Skocz do zawartości

VW Phaeton - warty zainteresowania ?


slawekw

Rekomendowane odpowiedzi

> (...)Tuareg to sztandarowe przykłady, jak marka masowa usiłuje wepchnąć się do niszy

> (...) wręcz wykreowanej (Touareg vs Cayenne) przez marki premium.

A to nie jest trochę tak, że Porsche produkuje Cayenne na liniach VW, wykorzystując modę na samochody typu SUV; a sam model okazał się finansowym sukcesem koncernu ze Stuttgartu?

W skrócie - czy jest przypadkiem dokładnie odwrotnie do tego co piszesz? zlosnik.gif Marka Premium sięgnęła do portfela klasy średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejedź Clio w trasie o obserwuj jak Ci ustępują na lewym pasie. a potem poleć E38 czy innym

> Fejtonem i zwróć uwage na to samo

Różnica żadna. Bardziej IMHO chodzi o.... xenon. Astra niby prawie Renówka a jak jeździłem służbówką bez xenonów to było zdecydowanie słabiej na lewym pasie niż prywatną na xenonach. Podobnie w Audi. Ja z resztą w ten sposób odróżniam auta szybsze od wolniejszych, bo jadąc ze 150 czy lepiej mam lepsze zajęcia niż rozpoznawanie w lusterku wstecznym czy to co sie do mnie zbliża lewym pasem to Szmelcwagen czy Prosiak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica żadna. Bardziej IMHO chodzi o.... xenon. Astra niby prawie Renówka a jak jeździłem

> służbówką bez xenonów to było zdecydowanie słabiej na lewym pasie niż prywatną na xenonach.

> Podobnie w Audi. Ja z resztą w ten sposób odróżniam auta szybsze od wolniejszych, bo jadąc ze

> 150 czy lepiej mam lepsze zajęcia niż rozpoznawanie w lusterku wstecznym czy to co sie do

> mnie zbliża lewym pasem to Szmelcwagen czy Prosiak.

No i wyjaśnił się powód montowania ksenonów z Allegro do absolutnie wszystkiego co jeździ po drogach.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica żadna.

nie prawda. nawet jak lece P508 vs E38, jest duża różnica. oba duże auta, oba z xenonem. BMW straszy 2 razy bardziej...

> Bardziej IMHO chodzi o.... xenon. Astra niby prawie Renówka a jak jeździłem

> służbówką bez xenonów to było zdecydowanie słabiej na lewym pasie niż prywatną na xenonach.

> Podobnie w Audi. Ja z resztą w ten sposób odróżniam auta szybsze od wolniejszych, bo jadąc ze

> 150 czy lepiej mam lepsze zajęcia niż rozpoznawanie w lusterku wstecznym czy to co sie do

> mnie zbliża lewym pasem to Szmelcwagen czy Prosiak.

cóż. co innego własne zachowanie na lewym pasie, co innego statystyka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jak co, ale ludzie jeżdżący z kierowcą nie kupują raczej VW, nawet pejtona ...

Sraty pierdaty zlosnik.gif

Taka sama prawda, jak to, że Franz miał strzelać do ...

Korpo w której burłaczę kupuje co fantazja przyniesie, a nie co ględzą frustracji.

Fejk stał się modny w swoim czasie i prezesura zapragnęła nowinki.

Po drugie S-ki i A8 mieli wszyscy a fejk był odmianą.

Po trzecie był tańszy o 100.kpln a firma umie liczyć.

Wersja 4.2 L była bezawaryjna i full wypas.

No i zawsze jazda z kierowcą - takie przepisy wewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW

> straszy 2 razy bardziej...

Coś strachliwych masz kierowników przed sobą jadąc BMW biglaugh.gif

A ja sie zastanawiam jak taki bidulek jadący przed Tobą lewym pasem ma rozpoznać w tylnym lusterku czy to sie zbilża peżot czy bmw. I jedno i drugie dobrze widać na xenonach. Zwykłe lampy mniej zwracają uwage w lusterku to to i poźniejsza jest reakcja wyprzedzanego.

