Skocz do zawartości

Jak w Norauto mi filtr wymieniali ...


ArekMiz

Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj co 10 kkm (a nie tak jak piszą w mundrych instrukcjach współczesnych samochodów) wymieniam olej, filtr oleju i filtr powietrza. I zazwyczaj robię to u mojego zaufanego mechanika, który przy okazji robi coś jeszcze (a to klocki, a to tarcze, a to drążki kierownicze, czy co tam potrzeba). Ale że tym razem nic innego nie było potrzeby robić to stwierdziłem że pojadę do Norauto (CH Targówek Warszawa). Umówiłem się wcześniej przez telefon i pojechałem. Mechanik zabrał się ochoczo do pracy. Podniósł Scenica na podnośniku, spuścił stary olej, wymienił filtr oleju, nalał nowy olej. Opuścił samochód i zabrał się za filtr powietrza. Widzę z daleka (stałem przed wjazdem do hali): kręci, kręci, odkręcił śrubki. Coś maca. Siłuje się. Próbuje wyciągać. Męczy się. Woła drugiego. Obaj coś macają. Próbują wyciągnąć. Nie idzie. Gdzieś idą. Wracają. Macają. Kręcą. Próbują wyciągać. Nie idzie. Wreszcie po 0,5 h wychodzi do mnie i mówi: Kiedy Pan gaz zakładał? Bo ten komputer od gazu (STAG, jest zamocowany nad skrzynką bezpieczników i w niczym nie przeszkadza) trzeba by wyjąć i akumulator, żeby wymienić ten filtr. yikes.gificon_eek.gif Ja na to: pierwsze słyszę, mój mechanik, który kilka razy to robił, nic takiego nie mówił. No ale dobra - zostaw Pan ten filtr, idę i płacę tylko za wymianę oleju...

Przyjechałem do domu, odpaliłem kompa, otworzyłem instrukcję serwisową Scenica. Zdjąć uszczelkę. Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy, wypić piwo.gif. smile.gif Całość zajęła mi 10 minut, łącznie z szukaniem otwieracza do piwo.gifhehe.gif

Norauto gratuluję ogarniętych mechaników. sciana.gifmlot.gif

Jak to dobrze, że jestem inżynierem... 270751858-jezyk.gif

PS. Czym różni się absolwent uniwersytetu (mgr) od absolwenta politechniki (mgr inż.) ?? Ten drugi umie wymienić żarówkę. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz zasadnicze pytanie : ile by Tobie zajęła wymiana bez service manuala

3 dni ?? smile.gif Z czego 2,5 dnia szukania manuala w internecie... hehe.gif

Wydawało mi się jednak, że jadę do mechaników samochodowych a nie do lekarza czy stolarza... smile.gif

PS. Dobra, wydrukuję tą instrukcję wymiany filtra powietrza w Scenicu II i przy okazji chłopakom podrzucę... palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz zasadnicze pytanie : ile by Tobie zajęła wymiana bez service manuala

Mnie w clio zajęła 15 min, czekałem na stacji benzynowej na kolegę i przypomniałem sobie, że w bagażniku czeka filtr na wymianę. Robiłem to pierwszy raz, na forum przeczytałem jedynie że jest w podszybiu.

Jak ktoś jest kumaty to najpierw pół godziny się przygląda a potem 5 min odkręca. Jak ktoś jest dupa to rozbierze pół silnika, żeby bezpiecznik wymienić. W każdym warsztacie pracują i tacy i tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zazwyczaj co 10 kkm (a nie tak jak piszą w mundrych instrukcjach współczesnych samochodów)

> wymieniam olej, filtr oleju i filtr powietrza.

> Jak to dobrze, że jestem inżynierem...

Panie inżynierze kto wymyśla te "mundre" instrukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjąć uszczelkę.

> Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element

> blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć

> filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy, wypić .

Imho nie dziwne, ze nie znalezli, tyle kombinacji zeby filtr wymienic spineyes.gif.

Tyle, ze powinni zajrzec do manuala i wtedy szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet dwa.

> Jeden do silnika, drugi do kabiny...

Do silnika (bo o takim była mowa chyba?), jest raczej na silniku, bo na podszybiu sie jeszcze nie spotkałem.

Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś:

jakiś tekst

i żadnego filtra tam nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Norauto gratuluję ogarniętych mechaników.

Nie tylko Norauto. Praktycznie każda sieciówka zatrudnia mechaników albo początkujących, albo marnych - takich, którzy najczęściej ze względu na fakt, że są marni nie potrafili sami się odnaleźć na rynku, mieć swoich klientów i swój warsztat.

