Skocz do zawartości

Włochy - reaktywacja czyli Alfa i Fiat


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

Widzieliście te dwa linki?

http://www.alfaromeo.pl/content/dam/alfaromeo/pl/pl/form/gab/download/Cennik_Giulia_Giulia_Quadrifoglio.pdf

http://cenniki.fiat.pl/cenniki/fiat/124%20Spider/124_Spider_cennik_RP2016.pdf

 

Wg mnie to najfajniejsze pdf'y ostatnich lat. Alfa wreszcie pokazała Giulię, cennik i wersje. Bardzo podoba mi się to, że są tylko dwa pakiety (Giulia i Giulia Super) w cywilnych wersjach, a nie 6 pakietów plus 88 opcji...chociaż tych ostatnich nie jest mało. Cena niezła jak na wysoką akcyzę (ma być jeszcze niskoakcyzowa benzyna), ale haczyk jest w wyposażeniu. Wielu elementów nie ma w serii, które klient passatowy must have, ale mnie się to bardzo podoba. Bo w serii mamy co? RWD!

Doskonały wybór lakierów, koloru zacisków hamulcowych czy felg od 16 do 19". Długo...oj długo byłaś Alfo na tym zwolnieniu lekarskim...

 

Drugi pdf to Mazda MX-5 z silnikiem Fiata. Bardzo, bardzo fajna opcja dla klientów Mazdy, którzy wolą mieć "dmuchawę" w silniku. 140 KM we Fiacie i 170 KM w Abarcie. Jasne, że jest to robienie roadstera po kosztach, ale w najlepszy, możliwy sposób.

 

Plany są takie, że nowa Giulietta będzie miała RWD, a nowe SUVy Alfy będą tylnonapędowe z opcją dołączenia przodu. Brawo, brawo, brawo! Jeśli nasi piłkarze będą się inspirować historią włoskiej motoryzacji, zostaną mistrzami europy. ;]

Teraz tylko czekać na PRAWDZIWĄ 500-kę z silnikiem z tyłu i można będzie mówić, że Fiat/Alfa to najlepsze auta na świecie.

A ja, głupi kupiłem włoski skuter zamiast włoskiego auta. :facepalm:

 

Jednak na pewno...gdybym był na kupnie nowego auta, pierwsze kroki bym skierował do salonu Alfy. Chociaż i tak pewnie pójdę...bo jak ktoś z Toi Toi'a robi Sheratona to warto powiedzieć mu "wow, dobra robota". :ok:

 

A czy garaż Giulia + 124 Spider nie ma znamion garażu marzeń? Wg mnie ma.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Na cześć AR, nowy avatar. Daczyjko...sorry...ale ona zasłużyła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu ta Alfa. Tylko wersja RWD, albo klekot albo bardzo mocna benzyna. Ceny raczej kiepski.

Jak dla mnie auto typowe dla zakochanych amatorów włoszczyzny. Hitu nie będzie.

 

Dokladnie, brak sensownego silnika.

Diesel w Alfie to zart, a noPB kosztuje chore pieniadze ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, brak sensownego silnika.

Diesel w Alfie to zart, a noPB kosztuje chore pieniadze ;]

 

Ma być jeszcze 1.8 turbo, pewnie około 200KM i to będzie sensowny wybór do tego auta. Bo same diesle to faktycznie żart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tylko wersja RWD

Aż(!) wersja RWD. :)  Ale będą Julki "quattro".


albo klekot albo bardzo mocna benzyna.

Będzie też słabsza, niskoakcyzowa benzina.


Jak dla mnie auto typowe dla zakochanych amatorów włoszczyzny. Hitu nie będzie.

Oby nie było hitu. Niech będzie tylko opłacalnie. Natomiast chodzi o to, że zakochany amator włoszczyzny kupi nawet stek z psa jeśli będzie na nim napisane "pizza", a ten samochód jest dla wszystkich ludzi, którzy lubią samochody. Tyle.


noPB kosztuje chore pieniadze

A nie jest to przypadkiem najtańsze auto na rynku, które osiąga 300 km/h?


