enhu Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Po to, że koszty utrzymania tych 2 samochodów to jak dzień i noc, mam wrażenie że ostro tutaj przesadzasz, ceny części są bardzo zbliżone a jedyna różnica to spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Po to, że koszty utrzymania tych 2 samochodów to jak dzień i noc, > a nie każdy potrzebuje 4s do setki, żeby się dobrze bawić. > Takie auto daje frajdę przy prędkościach tak małych, że jest > szansa na dożycie starości Lepiej bym tego nie ujął. Koszty utrzymania w porównaniu do HH są rzeczywiście śmieszne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > mam wrażenie że ostro tutaj przesadzasz, ceny części są bardzo zbliżone a jedyna różnica to > spalanie Opony, spalanie. Silnik niewysilony więc z definicji dużo mniej awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > nazwij samochód za 120tysięcy autem dla plebsu, wymagaj od innych kultury. Poza tym obraziłem cię > gdzieś? Nic ci nigdzie też nie kazałem, wyraziłem tylko opinię co do trafności stwierdzenia > "auto dla plebsu" - polecam tutaj sprawdzić co słowo plebs oznacza bo to nie jest to samo co > angielski peasant > widać, że bardzo dawno nie byłeś w naszym magicznym kraju, w którym stanowcza większość > społeczeństwa porusza się samochodami do 4k euro a średnia wartość oscyluje przy 2k To nawet nie chodzi o polskie zarobki. W bogatych krajach EU też się dorastającemu synowi nie kupuje fury za 30k EUR, tylko 2x tańszego kompakta, a może 3x tansze auto miejskie. Dorosły plebs tez nie kupi fury za 30k EUR dla zabawy, ale jakąś Octavię.....za połowę tego. Ja bym powiedział że to jest auto dla dolnych zakresów klasy średniej. Plebs kupi to sobie może za 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > To nawet nie chodzi o polskie zarobki. > W bogatych krajach EU też się dorastającemu synowi nie kupuje fury za 30k EUR, tylko 2x tańszego > kompakta, a może 3x tansze auto miejskie. > Dorosły plebs tez nie kupi fury za 30k EUR dla zabawy, ale jakąś Octavię.....za połowę tego. > Ja bym powiedział że to jest auto dla dolnych zakresów klasy średniej. Plebs kupi to sobie może za > 10 lat. bez przesady... ale co racja to racja. plebs kupi sobie bmw serii 1 z juz przyzwoitym motorem za mniej. albo mx5 za dużo mniej i też pozarzuca tyłem. czyli w RWD są tańsze opcje. Toyota byłaby swietna jakby stała cenowo tak jak HH (czyli ok 100k PLN). a skoro jest 30 tys droższa - to sory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Za 150k masz BMW 125i coupe. > Auto przestronniejsze, mocniejsze i marki premium > Dodatkowo w tej cenie BMW ma 5 lat serwisu....za free > To powinno Ci dac sygnał, jaką chorą cenę ma ta Toyota w Europie Za 157 cennikowo. To o 30 tyś więcej, serwis toyoty przez 5 lat wyjdzie 5tyś. Widziałeś wyposażenie tego auta w serii ? Pomijam już koszt utrzymania auta premium ... Poza tym, to jakby dwa różne auta i różne doświadczenia z jazdy. Uwierz mi, jak miałem MX-5 to moja żona miała Mercedesa C-sportcoupe, też RWD, podobne osiągi, a jednak to jak noc i dzień. Pojeździj sobie gt86 i zrozumiesz o co chodzi.Kosztuje tyle, bo nie ma (poza mx5) tańszej konkurencji z takim fun factor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Opony, spalanie. Silnik niewysilony więc z definicji dużo mniej awaryjny. w evo do VIII masz 225/45/17 w IX 235/45/17, z definicji tylko, nie zapominaj że w tym GT86 jest boxer od subaru ze spalaniem też, Evo X na trasie schodzi do 8 litrów, a średnie to 12-13. U mnie w Evo IV średnie wychodzi 10.41l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > nazwij samochód za 120tysięcy autem dla plebsu, wymagaj od innych kultury. Jestes dla mnie zagadka[...], mowie to szczerze bez zadnego ukrytego