Skocz do zawartości

Octavia 2.0tdi vs Insignia 2.0cdti


johnny_b2

Rekomendowane odpowiedzi

> To chyba mówisz o firmach handlowych

> U nas nie ma to sensu - są 4 auta (insignia, 2 astry i hyundai h-1) - kto potrzebuje ten bierze. A

> firma jest dość duża (170 osób we Wrocławskim biurze a na całym świecie 3000).

> Owszem na naprawy idzie kasa - chodziło mi o nie dbanie w sensie żyłowanie auta. Poza tym niektórzy

> nie potrafią jeździć

> Dlatego IMO automat w aucie firmowym jest lepszy

Masz po części rację, ale zazwyczaj jest 170 osób -> 170 samochodów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba mówisz o firmach handlowych

> U nas nie ma to sensu - są 4 auta (insignia, 2 astry i hyundai h-1) - kto potrzebuje ten bierze. A

> firma jest dość duża (170 osób we Wrocławskim biurze a na całym świecie 3000).

> Owszem na naprawy idzie kasa - chodziło mi o nie dbanie w sensie żyłowanie auta. Poza tym niektórzy

> nie potrafią jeździć

> Dlatego IMO automat w aucie firmowym jest lepszy

u mnie, jesli chodzi o insignie, to kazda ma jednego kierowce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadek z dzisiejszego dnia: raz włączone automatyczne światła drogowe nie dało sie wyłączyć. Po

> prostu opcja sie uaktywniła i koniec. Kilka razy musiałem pomachać wajcha od świateł, żeby sie

> wyłączyła.

> Kolejny temat: komfortowe wysiadanie - oznacza ze fotel automatycznie jedzie Ci maks do tylu jak

> otwierasz drzwi przywylaczonej stacyjce. Rzecz w tym, ze powinien wrócić, a tego nie robi .

> I dalej powtórzę jak mantra - auto mi sie bardzo podoba i dalej mam zgryz.

> Bardziej mi chodziło o to ze mi powiecie, ze mam se dać z nim spokój i brać octavię, a tu takie

> jazdy.

> Nie chce sie wypakować na mine. Oczywiście auto nowe i będzie jakby co to naprawiane na gwarancji,

> ale co mi z fajnego auta, które stać będzie cały czas w serwisie

Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że powinieneś przeczytać instrukcję. Moja żona jak kilka razy wzięła auto i pojeździła, to miała podobne dylematy. Wytłumaczyłem co i jak działa, i już nie trzeba naprawiać auta zlosnik.gif

Nie żebym Cię posądzał o kobiecy intelekt motoryzacyjny, ale wydaje mi się, że przesadzasz. Znam bardzo dobrze właściciela jednego z dealerów Opla, konsultowałem z nim kwestię awaryjności i raczej mam naprawdę wiarygodne informację. Te samochody się nie rozpadają w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to z autopsji - jak kupilem Opla zima i przyszlo lato to reklamowalem samochod z powodu niedzialajacej klimy - wciskanie przycisku AUTO nie powodowalo jej wlaczenia. Po poludniu odbierajac auto z serwisu przezylem najbardziej zenujace doznanie z motoryzacja, jak pan kierownik serwisu mi tlumaczyl ze zeby wwlaczyc klime trzeba nacisnac przycisk "on"....fakt ze byl ukryty pod pokretlem od nawiewu...ale wystarczylozajrzec do instrukcji.

Kolega z pracy w zeszlym tyg po okolo 6 miesiacach od odebrania Superba jadac ulica w Monachium doznal szoku jak mu auto zaproponowalo ze moze tu zaparkowac grinser006.gif Wsteczny, rece z kierownicy i parkujemy zlosnik.gif

Zdaza sie kazdemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, poniekąd masz racje. Ja pisze bardziej ze strony osoby, która we flocie do teraz miała tylko

> skody i naprawdę nie było z nimi dużych problemów. Teraz byłaby możliwość upgrade o klasę auta

> nie płacąc wiecej i mnie to cieszy, ale takie małe pierdolki dają mi do myślenia

Na forum superba często są dyskusje co do alternatywnych modeli - konkluzja związana z oplem była taka, że na forum insigni gadają o tym co się zepsuło i jak daną usterkę zareklamować, żeby ją naprawili, a na forum superba 90% tematów to off-topy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba mówisz o firmach handlowych

Niekoniecznie.

