Skocz do zawartości

Fiat - czasowe wstrzymanie produkcji Pandy i 500L.


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

> Co za konkrety wystraczy przeczytac stare watki na MK. Albo raport awaryjnosci. Fabia 9 miejsce,

> Swift 10 a GP 20. jakiś tekst

> Fiat robi swietna 500 choc pewnie sie psuje ma styl i klase ale bez przesady Punto to nie jest

> udany model.

Nie wiem czy wiesz ale podajesz link do raportu w którym za awarie uznaje się np przepaloną żarówkę oświetlenia tablicy rejstracyjnej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wiesz ale podajesz link do raportu w którym za awarie uznaje się np przepaloną żarówkę oświetlenia tablicy rejstracyjnej

Ten tekst chyba jest w każdym fiacie na kierownicy - każdy fiacikarz zawsze tak reaguje na przytoczenie wyników jakichkolwiek testów awaryjności.

Inna sprawa, że ja wolę takie auto w którym żarówki się nie przepalają, od takiego w którym się przepalają. Wymiana żarówki w deszczową noc w szczerym polu to średnia przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tez awaria i swiadczy chociazby o instalacji elektrycznej.

A np w takim vw też może się żarówka przepalić, ale w drodze na przegląd mu np padnie smarowanie w 2,0 tdi albo rozrząd się posypie w 1,4 tsi. I wtedy nie ma awarii. Bo auto nie dojechało na przegląd zlosnik.gif O to chodzi w tym przekręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tez awaria i swiadczy chociazby o instalacji elektrycznej.

Zwróć uwagę na drodze - jak jedzie samochód z przepaloną jedną żarówką w tablicy, to w 90% jest to właśnie Fiat! Wynika to z mocno nie przemyślanej konstrukcji, budowy i umieszczenia lampek połączonej z biodegradacją styków żarówki facepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten tekst chyba jest w każdym fiacie na kierownicy - każdy fiacikarz zawsze tak reaguje na

> przytoczenie wyników jakichkolwiek testów awaryjności.

Po prostu niektórzy "fiacikarze" opisują te samochody, które mają. Osobiście piszę tylko o takich samochodach, których historię (i właścicieli) znam. Nie będę więc wypisywał obiegowych opinii na temat Volvo, bo tych samochodów nie mam, ani moi dobrzy (i wiarygodni) znajomi również nie mają.

> Inna sprawa, że ja wolę takie auto w którym żarówki się nie przepalają, od takiego w którym się

> przepalają. Wymiana żarówki w deszczową noc w szczerym polu to średnia przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat to taka motoryzacyjna Nokia, czyli kulminacja złych decyzji w krótkim czasie.

Pierwszą rzeczą to jest dyskusyjna uroda 500-tki, której pompowanie do różnych rozmiarów jest IMHO pomysłem totalnie beznadziejnym. Dzisiaj liczy się oryginalność, a nie powtarzalność.

Druga sprawa to podnoszenie samemu sobie kosztów produkcji poprzez umiejscawianie fabryki Pandy w Italii. W sumie nie byłoby to nic złego, gdyby nie fakt, że Fiat nie musiał budować nowej fabryki w PL czy gdziekolwiek na wschodzie, bo fabrykę już miał, za to tą w Pomigliano musiał wybudować za ciężkie pieniądze od nowa. I tym sposobem umarła nowa Panda.

Trzecim błędem było kupowanie amerykańskich kolosów na glinianych nogach.

Czwartym inwestowanie w silniki dwucylindrowe - czy oni naprawdę wierzyli, że da radę to coś komukolwiek prócz głuchoniemym i niezbyt ogarniętym ludziom sprzedać?

Piąta rzecz to brak kombi i następcy Bravo.

Więcej nie pamiętam, ale coś jeszcze by się znalazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A np w takim vw też może się żarówka przepalić, ale w drodze na przegląd mu np padnie smarowanie w

> 2,0 tdi albo rozrząd się posypie w 1,4 tsi. I wtedy nie ma awarii. Bo auto nie dojechało na

> przegląd O to chodzi w tym przekręcie.

