Skocz do zawartości

Obowiązkowe czujniki cisnienia..


delco

Rekomendowane odpowiedzi

> Problem w tym, ze nie sa...

Ale jak producent zechce to mogą być. Różnica ciśnień między "normalnym" powiedzmy 2,5, a jeszcze bezpiecznym, ale wymagającym dopompowania 1,5 daje już wyraźnego "flaka". Zębatki ABS są na tyle gęste, że elektronika wyłapie różnicę i zaświeci kontrolkę na desce. Jest to proste, tanie rozwiązanie i moim zdaniem w tą stronę pójdą producenci, zwłaszcza w małych tanich samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyczyna jakas byla tylko nie sprawdziles jaka. Dlatego imho lepsze sa czujniki w kolach

> pokazujace faktyczne cisnienie niz te, ktore sprawdzaja roznice w predkosci obrotowej kola.

wyjazd z cieplego garazu na snieg powodowal zapalenie sie kontrolki...

mozna zalogowac max 8szt koł ja mam 12 zima/lato/terenowe

koszt czujnika -raz urwal mi wulkanizatro (moja wina bo go nie ostzreglem) 250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak producent zechce to mogą być. Różnica ciśnień między "normalnym" powiedzmy 2,5, a jeszcze

> bezpiecznym, ale wymagającym dopompowania 1,5 daje już wyraźnego "flaka". Zębatki ABS są na

> tyle gęste, że elektronika wyłapie różnicę i zaświeci kontrolkę na desce. Jest to proste,

> tanie rozwiązanie i moim zdaniem w tą stronę pójdą producenci, zwłaszcza w małych tanich

> samochodach.

Zgadza sie, ja nie twierdze ze to nie dziala w ogole, tylko ze obecnie nie jest bardzo dokladne jak utrzymuje twinsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyjazd z cieplego garazu na snieg powodowal zapalenie sie kontrolki...

to tylko znaczy ze byla zle ustawiona tolerancja na czujnikach.

> mozna zalogowac max 8szt koł ja mam 12 zima/lato/terenowe

> koszt czujnika -raz urwal mi wulkanizatro (moja wina bo go nie ostzreglem) 250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na chwile obecną to bardziej bym chyba kupił auto z 2010go, bez tych wydumek i dołożył 10 tys na

> kapitalny remont niż brał nowy.

w sumie nie ma co remontowac w tak mlodym aucie jak nie kupi sie trupa. A czujniki sa dosc popularne od 2008. Masa aut miala jak ogladalem auta dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka jest żywotność takich czujników?

Podobno od 8 do kilkunastu lat.

Zależy od tego co producent założył.

Rozładowana bateria wymusza wymianę czujnika na nowy

Uszkodzenie samego zaworu nie znaczy uszkodzenia całego czujnika.

Większość jest rozbieralna przynajmniej do uszczelki, która odpowiada za szczelność zaworu.

Czujniki mają być obowiązkowe w tym sensie, że nie można sprzedać nowego samochodu wyprodukowanego po 1.11.14 bez czujników.

Zakup drugiego kompletu kół bez czujników i założenie tego na samochód nie powoduje naruszenia prawa. (oczywiście producenci mogą wymuszać zakładanie czujników w takim przypadku np. przez ciągły wk klnie.gif ący sygnał dźwiękowy gdy ich zabraknie zlosnik.gif )

Co do jakości czujników ciśnienia względem tych w USA

Te które będą dopuszczone po 1.11.14 będą musiały mieć krótszy czas reakcji i będą musiały być dokładniejsze od tych w USA. O ile dokładniejsze nie pamiętam, pewnie gdzieś w sieci się znajdzie o tym info.

IMO

Próbować przekonywać/reklamować takie rozwiązanie ok.gif

Niech każdy sobie sam zadecyduje 20.GIF

Zmuszanie do montowania czujników przez ustawę to według mnie czerwona.gif

Tak samo jak z żarówkami...

Pewnie ktoś posmarował odpowiednio i już mamy ustawę no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 10 lat samochody którymi jeżdzę to miały i uważam ze to jest przydatne. Nawet bez run flat -

> większość gum jakie złapałem polegała na gwoździu ktory powodował powolne uchodzenie

> powietrza. Bez takiego czujnika odkrywalo sie ze ma sie flaka zazwyczaj w momencie kiedy było

> na tyle mało powietrza ze samochód zaczynał sie dziwnie zachowywać. Zazwyczaj oznaczało to

> oponę do wymiany. A z czujnikami wiem od razu i zamiast wymiany opony konczy sie na jej

> załataniu.

