty na przeglad kosztuja cos lekko ponad 300 pln.

Ubezpieczenie to dosc indywidualna sprawa wiec nie ma co liczyc.

Podsumowujac jestem zadowolony bo auto jest dosc male jak na segment D i ma akurat bagaznik. W mondeo jak ktos byl nizszy to musial wchodzic do kufra jak mu sie wsunelo na koniec bagaznika hehe.gif Tu jest akurat. Awaryjnosc... mozna powiedziec ze nie ma. Koszty sa akceptowalne i porownywalne z ceniami innych aut segmentu. Pewnosc dojechania na miejsce bezcenna. Po mondeo to duza zmiana na plus ok.gif

Ile to wychodz na 1km? Nie mam pojecia i wole nie liczyc. To samo z paliwem. Auto kosztuje tyle ile musi. Jakbym patrzyl na cene to bym jezdzil malym pierdolotem na LPG z minimalnym wyposazeniem.

Ciekawe jesli chodzi o utrate wartosci bo z tabelek ubezpieczycieli wychodzi, ze auto przez rok warte jest mniej tylko o 3 tys hehe.gif Dziwne, ale OK. Nie wnikam. Utrata wartosci wyjdzie w momencie sprzedazy jak powiem "sprawdzam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt bez paliwa!!!

> Czyli ubezpieczenie, serwis, opony, !! utrata wartości !!

> W aucie które robi ok. 20-25 kkm/rok.

> Klasa B w cenie C

> Czy 60 zł /100 km, czyli 0,60 zł / 1 km to dużo, średnio czy mało ?

> Wiem, że już były podobne tematy itd.

> Jak to u Was wygląda ?

> Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

W moim przypadku wychodzi ok 30gr/km przy przebiegu ok 20kkm.

Ale auto juz niemlode, wiec utrata wartosci tez nizsza niz przy nowceok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie tematu, fajnie widać porównanie wydatków tutaj i w ameryce

> U nas opony zmienia się jak już stare są łyse, olej raptem raz w roku, płyn hamulcowy ... wcale .

> hamulce jak stare się kończą itd

Tak to przeważnie wygląda w Polsce, widzę po autach, które do mnie przyjeżdżają. Są jednak wyjątki i niektórzy wymieniają części przed czasem.

Ja u siebie opony wyrzucam, jak mają 5 mm, olej często się zdarza wymienić po 9 kkm, klocki w połowie grubości, a rozrząd co 30 kkm. Pewnie bym tego nie robił, gdybym płacił za usługę i miał części w detalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auta nowego czy dziesięcio(kilkunasto)letniego?

> Ubezpieczenie OC - czy też AC? No i w jakiej strefie cenowej i przy jakich zniżkach?

> Zmiennych tyle, że może wyjść od 0,05zł/1km (ze 300 zł ubezpieczenie roczne + 1 wymiana oleju w

> garażu + płyn do spryskiwaczy + drobne naprawy) - do ... chyba nie zaryzykuję górnej granicy.

W kryteriach trzeba by jeszcze dopisać, że auto w 100 % sprawne itd..

że minimum 4 gwiazdki, 15 poduszek itd. i kazdy by musiał swój osobny wątek zakładać.

A zrozumiałym jest, że nieśmiertelny Lanos kupiony za 2000 zł, jeśli się zechce nieuruchomić to wyjdzie wtedy kilka groszy. Do tego używane opony itd.

Ale to będzie margines, tak samo jak jakiś model który dużo traci na wartości i jeszcze serwis był kosztowny mimo, że auto było nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jakiś tekst masz kilka arkuszy w axcellu.

ok.gif

W przypadku Lacetti wyszło ok. 0,50 zł / 1 km bez paliwa.

Auto nowe, rozsądne, "średnie".

Auto nowe, dość długa eksploatacja.

W przypadku Yarisa widziałem podobnie ok. 0,5 zł.

//

Edit: teraz jeszcze patrz, że Astra II też w okolicach 0,5 zł.

