Skocz do zawartości

Wyposażenie dodatkowe - fanaberia czy standard


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi

Musi być:

 

- Klima

- ABS

- Czujniki parkowania

- LPG

 

Dobrze żeby było:

 

- Uchwyty na kubki

- Elektryczne szyby i lusterka

- Reszta dodatków

 

Reszta zależy od egzemplarza, ale auto ma się przede wszystkim nie psuć więc nie jestem zwolennikiem aut naszpikowanych gadżetami.

 

PS. Tak wiem, nie jestem miłośnikiem aut. Auto to dla mnie narzędzie tak jak młotek czy kombinerki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coyote, Rysiek, Radarstop...

Do tego producenci nawigacji na Andka prześcigają się w ulepszaniu i dodawaniu funkcji do, zazwyczaj darmowych, nawigacji. Fabryczne nie dość, że ubogie w funkcje, to jeszcze jednorazowa aktualizacja map kosztuje tyle, co przeciętny smartfon. Fabryczna nie ma żadnej przewagi nad zewnętrzną. Nawet to, że wbudowana to IMO wada - bo jak pojadę do lasu, to nie mogę wziąć w kieszeń i nie ułatwi mi powrotu do auta.

Fabryczne dzialaja w tunelach bo rozpoznaja ruch kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie brakuje mi dwóch opcji, czujniki przód i składane lusterka elektrycznie. Reszta jest wystarczająca. Czyli raczej standard, klima, xenony, czujniki tył, automatyczne światła, dobre nagłośnienie, tempomat, centralny itp.

Klepnięte z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne dzialaja w tunelach bo rozpoznaja ruch kol.

 

Wiele niefabrycznych radzi sobie z tunelami. Wie jaka jest dozwolona prędkość w tunelu, wie z jaką prędkością jechałeś wjeżdżając w tunel i na tej podstawie sobie szacuje gdzie jesteś. Z moich doświadczeń z tomtomem i sygicem wynika że całkiem precyzyjnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być:

  • klimatyzacja (lepiej manualna)
  • tempomat
  • podgrzewana kierownica !!!!! ważniejsze dla mnie niż podgrzewane siedzenia czy ogrzewanie postojowe, niestety mało popularne
  • czujniki parkowania
  • zestaw głośnomówiący przez BT
  • wentylowane fotele - teraz niestety wspomagam się matą wentylującą

Zupełnie niepotrzebne:

  • nawigacja - kiedyś porównywałem wbudowaną i na urządzeniu - masakra; wbudowana ze słabym oprogramowaniem i danymi, 1/10 możliwości tej na urządzeniu, do tego drogie aktualizacje. Poza tym nawigacji używam sporadycznie, głównie za granicą
  • klimatyzacja automatyczna - miałem to w wielu samochodach i nigdy się nie sprawdzało - wolę sam ustawiać intensywność chłodzenia/grzania/wentylowania
  • podgrzewane fotele - nie mam skórzanych foteli
  • skórzana tapicerka - NIEEEEEE; dopłacę byle tego nie mieć
  • automatyczne mijania - włączają się gdy przejeżdżam pod wiaduktem
  • czujnik deszczu - niech poprawią, to będzie OK
  • coming, leaving home - dla mnie zbędne, parkuję w garażu podziemnym; z tego co widzę, wielu ma to włączone, mimo że parkują przodem do ściany
  • ksenony - świecą lepiej, doświetlają zakręty, same się poziomują w zależności od prędkości i obciążenia; tyle tylko, że jest mi to zupełnie i absolutnie niepotrzebne
  • samościemniające się lusterko - działa tylko wtedy, gdy tylna szyba nie jest zasłonięta; poza tym nie używam wstecznego lusterka
  • alufelgi - są ciężkie
  • statyczne doświetlanie zakrętów
  • przeciwmgłowe przednie - mają zasięg 10m i świecą na boki
  • automatyczna skrzynia biegów - po prawie 3 latach jazdy stwierdzam, że to nie dla mnie; jeżeli kiedyś będzie to szybsze i konfigurowalne przez kierowcę, to powrócę do tego pomysłu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z racji tego że bardzo dużo jezdżę to mam prawie wszystko, za wyjątkiem:

 

- skóry (mogę bez niej żyć),

- automatu (chciałbym mieć ale z racji przebiegów uwazam to za zbędny wydatek eksploatacyjny - typu wymiana oleju np.: w DSG co 60kkm i inne)

- elektryczna klapa - wygodna ale miałem obawy o awaryjność, bagażnik otwieram kilkadziesiąt razy dziennie,

- webasto

 

Mógłbym mieć jeszcze: aktywny tempomat i asystenta martwego pola, automatyczne przełączanie świateł mijania / drogowe, wentylacja foteli.