> U nas nie ma to sensu - są 4 auta (insignia, 2 astry i hyundai h-1) - kto potrzebuje ten bierze. A

> firma jest dość duża (170 osób we Wrocławskim biurze a na całym świecie 3000).

> Owszem na naprawy idzie kasa - chodziło mi o nie dbanie w sensie żyłowanie auta. Poza tym niektórzy

> nie potrafią jeździć

> Dlatego IMO automat w aucie firmowym jest lepszy

Takie samochody to tzw "szmaty", nikt nie szanuje bo rzadko jeździ, każdy kto się dorwie to sprawdza osiągi bo jak ledwo dojedzie do firmy to już potem nie jego problem itd. Takie samochody są gorzej ściorane w środku po 100 tys niż pozostałe po 200tys. W takich miejscach powinny być same tico i seicento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w firmie Octavię 1,6 diesel bez fajerwerków z 2011

Dostaliśmy na miesiąc Insignię 1,6 tez bez fajerwerków z 2013

Oba przypadki - jeden odpowiedzialny kierowca. Ja na zastępstwo.

Moje subiektywne zdanie Octa lepiej jeździ, chyba mniej pali, jak miałem do wyboru czym jechać to pojechałem Octavią.

Chociaż subiektywnie Opel był chyba szybszy (Max prędkość )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz po części rację, ale zazwyczaj jest 170 osób -> 170 samochodów

No tak ale tak jak napisałem u nas nie ma to sensu - mi auto nie jest potrzebne jako informatykowi smile.gif

Tym co jeżdzą w teren tez nie ma sensu bo jadą na budowe raz tydzień np.

Co do Tico to nie przejdzie bo kadra kierownicza też te auta bierze więc wiecie grinser006.gif

Wcześniej było mondeo mk3. Auto zrobiła 280 tysięcy przez ten czas poszły 2 skrzynie i dwie dwumasy mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy w firmie Octavię 1,6 diesel bez fajerwerków z 2011

> Dostaliśmy na miesiąc Insignię 1,6 tez bez fajerwerków z 2013

> Oba przypadki - jeden odpowiedzialny kierowca. Ja na zastępstwo.

> Moje subiektywne zdanie Octa lepiej jeździ, chyba mniej pali, jak miałem do wyboru czym jechać to

> pojechałem Octavią.

> Chociaż subiektywnie Opel był chyba szybszy (Max prędkość )

icon_eek.gifspineyes.gif to chyba tylko do sklepu po bułki jeździłeś. Dziwny ten wątek bo tych samochodów nawet nie ma co porównywać do siebie bo dzieli je ogrom na rzecz insignii, no ale trzeba wziąć poprawkę że to AK... wink.giftutaj są wyznawcy, że panda pod każdym względem jest lepsza od passata B6, więc niewiele mnie już zdziwi zlosnik.gif

Jedynie co to subiektywne odczucie mogło być związane z większym momentem obrotowym, ale wystarczy wyjechać za miasto i pojechać +120km/h by zauważyć ewidentne różnice trakcyjno-komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dalej powtórzę jak mantra - auto mi sie bardzo podoba i dalej mam zgryz.

> Bardziej mi chodziło o to ze mi powiecie, ze mam se dać z nim spokój i brać octavię, a tu takie

> jazdy.

> Nie chce sie wypakować na mine. Oczywiście auto nowe i będzie jakby co to naprawiane na gwarancji,

> ale co mi z fajnego auta, które stać będzie cały czas w serwisie

Zagadaj do Kazu - On zamienił Cromę na Insignię i chyba nie jest mega zadowolony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba tylko do sklepu po bułki jeździłeś. Dziwny ten wątek bo tych samochodów nawet nie ma co

> porównywać do siebie bo dzieli je ogrom na rzecz insignii, no ale trzeba wziąć poprawkę że to

> AK... tutaj są wyznawcy, że panda pod każdym względem jest lepsza od passata B6, więc niewiele

> mnie już zdziwi

Wiele osób uważa, że Octa to Pasat w czeskim wydaniu i nawet dadzą się za to zabić.

Gdyby to jeszcze była klasa premium, a tak porównywanie kompakta do klasy wyżej to tylko brzuch od śmiechu boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba tylko do sklepu po bułki jeździłeś. Dziwny ten wątek bo tych samochodów nawet nie ma co

> porównywać do siebie bo dzieli je ogrom na rzecz insignii, no ale trzeba wziąć poprawkę że to

> AK... tutaj są wyznawcy, że panda pod każdym względem jest lepsza od passata B6, więc niewiele

> mnie już zdziwi

octavię znałem

4 razy jechałem Insignia trasę Łódź - Katowice - Łódź

Potem miałem jechać do Warszawy jednym z tych dwóch i wybrałem Octavię.