//

Czyli taka średnia za sprawne auto może i wyjdzie ok. 0,50 zł/ 1 km.

Czyli 50.000 zł / 100.000 km

Do tego paliwo i auto w Polsce to chyba największy ksozt w budżecie domowym, zaraz po mieszkaniu/domu, chyba, że dostaliśmy od babci grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto ma juz 125 tys, u mnie od 86 tys. Ciut ponad 2 lata u mnie. 2008 rocznik segmentu D

> wypakowany po dach elektronika, diesel z automatem.

CIACH

> Ile to wychodz na 1km? Nie mam pojecia i wole nie liczyc. To samo z paliwem. Auto kosztuje tyle ile

> musi.

Oczywiście, że kosztuje tyle ile musi, ale szkoda że nie masz statystyk zlosnik.gif

Teoretycznie brzmi, że koszt masz niewielki, a auto fajne.

Ciekawe jakby to realnie wyszło jakby było rzetelnie zliczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 60 zł /100 km, czyli 0,60 zł / 1 km to dużo, średnio czy mało ?

Dość duzo jak na segment B. Jaki przebieg? Może zbyt krótki okres analizujesz? W Bravolocie miałem koło 57gr za kilometr przy przebiegu 80kkm i po zwyżce spowodowanej wymiana przekladni kier i kompletu hamulców, co w sumie procentuje u nowego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dość duzo jak na segment B. Jaki przebieg? Może zbyt krótki okres analizujesz? W Bravolocie miałem

> koło 57gr za kilometr przy przebiegu 80kkm i po zwyżce spowodowanej wymiana przekladni kier i

> kompletu hamulców, co w sumie procentuje u nowego właściciela.

Dokładnie tak jak piszesz.

Czyli kolejny w okolicach 0,5-0,6 od nowości ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CIACH

> Oczywiście, że kosztuje tyle ile musi, ale szkoda że nie masz statystyk

> Teoretycznie brzmi, że koszt masz niewielki, a auto fajne.

> Ciekawe jakby to realnie wyszło jakby było rzetelnie zliczone.

wydatkow nie pominalem. Przeglady latwo policzyc ze 3 byly. Zaczyna powoli niedomagac silniczek w drzwiach (zamek) ale jeszcze dziala...slysze ze zaczal brzeczec.

Jak na 5 letnie renault w najwyzszej wersji wyposazeniowej to chyba niezle biorac pod uwage opinie o poprzedniczce? Generalnie to pierwsze auto jakie mam, o ktorym mysle czy go nie kupic jeszcze raz.

a na statystyki to ja sie nie nadaje. Za duzo z tym pierdzielenia - wole w tym czasie polezec.

byc moze na awaryjnosc lub jej brak ma wplyw to, ze auta kupuje 3 letnie z malym faktycznym przebiegiem z pewnych zrodel. Nie jest to w cenie auta z allegro ale imho wychodze na tym calkiem dobrze. Obecne auto przyjechalo od dealera renault w DE bo u nas automatow jak na lekarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydatkow nie pominalem. Przeglady latwo policzyc ze 3 byly. Zaczyna powoli niedomagac silniczek w

> drzwiach (zamek) ale jeszcze dziala...slysze ze zaczal brzeczec.

> Jak na 5 letnie renault w najwyzszej wersji wyposazeniowej to chyba niezle biorac pod uwage opinie

> o poprzedniczce? Generalnie to pierwsze auto jakie mam, o ktorym mysle czy go nie kupic

> jeszcze raz.

Tym bardziej miło by było znać statystyki takiego auta, bo właśnie o to mi chodzi.

Ubezpieczenie, opony, szeroko pojęty serwis, utrata wartości ...

No to ile skoto łatwo policzyć ? zlosnik.gif

Na przyszłość polecam np: motostat

Proste i czytelne i można wypełnić przy okazji marnowania czasu na AK,

nie trzeba marnować czasu na leżenie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt bez paliwa!!!

> Czyli ubezpieczenie, serwis, opony, !! utrata wartości !!

