mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Dodam, że któreś z przodu, a auto ma przedni napęd. Ok. 50 km/h już je słychać, i to w całym aucie. Po podniesieniu auta i odpaleniu na wolnych obrotach, żwawo kręci się tylko jedna piasta; druga zaś ledwie powłóczy. Czy mam przez to rozumieć, że tym samym wyłonił się winowajca, czy też macie może jakieś lepsze/prostsze sposoby na ustalenie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 ZTCW jak słychać z lewej, to wymiana prawego i odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Bardzo śmieszne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Bardzo śmieszne... Dość często prawdziwe. Ale trzeba sprecyzować, że to dotyczy testu w łuku. W prawym łuku, mocniej obciążone jest lewe łożysko i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Jedz na prostej pustej drodze z dopuszczalna predkoscia . Wykonuj szybkie ruchy kierownica prawo,lewo. Jeśli po szybkim ruchu np lewo na chwile łóżysko sie wyciszy to własnie ono do wymiany. U mnie ten patent działał. Ale tylko sie upewniłem bo własnie to które padło ciężko sie krecilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 W ten sposób już raz się naciąłem. W innym aucie wymieniłem lewe łożysko, bo wyło na łuku w prawo. A tymczasem do wymiany było właśnie prawe. Dodam, że łożyska są kulkowe dwurzędowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > W ten sposób już raz się naciąłem. W innym aucie wymieniłem lewe łożysko, bo wyło na łuku w prawo. > A tymczasem do wymiany było właśnie prawe. > Dodam, że łożyska są kulkowe dwurzędowe. Dlatego napisałem, że prawdziwe "dość często", a nie "zawsze". Mnie prawdopodobnie czeka wymiana obu z przodu. Tylko najpierw muszę wykluczyć kwestię huczenia opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > własnie to które padło ciężko > sie krecilo Czyli chyba sposób, jaki podałem w pierwszym poście, jest jednak najbardziej wiarygodny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > najpierw muszę wykluczyć kwestię huczenia opon. Tak z ciekawości: Jak zamierzasz to zrobić? Może i u mnie opony wyją - wiadomo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Tak z ciekawości: Jak zamierzasz to zrobić? > Może i u mnie opony wyją - wiadomo? W tej chwili mam zimowe koła na stalówkach 15". Na letnich alu 16" mam dwie różne pary opon. Więc mam na czym testować. W razie czego będę się jeszcze posiłkował sprawdzonymi kołami znajomych. Zastanawiam się nad samym wpływem rodzaju kół na wycie - te letnie są zauważalnie cięższe od zimowych. Czy różnica w masie rotowanej może mieć wpływ, w postaci mocno odczuwalnej zmiany głośności wycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Tak czy owak, żadne opony nigdy nie będą wyć równie głośno jak padnięte łożysko. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Dodam, że któreś > z przodu, a auto ma przedni napęd. Ok. 50 km/h już je słychać, i to w całym aucie. > Po podniesieniu auta i odpaleniu na wolnych obrotach, żwawo kręci się tylko jedna piasta; druga zaś > ledwie powłóczy. Czy mam przez to rozumieć, że tym samym wyłonił się winowajca, czy też macie > może jakieś lepsze/prostsze sposoby na ustalenie tego? mnie uczyli, że dociążone łożysko cichnie, w Omedze przy RWD to się potwierdziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Podnieś jedną i drugą stronę i zakręć kołami, jak któreś jest liche to na pewno wyłapiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Dodam, że któreś > z przodu, a auto ma przedni napęd. Ok. 50 km/h już je słychać, i to w całym aucie. > Po podniesieniu auta i odpaleniu na wolnych obrotach, żwawo kręci się tylko jedna piasta; druga zaś > ledwie powłóczy. Czy mam przez to rozumieć, że tym samym wyłonił się winowajca, czy też macie > może jakieś lepsze/prostsze