No i co to jest skóra PCV?

To jest skóra, za którą nie cierpiała żadna świnia, krowa, byk czy mamut. :hehe:  Czyli każda "skóra" jako opcja fabryczna w autach tej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Aż(!) wersja RWD. :) Ale będą Julki "quattro".

 

Aż ? Sorry, ale ja już wolę FWD w takim (przeciętnym) aucie.

 


Będzie też słabsza, niskoakcyzowa benzina.

 

Wtedy pogadamy, jak będzie dostępna i będzie cena. O tej Alfie słychać od dawna, sam rozglądałem się za nowymautem na przełomie roku. Zagladałem na stronę Alfy ale tam nic nie było tylko przekierowanie na jakąś mizerną włoską stronę z kilkoma zdjęciami. Po pół roku widzę, że niby jest ale w mocno okrojonym wyborze za to z  dość wygórowaną ceną.

 


Oby nie było hitu. Niech będzie tylko opłacalnie. Natomiast chodzi o to, że zakochany amator włoszczyzny kupi nawet stek z psa jeśli będzie na nim napisane "pizza", a ten samochód jest dla wszystkich ludzi, którzy lubią samochody. Tyle.

 

Pełna zgoda i tak to będzie wygląć. Pytanie czy dla Alfy da to przetrwanie i co na to Fiat

.


To jest skóra, za którą nie cierpiała żadna świnia, krowa, byk czy mamut. :hehe: Czyli każda "skóra" jako opcja fabryczna w autach tej klasy.

Czyli to nie premium :phi: , nie rzucające auto na kolana, nie tanie .. pewnie będzie przez to unikatowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem dokładniej.

Może nawet diesla bym zniósł z tym automatem 8 biegowym. BTW to automat od BMW? ZF?
 

Tylko rabaty muszą dać w okolicy 20%, bo trzeba by wszystkie te pakiety dorzucić, by to auto miało sens jako dupowóz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co to jest skóra PCV? ;l

Wow - faktycznie oferują tapicerkę ze skóry z plastikowej krowy  :hehe:

Piękny samochód.... ale co za geniusz w FAP przygotowywał broszurę  :facepalm:

 

Największym problemem tego auta jest paleta silników - dla zwykłego klienta są tylko dyszle. Wersja benzynowa jest chyba tylko dla poszukujących substytutu M3, RS4, C 63 AMG  :no:

 

124 spider Lusso wygląda obłędnie - duzo lepiej od MX-5. Cena też jest rozsądna, ale o dziwo wyższa niż MX-5  :hmm: . A ktoś wie gdzie to to produkują - w Japonii (jak mazdę), czy w Italii Luigi siesta ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście te dwa linki?

http://www.alfaromeo.pl/content/dam/alfaromeo/pl/pl/form/gab/download/Cennik_Giulia_Giulia_Quadrifoglio.pdf

http://cenniki.fiat.pl/cenniki/fiat/124%20Spider/124_Spider_cennik_RP2016.pdf

 

Wg mnie to najfajniejsze pdf'y ostatnich lat. Alfa wreszcie pokazała Giulię, cennik i wersje. Bardzo podoba mi się to, że są tylko dwa pakiety (Giulia i Giulia Super) w cywilnych wersjach, a nie 6 pakietów plus 88 opcji...chociaż tych ostatnich nie jest mało. Cena niezła jak na wysoką akcyzę (ma być jeszcze niskoakcyzowa benzyna), ale haczyk jest w wyposażeniu. Wielu elementów nie ma w serii, które klient passatowy must have, ale mnie się to bardzo podoba. Bo w serii mamy co? RWD!