> Jak to dobrze, że jestem inżynierem...

Też jestem, nawet i magistrem do tego - ale tak naprawdę do wymiany filtra nie jest to specjalnie potrzebne - wystarczy pomyśleć logicznie i wszystko da się zrobić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to dobrze, że jestem inżynierem...

brzmi to tak, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał

ja nie jestem inżynierem, ani nawet mechanikiem, a potrafie w aucie wymienić wszystko. olej wymieniam na chodniku przed blokiem, a Ty jesteś inżynierem, a do warsztatu jezdzisz z takimi pierdołami i jeszcze sie na forum żalisz jacy nieogarnięci tam mechanicy są

facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w zyciu żadnych norauto ani Feuwehrtów - oni nawet koła dobrze napompować nie potrafią.

2 razy byłem w Fueuwehrt u mnie na wsi i za każdym raze mcoś schrzanili, a raz to mnie ordynarnie próbowali oszukać - mieli dobić czynnika do klimy - tyle, żadnej filozofii. w rocznym aucie. Przychodzi gośc i twierdzi że mamy zepsuty zaworek ciśnieniowy i ucieka czynnik, ale moga mi za 80zł ten zaworek wymienić - kazałem mu spadać na drzewo, pojechałem do ASO - nabili klimę, wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko Norauto. Praktycznie każda sieciówka zatrudnia mechaników albo początkujących, albo

> marnych - takich, którzy najczęściej ze względu na fakt, że są marni nie potrafili sami się

> odnaleźć na rynku, mieć swoich klientów i swój warsztat.

> Też jestem, nawet i magistrem do tego - ale tak naprawdę do wymiany filtra nie jest to specjalnie

> potrzebne - wystarczy pomyśleć logicznie i wszystko da się zrobić

w BMW e60 3.0D wymiana filtra powietrza wymaga- zdemontowania calego podszybia, wyjęcia filtrów kabinowych, potem osłony silnika, rozpórki górne, jakieś rury i dopiero dobierasz sie do filtra zlosnik.gif

Gdzie te czasy, kiedy w matizie sie odpinało dwie zapinki na sprężynki i wymieniało filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś:

> jakiś tekst

> i żadnego filtra tam nie będzie.

Ale piszesz tak ogólnie o autach, czy o tym konkretnym przypadku? Bo jak ogólnie, to nie uogólniaj, bo się mylisz. Są auta bez klimy z filtrem kabinowym w podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brzmi to tak, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał

Nie. Po prostu radzę sobie z takimi rzeczami jak naprawa pralki, skonstruowanie kolorofonu czy innego prostego urządzenia elektronicznego, naprawa kranu, zrobienie listwy ze światłami na hak do rowerów, etc. Teraz mam zamiar sam wymienić tarcze hamulcowe w Scenicu... smile.gif

PS. Był / jest taki program w TVN: Usterka. Tam to dopiero fachofffcy są... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Toyocie tak samo, aż nie wierzę w to co czytam.

Trochę zależy od typu auta. Minivany mają krótką maskę, bardzo pochyloną, stąd trudniejszy dostęp do niektórych elementów. W aucie typu sedan gdzie maska jest dłuższa ten filtr pewnie byłby dostępny bez demontażu kawałka podszybia. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do silnika (bo o takim była mowa chyba?), jest raczej na silniku, bo na podszybiu sie jeszcze nie

> spotkałem.

> Jak auto z klimą, to na podszybiu jest kabinowy, bo jak klimy nie ma to siedzi tam takie coś:

> jakiś tekst

> i żadnego filtra tam nie będzie.

Jesteś w mylnym błędzie.

Clio2MK2 Dynamique, którym powoziłem ładnych parę lat miało filtr przeciwpyłkowy bez klimatyzacji.

Trzeba było zdjąć kawałek plastikowego podszybia od strony pasażera i odkręcić klapkę. Pod nią pionowo umieszczony był filtr przeciwpyłkowy... 893goodvibes.gif

2ba18516fbeafa47.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana oleju 1,9 dCi wg instrukcji co 30 tys. km

można wymieniać co 50-60 kkm

i zalewać dowolnym olejem , nie tylko silnikowym ale przekładniowym, hydraulicznym i dowolną mieszanką tychże - sprawdzone na samochodzie handlowca na przebiegu od 120 do niecałych 400 kkm 270751858-jezyk.gif - potem poszedł do ludzi i jeździ dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakbym miał wymieniać cokolwiek w nieznanym mi aucie to pierwsze co szukałbym manuala a nie

> rozkręcał na pałę

Przy zmianie koła też?

