ArekMiz Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Zazwyczaj co 10 kkm (a nie tak jak piszą w mundrych instrukcjach współczesnych samochodów) wymieniam olej, filtr oleju i filtr powietrza. I zazwyczaj robię to u mojego zaufanego mechanika, który przy okazji robi coś jeszcze (a to klocki, a to tarcze, a to drążki kierownicze, czy co tam potrzeba). Ale że tym razem nic innego nie było potrzeby robić to stwierdziłem że pojadę do Norauto (CH Targówek Warszawa). Umówiłem się wcześniej przez telefon i pojechałem. Mechanik zabrał się ochoczo do pracy. Podniósł Scenica na podnośniku, spuścił stary olej, wymienił filtr oleju, nalał nowy olej. Opuścił samochód i zabrał się za filtr powietrza. Widzę z daleka (stałem przed wjazdem do hali): kręci, kręci, odkręcił śrubki. Coś maca. Siłuje się. Próbuje wyciągać. Męczy się. Woła drugiego. Obaj coś macają. Próbują wyciągnąć. Nie idzie. Gdzieś idą. Wracają. Macają. Kręcą. Próbują wyciągać. Nie idzie. Wreszcie po 0,5 h wychodzi do mnie i mówi: Kiedy Pan gaz zakładał? Bo ten komputer od gazu (STAG, jest zamocowany nad skrzynką bezpieczników i w niczym nie przeszkadza) trzeba by wyjąć i akumulator, żeby wymienić ten filtr. Ja na to: pierwsze słyszę, mój mechanik, który kilka razy to robił, nic takiego nie mówił. No ale dobra - zostaw Pan ten filtr, idę i płacę tylko za wymianę oleju... Przyjechałem do domu, odpaliłem kompa, otworzyłem instrukcję serwisową Scenica. Zdjąć uszczelkę. Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy, wypić . Całość zajęła mi 10 minut, łącznie z szukaniem otwieracza do Norauto gratuluję ogarniętych mechaników. Jak to dobrze, że jestem inżynierem... PS. Czym różni się absolwent uniwersytetu (mgr) od absolwenta politechniki (mgr inż.) ?? Ten drugi umie wymienić żarówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 A teraz zasadnicze pytanie : ile by Tobie zajęła wymiana bez service manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > A teraz zasadnicze pytanie : ile by Tobie zajęła wymiana bez service manuala 3 dni ?? Z czego 2,5 dnia szukania manuala w internecie... Wydawało mi się jednak, że jadę do mechaników samochodowych a nie do lekarza czy stolarza... PS. Dobra, wydrukuję tą instrukcję wymiany filtra powietrza w Scenicu II i przy okazji chłopakom podrzucę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > A teraz zasadnicze pytanie : ile by Tobie zajęła wymiana bez service manuala Mnie w clio zajęła 15 min, czekałem na stacji benzynowej na kolegę i przypomniałem sobie, że w bagażniku czeka filtr na wymianę. Robiłem to pierwszy raz, na forum przeczytałem jedynie że jest w podszybiu. Jak ktoś jest kumaty to najpierw pół godziny się przygląda a potem 5 min odkręca. Jak ktoś jest dupa to rozbierze pół silnika, żeby bezpiecznik wymienić. W każdym warsztacie pracują i tacy i tacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > Zazwyczaj co 10 kkm (a nie tak jak piszą w mundrych instrukcjach współczesnych samochodów) > wymieniam olej, filtr oleju i filtr powietrza. > Jak to dobrze, że jestem inżynierem... Panie inżynierze kto wymyśla te "mundre" instrukcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > Panie inżynierze kto wymyśla te "mundre" instrukcje? Księgowi? Wymiana oleju w 1,2 TSI lub 1,9 dCi wg instrukcji co 30 tys. km => silniczek I kupujesz drugi cały silnik, bo w środku sieczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > Zdjąć uszczelkę. > Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element > blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć > filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy, wypić . Imho nie dziwne, ze nie znalezli, tyle kombinacji zeby filtr wymienic . Tyle, ze powinni zajrzec do manuala i wtedy szukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > Mnie w clio zajęła 15 min....... > ....... na forum przeczytałem jedynie że > jest w podszybiu. W clio 2, filtr powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Jakbym miał wymieniać cokolwiek w nieznanym mi aucie to pierwsze co szukałbym manuala a nie rozkręcał na pałę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > W clio 2, filtr powietrza? kabinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > W clio 2, filtr powietrza? Nawet dwa. Jeden do silnika, drugi do kabiny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Nie cwaniakuj inżynierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > Nawet dwa. > Jeden do silnika, drugi do kabiny... Do silnika (bo o takim była mowa chyba?), jest raczej na silniku, bo na podszybiu sie jeszcze nie spotkałem. Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś: jakiś tekst i żadnego filtra tam nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Norauto gratuluję ogarniętych mechaników. Nie tylko Norauto. Praktycznie każda sieciówka zatrudnia mechaników albo początkujących, albo marnych - takich, którzy najczęściej ze względu na fakt, że są marni nie potrafili sami się odnaleźć na rynku, mieć swoich klientów i swój warsztat. > Jak to dobrze, że jestem inżynierem... Też jestem, nawet i magistrem do tego - ale tak naprawdę do wymiany filtra nie jest to specjalnie potrzebne - wystarczy pomyśleć logicznie i wszystko da się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Ale trochę kombinacji jest.... i za to lubię Lanosa - wymiana filtra powietrza, ok 30 sekund, nie trzeba NIC odkręcać :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Jak to dobrze, że jestem inżynierem... brzmi to tak, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał ja nie jestem inżynierem, ani nawet mechanikiem, a potrafie w aucie wymienić wszystko. olej wymieniam na chodniku przed blokiem, a Ty jesteś inżynierem, a do warsztatu jezdzisz z takimi pierdołami i jeszcze sie na forum żalisz jacy nieogarnięci tam mechanicy są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Nigdy w zyciu żadnych norauto ani Feuwehrtów - oni nawet koła dobrze napompować nie potrafią. 2 razy byłem w Fueuwehrt u mnie na wsi i za każdym raze mcoś schrzanili, a raz to mnie ordynarnie próbowali oszukać - mieli dobić czynnika do klimy - tyle, żadnej filozofii. w rocznym aucie. Przychodzi gośc i twierdzi że mamy zepsuty zaworek ciśnieniowy i ucieka czynnik, ale moga mi za 80zł ten zaworek wymienić - kazałem mu spadać na drzewo, pojechałem do ASO - nabili klimę, wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Nie tylko Norauto. Praktycznie każda sieciówka zatrudnia mechaników albo początkujących, albo > marnych - takich, którzy najczęściej ze względu na fakt, że są marni nie potrafili sami się > odnaleźć na rynku, mieć swoich klientów i swój warsztat. > Też jestem, nawet i magistrem do tego - ale tak naprawdę do wymiany filtra nie jest to specjalnie > potrzebne - wystarczy pomyśleć logicznie i wszystko da się zrobić w BMW e60 3.0D wymiana filtra powietrza wymaga- zdemontowania calego podszybia, wyjęcia filtrów kabinowych, potem osłony silnika, rozpórki górne, jakieś rury i dopiero dobierasz sie do filtra Gdzie te czasy, kiedy w matizie sie odpinało dwie zapinki na sprężynki i wymieniało filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Ale trochę kombinacji jest.... i za to lubię Lanosa - wymiana filtra powietrza, ok 30 sekund, > nie trzeba NIC odkręcać > :-D W Toyocie tak samo, aż nie wierzę w to co czytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś: > jakiś tekst > i żadnego filtra tam nie będzie. Ale piszesz tak ogólnie o autach, czy o tym konkretnym przypadku? Bo jak ogólnie, to nie uogólniaj, bo się mylisz. Są auta bez klimy z filtrem kabinowym w podszybiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > brzmi to tak, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał Nie. Po prostu radzę sobie z takimi rzeczami jak naprawa pralki, skonstruowanie kolorofonu czy innego prostego urządzenia