Doskonały wybór lakierów, koloru zacisków hamulcowych czy felg od 16 do 19". Długo...oj długo byłaś Alfo na tym zwolnieniu lekarskim...

 

Drugi pdf to Mazda MX-5 z silnikiem Fiata. Bardzo, bardzo fajna opcja dla klientów Mazdy, którzy wolą mieć "dmuchawę" w silniku. 140 KM we Fiacie i 170 KM w Abarcie. Jasne, że jest to robienie roadstera po kosztach, ale w najlepszy, możliwy sposób.

 

Plany są takie, że nowa Giulietta będzie miała RWD, a nowe SUVy Alfy będą tylnonapędowe z opcją dołączenia przodu. Brawo, brawo, brawo! Jeśli nasi piłkarze będą się inspirować historią włoskiej motoryzacji, zostaną mistrzami europy. ;]

Teraz tylko czekać na PRAWDZIWĄ 500-kę z silnikiem z tyłu i można będzie mówić, że Fiat/Alfa to najlepsze auta na świecie.

A ja, głupi kupiłem włoski skuter zamiast włoskiego auta. :facepalm:

 

Jednak na pewno...gdybym był na kupnie nowego auta, pierwsze kroki bym skierował do salonu Alfy. Chociaż i tak pewnie pójdę...bo jak ktoś z Toi Toi'a robi Sheratona to warto powiedzieć mu "wow, dobra robota". :ok:

 

A czy garaż Giulia + 124 Spider nie ma znamion garażu marzeń? Wg mnie ma.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Na cześć AR, nowy avatar. Daczyjko...sorry...ale ona zasłużyła...

 

Ta Alfa pogrzebie tą markę. Za maks 3-4 lata Alfa Romeo zbankrutuje, albo będzie własnością Chińczyków.

Znowu silniki diesla i brak benzyny. To samo było w 159. Tylko że 159 lepiej wyglądała.

"Hej, mam fajną Alfę, posłuchaj tylko tego silnika"  ;l

 

Co do Fiata. Totalny bezsens kupić fajną Mazdę i serwisować ją w ASO Fiat. Trudno o bardziej poroniony pomysł  :hehe:

Dobra opcja na auto używane. Serwis u Mietka, a Fiat jednak od Mazdy deko ładniejszy. Awaryjność zapewne jak u Mazdy  :ok:  Jest też szansa że taki Fiat będzie mniej rdzewieć niż bliźniak z Japonii. Nie wiem jednak czy przypadkiem z jednej taśmy to zjeżdżać nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście te dwa linki?

http://www.alfaromeo.pl/content/dam/alfaromeo/pl/pl/form/gab/download/Cennik_Giulia_Giulia_Quadrifoglio.pdf

 

 

Wg mnie to najfajniejsze pdf'y ostatnich lat. Alfa wreszcie pokazała Giulię, cennik i wersje. Bardzo podoba mi się to, że są tylko dwa pakiety (Giulia i Giulia Super) w cywilnych wersjach, a nie 6 pakietów plus 88 opcji...chociaż tych ostatnich nie jest mało. Cena niezła jak na wysoką akcyzę (ma być jeszcze niskoakcyzowa benzyna), ale haczyk jest w wyposażeniu. Wielu elementów nie ma w serii, które klient passatowy must have, ale mnie się to bardzo podoba. Bo w serii mamy co? RWD!

Doskonały wybór lakierów, koloru zacisków hamulcowych czy felg od 16 do 19". Długo...oj długo byłaś Alfo na tym zwolnieniu lekarskim...

 

Przejrzyj ten cennik jeszcze raz - tam jest 14 pakietow  ;l i multum dodatkowych opcji wymagajacych doplaty (te juz sobie sam policz).