textu[...] Co ma $$$ z kultura? To teraz kultura z $$$ idzie? Odpowiem ci filozoficznie, dla jednego nie zaleznie czy to Oz, PL, US, D, F, HK, CN etc te 120k PLN to duzo, dla drugiego malo... Analogicznie dla AK ....Od siebie moge dodac, ze - "Kazdy pieniadz ma wartosc[...]" Tak nazywa to autem dla plebsu bo takim jest - jest autem dla PLEBSU, to nie Ferrari, Toyota to nie marka Premium - koniec, kropka[...] Nie potrafie zrozumiec, cie dlaczego czujessz sie urazony - dlatego jestes zagadka[...] Ani nie masz 86, ani nie piszesz, ze kupujesz[...], wiec o co tu chodzi?[...] Ba! to ja moge sie czuc urazony[...] Dwa x Toyota przed domem[...], jedna zamowiona, czwarta jestem potencjalnym klientem[..], przez ostatnie 10- lat kupilem ich juz chyba 7 [...] Czuje sie urazony! Swoimi slowami - jestem plebsem[...] Dwa, IMVHO ty naprawde masz ZERO poczucia humoru[...] Poza tym obraziłem cię > gdzieś? Nie, nie jestem taki wrazliwy, ale " " do ladnych z samego rana nie nalezy[...] Nic ci nigdzie też nie kazałem, wyraziłem tylko opinię co do trafności stwierdzenia > "auto dla plebsu" - polecam tutaj sprawdzić co słowo plebs oznacza bo to nie jest to samo co > angielski peasant Naprawde nie chce mi sie tlumaczyc co mam na mysli. Juz ci napisalem - jesli czujesz sie obrazony - "I'm sorry mate" - nie bylo moja intencja cie obrazic[...] Niestety nic wiecej dla ciebie nie moge zrobic - przytulic cie nie moge i nie chce[..] ( bo nie wiem, czy jestes w moim typie) - Napisac 100x "I'm sorry" tez nie dam rady[...] > widać, że bardzo dawno nie byłeś w naszym magicznym kraju, w którym stanowcza większość > społeczeństwa porusza się samochodami do 4k euro a średnia wartość oscyluje przy 2k Wybacz, ale co to mnie obchodzi, kto co ma?. Stwierdzilem, ze takie sa zalozenia auta - bo sa - ty natomiast mowisz caly czas o $$$[...] Nie zagladam ludziom do portfela, bo mnie nie interesuje co kto ma, kto w co wierzy, ani z kim spi[...], tak samo jak nie interesuje mnie czy ktos kupuje auto za 2k, 4k, 100k, czy 400k[...] (a tacy na AK tez sa). Jesli kupuja auto za 400k i mnie prosza o opinie, to sie szczerze ciesze z nimi, ja tym nie bede , wiec jesli im sie podoba, to [...] > tak w sumie to jedyne co jest w gt86 tanie to koszt produkcji, a jest w środku plastikowy jak mało zalezy co rozumiesz przez koszt produkcji. . Koszt R+D, czy koszt samego klepania...[...] > który - byłem na jeździe próbnej i mnie nie urzekł, prowadzi się mocno średnio i jest mulasty. ile i w jakich warunkach. Wiem, ze niecale dwa lata temu sprzedalem WRX (model Lanos 2009) i majac do wyboru te dwa auta, moja $$$ idzie na 86[...]. > Jeżeli ktoś będzie szukał czegoś do zabawy i lotów bokiem to prędzej rozejrzy się za jakimś > starym 200sx/180sx albo starszym bmw series3. Wybacz, ale znow musze sie ciut nie zgodzic - nie zloscliwie - tylko, z punktu widzenia potencjalnego klienta... Stare mnie nie interesuja, a BMW - coz ... wielu zna moja historia z BMW[...] kupilem jedno, fabryka dala mi dwa[...] Wiec akurat nie widze, tu w zasadzie zadnej konkurencji oprocz Lotus, Mazda MX-5 (RX8 juz nie klepia) ... w faktorze "uciecha z " [...] Jedyne co tak na prawdę to auto ma na plus to > dźwięk silnika, bo to koniec końców subaru. A widzsz, gdzies sie zgadzamy[...] > p.s. też nie uważam, że samochód jest wyznacznikiem statusu, jak by tak było to bym jeździł nowym > passatem z czerwonym znaczkiem tdi a wszystkim na osiedlu ślinka by ciekła jak bym tylko > przejeżdżał, ale serio proszę cię, "samochód dla plebsu" to można co najwyżej na nową Dacię > powiedzieć - Wybacz, ale te dwa zdania przecza sobie[...] Quote: też nie uważam, że samochód jest wyznacznikiem statusu, vs Quote: samochód dla plebsu" to można co najwyżej na nową Dacię