sposoby na ustalenie tego? Podnosisz przód samochód podnośnikiem tak, aby oba koła były w górze, wsadzasz kogoś za kierownicę, kto wrzuca czwórkę i rozpędza koła po czym wrzuca luz (puszcza gaz, żeby silnik nie hałasował) a ty sprawdzasz hałas każdego z kół. To, które hałasuje bardziej ma łożyska do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Tak tylko dodam, że czasem zdaje się, że to przód huczy a okazuje się, że tył, tylko "się niesie" po aucie...miałem tak kiedyś w lanku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > ZTCW jak słychać z lewej, to wymiana prawego i odwrotnie Takim sposobem, musiałem wymieniać oba Po wymianie wyszło że jednak drugie koło słychać Czyli mam dwa nowe łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Takim sposobem, musiałem wymieniać oba > Po wymianie wyszło że jednak drugie koło słychać > Czyli mam dwa nowe łożyska A może oba się kończyły, nie wpadłeś na to? Sprzedałem koledze kiedyś samochód z huczącym łożyskiem, on mechanik więc stwierdził że sam sobie wymieni,a potrzebował małego samochodu na już. Wymienił jedno-huczy, wymienił drugie z przodu-huczy, okazało się, że jeszcze jedno z tyłu było padnięte. Ciężko aż w to uwierzyć, że 3 łożyska padły w tym samym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Tylko jedno było padnięte, po wymianie było słychać nadal tak samo, w tym samym miejscu. Po zmianie było czuć że jedno stawia opór drugie chodziło jak złoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Tak czy owak, żadne opony nigdy nie będą wyć równie głośno jak padnięte łożysko. Przynajmniej takie > jest moje zdanie. Żebyś się kiedyś nie zdziwił Ojciec kilka lat temu miał w samocodzie wycie, które przypominało wycie jakby od łożyska - to było dość dziwne w samochodzie który miał ze 30 000 km. W ASO na gwarancji wymienili przednie łożyska. Ponieważ wycie nie zniknęło, więc po kilku dniach ojciec zgłosił że wyje nadal - jakby z tyłu, więc w ASO znów na gwarancji wymienili łożyska - tym razem tylne. Zaraz po odbiorze znów wyło, ale po kilku dniach nadeszła pora zmiany opon na zimowe i wycie zniknęło jak ręką odjął. Wyszło na to że winne były tylne opony. Także opony też mogą tak wyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Dodam, że któreś > z przodu, a auto ma przedni napęd. Ok. 50 km/h już je słychać, i to w całym aucie. > Po podniesieniu auta i odpaleniu na wolnych obrotach, żwawo kręci się tylko jedna piasta; druga zaś > ledwie powłóczy. Czy mam przez to rozumieć, że tym samym wyłonił się winowajca, czy też macie > może jakieś lepsze/prostsze sposoby na ustalenie tego? Przy prędkości 50-70kmh a moze i mniej (byleby nie toczyc sie po parkingu skręcasz w lewo, jezeli głośniej słychać to koło prawe do zrobienia, analogicznie - w prawo skręcasz - lewe do roboty. Może byc tak własnie że skręcisz w prawo mocniej i ucichną szumy, czyli lewe do roboty, albo podjechac na podnosnik i Ci szybko powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > mnie uczyli, że dociążone łożysko cichnie A odciążone będzie w tym układzie jeszcze głośniej hałasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Podnieś jedną i drugą stronę i zakręć kołami, jak któreś jest liche to na pewno wyłapiesz Już próbowałem. To zdaje egzamin, kiedy sprawa dotyczy nienapędzanych kół, ale w tym przypadku takie sprawdzanie to popis bezradności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Podnosisz przód samochód podnośnikiem tak, aby oba koła były w górze, wsadzasz kogoś za kierownicę, > kto wrzuca czwórkę i rozpędza koła po czym wrzuca luz (puszcza gaz, żeby silnik nie hałasował) > a ty sprawdzasz hałas każdego z kół. To, które hałasuje bardziej ma łożyska do wymiany. Zapiąłem piątkę i samoistnie na budziku pojawiło się wskazanie 60 km/h. Jak