Niektóre rzeczy są proste i intuicyjne. Wystarczy chwilę popatrzeć i wiadomo co odkręcić a co nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3 dni ?? Z czego 2,5 dnia szukania manuala w internecie...

> Wydawało mi się jednak, że jadę do mechaników samochodowych a nie do lekarza czy stolarza...

> PS. Dobra, wydrukuję tą instrukcję wymiany filtra powietrza w Scenicu II i przy okazji chłopakom

> podrzucę...

to nie jest nic dziwnego. Każdy serwis, każdy mechanik bez specjalizacji będzie miał problemy z autem, które pierwszy raz widzi. Trzeba mieć kogoś, kto się zna na danym aucie, ewentualnie korzystać z ASO. W takich ogólnych serwisach mają opanowane pewnie do perfekcji wymianę klocków i filtrów w Golfach i Passatach hehe.gif

Do końca życia będę pamiętam, jak kiedyś z kuzynem pojechaliśmy jego Mercedesem do zakładu w mojej okolicy, znajomego mechanika, który na już zgodził się wymienić chłodnicę w mercu, bo kuzyn przejechał sarnę. Żaden unikat, zwykła jakaś C-klasa rocznik 2004, ale chłopaki się namęczyli, bo widać, że nigdy takiego nie rozbierali. Tu stukają, tam ciągną, no nie idzie... hehe.gif

Równocześnie przyglądałem się jak innych dwóch "naprawia" Alfę Romeo Twin Spark. Jeden siedział i cisnął gaz, a drugi walił jakimś kluczem w obudowę silnika rotfl.gif Nic mądrzejszego im nie przyszło do głowy. Za to klocki hamulcowe wymieniają szybko. Do tego są dobre takie warsztaty. ok.gif

Jak ostatnio robiłem we fiacie tylne klocki, pojechałem do najbliższego warsztatu obok mojej pracy, bo z tym sobie każdy poradzi. Natomiast jak zacząłem czuć delikatne drgania na kierownicy, pojechałem do ASO. Serwisant się przejechał, wystarczyło mu jedno mocniejsze wciśnięcie gazu, żeby zdiagnozować usterkę (półoś). Zanim wróciliśmy podał mi już z głowy kosztorys naprawy i ustaliliśmy wszystkie szczegóły łącznie z autem zastępczym. Już widzę taką diagnozę u tych co rozbierali merca... ooooo, panie! Pół auta trzeba rozbierać, jeden by w coś stukał, drugi słuchał... rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za to klocki hamulcowe wymieniają szybko. Do tego są dobre takie warsztaty.

no tez nie bardzo są dobre. w moim obecnym aucie własnie chyba taki warsztat wymieniał klocki na szybko, bo nawet nie wcisnęli tłoczka tylko wyrywali stare klocki na chama, bo gwinty śrub od zacisku sie im obrobiły, i skręcili wszystko na klej facepalm%5B1%5D.gifsick.gif

a ja sie teraz musiałem męczyć najpierw z rozkręceniem, a potem z przegwintowywaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w Clio 2 występował filtr PP...

> Click

W ph2 owszem, ale wydawało mi się że tylko z klimą.

Może i w każdym...

W ph1 bez klimy niestety nie występował, a szkoda....

Ale nie róbmy już OT.

Zaczęło się od tego, gdzie w Clio 2 jest filtr powietrza.

Ano nie na podszybiu, tylko na silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjąć uszczelkę.

> Odkręcić 3 nakrętki, zdjąć kratkę osłaniającą podszybie. Odkręcić 2 śruby, wyjąć element

> blachy podszybia znajdujący się nad filtrem powietrza. Odkręcić 2 śrubki mocujące filtr. Wyjąć

> filtr do góry, wymienić. Założyć nowy filtr, skręcić całość do kupy

Strasznie dużo roboty jak na filtr powietrza. We wszystkich samochodach które posiadałem, wymian zajmowała od 15 do 60 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie dużo roboty jak na filtr powietrza. We wszystkich samochodach które posiadałem, wymian

> zajmowała od 15 do 60 sekund.

ale te auta, które posiadałeś nie miały tak specyficznie upakowanego silnika pod maską, gdzie szerokość od podszybia do pasa przedniego nie jest duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aleś wywalił na pewno w Twoim fiacie zespół przeniesienia napędu działa inaczej niż w innych