Z ciekawostek - jeździłem E-klasą z "aktywnymi fotelami" i gdybym miał taką opcję w niższym segmencie to na pewno bym ją zamówił (jedyna obawa o awaryjność tego rozwiązania)

 

Szklany dach (uchylny i otwierany) jak zamawiałem to był fanaberią ale o korzystam nad wyraz często i w następnym aucie też będzie.

 

Generalnie korzystam ze wszystkich opcji, które zamówiłem, ale jak ktoś jeździ tylko wokół komina i sporadycznie na jakieś wycieczki to wiele gadżetów jest autentycznie zbędnych i można bez nich żyć.

 

A generalnie to każdy ma inne wymagania ;]

 

Aaaa....tego zawsze brakuje - KM - ile by ich fabrycznie nie było to się szybko człowiek przyzwyczaja ;] ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mapa, navigon się gubią. Mialem wyższy model tomtoma z aktywnym traffic-em i działało w tunelach. Fajna sprawa bo pokazywało korki, ilość czasu "zmarnowanego" i alternatywny objazd ;)

 

Właśnie taki mam i jest całkiem niezły. Natężenie ruchu lepsze ma Google maps ale ten tomtom też sobie radzi.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


automatyczne mijania - włączają się gdy przejeżdżam pod wiaduktem

 

Popsuty soft. Wiele aut potrafi wykryć tunel/wiadukt i zapala światła tylko gdy rzeczywiście trzeba.

 


ksenony - świecą lepiej, doświetlają zakręty, same się poziomują w zależności od prędkości i obciążenia; tyle tylko, że jest mi to zupełnie i absolutnie niepotrzebne

 

Do czasu aż pojeździsz autem ze zwykłymi światłami i stwierdzisz że nic nie widać.  ;)

 


przeciwmgłowe przednie - mają zasięg 10m i świecą na boki

 

Przydają się gdy widoczność jest poniżej 10m.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coyote, Rysiek, Radarstop...

Do tego producenci nawigacji na Andka prześcigają się w ulepszaniu i dodawaniu funkcji do, zazwyczaj darmowych, nawigacji. Fabryczne nie dość, że ubogie w funkcje, to jeszcze jednorazowa aktualizacja map kosztuje tyle, co przeciętny smartfon. Fabryczna nie ma żadnej przewagi nad zewnętrzną. Nawet to, że wbudowana to IMO wada - bo jak pojadę do lasu, to nie mogę wziąć w kieszeń i nie ułatwi mi powrotu do auta.

ma zasadniczą przewagę. wsiadasz - i działa. bez wyjmowania i podłączania telefonu i klikania aplikacji, jest do tego zintegrowana z audio w samochodzie, i wycisza zeby podać komunikat.

pytanie czy ficzery w androidzie przewyższają ww.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma zasadniczą przewagę. wsiadasz - i działa. bez wyjmowania i podłączania telefonu i klikania aplikacji, jest do tego zintegrowana z audio w samochodzie, i wycisza zeby podać komunikat.

pytanie czy ficzery w androidzie przewyższają ww.

 

Info o korkach i proponowanie objazdów przewyższa wszystko.  :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info o korkach i proponowanie objazdów przewyższa wszystko.  :ok:

to mają już fabryczne.

poza tym jak narazie - na bazie doświadczen z google, to tak 50/50 wogóle to informowanie i proponowanie objazdów się sprawdziło, takze dla mnie ficzer fajny, ale moze za 3-5 lat, jak dopracują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najbardziej brakuje ogrzewania resztkowego

 

oddałbym, ale nie mam jak:)

 

nie używam, bo mam też webasto i jakoś tak zawsze odruchowo na dłuższym postoju je włączam, zanim się kapnę że mam guziczek REST... użyłem może ze dwa razy przez rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafisz zabłądzić w tunelu, że Ci potrzebna nawigacja? Zresztą, z żyroskopem to i nawi zewnętrzna potrafi dobrze oceniać położenie.

