Skocz do zawartości

Fiat Avventura


pawel182

Rekomendowane odpowiedzi

jakby te koła były większe ,to nawet by to fajnie wyglądało - w tym wydaniu wygląda jak na dojazdówkach ... a że na rynek brazylijski to tam maniaków dużo - przynajmniej kiedyś tak było - mnóstwo fiatów BBM , kluby , mody .... jak reszta z kącika fiat bbm się zachwycałem tym co oni tam odwalali smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż się tłocznie nie zamortyzują .

A doszukał się ktoś przyczyn, dlaczego Fiat niejako stanął w miejscu?

Ktoś analizował co się stało ze stylistami, z działem projektowania?

O co tu chodzi? Że musieli podpisać umowę z Chryslerem żeby

w końcu coś wyglądało inaczej niż 500 w 100 odmianach? Co jest

grane z tym koncernem? oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy to było?

Ale było. Zrobić nowe Punto tak jak VW tłucze Golfa od lat i odcina

kupony. Ja tego kompletnie nie rozumiem - Fiat ma jedne z najlepszych

silników na świecie, dorobić do tego budę nowoczesną, z CAN to jest

betka. Sprzedać to za 10% mniej niż Golf i już, pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale było. Zrobić nowe Punto tak jak VW tłucze Golfa od lat i odcina

> kupony. Ja tego kompletnie nie rozumiem - Fiat ma jedne z najlepszych

> silników na świecie,

Nie mów takich rzeczy chesz kolejnej wojny na AK? Powiedz np komuś że JTD albo mJTD jest lepszy albo nawet tylko porównywalny z TDI - chcesz zostać zlinczowany? wink.gif.

> betka. Sprzedać to za 10% mniej niż Golf i już, pozamiatane.

10 proc to za mało. Prestiż marki zwłaszcza w Polsce kompletnie upadł. Jest gorszy nawet od Dacii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wygląda na jakiś

> foch

pamiętasz jazdy we włoskich fabrykach z pracą, z przenoszeniem pandy, strajki w polskich o podwyżki itd

Dziwisz się? Bo ja nie. Związki zawodowe zafundowały pracownikom Fiata taką przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mów takich rzeczy chesz kolejnej wojny na AK? Powiedz np komuś że JTD albo mJTD jest lepszy

> albo nawet tylko porównywalny z TDI - chcesz zostać zlinczowany? .

Chodziło mi o silniki diesla, ale rzekłbym całkiem szczerze, że

TDI i tak CR wzięło od Fiata, a obecnie czy TDI czy JTDm czy inny

Multijet - jest tak samo niezawodny. Podobnie HDI, ale jednak

większość to benzyny, a te Fiatowi udają się do pojemności

1.4-1.6 i to nawet z turbo... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co pozamiatane. Dla Fiata, szczególnie w Polsce graniczna cena to 29900. Za 30 tys masz paska w

> tedeiku nówka na wypasie prosto z salonu z Niemiec, a zazdrość sąsiadów gwarantowana.

PL jest na tyle marginalnym rynkiem, że nie ma się po co specjalnie nim przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pamiętasz jazdy we włoskich fabrykach z pracą, z przenoszeniem pandy, strajki w polskich o podwyżki

> itd

> Dziwisz się? Bo ja nie. Związki zawodowe zafundowały pracownikom Fiata taką przyszłość.

fiat po prostu nie ma oferty dla Europejczyka który oczekuje różnorodności . Każdy model musi mieć pełną gamę nadwoziową, fl co ok 3-4 lata i wymiana modelu po ok 6. To co oferuje może i by się przyjęło ale w ..połowie lat 90-tych- naprawdę w tej chwili nie ma co kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło mi o silniki diesla, ale rzekłbym całkiem szczerze, że

> TDI i tak CR wzięło od Fiata, a obecnie czy TDI czy JTDm czy inny

> Multijet - jest tak samo niezawodny. Podobnie HDI, ale jednak

> większość to benzyny, a te Fiatowi udają się do pojemności

> 1.4-1.6 i to nawet z turbo...