> autach- wręcz o technologię się ociera

zapewne nie, ale takie drgania może powodować conajmniej kilka rzeczy, od niewyważonych/niedokręconych kół, przez uszkodzoną oponę, dwumas, sprzęgło, skrzynię biegów, półosie i pewnie jeszcze kilka rzeczy, których nie znam. Jak ktoś ma styczność z danym modelem, przerabiał podobne sprawy kilka razy, to nie musi tracić czasu na szukanie, gdybanie, tylko wsiada i wie ok.gif A ja oszczędzam swój czas (a czas to wiadomo co) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewne nie, ale takie drgania może powodować conajmniej kilka rzeczy, od

> niewyważonych/niedokręconych kół, przez uszkodzoną oponę, dwumas, sprzęgło, skrzynię biegów,

> półosie i pewnie jeszcze kilka rzeczy, których nie znam. Jak ktoś ma styczność z danym

> modelem, przerabiał podobne sprawy kilka razy, to nie musi tracić czasu na szukanie, gdybanie,

> tylko wsiada i wie A ja oszczędzam swój czas (a czas to wiadomo co)

Gorzej jakby mechanik w ASO się pomylił i co wtedy? medota prób i błędów? to nie są cześci po 50 pln no.gifsmirk.gif- jak tak w nieomylność SO bym nie wierzył.Z wyjącą skrzynią jeździłem ponad pół roku bo wg 2 (słownie dwóch) ASO TTTM i mam zwidy i przewidzenia. Jak się okazało nie miałem no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gorzej jakby mechanik w ASO się pomylił i co wtedy? medota prób i błędów? to nie są cześci po 50

> pln - jak tak w nieomylność SO bym nie wierzył.Z wyjącą skrzynią jeździłem ponad pół roku bo

> wg 2 (słownie dwóch) ASO TTTM i mam zwidy i przewidzenia. Jak się okazało nie miałem

oczywiście, pomylić się każdy zawsze może, ale doświadczenie jednak mniejsza % szansy na pomyłki ok.gif

Dlatego jak na razie jeżdżę do jednego i tego samego ASO, bo na razie się nie pomylili w niczym i nie tracę czasu i pieniędzy na nietrafione diagnozy i szukanie przyczyn.

A skrzynia jak mi szumiała, to ten sam gość się przejechał, powiedział że jeszcze jakiś czas mogę pojeździć, ale trzeba robić. Pojeździłem ze 3 tyg. i zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Norauto gratuluję ogarniętych mechaników.

Nie znam budowy Scenica 2, wiec napisz moze co tam siedzialo pod Stagiem co chcieli wymienic.

> Jak to dobrze, że jestem inżynierem...

> PS. Czym różni się absolwent uniwersytetu (mgr) od absolwenta politechniki (mgr inż.) ?? Ten drugi

> umie wymienić żarówkę.

Pamietaj o tym, ze inzynier tez popelnia bledy, a z ta zarowka apropo mg i inz. to pocisnales rotfl.gif

Ja bym to przedstawil inaczej:

- technik i ktos po zawodowce wymienia zarowke od reki, inz. po przeczytaniu instrukcji, a mgr i mgr inz. dzwonia po technika lub kogos po zawodowce grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale te auta, które posiadałeś nie miały tak specyficznie upakowanego silnika pod maską, gdzie

> szerokość od podszybia do pasa przedniego nie jest duża.

Do Scenic'a najbardziej zbliżona pośród tego czym jeździłem będzie Honda FR-V.

4 śrubki, osłona w górę, gotowe.

138454319_4_644x461_honda-fr-v-20-pb-krajowa-160k-km-motoryzacja_rev003.jpg

Opcjonalnie można było poluzować dwie aluminiowe opaski - wystarczyło ścisnąć palcami.

W Getz 1.3 maska też nie była zbyt duża, a filtr wymieniało się po odchyleniu 4 zatrzasków. Dosłownie 5-10 sekund roboty.

Najwięcej roobty miałem chyba w Bravie 1.4 (kilka różnych śrubek i zatrzask).

W Stilo 1.8 nie pamiętam, ale chyba nie było problemu.

W Jeep WJ 4.7 - zatrzaski, opaska, gotowe. Ale fakt, tutaj maska jest trochę dłuższa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Scenic'a najbardziej zbliżona pośród tego czym jeździłem będzie Honda FR-V.

> 4 śrubki, osłona w górę, gotowe.

no rzeczywiście - bardzo podobnie ciasno jak w SCII.

filtr powietrza w SCII jest w miejscu zbiorniczka (?), który jest pokazany na foto za zbiorniczkiem hamulcowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.