Ogolnie zawracanie glowy - BMW F30 bedzie lepsze pod kazdym wzgledem, zapewne rowniez cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pogardziłbym takim garażem :)

Jeszcze do tego jako zabawka albo wózek na zakupy - 500-tka :)

Moim zdaniem w takim garażu jest wszystko na bakier. Samochód który ma miec moc jest z silnikiem 140 koni a samochód który ma byc wygodny i komfortowy jest sportowy. Wszystko na odwrót. Mój garaż marzeń ma zupełnie odwrotne rozwiazanie - samochód z czterema drzwiami ma 350 KM i jest cichy i wygodny a samochód z dwoma i zdejmowanym dachem ma 460 KM i jest głośny i dziki.

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sorry, ale ja już wolę FWD w takim (przeciętnym) aucie.

No to Passatów i Mondeów stoi po placach, że nic tylko brać. Giulia będzie do jazdy, a te flotowozy do przemieszczania się.


Pytanie czy dla Alfy da to przetrwanie i co na to Fiat

Przetrwanie Alfy zależy od SUVów. Natomiast C i D RWD nadaje tej marce właściwy klimat, styl i smak. Jeśli Alfa wyjdzie z tego z tarczą, będzie działała mobilizacyjnie na innych producentów, a to sprawi radość tylko nam - klientom.


Czyli to nie premium

Premium już nic nie znaczy...podobnie jak "gwiazda". Gwiazdą i premium się zostaje...po czasie...za zasługi. A nie, że ktoś powie czy raz go pokażą w Dzień Dobry TVN.


A ktoś wie gdzie to to produkują - w Japonii

W Japonii.


Ta Alfa pogrzebie tą markę. Za maks 3-4 lata Alfa Romeo zbankrutuje, albo będzie własnością Chińczyków.
Znowu silniki diesla i brak benzyny. To samo było w 159. Tylko że 159 lepiej wyglądała.

Alfa chciała naśladować VW...nie udało się. Teraz chce naśladować BMW. Wszystko w ich rękach. 159-ka zrobiła tyle dobrego, że ludzie zaczęli wierzyć, iż Alfa nie musi lawetować non stop. Bezawaryjność 159 + technika Giulii = sukces. Może nie dla klientów VW/Opel/Ford/Skoda. Ale dla tych co lubią Mazdę, Hondę, BMW...


Przejrzyj ten cennik jeszcze raz - tam jest 14 pakietow 

Tak...do dokupienia. Ale nie ma odmian Comfort, Style, Premium, Prestige, Elegance itp.


 i multum dodatkowych opcji wymagajacych doplaty (te juz sobie sam policz).

Każda, dokupiona opcja będzie zabijać duszę i klimat AR. Mnie się podoba, że dają wybór i Giulia może być skromna, elegancka i dynamicznie niepozorna. No i doskonale wiedzą, że na maniakach opcji must have będą zbijać kokosy i to jest sprytne.


Ogolnie zawracanie glowy - BMW F30 bedzie lepsze pod kazdym wzgledem, zapewne rowniez cenowym.

BMW zawsze będzie lepsze w syntetycznie - plastikowej, niemieckiej filozofii. We włoskich metropoliach zdecydowanie bardziej śmierdzi niż w Monachium, ale nie znaczy, że są gorsze.


Samochód który ma miec moc jest z silnikiem 140 koni a samochód który ma byc wygodny i komfortowy jest sportowy.

Samochód, który ma dawać fun ma niską masę, a samochód, który ma być limuzyną potrafi przerazić. I to są emocje! Ty piszesz o niemieckim ordnungu, w którym pocimy się z emocji na wyraźne hasło "teraz". :phi:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Passatów i Mondeów stoi po placach, że nic tylko brać. Giulia będzie do jazdy, a te flotowozy do przemieszczania się.

 

 

Gdzie one tak stoją ?? Na Passata czekasz minimum 4 miesiące, a typowy flotowóz czyli Superb to prawie rok czekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj ten cennik jeszcze raz - tam jest 14 pakietow  ;l i multum dodatkowych opcji wymagajacych doplaty (te juz sobie sam policz).

