czajnior Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Słabo mi świecą światła w Passacie (rok 2008, 160 tyś km) pamiętam że jak auto było nowe świeciły rewelacyjnie. Czy czas wymienić żarniki ? czy to coś da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 tak, jeśli auto rzeczywiście ma 160 a nie 360kkm to da bardzo dużo Soczewki raczej w passkach trzymają się dobrze, no chyba że przebieg jak pisałem znaczny i cały czas na światłach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Słabo mi świecą światła w Passacie (rok 2008, 160 tyś km) > pamiętam że jak auto było nowe świeciły rewelacyjnie. > Czy czas wymienić żarniki ? czy to coś da? Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze > jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) A gdzieś ktoś tu pisał, jako argument "za" ksenonami. Bierz, bo spokój z żarówkami. Tylko zaponiał napisać, kłopot z żarnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze > jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) To drugie pytanie jakie żarniki kupić żeby było dobrze. W ASO wymiana jednego to około 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > A gdzieś ktoś tu pisał, jako argument "za" ksenonami. > Bierz, bo spokój z żarówkami. > Tylko zaponiał napisać, kłopot z żarnikami I jeszcze znajdź oryginał, a nie podróbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > To drugie pytanie > jakie żarniki kupić żeby było dobrze. > W ASO wymiana jednego to około 700 zł Dobre i tanie oraz pewne w sensie podróbek są GE. Z pewnego źródła brać Osram lub Philips. Najwiecej podróbek jest Philips`a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > To drugie pytanie > jakie żarniki kupić żeby było dobrze. > W ASO wymiana jednego to około 700 zł Czyli kolejny powód by sprzedać auto jak gwarancja się kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze > jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) Dlatego nie kupuje europejskich samochodow. W Lexusie mam oryginalne, z 2008 roku i świeca jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > To drugie pytanie > jakie żarniki kupić żeby było dobrze. > W ASO wymiana jednego to około 700 zł I to jest argument za DRL Założ sobie np. Narva i nie będziesz wypalał niepotrzebnie ksenonów BTW czy wypalone są tylko palniki czy też także reflektory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 no... raz na ponad 150 tys i 5 lat to faktycznie klopot straszny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 jak swieca na filoetowo to da. Jak nie to tez da ale na chwile. Rownie dobrze mozesz miec zasyfione albo wypalone reflektory A czemu napisalem na chwile? Bo ksenon zaraz po wymianie swieci bardzo mocno (jakies 10% swojego czasu zycia), potem swieci normalnie (80%) i slabo juz pod koniec zycia (10%). Dlatego zaraz po wymianie jest efekt WOW. Kupic oryginalne albo zapytac sie o zmiennik w ASO. Kupisz to samo co na pierwszy montaz ale bez loga marki za ulamek zaproponowanej ceny. Np u mnie wymiana zarnika jest mniej skomplikowana niz zarowek od dziennych. Jakies 10 minut roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > I to jest argument za DRL Biorąc pod uwagę Twoje jazdy z DRL, to faktycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > no... raz na ponad 150 tys i 5 lat to faktycznie klopot straszny Odniosłem sie do tego: Za kolegą lisik: "Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Biorąc pod uwagę Twoje jazdy z DRL, to faktycznie. a zauważyłeś łaskawie, że wskazałem koledze firmowe lampy, a nie noname z Allegro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Słabo mi świecą światła w Passacie (rok 2008, 160 tyś km) > pamiętam że jak auto było nowe świeciły rewelacyjnie. > Czy czas wymienić żarniki ? czy to coś da? Jeśli kolor jest nadal ok (czyli niebieskawy) to będzie to raczej problem reflektora. Kolor słabego żarnika to żółty, różowy, fioletowy w zależności