Od 25 lat przejechałem własnymi samochodami dobrze ponad 500kkm i kapcia miałem raptem kilka razy. Ani razu nie zniszczyłem w związku z tym opony. Potrzebne mi to goowno jak świni siodło.

Rozumiem obowiązkowy ABS, czy ESP. Zrozumiałbym kamerę termowizyjną, ostrzeganie o zajętym "martwym polu", czy choćby obowiązkowe informowanie o spalone zarówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zazwyczaj bardzo niskoprofilowe opony założone na dużych felgach. W takich balonach na jakich

> jeździ większość ludzi pewnie czuć wcześniej.

Ale nikt nie zabrania mieć taki system w aucie, ludziom, którzy uważają, że mi się przyda. ok.gif tylko po co zmuszać do tego ludzi którzy jeżdżą tylko po mieście miejskim autem z oponę 205/55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupując drugi komplet kół na zimę musiał bym kupić drugi komplet czujników.

Dokładnie! W ASO suzuki to 1,5kpln za czujniki i cyt: "na 100% nie damy gwarancji, że będą pasowały do innych felg niż akcesoryjne" (kolejne 2,5kpln za 16' obręcze) angryfire.gif

Jest jeszcze opcja wymiany samych opon. Wtedy jest ryzyko uszkodzenia czujnika przez gumiarza. Nawet jeśli uzna on swoją winę, to i tak wycieczka do ASO po nowy i zakodowanie, bo większość warsztatów takiego sprzeta nie ma. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nikt nie zabrania mieć taki system w aucie, ludziom, którzy uważają, że mi się przyda. tylko

> po co zmuszać do tego ludzi którzy jeżdżą tylko po mieście miejskim autem z oponę 205/55

Ustawodawca na podstawie badań statystycznych policzył ze sie to opłaca - koszt dla użytkowników będzie mniejszy niż zyski z nie leczenia ofiar wypadkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ustawodawca na podstawie badań statystycznych policzył ze sie to opłaca - koszt dla użytkowników

> będzie mniejszy niż zyski z nie leczenia ofiar wypadkow.

Sorki! To nic osobistego do ciebie. Ale takiej bzdury nie słyszałem od przemówienia jednego rudego premiera rotfl.gifpad.gif A ślimak to ryba! rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki! To nic osobistego do ciebie. Ale takiej bzdury nie słyszałem od przemówienia jednego rudego

> premiera A ślimak to ryba!

Ale tak to działa. Rożnych technologii zmniejszających ilośc ofiar jest wiele. Ale tylko niektóre są obowiązkowe. Właśnie te dla których koszt wprowadzenia jest niższy niż zysk w postaci mniejszej ilości ofiar. Nie pamietam jaka kwotę się używa dla każdego trupa, ale to coś rzędu miliona euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez mozesz olac czujniki w zimowkach...

> Ja nie mam i komunikat pojawia sie na chwile po przejechaniu ok 40km.

> Na co dzien, w ogole tego nawet nie zauwazam.

Ja nie miałe okazji sprawdzić u mnie, ale wyczytałem na forum, że w moim aucie wyświetlacz świeci na pomarańczowo z komunikatem o błędzie i ni wyświetla innych informacji. Nie wiem tylko jak długo. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i po pierwszej ich awarii po prostu ludzie to wywalą, specman

> wywali to z kompa jak EGRa czy katalizator i po temacie z czujnikami

no tak, to oczywiste ok.gif ale widzisz ile problemów przez takie głupie wyposazenie - jezdzic i to usuwać no.gif

po co takie rzeczy nakazują żeby były obowiązkowe?? kto chce to niech sobie dopłaci, kto nie chce - to nie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, to oczywiste ale widzisz ile problemów przez takie głupie wyposazenie - jezdzic i to

> usuwać

> po co takie rzeczy nakazują żeby były obowiązkowe?? kto chce to niech sobie dopłaci, kto nie chce -

> to nie

Wiele osób na forum uważa ABS za zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tak to działa. Rożnych technologii zmniejszających ilośc ofiar jest wiele. Ale tylko niektóre

> są obowiązkowe. Właśnie te dla których koszt wprowadzenia jest niższy niż zysk w postaci

> mniejszej ilości ofiar. Nie pamietam jaka kwotę się używa dla każdego trupa, ale to coś rzędu

> miliona euro.

