Skocz do zawartości

temperatura cieczy


_jedrek_

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam pytanie czy jezeli silnik osiagnie temperature robocza ~90 stopni wskazowka jest dokladnie po srodku, to czy po paru minutach stania w korku mozliwe jest, ze spada na polowe z polowy?

 

Na mrozie calkiem mozliwe, W 1.8tdci tak sie dzialo jak byl wiekszy mroz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem tak nigdy ani w benzynie ani w dieslu. To w Twojej alfie czy skodzie ?

 

wlasnie ja tez nie w alfie wszystko hula skoda nie domaga. Tak myslalem, ze tak nie moze byc ale wole sie upewnic bo swiezo co termostat wymieniony. Dzis troche mrozu i temperatura spada (wczesniej sie wcale nei dogrzewala).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ja tez nie w alfie wszystko hula skoda nie domaga. Tak myslalem, ze tak nie moze byc ale wole sie upewnic bo swiezo co termostat wymieniony. Dzis troche mrozu i temperatura spada (wczesniej sie wcale nei dogrzewala).

 

Przeciez taki wspolczesny diesel na wolnych obrotach sie chyba nigdy nie dogrzeje do 90 stopni, albo bedzi trwalo to wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spada (1.6 tdci), jeśli jest włączone grzanie.

Laguna II  1,9dci i Mondeo 3 2.0 TDCI temperatura przy mrozach i włączonym ogrzewaniu spadała, wystarczyło ruszyć i przejechać kawałek i wracała do temp. roboczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grande punto 1.4 benzyna bylo to normą przy mrozach wiekszych od minus 10.

Przy temp rzedu -4,-5 bylo ok.

Natomiast jak spadalo to -15 to na trasie w czasie jazdy na 5tym biegu 100km/h wskazowka spadala na 1/4 skali.

Wowczas wystarczylo zrobic redukcje na 3ke i jechac setka kolejne 2 kilometry by znow wrocila do polowy.

Termostat byl sprawdzany w aso i nic mu nie dolegalo. Aso takich przypadkow mialo wiecej w mrozy.

Niektore auta tak maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczcie, a mi w omedze podczas jazdy na mieście włącza się wentylator na chłodnicy.

Zaznaczam, chłodnica czysta jak łza.

bo w mieście nie jedziesz cały czas 90 i więcej na godzinę. w mieście jedziesz wolniej i częściej się zatrzymujesz, w mieście uzyskujesz mniejszy przepływ powietrza przez chłodnicę niż na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczcie, a mi w omedze podczas jazdy na mieście włącza się wentylator na chłodnicy.

Zaznaczam, chłodnica czysta jak łza.

 

Zatem:

- my piszemy o zimie i mrozach, a Ty o lecie... :phi:

- masz uwalony czujnik wiatraka chłodnicy :phi:

- wyjmij karton sprzed chłodnicy - wiatrak przestanie się włączać... :hehe:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie czy jezeli silnik osiagnie temperature robocza ~90 stopni wskazowka jest dokladnie po srodku, to czy po paru minutach stania w korku mozliwe jest, ze spada na polowe z polowy?

Jeśli to grupa VAG to wskazówka na środku nie oznacza wcale 90 stopni, tylko gdzieś pomiędzy 60-95 (nie pamiętam dokładnie ile było w ELSI'e), więc całkiem możliwe jak Ci spadnie temperatura np. o 10 stopni w dół z 60 że wskazówka idzie na 1/4 skali.

Sprawdź jutro rano czy dolny wąż chłodnicy jest zimny po odpaleniu silnika, jeśli tak to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu silnika może być zimny do momentu otwarcia termostatu albo szybko zacznie robić się ciepły gdy termostat nie działa prawidłowo.

przy -10'C to moze to troche potrwać niz tylko po odpaleniu silnika ;)

myslalem ze odrazu chcesz cos sprawdzić, w ogóle w każdym aucie dolny waz to ten "ciepły" ?

w moim P1 mam wrazenie ,ze od gory do chłodnicy wlatuje ciepła woda :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy -10'C to moze to troche potrwać niz tylko po odpaleniu silnika ;)

myslalem ze odrazu chcesz cos sprawdzić, w ogóle w każdym aucie dolny waz to ten "ciepły" ?

w moim P1 mam wrazenie ,ze od gory do chłodnicy wlatuje ciepła woda :hmm:

I dobre masz wrażenie - gorący czynnik "wlatuje" od góry.

Zamknięcie dużego obiegu jest zrobione na powrocie z chłodnicy, góra jest cały czas otwarta z małym obiegiem i dlatego górny wąż może się robić ciepły chociaż nei ma przepływu przez chłodnicę.

EDIT - nie w każdym aucie, czasem termostat po prostu zamyka wypływ na górny wąż, nie wiem jak jest w Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem:

- my piszemy o zimie i mrozach, a Ty o lecie... :phi:

- masz uwalony czujnik wiatraka chłodnicy :phi:

- wyjmij karton sprzed chłodnicy - wiatrak przestanie się włączać... :hehe:;)

nie, piszę o dniu wczorajszym czy dzisiejszym, czujnik 1 biegu wentylatorów właśnie wymieniony bo NIE załączał a z kartonem NIGDY nie jeździłem bo od tego jest termostat.