od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Dlatego nie kupuje europejskich samochodow. W Lexusie mam oryginalne, z 2008 roku i świeca jak > nowe. czy ten lex przejechal na swiatlach tyle co tdi w polsce od niemca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Odniosłem sie do tego: > Za kolegą lisik: > "Tak, kolega w audi i g-klasie wymienia żarniki na oryginalne raz w roku i po roku świecenia zawsze > jest wyraźnie zauważalna różnica (przebiegi ok 40kkm rocznie) " aaa no to tak, tak jak pisalem wczesniej. Bedzie roznica zaraz po zalozeniu. Kto bogatemu zabroni Pojawily sie tez ksenony +ilestam ale ile to warte to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Dlatego nie kupuje europejskich samochodow. W Lexusie mam oryginalne, z 2008 roku i świeca jak > nowe. tja, szczególnie że pewnie ten sam chińczyk je składa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Dlatego nie kupuje europejskich samochodow. W Lexusie mam oryginalne, z 2008 roku i świeca jak > nowe. Taaaaa. Zapewne te same philipsy skladane w tej samej fabryce, jak szczescie dopisze to przez tego samego chinczyka. Jezdzicie tam w dzien na swiatlach, duzo km zrobiles na tych zarnikach? Jak porownujesz to porownuj konkretnie, bo u kogos rownie dobrze w garazu auto moze tyle przestac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > A gdzieś ktoś tu pisał, jako argument "za" ksenonami. > Bierz, bo spokój z żarówkami. > Tylko zaponiał napisać, kłopot z żarnikami czemu kłopot - chłop 160kkm przejechał na jednych żarnikach i mając o wiele lepsze światło przed autem niż na jakiejkolwiek żarówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > no... raz na ponad 150 tys i 5 lat to faktycznie klopot straszny Do tego dodaj raz, na 150kkm i 5 lat na przykład: - rozrząd kompletny - amortyzatory komplet - DPF (jak jest) - ze 2 komplety opon - ze 2 komplety tarcz i klocków I mógłbym tak jeszcze wymieniać do wieczora, a zauważ, że wymieniam stricte rzeczy eksploatacyjne, a nie usterki. Mówiąc wprost: w samochodzie nie ma pojęcia " raz na 5 lat wsadzę 1500zł i mam spokój na kolejne 5 lat". Chociażby powyżej wymienione części będą się przewijać przez te 5 lat i 150kkm w różnym czasie, więc dodanie do tego żarników ksenonowych za w sumie 1500zł może nieco zaboleć jak się zbiegnie w czasie z powyższymi czynnościami. A prawdopodobieństwo zbiegu jest wysokie. Zwłaszcza jak ma auto 5 lat i 150kkm, to mało nie jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 max 300 zl. Oryginalne i pewne. Ale kto bogatemu zabroni... moze w ASO kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > jak swieca na filoetowo to da. Jak nie to tez da ale na chwile. Rownie dobrze mozesz miec zasyfione > albo wypalone reflektory > A czemu napisalem na chwile? Bo ksenon zaraz po wymianie swieci bardzo mocno (jakies 10% swojego > czasu zycia), potem swieci normalnie (80%) i slabo juz pod koniec zycia (10%). Dlatego zaraz > po wymianie jest efekt WOW. > Kupic oryginalne albo zapytac sie o zmiennik w ASO. Kupisz to samo co na pierwszy montaz ale bez > loga marki za ulamek zaproponowanej ceny. > Np u mnie wymiana zarnika jest mniej skomplikowana niz zarowek od dziennych. Jakies 10 minut > roboty. To nie do końca tak jest. Faktycznie, żarnik przez pierwsze około 20h święcenia musi się wygrzać, świeci wtedy bardziej na niebiesko i to jest pewnie ten efekt WOW, ale po tym czasie zaczyna emitować barwę o właściwej temperaturze. Ja po zmianie 5 letnich oryginalnych żarników (razily, ale przed autem było ciemno) na nowe odczułem ogromną różnicę, gość profilaktycznie przedmuchal mi soczewki od wewnątrz z kurzu i światła świeciły super następne 2 lata, dopóki nie miałem dzwona, później auto sprzedałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Jeśli kolor jest nadal ok (czyli niebieskawy) to będzie to raczej problem reflektora. Kolor słabego > żarnika to żółty, różowy, fioletowy w