Skocz do zawartości

Czy jest sens kupić diesla...jeśli tak to którego


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

Głośno było ostatnio o silniku N47, który to ma rozrząd od strony ściany grodziowej i w pierwszych wersjach koło łańcuchowe rozrządu zintegrowane z wałem. Mechanicy muszą się nieźle nagimnastykować, bo wymiana rozrządu wymaga wymontowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja z kolei slyszalem cos innego

> ze turbo w 109KM jest ok i sie nie psuje, za to czesto pada w 90KM

> ale potem nie sledzilem juz dalej tematu, wiec moge sie mylic

Ogólnie mówiąc nie są to super bezawaryjne silniki.

Pewien mechanik z Warszawy przestrzegał mnie przed 1.6 D 90 i 109KM. ZTCP chodziło o jakieś problemy w samym silniku, turbo też siadało.

Ale jak wiemy duża część samochodów jest przywożona z zagranicy jako funkiel nufki a okazuje się później że to parch do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem nizej ze sam go "lepił" , kupil niejeżdzący, blachy zrobil, poduch nie wstawiał.

Ma pewność, że nie będzie miał wypadku?

Dziwią mnie ludzie, którzy muszą pokazać otoczeniu, że jeżdżą "prestiżowym" samochodem, a jest to naprawdę wyklepany przystanek zagrażający ich bezpieczeństwu.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale trochę fuszera jak już pod siebie robić to powinno być profi a nie z atrapami poduch

Jakby robił z poduchami to pewnie by się nie opłacało.

Bywam od czasu do czasu w miejscu gdzie samochody otrzymują kolejne życie i idą na handel. I tak ostatnio np. poliftowa C-klasa w203 poskładana z 3 aut wyjechała na drogę. Co ciekawe wszystkie poduszki wymienione i układ SRS w pełni sprawny i działający bez żadnych ściem z rezystorami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby robił z poduchami to pewnie by się nie opłacało.

> Bywam od czasu do czasu w miejscu gdzie samochody otrzymują kolejne życie i idą na handel. I tak

> ostatnio np. poliftowa C-klasa w203 poskładana z 3 aut wyjechała na drogę. Co ciekawe

> wszystkie poduszki wymienione i układ SRS w pełni sprawny i działający bez żadnych ściem z

> rezystorami itp.

Ano wlasnie. I nie wiadomo co lepsze. Takie auto poskładane z trzech ale ze sprawnymi poduchami, czy takie e60 o którym pisałem cale poobijane ale nic nie cięte ani nie spawane, ale bez poduszek.

Ja jednak bym wolal chyba druga opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No z tego co kiedys przeliczalem to chyba znosna byla ta cena.Bo cos chyba ok 1600zl bez wysylki i

> nie pamietam czy z lozyskiem.

> Na accord forum,temat sprzegla sie pokaznie rozrosl.

> Z tego co pisali,to duzo ludzi na sprzeglach z CG jezdzi w accordzie civicu i crv i podobno daje

> rade.

> BTW cena sprzegla z wrrsji 180kucy tez oscyluje w przedziale 1500-1700zl.

No tanio nie jest.

> A znasz jakis numer tego sachsa?

:2_1579_5348_5355.html " target="_blank">Tu jest link

Nr 3000.954.285-S

to wersja wzmacniana Xtend w dość pokaźnej cenie, ale wersja normalna ma ponoć ten sam symbol tylko bez S na końcu (tak jak psikuta wink.gif ) i kosztuje 800 zł

Jeżeli potwierdzą sie słowa Pana Radzikowskiego, to sprzęgło będzie można wzmocnić - koszt usługi ok 1300 zł. Czyli by było ponad 2 klocki.

