Skocz do zawartości

VW was truje! Akcje -22% w dol, koniec ery Diesel w EU?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec, ze nie lubie jak sie na klienta leje to wiadomo ...pissing.gif a to VeeDud bezczelnie robi od lat ...

 

Ale jak zaczniesz pissing.gifna gov. agencje to sie moze zle skonczyc ... i sie skonczylo.

 

Akcje VAG dzis zlecialy -22%,w dol ... a to nie koniec ...

 

-1x-1.png

 

 

Wyglada, ze jakie nastawienie do klienta takie i nastawienie do wszystkiego - ale oszukiwanie klienta przejdzie - "naprawilismy DSG" :hehe:  vs. oszukiwanie rzadowej agencji sie zle skonczylo. :no:

 

2.0l TDI Rudolph Diesel emituje od 10 do 40 razy emisji wiecej niz przewiduje EPA normy. Co ciekawe VAG wezwal na service 500,000 aut w USDM kiedy EPA pytala sie dlaczego ich testy nie pokrywaja sie z wynikami przeprowadzonymi przez przypadek pod czas jazdy. :hmm:

 

Oficjalna odpowiedz byla, ze zrobimy software upgrade i po problemie.

 

Dopero kiedy EPA nie pozwolila, dopuscic do rynku MY2016 dopoki VAG nie udowodnij , ze SW upgrade bedzie dzialac, sopiero wtedy VG przyznal, ze ..oszukiwal ;l

 

Swoja droga madrych ludzi zatrudniaja, algorithm - wykrywal czy krecily sia kierownica i nie napedzone kola i jesli nie, to wyprluwal ... zaprogamowane wyniki .. a nie rzeczywiste  ;l  ;l  :oki:  Bravo dla pomyslowosci...

 

Niestety, teraz akcje 22% w dol, potencjalna US$ 18bil kara :kara: :kara:  i... a to dopiero US.. China juz czeka w kolejce, a EU - coz polityczna obrona D, moze nie pomoc.

 

Swiatowa dominacja VeeDud, zagrozona :ee: , a Martin Winterkorn mial podpisac nowy kontract na 2018 jako CEO, coz tez moze ze nie bedzie ...  :chipsy:

 

Prawdopodobnie nastapi tez koniec ery Diesel w autach osobowych w EU ,,, bo ze w US to juz prawie pewnie ;]

 

Volkswagen-Recall.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Prawdopodobnie nastapi tez koniec ery Diesel w autach osobowych w EU ,,, bo ze w US to juz prawie pewnie ;]

 

Volkswagen-Recall.jpg

 

Diesle w US i tak się nigdy specjalnie nie przyjęły. Ale w EU mają się dobrze i nie sądzę żeby cokolwiek miało im zagrozić. Przecież diesle to nie tylko VW. 

Na rynku EU praktycznie nie ma firmy, która by nie oferowała diesli. Nie wyrzucą tego wszystkiego do kosza tylko dlatego, że VW oszukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle w US i tak się nigdy specjalnie nie przyjęły. Ale w EU mają się dobrze i nie sądzę żeby cokolwiek miało im zagrozić. Przecież diesle to nie tylko VW. 

Na rynku EU praktycznie nie ma firmy, która by nie oferowała diesli. Nie wyrzucą tego wszystkiego do kosza tylko dlatego, że VW oszukuje.

Chyba, że się okaże, że wszyscy oszukiwali i wycofają diesle z rynków, gdzie są wygórowane wymogi czystości spalin ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wszyscy oszukują. Oparcie norm emisji spalin o CO2 to jedno wielkie oszustwo. Każdy, bardziej inteligentny od szympansa, wie że diesel produkuje więcej szkodliwych substancji od benzyny. A jednak EU przez lata wmawiała że jest odwrotnie. Więc mamy ewenement na skalę światową - tańsze i czystsze paliwo jest droższe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle w US i tak się nigdy specjalnie nie przyjęły. Ale w EU mają się dobrze i nie sądzę żeby cokolwiek miało im zagrozić. Przecież diesle to nie tylko VW. 

Na rynku EU praktycznie nie ma firmy, która by nie oferowała diesli. Nie wyrzucą tego wszystkiego do kosza tylko dlatego, że VW oszukuje.