>cóż. co innego własne zachowanie na lewym pasie, co innego statystyka

Co do statystyk to chętnie sie z nimi zapoznam. Podaj zatem wiarygodne źródło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wyjaśnił się powód montowania ksenonów z Allegro do absolutnie wszystkiego co jeździ po

> drogach.

Wieś tuning z Chin najczęściej świeci niebiesko w kosmos jak lasery pod Remizą wiec wiekszość tanich allegrowych zenonów od razu da sie rozpoznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś strachliwych masz kierowników przed sobą jadąc BMW

nie ja ich wybieram smile.gif

> A ja sie zastanawiam jak taki bidulek jadący przed Tobą lewym pasem ma rozpoznać w tylnym lusterku

> czy to sie zbilża peżot czy bmw. I jedno i drugie dobrze widać na xenonach. Zwykłe lampy mniej

> zwracają uwage w lusterku to to i poźniejsza jest reakcja wyprzedzanego.

co sie uczepiłeś tych lamp. w dzień nie jeździsz? nie odróżnisz w lusterku:

tego:

puegeot-508-1.jpg

od tego?

l7frontaal.jpg

> Co do statystyk to chętnie sie z nimi zapoznam. Podaj zatem wiarygodne źródło .

jezu, ale smęcisz... naprawde oczekujesz badań uniwersyteckich w takim temacie?

źródło: własna obserwacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisalem na otomoto Phaton. I sa perelki diesel z przebiegiem ponizej 200k km. Jestem w szoku jak mozna to kupic. Wracajac do tematu. Uciekac od tego jak najdalej chyba, ze stac Cie na auto z Polski z potwierdzonym przebiegiem oraz na ogromne koszty utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ja ich wybieram

> co sie uczepiłeś tych lamp. w dzień nie jeździsz? nie odróżnisz w lusterku:

> tego:

> od tego?

Zanim to albo tamto będzie na tyle blisko by to odróżnić staram sie zwolnić lewy pas

> jezu, ale smęcisz... naprawde oczekujesz badań uniwersyteckich w takim temacie?

> źródło: własna obserwacja.

Oczekuję że jeśli powołujesz jakieś statystyki to może były by choć ciut miarodajne. Z polskiego na nasze: mam zupełnie odwrotne statystyki wynikające z własnych obserwacji. Tyle tylko że coś takiego ciężko nazwać statystyką.

BMW nie "straszy" mnie bardziej niż peżot czy inny fiat. Nie ma znaczenia czy prowadzę wtedy osobówkę czy ciężarowy. Jakoś nie zauważyłem również by wielkość osobówki wpływała na zachowanie kierowców z którymi jeżdżę jako pasażer. Coś jedzie szybciej to ustępuję. Xenony powodują to że wcześniej takie auto zauważę i wcześniej zrobię ,miejsce. Jeśli to BMW to kierownik może odnieść złudne wrażenie, że to jego duża fura powoduje moją zmianę pasa.

Nic bardziej mylnego biglaugh.gif

Dlatego Twoje "statystyki" uważam wyłącznie za subiektywną opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim to albo tamto będzie na tyle blisko by to odróżnić staram sie zwolnić lewy pas

no to medal się należy... ale nie o tym piszę...

> Oczekuję że jeśli powołujesz jakieś statystyki to może były by choć ciut miarodajne. Z polskiego

> na nasze: mam zupełnie odwrotne statystyki wynikające z własnych obserwacji. Tyle tylko że coś

> takiego ciężko nazwać statystyką.

łomatko. zamień słowo statystyka, które Cie tak boli, na obserwacja z wieloletniego używania BMW vs inne "mniej straaszące modele".

