Mrrudzin Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Gdzie na bagnecie szukać poziomu max? Nalało mi się do zielonej kreski. Czy max kończy się na kratkowanej części, czy na przeprasowaniu (tam gdzie zielona kreska), czy też może na czerwonym plastiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Gdzie na bagnecie szukać poziomu max? Jak można tak skomplikować miarkę oleju? Niedługo pewnie wbudują tam wyświetlacz ciekłokrystaliczny z bluetoothem . Nawet jak zakres min/max jest na tym kratkowanym polu, to do zielonej kreski nic złego się nie stanie, najwyżej później będziesz musiał zrobić dolewkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Wg mnie tam gdzie kratka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Jak można tak skomplikować miarkę oleju? Niedługo pewnie wbudują tam wyświetlacz > ciekłokrystaliczny z bluetoothem . Nawet jak zakres min/max jest na tym kratkowanym polu, to > do zielonej kreski nic złego się nie stanie, najwyżej później będziesz musiał zrobić dolewkę > . Dlatego pytam W Matizie były dwie dziurki. Jedna min, druga max. Nie miałem pytań. Tutaj ktoś uznał że to za łatwe. O nalewaniu oleju i filtrze "do góry nogami" nad alternatorem nie wspomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Tutaj ktoś uznał że to za > łatwe. > O nalewaniu oleju i filtrze "do góry nogami" nad alternatorem nie wspomne Po prostu VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > W Matizie były dwie dziurki. Jedna min, druga max. Nie miałem pytań. Tutaj ktoś uznał że to za > łatwe. Znając dzisiejszą inżynierską młodzież , pewnie któryś wymyślił, że miarka będzie drgała w silniku i wytłumaczył magistrowi managerowi w zarządzie, że trzeba wprowadzić te czerwone antyrezonatory. I miał rację, bo wziął za to fajna premię . Ale Ty kompletnie się tym nie przejmuj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Instrukcja prawdę Ci powie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Po prostu VW Dokładnie. Będzie się płakało, jak się będzie sprzedawało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Znając dzisiejszą inżynierską młodzież , pewnie któryś wymyślił, że miarka będzie drgała w silniku > i wytłumaczył magistrowi managerowi w zarządzie, że trzeba wprowadzić te czerwone > antyrezonatory. I miał rację, bo wziął za to fajna premię . Ale Ty kompletnie się tym nie > przejmuj . Raczej zrobione jest to po to, abyś przy wyciąganiu bagnetu nie starł oleju przez wąż prowadzący. Takie osłonki powodują, że nie dotykasz "miarką" do przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Raczej zrobione jest to po to, abyś przy wyciąganiu bagnetu nie starł oleju przez wąż prowadzący. > Takie osłonki powodują, że nie dotykasz "miarką" do przewodu. Nawiąże do dajewoo matiza - tam tego nie ma, a nigdy nie udało mi się dotknąć miarką. Bagnet wchodzi w rurkę o średnicy zbliżonej szerokości bagnetu a jest płaski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Raczej zrobione jest to po to, abyś przy wyciąganiu bagnetu nie starł oleju przez wąż prowadzący. > Takie osłonki powodują, że nie dotykasz "miarką" do przewodu. A problem pojawił się pewnie po tym, jak księgowi zmniejszyli średnicę węża do absolutnego minimum . Jak by na to nie patrzeć premia wzięta , tylko efekt jest taki, że VW kosztuje dwa razy więcej niż Fiat, a oba są siebie jednakowo warte . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Nawiąże do dajewoo matiza - tam tego nie ma, a nigdy nie udało mi się dotknąć miarką. Bagnet > wchodzi w rurkę o średnicy zbliżonej szerokości bagnetu a jest płaski... Tyle, że w matizie pewnie rurka jest prosta a w takim VW jest gdzieś tam zagięta i ten patent nie powoduje ścierania oleju z bagnetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Tyle, że w matizie pewnie rurka jest prosta a w takim VW jest gdzieś tam zagięta i ten patent nie > powoduje ścierania oleju z bagnetu. U mnie rurka jest pozaginana, nie ma takiego patentu i mimo wszystko olej sie nie sciera przy wyciaganiu bagnetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > U mnie rurka jest pozaginana, nie ma takiego patentu i mimo wszystko olej sie nie sciera przy > wyciaganiu bagnetu A u mniej jest i się czasem się ściera, rozmazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > A u mniej jest i się czasem się ściera, rozmazuje U mnie to tak pokombinowali z rurka, ze czasem ciezko wyjac i wlozyc bagnet, no chyba, ze rurka sie popsula i dlatego tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > A problem pojawił się pewnie po tym, jak księgowi zmniejszyli średnicę węża do absolutnego minimum > . Jak by na to nie patrzeć premia wzięta , tylko efekt jest taki, że VW kosztuje dwa razy j > więcej niż Fiat, a oba są siebie jednakowo warte . Czekam az ktos w koncu wstawi skan z instrukcji obslugi i moze zrozumiesz, ze robisz z siebie idiote. Ten bagnet tak wyglada bo tak ma wygladac. Nie pamietam juz czemu bo nie mam juz vw, ale tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > czy też może na czerwonym plastiku? Lej do oporu ile się zmieści, na pewno nie zabraknie i nie bedziesz musiał robić dolewek. Moletowany obszar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Tu gdzie zielona kreska to jest max. Od zagięcia do zagięcia z grubsza wchodzi 1 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Gdzie na bagnecie szukać poziomu max? Nalało mi się do zielonej kreski. Czy max kończy się na > kratkowanej części, czy na przeprasowaniu (tam gdzie zielona kreska), czy też może na > czerwonym plastiku? Max na zielonej kresce jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Czekam az ktos w koncu wstawi skan z instrukcji obslugi i moze zrozumiesz, ze robisz z siebie > idiote. > Ten bagnet tak wyglada bo tak ma wygladac. Nie pamietam juz czemu bo nie mam juz vw, ale tak jest Kolego, no nie będę tutaj pisał kto robi z siebie idiotę, bo nie o to chodzi w tej dyskusji. Jak widzisz VW zrobił bagnet do sprawdzania poziomu oleju, do którego to bagnetu trzeba instrukcję obsługi Olać te czerwone coś. Widać potrzebne. Teraz użytkownik nie wie czy minmax wskazuje zakratkowana części, czy cała płaska. jakby ruszyli głową, to mogliby zrobić płaską część tylko w miejscu zakratkowania i nikt by nie miał wątpliwości Albo zakratkować całą płaską część (bo może to ona wskazuje minmax). Da się to łatwo rozwiązać i nie zostawić żadnych niedomówień. Ja mam dwie lewe ręce do mechaniki. Totalne dno. Nie zmienia to faktu że nigdy nie miałem wątpliwości w autach w których olej sprawdzałem, gdzie jest min a gdzie max. A widać VW potrafi takie rzeczy utrudnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Lej do oporu ile się zmieści, na pewno nie zabraknie i nie bedziesz musiał robić dolewek. > Moletowany obszar. No ja tak kiedyś chciałem nalać w maluchu Na autostradzie zaczęła się kontrolka oleju palić, to podjechałem na stację benzynową i kupiłem olej. Dobrze że kasy miałem tylko na litrową bańkę Po paru latach się dowiedziałem że tam jakiś bagnet jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Kolego, no nie będę tutaj pisał kto robi z siebie idiotę, bo nie o to chodzi w tej dyskusji. > Jak widzisz VW zrobił bagnet do sprawdzania poziomu oleju, do którego to bagnetu trzeba instrukcję > obsługi Może czas zrozumieć, że nowe samochody nie są idiotoodporne jak te produkowane 20-30 lat temu, dlatego też wielu użytkowników z lenistwa nie zagląda do instrukcji obsługi a potem płaczą że silniki są wadliwe. Dotyczy to nie tylko takiej miarki oleju, ale dpfa, silników diesla, nowych