Skocz do zawartości

1.8 i 2.0 benzyna w oplach np Vectra B


AkuQ

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

miałem przez rok Astrę z C18XE, w domu była też Vectra B X20...

problemy:

1. EGR (łatwo omijalny)

2. krokowiec

3. chlanie oleju w nieprzyzwoitych ilościach. nie tylko jak sie przyciska. są egzemplarze bez tego probemu, inne łoją litr/1000km i... jest to zgodne z dopuszczalnym zużyciem wg producenta grinser006.gif

poza tym bezproblemowo te auta wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę palnąć gafy bo jeździłem 2.0 w Omedze i nie wiem czy jest to ten sam silnik co w Vectrze. Jeśli tak to:

- czujnik położenia wałka rozrządu umiejscowiony pod plastikową osłoną dosłownie się smaży od temp. silnika, swoją drogą podatny na błędy z jego strony,

- poprowadzenie uszczelki pod pokrywą zaworów w taki sposób, że przy jej nieszczelności olej zaczyna się dostawać do komór ze świecami zapłonowymi powodując cyrki z wypadaniem zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam X20XEV u siebie w Omedze i z tym olejem to bym nie przesadzał. Dolewam max 1,5 litra między wymianami (półsyntetyk, 315 tys. km przebiegu). Przez prawie 3 lata nie robiłem nic oprócz rozrządu i UPG, także nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Vectre B x20xev.

Poza chlaniem oleju i kłopotami z chłodnicą problemów nie było.

Ale później miałem Vectre B z silnikiem Y26SE i biorąc pod uwagę niewielką różnicę spalania a ogromną jeśli chodzi o dynamikę, to juz do 2.0 bym nie wrócił.

O 1.8 nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam X18XE w Vectrze B. Od początku auto w rodzinie, obecnie 314 tys. km, z czego moje 190 tys, auto jeżdżone 90% w trasie, nie pałowane. Oleju nie bierze (syntetyk OPEL), spalanie w trasie 5,8-7,0.

Usterki - kolektor wydechowy pękł (wymieniłem na rurowy), czujnik wałka rozrządu, (2 x wymieniony), czujnik wału korbowego, wymieniłem raz. Silnik nie znosi zamienników tych dwóch czujników. Jeśli trafisz na starsze auto bez filtra powietrza na odmie, to licz się z syfieniem przepustnicy, co doprowadzi do gaśnięcia auta na ciepłym silniku. Filtr można założyć, kosztuje 50 PLN nowy OEM. Ogólnie silnik polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

Miałem X20XEV w vectrze B FL.

Cóż, szczęścia nie miałem. Silnik brał mnóstwo oleju, nawet ponad 1L/ 1000 km (jeden litr na tysiąc kilometrów) i dymił na niebiesko.

Kolektor wydechowy był spawany przez poprzedniego właściciela, u mnie powoli znowu zaczynał pękać.

Przepustnica cała spocona, w oleju.

Kłopot z czujnikiem wałka rozrządu - wiązka idąca nad silnikiem, od temp. lubi się kruszyć. Ja czujnika nie wymieniałem ale ze 4 razy czyściłem styki.

Poza tym, silnik lubi się gazem. Moja vectra pomimo tych usterek przekraczała 210 km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

wady:

pekajacy kolektor wydechowy - nowy jest drogi, spawanie na krotko starcza a i tak trzeba wyrownac na jakiejs maszynie powierzchnie przylegania

wycieki z pokrywy zaworow

uszkodzenia silnika krokowego

uszkodzenia czujnika polozenia walka

rozsypujaca sie wiazka silnika idaca przy glowicy

kruszacy sie filtr weglowy oparow paliwa i zatykajacy przewody podcisnieniowe przepustnicy

droga skrzynia biegow, a lubi sie popsuc

rozrzad co 60 tysiecy km

co do vectry, maglownice luba sie psuc, renenerowana 500zl i klopotliwa wymiana

czujniki i inne rzeczy wspolpracujace z ECU tylko oryginal

zalety

dobrze znosi gaz

dobra moc, dobrze mi sie jezdzilo autami z tymi silnikami

zuzycie paliwa w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Omege B z X20XEV i Astre G i grama oleju nie brały (nikt mi nie wierzył ale od wymiany do wymiany 1l szedł).

Jedyne co to wspomniany czujnik położenia wału dwa razy padł (w Omedze, może dlatego ze kupiłem niby oryginały z aledrogo).