Gust jest jak...

Aha v Oplu się mi nie podobała ciasnota (tez subiektywny punkt widzenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba tylko do sklepu po bułki jeździłeś. Dziwny ten wątek bo tych samochodów nawet nie ma co

> porównywać do siebie bo dzieli je ogrom na rzecz insignii, no ale trzeba wziąć poprawkę że to

> AK... tutaj są wyznawcy, że panda pod każdym względem jest lepsza od passata B6, więc niewiele

> mnie już zdziwi

> Jedynie co to subiektywne odczucie mogło być związane z większym momentem obrotowym, ale wystarczy

> wyjechać za miasto i pojechać +120km/h by zauważyć ewidentne różnice trakcyjno-komfortowe.

Ja to ujmę tak, mam octe 1.6d mój szef insignie 1.6tb, przyznaje racje, auta dzieli przepaść jeśli chodzi o komfort jazdy, wyciszenie itd, nie ma co porównywać...

Ale inna sprawa jest taka że ta insignia niczym w sumie nie porywa, ot takie poprawne auto w sumie to wielkie ale ciasne, chyba ta jej nijakość powoduje że ktoś może twierdzić że jest porównywalna z octą.

Prywatnie insigni raczej nie kupiłbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha v Oplu się mi nie podobała ciasnota (tez subiektywny punkt widzenia)

każdy ma prawo mieć własne odczucia po przejechaniu się autem, jednemu pasuje drugiemu nie. Ty odczuwałeś ciasnote w Insigni, a inni wciąż przekonują, ze Octavia to klasa niżej i dlatego nie masz prawa czuć się wygodniej niż w Insigni. I na poparcie tego przytoczą jeszcze rozstaw osi jako wyznacznik wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba tylko do sklepu po bułki jeździłeś. Dziwny ten wątek bo tych samochodów nawet nie ma co

> porównywać do siebie bo dzieli je ogrom na rzecz insignii, no ale trzeba wziąć poprawkę że to

> AK... tutaj są wyznawcy, że panda pod każdym względem jest lepsza od passata B6, więc niewiele

> mnie już zdziwi

> Jedynie co to subiektywne odczucie mogło być związane z większym momentem obrotowym, ale wystarczy

> wyjechać za miasto i pojechać +120km/h by zauważyć ewidentne różnice trakcyjno-komfortowe.

Kurcze, już myślałem, że ze mną coś nie tak, Koledzy porównują Octawię do Insigni i wolą Skodę? Przecież to są inne segmenty, to tak jakbym porównywał swojego golfa + do Passata i mówił że to to samo bo podobnie jedzie i tyle samo miejsca w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi kolego jak jeżdzisz?-nie ty personalnie, tylko

W sensie twoja praca jaką wymusza jazdę? jakimi drogami, jakie odcinki, z jakimi prędkościami itp

Raczej od punktu do punktu ktorkie odcinki w mieście, czy latanie po PL wiadomo jakie drogi i często sporo wyprzedzań itp, czy spokojnie, czy raczej autobahny zachodnie i dłuższe trasy... tu może być też klucz do wyboru auta spośród tych dwóch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko przypomnę, że Octavia III miała awansować do klasy D - tak informowała Skoda przed

> wprowadzeniem modelu.

A ja informuję, że Fiat Panda awansował do klasy premium hahaha.gif

Octavia choćby miała 10 metrów długości nie będzie klasa średnia smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to ujmę tak, mam octe 1.6d mój szef insignie 1.6tb, przyznaje racje, auta dzieli przepaść jeśli

> chodzi o komfort jazdy, wyciszenie itd, nie ma co porównywać...

> Ale inna sprawa jest taka że ta insignia niczym w sumie nie porywa, ot takie poprawne auto w sumie

> to wielkie ale ciasne, chyba ta jej nijakość powoduje że ktoś może twierdzić że jest

> porównywalna z octą.

> Prywatnie insigni raczej nie kupiłbym.

ale Octa tym bardziej nie porywa grinser006.gif, nie ma nic co jest ciekawe, fajne czy ladne tongue.gif ... od taki typowy samochod flotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby to jeszcze była klasa premium, a tak porównywanie kompakta do klasy wyżej to tylko brzuch od

> śmiechu boli.