> BMW nie "straszy" mnie bardziej niż peżot czy inny fiat. Nie ma znaczenia czy prowadzę wtedy

> osobówkę czy ciężarowy. Jakoś nie zauważyłem również by wielkość osobówki wpływała na

> zachowanie kierowców z którymi jeżdżę jako pasażer. Coś jedzie szybciej to ustępuję. Xenony

> powodują to że wcześniej takie auto zauważę i wcześniej zrobię ,miejsce. Jeśli to BMW to

> kierownik może odnieść złudne wrażenie, że to jego duża fura powoduje moją zmianę pasa.

piszesz z Twojego punktu widzenia, jako doganianego - tj. 1 kierowca, ja piszę z punktu widzenia goniącego -> dziesiątki doganianych potwierdzają to o czym piszę wink.gif to nie jest mylne wrażenie.

do tego uczepiłeś się ksenonów... które moze miec clio... IMHO to nie ma znaczenia.

ale tak czy siak. zluzuj... bronisz Częstochowy, a nie masz interesu w tym, ani jak widać amunicji smile.gif to było luźne spostrzeżenie tylko - dygresja...

> Nic bardziej mylnego

> Dlatego Twoje "statystyki" uważam wyłącznie za subiektywną opinię.

uważaj za co chcesz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...] ogromne koszty utrzymania.

A z czego mają wynikać te "ogromne" koszty utrzymania ?

Ubezpieczenie - OK, pewnie nie będzie tanio.

Spalanie - to zależy od silnika, przy 3.0 TDI nie ma dramatu.

Serwisu też bym nie demonizował.

Faktem jest, że auto ma mnóstwo bajerów i wodotrysków które po ewentualnej awarii będą drogie w naprawie. Ale rankingi awaryjności napawają raczej optymizmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z czego mają wynikać te "ogromne" koszty utrzymania ?

> Ubezpieczenie - OK, pewnie nie będzie tanio.

> Spalanie - to zależy od silnika, przy 3.0 TDI nie ma dramatu.

> Serwisu też bym nie demonizował.

> Faktem jest, że auto ma mnóstwo bajerów i wodotrysków które po ewentualnej awarii będą drogie w

> naprawie. Ale rankingi awaryjności napawają raczej optymizmem.

w tym segmencie, musisz mieć zawsze w rezerwie jakieś 5-10 tys na ew. awarie smile.gif jak godzisz sie na to (co nie jest jakims kosmosem) to pełen luz.

na rankingi nie patrz - zwłaszcza takie z linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajoma była zachwycona pejtonem miesiąc, później stracił moc i ciągali go na sznurku od serwisu do serwisu. ASO też ponoć rozłożyło ręce ( lub czego nie powiedziała być może cena ją zabiła). Motor miała z tego co kojarze W12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwisu też bym nie demonizował.

To tu się możesz zdziwić.

Najpierw sprawdź sobie czy gdzieś w okolicy masz serwis, który to ogarnia.

TEORETYCZNIE TO SAMO CO..., a później CI się okaże, że mechanicy będą rozkładali ręce albo dopiero uczyli się na Twoim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... nie potrafili mi ogarnąć w 90% warsztatów specjalizujących się w grupie VAGa.

Masz na myśli warsztaty u Mirka?

Bo nasze A6 i A8 serwisy firmowe ogarniają bez problemu.

Włącznie z wymianą wadliwych napinaczy i ślizgaczy w 3.0tdi i to bez wyjmowania silnika.

Za ciężką kasę co prawda, ale nikt nie obiecywał, że będzie tanio zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tja - głupie A6, które "niby jest jak Passat" - nie potrafili mi ogarnąć w 90% warsztatów

> specjalizujących się w grupie VAGa.

kolega w ciągu roku podwoił wartość swojej A6 C6 4.2 w benzynie. Ale co tam frajda z jazdy musi być grinser006.gif, a teraz od 4 miesięcy nie może tego pogonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadąc małą popierdułką odróżnisz. Jak Phaeton Ci będzie siedział na zderzaku to jego światła wciąż

> oślepiają przez oba boczne lusterka. Passat tak nie potrafi.

Dlatego warto ustawić lusterka bardziej na zewnątrz - nie dość że martwej strefy nie ma, to jeszcze nie trzeba się "stresować" jakimiś pajtonami.