benzyniaków uturbionych itd itd. Obecnie zastosowanie niewłaściwego oleju, czy niewłaściwa eksploatacja może skrócić żywot silnika a nawet doprowadzić do poważnej jego usterki. Instrukcje po to są by się z nimi zapoznać, a jak Kowalski wie lepiej bez instrukcji to niech nie płacze. Pisanie, że producent zrobił wadliwy bagnet jest bzdurą, bo dla niektórych rura 8cm średnicy i lanie pod korek też by było wadliwe, bo nie wiedzieliby pod jaki korek nalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Jak można tak skomplikować miarkę oleju? Niedługo pewnie wbudują tam wyświetlacz > ciekłokrystaliczny W Clio II w 2003r. miałem poziom oleju na wyświetlaczu (bez blututa) i nie musiałem bagnetu wyjmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Gdzie na bagnecie szukać poziomu max? Nalało mi się do zielonej kreski. Czy max kończy się na > kratkowanej części, czy na przeprasowaniu (tam gdzie zielona kreska), czy też może na > czerwonym plastiku? plaskie kratkowane oznacza minimum i maksimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 "Przetłoczenie" oznacza min-max zaś kratkowanie oznacza optimum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > "Przetłoczenie" oznacza min-max zaś kratkowanie oznacza optimum... No szkoda tylko, że na środku zakratkowania nie zrobili kreski "stan idealny" . Ile stron ma instrukcja do samochodów z VAG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > W Clio II w 2003r. miałem poziom oleju na wyświetlaczu (bez blututa) i nie musiałem bagnetu > wyjmować. No no . Robiłem kilka zatartych renówek bo na wyświetlaczu było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > No no . Robiłem kilka zatartych renówek bo na wyświetlaczu było ok I dlatego mimo wszystko warto recznie sprawdzac poziom oleju, a nie tylko ufac wskaznikowi na desce, bo ten moze sie mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > I dlatego mimo wszystko warto recznie sprawdzac poziom oleju, a nie tylko ufac wskaznikowi na > desce, bo ten moze sie mylic albo sprawdzic czy zgadza sie wskaznik z bagnetem. W 2.0 dci pokazuje zgodnie z rzeczywistoscia (przy max, min nigdy nie mialem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > No szkoda tylko, że na środku zakratkowania nie zrobili kreski "stan idealny" . Ile stron ma > instrukcja do samochodów z VAG? Do Octavii 3 jest coś ok. 280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 dla mających możliwości porównajcie sobie przekrój kanału olejowego ze starym volkswagenowskim silnikiem, a obecnym TSI. Średnica kanału jest mniejsza od zapałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > albo sprawdzic czy zgadza sie wskaznik z bagnetem. W 2.0 dci pokazuje zgodnie z rzeczywistoscia > (przy max, min nigdy nie mialem). Dzis moze sie zgadzac, za tydzien juz nie . Elektronika, czujniki itd maja to do siebie, ze potrafia sie zepsuc, bagnetowi raczej to nie grozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Gdzie na bagnecie szukać poziomu max? Nalało mi się do zielonej kreski. Czy max kończy się na > kratkowanej części, czy na przeprasowaniu (tam gdzie zielona kreska), czy też może na > czerwonym plastiku? jak byłem na servisie ze swoim 1,8 tsi pytałem o te słynne rozrządy i co się dowiedziałem ? że wszystkie motory u których stwierdzono booom i walnięty rozrząd miały olej na min. Koleś z ASO mi powiedział, że do dobrego smarowania w jednostkach tsi poziom oleju powinien być w okolicach max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Do Octavii 3 jest coś ok. 280 A okularów 3D nie dają do odczytu tego poziomu oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Dzis moze sie zgadzac, za tydzien juz nie . Elektronika, czujniki itd maja to do siebie, ze > potrafia sie zepsuc, bagnetowi raczej to