ppmarian Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 W silniku R4 Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km Co grozi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? Uszkodzenie katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer. Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Zmasakrowaniem katalizatora i powyrywanie poduszek. Jak już musisz to odepnij wtyczkę z wtryskiwacza tego cylindra i odepnij świecę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? jak odepniesz wtryskiwacz to nic szczególnego. Nie prościej kupić cewkę i ją przekręcić samemu? to w większości aut 15 minut zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu > silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service". Interesujace bardzo. Wydaje mi sie, ze silnik 2ZZ Toyoty jest duzo mlodszy niz 25 lat Wywalil check z bledem misfire badz multiple misfire, odpial wtryskiwacz i tyle. Silnik nadal chodzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Interesujace bardzo. Wydaje mi sie, ze silnik 2ZZ Toyoty jest duzo mlodszy niz 25 lat Wywalil > check z bledem misfire badz multiple misfire, odpial wtryskiwacz i tyle. Silnik nadal chodzil. Może być i tak, ale to raczej wyjątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? To zależy jaki silnik, układ wtryskowy i program w ECU. Np. już w Mercedesie 124 z silnikiem M111 od 1992 z wtryskiem elektronicznym HFM sytuacja byłaby w 100% bezpieczna. ECU wykrywa brak zapłonu w cylindrze i odcina wtrysk paliwa do niego aby chronić katalizator. Aby zachować w miarę równomierną pracę odłączany jest też drugi cylinder i na 2 cylindrach spokojnie można dojechać do celu. Sprawdzone kilkakrotnie w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? przejechałem samochodem z silnikiem 6cio cylindrowym ponad 1kkm na 5 cylindrach, nic się nie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Interesujace bardzo. Wydaje mi sie, ze silnik 2ZZ Toyoty jest duzo mlodszy niz 25 lat Wywalil > check z bledem misfire badz multiple misfire, odpial wtryskiwacz i tyle. Silnik nadal chodzil. W n42 jest identycznie. Wywalilo check na desce. Blad cewki nr3 i odciecie wtryskiwa wymiana cewki w tym silniku to nie 15min Zaryzykuje i pojade te 50km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer. > Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych > gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu > silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service". Jak by to delikatnie powiedzieć....Jak się nie znam, to się nie odzywam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Jak by to delikatnie powiedzieć....Jak się nie znam, to się nie odzywam... To się nie odzywaj Ja ten temat ćwiczyłem ostatnio w P107 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Może być i tak, ale to raczej wyjątek. 1.8T od VW też przejechał 50km z odpiętym wtryskiem. Ale od wibracji rozleciała się plecionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Przejechałem tak Punto 100 km ale z pedałem w podłodze i nic się nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? Przejechalem 150 km na 3 garach w Boze Cialo (bo nigdzie po drodze nie moglem dostac cewki). Zyje, auto tez pracuje normalnie... Pacjent to VC Z18XE. Od tego czasu zrobilem jakies 15 tys km.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Może być i tak, ale to raczej wyjątek. Nie wiem czy taki wyjatek. Widzialem co najmniej kilka nowoczesnych silnikow, ktore pracowaly na 3 garach. Oczywiscie check, tryb awaryjny, wieksze wibracje itp. Ale dzialaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 w VAGach odcina wtryskiwacz, spalanie spada, moc spada dojechalem 15km i auto do tej pory dziala bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Zmasakrowaniem katalizatora i powyrywanie poduszek. Kiedyś 50km zrobiłem w 4 osoby na pokładzie trabantem 601 na połowie sprawnych cylindrów. Dał radę i nic nie zmasakrował i nie pourywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > To się nie odzywaj Ja ten temat ćwiczyłem ostatnio w P107 Tylko, ze tam chodzenie na 3 gary jest dosyc normalne...glownie dlatego, ze silnik jest 3-cylindrowy A w kwestii wibracji i wyrywanych poduszek to jest zupelnie co innego jak 3-cyl zaczyna nagle chodzic tylko na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Kiedyś 50km zrobiłem w 4 osoby na pokładzie trabantem 601 na połowie sprawnych cylindrów. Dał radę > i nic nie zmasakrował i nie pourywał Jechałeś cały czas z górki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Tylko, ze tam chodzenie na 3 gary jest dosyc normalne...glownie dlatego, ze silnik jest > 3-cylindrowy > A w kwestii wibracji i wyrywanych poduszek to jest zupelnie co innego jak 3-cyl zaczyna nagle > chodzic tylko na 2. Katalizator, niestety, prawie od razu się zepsuł. Najwidoczniej nie każdy komputer odcina wtrysk przy braku iskry, zresztą chyba to jest możliwe tylko przy wtrysku bezpośrednim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Katalizator, niestety, prawie od razu się zepsuł. Najwidoczniej nie każdy komputer odcina wtrysk Najwidoczniej nie kazdy. > przy braku iskry, zresztą chyba to jest możliwe tylko przy wtrysku bezpośrednim No jak niemozliwe przy posrednim? Co najwyzej w jedno lub dwupunktowym. W wielopunktowym jak najbardziej mozliwe, przeciez wowczas kazdy wtryskiwacz jest juz w indywidualnym kanale kolektora dolotowego. Przykladowy kolektor do 4-cyl silnika z wielopunktowym wtryskiem, nie ma nagrody za zgadniecie gdzie sie w nim montuje wtryskiwacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Może być i tak, ale to raczej