Skocz do zawartości

szybkie 5d, kombi lub sedan LPG


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> do 30kPLN

> buda 5d, kombi lub sedan, segment C

> warunek

Za te pieniądze nawet bym się nie zastanawiał nad niczym innym niż 330i. Będzie najstarsze, bo nawet 11-12 lat, ale tym się nie przejmuj. Ma słuszny napęd i bardzo fajny silnik, przy tym tanie części i dobrze znosi lpg. Osiągi nieporównywalne z 328i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za te pieniądze nawet bym się nie zastanawiał nad niczym innym niż 330i. Będzie najstarsze, bo

> nawet 11-12 lat, ale tym się nie przejmuj. Ma słuszny napęd i bardzo fajny silnik, przy tym

> tanie części i dobrze znosi lpg. Osiągi nieporównywalne z 328i.

Poza napedem nie widze przewagi bmw

Szwedy maja pancerne motory a po chipie robia wiatrak z bejcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza napedem nie widze przewagi bmw

> Szwedy maja pancerne motory a po chipie robia wiatrak z bejcy

Szwed, to tylko w Volvo, bo w 9-3 siedzi Opel. Natomiast seryjne T5 i Aero 2.0T odstają zarówno w Vmax, jak i przyśpieszeniach 0-100km/h, 80-180km/h, przejazdach 0-400m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> v50 mnie najbardziej kusi R5

> lub WRX

Z Subaru będzie problem. Szukając obecnego samochodu, celowałem m.in. w WRX'a kombi. Znalazłem jeden godny uwagi egzemplarz - tzn. bezwypadkowy, technicznie petarda (poza skrzynią do wymiany, podobno standard), cena bardzo przyzwoita - ale wizualnie wymagał sporego nakładu pracy i finansów. Inna sprawa, że finalnie zniechęciła mnie i wyleczyła z zakupu ...ilość miejsca w środku - a w zasadzie jej brak. Właściciel sprzedawał, bo przestał się mieścić zlosnik.gif serio.

V50 miałem w firmie, co prawda w wersji 2.0D. Fajne auto na trasy, do miasta beznadziejne, przy każdym zmianie pasa, odczuwalne jest, że "przód ciągnie tył". Jakkolwiek to określić, jest to jedyny samochód w którym zauważyłem taką tendencję. Jeżeli jeszcze nie miałeś okazji, sugeruję się przejechać przez zakupem, być może to indywidualne odczucie.

A może by tak... Saab 9-2X grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie bardzo ładnie mruczy:

>

Właśnie mi uświadomiłeś, że będę miał problem z wyborem następnego samochodu.

To co podałeś -jak dla mnie- przypomina odgłos wiercenia w ścianie szwalni ...a nie samochód zlosnik.gif

> Głos na Volvo.

Jeżeli wybieramy dźwiękiem, to moim zdaniem nie ma nic bardziej charakterystycznego niż boxer i nic przyjemniejszego do jazdy na co dzień niż leniwe V8 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te VECTRY to dobre są?

> co tam się psuje ?

Generalnie po lifcie nie jest źle, o silnikach nic złego nie słyszałem. Różnie bywa z trwałością zawieszenia z tyłu, moduł CIM potrafi płatać figle (aczkolwiek po FL podobnież to wyeliminowano), panel od automatycznej klimatyzacji płata czasem figle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Subaru będzie problem. Szukając obecnego samochodu, celowałem m.in. w WRX'a kombi. Znalazłem

> jeden godny uwagi egzemplarz - tzn. bezwypadkowy, technicznie petarda (poza skrzynią do

> wymiany, podobno standard), cena bardzo przyzwoita - ale wizualnie wymagał sporego nakładu

> pracy i finansów. Inna sprawa, że finalnie zniechęciła mnie i wyleczyła z zakupu ...ilość

> miejsca w środku - a w zasadzie jej brak. Właściciel sprzedawał, bo przestał się mieścić

> serio.

> V50 miałem w firmie, co prawda w wersji 2.0D. Fajne auto na trasy, do miasta beznadziejne, przy

> każdym zmianie pasa, odczuwalne jest, że "przód ciągnie tył". Jakkolwiek to określić, jest to

> jedyny samochód w którym zauważyłem taką tendencję. Jeżeli jeszcze nie miałeś okazji, sugeruję

> się przejechać przez zakupem, być może to indywidualne odczucie.

