Azbest Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 W samochodzie mam dodatkowe halogeny przeciwmgłowe H11 ... w poprzednim miałem H1. Szkoda że "przeciwmgłowe" to one są tylko z nazwy, bo białe światło powoduje że po ich włączeniu we mgle nie widać już kompletnie nic. W jednym i drugim samochodzie działały one zupełnie przyzwoicie, ale jako doświetlanie pobocza przy dobrych warunkach pogodowych. Teraz pytanie - bardzo dawno temu stosowało się żółty kolor świateł do jazdy we mgle - dlaczego ta idea umarła? Czy to jest jeszcze legalne (żółte żarówki)? Czy mogę "przerobić" obecne halogeny na żółte? Znalazłem 2 sposoby: 1. Wymiana żarówki na żółtą - Czy to jest legalne / posiada homologację? przykładowe modele: http://allegro.pl/h11-zolte-zarowki-selektywne-yellow-gold-zolta-55w-i4683718439.html http://allegro.pl/zarowka-h1-trifa-germany-zolta-na-mgle-selektywne-i4714727270.html 2. Folia na reflektor - niby do tuningu .. ale byłbym w stanie to nakleić jeśli dało by mi to żółte światło - w sumie najtańszy koszt (5zł na 2 samochody). Czy ta folia daje żółte światło, czy dużo się nie zmienia jego barwa http://allegro.pl/folia-do-zmiany-koloru-lamp-25x50cm-zolta-retro-i4696603767.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Przeciwmgielne dają "coś" ale jak sie wyłącyz mijania.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 >po ich włączeniu we mgle > nie widać już kompletnie nic Może problemem jest ich ustawienie? Żeby działały jak trzeba, snop światła musi biec nisko, równolegle do ziemi, a nie w górę, gdzie się rozproszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Może problemem jest ich ustawienie? Żeby działały jak trzeba, snop światła musi biec nisko, > równolegle do ziemi, a nie w górę, gdzie się rozproszy. i tak właśnie jest - ustawione są dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Przeciwmgielne dają "coś" ale jak sie wyłącyz mijania.. > Krawiec niby tak ... ale wtedy widać na 5m przed samochodem ... tyle to widać też na światłach mijania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Coś mi świta, że w ogóle zakazano żółtych lamp w nowych autach a w starych mogą być ale nie można mieszać. Podstawy nie podam. Słyszę dzwon ale nie wiem gdzie on. Zupełnie jak we mgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Coś mi świta, że w ogóle zakazano żółtych lamp w nowych autach a w starych mogą być ale nie można > mieszać. > Podstawy nie podam. > Słyszę dzwon ale nie wiem gdzie on. Zupełnie jak we mgle. też mi coś dzwoni, że chyba już nie można "żółtych selektywnych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 w poprzednim aucie miałem, użyte raz różnicy pomiędzy mijania a p.mgłowymi żadna... zółte żarówki z tego co pamiętam są zabronione, a to właśnie one doskonale radziły sobie z mgła itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Może problemem jest ich ustawienie? Żeby działały jak trzeba, snop światła musi biec nisko, > równolegle do ziemi, a nie w górę, gdzie się rozproszy. racja z jednym ale swieca 5m przed zderzakiem czyli tak jak mijania we mgle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Jak byś fabrycznie właśnie miał żółte to ok.-ale dołożone już nie mogą być. Halogen to soczewka/odbłyśnik-w skodzie na odbłyśniku pomagaja we mgle na soczewce więcej mleka i mniej pobocza-żarówki H1(NB+90).-soczewka, standardowa h1 odbłyśnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > W samochodzie mam dodatkowe halogeny przeciwmgłowe H11 ... w poprzednim miałem H1. Szkoda że > "przeciwmgłowe" to one są tylko z nazwy, bo białe światło powoduje że po ich włączeniu we mgle > nie widać już kompletnie nic. W jednym i drugim samochodzie działały one zupełnie przyzwoicie, > ale jako doświetlanie pobocza przy dobrych warunkach pogodowych. > Teraz pytanie - bardzo dawno temu stosowało się żółty kolor świateł do jazdy we mgle - dlaczego ta > idea umarła? Czy to jest jeszcze legalne (żółte żarówki)? > Czy mogę "przerobić" obecne halogeny na żółte? Znalazłem 2 sposoby: > 1. Wymiana żarówki na żółtą - Czy to jest legalne / posiada homologację? > przykładowe modele: > http://allegro.pl/h11-zolte-zarowki-selektywne-yellow-gold-zolta-55w-i4683718439.html > http://allegro.pl/zarowka-h1-trifa-germany-zolta-na-mgle-selektywne-i4714727270.html > 2. Folia na reflektor - niby do tuningu .. ale byłbym w stanie to nakleić jeśli dało by mi to żółte > światło - w sumie najtańszy koszt (5zł