> W aucie które robi ok. 20-25 kkm/rok.

> Klasa B w cenie C

> Czy 60 zł /100 km, czyli 0,60 zł / 1 km to dużo, średnio czy mało ?

> Wiem, że już były podobne tematy itd.

> Jak to u Was wygląda ?

> Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

dla c-max'a (8latek) wychodzi ok 4kzł rok (ubezp oc+ac, przegląd, jakieś naprawy, zakup opon itp)

utrata wartość za ostatnie 3lata, to jakieś 9-10kzł - 3kzł/rok

czyli przy 25kkm/rok wyjdzie coś koło 30gr

paliwo przy obecnych cenach to coś koło 20gr cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym bardziej miło by było znać statystyki takiego auta, bo właśnie o to mi chodzi.

> Ubezpieczenie, opony, szeroko pojęty serwis, utrata wartości ...

> No to ile skoto łatwo policzyć ?

> Na przyszłość polecam np: motostat

> Proste i czytelne i można wyłepnić przy okazji marnowania czasu na AK,

> nie trzeba marnować czasu na leżenie

opon nie wymienialem, mam 2 komplety na felgach kupione razem z autem. Serwisy okresowe. Mniej wiecej 400-450 zł za sztuke z gratami (mam mechanika co mnie chyba lubi zlosnik.gif ).

Teraz bylem na przegladzie rejestracyjnym - 100zł

Ubezpieczenia zaplacilem jakos 1600 zl chyba ale to Ci nic nie da bo moglbym zaplacic 1000 albo i 4000 w zaleznosci od znizek. Jak Ci sie chce liczyc to licz, mi sie nie chce hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla c-max'a (8latek) wychodzi ok 4kzł rok (ubezp oc+ac, przegląd, jakieś naprawy, zakup opon itp)

> utrata wartość za ostatnie 3lata, to jakieś 9-10kzł - 3kzł/rok

> czyli przy 25kkm/rok wyjdzie coś koło 30gr

Ile przejechałeś, przez te 3 lata po prostu napisz zlosnik.gif

I podaj wtedy ile zł/km.

Nie możesz zakładać, że przy 25 kkm wyjdzie tyle, a tyle,

bo wnioskuję, że przejechałeś mniej, a podajaesz dla przebiegu jak wyżej.

Większy przebieg, "większy serwis".

Chyba, że źle Cię zrozumiałem.

> paliwo przy obecnych cenach to coś koło 20gr

wpysk.gif To nas nieinteresuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opon nie wymienialem, mam 2 komplety na felgach kupione razem z autem. Serwisy okresowe. Mniej

> wiecej 400-450 zł za sztuke z gratami (mam mechanika co mnie chyba lubi ).

> Teraz bylem na przegladzie rejestracyjnym - 100zł

> Ubezpieczenia zaplacilem jakos 1600 zl chyba ale to Ci nic nie da bo moglbym zaplacic 1000 albo i

> 4000 w zaleznosci od znizek. Jak Ci sie chce liczyc to licz, mi sie nie chce

Dziękuję, już wiem wszystko.

Wygrałeś hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pewnie już nic niewarty ... chętnie przyjmę

Za rok będę to sprzedawał smile.gif A może wcześniej? W grudniu Lexus ma "december to remember" = mogą byc super promocje na model 2013.

> Odnośnie tematu, fajnie widać porównanie wydatków tutaj i w ameryce

> U nas opony zmienia się jak już stare są łyse, olej raptem raz w roku, płyn hamulcowy ... wcale .

> hamulce jak stare się kończą itd

Opony tez zmieniam jak łyse, problem w tym ze używam Michelina ktory jest rewelacyjny, ale 30 tysięcy mil to max co mozna na nim zrobić. To i tak sukces bo na Pirelli 20 tysięcy.

Hamulce podobnie - wczoraj zmieniłem wszystkie, włącznie z tarczami, bo zostało 2mm okladziny.