A widziales/jechales kiedys tunneled dluzszym biz ten w W-wie?

Widziales tunele pod polowa miasta z 20 zjazdami??

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem wymagający, ale auto powinno mieć silnik o wystarczającej mocy, powinno nie być zbyt głośne i jako tako wyglądać. ;]

Z wypasu - klima, radio z bluetooth, tempomat, elektryka szyb, czujniki parkowania, automatyczne światła, regulacja wysokości fotela i kierownicy w dwóch płaszczyznach, podłokietnik - czyli to, co się przydaje na co dzień :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsuty soft. Wiele aut potrafi wykryć tunel/wiadukt i zapala światła tylko gdy rzeczywiście trzeba.

Nie potrafi. W pochmurny dzień i tak jest dosyć ciemno, a pod nieco szerszym wiaduktem robi się jeszcze ciemniej. Kierowca wie, że to potrwa sekundę, automat dostaje informację, że się nagle ściemniło, więc zapewne nastąpił wjazd do tunelu.

Ciekawe, jak napiszesz soft, który bez dodatkowych danych potrafi przewidzieć przyszłość.

 

Do czasu aż pojeździsz autem ze zwykłymi światłami i stwierdzisz że nic nie widać.  ;)

Jechałem jako pasażer i jako kierowca. Widać wystarczająco dużo.

 

Przydają się gdy widoczność jest poniżej 10m.  ;]

Wtedy to mogę równie dobrze czujniki parkowania przednie włączyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale google maps działa tylko w Pl. Za granicą trzeba mieć net a niestety jest strasznie drogi a żadna firma telekom nie oferuje rozsądnego pakietu ;)

 

Tomtom ciągnie jakieś śmieszne ilości danych. Kupiłem mu Nju na kartę i pakiety internetowe w EU na 3, 7 i 14 dni kosztują odpowiednio 15, 40 i 80zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie potrafi. W pochmurny dzień i tak jest dosyć ciemno, a pod nieco szerszym wiaduktem robi się jeszcze ciemniej. Kierowca wie, że to potrwa sekundę, automat dostaje informację, że się nagle ściemniło, więc zapewne nastąpił wjazd do tunelu.
Ciekawe, jak napiszesz soft, który bez dodatkowych danych potrafi przewidzieć przyszłość.

 

Potrafi. U mnie czujnik "patrzy" do przodu i jak widzi plamę światła to nie włącza oświetlenia. Jeżeli nie jedzie tuż przed Tobą TIR to sprawdza się doskonale.

Dla odmiany w Chevrolecie automat przełączał z trzysekundowym opóźnieniem. Też wystarczało chociaż działało gorzej. Mitsu możesz nawet zaparkować pod wiaduktem i nie włączy świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafi. W pochmurny dzień i tak jest dosyć ciemno, a pod nieco szerszym wiaduktem robi się jeszcze ciemniej. Kierowca wie, że to potrwa sekundę, automat dostaje informację, że się nagle ściemniło, więc zapewne nastąpił wjazd do tunelu.

Ciekawe, jak napiszesz soft, który bez dodatkowych danych potrafi przewidzieć przyszłość.

Jechałem jako pasażer i jako kierowca. Widać wystarczająco dużo.

Wtedy to mogę równie dobrze czujniki parkowania przednie włączyć.

Potrafi potrafi. W Audi zapala mi światła po kilku sekundach. Nie wiem ilu bo nigdy tego nie liczyłem ale w VW działa identycznie bo światła zapalają się po takim samym odstępie czasowym. Sprawdzone organoleptycznie na tunelach i wiaduktach w Monachium

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Karta sprawdza się na wakacje :)

PS. Ja miałem tomtoma który nie potrzebował netu wogole. Ściągał z informacji drogowych ;)

 

Z netu działa lepiej bo ciągnie też fotoradary, kontrole policji etc. Chyba że w TMC też to jest?  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mają już fabryczne.

poza tym jak narazie - na bazie doświadczen z google, to tak 50/50 wogóle to informowanie i proponowanie objazdów się sprawdziło, takze dla mnie ficzer fajny, ale moze za 3-5 lat, jak dopracują...