Na wiosnę znajomy będzie przecierał szlaki wink.gif

W sumie robi się więcej niż z CG więc nie wiadomo w jaką opcję najsensowniej iść

> Chetnie sam bym zrobil program w swojej crv,TYlko to sprzeglo mnie blokuje (a crv ciezka

> krowa,bedzie pewnie ponad 200kg ciezsza niz accord),

Która generacja? Obecna jest o 100kg cięższa od Acc, ktory z kolei jest cięższy o 100 Kg od Civica . Faktycznie problemy mogą dokuczać wcześniej bo silnik ma więcej na plecach

Narazie do2.5tys obrotow na wyzszych

> biegach jezdze mega delikatnie.Bym wrecz powiedzial,ze do 2.5tys obrotow szybciej rozpedzam

> sie lanosem.Dopiero pozniej jest

> Odnosnie pytania ogolnego o ten silnik,to trzeba zdac sobie sprawe,ze ma inna charakterystyke niz

> typowe tdi,bardziej rownomiernie rozwija moc w zakresie obrotow niz vw diesel.

I nie otrzepuje się w zimie ze śniegu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano wlasnie. I nie wiadomo co lepsze. Takie auto poskładane z trzech ale ze sprawnymi poduchami,

> czy takie e60 o którym pisałem cale poobijane ale nic nie cięte ani nie spawane, ale bez

> poduszek.

> Ja jednak bym wolal chyba druga opcje.

A ja bym wolał kupić samochód, na którego utrzymanie i prawidłowy serwis faktycznie mnie stać, możliwie najmłodszy i bez żadnych przygód, być może bez "prestiżowych" znaczków na masce i "wypasów" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja z kolei slyszalem cos innego

> ze turbo w 109KM jest ok i sie nie psuje, za to czesto pada w 90KM

> ale potem nie sledzilem juz dalej tematu, wiec moge sie mylic

samo turbo sie nie psuje. psuje je brak smarowania. Sitko na zasilaniu często się zapychało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja bym wolał kupić samochód, na którego utrzymanie i prawidłowy serwis faktycznie mnie stać,

> możliwie najmłodszy i bez żadnych przygód, być może bez "prestiżowych" znaczków na masce i

> "wypasów"

Co kto lubi ok.gif Dlatego na rynku sa auta i nowe i używane, i drogie i tanie, i bezwypadkowe i powypadkowe, każdy znajdzie cos dla siebie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co kto lubi Dlatego na rynku sa auta i nowe i używane, i drogie i tanie, i bezwypadkowe i

> powypadkowe, każdy znajdzie cos dla siebie

ciekawe jak ten Twój znajomy będzie sprzedawał takie BMW... ciekawe czy napisze w ogłoszeniu wyraźnie że PODUSZEK BRAK... i ciekawe jakby wtedy było zainteresowanie takim samochodem, kto mu uwierzy że skoro przyoszczędził na bezpieczeństwie to naczym jeszcze mógł... pozdrów kolegę chaja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co kto lubi Dlatego na rynku sa auta i nowe i używane, i drogie i tanie, i bezwypadkowe i

> powypadkowe, każdy znajdzie cos dla siebie

to nie jest tak, że co kto lubi, bo niestety zwolennicy "wypasionych bryk", na które faktycznie ich nie stać, kupujący złom po stodołach, składany z kilku, serwisujący z oszczędności dopiero jak się coś urwie, albo przestanie jechać, często stanem technicznym tych swoich "perełek" sprawiają zagrożenie na drogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jak ten Twój znajomy będzie sprzedawał takie BMW... ciekawe czy napisze w ogłoszeniu

> wyraźnie że PODUSZEK BRAK... i ciekawe jakby wtedy było zainteresowanie takim samochodem, kto

> mu uwierzy że skoro przyoszczędził na bezpieczeństwie to naczym jeszcze mógł... pozdrów kolegę

Nie pozdrowie bo go nie lubie zlosnik.gif ale - co do sprzedaży - myślisz ze jakby dziś wystawil to e60 za 25 tys zł (bo za tyle by wystawil) to by nie było zainteresowania? ja mysle ze w ciągu 3 dni by kupil jakiś bywalec dyskotek z Małej Wsi pod Nową Wioską i bylby zadowolony (skóra banan, w srodku pelna opcja , wszystko działa, felgi 18 z M) ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano wlasnie. I nie wiadomo co lepsze. Takie auto poskładane z trzech ale ze sprawnymi poduchami,

> czy takie e60 o którym pisałem cale poobijane ale nic nie cięte ani nie spawane, ale bez

> poduszek.