 

Nie rozumiemy sie :hmm:  - to jest dopiero poczatek. To pokazuja akcje, a nie ja :chipsy:  - sam jestem stratny - nie wiele, ale jestem :( ...

 

Problem mamy na dwoch poziomach - etyka - czyli jak jedna z najwiekszych firm na swiecie oszukuje to co robia male ? ;]

 

.. i drugi problem powaznniejszy - czyli akcjonariusze, klient - i podjescie do niego, regulacje prawne etc ...

 

 

EPA otworzyla puszke Pandora.... Teraz popatrzymy czy podobnie bedzie w EU, i tam polityczne wsparcie D moze nie pomoc - to nie ejst moja analiza p to jest analiza Bloomberg ...

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-19/volkswagen-emissions-cheating-found-by-curious-clean-air-group

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że się okaże, że wszyscy oszukiwali i wycofają diesle z rynków, gdzie są wygórowane wymogi czystości spalin ;]

 

Wszyscy oszukuja - pewnie tak - ale VAG zostal przylapany z reka w guana ;]  .... I w tym jest problem...

 

4% (jesli dobrze pamietam) rynku Diesel na swiecie to niewiele dla VAG - USDM ... ale tu masz juz problem z nastepnymi rzeczami:

-bycie numerem 1 na swiecie, 100,000 aut tu, 100, 000 tam i okaze sie ze swiatowa dominacja upada :hmm:

 

China juz sie przygotowuje do sprawdzenia czy tam tez oszukiwali, a tam jest ogromny teraz % sprzedazy dla VAG... :chipsy:

 

No i koszt finansowy, ze bda pozwy zbiorowe przeci VAG w US to pewne, teraz dodajmy do tego mozliwa kare US $37k na auto - x 458,000 aut i amay $18bil 8]  - nawet dla VAG to nie sa centy ... to jest potezna mozliwa kara... IMVHO nie bedzie taka, ale ja sie moge mylic :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wszyscy oszukują. Oparcie norm emisji spalin o CO2 to jedno wielkie oszustwo. Każdy, bardziej inteligentny od szympansa, wie że diesel produkuje więcej szkodliwych substancji od benzyny. A jednak EU przez lata wmawiała że jest odwrotnie. Więc mamy ewenement na skalę światową - tańsze i czystsze paliwo jest droższe ;]

 

;]  ale tez krzywosc banana EU moze sie zmienic przez noc - ergo, czy w F juz nie zaczeli tepic Diesel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;]  ale tez krzywosc banana EU moze sie zmienic przez noc - ergo, czy w F juz nie zaczeli tepic Diesel?

 

Nie zmieni się tak łatwo. Koncerny utopiły miliardy i tak łatwo nie odpuszczą. Nawet w LeMans zmienili regulamin żeby wszyscy wiedzieli że diesel lepszy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieni się tak łatwo. Koncerny utopiły miliardy i tak łatwo nie odpuszczą. Nawet w LeMans zmienili regulamin żeby wszyscy wiedzieli że diesel lepszy ;]

 

Powazne pytanie - czy EU nie preferuje teraz malych Turbo benzyna? :hmm:  - nie mowie o klinetach, ale o rozwiazaniach prawnych...

 

Czy to nie Paris, chce zabronic wjazdu wszelkich diesel?

 

http://www.france24.com/en/20150128-paris-ban-most-polluting-diesel-vehicles-july-2015

 

Ergo, IMVHO ta ofera z VeeDub moze takie rozwiazania przyspieszyc .... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powazne pytanie - czy EU nie preferuje teraz malych Turbo benzyna? :hmm:  - nie mowie o klinetach, ale o rozwiazaniach prawnych...

 

Czy to nie Paris, chce zabronic wjazdu wszelkich diesel?

 

http://www.france24.com/en/20150128-paris-ban-most-polluting-diesel-vehicles-july-2015

 

Ergo, IMVHO ta ofera z VeeDub moze takie rozwiazania przyspieszyc .... :hmm:

OD kilku lat EU stawia na benzynę i prąd. Diesle są w odwrocie.

Co do LPG, to jest naprawdę czyste paliwo. Niestety u nas zamontowane często w starych samochodach, gdzie nikt nie dba o stan techniczny.