> A może by tak... Saab 9-2X \

subaru znam od podszewki takze nam wszystkie wady i zalety tego auta

na autostrade slabo sie nadaje.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za te pieniądze nawet bym się nie zastanawiał nad niczym innym niż 330i. Będzie najstarsze, bo

> nawet 11-12 lat, ale tym się nie przejmuj. Ma słuszny napęd i bardzo fajny silnik, przy tym

> tanie części i dobrze znosi lpg. Osiągi nieporównywalne z 328i.

Kup 330 ale D, zrób program. Żadne 330i ci nie podskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup 330 ale D, zrób program. Żadne 330i ci nie podskoczy.

Też tak uważam, nie wiem czy to kwestia odczuć czy rzeczywistych osiągów ale ilekroć jeździłem kolegi 330xi z manualem to p.. nie urywało , nawet dzwięk silnika był taki nijaki tongue.gif. Byłem pewny, że to jakieś 2.0i

Mam wrażenie że moje 3.0 H6 (w cieższym aucie z automatem) jeździ znacznie lepiej.

Za to 30d to już co innego, nawet jedno mnie objechało swego czasu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdarza się, trzeba wymontować (5-10 sek) włożyć do wanienki ultradżwiękowej na 3 min i odczekać ok 10 minut aż wyschnie i po problemie i po problemie devil.gif

> Generalnie po lifcie nie jest źle, o silnikach nic złego nie słyszałem. Różnie bywa z trwałością

> zawieszenia z tyłu, moduł CIM potrafi płatać figle (aczkolwiek po FL podobnież to

> wyeliminowano), panel od automatycznej klimatyzacji płata czasem figle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak patrzac to v50 = focus

> co moze byc zaleta = tansze czesci

Mało co z tych części pasuje, np zawias niby ten sam, wahacz wygląda identycznie, a sworzeń w Volvo jest innej średnicy. Serwisowałem takie v50 T5 i w zasadzie nic nie pasowało od Focusa. Już go nie serwisuję, bo gość silnik zatarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup 330 ale D, zrób program. Żadne 330i ci nie podskoczy.

Na delikatnym programie co najwyżej może się zbliżyć do osiągów 330i. Seryjne 330d po lifcie 204KM jedzie 15km/h wolniej, a od 0 do 180 ma stratę 3,5 sek.

Poza tym diesel... kopie mocno, ale na chwilę. Nie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak uważam, nie wiem czy to kwestia odczuć czy rzeczywistych osiągów ale ilekroć jeździłem

> kolegi 330xi z manualem to p.. nie urywało , nawet dzwięk silnika był taki nijaki . Byłem

> pewny, że to jakieś 2.0i

330xi waży 110kg więcej, a w touringu 180kg więcej od sedana 330i. Vmax mają 10km/h mniej, 0-100 prawie sekunda różnicy, 100-180 prawie 2 sek przy 330xi sedan i prawie 3 sek przy touringu. Niby taki sam silnik, a auta jadą różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na delikatnym programie co najwyżej może się zbliżyć do osiągów 330i.

To się robi program niedelikatny.

> Seryjne 330d po lifcie 204KM

> jedzie 15km/h wolniej, a od 0 do 180 ma stratę 3,5 sek.

Swoim przez 3 lata eksploatacji nie przekroczyłem 220. Te 220 to na moment, bo mi się coś ze źle ustawionymi światłami do tyłka przykleiło na A2. Co za różnica jaka Vmax? Wszystko powyżej 200 jest do wykorzystania teoretycznie. BTW, M57N po sofcie idzie podobno 260-270 licznikowe.

> Poza tym diesel... kopie mocno, ale na chwilę. Nie dla mnie.

Ogólnie się zgodzę, że diesel kopie na chwilę. Ale nie 3.0 od BMW. Ten ciągnie do odcinki naprawdę dobrze. Nieraz mi odcięło gdy się do tego auta przesiadłem i nie byłem przyzwyczajony. Wierz mi, w trasie te prawie 600Nm ciągnie jak młoda Murzynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie się zgodzę, że diesel kopie na chwilę. Ale nie 3.0 od BMW. Ten ciągnie do odcinki naprawdę

> dobrze. Nieraz mi odcięło gdy się do tego auta przesiadłem i nie byłem przyzwyczajony. Wierz

> mi, w trasie te prawie 600Nm ciągnie jak młoda Murzynka.