Powiedziałbym wprost- chodzi o promowanie marek niemieckich z myślą o rozwoju niemieckiej gospodarki. Zapewne dlatego VAG prowadzi w statystykach sprzedaży w Niemczech, w zasadzie niezależnie od ilości wpadek konstrukcyjnych koncernu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedziałbym wprost- chodzi o promowanie marek niemieckich z myślą o rozwoju niemieckiej

> gospodarki. Zapewne dlatego VAG prowadzi w statystykach sprzedaży w Niemczech, w zasadzie

> niezależnie od ilości wpadek konstrukcyjnych koncernu.

Oczywista oczywistosc manipulja statysyykami. To dlaczago tak kiepsko Fiat sie sprzedaje w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie, ze tak lacznie z VW i ich TSI. Chodzi mi tylko o to, ze punto nie dosc, ze stare to ani

> nie oferuje ani super silnikow ani super technologii. Dodatkowo Fiat zatrzymuje produkcje. A

> na Skode trzeba czekac pol roku na Pezota 208 tez pol roku. To o czyms swiadczy. No chyba, ze

> sie myle.

zapomniał Ty o 2.0 TDI hehe.gif

wracajac do tematu

czym se fiat strzelił w stope ze sprzedaz pandy spadła?

porównujac ceny citygo 3d i 1.0 60km to koszt 35000zł...

panda 1.2 69km i 5d kosztuje od 32000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat to taka motoryzacyjna Nokia, czyli kulminacja złych decyzji w krótkim czasie.

> Pierwszą rzeczą to jest dyskusyjna uroda 500-tki, której pompowanie do różnych rozmiarów jest IMHO

> pomysłem totalnie beznadziejnym.

Pełna racja, Fiata kupowało się oczami- dla wyglądu. I to umarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pełna racja, Fiata kupowało się oczami- dla wyglądu. I to umarło.

Ale to już nie chodzi tylko o design, chodzi o wszystko, kompletnie i totalnie wszystko. Począwszy na wyglądzie, a skończywszy na silnikach i wyborze modeli. Klapa totalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata kupowało się oczami- dla wyglądu. I to umarło.

Fiata zawsze kupowało się ceną! Bo był tani i kupujący godzili się na pewne kompromisy. Nikt nigdy nie kupił nowego Fiata dlatego, że mu się podobał i spełniał oczekiwania! Od 30-tu lat nie było takiego modelu na rynku. Nowa Panda jest świetna, ale brzydka, Grande i Bravo nawet nowe to już dzisiaj złom. 500L to bardzo wygodny samochód, ale nie da się na niego patrzeć ani w środku, ani na zewnątrz facepalm%5B1%5D.gif. I tutaj możesz mieć trochę racji - ludzie kupują oczami hehe.gifgrinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata zawsze kupowało się ceną! Bo był tani i kupujący godzili się na pewne kompromisy. Nikt nigdy

> nie kupił nowego Fiata dlatego, że mu się poatodobał i spełniał oczekiwania! Od 30-tu lat nie

> było takiego modelu na rynku.

jest, duc

Nowa Panda jest świetna, ale brzydka, Grande i Bravo nawet nowe

> to już dzisiaj złom. 500L to bardzo wygodny samochód, ale nie da się na niego patrzeć ani w

> środku, ani na zewnątrz . I tutaj możesz mieć trochę racji - ludzie kupują oczami .

a city go / aygo/ up lub MII to takie pieknę są?

co z dusterem? ponoc hit sprzedazy a to dacia i to niezbyt piekna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata zawsze kupowało się ceną! Bo był tani i kupujący godzili się na pewne kompromisy. Nikt nigdy

> nie kupił nowego Fiata dlatego, że mu się podobał i spełniał oczekiwania! Od 30-tu lat nie

> było takiego modelu na rynku. Nowa Panda jest świetna, ale brzydka, Grande i Bravo nawet nowe

> to już dzisiaj złom. 500L to bardzo wygodny samochód, ale nie da się na niego patrzeć ani w

> środku, ani na zewnątrz . I tutaj możesz mieć trochę racji - ludzie kupują oczami .