powiedzieć - [...] a wiec jak to jest?? Nie, ale jednak Dacia?? >u nas od tego gt86 taniej wychodzi nawet BMW series1 >coupe' I serio, nie bierz zycia tak powaznie[...], a jezeli poczules sie urazony - "sorry mate" -niezamierzone... zostalo mi jeszcze 98 x do napisania[...] Milego dnia[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Czuje sie urazony! Swoimi slowami - jestem plebsem[...] > Dwa, IMVHO ty naprawde masz ZERO poczucia humoru[...] > Poza tym obraziłem cię OZI, zabawiasz sie w Marka w tym momencie. Brakuje mi lekkosci pisania zeby Ci to ladnie i dosadnie napisac, wiec napisze jak potrafie. Zalozmy ze stoimy sobie razem na jakims przyjeciu. Ty masz Toyote, a ja mam najtansze Ferrari i barokowy palacyk. No i od slowa do slowa w pewnym momencie mowie, ze mam tylko najtansze Ferrari i stara chalupe, wiesz takie rzeczy dla plebsu. To, ze czlowiek ktory ma tyle kasy, ile Ty przez cale zycie nie zarobisz, nazywa siebie samego plebsem, to co to oznacza dla Ciebie? Implikuje to, ze on o Tobie ma zdanie jak o "powietrzu", kawalku materii ktora jakims cudem jest na tym swiecie i nie zasluguje na nic, bo jest gorsze od plebsu. To plynie z tytulu jaki dales w tym watku. PS. Przepraszam za brak polskich znakow. Na kompie w pracy takie cuda sie dzieja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Zejdźcie z chłopaka, trochę więcej dystansu do siebie i tego czym PL jest w skali świata. Ja też bym wolał, żeby u nas była jak tam, ale to nie powód wsiadać na chłopaka, bo zaraz można odwrócić medal na 2 stronę i znaleźć gdzieś jak pisałeś że seicento to tanie auto .. .w Afryce by się oburzyli tak jak Ty teraz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > w evo do VIII masz 225/45/17 w IX 235/45/17, z definicji tylko, nie zapominaj że w tym GT86 jest > boxer od subaru > ze spalaniem też, Evo X na trasie schodzi do 8 litrów, a średnie to 12-13. U mnie w Evo IV średnie > wychodzi 10.41l Szkoda, że na forum nie ma już Yarka, napisałby jakie były realne koszty utrzymania STi, a ja bym wkleił wyliczenie dla MX-5, może wtedy byś zrozumiał subtelną różnicę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > OZI, zabawiasz sie w Marka w tym momencie. [...] Kravitz, mam to gdziesz[...] Ten post wlasnie udowadnia jak rozna jest nasza mentalnosc...[...] Powtorze sie, moge mowic tym jezykiem, moge - chyba nawet dobrze pisac w tym jezyku, ale mentalnosci PL nigdy nie zroumie - i nawet nie prubuje[...] Nie chce mi sie tego ciagnac...[...] Od textu o aucie zrobila sie moja ocena teraz? Czy text sie zrobil o $$$? Na MK?[...] Maaaaaaate! Nie rozumiemy sie ... [...] Wiec napisze jeszcze raz, Toyota jest dla PLEBSU i dlatego nia jezdze ...[...] Nie czuje sie urazony moim zdaniem... [...] Polacy to narod smutasow... [...] ( w wiekszosci lub mniejszosci - jak kto woli[...] - bo inaczej formacik mi tu przyjdzie). Wiec proponuje - wyjzyj przez okno, popatrz na smutnych ludzi i usmiechnij sie ... warto![...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > w evo do VIII masz 225/45/17 w IX 235/45/17, z definicji tylko, nie zapominaj że w tym GT86 jest > boxer od subaru Owszem ale nowy. Dużo oszczędniejszy od starego. > ze spalaniem też, Evo X na trasie schodzi do 8 litrów, a średnie to 12-13. U mnie w Evo IV średnie > wychodzi 10.41l Ja naprawdę wiem ile Evo/STI pali i ile kosztują części do nich Forka wolnossącego utrzymuję praktycznie bez wyrzeczeń. Mimo że mistrzem oszczędności nie jest. W przypadku STi mnie nie stać. Dawno bym sobie kupił jeśli by było inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Za 150k masz BMW 125i coupe. > Auto przestronniejsze, mocniejsze i marki premium > Dodatkowo w tej cenie BMW ma 5 lat serwisu....za free > To powinno Ci dac sygnał, jaką