Ja to wiem. Ale i tak większość w to nie uwierzy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A doszukał się ktoś przyczyn, dlaczego Fiat niejako stanął w miejscu?

> Ktoś analizował co się stało ze stylistami, z działem projektowania?

> O co tu chodzi? Że musieli podpisać umowę z Chryslerem żeby

> w końcu coś wyglądało inaczej niż 500 w 100 odmianach? Co jest

> grane z tym koncernem?

do tej pory nie mogą się otrząsnąć po Stilo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas gdy ostatnio słyszymy że Fiat ma nas zasypać wszelakimi odmianami 500-setki zaprezentował w

> Indiach ciekawy koncept bazujący na GPunto/PuntoEvo.

> Prezentuje się bardzo fajnie ale sądzę, że docelowym rynkiem dla tego samochodu będzie Brazylia.

> źródło

faaaajowski. ino jak to sie ma do Sedici?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panda do kupienia jest

i co jeszcze? 500L, 500-tka?

GP- model mający ponad 8 lat 3i 5 drzwi- brak kombi

Bravo- od 2007 r. tylko 5 d- reszta jak wyżej

500- tka konstrukcyjnie Panda II czyli 2003 r.

Croma- nie produkowana

Reszta modeli to mniej lub bardziej nieudolne kopie innych marek ( Dodge, Suzuki)

Porównaj tą ofertę do oferty Opla VW czy Skody - po prostu we fiacie bieda aż piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedać to za 10% mniej niż Golf i już, pozamiatane.

Nawet gdyby fiat zrobił auto 20% lepsze pod każdym względem od Golfa, to i tak mało który Polak kupiłby go gdyby był tylko 10% tańszy od Golfa.

Podobnie w całej Europie.

Takie są stereotypy i nie ma co się na nie obrażać.

Bardzo słusznie, że Fiat skupia się na innych rynkach, niż na siłę próbować w Europie gdzie jak widać mu nie wychodzi.

Bo przeciętnego kompakta codziennego użytku klienci wybierają tu z innych marek. Czy racjonalnie czy nie, to nie ma znaczenia.

Fiat musi oferować coś hiper-taniego lub nietuzinkowego (np 500) żeby był sukces.

Może przywali za parę lat z grubej rury ciekawymi Alfami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet gdyby fiat zrobił auto 20% lepsze pod każdym względem od Golfa, to i tak mało który Polak

> kupiłby go gdyby był tylko 10% tańszy od Golfa.

> Podobnie w całej Europie.

> Takie są stereotypy i nie ma co się na nie obrażać.

> Bardzo słusznie, że Fiat skupia się na innych rynkach, niż na siłę próbować w Europie gdzie jak

> widać mu nie wychodzi.

> Bo przeciętnego kompakta codziennego użytku klienci wybierają tu z innych marek. Czy racjonalnie

> czy nie, to nie ma znaczenia.

> Fiat musi oferować coś hiper-taniego lub nietuzinkowego (np 500) żeby był sukces.

> Może przywali za parę lat z grubej rury ciekawymi Alfami?

Myślę, że w 2015 Fiat odniesie sukces. Chyba, że przesadzą z ceną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Co jest grane z tym koncernem?

dobrze liczą, Europa jest małym i ciasnym rynkiem, do tego zupełnie nie rentownym dla produkcji/sprzedaży nowych samochodów. Dlatego Fiat po prostu powoli znika z Europy... dobrze kombinują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze liczą, Europa jest małym i ciasnym rynkiem, do tego zupełnie nie rentownym dla

> produkcji/sprzedaży nowych samochodów. Dlatego Fiat po prostu powoli znika z Europy... dobrze

> kombinują

No tak jest, ale wielu myśli, że jak Fiat wycofuje się z Europy to oznacza jego koniec, a oni idą po prostu tam gdzie są pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale coś by im się stało, jakby zrobili oferowanie tych niedostępnych

> tu modeli na zamówienie?