> Ja jednak bym wolal chyba druga opcje.

Najlepsze to chyba jednak byłoby nieskładane, niepoobijane i z poduszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pozdrowie bo go nie lubie ale - co do sprzedaży - myślisz ze jakby dziś wystawil to e60 za 25

> tys zł (bo za tyle by wystawil) to by nie było zainteresowania? ja mysle ze w ciągu 3 dni by

> kupil jakiś bywalec dyskotek z Małej Wsi pod Nową Wioską i bylby zadowolony (skóra banan, w

> srodku pelna opcja , wszystko działa , felgi 18 z M)

Chyba jednak nie wszystko działa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to skupmy się na 8v które nie ma klap w kolektorze i jest ogólnie mniej skomplikowane.

> EGR - w wielu dieslach są z tym problemy, ale kwestia wyczyszczenia raz na jakiś czas lub

> zaślepienia.

potwierdzam, miałem 1.9 8v , 60kkm na wirusie 160PS i auto jak sprzedawałem było w super stanie ok.gif turbo, 2mas, sprzęgło wszystko seryjne, nic nie wymieniałem, a auto oj nie miało lekko ok.gif tylko egr zaślepiony, wersja bez dpf wink.gif Dlatego chętnie przesiadłem się na kolejnego traktora 2.0 mj smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>(...)

> poza tym doświadczeń z dieslami więcej nie mam dlatego będę wdzięczny za Wasze opinie

No dobrze, może młodsza Corolla E12 1,4 D-4D? Wiem, że zabrzmi to dziwnie, ale ten silnik jest stosunkowo prosty, nie ma DKZ, DPF-a, wtryskiwacze można regenerować, itp.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Kia Ceed/Pro Ceed (1.6, 2.0)

2.0 jest na pasku i ma dwumas

1.6 90 - 110KM do 2009 - łańcuch, brak DPF i zmiennej geometrii łopatek turbo

Mój klekot 1.6 2009 90KM ma 139kkm i nic go jeszcze nie bolało.

pali, wg. motostatu 6.15 - corolla benzyna 1.4 w dokładnie tym samym trybie jazdy brała 6.96 (średnia z około 12kkm)

ps. jak w PL to tylko LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no co Wy...ani jednej pozytywnej opinii o używanym dieslu ??

To może ja pozytywnie smile.gif

Syn kupił sobie 3 lata temu Bravę z Włoch z 2001 roku z silnikiem 1,9 JTD. Zadowolony że hej! Ruda się nie ima tego auta a do silnika nikt jeszcze ręki nie przyłożył (oprócz wymian eksploatacyjnych). Pali średnio 4 litry z kawałkiem - na jednym baku robi prawie 1000 km. Był kilka razy za granicą, często jeździ w trasę Łódź - Wrocław, silniczek mruczy jak marzenie... smile.gif

Baaaardzo zadowolony z tego autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może ja pozytywnie

> Syn kupił sobie 3 lata temu Bravę z Włoch z 2001 roku z silnikiem 1,9 JTD. Zadowolony że hej! Ruda

> się nie ima tego auta a do silnika nikt jeszcze ręki nie przyłożył (oprócz wymian

> eksploatacyjnych). Pali średnio 4 litry z kawałkiem - na jednym baku robi prawie 1000 km. Był

Ja tylko czekam na kogoś, kto stwierdzi, że mu od jazdy paliwa przybywa i może dorabiać na jego odsprzedaży. facepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko czekam na kogoś, kto stwierdzi, że mu od jazdy paliwa przybywa i może dorabiać na jego

> odsprzedaży.