na 2 samochody). Czy ta folia daje żółte światło, czy > dużo się nie zmienia jego barwa > http://allegro.pl/folia-do-zmiany-koloru-lamp-25x50cm-zolta-retro-i4696603767.html zależy od auta: w seicento miałem niefabryczne (takie uniwersalne) a potem fabryczne - duuużo dawały we mgle i fajnie doświetlały pobocze (podłączyłem nawet żeby mi sie razem z długimi zapalały ) w lancii były średni - bez rewelacji ale i bez tragedii - coś dawały we mgle i coś doświetlały pobocze w golfie 4 (p-mgielne w lampach nie w zderzaku) nic nie dają we mgle ale jakoś doświetlają nieco pobocze tak więc jak widac zalezy od auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Bardziej chodzi mi o barwę światła. W obu samochodach te halogeniki świecą dobrze - w sensie, że ładnie doświetlają pobocze, świecą nisko i szeroko. Jeśli jadę nocą przez lasy to nawet z nich korzystam, bo widzę więcej co się dzieje po bokach (zwierzęta, piesi, itp). Problem jest z mgłą - białe światło powoduje, że to wszystko się i tak rozprasza, i g* widać, więc nie uzysku ze zmiany z mijania na przeciwmgłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > 1. Wymiana żarówki na żółtą - Czy to jest legalne / posiada homologację? > przykładowe modele: > http://allegro.pl/h11-zolte-zarowki-selektywne-yellow-gold-zolta-55w-i4683718439.html > http://allegro.pl/zarowka-h1-trifa-germany-zolta-na-mgle-selektywne-i4714727270.html > 2. Folia na reflektor - niby do tuningu .. ale byłbym w stanie to nakleić jeśli dało by mi to żółte > światło - w sumie najtańszy koszt (5zł na 2 samochody). Czy ta folia daje żółte światło, czy > dużo się nie zmienia jego barwa najlepszy sposób to farba do witraży, żółta - jak ładnie rozlejesz po szkle to nawet największy malkontent nie odróżni od fabrycznego reflektora, do tego powłoka jest bardzo trwała. Dostępna w sklepach dla plastyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > niby tak ... ale wtedy widać na 5m przed samochodem ... tyle to widać też na światłach mijania Z ksenonami w Vectrze C nie było innej metody, na pozycje i halogeny bo nie było widać nawet 1m przed samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Przeciwmgielne dają "coś" ale jak sie wyłącyz mijania.. To raz! A dwa, że światła przeciwmgłowe nie mają oświetlać drogi przed samochodem, tylko oświetlać go dla innych jadących z przeciwka. Dobrze zaprojektowane światła świecą przy samej ziemi, bardzo krótko i szeroko między mgłą i drogą, bo mgła zawsze unosi się kilkanaście cm nad nawierzchnią i światła mają się tam właśnie "wstrzelić". Wtedy nawet przy kompletnym "mleku" widać na kilka metrów co jest przed samochodem i co najważniejsze linie na jezdni i można powoli jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Jak byś fabrycznie właśnie miał żółte to ok.-ale dołożone już nie mogą być. Bzdura. Mogą być dołożone żółte i nie będzie problemu: strona 56, lp.16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > światła przeciwmgłowe nie mają oświetlać drogi przed samochodem, tylko oświetlać > go dla innych jadących z przeciwka. Teraz to popłynąłeś > mgła zawsze unosi się kilkanaście cm nad > nawierzchnią Jak wyżej Ale reszta się zgadza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Teraz to popłynąłeś Może niezbyt precyzyjnie to ująłem , ale we mgłę najlepiej jest nie świecić wcale - wtedy widać najwięcej. Miałem w życiu kilka naprawdę trudnych sytuacji, jechałem nawet z uchylonymi drzwiami patrząc na linie oddzielające pasy . Światła przeciwmgielne włączyłem tylko po to, żeby ktoś z przeciwka widział, że jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Z mojego doswiadczenia wyglada to tak: 1. Jak mgla robi sie troszke gestsza, i na swiatlach drogowych zamiast widziec lepiej, to mamy przed oczami rażące mleko, to lepiej wylaczyc dlugie i dac na mijania. Wtedy widac lepiej. 2. Gdy mgla robi sie juz naprawde gęsta (widocznosc na pare metrow lub mniej) to wtedy ten sam efekt co wyzej wystepuje tez na swiatlach mijania. Wtedy najlepiej wylaczyc swiatla mijania i wlaczyc przeciwmglowe. I tak naprawde to sa jedyne warunki gdy przednie przeciwmglowe sie naprawde przydaja. Swieca nisko i mimo minimalnej widocznosci da sie powolutku jechac. 