BTW. To już chyba nie te czasy, gdzie ktoś czuje respekt przed marką lub modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego warto ustawić lusterka bardziej na zewnątrz - nie dość że martwej strefy nie ma, to jeszcze

> nie trzeba się "stresować" jakimiś pajtonami.

Albo w górę. Albo złożyć. Po co komu lusterka? zlosnik.gif

Ja się i tak nie stresuję bo jeżdżę z tempomatem a choćby taki ze skóry za mną wylazł to mój tempomat o tym nie wie i nie przyspieszy.

hehe.gif

> BTW. To już chyba nie te czasy, gdzie ktoś czuje respekt przed marką lub modelem.

Eeeee, ciągle jest tak, że jak jedziesz dużym to zmykają. Niezależnie od marki. Za to małego nikt nie chce przepuścić.

Dlatego właściciele hot-hatchy muszą ciągle udowadniać, że są szybcy. A jak masz duże auto to choćbyś miał mały silnik - i tak nikt się nie chce ścigać.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo w górę. Albo złożyć. Po co komu lusterka?

OK - przekonałeś mnie. Ustawię z powrotem tak, żeby mieć martwą strefę - przynajmniej po coś te lusterka będą.

> Eeeee, ciągle jest tak, że jak jedziesz dużym to zmykają. Niezależnie od marki. Za to małego nikt

> nie chce przepuścić.

Jeździłem niedawno małym, teraz jeżdżę większym (światła też ma dużo lepsze). I nie widzę różnicy - tak samo często wyprzedzam z prawej jak kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego warto ustawić lusterka bardziej na zewnątrz - nie dość że martwej strefy nie ma, to jeszcze

> nie trzeba się "stresować" jakimiś pajtonami.

Lusterka należy ustawiac tak, żeby widzieć kawalek własnego samochodu - żeby mieć punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - przekonałeś mnie. Ustawię z powrotem tak, żeby mieć martwą strefę - przynajmniej po coś te

> lusterka będą.

Zuch chłopak! Będziesz widział czy Ci się boki auta nie brudzą i czy lakier nie porysowany.

ok.gif

> Jeździłem niedawno małym, teraz jeżdżę większym (światła też ma dużo lepsze). I nie widzę różnicy -

> tak samo często wyprzedzam z prawej jak kiedyś.

A ja widzę. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zuch chłopak! Będziesz widział czy Ci się boki auta nie brudzą i czy lakier nie porysowany.

> A ja widzę.

podaj miarodajne statystyki potwierdzone badaniami smile.gif bo inaczej nie widzisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z czego mają wynikać te "ogromne" koszty utrzymania ?

> Ubezpieczenie - OK, pewnie nie będzie tanio.

> Spalanie - to zależy od silnika, przy 3.0 TDI nie ma dramatu.

> Serwisu też bym nie demonizował.

> Faktem jest, że auto ma mnóstwo bajerów i wodotrysków które po ewentualnej awarii będą drogie w

> naprawie. Ale rankingi awaryjności napawają raczej optymizmem.

Ja bez 10k rezerwy na koncie wogole do mechanika bym nie jechal. Skoro w KIA za przeglad z wymiana gum w zawieszeniu i swiec zarowych place 2k to w Phateon az strach sie bac. Oczywiscie nie mowimy o Henku w stodole.

W Twoim linku ludzie pisza, ze 3.0 spala w miescie 7l. Tyle to pala 1.4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lusterka należy ustawiac tak, żeby widzieć kawalek własnego samochodu - żeby mieć punkt

> odniesienia.

Jakoś sobie radzę bez tego punktu odniesienie. Za to - od kiedy wiele lat temu przestawiłem lusterka inaczej niż głosi oficjalna doktryna - zero przypadków żebym w kogoś wjeżdżał, kto jedzie na pasie obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zuch chłopak! Będziesz widział czy Ci się boki auta nie brudzą i czy lakier nie porysowany.