Płyn hamulcowy zmieniam, bo w naszym klimacie ciągnie on wodę jak gąbka. I jak sie nie zmieni to wszystko zardzewiałe.

Olej to jedyna różnica - zmiany co 5000 mil. W sumie to taka wymówka, bo w cenie umyją i odkurza samochód, poprzekladaja koła, sprawdza stan okladzin, filtrów i wszelkich płynów, sprawdza czy coś nie jest luźne i tym podobne - zmiany oleju traktuje coś jak regularne wizyty u lekarza - niech lepiej ktoś, kto sie zna sprawdzi czy wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pewnie już nic niewarty ... chętnie przyjmę

> Odnośnie tematu, fajnie widać porównanie wydatków tutaj i w ameryce

> U nas opony zmienia się jak już stare są łyse, olej raptem raz w roku, płyn hamulcowy ... wcale .

> hamulce jak stare się kończą itd

co znaczy "zmienia się"? Ja nie jeżdżę na oponach starszych niż 5 lat. Chociażby miały cały bieżnik. Sprzedaję je zazwyczaj na giełdzie AK. zlosnik.gif Różnice w przyczepności są ogromne między nowymi i starymi, nawet jeśli stare nie były bardzo zużyte. Olej wymieniam co 10-13 tys. km, filtr pyłkowy 2x w roku, płyn ham. i chłodniczy raz na kilka lat. Bardzo dużo ludzi tak robi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policzmy:

subaru forester 2008r

zakup w 2009r (11kmil) za 55kPLN + 1,5kPLN naparwa blacharska

obecnie mam 75kmil

przez ten czas poza paliwem:

LPG 3500zł

regulacje i filtry LPG 4 razy - 400zł

opony zimowe nowe 1700zł

opony letnie uzywane 800zł

olej 9 razy (co 7,5kmil) - 1500zł

filtr powietrza 5 razy - 250zł

filtr p.pylkowy 4 razy - 200zł

świece zapłonowe 2 razy - 100zł

regulacja zaworów 2 razy - 400zł

rozrzad 1 raz - 1000zł

paski napedowe 1 raz - 150zł

łozysko tyl - 100zł

tarcze i kolocki przod - 550zł

hak - 350zł

olej dyfry i skrzynia 2 razy - 1000zł

ubezpieczenie OC/AC 4 razy - 9000zł

czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> policzmy:

> subaru forester 2008r

> zakup w 2009r (11kmil) za 55kPLN + 1,5kPLN naparwa blacharska

> czyli 22500zł po 4 latach i 102400km = 22gr/km

> z utrata wartosci (około 20kPLN) = 41gr/km

Bardzo przyzwoicie.

W zasadzie instalki LPG można by nie wliczać, raczej bym to do "paliwa" dorzucił.

Tak czy inaczej, jest Suv i ok. 0,4 zł/km ok.gif

Kluczowa wydaje się być mała utrata wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto z podpisu, Punto mk1, statystyki prowadzone na bieżąco; koszt poza paliwem to 15 gr/100 km (w tym utrata wartości itp)... wszystko na bieżąco wymieniane. Spore znaczenie ma tutaj fakt, że wszystko robię sam. Paliwo przy obecnych cenach to 20 gr/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile przejechałeś, przez te 3 lata po prostu napisz

> I podaj wtedy ile zł/km.

> Nie możesz zakładać, że przy 25 kkm wyjdzie tyle, a tyle,

> bo wnioskuję, że przejechałeś mniej, a podajaesz dla przebiegu jak wyżej.

> Większy przebieg, "większy serwis".

> Chyba, że źle Cię zrozumiałem.

> To nas nieinteresuje

przejechałem 75kkm , a za km wychodzi mniej więcej tyle co napisałem

auto ma obecnie 145kkm zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto z podpisu, Punto mk1, statystyki prowadzone na bieżąco; koszt poza paliwem to 15 gr/100 km (w

> tym utrata wartości itp)... wszystko na bieżąco wymieniane. Spore znaczenie ma tutaj fakt, że

> wszystko robię sam. Paliwo przy obecnych cenach to 20 gr/100 km

Spore znaczenie ma wartość auta bliska 0 grinser006.gif

35 gr / 100 km z paliwem.