chorą cenę ma ta Toyota w Europie za 150 ma brz + rocket bunny i ja wlasnie chce takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Zejdźcie z chłopaka, trochę więcej dystansu do siebie i tego czym PL jest w skali świata. > Ja też bym wolał, żeby u nas była jak tam, ale to nie powód wsiadać na chłopaka, bo zaraz można > odwrócić medal na 2 stronę > i znaleźć gdzieś jak pisałeś że seicento to tanie auto .. .w Afryce by się oburzyli tak jak Ty > teraz ... akurat Kravitz to dobrze opisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 tak jak pisze kravitz, twój problem polega na tym, że nie rozumiesz znaczenia słowa plebs albo mylisz go z angielskim peasant które oznacza wieśniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > tak jak pisze kravitz, twój problem polega na tym, że nie rozumiesz znaczenia słowa plebs albo > mylisz go z angielskim peasant które oznacza wieśniaka Ten wątek nie jest o znaczeniu słów, zarobkach, finansach i wieśniakach. Jeśli masz ochotę jęczeć na polskie zarobki to idź na HP. W tym wątku skup się na opisywanym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Szkoda, że na forum nie ma już Yarka, napisałby jakie były > realne koszty utrzymania STi, a ja bym wkleił wyliczenie dla MX-5, > może wtedy byś zrozumiał subtelną różnicę ... Ja mogę napisać jakie są realne koszty utrzymania IS-F'a Też pewnie większość ludzi padnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 W temacie dla kogo jest to auto, znalazłem coś takiego: Quote: the Toyota FT-86 pricing will be higher than originally planned. The FT-86 price will be upped in Japan from the original $20,000 starting price to $23,000 (with a fully loaded FT-86 being approximately $26,000). The FT-86 development team is also planning on reducing fuel consumption from the Subaru boxer engine (instead of increasing power). Finally, in terms of target demographic, Toyota has now upped the increased target buyer age from 30s to the 40s. This is due to Toyota market research which indicated that not as many young buyers would purchase the FT-86 coupe as the company originally predicted. source: http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=563 Także, jak widzisz plebsu nie stać, więc zmieniają grupę docelową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 [...] > Także, jak widzisz plebsu nie stać, więc zmieniają grupę docelową , I chyba odrobili lekcje - IMVHO 25-45, z przewaga na 28-35 to najwieksza grupa. Pojawiaja sie jednak pierwsze egzeplarze uzywane - wiele luda me 3 letni standardowy personal lease i po trzech latach bedzie pierwotny target[...] Modyfikacje tego auta sa w opini wielu nieskonczone ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > po co komu żałosne rwd coupe jak cena tego wynalazku zbliża się bardzo do lancera evo X i imprezy > STi tyle że do uzywanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > U ciebie tez. Jakby nie bylo Toyota nie jest marka Premium[...] Mimo to ceny ma jak marka premium - szczególnie gdy mówimy o gt86. > Zgoda, ale to calkowicie nie ma znaczenia ile kosztuje. Auto bylo specjalnie - "buit/design on > purpose" - czyli skrobniete od podstaw jako "coupe - ktore ma dac radosc z , i byc dostepne > dla ogolu. Oba zalozenia spelnione. 