 

Mam Tomtoma. IMO działa dobrze tak w 80% przypadków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsuty soft. Wiele aut potrafi wykryć tunel/wiadukt i zapala światła tylko gdy rzeczywiście trzeba.

 

Nie popsuty, tylko źle zaprogramowany. Nie raz jadąc za kimś pod wiaduktem widziałem jak mu światła migały - chyba najgorzej to wychodzi francuzom z Peugeota i Citroena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popsuty, tylko źle zaprogramowany. Nie raz jadąc za kimś pod wiaduktem widziałem jak mu światła migały - chyba najgorzej to wychodzi francuzom z Peugeota i Citroena

ale o co wogóle ta dyskusja... ulepszanie softu po co?

swiatła włączą się pod wiaduktem, wyłączą się za wiaduktem - 3 sekundy. komu to przeszkadza?

a w normalnym przypadku - działa. w tunelu działa. wieczorem działa. to w czym problem?

sam fakt włączenia swiatełw dzień jest aż taki uciążliwy? dlaczego?

problemy pierwszego świata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Potrafi. U mnie czujnik "patrzy" do przodu i jak widzi plamę światła to nie włącza oświetlenia.

Więc to kwestia sprzętu, a nie softu. Są jednak takie tunele, które są bardzo krótkie i z zakrętem, że tam światła się włączają (np. zjazd z S79 na lotnisko).

Podobnie w garażu - ledwo wjadę, zaraz parkuję, a czujnik włącza światła.

 

Dwa razy na dobę mogę te światła sam zmienić - tryb auto nie jest mi potrzebny.

Niektórzy jednak - jak widać - żyć bez niego nie mogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Potrafi potrafi. W Audi zapala mi światła po kilku sekundach. Nie wiem ilu bo nigdy tego nie liczyłem ale w VW działa identycznie bo światła zapalają się po takim samym odstępie czasowym. Sprawdzone organoleptycznie na tunelach i wiaduktach w Monachium

Widocznie w skodach zastosowali jakieś szybsze czujniki. Bo pod takim wiaduktem już się włączają:

https://www.google.pl/maps/@52.2440744,20.8963831,3a,75y,63.92h,84.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxr5aR7L3s6wPNfnALcSALQ!2e0!7i13312!8i6656

Jakkolwiek mam wrażenie, że właśnie przy wyjeździe, po czym z lekkim opóźnieniem się wyłączają.

Zdarzyło mi się też, że w pochmurny dzień mijania się włączyły, po czym po niecałej minucie - wyłączyły. Natężenie światła było z grubsza bez zmian.

Od tamtej pory "auto" używam tylko w nocy - de facto jako włącznik mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Więc to kwestia sprzętu, a nie softu. Są jednak takie tunele, które są bardzo krótkie i z zakrętem, że tam światła się włączają (np. zjazd z S79 na lotnisko).
Podobnie w garażu - ledwo wjadę, zaraz parkuję, a czujnik włącza światła.

 

Tak, w takich sytuacjach włącza światła. Albo jak wjeżdżam do myjni. Elektronika nie jest doskonała.

 


Dwa razy na dobę mogę te światła sam zmienić - tryb auto nie jest mi potrzebny.
Niektórzy jednak - jak widać - żyć bez niego nie mogą.

 

Wygodne jest np. na niektórych włoskich czy francuskich trasach. Taka droga z Genui do Monaco ma chyba ze sto tuneli.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy włączam na stałe mijania.