czytając Twoje wypowiedzi ciśnie mi się na myśl że pieprzysz od rzeczy- nie wiem zasiadasz do kompa po pijaku czy jak? facepalm%5B1%5D.gif

słyszałeś o czymś takim jak GUST?

każdy ma inny i nie piernicz że GP czy Bravo to zom - modele te padły nie z braku przestarzałej technologii bo jest ona porównywalna z konkurencją ale z braku wyboru wersji silnikowych i nadwoziowych. Popatrz Golf- wersja 3d, 5d, kombi, Cabrio, Golf Plus. Bravo - tylko HB 5d. no.gif

GP - porównaj materiały jakościowe wnętrza - są o wiele lepsze niż na w Polo czy okropnie plastikowym Yarisie ale brakuje czego? porządnego liftingu !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czym se fiat strzelił w stope ze sprzedaz pandy spadła?

> porównujac ceny citygo 3d i 1.0 60km to koszt 35000zł...

> panda 1.2 69km i 5d kosztuje od 32000zł

looknij 2 lata temu ile kosztowała Panda III a ile reszta stawki- Panda była najdroższa(różnica sięgała nawet 5 tyś pln a to w tej klasie przepaść) identyczna historia jak ze Stilo.

Fiat zawsze brylował w małych samochodach w wersjach bieda i to był jego atut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty gadasz, trzeba się uczyć od kolegi. Bredzić bez mrugnięciem okiem potrafi jak nikt inny. Niezależnie czy teraz o autach, czy wcześniej o wyższości LCD nad plazmą zlosnik.gif

Od siebie tylko dodam, że ostatecznie wybierałem pomiędzy Peugeotem 207 a GP i sądząc po opiniach w sieci o silniku 1.4 16V z Puga z perspektywy >6 lat nie żałuję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata zawsze kupowało się ceną! Bo był tani i kupujący godzili się na pewne kompromisy. Nikt nigdy

> nie kupił nowego Fiata dlatego, że mu się podobał i spełniał oczekiwania! Od 30-tu lat nie

> było takiego modelu na rynku. Nowa Panda jest świetna, ale brzydka, Grande i Bravo nawet nowe

> to już dzisiaj złom. 500L to bardzo wygodny samochód, ale nie da się na niego patrzeć ani w

> środku, ani na zewnątrz . I tutaj możesz mieć trochę racji - ludzie kupują oczami .

ale ty pierdoły piszesz facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat to taka motoryzacyjna Nokia, czyli kulminacja złych decyzji w krótkim czasie.

> Pierwszą rzeczą to jest dyskusyjna uroda 500-tki, której pompowanie do różnych rozmiarów jest IMHO

> pomysłem totalnie beznadziejnym. Dzisiaj liczy się oryginalność, a nie powtarzalność.

I zapewne dlatego kilka ostatnich generacji Golfa różni się między sobą głównie kształtem zderzaków i reflektorów. Zresztą inne marki nierzadko postępuje podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiata zawsze kupowało się ceną! Bo był tani i kupujący godzili się na pewne kompromisy. Nikt nigdy

> nie kupił nowego Fiata dlatego, że mu się podobał i spełniał oczekiwania!

Bzdura. Stilo kupiłem jako nowe, bo spełniał oczekiwania co do silnika,

wyglądu, chociaż nie był tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I zapewne dlatego kilka ostatnich generacji Golfa różni się między sobą głównie kształtem zderzaków

> i reflektorów. Zresztą inne marki nierzadko postępuje podobnie.

Ale linia 500-tki nie jest konserwatywna, jak w przypadku VW czy Audi. Jeśli Fiat chciałby pójść tą drogą, zrobiłby Stilo II, ale przypadek słabo sprzedającego się Stilo I skutecznie go z tego wyleczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale linia 500-tki nie jest konserwatywna, jak w przypadku VW czy Audi. Jeśli Fiat chciałby pójść tą

> drogą, zrobiłby Stilo II, ale przypadek słabo sprzedającego się Stilo I skutecznie go z tego

> wyleczył.