30k Euro na auto w twocih warunkach nie jest kwota jakas > wygurowana - zgaduje, lepiej wyposazeona EU - klasa "C" pewnie tyle kosztuje - popraw jesli > sie myle[...] Nie mylisz się - ale C-Klasse to Mercedes słynący z wysokich cen i średniego stosunku ceny do tego za nia dostajesz. Porównując z np 370Z cena za Toyote wypada tragicznie. Podobnie w porównaniu do BMW rewelacji nie ma. > Jednak jak juz ktos tu pisalem za mna, to nie ma byc jakas szybka super rakieta, jesli ktos to > kupuje z takimi zalozeniami to sie pewnie rozczaruje. TO auto ma dac ci poczuc sie jak > (bezpiecznie -ABS, ESP etc) miec RWD sportewe coupe do zabawy .... Otwieraja sie tez > mozliwosci modyfikacji, patrzac jak wszystko sie ksztaltuje, to oceniam, ze ilosc czesci do > mods bedzie jak do WRX - masaaa[...] Może inaczej - osiągi na prostej sa takie same jak w moim SERYJNYM 19(!) -nasto letnim Fiacie. Mozliwości modyfikacji brak bo jedyne co masz do dyspozycji w Europie to kit turbo za blisko 10 tys euro zwiększający moc o niecałe 40KM. W normalnych, codziennych warunkach ten samochód jest wolny - dużo wolniejszy od aut tańszych o kilka tysięcy euro. > Jest. 8 miesiecy czekania nie wzielo sie z luda 20-30 lat ktorzy kupuje wersje za $29k manual[...] > * miesiecy czekania jest na GTS - dodaj 50% ceny - , ze wszystkim , wkladajac jakis custom > wrap jako kolor, wszystkie dodatki ..., a wiec lud mojej generacji - gen Y - 30 pare - 50 lat. > Mimo, ze nie wychowalem sie na Evo czy Rex, wolalem pojemnosc w latach mlodosci, to ... nie dziwi > mnie, ze wiele ludzi chce miec auto na weekend - miec jakas przyjenosc z . Niektorzy to > sentyment, ucieczka od i , mam klub 86 doslownie za rogiem - wszyscy to pracujacy powazni > ludzie - w moim wieku, raz na 2 miesiace jakas klubowa przejazdzka, raz na 1/2 roku wypad na > tor etc etc ... Idz i sie przejedz, sam ocen. [...] Byłem - jak mawiają Niemcy "Zu wenig Auto fur das Geld". Za mało auta za tą kasę. P.S. Czy Ty naprawdę nie możesz pisać z użyciem mniejszej ilości emotikon? Męczy czytanie tego :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 odkopię dinałzora troszkę ale co tam... Nie ma sensu zakładać nowego wątku skoro dopiero teraz polatałem tym sprzętem. Test nie będzie tak obszerny jak u OZI'ego (i na pewno nie będzie tyle emotek ). Opowiem o tym o czym powinno się mówić przy testach tego typu aut. To jest przede wszystkim zabawka i pod takim kątem przeprowadziłem "testy" 1. Wygląd Wygląd jest ważny, Toyotka wygląda jakby już się nią zajął kolega co lubi w laminatach rzeźbić i ma konto na Allegeo żeby ściągnąć najlepiej wybajerzone dodatki do malucha. Wygląd robi WOW! na starcie. Znaczy projektanci się spisali. Nie jest to bentley Continental GT ani tym bardziej Aston Martin. To ma się rzucać w oczy i nastolatki mają ściągać gacie przez głowę jak tylko zobaczą to pod remizą. Do tego malutkie coupe z odważną stylistyką nadaje się idealnie. Chyba tylko spojler z tyłu jest za mały... 2. Wnętrze Wnętrza na zewnątrz nie widać. Całe szczęście bo tu już gości smutek. Mało odważnie. Dziwne połączenie taniego plastiku, taniej gumy (wokół lewarka) i dobrych materiałów na górze deski, na kierownicy i na fotelach. Niektóre elementy ładnie szyte czerwoną nitką... niby że luksus Całość jednak nie jest spójna, mamy wrażenie że jest tam bałagan. Ale najważniejsze to: -Dobrze leżąca w dłoni kierownica -dobre rozmieszczenie pedałów -krótki skok lewarka zmiany biegów i duża precyzja przy wbijaniu biegów -na prawdę niezłe fotele -nisko się siedzi, pozycja za fajerą bliska ideału (mam 182cm wzrostu) -tym samochodem nie cofamy bez pomocy kogoś z zewnątrz 3. Silnik Odpowiem krótko: do amatorskiej zabawy wystarczający, całkiem nieźle idzie dołem, góra nie jest jakaś atomowa ale fajnie reaguje na gaz. Precyzyjnie można dzięki temu sterować uślizgiem. W ciasnych zakrętach nie brakuje niczego. Na bardzo szybkim torze przy lataniu 4-5 biegiem może być już nudno. Silniczek przyjemnie mruczy jak mu damy powyżej 4-5 tys. Przyjemnie ale nie nachalnie. Tak, że przed wsadzeniem znajomych (właściwie to jednego znajomego bo z tyłu to sobie można co najwyżej kurtkę na kanapę rzucić) wyłączasz radio 4. Przeniesienie napędu Ja bym skrócił pierwsze dwa biegi odrobinkę, ale to ja... Czuć, że szpera trzyma Można łatwo sterować z gazu uślizgiem. 