 

Generalnie, czujnik zmierzchu to nie jest coś bez czego nie da się żyć - tu się z Tobą zgodzę. Ot, gadżet, który jedni będą lubić (i używać) bardziej inni mniej.  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, czujnik zmierzchu to nie jest coś bez czego nie da się żyć

Wg mnie, gdy światła przełączają się często (co chwila wjazd/wyjazd z tunelu), taki czujnik wręcz szkodzi. Zwłaszcza że np. ksenony (zarówno same lampy jak i przetwornica) nie przepadają raczej za zbyt częstym włączaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, gdy światła przełączają się często (co chwila wjazd/wyjazd z tunelu), taki czujnik wręcz szkodzi. Zwłaszcza że np. ksenony (zarówno same lampy jak i przetwornica) nie przepadają raczej za zbyt częstym włączaniem.

 

Właśnie jestem ciekaw. Moje mają 145kkm i jak na razie bez problemów. Zastanawia mnie ile wytrzymają.  :hmm:

 

BTW, u mnie "poganiacz" jest w biksenonie i każdorazowe mruganie w dzień to start i gaszenie tych ksenonów. Ciekawe jak to im daje w kość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widać po ilo

Właśnie jestem ciekaw. Moje mają 145kkm i jak na razie bez problemów. Zastanawia mnie ile wytrzymają.  :hmm:

 

BTW, u mnie "poganiacz" jest w biksenonie i każdorazowe mruganie w dzień to start i gaszenie tych ksenonów. Ciekawe jak to im daje w kość.

jak widać po ilości skarg na działanie ksenonów na forum - wcale nie daje w kość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widać po ilo

jak widać po ilości skarg na działanie ksenonów na forum - wcale nie daje w kość :)

 

Częściej jednak spotykałem rozwiązania gdzie "poganiacz" był w osobnym reflektorze ze zwykłą żarówką. Ale zgodzę się, że ksenony są niezwykle trwałe, Ciekawe jak będzie z ledami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświećcie mnie proszę, bo nowymi autami nie jeżdżę i chyba coś przegapiłem - nie można po prostu jeździć z włączonymi światłami?

 

Pomijając wszystkie inne aspekty, tak jest po prostu wygodniej i bezpieczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświećcie mnie proszę, bo nowymi autami nie jeżdżę i chyba coś przegapiłem - nie można po prostu jeździć z włączonymi światłami?

 

Pomijając wszystkie inne aspekty, tak jest po prostu wygodniej i bezpieczniej...

 

Można, ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściej jednak spotykałem rozwiązania gdzie "poganiacz" był w osobnym reflektorze ze zwykłą żarówką. Ale zgodzę się, że ksenony są niezwykle trwałe, Ciekawe jak będzie z ledami.

no bo kiedyś długie były osobną - zwykłą żarówką. a mijania - xenon (tak mam w E38). bixenon to dużo lepsza opcja... bo swieci cały czas ten sam "jarznik" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tak jest po prostu wygodniej i bezpieczniej..."

 

Wygodniej jest jak coś się robi samo.  ;]

 

Z tym czy bezpieczniej to nie wiem. Wpływ stosowania oświetlenia w dzień na bezpieczeństwo jest w ogóle dyskusyjny a już różnica między dziennymi a mijania chyba nie była nigdy przedmiotem badań pod kątem bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo kiedyś długie były osobną - zwykłą żarówką. a mijania - xenon (tak mam w E38). bixenon to dużo lepsza opcja... bo swieci cały czas ten sam "jarznik" :)

 

Zauważyłem jednak że starsze ksenony dłużej startowały zanim się rozjarzyły do pełnej jasności. Może to była przyczyna dla której stosowano osobne poganiacze, nawet przy biksenonach (brat w Passacie B6 tak ma). Nowe są białe już po sekundzie albo jeszcze szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jednak że starsze ksenony dłużej startowały zanim się rozjarzyły do pełnej jasności. Może to była przyczyna dla której stosowano osobne poganiacze, nawet przy biksenonach (brat w Passacie B6 tak ma). Nowe są białe już po sekundzie albo jeszcze szybciej.

cóż... niestety niedługo wcisną wszystkim tandetę z chin o nazwie LED... gdzie wszystkie niemieckie gazety napiszą, że są WOW vs Ksenon i wogóle wyrywają z butów... ludzie to łykną, bo będą "takie ładne, amerykańskie"... i nakupują...

a potem co 5 lat będzie trzeba nową lampę za 4 tysia wstawić, jak się coś przepali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany dach (uchylny i otwierany) jak zamawiałem to był fanaberią ale o korzystam nad wyraz często i w następnym aucie też będzie.