Ale zrobił bravo, które nie miało szans na dobre wyniki bo miało tylko jedną wersję nadwoziową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw sam bys mucial jakies podac, bo jesli na podstawie jednego, czy nawet 10 egzemplarzy

> oceniasz cala serie pomiarowa to sobie na powaznie nie podyskutujemy.

To może przytocz kilka obiegowych opinii (sprzed 15-20 lat a najlepiej to dotyczących pojazdów projektowanych dla PRL-u), nie mając osobiście żadnej styczności z danym samochodem czy daną marką i od razu zrobi się profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo np: wiele serwisow Toyoty w PL nie wpisuje mniejszych usterek, do koncern nauczyl sie robic

> pekajace alternatory, wiec gonia wloszczyzne . Moze Fiat za duzo wpisuje

dziwię się, że jeszcze ludziom się chce prowadzić te dyskusje. Jesteś zadowolony z Fiata, to jeździj i nie przekonuj innych, bo po co? Niech sobie pielęgnują swoje stereotypy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwię się, że jeszcze ludziom się chce prowadzić te dyskusje. Jesteś zadowolony z Fiata, to

> jeździj i nie przekonuj innych, bo po co? Niech sobie pielęgnują swoje stereotypy

ja też jestem zadowolony - tyle że z takiego 22letniego.

Zrobiłem nim prawie 160km w 6 lat i już parę osób z AK miało na niego chętkę ...

90% rzeczy co do niego wkłądam to moje wymysy typu np mocniejsze hamulce (na tył na wentylowanych tarczach z 43 mm zaciskami)

10% to eksploatacja - filtry olej świece

nawet turbosprężarka nie chce się zepsuć... co mnie hamuje przy podnoszeniu mocy.

jedyną droższą sprawą była przeróbka klimy na czynnik r-134a .

No ale może mam szczęsliwy egzemplarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest do sprawdzenia - 500L mimo, że według mnie nie jest urodziwy to w Europie został dobrze przyjęty - jest na pierwszym miejscu sprzedaży w swojej klasie. Jeśli chodzi o Fiata to 500L jest trzecim jego modelem pod względem sprzedaży - wyprzedza go jedynie Panda i 500-tka.

Teraz kilka słów odnośnie polityki modelowej - fakt obecnie gama modeli jest żałosna, ale:

- do gry wchodzi według mnie udany 500x

- w przyszłym roku dołączy nowy kompakt w wersji hatchback, sedan i kombi

- za dwa lata nowy crossover

- będzie też nowy Freemont, który całkiem dobrze się sprzedaje

- 500B - nowe auto klasy B, zamiast Punto pojawi się za rok czy dwa

Gama modeli została podzielona na dwie grupy:

- auta popularne: Panda, nowy kompakt, nowy crossover i Freemont

- bardziej prestiżowe- cała rodzina 500-tki

Fakt - w Polsce może i rodzina 500-tki słabo się sprzedaje, ale nie rynek Polski dla Fiata jest najważniejszy.

Ostatnio miałem okazję widzieć naprawdę sporo 500-tek w USA czy nawet w Dubaju.

Sprzedaż całej grupy FCA:

Sprzedaż FCA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gama modeli została podzielona na dwie grupy:

> - auta popularne: Panda, nowy kompakt, nowy crossover i Freemont

> - bardziej prestiżowe- cała rodzina 500-tki

Dla mnie dziwny podział bo trudno wyżej pozycjonowac coś z rodziny 500 niz Freemonta. Np takie 500L w czym jest lepsze od Freemonta? O pozycjonowaniu nowych modeli (wreszcie!) się nie wypowiadam bo nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie dziwny podział bo trudno wyżej pozycjonowac coś z rodziny 500 niz Freemonta. Np takie 500L

> w czym jest lepsze od Freemonta? O pozycjonowaniu nowych modeli (wreszcie!) się nie wypowiadam

> bo nie widziałem.

Chodzi raczej o image - na rodzinie 500 Fiat wyciąga lepsze marże i takie jest założenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi raczej o image - na rodzinie 500 Fiat wyciąga lepsze marże i takie jest założenie.