Wg mnie to dobre silniki.

Aha i pękają kolektory wydechowe hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wady:

> pekajacy kolektor wydechowy - nowy jest drogi, spawanie na krotko starcza a i tak trzeba wyrownac

> na jakiejs maszynie powierzchnie przylegania

> wycieki z pokrywy zaworow

> uszkodzenia silnika krokowego

> uszkodzenia czujnika polozenia walka

> rozsypujaca sie wiazka silnika idaca przy glowicy

> kruszacy sie filtr weglowy oparow paliwa i zatykajacy przewody podcisnieniowe przepustnicy

> droga skrzynia biegow, a lubi sie popsuc

> rozrzad co 60 tysiecy km

> co do vectry, maglownice luba sie psuc, renenerowana 500zl i klopotliwa wymiana

> czujniki i inne rzeczy wspolpracujace z ECU tylko oryginal

> zalety

> dobrze znosi gaz

> dobra moc, dobrze mi sie jezdzilo autami z tymi silnikami

> zuzycie paliwa w normie

Dokładnie to samo mi się ciśnie na usta, znaczy na klawiaturę i dodam jeszcze z wad, że wypala się często uszczelka kolektora. Co gorsze, to demontaż kolektora przeważnie kończy się urwaniem szpilek w głowicy i przez problemowy dostęp trzeba zwalać głowicę, albo podnosić cały silnik, żeby gwinty naprawić. Dziesiątki głowic robiłem, ale tylko przy 1.8 i 2.0 Opla potrafiły się szpilki ukręcić od kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem X20XEV w Astrze G.

Silnik polecam. Bardzo elastyczny, palił mi 10l gazu przy normalnej jeździe. Przy bardzo spokojnej, 9l gazu spalał. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i trochę mniej oleju brał, ale przygotuj się, że ten litr na 3-4 tys km będziesz musiał dolać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

Miałem do czynienia z dwoma X20XEV - jeden w moim byłym aucie, drugi w aucie mojej serce.gif Mimo, że auta właściwie takie same, to silniki - dwa różne światy. Mój nie miał dołu, za to od 4krpm do końca szedł jak wściekły, u niej odwrotnie - ciąg już od 2krpm, ale powyżej 5,5 puchnie. U mnie litr oleju na 1000km i 140KM na hamowni, u niej zerowe zużycie oleju i seryjne 136KM. Niby tylko 4KM różnicy, ale w połączeniu z różnymi charakterystykami w życiu bym nie powiedział, że to takie same silniki wink.gif

Poza hurtową konsumpcją oleju w moim egzemplarzu i pękniętym kolektorem wydechowym u mojej serce.gif (wymieniony na rurowy z C20XE) nic się z tymi silnikami nie działo, nawet przyjemnie się tym jeździło/jeździ.

Minusem jest słaba podatność na tuning - można co prawda zastosować "zestaw pomocniczy" z X20XER, ale niestety dość szybko odbija się to na trwałości silnika, poza tym koszty są astronomiczne, jak na uzyskiwane przyrosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

Mój dobry kumpel ma Vectre B z 2000r z 1,8 pod maską. Nalot blisko 300kkm i jeździ. Nie narzeka, oprócz tego, że oleju żre jak głupie. Na trasie do Włoch (ponad 3000km) spaliło średnio 7l/100km noPB + 4l oleju hehe.gif Ale tak to nic. Leje noPB, dolewa oleju i śmiga, choć muła ma już strasznego grinser006.gif

edyta: żeby nie było przebieg ori bo auto ojciec kumpla brał nowe z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

Co prawda miałem nieudany 2,0 DTI ale VB jak najbardziej polecę ok.gifFajnie mi się tym autkiem jeździło szczególnie w kombi.Co do 16v i benzyny wiadomo żłopie olej ,1,8 jej moim zdaniem do VB za słaby.Usterek typowych nie ma dolewać olej,zrobić rozrząd i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem X18XE i X20XEV, auta spalaly podobne ilosci paliwa. X18XE bral 9.5l lpg, a XEV bral 10.5-11 l lpg. Z tym,że XEV wpierdzielal już troche oleju. Raz na dwa miechy trza bylo dolać 1l bańke.

W X18XE do tej pory siedzi oryginalny krokowy, a w XEV-ie do momentu sprzedazy za mojej kadencji byl z 4-ty (GM i zamienniki).Lubił sobie pofalowac,itp.

Jednak mimo to 2.0 dawał już frajde z jazdy. I taką bym kupil.

