Skocz do zawartości

Jazda na 3 garach


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer. Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

jak odepniesz wtryskiwacz to nic szczególnego. Nie prościej kupić cewkę i ją przekręcić samemu? to w większości aut 15 minut zabawy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu

> silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service".

Interesujace bardzo. Wydaje mi sie, ze silnik 2ZZ Toyoty jest duzo mlodszy niz 25 lat grinser006.gif Wywalil check z bledem misfire badz multiple misfire, odpial wtryskiwacz i tyle. Silnik nadal chodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

To zależy jaki silnik, układ wtryskowy i program w ECU. Np. już w Mercedesie 124 z silnikiem M111 od 1992 z wtryskiem elektronicznym HFM sytuacja byłaby w 100% bezpieczna. ECU wykrywa brak zapłonu w cylindrze i odcina wtrysk paliwa do niego aby chronić katalizator. Aby zachować w miarę równomierną pracę odłączany jest też drugi cylinder i na 2 cylindrach spokojnie można dojechać do celu. Sprawdzone kilkakrotnie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesujace bardzo. Wydaje mi sie, ze silnik 2ZZ Toyoty jest duzo mlodszy niz 25 lat Wywalil

> check z bledem misfire badz multiple misfire, odpial wtryskiwacz i tyle. Silnik nadal chodzil.

W n42 jest identycznie. Wywalilo check na desce. Blad cewki nr3 i odciecie wtryskiwa

wymiana cewki w tym silniku to nie 15min

Zaryzykuje i pojade te 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer.

> Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych

> gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu

> silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service".

Jak by to delikatnie powiedzieć....Jak się nie znam, to się nie odzywam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

Przejechalem 150 km na 3 garach w Boze Cialo (bo nigdzie po drodze nie moglem dostac cewki). Zyje, auto tez pracuje normalnie... Pacjent to VC Z18XE. Od tego czasu zrobilem jakies 15 tys km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, ze tam chodzenie na 3 gary jest dosyc normalne...glownie dlatego, ze silnik jest

> 3-cylindrowy

> A w kwestii wibracji i wyrywanych poduszek to jest zupelnie co innego jak 3-cyl zaczyna nagle

> chodzic tylko na 2.

Katalizator, niestety, prawie od razu się zepsuł. Najwidoczniej nie każdy komputer odcina wtrysk przy braku iskry, zresztą chyba to jest możliwe tylko przy wtrysku bezpośrednim hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Katalizator, niestety, prawie od razu się zepsuł. Najwidoczniej nie każdy komputer odcina wtrysk

Najwidoczniej nie kazdy.

> przy braku iskry, zresztą chyba to jest możliwe tylko przy wtrysku bezpośrednim

No jak niemozliwe przy posrednim? Co najwyzej w jedno lub dwupunktowym. W wielopunktowym jak najbardziej mozliwe, przeciez wowczas kazdy wtryskiwacz jest juz w indywidualnym kanale kolektora dolotowego. Przykladowy kolektor do 4-cyl silnika z wielopunktowym wtryskiem, nie ma nagrody za zgadniecie gdzie sie w nim montuje wtryskiwacze grinser006.gifgrinser006.gif

56-215-thickbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś 50km zrobiłem w 4 osoby na pokładzie trabantem 601 na połowie sprawnych cylindrów.

a czy z drugiej polowy cylindrow byla wykrecona swieca? zlosnik.gif

bo u mnie, gdy dzialal tylko jeden cylinder to trabant praktycznie nie jechal, chyba V-max, ktore mi sie udalo osiagnac to bylo 30km/h biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak niemozliwe przy posrednim? Co najwyzej w jedno lub dwupunktowym. W wielopunktowym jak

> najbardziej mozliwe, przeciez wowczas kazdy wtryskiwacz jest juz w indywidualnym kanale

> kolektora dolotowego. Przykladowy kolektor do 4-cyl silnika z wielopunktowym wtryskiem, nie ma

> nagrody za zgadniecie gdzie sie w nim montuje wtryskiwacze

Jak już tak brniemy - to w każdym silniku z sekwencyjnym wtryskiem wielopunktowym wink.gif. Wtedy można stosować indywidualne korekty i odcinać paliwo dla poszczególnych cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

To zalezy... Kiedys gasilem pozar samochodu ktory wlasnie jechal do serwisu na trzech garach. Silnik na jednoounktowym wtrysku z oadnieta cewka... Katalizator sie tak rozgrzal ze az zaczelo sie palic..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy z drugiej polowy cylindrow byla wykrecona swieca?

nie. Był tylko uszkodzony przerywacz.

> bo u mnie, gdy dzialal tylko jeden cylinder to trabant praktycznie nie jechal, chyba V-max, ktore

> mi sie udalo osiagnac to bylo 30km/h

No nigdzie nie napisałem, że biłem w tym czasie rekordy prędkości 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8T od VW też przejechał 50km z odpiętym wtryskiem. Ale od wibracji rozleciała się plecionka

potwierdzam, również 1.8T VW jazda na 3 garach, przez jakieś 40-50 km. Kilka dni później okazało się ze plecionka do wymiany, ale auto miało już swoje lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

Wszystkie silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa podawanym sekwencyjnie, oraz z czujnikiem spalania stukowego w przypadku, gdy nie ma pojedynczych cewek, odcinają wtryskiwacz przy braku zapłonu. Zdarzają się silniki na wielopunkcie np z wtryskiem full group, albo takie, które mają jedną cewkę na wszystkie gary i brak czujnika detonacji, wtedy wtryskiwacz leje bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

Zależy czym napędzany jest silnik. Jeśli LPG to oczywiście niczym to nie grozi. Zrobiłem tak Astrą 350 km wiec wiem o czym piszę smile.gif

Jeśli benzyną to ciut gorzej ale po odpięciu wtryskiwacza też sie nic nie powinno stać bo benzyna nie będzie zmywać oliwy z gładzi cylindra i sie motór wink.gif nie zatrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku R4

> Padła jedna z 4 cewek, trzeba dojechać do swojego mechanika 50km

> Co grozi?

Pacjent juz po wymianie. Sam robiłem w garazu bo mechanik nie był wolny.

błąd sam nie znikl, musiałem podpiąć kompa.

Przy okazji sprawdzilem reszte swiec

Co ciekawe swieca na tym cylindrze była dziwnie lekko przykrecona w porównanie do pozostałych 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer.

> Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych

> gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu

> silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service".

no patrz, sluzbowy accord, rok 2007, po wypadnieciu jednego cylindra ECU sam odcial wtrysk, bez jakiejkoliwek szkody dojechalem 40 km do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapchaniem katalizatora (bardzo szybko), wywaleniem checka, wyłączeniem silnika przez komputer.

> Generalnie w nowych autach nie bardzo się da jechać na trzech cylindrach. W starych

> gaźnikowcach bez komputera się dało, ale w nowych samochodach (czyli tak od 25 lat) po prostu

> silnik zostanie wyłączony, zapłon i wtryski odcięte i wywali komunikat "call service".

Puntem się dało, więc nie tragizujmy zlosnik.gif

Chociaż obecnym samochodem sam miałbym obawy. Toż to teraz bez lawety ani rusz icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.