OT poprostu opel to ciepłe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to grupa VAG to wskazówka na środku nie oznacza wcale 90 stopni, tylko gdzieś pomiędzy 60-95 (nie pamiętam dokładnie ile było w ELSI'e), więc całkiem możliwe jak Ci spadnie temperatura np. o 10 stopni w dół z 60 że wskazówka idzie na 1/4 skali.

 

Tak jest niemal we wszystkich współczesnych autach. Ostatnie wozy, w których skala "termometru" była liniowa (czytaj: wskazówka czuła nawet na zmianę o 2 st. C) to chyba Polonez i Uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest niemal we wszystkich współczesnych autach. Ostatnie wozy, w których skala "termometru" była liniowa (czytaj: wskazówka czuła nawet na zmianę o 2 st. C) to chyba Polonez i Uno.

Znaczy na wskaźniku 90° a a silnik może mieć 60°C :hmm:

Nie wydaje mi się...

Może mój nie jest bardzo współczesny ale od poloneza chyba nowocześniejszy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy na wskaźniku 90° a a silnik może mieć 60°C :hmm:

Nie wydaje mi się...

 

We fiaciku podczas kilkusetmetrowego zjazdu ze wzniesienia na biegu można było obserwować spadek temp. na wskaźniku, jak również dokładnie wiedziałem, kiedy w korku włączy się wiatrak chłodnicy. Dokładnie widziałem też moment otwarcia termostatu.

W obecnym bolidzie wiatrak włącza się, a wskazówka niezauważalnie drgnie do góry...

Więc można śmiało przyjąć, że w zakresie 70-110*C mój wskaźnik będzie pokazywał 90*... niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie czy jezeli silnik osiagnie temperature robocza ~90 stopni wskazowka jest dokladnie po srodku, to czy po paru minutach stania w korku mozliwe jest, ze spada na polowe z polowy?

 

Jak diesel i duże mrozy to możliwe i normalne, po prostu para idzie w ogrzewanie. Silnik pracujący na wolnych obrotach wytwarza mniej ciepła niż potrzebne do ogrzewania ot cała tajemnica.

Przy padniętym termostacie (zablokowany na pełnym obiegu) i przy obecnych temperaturach (-8/-10'C) nie zagrzał by się do 90'C w trasie nigdy.

Jechał takim dieslem z niesprawnym termostatem i na trasie 300km max co dało się wycisnąć to 80'C przy ostrym  :but:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie czy jezeli silnik osiagnie temperature robocza ~90 stopni wskazowka jest dokladnie po srodku, to czy po paru minutach stania w korku mozliwe jest, ze spada na polowe z polowy?

Niestety dokładnie taki objaw mamy w firmowych Ducato 2.3... Walczyłem z tym z pierwszym moim Ducato jeszcze na gwarancji, serwis twierdził, że wszystko jest ok, problem rzeczywiście występuje we wszystkich egzemplarzach. Pomaga patent rodem z 125p/Poloneza (do którego /patentu, nie wyrobu FSO/ na początku byłem bardzo sceptycznie nastawiony, ale okazało się, że działa) - zasłanianie chłodnicy, tyle, że nie kartonem, a w miarę estetyczną osłoną zimową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobre masz wrażenie - gorący czynnik "wlatuje" od góry.

Zamknięcie dużego obiegu jest zrobione na powrocie z chłodnicy, góra jest cały czas otwarta z małym obiegiem i dlatego górny wąż może się robić ciepły chociaż nei ma przepływu przez chłodnicę.

EDIT - nie w każdym aucie, czasem termostat po prostu zamyka wypływ na górny wąż, nie wiem jak jest w Punto.

o kurde, nie pomyslalem o tym ze moze faktycznie zamykać dół i tak blokowac przepływ, ale tak czy inaczej jak popuszcza to łatwiej chyba wymacać chłodnicę i górną rurkę niz dolną

przeciez woda nawet letnia zdązy się ostudzić przez chłodnicę  :hmm: szczególnie na obrotach biegu jałowego gdzie woda przepływa wolno a przy -10'C to łatwo wystudzic chłodnicę

 

w Punto I idą dwie rurki jedna się nagrzewa szybko i łączy się z rurką na dole od chłodnicy, a obok idzie większa na chłodnicę ;) jak sie otwiera to idzie duza i wraca duza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT poprostu opel to ciepłe auto

 

Raczej ma silnik o niskiej sprawności i dużo energii ucieka w postaci ciepła.