 

A tu artykuł o VW po polsku

http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/skandal-w-usa-dlawi-akcje-volkswagena-leca-na-leb-na-szyje,578981.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OD kilku lat EU stawia na benzynę i prąd. Diesle są w odwrocie.

Co do LPG, to jest naprawdę czyste paliwo. Niestety u nas zamontowane często w starych samochodach, gdzie nikt nie dba o stan techniczny.

 

A tu artykuł o VW po polsku

http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/skandal-w-usa-dlawi-akcje-volkswagena-leca-na-leb-na-szyje,578981.html

 

Czyli jednak powoli - zobaczymy jak to pojdzie po tym... ale to moze przyspieszyc upadek Diesel w EU. Ile TDI VAG wyklepal na EU, miliony pewnie ......

 

Akcje BAMXY i DDAIY tez traca ...  Moze sie okazac ze VAG bedzie naprawde w klopotach ...

Jesli sie nie myle to $18bil odpowiada ok 20% wartosci firmy ..... 8]  ... ouch!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy oszukuja - pewnie tak - ale VAG zostal przylapany z reka w guana ;]  .... I w tym jest problem...

 

4% (jesli dobrze pamietam) rynku Diesel na swiecie to niewiele dla VAG - USDM ... ale tu masz juz problem z nastepnymi rzeczami:

-bycie numerem 1 na swiecie, 100,000 aut tu, 100, 000 tam i okaze sie ze swiatowa dominacja upada :hmm:

 

China juz sie przygotowuje do sprawdzenia czy tam tez oszukiwali, a tam jest ogromny teraz % sprzedazy dla VAG... :chipsy:

 

No i koszt finansowy, ze bda pozwy zbiorowe przeci VAG w US to pewne, teraz dodajmy do tego mozliwa kare US $37k na auto - x 458,000 aut i amay $18bil 8]  - nawet dla VAG to nie sa centy ... to jest potezna mozliwa kara... IMVHO nie bedzie taka, ale ja sie moge mylic :skromny:

 

Pytanie czy pozostali też oszukiwali i czy dadzą się złapać. I nie są to małe firmy - w tej branży już dawno nie ma małych firm.

 

VAG ucierpi na pewno. Ale czy pozostali ucierpią i czy wpłynie to na technologię? Szczerze wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powazne pytanie - czy EU nie preferuje teraz malych Turbo benzyna? :hmm:  - nie mowie o klinetach, ale o rozwiazaniach prawnych...

 

Czy to nie Paris, chce zabronic wjazdu wszelkich diesel?

 

http://www.france24.com/en/20150128-paris-ban-most-polluting-diesel-vehicles-july-2015

 

Ergo, IMVHO ta ofera z VeeDub moze takie rozwiazania przyspieszyc .... :hmm:

 

Tu nie napisali że chcą skasować diesle w ogóle. Sskończy się tak jak w innych miastach - na ekonalepkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że się okaże, że wszyscy oszukiwali i wycofają diesle z rynków, gdzie są wygórowane wymogi czystości spalin ;]

 

Europa sama sobie przecież kopa w krocze nie sprzeda. To europejskie koncerny będą zagrożone. Po prostu unia zmieni normę czystości spalin i po krzyku.

;]  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jaka będzie kara. Na razie napisali tak:

 


Jeśli prowadzone obecnie przez EPA dochodzenie potwierdzi zarzuty wobec Volkswagena, to ewentualna kara dla koncernu może wynieść do 37,5 tys. dolarów za każdy zakwestionowany samochód, czyli w sumie ponad 18 mld dol.

 

http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/skandal-w-usa-dlawi-akcje-volkswagena-leca-na-leb-na-szyje,578981.html

 

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OD kilku lat EU stawia na benzynę i prąd. Diesle są w odwrocie.

Co do LPG, to jest naprawdę czyste paliwo. Niestety u nas zamontowane często w starych samochodach, gdzie nikt nie dba o stan techniczny.