3. Oprocz tego, w normalnych warunkach (bez mgly) tez sie bardzo przydaje na bardzo kretych drogach - bo swietnie doswietlaja zakrety. Ja u mnie jezdze zazwyczaj z przeciwmgielnymi wlaczonymi, bo poprostu sporo lepiej widac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Bzdura. Mogą być dołożone żółte i nie będzie problemu: strona 56, lp.16 Dokładnie . Porównałem stare z nowym i wychodzi, że zmiana dotyczyła świateł mijania i drogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Z mojego doswiadczenia wyglada to tak: > 1. Jak mgla robi sie troszke gestsza, i na swiatlach drogowych zamiast widziec lepiej, to mamy > przed oczami rażące mleko, to lepiej wylaczyc dlugie i dac na mijania. Wtedy widac lepiej. zgadzam się - to normalne > 2. Gdy mgla robi sie juz naprawde gęsta (widocznosc na pare metrow lub mniej) to wtedy ten sam > efekt co wyzej wystepuje tez na swiatlach mijania. Wtedy najlepiej wylaczyc swiatla mijania i > wlaczyc przeciwmglowe. I tak naprawde to sa jedyne warunki gdy przednie przeciwmglowe sie > naprawde przydaja. Swieca nisko i mimo minimalnej widocznosci da sie powolutku jechac. i tu się nie do końca zgadzam - praktycznie nie ma róznicy czy pomiędzy światłami mijania a przeciwmgłowymi z mojego doświadczenia. 5m widoczności i koniec. Moim zdaniem przeciwmgłowe żółte powinny lepiej "przechodzić" przez mgłę .. ale już ich się nie stosuje > 3. Oprocz tego, w normalnych warunkach (bez mgly) tez sie bardzo przydaje na bardzo kretych drogach > - bo swietnie doswietlaja zakrety. Ja u mnie jezdze zazwyczaj z przeciwmgielnymi wlaczonymi, > bo poprostu sporo lepiej widac. Tak - potwierdzam - i w zasadzie to jedyne ich zastosowanie - ładnie doświetlają pobocza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > To raz! A dwa, że światła przeciwmgłowe nie mają oświetlać drogi przed samochodem, tylko oświetlać > go dla innych jadących z przeciwka. Dobrze zaprojektowane światła świecą przy samej ziemi, > bardzo krótko i szeroko między mgłą i drogą, bo mgła zawsze unosi się kilkanaście cm nad > nawierzchnią i światła mają się tam właśnie "wstrzelić". Wtedy nawet przy kompletnym "mleku" > widać na kilka metrów co jest przed samochodem i co najważniejsze linie na jezdni i można > powoli jechać. Coś się mnie nie wydaje, że to co piszesz ma jakiś związek z prawdą W moim byłym Punto 2 światła przecimglielne były wbudowane w klosze razem ze światłami mijania i drogowymi Jak chcesz czymś takim świecić pod mgłą? A działały dokładnie tak jak te nisko umieszczone z Seicento. Doświetlały pobocze, dzięki temu jadąc wąską drogą bez namalowanych pasów, wiedziałem że nadal jadę po drodze, a nie po lesie takie samo rozwiązanie na bank było w Mercedesach W124, ale pewnie i w wielu innych samochodach Zadaniem świateł przeciwmgielnych jest tylko doświetlanie pobocza, bo dzięki działaniu świateł mijania masz przed sobą białą ścianę przez którą Twoje oczy głupieją i nie potrafią wychwycić dużo ciemniejszej granicy pomiędzy drogą a poboczem. I tyle. Żadne świecenie pod mgłą, ani pod asfaltem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Żadne świecenie pod mgłą A ja pamiętam, że w książkach "Jestem użytkownikiem..." i tu następowało 126p, 125p itp. pisano właśnie, że chodzi o świecenie "pod mgłą". I dlatego lampy p/m są montowane tak nisko. Może to zależy od tego, co sobie producent wymyśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > (...) > Zadaniem świateł przeciwmgielnych jest tylko doświetlanie pobocza, bo dzięki działaniu świateł > mijania masz przed sobą białą ścianę przez którą Twoje oczy głupieją i nie potrafią wychwycić > dużo ciemniejszej granicy pomiędzy drogą a poboczem. I tyle. Żadne świecenie pod mgłą, ani pod > asfaltem Doświetlanie pobocza świecąc nisko i w dół co redukuje rozpraszanie światła na wysokości oczu kierowcy oraz wykorzystuje fakt, że mgła faktycznie przy samej ziemi ściele się mniej gęsto. A do tego te światła sprawiają że pojazd jest lepiej widoczny dla nadjeżdżających z naprzeciwka, bo świecą jaśniej i w strefie, którą we mgle lepiej widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > Może niezbyt precyzyjnie to ująłem , ale we mgłę najlepiej jest nie świecić wcale - wtedy widać > najwięcej. Kurde a ja głupi jechałem we wtorek w nocy we mgle ze światłami mijania i przeciwmgłowymi przednimi i widziałem na 10m mogłem całkiem zgasić światla wtedy bym widział pewnie dużo dalej........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > takie samo rozwiązanie na bank było w Mercedesach W124, ale pewnie i w wielu innych samochodach I Fiat Idea tak ma i Nissan Terrano też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.