Ale takie spalanie w tym dieslu i tej budzie jest możliwe, piszę jako posiadacz benzyn z lpg zlosnik.gif

Co ciekawsze, w Punto 2 z 1,2 16v jadąc przepisowo w trasie można zejść spokojnie poniżej 5l/100km wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale takie spalanie w tym dieslu i tej budzie jest możliwe, piszę jako posiadacz benzyn z lpg

Jako średnie? To chyba tylko jak ktoś w trasach lata. I to raczej tych spokojnych, mało uczęszczanych. Wystarczy trochę z lekka korkującego się miasta (a Wrocław jest korkującym się "nielekko"), żeby upadły wszelkie mity o 2-litrowych dieslach palących zawsze 5L/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako średnie? To chyba tylko jak ktoś w trasach lata. I to raczej tych spokojnych, mało

> uczęszczanych. Wystarczy trochę z lekka korkującego się miasta (a Wrocław jest korkującym się

> "nielekko"), żeby upadły wszelkie mity o 2-litrowych dieslach palących zawsze 5L/100.

To jest stary diesel na Commonrail'u 1gen, lekka buda, wąskie opony i trasa, słowo "średnio" tyczy się zapewne trasy, a "4 z kawałkiem", to może być 4,9l, więc w sumie prawda zlosnik.gif

Bo w to, że Pasek 1,9 130KM na pompowtryskach spali 5,5l po mieście, to nie uwierzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Syn kupił sobie 3 lata temu Bravę z Włoch z 2001 roku z silnikiem 1,9 JTD. Pali średnio 4 litry z kawałkiem - na jednym baku robi prawie 1000 km.

Na szybko znalazłem info, że pojemność baku w 1.9jtd/105KM to 60l. To raczej podchodzi bliżej 6l/100 jak przejeżdża 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko czekam na kogoś, kto stwierdzi, że mu od jazdy paliwa przybywa i może dorabiać na jego

> odsprzedaży.

a skad wiesz jak jezdzi i gdzie? Bo mozna tyle spalic i to robic powtarzalne wyniki. Natomiast wymaga to sporej cierpliwosci.

Mi wielka krowa 2.2 tdci (mondeo kombi) wychodzily powtarzalne wyniki w granicach 6.5 litra. Natomiast waga sporo wieksza i lekko wieksza pojemnosc. Teraz auto inne tej samej klasy i nie moge zejsc nizej niz 7.9 ale ma i dpfa i automatyczna skrzynie.

Jezdze spokojnie i nie za szybko wiec majac auto lzejsze pewnie zrobilbym tez niskie spalanie. O ile nie mam pojecia. Kiedys clio zobaczylem 3ke z przodu ale to prawie nie jechalo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w to, że Pasek 1,9 130KM na pompowtryskach spali 5,5l po mieście, to nie uwierzę

Ponizej 8 w miescie nie schodzi , a kto twierdzi inaczej ten kłamie ok.gif 5,5 to nawet na trasie ciężko zobaczyć w Pasku 1.9 zlosnik.gif

(miałem ich kilka + opinie na forum passata, nikt nie mowi ze pali mało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponizej 8 w miescie nie schodzi , a kto twierdzi inaczej ten kłamie 5,5 to nawet na trasie ciężko

> zobaczyć w Pasku 1.9

> (miałem ich kilka + opinie na forum passata, nikt nie mowi ze pali mało)

audi a4 awx 130KM bez problemu na trasie ponizej 5l-z tankowan ok.gif

ale w miescie 8-9 w zaleznosci od pory roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponizej 8 w miescie nie schodzi , a kto twierdzi inaczej ten kłamie 5,5 to nawet na trasie ciężko

> zobaczyć w Pasku 1.9

> (miałem ich kilka + opinie na forum passata, nikt nie mowi ze pali mało)

B5 FL AVF 131KM średnia ze 120 tys km. to 6,34l/100km.

Skrajności:

Przy szybkiej jeździe autostradami spalanie 8-9l/100km (spalanie chwilowe przy 180km/h - 10l/100km).

Przy przepisowej jeździe po Słowacji, poza autostradami, uzyskiwałem ok.5l/100km, ale nigdy poniżej 5 nie udało się zejść na dłuższym dystansie.

Najniższa średnia z tankowania 5,25l/100km, max to 8,61l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro w większości jazda po trasach to uwierzę.