5. Zawieszenie Nie spodziewałem się, że będzie tutaj choćby odrobina komfortu... a jest! Autko nie nadaje się może do pokonywania progów zwalniających bez odjęcia ale z małymi nierównościami radzi sobie lepiej niż niejeden "zwykły" kompakt. Bardzo sprężyste, dobrze zestrojone zawieszenie z dobrą reakcją przy przejściu z jednego łuku w drugi (stabilizatory to tam muszą być grube). reakcja na ruch kierownicą bardzo szybka i dość precyzyjna. Na pewno nie próbowałbym obniżać tego wózka, to może tylko zepsuć. 6. Układ kierowniczy precyzyjny, z dobrze wyczuwalnym oporem im więcej skręcasz tym większy opór dość krótkie przełożenie. Można wyczuć to auto po jednym okrążeniu toru i dwóch bączkach. Łatwo się z nim dogadać. 7. Prowadzenie ogólnie Tutaj ise troszkę rozpiszę bo to największa zaleta tego pojazdu. Już dawno tak nie miałem, że wsiadłem do samochodu i po kilku metrach go czułem, zawsze jest tak że musimy się przyzwyczajać. Tutaj ten element nie występuje. Samochód dobrze oddaje to po czym jedziemy i dobrze reaguje na to co z nim robimy. zawieszenie i układ kierowniczy są tak zestrojone że podsterownośc w tym malutkim RWD praktycznie nie występuje. Nawet w ciasnych łukach na płytach poślizgowych przy zdjętym gazie nie chce "wypłużyć" przodem. Przy większych prędkościach jest odrobinkę nerwowy ale to właśnie o to chodzi w małym i lekkim RWD ze szperą. Trzeba mieć do niego szybkie łapki na kierownicy. Lubię to! Dlaczego? Bo jedziesz 80-100 km/h i jest co robić. frajda nie polega na tym żeby przejechać zakręt z prędkością naddźwiękową tylko żeby go przejechać go na granicy utraty przyczepności a to świetnie czuć w tym maleństwie. Co ciekawe producent chyba celowo założył jakieś badziewne oponki po to żeby się ślizgać w każdej możliwej sytuacji. Guma na mokrym nie trzyma najlepiej. Podsumowanie: Samochód nie jest dla każdego. Nie każdy potrafi się zmusić do wejścia do środka takiego małego potworka z wadą zgryzu, nie każdy zniesie wnętrze poskładane z przypadkowo znalezionych elementów, nie każdemu przypadnie do gustu raptowna reakcja na gaz i odbieranie bodźców z każdej zmiany nawierzchni pod kołami... nie każdy bawi się samochodami. To jest auto do zabawy, ni mniej ni więcej. I tę funkcję małe coupe od Toyoty/Subaru spełnia wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Bardzo podobne odczucia do moich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 > zestrojone zawieszenie z dobrą reakcją przy przejściu z jednego łuku w drugi (stabilizatory to > tam muszą być grube) Paradoksalnie sa cieniutkie. Ledwo 18mm przod i 14mm tyl. Ale w sumie logiczne biorac pod uwage seryjne, specjalnie nietrzymajace gumy. Natomiast jakby zapodac jakies klejace 225 lub 235 to juz moze byc lekki problem z przechylami. Przypuszczam, ze dobre reakcje na zmiany kierunku to auto zawdziecza glownie niziutkiemu srodkowi ciezkosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 18 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > odkopię dinałzora troszkę ale co tam... - znowu bedzie[...] > Nie ma sensu zakładać nowego wątku skoro dopiero teraz polatałem tym sprzętem. Test nie będzie tak > obszerny jak u OZI'ego (i na pewno nie będzie tyle emotek ). [...] > Opowiem o tym o czym powinno się mówić przy testach tego typu aut. > To jest przede wszystkim zabawka i pod takim kątem przeprowadziłem "testy" I tak i nie. Odpowiem marketingowo, to jest auto dla ludzi bez do 25lat. To jest drugie/3 auto jako zabawka - dla ludzi po 30tce. Rynek wtorny - idealne pierwsze auto dla tych co chca RWD[...] To nie sa moje dane, to poparte sprzedaza profile Toyota Motor Oz.