zależności od producenta. Niekoniecznie. U mnie świeciły na biało, przy ostudzeniu na soczewke oslepialy jak diabli, a przed autem światła mało, na mokrym asfalcie wręcz masakra. Też rozważalem regenerację soczewek, ale gość w serwisie Hella, powiedział przed robotą, że po tych 5 latach o ile nie jest to Avensis na pewno pomoże wymiana żarników. Miał rację, wtedy dopiero zobaczyłem co to są światła xenonowe oraz dozwoloną droga i pobocza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 ... > Jak porownujesz to porownuj konkretnie, bo u kogos rownie dobrze w garazu auto moze tyle przestac. O, to, to... W Speedy-m mam żarówki halogenowe od nowości, czyli od 2002r! I cały czas świecą tak samo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Słabo mi świecą światła w Passacie (rok 2008, 160 tyś km) > pamiętam że jak auto było nowe świeciły rewelacyjnie. > Czy czas wymienić żarniki ? czy to coś da? Jak się żarnik "kończy" to pojawia się efekt "stroboskopu", czyli po prostu zaczynają coraz to częściej migać jak stroboskop. To jest super sprawa, bo przynajmniej wiesz, że już trzeba zacząć rozglądać się za nowymi żarnikami. Ostatnie żarniki wytrzymały u mnie 4 lata i 80tkm. Szybkość wypalenia zależy m.in. od częstotliwości załączania świateł, od drgań (czyli jadąc po naszych dziurawych drogach, szybciej się zużywają), itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > tak, jeśli auto rzeczywiście ma 160 a nie 360kkm to da bardzo dużo > Soczewki raczej w passkach trzymają się dobrze, no chyba że przebieg jak pisałem znaczny i cały > czas na światłach... Soczewki trzymają się nieźle ale odbłyśnik w lampie już nie. I po 160tys km możliwe jest ich zmatowienie i wypalenie. Ja swoje lampy wysłałem do regeneracji i po regeneracji efekt bombowy jak w nowym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Soczewki trzymają się nieźle ale odbłyśnik w lampie już nie. I po 160tys km możliwe jest ich > zmatowienie i wypalenie. Ja swoje lampy wysłałem do regeneracji i po regeneracji efekt bombowy > jak w nowym aucie. pisząc soczewki miałem na mysli caly element odpowiadający za świecenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > pisząc soczewki miałem na mysli caly element odpowiadający za świecenie No tak ale soczekwe można umyć a odbłysnik na nowo pokryć aby świeciło to tak jak trzeba. Koszt niewielki bo jakies 350zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > No tak ale soczekwe można umyć a odbłysnik na nowo pokryć aby świeciło to tak jak trzeba. Koszt > niewielki bo jakies 350zł tylko jak mówię - jeździłem paroma passatami 3BG i 3C z nalotami około 200-240kkm i światła świecily bardzo dobrze. więc mniemam że odbłyśniki powinny być jeszcze ok, tylko palniki zdychają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > tylko jak mówię - jeździłem paroma passatami 3BG i 3C z nalotami około 200-240kkm i światła > świecily bardzo dobrze. więc mniemam że odbłyśniki powinny być jeszcze ok, tylko palniki > zdychają. Nie wiem od czego to zalezy, ja o swiatalach w passatach i golfach mam zupelnie inne zdanie. Zreszta w wiekszosci samochodow przy przebiegu 200tys km przydaloby sie zregenerować światła. Poprawa napewno bedzie zauważalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > więc dodanie do tego żarników ksenonowych za w sumie 1500zł może nieco zaboleć jak się > zbiegnie w czasie z powyższymi czynnościami. W zeszłym roku zmieniałem palniki, kupiłem 2 szt. GE za 220zł z tego co pamiętam. Cena trochę wyższa niż markowych żarówek, biorąc pod uwagę trwałość markowe żarówki+XX% vs ksenony IMO wychodzi taniej kupić raz na kilka lat nowe palniki. Wymiana wcale nie była trudniejsza niż żarówki halogenowej. O różnicy w oświetleniu drogi nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Jak się żarnik "kończy" to pojawia się efekt "stroboskopu", czyli po prostu zaczynają coraz to > częściej migać jak stroboskop. Chyba jakieś