 

A tu artykuł o VW po polsku

http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/skandal-w-usa-dlawi-akcje-volkswagena-leca-na-leb-na-szyje,578981.html

 

Dokładnie, ale nadal jest jeszcze przywiązanie do D. Jak rozmawiałem ostatnio z delarem Skody i VW to dużo flot odwróciło się od diesli, ale są jeszcze takie firmy, dla których to podstawowy wymóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jaka będzie kara. Na razie napisali tak:

 

 

 

http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/skandal-w-usa-dlawi-akcje-volkswagena-leca-na-leb-na-szyje,578981.html

 

dranio

+ jakieś odszkodowania za pozwy, bo Amerykanie lubią się sądzić. 

Pomijam, że "made in Germany" nabierze teraz innego wydźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciekawa sprawa. Z artykułów wynika że VW kilkukrotnie kłamał. Jak amerykańskie agencje udowodniły, że diesle VW trują wielokrotnie powyżej norm, to VW powiedział że znalazł przyczynę i ogłosił akcję serwisową w celu zainstalowania w samochodach poprawionego oprogramowania.

Problem w tym, że po aktualizacji oprogramowania samochody truły tak samo jak wcześniej.

Nieźle sobie pogrywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo od dawna było wiadomo, że TDI mają fajne osiągi, gdyż pracują na niewłaściwej mieszance i za dużo emitują.

Miało to być zlikwidowane po wejściu Euro 4 i 5, ale jak widać nie do końca ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciekawa sprawa. Z artykułów wynika że VW kilkukrotnie kłamał. Jak amerykańskie agencje udowodniły, że diesle VW trują wielokrotnie powyżej norm, to VW powiedział że znalazł przyczynę i ogłosił akcję serwisową w celu zainstalowania w samochodach poprawionego oprogramowania.

Problem w tym, że po aktualizacji oprogramowania samochody truły tak samo jak wcześniej.

Nieźle sobie pogrywali.

 

 

Ciekawe czy teraz nie wyjdzie lawinowo, ze tak naprawdę to wszyscy producenci diesli trują tak samo i tak samo w kulki lecą ;)

Fizyki nie oszukasz ;] - jak diesel innego producenta ma być tak samo oszczędny, mieć takie same osiągi i tak samo mało emitowac to musi tak samo spalać i tyle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy teraz nie wyjdzie lawinowo, ze tak naprawdę to wszyscy producenci diesli trują tak samo i tak samo w kulki lecą ;)

Fizyki nie oszukasz ;] - jak diesel innego producenta ma być tak samo oszczędny, mieć takie same osiągi i tak samo mało emitowac to musi tak samo spalać i tyle 

 

Podobno afera na razie dotyczy jednego rodzaju silnika o pojemności 2L.

VW twierdził że te silniki nie potrzebują płynu Adblue (roztwór mocznika) a jednocześnie miały spełniać najnowsze normy emisji spalin.

Niektórzy zastanawiali się jak to możliwe.

 

Swoją drogą laboratorium które wykryło aferę, testowało też BMW X5.

BMW przeszło testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@OZI Następne do odstrzału będzie BMW i mogę się założyć, że będzie to strzał celny :) Ten ich Efficient Dynamic to w 95% kit marketingowy a wszelkie niezależne testy zużycia paliwa wykazują że producent mocno zaniża wartości rzeczywiste.

 

Już nawet nie chodzi o ekologię, ale o zasady uczciwej konkurencji. Wszyscy producenci oszukujący z premedytacją powinni dostać wysokie kary żeby mieli nauczkę na przyszłość. Mam nadzieję że przynajmniej w USA tak się właśnie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciekawa sprawa. [...]

Nieźle sobie pogrywali.

 

Dla mnie temat ciekawy, bo jeszcze nikt nie zostal zlapany z reka tak jak VDub...

 

Gadalem ze znajomym z GM i oni rozumieja to tak samo jak Jalopnik czy Autoblog... i ja ;)

 

Czyli, zeby oszukac EPA - ktore uzwa rolek do testow - opragramowanie wykrywalo czy kreci sie kierownica, i z czujnikow ABS kola ktore sa nie napedowe... Jesli nie - tarra - :dziekidzieki: :dziekidzieki: - mamy test - algorithm on - i spelniamy normy EPA

 

Ale problem byl z CARB - ci AFAIK wybieraja 3 auta i jada,  .... i to jest IMVHO bardziej ciekawe - VDub napisal program ktory jesli wsadzisz wtyczke do czytnika - i daje ci wyniki jakie chce widziec a nie rzeczywiste  ;l:oki:  Genialne IMVHO...