Kto za to zaplaci? Kto bedzie importowal czesci? IMO bez sensu. W Europie powinny zostac 500tki i ich wariacje cala reszte zlikwidowac i tak nikt tego nie kupuje. Popacz na Freemonta fajne auto ale wogole tego nie widac. Lancia? Tego wogole nie ma na ulicach. Alfa Romeo ? Ta ich premium guiletta z cena 70k? Stare mito? No litosci. A pozniej sie dziwia, ze to sie nie sprzedaje.

Zreszta KIA nie lepsza nowe rio - bardzo malo, nowy ceed tez malo. Bo drogie i nudne. Ale juz Sportage ida jak swieze buleczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto za to zaplaci? Kto bedzie importowal czesci? IMO bez sensu. W Europie powinny zostac 500tki i

> ich wariacje cala reszte zlikwidowac i tak nikt tego nie kupuje. Popacz na Freemonta fajne

> auto ale wogole tego nie widac. Lancia? Tego wogole nie ma na ulicach. Alfa Romeo ? Ta ich

> premium guiletta z cena 70k? Stare mito? No litosci. A pozniej sie dziwia, ze to sie nie

> sprzedaje.

> Zreszta KIA nie lepsza nowe rio - bardzo malo, nowy ceed tez malo. Bo drogie i nudne. Ale juz

> Sportage ida jak swieze buleczki.

Nie patrz tylko przez pryzmat naszego kraju, jesteśmy za biednym społeczeństwem aby kupować dużo nowych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto za to zaplaci? Kto bedzie importowal czesci? IMO bez sensu. W Europie powinny zostac 500tki i

> ich wariacje cala reszte zlikwidowac i tak nikt tego nie kupuje. Popacz na Freemonta fajne

> auto ale wogole tego nie widac. Lancia? Tego wogole nie ma na ulicach. Alfa Romeo ? Ta ich

> premium guiletta z cena 70k? Stare mito? No litosci. A pozniej sie dziwia, ze to sie nie

> sprzedaje.

> Zreszta KIA nie lepsza nowe rio - bardzo malo, nowy ceed tez malo. Bo drogie i nudne. Ale juz

> Sportage ida jak swieze buleczki.

dla mnie, na podstawie tego co widzę w ofercie i medialnych doniesień o nowych modelach, polityka Fiata (a raczej koncernu FCA - Fiat Chrysler Automobiles, bo tak należy patrzeć na tę firmę) wydaje się klarować. I wydaje mi się to dobrą drogą. Wygląda to tak:

- trzonem sprzedaży i zysków na świecie będzie Chrysler i marki zależne (Jeep,Dodge). Pozycję tych marek widać po wynikach sprzedaży w USA, Kanadzie czy Australii

Natomiast co do Fiata i marek pochodnych to tak:

- Główną marką będzie Alfa Romeo. Dziś tego nie widać, bo ma dwa modele, ale za kilka lat, po wprowadzeniu SUVa, Giuli, Spydera i pewnie czegoś jeszcze sytuacja się zmieni i sprzedaż wzrośnie. Będą mieć auta w większości segmentów rynku

- Fiat zajmie się tym, na czym ma największe szanse zarobić i w czym faktycznie jest najlepszy, czyli małe autka (500, Panda) i ich wariacje (500L,500X). Ma być to marka kojarzona z takimi właśnie autami. W Europie oczywiście, bo w Brazyli czy Chinach pewnie będą inne auta w ofercie: dwudziesta odmiana Palio czy co oni tam mają hehe.gif

- Lancia pójdzie do ubicia, bo w sumie nie mają na nią pomysłu i co by nie wymyślili to i tak będzie wewnętrzna konkurencja albo dla Alfy, albo dla Fiata, albo dla Chryslera.