Piękny wynik !!!

Ile kkm rocznie robisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla Fiata Bravo, po 5 latach wyszło mi ok. 0,85zł/1km.

> Dla auta mojej jak do tej pory to tak ok. 4zł / 1km

no właśnie. Jak się mało jeździ, to się ma większe koszty zlosnik.gif

U mojej żony podobnie, zrobi z 7-8 tys. km rocznie. Wystarczy kupić komplet opon, zapłacić ubezpieczenie, zrobić hamulce, wymienić AKU, zatankować (zużycie to 10l/100 km - jazda głównie miejska) i już wyjdzie złotówka za km bez utraty wartości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F-150 z 2009...kupiony w 2010.

Przejechalem do tej pory 71tys mil.

Z utrata wartosci, ubezpieczeniem, podatkiem, zmianami oleju, hamulcami, dwoma zmianami opon oraz wycieraczkami wychodzi 21 groszy za kliometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla Fiata Bravo, po 5 latach wyszło mi ok. 0,85zł/1km.

Jeśli możesz przybliżyć dlaczego tak "dużo" ?

Mały przebieg i nowe auto ?

> Dla auta mojej jak do tej pory to tak ok. 4zł / 1km

Godnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impreza 2003

zakup 03 2012 za 20850 w D 119 200km teraz jest 145 063km

poza paliwem:

przerejestrowanie 2380

łożysko PT klocki tyl 500

hamulce przod 500

klima 130

oc 506 + 253 za 1 rate teraz

przeglad 1x 98

olej silnik2x + skrzynia i dyfer 1x 450

razem 4563,2 na 25863 km czyli 18gr/km

co do utraty ciezko stwierdzic za ile by poszedl podobny na otomoto stoi za 16900 co daje 33gr/km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> impreza 2003

> zakup 03 2012 za 20850 w D 119 200km teraz jest 145 063km

> poza paliwem:

> przerejestrowanie 2380

> łożysko PT klocki tyl 500

> hamulce przod 500

> klima 130

> oc 506 + 253 za 1 rate teraz

> przeglad 1x 98

> olej silnik2x + skrzynia i dyfer 1x 450

> razem 4563,2 na 25863 km czyli 18gr/km

> co do utraty ciezko stwierdzic za ile by poszedl podobny na otomoto stoi za 16900 co daje 33gr/km

Opony ??

Czyli ok. 0,50 zł / 1 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli możesz przybliżyć dlaczego tak "dużo" ?

> Mały przebieg i nowe auto ?

Utrata wartości ok. 35kpln, 5 lat ubezpieczeń z AC, przeglądy w ASO. Auto było kupione nowe z salonu, sprzedane po niecałych 5 latach eksploatacji i przebieg niecałe 60kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszt bez paliwa!!!

> Czyli ubezpieczenie, serwis, opony, !! utrata wartości !!

> W aucie które robi ok. 20-25 kkm/rok.

> Klasa B w cenie C

> Czy 60 zł /100 km, czyli 0,60 zł / 1 km to dużo, średnio czy mało ?

> Wiem, że już były podobne tematy itd.

> Jak to u Was wygląda ?

> Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

Proszę dla porównania moje Combo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Utrata wartości ok. 35kpln, 5 lat ubezpieczeń z AC, przeglądy w ASO. Auto było kupione nowe z

> salonu, sprzedane po niecałych 5 latach eksploatacji i przebieg niecałe 60kkm.

No to niski przebieg, wszystko wiadomo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to u Was wygląda ?

> Głównie chodzi mi o porównanie bez paliwa.

Raz policzyłem, za 2011 wyszło ponad 5,00PLN za killometr.

Ale jak to mówią utrzymanie nieruchomości trochę kosztuje, lepiej jeździć niż tylko trzymać na stanie.

Z paliwem 6PLN swiety.gif

I tak ją serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.