 

Teraz, ty tam mieszkasz, ja jestem czestym gosciem, ale IMVHO EPA to mniejszy problem z porownaniu z CARB .... :chipsy:  VDub popelnil najwieksze mozliwe przestepstwo - oszukiwanie California Greenies - a za to grozi smierc w CALI :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Już nawet nie chodzi o ekologię, ale o zasady uczciwej konkurencji. Wszyscy producenci oszukujący z premedytacją powinni dostać wysokie kary żeby mieli nauczkę na przyszłość. Mam nadzieję że przynajmniej w USA tak się właśnie stanie.

 

Zgadzam sie, ze nie chodzi o etyke :hehe:  - tej jz od dawna pisze ze VW nie ma, za co mnie tu fanboys kiedys chceli ..zjesc :jem:  ;] 

 

Problem jest jak mowisz, cos co my nazywamy "level playing field" - czyli ze kazdy ma takie same szanse i zasady gry. IMVHO VW zostanie przykladnie ukarany ... za swiadome, i aprobowane z gory oszustwo ... Dotychczas $900mil dla GM, ale tam gineli ludzie, VW popelnil wieksze przestepstwo, :chipsy:  oszukiwal zielonych.... a wiec i kara bedzie wieksza ... :hmm:  - speklacje mowi o min $3-7 bil...

 

Prawda jest taka, o czym wielu pisalo od lat ze norm CARB i EPA nie da sie spelnic w takiej konfiguracji... Dlatego np Mazda 6 Diesel nigdy do US nie doszla, bo ile razy prubowali auto po prostu nie jedzie.... Ditto z CAT - ktory przeniosl produkcje silnikow Diesel z US - bo jak powiedzial, silnik CAT = trwalosc, po spelnieniu norm EPA silnik CAT = klient na service co 1 miesiac etc ...

 

 

18004.jpg

 

Ale zobaczymy czy BMW i Daimler byli rzeczywscie tak glupi jak VDub ktory myslal ze ich nie zlapia, ups :hehe: [...] Wymazac prwie 1/4 wartosci firmy w jeden dzien ... to sztuka ;l  Teraz CEO bedzie musial dostac jeszcze wiekszy bonus :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo od dawna było wiadomo, że TDI mają fajne osiągi, gdyż pracują na niewłaściwej mieszance i za dużo emitują.

Miało to być zlikwidowane po wejściu Euro 4 i 5, ale jak widać nie do końca ;]

 

AFAIK jestescie na EUro 6 ??? Jak poczytasz jak sa przerabiane testy na Euro 6 to sie mozna posmiac ;] - tak samo jak na EU konsumcje paliwa.... czyli wywalamy wszystko z auta, jedzemy z gorki, i powiedzmy 2k rpm ;l  - Euro 6 spelnione....

 

Ale moze sie okazac ze VAG tez tam oszukiwal - :hmm:  - wtedy naprawde bedzie ciekawie ....

 

Dla dobra klienta mam nadzieje ze zostana przykladnie ukarani, a dla dobra konkurencji mam nadzieje ze sie z tego podniosa z lepszym governance w korporacji, na czym powininen zyskac klient ... Zobaczymy :hmm: - jak naraize jest gorzej dla nich niz lepiej:

- mozliwa odsiadka dla tych co oszukiwali,

- tsunami w Asia-Pacific - Korea w przyszlym tygodniu wezmie modele VAG na swoje wlasne testy,

- z China im sie moze udac - tam nikt trakorem nie jezdzi oprocz zamowien VDub Santana na Taxi ... - ale kara moze byc,

- goodwill w firmie stracone - sam VAG wycenia ja na .... $67bil 8]  .. ciekawe ile z tego straca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zobaczymy czy BMW i Daimler byli rzeczywscie tak glupi jak VDub ktory myslal ze ich nie zlapia, ups :hehe: [...] Wymazac prwie 1/4 wartosci firmy w jeden dzien ... to sztuka ;l  Teraz CEO bedzie musial dostac jeszcze wiekszy bonus :hehe:

 

 

Teraz pytanie, czy była to oddolna inicjatywa i na jakim szczeblu zatrzymała się wiedza o oszustwie.