Ogolnie zawracanie glowy - BMW F30 bedzie lepsze pod kazdym wzgledem, zapewne rowniez cenowym.

Oprawa marketingowa i te konfiguracje, pakiety, to jest to co mogliby trochę ogarnąć, bo zniechęcająco to wygląda  :ok:

Jeżeli weźmiemy pod uwagę jakość wykonania, wartość przy odsprzedaży to tak -  dość prawdopodobne, że masz rację i BMW będzie lepszym wyborem. Na szczęście nie wszyscy, którzy mają odpowiednią porcję gotówki patrzą tylko na to i dzięki temu na rynku jest miejsce dla takich samochodów jak Giulia czy Jaguar XE (jakby w ogóle miejsca nie było ,to by się producenci nie trudzili z wprowadzeniem tych modeli - najwidoczniej jednak ich analizy mówią, że można na tym zarobić). Alfa oferuje styl jakiego konkurencja nie ma i nigdy nie będzie tak pospolita jak BMW 3/ Audi A4/ Merc C. To są samochody dla innych klientów.

Alfie na pewno nie będzie łatwo, bo nie ma normalnych silników benzynowych i nie ma wersji sportwagon (która akurat w przypadku 156 i 159, moim zdaniem była ładniejsza niż sedan). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No to Passatów i Mondeów stoi po placach, że nic tylko brać. Giulia będzie do jazdy, a te flotowozy do przemieszczania się.

 

Nie tylko Passatami Polska stoi ;) . Czy Giulia będzie do jazdy ? IMHO nie w szczególności w kraju gdzie zima potrafi trwac 1/3r.

Nie wiem czy to nie ty kiedyś głosiłeś teorię, że nowy Twingo będzie hitem (była na AK długa dyskusja), bo ciekawy i bo RWD !

I co .. i nic. Nie poprawiło to statystyk sprzedaży, nawet do top5 się nie załapał:

http://www.motofakty.pl/artykul/jakie-nowe-auta-kupuja-polacy-przeglad-segmentow-1.html

 

IMHO Giulia to będzie kolejny niewypał FIATa, niby miało być lepiej, niby ładniej a widzę, że wychodzi jak zawsze .. brak silników, duża cena, brak wyboru napędu, itd. Na samych fanach znaczka nie pojadą za daleko. Za tą cene jest sporo aut, kótre dają fun i kosztuja podobnie lub mniej i niekoniecznie trzeba się katować dieslem.

 


Premium już nic nie znaczy...podobnie jak "gwiazda". Gwiazdą i premium się zostaje...po czasie...za zasługi. A nie, że ktoś powie czy raz go pokażą w Dzień Dobry TVN.

 

Zgoda, ale przekonaj mniej dlaczego mam kupić taką Alfę w czym ona jest lepsza, w czym się wyróżnia ? Materiałami ? Wnętrzem ? wyglądem ?Wlaściwościami ? Może ceną czy wyposażeniemi ?

Sam napęd to za mało (co akurat dla mnie jest sporym minusem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No to Passatów i Mondeów stoi po placach, że nic tylko brać. Giulia będzie do jazdy, a te flotowozy do przemieszczania się.

 

Pokaż no to palcem te place.

Passerati na zamówienie i terminy jak w PRLu, a "bliźniaczy" Superb to pół roku albo i rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Fiata. Totalny bezsens kupić fajną Mazdę i serwisować ją w ASO Fiat. Trudno o bardziej poroniony pomysł  :hehe:

 

Zależy od miejsca :nie_wiem:  - u mnie w mieście akurat bardzo dobry pomysł, zdecydowanie większa szansa na kompetetny serwis.  :phi:

 

Inna sprawa, że Mazda i Fiat różnią się silnikami - i akurat konfiguracja Mazdy moim zdaniem wydaje się fajniejsza, niż doładowany silnik Fiata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


IMHO Giulia to będzie kolejny niewypał FIATa, niby miało być lepiej, niby ładniej a widzę, że wychodzi jak zawsze .. brak silników, duża cena, brak wyboru napędu, itd

 

Ja bym się nie rozpędzał w osądach patrząc po cenniku. Po pierwsze pewnie silnik benzynowy niedługo się pojawi. Po drugie duża cena w porównaniu z czym? Jakimś konkrentym BWM? Jakim? Ile ono kosztuje?