nie grozi A jednak. W jakichś samochodach ułamywała się końcówka i potem pływała w misce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > No szkoda tylko, że na środku zakratkowania nie zrobili kreski "stan idealny" . Ile stron ma > instrukcja do samochodów z VAG? W instrukcji jest napisane, że jeżeli jest powyżej zakratkowanego, nie dolewać, jeżeli jest w zakratkowanym, można dolać ale nie trzeba, jeżeli zaś jest poniżej zakratkowanego trzeba dolać...wniosek z tego taki, że całe pole zakratkowane, to optimum - można, ale nie trzeba dolać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > A jednak. W jakichś samochodach ułamywała się końcówka i potem pływała w misce... Toyota Corolla V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > No szkoda tylko, że na środku zakratkowania nie zrobili kreski "stan idealny" . Ile stron ma > instrukcja do samochodów z VAG? to jest te 280 stron dotyczacych poziomu oleju oczywiscie VAG ma tez w sprzedazy wersje instrukcji dla myslacych inaczej jakby co moge pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 I tu nie masz absolutnie racji. Podstawą jest prawo Murphy'iego. Jeśli mozna cos zrobic na dwa sposoby to zawsze bedzie zrobione w ten gorszy sposób. Instrukcja może sobie liczyc tysiąc stron i tak nikt nie bedzie tego studiował. Po prostu jak koledzy zauważyli oznakowanie jak w tym przywołanym Matizie ma byc jednoznaczne i łopatologiczne, zrozumiałe dla gościa po podstawówce z powtórkami. Dotyczy to wszystkich dziedzin nie tylko samochodów. Dlatego prawnicy piszą buble - raz by na tym zarobić dwa by obłudnie stwierdzać - trzeba czytać -domyślnie nie kodeks tylko interpretacje i wypociny mające sankcjonować niejednoznaczne i niezrozumiałe przepisy - a kodeks to nic innego jak swego rodzaju instrukcja obsługi. Komu właściwie służy zbyteczna komplikacja nie tyle nawet obsługi ale odczytu danych obsługowych - niewątpliwie miarka oleju słuzy do odczytu danej obsługowej - łatwo sie domyślic - nam klientom ( nie wszyscy są uzdolnieni technicznie) na pewno nie wychodzi to na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > A jednak. W jakichś samochodach ułamywała się końcówka i potem pływała w misce... Ale jesli juz, to zauwazysz jego uszkodzenie, a czujnika niekoniecznie. Gdybym czekal na informacje od czujnika klockow, ze te sie koncza, to bym hamowal sama blacha i bym sie nie doczekal, bo kabelek sie urwal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > to jest te 280 stron dotyczacych poziomu oleju > oczywiscie VAG ma tez w sprzedazy wersje instrukcji dla myslacych inaczej Napisałem w życiu parę instrukcji i DTR-ek , ale nawet u najbardziej wymagających szefów nie przyszło by mi do głowy, żeby do tego stopnia skomplikować tak prostą czynność, jak pomiar poziomu oleju . To zdjęcie jest kwintesencją tego, co napisałem na pierwszej stronie w tym wątku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > W instrukcji jest napisane, że jeżeli jest powyżej zakratkowanego, nie dolewać, jeżeli jest w > zakratkowanym, można dolać ale nie trzeba, jeżeli zaś jest poniżej zakratkowanego trzeba > dolać...wniosek z tego taki, że całe pole zakratkowane, to optimum - można, ale nie trzeba > dolać... Wniosek błędny - optymalny jest poziom w zakresie A ale nie wyższy. Dlaczego ?- dlatego że przy dużym obciążeniu (autostrada, jazda z przyczepą) producent zaleca utrzymywać poziom w tym zakresie. optymalny = najlepszy dla żywotności silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 niektorzy to i sruta potrafia zepsuc reszta nie bedzie miala z tym problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 A moze to kratkowane pole to poziom "zalecany"?? A ta kulka na dole ciekawe po co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.