wspomniałem, jedna strona kręci się z większym oporem, więc zablokowałem tę żwawszą, żeby kręciła się jedynie ta zamulona, lecz nawet wtedy słyszałem tylko jakieś dziwne dźwięki, pochodzące, jak mniemam, ze skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Tak tylko dodam, że czasem zdaje się, że to przód huczy a okazuje się, że tył, tylko "się niesie" > po aucie...miałem tak kiedyś w lanku... To też w sumie niezły trop. W nubirze już wymieniałem przednie łączniki stabilizatora, a tymczasem okazało się, że to tył stukał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Takim sposobem, musiałem wymieniać oba > Po wymianie wyszło że jednak drugie koło słychać > Czyli mam dwa nowe łożyska Ja się nie p......łem. Łożysko, które wymontowałem niepotrzebnie, poskładałem do kupy i dałem w miejsce wadliwego. Ryzyko było duże, ale opłaciło się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Dość często prawdziwe. Haha. U mnie się sprawdziło, więc potwierdzam, SERIO A tak naprawdę na dwoje babka wróżyła. > Ale trzeba sprecyzować, że to dotyczy testu w łuku. W prawym łuku, mocniej > obciążone jest lewe łożysko i na odwrót. Nieprawda. Tzn 50% prawda. Zazwyczaj łożyska to dwurzędowe kulkowe. Zależy która bieżnia w łożysku poleci, będzie hałasować w prawym lub lewym łuku. Niezależnie czy prawe czy lewe koło. Test na łuku jest do bani wobec tego. Lepiej rozpędzić nieobciążone koło i słuchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > mnie uczyli, że dociążone łożysko cichnie, w Omedze przy RWD to się potwierdziło dokładnie tak, u mnie przy przednim sie potwierdziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > > mnie uczyli, że dociążone łożysko cichnie, w Omedze przy RWD to się potwierdziło > dokładnie tak, u mnie przy przednim sie potwierdziło A mnie uczyli, że do wymiany jest to od strony wlewu paliwa. U mnie się potwierdziło I u mojego znajomego też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Jak już bardzo wyje, to pewnie się też w tym kole bardziej piasta grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Można gdybać i czarować, ale lepiej podjechać do warsztatu gdzie mają rozpędzarkę i stwierdzą co i jak. Po co się męczyć. Ja swego czasu wydałem całe 40 zł na tego typu badanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jak w temacie. Czy ktoś z Was ma dobry i prosty sposób na sprawdzenie, które wyje? Dodam, że któreś > z przodu, a auto ma przedni napęd. Ok. 50 km/h już je słychać, i to w całym aucie. > Po podniesieniu auta i odpaleniu na wolnych obrotach, żwawo kręci się tylko jedna piasta; druga zaś > ledwie powłóczy. Czy mam przez to rozumieć, że tym samym wyłonił się winowajca, czy też macie > może jakieś lepsze/prostsze sposoby na ustalenie tego? Podnosisz koło, rozpędzasz je ręką i łapiesz za sprężynę - jak łożysko "ledwie powłóczy" to wyczujesz od razu po drganiach na sprężynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Zapiąłem piątkę i samoistnie na budziku pojawiło się wskazanie 60 km/h. Jak wspomniałem, jedna > strona kręci się z większym oporem, więc zablokowałem tę żwawszą, żeby kręciła się jedynie ta > zamulona, lecz nawet wtedy słyszałem tylko jakieś dziwne dźwięki, pochodzące, jak mniemam, ze > skrzyni biegów. Masz podnieść cały przód aby oba koła się kręciły. Jeśli zatrzymałeś jedno to zaczął pracować dyferencjał. W momencie gdy będą kręciły się oba koła znajdziesz to, które hałasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Jak już bardzo wyje, to pewnie się też w tym kole bardziej piasta grzeje. No właśnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Można gdybać i czarować, ale lepiej podjechać do warsztatu gdzie mają rozpędzarkę i stwierdzą co i > jak. Po co się męczyć. Ja swego czasu wydałem całe 40 zł na tego typu badanie ... Zbliża się termin badania technicznego, więc będzie okazja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Podnosisz koło, rozpędzasz je ręką i łapiesz za sprężynę - jak łożysko "ledwie powłóczy" to > wyczujesz od razu po drganiach na sprężynie. Spoko; to już konkret. Wypróbuję na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Masz podnieść cały przód aby oba koła się kręciły. Jeśli zatrzymałeś jedno to zaczął pracować > dyferencjał. W momencie gdy będą kręciły się oba koła znajdziesz to, które hałasuje. Jak to "znajdziesz"? Przecież już robiłem tak, jak sugerujesz. Nie uważałeś na lekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Masz podnieść cały przód aby oba koła się kręciły. Jeśli zatrzymałeś jedno to zaczął pracować > dyferencjał. W momencie gdy będą kręciły się oba koła znajdziesz to, które hałasuje. Wystarczy podnieść JEDNO i jazda - palimy i piatkę zapinamy. Jeśli nie słyszy różnicy pomiędzy stronami, to nie są to łożyska kół z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 A niby co?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > No właśnie nie. Ale bardzo nie wyje, czy się w ogóle nie grzeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Bardzo wyje, lecz nie grzeje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Bardzo wyje, lecz nie grzeje się. Hmmm...ciekawa sprawa. Podnieś auto na lewarku i zakręć porządnie kołem, potem po 2 stronie. Jak bardzo już wyje, to na pewno usłyszysz w której piaście. A w zakrętach prawo/lewo kiedy wyje głośniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Przejechałem się szlaczkiem, by upewnić się, ze to łożysko, ale nie potrafię Ci teraz odpowiedzieć jednoznacznie. Na przechyle w jedną stronę wycie cichnie, lecz na którą - nie pomnę Aktualnie zaś, już od piątku, auto stoi, i nie wiem, kiedy będę ponownie miał potrzebę się nim przejechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Skubane; już przy 40 km/h je słychać; jakby błagało o wymianę. Przy przechyle w lewo (łuk w prawo) bardziej słychać; w drugą stronę - cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 w zeszły week wymieniałem u siebie łożyska na tyle, u mnie szumiało na łuku w prawo, po podniesieniu tyłu i zakręceniu oba kołami odpowiedź juz znałem, lewe łozysko było do wymiany. zakrec z przodu kołami, ale bez uruchamiania silnika, z przodem jest o tyle trudniej że dochodzi szum/hałas od przegubów, od ocierania klocków o tarcze i itp wiec takie sprawdzanie może nie dac jednoznacznej odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Skubane; już przy 40 km/h je słychać; jakby błagało o wymianę. Przy przechyle w lewo (łuk w prawo) > bardziej słychać; w drugą stronę - cisza. Obstawiam lewe. Przejedź się, podnieś auto i zobacz które koło stawia większy opór przy obracaniu, jest cieplejsze i bardziej szumi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 A że tak głupio spytam... Czy to nie może być wina opon? Chodzi mi konkretnie o to nasilanie się i ustawanie objawów w zależności od tego, w którą stronę biorę zakręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > W ten sposób już raz się naciąłem. W innym aucie wymieniłem lewe łożysko, bo wyło na łuku w prawo. > A tymczasem do wymiany było właśnie prawe. > Dodam, że łożyska są kulkowe dwurzędowe. Jeśli wyło na łuku w prawo to nie lewe, popsute przestaje wyć pod obciążeniem. Czyli teoria ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 To akurat nie jest reguła. Chodzi mi o to, czy to przypadkiem nie może być wina którejś opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > To akurat nie jest reguła. > Chodzi mi o to, czy to przypadkiem nie może być wina którejś opony. Też, aczkolwiek wydaje mi się że to inaczej słychać niż łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.