Ja w robocie jak ściemniam, to zawsze mówię przełożonym, aby ich obarczyć odpowiedzialnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie tępili Toyotę, teraz przerzucili się na VW.

Tamta nagonka nie miała podstaw, ale obecna może mieć ;]

 

VW = buyback , i to jest lasnie swietne w U.S. systemie prawa :oki:  - kupujesz VW, jezdzisz VW, VW zlapany za oszustwo, i VW kupuje twoje auto :hehe:  - pare lat jazdy za darmo...

 

Potem jeszcze idziesz do prawnika, i dostajesz wiecej :hehe: ... 

 

9385862684_e2cf69a860.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW = buyback , i to jest lasnie swietne w U.S. systemie prawa :oki:  - kupujesz VW, jezdzisz VW, VW zlapany za oszustwo, i VW kupuje twoje auto :hehe:  - pare lat jazdy za darmo...

 

Potem jeszcze idziesz do prawnika, i dostajesz wiecej :hehe: ... 

 

9385862684_e2cf69a860.jpg

 

 

W EU nazywa się to niezgodność z umową sprzedaży.

PL jednak coś z cywilizacyjnego dorobku EU musiała przyjąć, więc w PL jest tak samo.

Czekamy na wyroki sądu, które na pewno będą.

Niestety - znając  sądy w PL - niezwiązane precedensami (i dobrze i źle) - orzecznictwo może być różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie, czy była to oddolna inicjatywa i na jakim szczeblu zatrzymała się wiedza o oszustwie.

Ja w robocie jak ściemniam, to zawsze mówię przełożonym, aby ich obarczyć odpowiedzialnością.

 

Z tego co czytam, wiekszosc analitykow jest pewna ze Winterkorn wiedzial...

 

Mozliwe dwa scenariusze:

 

1. CEO ZUO - widzial i dal zielone swiatlo na oszukiwanie. :chipsy: 

Jak wiadomo, w pogoni za swiatowa dominacja z jakoscia Q w VAG jest dosc kiepsko, i nie pisze o ladnie wylozonym schowku. Jak ci lancuch nie pojdzie, to TSI zywi sie 2l oleju na 1,000km i to jest normalne. Jak nie umiesz jezdzic DSG w EU, to w Oz czy US sa wadliwe ze wzgledu na pogode ;l  ...

 

Problem tego wszysttkiego to tez centralizacja i nie mozliwosc podjecia decyzji na lokalnych sszczblach, ergo KAZDY model VAG musi zostac zatwierdzony - nawet na rynek w pierdzilku -przez ramie koncernu  - nie chce mi sie szukac jak sie nazywa, ale ktorego bossem byl wlasnie Winterkorn ... od 2001 czy 2002 roku. Facet jest podobno znany z micromanagement ....

 

2. CEO nie jest ZUO, ale jest zly, jak mozna nie wiedziec ze takie cos bylo wbudowane standardowo w 500,000 aut (o ktorych wiemy :hmm: )....

 

I jedno i drugie nie jest dla nich dobre, ale to pierwsze jest katastroficzne :chipsy: Zobczymy jak sie potoczy, ale najsmiesniejsze jest to, ze ci co kupili te 500,000 Diesel to juz maja lobby w Washington, zeby na VAG nalozyc mozliwa najwyzsza kare - bo ... czuja sie oszukani ... a oni zieloni wierzyli, ze Diesel jest zdrowy  ;l  ;l  ;l  ;l  ;l 

 

Normalnie McGuyver by lepszej bajki nie wymyslil :hehe: :hehe: :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EU nazywa się to niezgodność z umową sprzedaży.

PL jednak coś z cywilizacyjnego dorobku EU musiała przyjąć, więc w PL jest tak samo.

Czekamy na wyroki sądu, które na pewno będą.

Niestety - znając  sądy w PL - niezwiązane precedensami (i dobrze i źle) - orzecznictwo może być różne.

 

 

Problem masz taki, ze masz pozew zbiorowy, a kary nawet nie PL, ale EU sa nieporownywalnie nizsze niz w U.S.

 

Przykladem jest BMW 7 series, lata 90te... Farba zlazila, facet poszedl do sadu i dostal $600 na malowanie. BMW mialo poprawic.