OK , wierze. Dla mnie jednak klasa prestiżowa u Fiata powinna mieć prestiżową stylistykę (popatrz na grupe DS u Citroena). A tutaj tego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że od tego Fiat ma Alfę, która może w końcu stanie na nogi.

Daj Boże. Powinni też pomyśleć o Lancii, szczególnie w klasie kompakt, bo to co jest chociaz piękne to jednak zbyt stare żeby wydać 80 tys zł. Ale wciąż piękne, nietuzinkowe i tego oczekuje od włoskich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj Boże. Powinni też pomyśleć o Lancii, szczególnie w klasie kompakt, bo to co jest chociaz piękne

> to jednak zbyt stare żeby wydać 80 tys zł. Ale wciąż piękne, nietuzinkowe i tego oczekuje od

> włoskich aut.

Lancia została uśmiercona - zostaje tylko Ypsilon. Delta, Thema czy Voyager zostały wycofane. Być może za kilka lat marka wróci do łask, ale przez najbliższe dwa, trzy lata nic nowego się nie pokaże na rynku. Mimo wielu fanów te auta się nie sprzedawały a Fiat widzi większy potencjał w Alfie stąd taka decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest do sprawdzenia - 500L mimo, że według mnie nie jest urodziwy to w Europie został

> dobrze przyjęty - jest na pierwszym miejscu sprzedaży w swojej klasie. Jeśli chodzi o Fiata to

> 500L jest trzecim jego modelem pod względem sprzedaży - wyprzedza go jedynie Panda i 500-tka.

tak ogromną mają sprzedaż że produkcja stoi hehe.gifsmirk.gif

> Teraz kilka słów odnośnie polityki modelowej - fakt obecnie gama modeli jest żałosna, ale:

> - do gry wchodzi według mnie udany 500x

to odpowiedz kto kupi 500 X mając do wyboru np skodę Yeti czy Tiguana bo znając życie znów Fiat wypali jak dzik w sosnę z ceną no.gif

> - w przyszłym roku dołączy nowy kompakt w wersji hatchback, sedan i kombi

o tym już się słyszy co najmniej od 3 lat i jakoś żadnych konkretów smirk.gifno.gif

> - za dwa lata nowy crossover

taaaaa -będzie nie będzie oj te włoskie obiecanki bez pokrycia - nie będzie raczej już firmy.

> - będzie też nowy Freemont, który całkiem dobrze się sprzedaje

Freemon to to ma tyle wspólnego z fiatem co.......PKP z TGV

> - 500B - nowe auto klasy B, zamiast Punto pojawi się za rok czy dwa

- hahaha - kolejne obietnice bez pokrycia włochów- za rok czy dwa nie będzie do czego wracać no.gif

> Gama modeli została podzielona na dwie grupy:

> - auta popularne: Panda, nowy kompakt, nowy crossover i Freemont

Ta oferta to jest żadna oferta- na chwilę obecną jest tylko przestarzała 500-tka no.gif

> - bardziej prestiżowe- cała rodzina 500-tki

> Fakt - w Polsce może i rodzina 500-tki słabo się sprzedaje, ale nie rynek Polski dla Fiata jest

> najważniejszy.

W całej Europie Fiat leży i kwiczy w całych DE przez 9 miesięcy sprzedano ..14 sztuk Bravo hehe.gif (gdyby nie rodzime Włochy to byłaby klęska) - takie są fakty. coś w centrali sobie ubzdurali że to prestiżowa marka hahaha.gifhahaha.gifrotfl.gifscrewy.gif

> Ostatnio miałem okazję widzieć naprawdę sporo 500-tek w USA czy nawet w Dubaju.

no iiiii? sam widzisz została 500 tka klepana od 2007 roku no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK , wierze. Dla mnie jednak klasa prestiżowa u Fiata powinna mieć prestiżową stylistykę (popatrz

> na grupe DS u Citroena). A tutaj tego nie widzę.

Fiat i prestiż screwy.gifpad.gif - Ta marka nigdy nie była kojarzona z prestiżem oryginalnością - Klepali tanie miejskie wozidła i tego powinni się trzymać. Porównywanie w tej marki z Citroenem to lekko mówiąc nieporozumienie spineyes.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.