Zgadzam się z tym co kolega napisał powyżej.Ja mam w E46 słabsze 3,0d czyli 184kM seria i nakręca się w całym zakresie obrotów,aż pod czerwone pole co w dieslu z reguły jest ciężkie do realizacji. 270751858-jezyk.gif Po chipie to już jest przeciąg,jak masz pod nogą 600Nm,na miasto idealne,a spalanie przy butowaniu u mnie nie przekracza 10l/100km miasto.Benzynka 3,0 231kM przy takiej jeździe spali z 15-17l beny leciutko,a wrażenia subiektywne z jazdy nie będą lepsze niż przy dieslu.Rzekłbym nawet ,że przy porównaniu będzie rozczarowanie z benzynki.Jeździłem 3,0 benzynką także z manualną skrzynią biegów i cieszę się,że kupiłem diesla M57.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z tym co kolega napisał powyżej.Ja mam w E46 słabsze 3,0d czyli 184kM seria i nakręca

> się w całym zakresie obrotów,aż pod czerwone pole co w dieslu z reguły jest ciężkie do

> realizacji. Po chipie to już jest przeciąg,jak masz pod nogą 600Nm,na miasto idealne,a

> spalanie przy butowaniu u mnie nie przekracza 10l/100km miasto.Benzynka 3,0 231kM przy takiej

> jeździe spali z 15-17l beny leciutko,a wrażenia subiektywne z jazdy nie będą lepsze niż przy

> dieslu.Rzekłbym nawet ,że przy porównaniu będzie rozczarowanie z benzynki.Jeździłem 3,0

> benzynką także z manualną skrzynią biegów i cieszę się,że kupiłem diesla M57.

bocian definitywnie odpada

tak jezdzielem 330d 204KM 6MT

zaczyna mi sie podobac schab 9-5 2.3T devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bocian definitywnie odpada

> tak jezdzielem 330d 204KM 6MT

> zaczyna mi sie podobac schab 9-5 2.3T

W wersji aero czyli 250KM spokojnie wystarczy i bedzie Pan zadowolony. Silniki spokojnie nadają się do gazu i przy sprawdzeniu panewek przed zakupem i regularnej wymianie oleju fura nie do zabicia.

Saab oczywiście ma kilka swoich bolaczek ale to jak każde auta.

Ja osobiście polecam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wersji aero czyli 250KM spokojnie wystarczy i bedzie Pan zadowolony. Silniki spokojnie nadają się

> do gazu i przy sprawdzeniu panewek przed zakupem i regularnej wymianie oleju fura nie do

> zabicia.

> Saab oczywiście ma kilka swoich bolaczek ale to jak każde auta.

> Ja osobiście polecam

który silnik jest bardziej pancerny 2.0 czy 2.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> który silnik jest bardziej pancerny 2.0 czy 2.3

Nie ma różnicy. 2.0 bardzo łatwo zrobić na np 210 KM a wersja aero raczej lekko nie ma jako sportowa wersja saaba zlosnik.gif Ja wychodze z założenia, że dwulitrowki są traktowane delikatnej (oczywiście nie wszystkie) dzięki czemu dłużej pożyją. Aero to też zawieszenie i hamulce więc musisz zdecydować czy zależy Ci na komfortowym do przesady podróżowaniu czy interesuje Cie bardziej sportowa charakterystyka palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram i ja. Duża moc i napęd tylko na przód nie wróży nic dobrego. Jeździsz Subim to wiesz jak

> ważna jest trakcja. Wybierz albo coś z napędem na tył z ESP albo 4x4.

Ja mam nissana. ... spod świateł szybciej się rozpędza niż rwd czy fwd o sporo większych mocach silnikach i z wypasionymi ESP

acha mowie o warunkach gdzie nawierzchnia nie jest w 100 % sucha.... wystarczy lekka wilgoć i oski stoją i kręcą kołami w miejscu... lub ich ESP poprostu przy hamowuja koła czyli zdejmują moc z koła. ...

a takich warunków w normalnym użytkowaniu jest ponad połowa czasu gdy się jeździ. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam nissana. ... spod świateł szybciej się rozpędza niż rwd czy fwd o sporo większych mocach

> silnikach i z wypasionymi ESP

> acha mowie o warunkach gdzie nawierzchnia nie jest w 100 % sucha.... wystarczy lekka wilgoć i oski

piszesz o Xtrailu ? Ile ma do setki ?

IMO musi być dobrze ślisko, żebyś ruszył szybciej, niż np kompakt o podobnej mocy, a 140KM kompakt potrafi mieć spokojnie poniżej 9s wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najczesciej te 7s przeklada sie na czas np 120-180

Tu bym polemizowal, zeby osiagnac 7s do setki wystarczy bardzo lekki samochod z niewielka moca, tak zeby wychodzil stosunek masy do mocy ok 7kg/KM, a to wcale nie gwarantuje super przyspieszenia 120-180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.