dziwne masz te ksenony, bo w większości aut kończenie się palnika widać po różowym odcieniu świecenia a nie po efekcie migania, który nader często oznacza uszkodzenie przetwornicy lub podróbie palnika. Przetwornica po iluś tam nieudanych odpaleniach palnika po prostu się wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Chyba jakieś dziwne masz te ksenony, bo w większości aut kończenie się palnika widać po różowym > odcieniu świecenia a nie po efekcie migania, który nader często oznacza uszkodzenie > przetwornicy lub podróbie palnika. Przetwornica po iluś tam nieudanych odpaleniach palnika po > prostu się wyłącza. Żarówka Philips D1S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Żarówka Philips D1S. Nie podejrzewasz, że masz podróby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Nie podejrzewasz, że masz podróby? Kupowalem w sklepie u kuzyna w promocyjnej cenie cos okolo 640 zl za komplet. Zakladalem w serwisie w ktorym serwisuje auta od 8 lat i oni rowniez potwierdzili, ze to oryginaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Kupowalem w sklepie u kuzyna w promocyjnej cenie cos okolo 640 zl za komplet. > Zakladalem w serwisie w ktorym serwisuje auta od 8 lat i oni rowniez potwierdzili, ze to oryginaly. Niestety podroby od oryginalu ciezko odroznic. I mysle ze jak ma sie pecha i kupi podroby to nikt ich nie odrozni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 w passacie b6 wymiana palnika ksenonowego jest o wiele bardziej skomplikowana niż zarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 w toyocie avensis jest tak samo... zamiast zmienić kolor przestała się zapalać...raz świeciła ok, za drugim razem odpaliła ale po jakimś czasie zgasła, trzecim w ogóle nie odpalała...ale nie robiła disco... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Kupowalem w sklepie u kuzyna w promocyjnej cenie cos okolo 640 zl za komplet. > Zakladalem w serwisie w ktorym serwisuje auta od 8 lat i oni rowniez potwierdzili, ze to oryginaly. Brales razem z przetwornica, ze tak drogo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiu Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Brales razem z przetwornica, ze tak drogo??? Coś takiego kupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Coś takiego kupiłem OK, to jest jakas wersja Silverstar Standardowe mozna kupic juz za ok 150PLN/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > w passacie b6 wymiana palnika ksenonowego jest o wiele bardziej skomplikowana niż zarówki Nie mówię że nie, ale z demontażem lampy nie ma wielkich problemów w większości samochodów, nawet jeśli trzeba zdjąć zderzak to większość majsterkowiczów amatorów sobie poradzi. Zważywszy że palnika nie wymienia się co pół roku jak nieraz żarówek tylko co kilka lat to tragedii nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Zważywszy że palnika nie wymienia się co pół roku jak nieraz żarówek tylko co kilka lat to tragedii nie ma Czasem sie wymienia i czesciej jak kupuje sie jakies tanie albo trafia podrobki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Czasem sie wymienia i czesciej jak kupuje sie jakies tanie albo trafia podrobki. Dlatego polecam GE nie słychać o podróbkach, świecą super i nie padają po pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radar16v Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Dobre i tanie oraz pewne w sensie podróbek są GE. Z pewnego źródła brać Osram lub Philips. > Najwiecej podróbek jest Philips`a. Przekonałem się o tym ostatnio ( chodzi o Philips'a D2S ) zapłaciłem za oryginały i takie miały być. A po włożeniu zaczęło się przygasanie i stroboskopy. Na szczęście udało się u sprzedawcy wymienić na Osram - tym razem oryginał, albo dobra podróbka, bo świecą jak należy i bez niespodzianek. Tyle że musiałem oczywiście dopłacić. PS W stosunku do wspomnianych Philipsów świecą jaśniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.