Zapewne niedługo będę czekał, żeby go - dzięki badziewiasto ustawionym lusterkom - porysować.

> A ja widzę.

Może masz światła za bardzo do góry ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak ktoś wcześniej napisał, to konstrukcyjnie to bliźniak A8.

Silnik benzynowy 4,2 konstrukcja sprawdzona i bezawaryjna - polecam.

> Na co więc uważać ?

...na niesprawdzone pochodzenie.

Jeśli z "pewnego źródła" to tylko cieszyć się jazdą w bezpiecznym i komfortowym aucie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne niedługo będę czekał, żeby go - dzięki badziewiasto ustawionym lusterkom - porysować.

I bardzo dobrze. Trzeba walczyć z kryzysem dając pracę lakiernikom!

> Może masz światła za bardzo do góry ustawione?

W dzień też uciekają. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I bardzo dobrze. Trzeba walczyć z kryzysem dając pracę lakiernikom!

I grabarzom !

> W dzień też uciekają.

Może mieszkasz w takim regionie, gdzie ludzie czują respekt "bo to przecie duże jest". W moich stronach widać równouprawnienie - nikt się nie przejmuje żadnymi bmw, porsche itp. Nie wydaje mi się też, żeby kierowcy większych aut jeździli bardziej agresywnie niż mniejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stronach widać równouprawnienie - nikt się nie przejmuje żadnymi bmw, porsche itp. Nie wydaje

> mi się też, żeby kierowcy większych aut jeździli bardziej agresywnie niż mniejszych.

A czym jeździsz? Bo jeśli tym co w podpisie to nie dziwie się że nie widzisz. Pojeździj Matizem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś sobie radzę bez tego punktu odniesienie. Za to - od kiedy wiele lat temu przestawiłem

> lusterka inaczej niż głosi oficjalna doktryna - zero przypadków żebym w kogoś wjeżdżał, kto

> jedzie na pasie obok.

A to przy okazji podziel się wiedzą jak te lusterka ustawić? Bo ja od 35 lat jeżdżę zgodnie z oficjalną doktryna i nigdy w nikogo nie wjechałem.

Ale może czas coś nowego spróbować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIGDY!

Gdy są duże lustra spokojnie można je ustawić tak, by było widać obrys samochodu.

Małe lustra trzeba odchylić mocniej, by widzieć samochody na sąsiednim pasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy są duże lustra spokojnie można je ustawić tak, by było widać obrys samochodu.

> Małe lustra trzeba odchylić mocniej, by widzieć samochody na sąsiednim pasie.

A to ustawianie to jest po to zeby moc sprawdzić ze nadal mamy resztę samochodu i nam go nie ukradli??? Po co mam widzieć własny samochód w lusterkach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ustawianie to jest po to zeby moc sprawdzić ze nadal mamy resztę samochodu i nam go nie

> ukradli??? Po co mam widzieć własny samochód w lusterkach???

Aby mieć punkt odniesienia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym jeździsz? Bo jeśli tym co w podpisie to nie dziwie się że nie widzisz. Pojeździj Matizem.

Jeździłem pół roku wcześniej fabią. Nie odczuwałem innego postrzegania mnie jako uczestnika ruchu ze strony innych.

Wcześniej miałem bmw 525, renault safrane, astrę i fiata uno. Jak widać - przekrój klas dosyć duży. I nadal żadnej różnicy w zachowaniu innych nie stwierdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to przy okazji podziel się wiedzą jak te lusterka ustawić?

Bardziej na zewnątrz.

Najlepiej zaparkuj obok innego samochodu tak, żebyś go widział przez boczną szybę, gdy patrzysz w lusterko. Następnie ustaw lusterko tak, żebyś widział ten samochód też w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabia jest dużo większa od Matiza. Poza tym Fabiami jeżdżą PH a oni nie liczą się z nikim. Spróbuj

> kiedyś Matizem. Zrozumiesz o co chodzi.

A fiat uno? Też budzi respekt o tyle większy od matiza, że powinno być widać różnicę? Bo osobiście nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.