Tak, auto było eksploatowane ruchu typowo miejskim bardzo rzadko. Głównie obwodnica i ekspresówka. Jak w terenie zabudowanym to bez korków.

ps.

B6 170KM w tych samych warunkach, po przejechaniu prawie 12tys.km ma średnią 6,11l/100km wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest stary diesel na Commonrail'u 1gen, lekka buda, wąskie opony i trasa, słowo "średnio" tyczy

> się zapewne trasy, a "4 z kawałkiem", to może być 4,9l, więc w sumie prawda

> Bo w to, że Pasek 1,9 130KM na pompowtryskach spali 5,5l po mieście, to nie uwierzę

Ojciec mial PII z 1.9jtd, chyba 86KM, w trasie na zbiorniku bez problemu robil 800-900km (bez dobicia do rezerwy), spalanie przewaznie 4,5-4,8 l/100km. Trasa W-wa - Wroclaw czy W-wa - Gdansk byla robiona w obie strony na jednym zbiorniku, bez wariacji, ale tez bez jazdy jak pan w kapeluszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szybko znalazłem info, że pojemność baku w 1.9jtd/105KM to 60l. To raczej podchodzi bliżej

> 6l/100 jak przejeżdża 1000km.

Może i średnio tak wychodzi - sporo jeździ po Łodzi i często trasę Łódź - Wrocław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojciec mial PII z 1.9jtd, chyba 86KM, w trasie na zbiorniku bez problemu robil 800-900km (bez

> dobicia do rezerwy), spalanie przewaznie 4,5-4,8 l/100km. Trasa W-wa - Wroclaw czy W-wa -

> Gdansk byla robiona w obie strony na jednym zbiorniku, bez wariacji, ale tez bez jazdy jak pan

> w kapeluszu.

Mi, a teraz mojemu Ojcu P2 1.9JTD pali identycznie.

Kiedyś leniwie tocząc się przez Słowację po tankowaniu wyszło minimalnie poniżej 4l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako średnie? To chyba tylko jak ktoś w trasach lata. I to raczej tych spokojnych, mało

> uczęszczanych. Wystarczy trochę z lekka korkującego się miasta (a Wrocław jest korkującym się

> "nielekko"), żeby upadły wszelkie mity o 2-litrowych dieslach palących zawsze 5L/100.

Jeżdząc trasę Brzeg - Wrocław średnia wychodzi 5,5l/100km 2-litrowy klekot w Roverze z podpisu. Jadę do Siechnic potem obwodnicą do Łan i na sępolno. Korki we Wrocławiu? Od otwarcia obwodnicy zapomniałem co to jest.

Średnia zawsze liczona przy tankowaniu do pełna. Max wyszło mi zeszłej zimy 6,5L/100km jak kręciłęm się wokół komina max 5km w jedną stronę. Co najważniejsze moja Vmax to 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko czekam na kogoś, kto stwierdzi, że mu od jazdy paliwa przybywa i może dorabiać na jego

> odsprzedaży.

Jak gosc lata w trasie to ponizej 5ciu zejdzie klekotem i to lekkawym

NIe dopatruj sie walka wszedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło mi się kiedyś jechać z W-wy do Pobierowa ciężkim Mercedesem 124 Kombi silnik 200D 72KM + skrzynia manual 5 biegów "tam" z kompletem pasażerów i bagażem sporym i od razu powrót już bez pasażerów i bagaży. Średnie spalanie obliczone po zatankowaniu na tym samym dystrybutorze 5.2L. Jazda bardzo spokojna do 110km/h.

Kiedyś ze znajomym robiliśmy trasę W-wa - Koszalin - W-wa jego Skodą Fabią 1.9TDI. Trzy dorosłe osoby na pokładzie a kierowca nieźle pociskał cały czas. Spalanie według komputera było poniżej 5L (nie wiem na ile realne).

Nie wyobrażam sobie więc aby nowoczesnym dieslem (CR, VTG itd.) przy spokojnej jeździe na trasie nie dało się zbliżyć do wyniku 5L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.