 

Dalej sprzedwali - drugi raz sprawa w sadzie, buyback i $10k - dostali termin i powiedzieli ze naprawili ...

 

Coz dalej sprzedwali - farba dalej zlazlila -- trzecia sprawa byla -  wyrok $600 na malowanie, i .... $60 mil za straty dla biednego wlasciciela BMW bo wiedzieli ze lakier wadliwy a dalej sprzedwawali :hehe:  - total $60,000,600 a to byly lata 90te ...

 

Teraz, popatrzmy powiedzmy ze tylko 200,000 z tych ludzi to wkurzeni :ogien:  zieloni .... czujacy sie oszukani ... ... Ouch , to bedzie bolej VAG i to bardzo .... :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu ktos im sie dobral do tylka. Moze i w PL zmienia podejscie do klienta. 18bln to duza kwota. Przewiduje surowe oplaty za wjazd do miasta dieselem w EU.

 

Kwoty nie da sie oszacowac narazie...  -23% z wartosci firmy, goodwill, wartosci kary, wartosc recall etc. Niektorzy mowia ze to juz ok $60bil z firmy mniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymysl EU prawa i nienawisci do auta... niestety ... :(

 

To nie wymysł EU ani nienawiści do auta, tylko wynik badań - spaliny diesla są po prostu bardzo szkodliwe dla płuc.

I nie chodzi o pojedyncze samochody, ale o dziesiątki tysięcy w skupiskach ludności - miastach.

Mogli od razu zakazać - ale dali szansę producentom - niech poprawią skład spalin.

Diesle w samochodach osobowych powinny być zakazane. A w ciężarowych - z dodatkami typu addblue lub z LPG (LPG w dieslu znacząco poprawia spaliny).

Kiedyś wycięto dwusuwy - teraz kolej na diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wymysł EU ani nienawiści do auta, tylko wynik badań - spaliny diesla są po prostu bardzo szkodliwe dla płuc.

I nie chodzi o pojedyncze samochody, ale o dziesiątki tysięcy w skupiskach ludności - miastach.

Mogli od razu zakazać - ale dali szansę producentom - niech poprawią skład spalin.

Diesle w samochodach osobowych powinny być zakazane. A w ciężarowych - z dodatkami typu addblue lub z LPG (LPG w dieslu znacząco poprawia spaliny).

Kiedyś wycięto dwusuwy - teraz kolej na diesle.

 

Zgadzamy sie, ze Diesel jest szkodliwy  :ok: , ale ze w EU oczekuje sie od auta niemozliwych do spelniania specs to tez jest prawda. 1.6l Turbo nie moze byc jak 3.0l V6 mimo tych wszystkich podniecajacych sie tu jak da sie go tuning zrobic ... Fizyki nie oszkasz, ze 1mm metalu = 5mm, i ze 1,000 czesci ma taka sama zywotnosc jak 100  ;) 

 

 

Wezmy, tych wlascicieli 2.0l TDI - ok zaluzmy, ze nawet spelniasz normy EPA/CARB. wszystko o.k. ... ale terazDiesel nie jezdzi jak jezdzi, z 2.0l masz moze 1/2, mocy niz obecnie... kto to kupi. ...

 

Chicago Tribune podaje ze juz jest pozew zbiorwy wlascicieli i rosnie z kazda godzina ... (http://www.chicagotribune.com/business/ct-volkswagen-owners-0921-biz-20150921-story.html)

 

Najlepsze jest to, ze VAG tak naprawde nie ma pomyslu jak to naprawic ...  :no:  Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale teraz masz rzad juz Bundes Rep D - testujacy auta VW ... :phi:  - ciekawe jak to zakryja jak wyjdzie podobnie jak EPA :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ich Efficient Dynamic to w 95% kit marketingowy a wszelkie niezależne testy zużycia paliwa wykazują że producent mocno zaniża wartości rzeczywiste.

[...]

 

@@Luki - BMW X5 spelnia normy EPA bo tak przez przypadek odkryli :chipsy:  - porownali VW z X5 i wyniki wyszly ... totalnie inne... A co do twierdzonego spalania ... to ;l ;l ;l  - wiadomo ze masz racje :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.