elektronicznego, naprawa kranu, zrobienie listwy ze światłami na hak do rowerów, etc. Teraz mam zamiar sam wymienić tarcze hamulcowe w Scenicu... PS. Był / jest taki program w TVN: Usterka. Tam to dopiero fachofffcy są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > W Toyocie tak samo, aż nie wierzę w to co czytam. Trochę zależy od typu auta. Minivany mają krótką maskę, bardzo pochyloną, stąd trudniejszy dostęp do niektórych elementów. W aucie typu sedan gdzie maska jest dłuższa ten filtr pewnie byłby dostępny bez demontażu kawałka podszybia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Ale piszesz tak ogólnie o autach, czy o tym konkretnym przypadku? Bo jak ogólnie, to nie uogólniaj, > bo się mylisz. Są auta bez klimy z filtrem kabinowym w podszybiu. Sa tez auta z klima i bez filtra kabinowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Ale piszesz tak ogólnie o autach, czy o tym konkretnym przypadku? O clio 2, bo przecież nie we wszystkich autach wymieniałem filtr powietrza czy rozbierałem podszybie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Do silnika (bo o takim była mowa chyba?), jest raczej na silniku, bo na podszybiu sie jeszcze nie > spotkałem. > Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś: > jakiś tekst > i żadnego filtra tam nie będzie. Jesteś w mylnym błędzie. Clio2MK2 Dynamique, którym powoziłem ładnych parę lat miało filtr przeciwpyłkowy bez klimatyzacji. Trzeba było zdjąć kawałek plastikowego podszybia od strony pasażera i odkręcić klapkę. Pod nią pionowo umieszczony był filtr przeciwpyłkowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Wymiana oleju 1,9 dCi wg instrukcji co 30 tys. km można wymieniać co 50-60 kkm i zalewać dowolnym olejem , nie tylko silnikowym ale przekładniowym, hydraulicznym i dowolną mieszanką tychże - sprawdzone na samochodzie handlowca na przebiegu od 120 do niecałych 400 kkm - potem poszedł do ludzi i jeździ dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > W clio 2, filtr powietrza? Sorry, kabinowy. Do powietrza nawet nie musiałem na forach szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Jakbym miał wymieniać cokolwiek w nieznanym mi aucie to pierwsze co szukałbym manuala a nie > rozkręcał na pałę Przy zmianie koła też? Niektóre rzeczy są proste i intuicyjne. Wystarczy chwilę popatrzeć i wiadomo co odkręcić a co nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Przy zmianie koła też? > Niektóre rzeczy są proste i intuicyjne. Wystarczy chwilę popatrzeć i wiadomo co odkręcić a co nie > trzeba. z filtrem kabinowym nie zawsze tak rózowo jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Przy zmianie koła też? > Niektóre rzeczy są proste i intuicyjne. Wystarczy chwilę popatrzeć i wiadomo co odkręcić a co nie > trzeba. Gorzej jeżeli trzeba coś odłączyć elektrycznie, co wymaga przeprogramowania kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > 3 dni ?? Z czego 2,5 dnia szukania manuala w internecie... > Wydawało mi się jednak, że jadę do mechaników samochodowych a nie do lekarza czy stolarza... > PS. Dobra, wydrukuję tą instrukcję wymiany filtra powietrza w Scenicu II i przy okazji chłopakom > podrzucę... to nie jest nic dziwnego. Każdy serwis, każdy mechanik bez specjalizacji będzie miał problemy z autem, które pierwszy raz widzi. Trzeba mieć kogoś, kto się zna na danym aucie, ewentualnie korzystać z ASO. W takich ogólnych serwisach mają opanowane pewnie do perfekcji wymianę klocków i filtrów w Golfach i Passatach Do końca życia będę pamiętam, jak kiedyś z kuzynem pojechaliśmy jego Mercedesem do zakładu w mojej okolicy, znajomego mechanika, który na już zgodził się wymienić chłodnicę w mercu, bo kuzyn przejechał sarnę. Żaden unikat, zwykła jakaś C-klasa rocznik 2004, ale chłopaki się namęczyli, bo widać, że nigdy takiego nie rozbierali. Tu stukają, tam ciągną, no nie idzie... Równocześnie przyglądałem się jak innych dwóch "naprawia" Alfę Romeo Twin Spark. Jeden siedział i cisnął gaz, a drugi walił jakimś kluczem w obudowę silnika Nic mądrzejszego im nie przyszło do głowy. Za to klocki hamulcowe wymieniają szybko. Do tego są dobre takie warsztaty. Jak ostatnio robiłem we fiacie tylne klocki, pojechałem do najbliższego warsztatu obok mojej pracy, bo z tym sobie każdy poradzi. Natomiast jak zacząłem czuć delikatne drgania na kierownicy, pojechałem do ASO. Serwisant się przejechał, wystarczyło mu jedno mocniejsze wciśnięcie gazu, żeby zdiagnozować usterkę (półoś). Zanim wróciliśmy podał mi już z głowy kosztorys naprawy i ustaliliśmy wszystkie szczegóły łącznie z autem zastępczym. Już widzę taką diagnozę u tych co rozbierali merca... ooooo, panie! Pół auta trzeba rozbierać, jeden by w coś stukał, drugi słuchał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś: > i żadnego filtra tam nie będzie. bzdura. dużo aut bez klimy ma filtr kabinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Za to klocki hamulcowe wymieniają szybko. Do tego są dobre takie warsztaty. no tez nie bardzo są dobre. w moim obecnym aucie własnie chyba taki warsztat wymieniał klocki na szybko, bo nawet nie wcisnęli tłoczka tylko wyrywali stare klocki na chama, bo gwinty śrub od zacisku sie im obrobiły, i skręcili wszystko na klej a ja sie teraz musiałem męczyć najpierw z rozkręceniem, a potem z przegwintowywaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > bzdura. dużo aut bez klimy ma filtr kabinowy czytaj ze zrozumieniem. ja nie piszę o "dużo autach" tylko o clio 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > czytaj ze zrozumieniem. > ja nie piszę o "dużo autach" tylko o clio 2 Ale w Clio 2 występował filtr PP... Click Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Ale w Clio 2 występował filtr PP... > Click W ph2 owszem, ale wydawało mi się że tylko z klimą. Może i w każdym... W ph1 bez klimy niestety nie występował, a szkoda.... Ale nie róbmy już OT. Zaczęło się od tego, gdzie w Clio 2 jest filtr powietrza. Ano nie na podszybiu, tylko na silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 aleś wywalił na pewno w Twoim fiacie zespół przeniesienia napędu działa inaczej niż w innych autach- wręcz o technologię się ociera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Zdjąć uszczelkę. > Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element > blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć > filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy Strasznie dużo roboty jak na filtr powietrza. We wszystkich samochodach które posiadałem, wymian zajmowała od 15 do 60 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > ja nie piszę o "dużo autach" tylko o clio 2 ja tez pisze o autach małych. np. moja szefowa ma lupo z 99roku i nie ma klimy, a filtr pp jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Strasznie dużo roboty jak na filtr powietrza. We wszystkich samochodach które posiadałem, wymian > zajmowała od 15 do 60 sekund. ale te auta, które posiadałeś nie miały tak specyficznie upakowanego silnika pod maską, gdzie szerokość od podszybia do pasa przedniego nie jest duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > aleś wywalił na pewno w Twoim fiacie zespół przeniesienia napędu działa inaczej niż w innych > autach- wręcz o technologię się ociera zapewne nie, ale takie drgania może powodować conajmniej kilka rzeczy, od niewyważonych/niedokręconych kół, przez uszkodzoną oponę, dwumas, sprzęgło, skrzynię biegów, półosie i pewnie jeszcze kilka rzeczy, których nie znam. Jak ktoś ma styczność z danym modelem, przerabiał podobne sprawy kilka razy, to nie musi tracić czasu na szukanie, gdybanie, tylko wsiada i wie A ja oszczędzam swój czas (a czas to wiadomo co) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > zapewne nie, ale takie drgania może powodować conajmniej kilka rzeczy, od > niewyważonych/niedokręconych kół, przez