Zobaczymy, ale wydaje mi się, że tak to właśnie będzie. Widzę w tym słuszną koncepcję i że ktoś faktycznie nad tym myśli, a nie jak kiedyś gdy robili na hurra 3 odmiany Bravo/Brava/Marea/Weekend itd bez zastanowienia i mało ich GM nie wykupił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie patrz tylko przez pryzmat naszego kraju, jesteśmy za biednym społeczeństwem aby kupować dużo

> nowych aut.

faktycznie, bogaci kupią fiata hehe.gifok.gif

problem jest taki ze fiat od zawsze był symbolem tanich aut, dostępnych dla każdego....

a popatrz obecnie do cennika zarówno na ceny jak i "mnogość" modeli - masz efekt niskiej sprzedazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie, bogaci kupią fiata

> problem jest taki ze fiat od zawsze był symbolem tanich aut, dostępnych dla każdego....

> a popatrz obecnie do cennika zarówno na ceny jak i "mnogość" modeli - masz efekt niskiej sprzedazy

Nie chodziło mi tylko o Fiata.

90% ludzi woli kupić używanego vw z Niemiec niż nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest tak, że ludzie nie kupują Fiata, bo nie chcą. Chcą, tylko

> Fiat odwrócił się tyłkiem.

bo:

-brak ciekawej oferty modelowej skierowanej do aktualnych potrzeb klientów

-brak "fiatowskich" cen nowych samochodów, jeżeli ktoś ma do wyboru w podobnej cenie fiata i inna marke, wybiera inna

-bo miał fiata i zna jego wartosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodziło mi tylko o Fiata.

> 90% ludzi woli kupić używanego vw z Niemiec niż nowe.

ale to tez wynika z czegoś prawda??

i nawet dla mnie jest to zrozumiałe, kupic 2,3 letniego np. golfa (auto do bólu przewidywalne i dość dobre) czy fiata (jajko niespodziankę)...

uważam akurat ze fiat "ciężko pracował" latami na taki a nie inny stan rzeczy, latami olewał klientów swoja jakoscia wiec ludzie tez zrozumieli ze nie jest monopolista na rynku, jak to było w latach 80-90tych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata (a raczej koncernu FCA - Fiat Chrysler Automobiles, bo tak należy patrzeć na tę firmę)

> wydaje się klarować. I wydaje mi się to dobrą drogą. Wygląda to tak:

> - trzonem sprzedaży i zysków na świecie będzie Chrysler i marki zależne (Jeep,Dodge). Pozycję tych

> marek widać po wynikach sprzedaży w USA, Kanadzie czy Australii

Dlatego tez nie rozumiem polityki sprzedazy na prawde fajnego auta jakim jest Freemont pod logiem fiata.

> Natomiast co do Fiata i marek pochodnych to tak:

> - Główną marką będzie Alfa Romeo. Dziś tego nie widać, bo ma dwa modele, ale za kilka lat, po

> wprowadzeniu SUVa, Giuli, Spydera i pewnie czegoś jeszcze sytuacja się zmieni i sprzedaż

> wzrośnie. Będą mieć auta w większości segmentów rynku

Jezeli tak sie stanie. To trzymam kciuki ok.gif Bo jednak dwa modele to troche malo.

> - Fiat zajmie się tym, na czym ma największe szanse zarobić i w czym faktycznie jest najlepszy,

> czyli małe autka (500, Panda) i ich wariacje (500L,500X). Ma być to marka kojarzona z takimi

> właśnie autami. W Europie oczywiście, bo w Brazyli czy Chinach pewnie będą inne auta w

> ofercie: dwudziesta odmiana Palio czy co oni tam mają

ok.gif

> - Lancia pójdzie do ubicia, bo w sumie nie mają na nią pomysłu i co by nie wymyślili to i tak

> będzie wewnętrzna konkurencja albo dla Alfy, albo dla Fiata, albo dla Chryslera.

sluszna decyzja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Lancia pójdzie do ubicia, bo w sumie nie mają na nią pomysłu i co by nie wymyślili to i tak

> będzie wewnętrzna konkurencja albo dla Alfy, albo dla Fiata, albo dla Chryslera.

Quote:

sluszna decyzja


Lancia nie zostanie zlikwidowana, a ma jedynie "przezimować" na rynku włoskim z ypsilonem, a jak już zarobią miliony to powstanie nowa delta integrale grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.