Szkoda,że w VC nie ma X20XEV, ale za to jest Z18XE i do toczenia się jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec jeździ Omegą z X20XEV. Kupił 5-latka z 97r. z przebiegiem 80tyś. km. już z LPG. Przy 500tyś. km. silnik umarł. Nie chciał robić motoru po takim przebiegu i kupił ze sprawdzonego angola drugi. Teraz na budziku ma prawie 700tyś. km. I jeździ zlosnik.gif O lejącym się oleju na świece potwierdzam, kolektor też mu pękł, chyba raz spawał. Oleju specjalnie dużo nie dolewał ani w jednym ani w drugim silniku. Skrzynia od zakupu nadal ta sama. A tak to jeździ. I to na LPG. Gaz to złłłłoooo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x20xev w Omedze B:

- za słaby silnik do tej budy ale VB lżejsza więc pewnie da radę

- lubi olej, w moim przypadku gubić: uszczelka pod pokrywą zaworów -> zalane świece. Podobno pomaga nowa uszczelka + uszczelniacz Reinza - przetestuję na wiosnę wink.gif. Zużycie ok 1,5l / 10 kkm

- czujniki (położenia wału i wałków, sonda) - wymiana tylko na ori

- z LPG bardzo się lubi (IV gen.)

- pękający kolektor - rozwiązania już masz podane przez przedmówców

- z EGR nie miałem (jeszcze crazy.gif) problemów

- kultura pracy - szczególnie w zaawansowanym wieku

- silnik krokowy i zaolejona przepustnica -> falowanie obrotów

Generalnie niezła konstrukcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej viki 1.8 115 KM, oznaczenie x18xe1, krokowiec wbudowany w przpustnicę, więc jeśli padnie to tylko wymiana całej przepustnicy (u mnie narazie jest ok), mam pęknięty kolektor, albo wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem wydechowym, bo jak jest zimny to głośniej chodzi, po rozgrzaniu jest ok, z mankamentów to w tych silnikach lubią padać sterowniki silnika, ponieważ umiejscowione są na kadłubie silnika (u mnie padł, koszt naprawy po znajomości 500 zł), poza tym to przecieki z kapy zaworowej, problemy z EGR-em (u mnie zaślepiony i wsadzony jest emulator), oleju nie bierze, poszaleć to za bardzo nim nie poszalejesz ale do normalnej jazdy wystarczy (od około 3000 obr/min. w miarę ładnie się zbiera), spalanie gazu w trasie do 120 km/h 9 litrów, w mieście około 11-12. Ogólnie rzecz biorąc nie narzekam.

Następcą x18xe1 jest z18xe 125 KM, w tym silniku masz dwa katalizatory, jeden z nich zespolony z kolektorem wydechowym, więc ewentualna wymiana droższa, oraz przepustnica sterowana jest elektronicznie (u mnie jest jeszcze na linkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następcą x18xe1 jest z18xe 125 KM, w tym silniku masz dwa katalizatory, jeden z nich zespolony z

> kolektorem wydechowym

Raczej dwie sondy lambda.

Nowsze 1,8 to już 140KM i zmienne fazy rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie ZA i PRZECIW tym silnikom. Ztcw oba są niezłe, oba biorą deko olej jak je się przyciska.

> Jakieś typowe usterki?Jeździł ktoś dłużej hoplem z takim silnikiem?

Z18XE (125 KM):

- wymieniona skrzynia biegów

- dwukrotnie spawany kolektor wydechowy (chamska konstrukcja, zintegrowana z katem, nowy zamiennik za 1,7 kPLN, spawanie: 150 zł u fachury wyspecjalizowanego w spawaniu żeliwa, więc nie ma tragedii)

- urwana poduszka silnika

- wciąga litr oleju mineralnego 15W40 na 2 do 2,5 kkm, ale... przy nalocie ponad 400 kkm to chyba nie ma aż takiej tragedii ;-)

Auto zagazowane. Spadek mocy na gazie nieznaczny.

Demon mocy to nie jest, ale zawalidroga też nie. Spalanie: w zależności od pory roku (i rodzaju opon) w przedziale 8 do 10 LPG.

Ruda w kilku miejscach, ale taka z rodzaju psujących estetykę, a nie zagrażająca bezpieczeństwo konstrukcji, choć u Kolegów zdarzało się, że się do progów dobierała. Ale to tak przy okazji, bo problem nie dotyczy silnika, a przecież pytasz o silnik wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.