[...] > 1. Wygląd > Wygląd jest ważny[...] Wygląd robi WOW! na > starcie. [..] Zgadzamy sie[...] > Chyba tylko spojler z tyłu jest za mały... Aero kit jest, ale wymaga (przynajmniej u mnie $$$) > 2. Wnętrze > Wnętrza na zewnątrz nie widać. Całe szczęście bo tu już gości smutek. Mało odważnie. Dziwne > połączenie taniego plastiku, taniej gumy[...] > -Dobrze leżąca w dłoni kierownica > -dobre rozmieszczenie pedałów > -krótki skok lewarka zmiany biegów i duża precyzja przy wbijaniu biegów > -na prawdę niezłe fotele > -nisko się siedzi, pozycja za fajerą bliska ideału (mam 182cm wzrostu) > -tym samochodem nie cofamy bez pomocy kogoś z zewnątrz Rowniez sie zgadzamy, ale to ma byc tanie coupe i jest., niestety - to jest wlasnie tlumaczenie $$$ na plastic is fantastic. Jak popatrzysz, to wiele rzeczy jest typowych dla Toyota - np ten nieszczesy GPS.... > 3. Silnik [..] W > ciasnych zakrętach nie brakuje niczego. Na bardzo szybkim torze przy lataniu 4-5 biegiem może > być już nudno. > Silniczek przyjemnie mruczy jak mu damy powyżej 4-5 tys. [..] Znow zgoda[...] > 4. Przeniesienie napędu > Ja bym skrócił pierwsze dwa biegi odrobinkę, ale to ja... > Czuć, że szpera trzyma Można łatwo sterować z gazu uślizgiem. Inne wrazenia auto/manual - nie powiem nic[...] > 5. Zawieszenie > Nie spodziewałem się, że będzie tutaj choćby odrobina komfortu... a jest! [...] > 6. Układ kierowniczy > precyzyjny, z dobrze wyczuwalnym oporem [...] > 7. Prowadzenie ogólnie [..]. frajda nie polega na tym żeby przejechać zakręt z prędkością naddźwiękową tylko żeby go > przejechać go na granicy utraty przyczepności a to świetnie czuć w tym maleństwie. [...] > To jest auto do zabawy, ni mniej ni więcej. I tę funkcję małe coupe od Toyoty/Subaru spełnia > wyśmienicie. Inaczej ciut, to jest auto ktore daje radosc z zabawy[...] Jak poprzednia dyskusja udowodnila, inny jest odbiorca w PL inny u mnie ... [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > OZI, zabawiasz sie w Marka w tym momencie. > Brakuje mi lekkosci pisania zeby Ci to ladnie i dosadnie napisac, wiec napisze jak potrafie. > Zalozmy ze stoimy sobie razem na jakims przyjeciu. Ty masz Toyote, a ja mam najtansze Ferrari i > barokowy palacyk. > No i od slowa do slowa w pewnym momencie mowie, ze mam tylko najtansze Ferrari i stara chalupe, > wiesz takie rzeczy dla plebsu. > To, ze czlowiek ktory ma tyle kasy, ile Ty przez cale zycie nie zarobisz, nazywa siebie samego > plebsem, to co to oznacza dla Ciebie? Implikuje to, ze on o Tobie ma zdanie jak o "powietrzu", > kawalku materii ktora jakims cudem jest na tym swiecie i nie zasluguje na nic, bo jest gorsze > od plebsu. > To plynie z tytulu jaki dales w tym watku. Nie tylko z tego wątku i nie tylko z tego tytułu. Aczkolwiek czasami lubię poczytać te Oziego wypociny Kilka tygodni temu widziałem opisywany samochód na trasie. Piorunującego wrażenia nie robi, ale na tle szarej lubelskiej rzeczywistości golfowo-fiatowskiej wyróżniał sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > Jak poprzednia dyskusja udowodnila, inny jest odbiorca w PL inny u mnie ... [...] Inny poziom rozwoju motoryzacyjnego spoleczenstwa. W ogole inny poziom rozwoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > Inny poziom rozwoju motoryzacyjnego spoleczenstwa. W ogole inny poziom rozwoju... W Australii jest inny poziom zamożności społeczeństwa i anglosaska konkurencyjność. U nas mamy Eurokumunę i powolne wychodzenie z zacofania cywilizacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 > W Australii jest inny poziom zamożności społeczeństwa i anglosaska konkurencyjność. > U nas mamy Eurokumunę i powolne wychodzenie z zacofania cywilizacyjnego. O tym wlasnie mowilem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.