Zdaję sobie sprawę, że światem rządzą statystyki i kasa. Ale czemu mam z tego tytułu ponosić dodatkowe ( nie małe) koszty? Na chwilę obecną drugi komplet aluminiowych kompletnych kół 16' na zimę, kosztowałby mnie co najmniej 1500pln za czujniki, plus wycieczka 100km do ASO! Jest wiele obszarów które też poprawiłyby statystyki wypadkowe, a nie drenowałyby mojej kieszeni.

Poza tym kasa, to raz (mogę przeżyć),dwa to kłopot, bo w mojej okolicy nikt nie ma na razie urządzenia do kodowania czujników. A połowa gumiarzy w ogóle nie ma pojęcia jak to działa i jak to będzie, odsyłając do ASO screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I bardzo dobrze. Powinien być za dopłatą. Kto potrzebuje - kupuje jako wyposazenie dodatkowe. Kto

> nie - nie dopłaca. Proste, jak wszystko. Ale nie - oczywiście musi być "obowiązek"

To twoja opinia, na szczęście większość ma inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To twoja opinia, na szczęście większość ma inną.

No nie wiem czy większość zlosnik.gif

Mysle ze większość by wolala sobie skompletować wyposazenie wg własnej woli - i za to co chcą dopłacić, a nie że producent na siłe wkłada różne systemy , 10 poduch i czujniki i trzeba za to płacić w cenie auta - a lepiej żeby można było kupic auto taniej bez tych rzeczy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS to jeszcze, ale ESP nie mam, i radzę sobie w zimie bez problemu...

> Klucz to po prostu jazda dostosowana do warunków drogowych.

Kiedyś ludzie radzili sobie bez toalety.

A btw to 3 sytuacje kiedy mi sie przydało esp były latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale ESP powinno być wyposażeniem dodatkowym - chcesz dopłacić to dopłać, nie chcesz to

> kupisz taniej dany samochod.

Ciebie też wkurza to uszczęśliwianie ludzi na siłę? Zamiast skierować

wysiłki na lepsze ich wyszkolenie, to się ich ogłupia pakując czujniki,

a potem trwoga, bo przecież miałem kontrolę trakcji, to czemu jestem

na drzewie? sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale ESP powinno być wyposażeniem dodatkowym - chcesz dopłacić to dopłać, nie chcesz to

> kupisz taniej dany samochod.

Jesteś naiwny jak sadzisz ze ktoś sie pozbędzie z własnej woli dużej czesci zysku z powodu kosmicznych cen dodatków. Auta kosztują w sumie cały czas podobnie ale maja wiecej wyposażenia w standardzie. Głownie dzięki przymusowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś naiwny jak sadzisz ze ktoś sie pozbędzie z własnej woli dużej czesci zysku z powodu

> kosmicznych cen dodatków. Auta kosztują w sumie cały czas podobnie ale maja wiecej wyposażenia

> w standardzie. Głownie dzięki przymusowi.

No niestety, producenci zarabiają naszym kosztem, taki biznes no.gif

Czlowiekowi utrudniają zycie tymi wszystkimi czujnikami, systemami, ale co zrobić... ja się będę tym martwil za jakies 15 lat jak będę szukal auta z rocznika 2014 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem... właśnie ostatniego flaka miałem z tyłu. Nominalne ciśnienie 1,7 bara, przy 1,2 auto

> żyło swoim życiem, tył jeździł na boki, niczym przyczepa przegubowego Ikarusa - nie sposób nie

> zauważyć, chyba że ktoś jest wyjątkowo odporny na sygnały wysyłane przez bolid i ślepy i

> głuchy jednocześnie...

Zapewne to zależy od obciązenia, rodzaju opony i ubytku. Raz mialem flaka poczulem od razu, dwa kolejne nic nie bylo czuc, co ciekawe po naprawie znow (na tej samej) oponie byl flak i poczulem od razu, ale jechalem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna, ale po co mam specjalnie gumy zdejmować i zakładać? To tez kosztuje, a jak są juz te

> czujniki (znaczy za nie zapłacilem) to niech sobie będą.

Z mojego rozumowania wychodzi mi, że nie bardzo można tak zrobić. Bo w bagażniku będą pokazywały za niskie ciśnienie we wszystkich kołach. Można by osadzić wszystkie cztery w zapasówce i powinno być dobrze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z mojego rozumowania wychodzi mi, że nie bardzo można tak zrobić. Bo w bagażniku będą pokazywały za

> niskie ciśnienie we wszystkich kołach. Można by osadzić wszystkie cztery w zapasówce i powinno

> być dobrze

NIe bardzo rozumiem, po co wozić czujniki w bagażniku? hmm.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.