\

 

Dobrze słyszeć, bo się zastanawiałem kilka razy i nie mogłem finalnie dojść ze sobą do porozumienia.

Już któraś osoba chwali czyli kierunek obrany  :oki:

 

Dobra, rozpiszę się jednak trochę, bo trzeba się dzielić doświadczeniami.

 

ABS, ESP i inne 3 literowe w dupowozie jak najbardziej na tak, poduszki też, im więcej tym lepiej.

 

Automatyczna klima - genialne w swojej prostocie, jak wsiadam do auta bez "auto" to irytujące jest kręcenie co chwilę i regulowanie.

Szczególnie w górskim terenie, gdzie nasłonecznienie skacze z kilometra na kilometr i różnice temperatur również są bardzo duże.

 

Bi-xenon + aktywne doświetlanie/sterowanie - piękna sprawa! Pierwszy raz mam ksenony, do tego skrętne i aktywnie doświetlające.

Naprawdę robi to robotę, szczególnie na krętych górskich drogach, wyższych prędkościach itd.

 

Sterowanie radia i telefonu z kierownicy - dziwię się jak czytam, że jest komuś zbędne. To jest mus :)

 

Fotel z pamięcią - jeśli dwie osoby jeżdżą na zmianę to również nieoceniona sprawa, 5 sekund i fotel i lusterka ustawione, oprócz wstecznego  :phi:

 

Czujnik deszczu - nie widzę wad, wydaje się dopracowane już, działa zadziwiająco dobrze. Uważać tylko trzeba jak przymarznięte coś na szybie, by wyłączyć manetką auto.

 

Czujnik zmierzchu i automatyczne drogowe - również wszystko ok, na plus. Automatyczne drogowe do lekkiej poprawy, bo są sytuacje gdy się gubi lekko.

Kreta droga, pagórki lub słupy w polu z czerwonymi lampkami  :phi:

 

Aktywny tempomat - również rewelacja, choć w mojej ocenie jeszcze do dalszej poprawy, o ile to możliwe. Życzyłbym sobie większej płynności, czasami zgubi się na ostrych zakrętach, no ale na ten moment tak musi to działać. Tak naprawdę stworzone na autostrady i tam się sprawdza bardzo dobrze.

Natomiast ja używam sporo na krajówkach i lokalnych  ;)

 

Wbudowana NAVI - tu 50/50 z jednej strony fajne, z drugiej ideałem będzie google maps na ekranie wbudowanym. I w tym kierunku zmierzamy.

 

Podgrzewana przednia szyba - tego mi brak i w kolejnym będzie!

 

"Asystent martwe pole" - nie mam ale to jak najbardziej ma sens.

 

Asystenci parkowania - mi osobiście zbędni.

 

Asystent pasa ruchu - nie mam, nie znam, obawiam się rozleniwienia za dużego  :)

 

Ściemniające lusterko wsteczne:oki:

 

Automat - do dupowozu malina  ;]

 

Skórzane tapicerki - to nie dla mnie chyba ale alcantarę chętnie.

 

Grzane fotele i kierownica - nie mam, jestem 50/50 ale jak będzie z auta nie wygonię.

 

Fotel z masażami - nie mam ale bardzo chętnie przyjąłbym na pokład.

 

Kamera cofania - nie mam i nie czuję mięty ale nie mówię nie.

 

Poświetlenie kokpitu - i przestrzeni między fotelami, takie delikatne w trakcie jazdy z sufitu, nie wiem jak to się nazywa ale to jest dobra rzecz.

 

WEBASTO - nie mam i ogólnie niekoniecznie potrzebuję, ale bajer fajny.

 

Dobra, starczy  :facepalm:  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, u mnie "poganiacz" jest w biksenonie i każdorazowe mruganie w dzień to start i gaszenie tych ksenonów. Ciekawe jak to im daje w kość.

Bez sensu - mryga się przez ułamek sekundy, ksenon wtedy ledwo świeci.

U mnie jest zwykła żarówka + przy mijania zmieniają kąt świecenia.

Mam D2S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.