Objaw wychładzania się diesli jest konsekwencją wyższej sprawności tych silników i jak widać nie zawsze układ chłodzenia w odpowiedni sposób kompensuje to zjawisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dzisiaj benzyniak 1.4 zagotowal sie przy -12 stopniach na zewnatrz. Zeby bylo jeszcze ciekawiej to auto nie mialo termostatu. Wymieniony tzn zamontowany termostat, pompa wody i po 16km wskazowka ani drgnie powyzej zera, dopiero praca silnika na postoju po kilku minutach powoduje ze wskazowka odkleja sie od 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dzisiaj benzyniak 1.4 zagotowal sie przy -12 stopniach na zewnatrz. Zeby bylo jeszcze ciekawiej to auto nie mialo termostatu. Wymieniony tzn zamontowany termostat, pompa wody i po 16km wskazowka ani drgnie powyzej zera, dopiero praca silnika na postoju po kilku minutach powoduje ze wskazowka odkleja sie od 0.

 

odpowietrz układ bo ewidentnie nie działa tak jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniał termostat to raczej musiał odpowietrzyc.

Pozdrawiam BAS

 

Musiał albo i nie. Zależy jaki układ: samo odpowietrzający się czy wymagający odpowietrzenia. Do dziś pamiętam upierdliwość tego drugiego  :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniał termostat to raczej musiał odpowietrzyc.

Pozdrawiam BAS

Na pewno to musiał zapowietrzyć ;] A dalej to zależy od tego, czy zbiornik wurównawczy jest najwyzszym elementem oniegu i go samoczynnie odpowietrza, czy nie i trzeba to robić dodatkowo ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak:

Auto zlapalo 100 stopni jak sie okazalo bez termostatu.

Chlodnica byla zimna, weze dochodzace do chlodnicy rowniez. Z nawiewow lecialo zimne powietrze. Poziom plynu byl w normie.

Wstepnie wszystko wskazywalo na termostat, pozniej na pompe ktora tak jak wspomnialem byla ok, stanelo na tym ze moze poprostu plyn gdzies zamarzl.

Obecnie po wymianie termostatu i pompy auto nawet po 30km sie nie przegrzewa a wrecz odwrotnie teraz mimo nowego termostatu temperatura ani drgnie od 0, dopiero na postoju i gazem na okolo 2000obr wskazowka pomalu idzie w gore.

Jutro wymienie jeszcze czujnik od temperatury.

Pacjent to golf 4 1.4 16v.

Dodam ze auto normalnie odpala, nie dymi, weze ukladu nie puchna itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pacjent to golf 4 1.4 16v.
Dodam ze auto normalnie odpala, nie dymi, weze ukladu nie puchna itp.

 

Teoretycznie MK4 odpowietrza się sam ale prawidło powinno to wyglądać tak:

- Zalać płynu

- Ogrzewanie na max

- Odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego

- Uruchomić silnik i rozgrzać aż do włączenia się wentylatora

 

Czujnik temperatury nie jest winny w tym przypadku bo przecież na postoju wskazuje temperaturę.

Pisałeś o tym, że zagotował się pomimo braku termostatu. Czy to oznacza, ze fizycznie go nie było ?

Nie chce być złym prorokiem ale to może być UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dzisiaj benzyniak 1.4 zagotowal sie przy -12 stopniach na zewnatrz. Zeby bylo jeszcze ciekawiej to auto nie mialo termostatu.

 

 

Wiec tak:

Auto zlapalo 100 stopni jak sie okazalo bez termostatu.

 

(...ciach...)

 

Obecnie po wymianie termostatu i pompy auto nawet po 30km sie nie przegrzewa a wrecz odwrotnie teraz mimo nowego termostatu temperatura ani drgnie od 0, dopiero na postoju i gazem na okolo 2000obr wskazowka pomalu idzie w gore.

 

To jeszcze raz... Auto na początku nie miało zamontowanego termostatu (tzn. pusta obudowa bez wkładu zapewne...) i teraz go zamontowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Auto nie mialo termostatu.

Normalnie odpala, plyn czysty, weze nie puchna, nie dymi.

Ot poprostu nie majac termostatu auto nagle zlapalo okolo 100 stopni.

Jutro czeka mnie trasa 100km wiec zobaczymy

 

 

Fizyczny brak termostatu nie spowodował wzrostu temperatury do 100'C. Przyczyna była/jest gdzie indziej. Albo zapowietrzenie się układu, ewentualnie mało chłodziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury nie jest winny w tym przypadku bo przecież na postoju wskazuje temperaturę.

 

 

 

niestety, ale moze byc winny. u mnie jak padł, to załączał wentylatory od razu po odpaleniu silnika, pomimo zerowej temp. płynu.

natomiast po osiągnięciu 90st (wg. vcds) na blacie czerwona kontrolka przegrzania. termostat cały czas sprawny. po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. w moim przypadku czujnik 20pln, termostat 200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam pytanie czy jezeli silnik osiagnie temperature robocza ~90 stopni wskazowka jest dokladnie po srodku, to czy po paru minutach stania w korku mozliwe jest, ze spada na polowe z polowy?

Możliwe i normalne.

Ja się nie dziwię że wielu producentów rezygnuje ze wskaźnika temperatury płynu chłodzącego - jak ludzie mają za dużo dostępnych danych to kombinują zamiast jeździć i potem sami tworzą problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.