uszkodzoną oponę, dwumas, sprzęgło, skrzynię biegów, > półosie i pewnie jeszcze kilka rzeczy, których nie znam. Jak ktoś ma styczność z danym > modelem, przerabiał podobne sprawy kilka razy, to nie musi tracić czasu na szukanie, gdybanie, > tylko wsiada i wie A ja oszczędzam swój czas (a czas to wiadomo co) Gorzej jakby mechanik w ASO się pomylił i co wtedy? medota prób i błędów? to nie są cześci po 50 pln - jak tak w nieomylność SO bym nie wierzył.Z wyjącą skrzynią jeździłem ponad pół roku bo wg 2 (słownie dwóch) ASO TTTM i mam zwidy i przewidzenia. Jak się okazało nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > ale te auta, które posiadałeś nie miały tak specyficznie upakowanego silnika pod maską, gdzie > szerokość od podszybia do pasa przedniego nie jest duża. W Lagunie są hektary miejsca a tam też tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Gorzej jakby mechanik w ASO się pomylił i co wtedy? medota prób i błędów? to nie są cześci po 50 > pln - jak tak w nieomylność SO bym nie wierzył.Z wyjącą skrzynią jeździłem ponad pół roku bo > wg 2 (słownie dwóch) ASO TTTM i mam zwidy i przewidzenia. Jak się okazało nie miałem oczywiście, pomylić się każdy zawsze może, ale doświadczenie jednak mniejsza % szansy na pomyłki Dlatego jak na razie jeżdżę do jednego i tego samego ASO, bo na razie się nie pomylili w niczym i nie tracę czasu i pieniędzy na nietrafione diagnozy i szukanie przyczyn. A skrzynia jak mi szumiała, to ten sam gość się przejechał, powiedział że jeszcze jakiś czas mogę pojeździć, ale trzeba robić. Pojeździłem ze 3 tyg. i zrobiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 ale w SCII jest ciasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Norauto gratuluję ogarniętych mechaników. Nie znam budowy Scenica 2, wiec napisz moze co tam siedzialo pod Stagiem co chcieli wymienic. > Jak to dobrze, że jestem inżynierem... > PS. Czym różni się absolwent uniwersytetu (mgr) od absolwenta politechniki (mgr inż.) ?? Ten drugi > umie wymienić żarówkę. Pamietaj o tym, ze inzynier tez popelnia bledy, a z ta zarowka apropo mg i inz. to pocisnales Ja bym to przedstawil inaczej: - technik i ktos po zawodowce wymienia zarowke od reki, inz. po przeczytaniu instrukcji, a mgr i mgr inz. dzwonia po technika lub kogos po zawodowce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Nie znam budowy Scenica 2, wiec napisz moze co tam siedzialo pod Stagiem co chcieli wymienic. Tam jest skrzynka bezpieczników, której nie trzeba ruszać przy wymianie filtra powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Tam jest skrzynka bezpieczników, której nie trzeba ruszać przy wymianie filtra powietrza. Nic nie przebije mechanika w aso chrysler nissan, który nie wiedział którędy wlać olej do silnika w jeepie 4.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > ale te auta, które posiadałeś nie miały tak specyficznie upakowanego silnika pod maską, gdzie > szerokość od podszybia do pasa przedniego nie jest duża. Do Scenic'a najbardziej zbliżona pośród tego czym jeździłem będzie Honda FR-V. 4 śrubki, osłona w górę, gotowe. Opcjonalnie można było poluzować dwie aluminiowe opaski - wystarczyło ścisnąć palcami. W Getz 1.3 maska też nie była zbyt duża, a filtr wymieniało się po odchyleniu 4 zatrzasków. Dosłownie 5-10 sekund roboty. Najwięcej roobty miałem chyba w Bravie 1.4 (kilka różnych śrubek i zatrzask). W Stilo 1.8 nie pamiętam, ale chyba nie było problemu. W Jeep WJ 4.7 - zatrzaski, opaska, gotowe. Ale fakt, tutaj maska jest trochę dłuższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Do Scenic'a najbardziej zbliżona pośród tego czym jeździłem będzie Honda FR-V. > 4 śrubki, osłona w górę, gotowe. no rzeczywiście - bardzo podobnie ciasno jak w SCII. filtr powietrza w SCII jest w miejscu zbiorniczka (?), który jest pokazany na foto za zbiorniczkiem hamulcowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.