Tylko że octavia to mocno przerośnięty kompakt, a insignia w swojej klasie jest mała i ciasna.

Zresztą - odczucia co do miejsca w środku wyartykułowane przez tych, co mają porównanie, znowu wprowadzają konflikt na linii fakty - ideologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że octavia to mocno przerośnięty kompakt, a insignia w swojej klasie jest mała i ciasna.

Zgadza się, ale tylko wtedy gdy na nic wiecej nie patrzysz. Mało kto chyba rozumie, że klasa średnia to nie tylko wielkość w środku.

Chyba, ze tu się rozchodzi jedynie o wymiary wnętrza i do tego awaryjność.

> Zresztą - odczucia co do miejsca w środku wyartykułowane przez tych, co mają porównanie, znowu

> wprowadzają konflikt na linii fakty - ideologia.

Pasat ma podobnie miejsca do Octy, a jednak nie jest kompaktem.

Albo Dacia Logan kombi, sam rozstaw osi 290,5cm, pretenduje ja do klasy E ? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, ale tylko wtedy gdy na nic wiecej nie patrzysz. Mało kto chyba rozumie, że klasa

> średnia to nie tylko wielkość w środku.

Klasa A, B czy E to właśnie wielkość w środku - ilość miejsca dla pasażerów, dla bagażu. Nic innego...

> Chyba, ze tu się rozchodzi jedynie o wymiary wnętrza i do tego awaryjność.

> Pasat ma podobnie miejsca do Octy, a jednak nie jest kompaktem.

> Albo Dacia Logan kombi, sam rozstaw osi 290,5cm, pretenduje ja do klasy E ?

Pozycjonowanie danego samochodu (ach ten prestige...) ma się nijak do jego przynależności klasowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasa A, B czy E to właśnie wielkość w środku - ilość miejsca dla pasażerów, dla bagażu. Nic

> innego...

Lepsze materiały, lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, często więcej bajerów w opcji to nic innego?

> Pozycjonowanie danego samochodu (ach ten prestige...) ma się nijak do jego przynależności klasowej.

Jak wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepsze materiały, lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, często więcej bajerów w opcji to nic innego?

Ale to nie wynika ze zmiany klasy, tylko innych oczekiwań czy możliwości finansowych klientów na danej wielkość samochodu...

Uważasz, że jak wezmę S-Klasse, wywalę wszystkie wyciszenia, to nagle zrobi się kompaktem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie wynika ze zmiany klasy, tylko innych oczekiwań czy możliwości finansowych klientów na

> danej wielkość samochodu...

> Uważasz, że jak wezmę S-Klasse, wywalę wszystkie wyciszenia, to nagle zrobi się kompaktem?

Nie, zrobi się czymś gorszym Jak ty nie widzisz różnic miedzy klasami to o czym tu gadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, ale tylko wtedy gdy na nic wiecej nie patrzysz. Mało kto chyba rozumie, że klasa

> średnia to nie tylko wielkość w środku.

Wymiary zewnętrzne też. I co jeszcze?

> Albo Dacia Logan kombi, sam rozstaw osi 290,5cm, pretenduje ja do klasy E ?

Ma niecałe 2.7. Chyba miałeś na myśli Lodgy - ma 281 cm. To jest coś w stylu vana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepsze materiały, lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, często więcej bajerów w opcji to nic

> innego?

Stare clio miało rewelacyjne zawieszenie. Czyli to klasa wyższa? A C5?

Bajery w opcji są już dostępne w kompaktach - lane assist, rozpoznawanie znaków, nawigacje, webasto. Czy to już klasa S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stare clio miało rewelacyjne zawieszenie. Czyli to klasa wyższa?

Nie, to klasa B, chocby miało zawieszenie od boga dalej to klasa B

A C5?

klasa srednia

> Bajery w opcji są już dostępne w kompaktach - lane assist, rozpoznawanie znaków, nawigacje,

> webasto. Czy to już klasa S?

Sam sobie odpowiedź, czy montując w Tico czujniki parkowania to będzie już klasa S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze, już myślałem, że ze mną coś nie tak, Koledzy porównują Octawię do Insigni i wolą Skodę?