wyjątek. raczej odwrotnie, to Twoj przypadek byl wyjatkiem ja mam przyklad Astry II i Lanosa, ktore dzialaly na "3" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > raczej odwrotnie, to Twoj przypadek byl wyjatkiem > ja mam przyklad Astry II i Lanosa, ktore dzialaly na "3" Być może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Kiedyś 50km zrobiłem w 4 osoby na pokładzie trabantem 601 na połowie sprawnych cylindrów. a czy z drugiej polowy cylindrow byla wykrecona swieca? bo u mnie, gdy dzialal tylko jeden cylinder to trabant praktycznie nie jechal, chyba V-max, ktore mi sie udalo osiagnac to bylo 30km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > No jak niemozliwe przy posrednim? Co najwyzej w jedno lub dwupunktowym. W wielopunktowym jak > najbardziej mozliwe, przeciez wowczas kazdy wtryskiwacz jest juz w indywidualnym kanale > kolektora dolotowego. Przykladowy kolektor do 4-cyl silnika z wielopunktowym wtryskiem, nie ma > nagrody za zgadniecie gdzie sie w nim montuje wtryskiwacze Jak już tak brniemy - to w każdym silniku z sekwencyjnym wtryskiem wielopunktowym . Wtedy można stosować indywidualne korekty i odcinać paliwo dla poszczególnych cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Jak już tak brniemy - to w każdym silniku z sekwencyjnym wtryskiem wielopunktowym . Wtedy można > stosować indywidualne korekty i odcinać paliwo dla poszczególnych cylindrów. Sluszna uwaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > raczej odwrotnie, to Twoj przypadek byl wyjatkiem > ja mam przyklad Astry II i Lanosa, ktore dzialaly na "3" Dołożę 1,2 16v od fiata, gdzie padły naraz DWIE cewki i zrobiłem 30 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Dołożę 1,2 16v od fiata, gdzie padły naraz DWIE cewki i zrobiłem 30 km. I ja. Fiat jak w podpisie,na trzech cewkach ok.300 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? To zalezy... Kiedys gasilem pozar samochodu ktory wlasnie jechal do serwisu na trzech garach. Silnik na jednoounktowym wtrysku z oadnieta cewka... Katalizator sie tak rozgrzal ze az zaczelo sie palic.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Katalizator, niestety, prawie od razu się zepsuł. Najwidoczniej nie każdy komputer odcina wtrysk > przy braku iskry, zresztą chyba to jest możliwe tylko przy wtrysku bezpośrednim Wstydu sobie waść oszczędź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > a czy z drugiej polowy cylindrow byla wykrecona swieca? nie. Był tylko uszkodzony przerywacz. > bo u mnie, gdy dzialal tylko jeden cylinder to trabant praktycznie nie jechal, chyba V-max, ktore > mi sie udalo osiagnac to bylo 30km/h No nigdzie nie napisałem, że biłem w tym czasie rekordy prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > 1.8T od VW też przejechał 50km z odpiętym wtryskiem. Ale od wibracji rozleciała się plecionka potwierdzam, również 1.8T VW jazda na 3 garach, przez jakieś 40-50 km. Kilka dni później okazało się ze plecionka do wymiany, ale auto miało już swoje lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? Wszystkie silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa podawanym sekwencyjnie, oraz z czujnikiem spalania stukowego w przypadku, gdy nie ma pojedynczych cewek, odcinają wtryskiwacz przy braku zapłonu. Zdarzają się silniki na wielopunkcie np z wtryskiem full group, albo takie, które mają jedną cewkę na wszystkie gary i brak czujnika detonacji, wtedy wtryskiwacz leje bez oporów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? Zależy czym napędzany jest silnik. Jeśli LPG to oczywiście niczym to nie grozi. Zrobiłem tak Astrą 350 km wiec wiem o czym piszę Jeśli benzyną to ciut gorzej ale po odpięciu wtryskiwacza też sie nic nie powinno stać bo benzyna nie będzie zmywać oliwy z gładzi cylindra i sie motór nie zatrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Kiedyś 50km zrobiłem w 4 osoby na pokładzie trabantem 601 na połowie sprawnych cylindrów. Dał radę > i nic nie zmasakrował i nie pourywał A trabant nie był 2 cylindrowy? na jednym cylindrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 CC gaźnik padła cewka, na 2-óch garach pojechałem do sklepu po nowa i wróciłem ~40 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > CC gaźnik padła cewka, na 2-óch garach pojechałem do sklepu po nowa i wróciłem ~40 km Siedemsetką? Toż to nic nadzwyczajnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > W silniku R4 > Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km > Co grozi? Pacjent juz po wymianie. Sam robiłem w garazu bo mechanik nie był wolny. błąd sam nie znikl, musiałem podpiąć kompa. Przy okazji sprawdzilem reszte swiec Co ciekawe swieca na tym cylindrze była dziwnie lekko przykrecona w porównanie do pozostałych 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer. > Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych > gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu > silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service". no patrz, sluzbowy accord, rok 2007, po wypadnieciu jednego cylindra ECU sam odcial wtrysk, bez jakiejkoliwek szkody dojechalem 40 km do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Siedemsetką? Toż to nic nadzwyczajnego... 900, R4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer. > Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych > gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu > silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service". Puntem się dało, więc nie tragizujmy Chociaż obecnym samochodem sam miałbym obawy. Toż to teraz bez lawety ani rusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.