> Przecież to są inne segmenty, to tak jakbym porównywał swojego golfa + do Passata i mówił że

> to to samo bo podobnie jedzie i tyle samo miejsca w środku

porownaj w srodku, jakos tego segmentu nie wyzej nie czuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, ale tylko wtedy gdy na nic wiecej nie patrzysz. Mało kto chyba rozumie, że klasa

> średnia to nie tylko wielkość w środku.

> Chyba, ze tu się rozchodzi jedynie o wymiary wnętrza i do tego awaryjność.

> Pasat ma podobnie miejsca do Octy, a jednak nie jest kompaktem.

> Albo Dacia Logan kombi, sam rozstaw osi 290,5cm, pretenduje ja do klasy E ?

nie? a co jeszcze przepraszam wyroznia klase srednia jak nie wielkosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty rowniez jej nie widzisz, zafiksowales sie na czyms czego nie umiesz udowodnic

Chcesz mi udowodnić, ze Octavia, to klasa średnia, czy tez jest lepsza od klasy średniej, ewentualnie to samo? Dla kogos zapewne Panda bedzie lepsza od Oktavi, bo Octavia mu sie nie zmiesci do garażu, ale całościowo nie będzie ta Panda lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz mi udowodnić, ze Octavia, to klasa średnia, czy tez jest lepsza od klasy średniej,

> ewentualnie to samo? Dla kogos zapewne Panda bedzie lepsza od Oktavi, bo Octavia mu sie nie

> zmiesci do garażu, ale całościowo nie będzie ta Panda lepsza.

nie, octavia to kompakt ale jak bysmy nie pozycjonowali insignii to 4 cm rozstawu osi wiecej i 3,5 cm szerokosci wiecej nie powoduja ze jest ona tak bezdyskusyjnie klase wyzej tym bardziej, ze z nia jest podobnie jak z S60, duza bryka z ciasnym wnetrzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę jeszcze raz - wiem, ze TEORETYCZNIE te auta nie sa porównywalne, bo: Octavia jest o klasę mniejsza. Porównując jednak wypas i cenę to octavia jest tak droga (ale już nawet niezłe wyposażona w rożnego rodzaju asystenta) ze mozna ja już porównać do insignii (pod względem kosztownym, chłopaki!). Jak sie porówna ilośc miejsca we wnętrzu to w octavii jest wiecej (!) miejsca z tylu. Siedzi sie niżej. W insignii wiecej miejsca z przodu, ale dziecko w foteliki z tylu ma już mało miejsca.

Jeżdzę dość dużo autostradami i drogami szybkiego ruchu. Ta insignia 160 konna w diesli była naprawdę cicha. Ta 190 konna już mniej. Octavia chyba jest nieco głośniejsze, ale nie jest to duża różnica.

Ja bym wybrał ta insignia, w liftback wyglada swietnie, ale kurde, trochę sie obawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdzielenie o tych klasach - w srodku Octavia jest wieksza. Bagaznik ma wiekszy. Jest gozej wyciszona. Jest szybsza.

Wybierz co ci sie bardziej podoba, i tak auto sluzbowe.

PS. jako sluzbowe wzialbym Opla, jako prywatne - Skode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki OT: czy wiecie ile sie czeka w Polsce na octavię rs? Otóż ktoś musi zapłodnić fabrykę i potem

> ona jest w ciąży i potem po już 9 miesiącach moze będzie u Ciebie RS

bo to jest hit auto - wiesz ile tego idzie w DE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, octavia to kompakt ale jak bysmy nie pozycjonowali insignii to 4 cm rozstawu osi wiecej i 3,5

> cm szerokosci wiecej nie powoduja ze jest ona tak bezdyskusyjnie klase wyzej tym bardziej, ze

> z nia jest podobnie jak z S60, duza bryka z ciasnym wnetrzem

Ale bmw e46 to klasa D, więc nie tylko wielkość ma tu znaczenie...Jak już napisałem parokrotnie, między octa a insi czuć różnicę klas w czasie jazdy, chociażby wyciszenie powyżej 120 skoda jest po prostu głośna, w insigni robi się głośniej w okolicy 160, wybieranie nierówności również na plus insigni, prowadzenie także, wygląd-rzecz gustu, ale również na plus dla insigni i tych plusików na każdym kroku insignia będzie miała więcej, co sumując postawi ją właśnie w tej klasie a nie w klasie kompakt jak skodę-tu nie ma co się rozwodzić nad tym, bo nie takie głowy jak nasza to ustalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.