Nie wychodzi "jak zawsze" bo ostatnie lata koncern FCA jeśli chodzi o marki europejskie działał na przetrwanie, skupiając się bardziej na innych rejonach świata. Teraz wraca do Europy. I nie można osądzić jak wychodzi dopóki się tym samochodem człowiek nie przejedzie, nie porówna i nie będzie miał własnych doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie rozpędzał w osądach patrząc po cenniku. Po pierwsze pewnie silnik benzynowy niedługo się pojawi. Po drugie duża cena w porównaniu z czym? Jakimś konkrentym BWM? Jakim? Ile ono kosztuje?

Nie wychodzi "jak zawsze" bo ostatnie lata koncern FCA jeśli chodzi o marki europejskie działał na przetrwanie, skupiając się bardziej na innych rejonach świata. Teraz wraca do Europy. I nie można osądzić jak wychodzi dopóki się tym samochodem człowiek nie przejedzie, nie porówna i nie będzie miał własnych doświadczeń

 

Z czymkolwiek z segmentu D: Passat, Mondeo, Mazda 6, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czymkolwiek z segmentu D: Passat, Mondeo, Mazda 6, itd.

 

Wszystkie te auta są przednionapędowe, ewentualnie są wersje 4x4, więc odczucia z jazdy będą całkiem inne, więc nie za bardzo jest to jak porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód, który ma dawać fun ma niską masę, a samochód, który ma być limuzyną potrafi przerazić. I to są emocje! Ty piszesz o niemieckim ordnungu, w którym pocimy się z emocji na wyraźne hasło "teraz". :phi:

pzdr

Wersji Giulii z 503 KM silnikiem sie bedzie sprzedawało bardzo niewiele. A wersja z dieslem może co najwyżej przerazić brakiem przyspieszenia. Do tego na rynku jest spora konkurencja - za podobne pieniądze masz C63AMG S z taka sama mocą, lepszymi osiągami, ładniejszym wnętrzem i mniejsza utrata wartości. Możesz tez zaoszczędzić sporo kasy i kupić M3 o podobnych osiągach ale znacznie lżejsze. Alfa jest droga, ciężka i brzydka.

A wracając do Fiata - mała masa nie musi oznaczać rachitycznego silniczka od kosiarki. Ten Fiat, podobnie jak jego Mazdowa wersja bedzie cierpiał na niedobór mocy - to samo spowodowało słaba sprzedaż Toyoty GT86. Dlaczego wiele lat temu Honda umiała zrobić równie lekki i mały samochód z 240 Km silnikiem? Tak, wiem, ekologia - wszelkie podatki i ograniczenia powodują ze samochody dają coraz mniej przyjemności z jazdy. Ale nie udawajmy ze to jest OK!

Ten podpis wszystkim się znudził!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gdzie one tak stoją ?? Na Passata czekasz minimum 4 miesiące, a typowy flotowóz czyli Superb to prawie rok czekania.

Na wydziwiane wersje na pewno się czeka, ale ogłoszenia mówią, że są sztuki od ręki z placu...czy kłamią?


IMHO nie w szczególności w kraju gdzie zima potrafi trwac 1/3r.

Niedługo hasło "zimowanie motocykla" będzie wspomnieniem jak "kartki na mięso" więc nie wierzę w zimę. :(


Nie wiem czy to nie ty kiedyś głosiłeś teorię, że nowy Twingo będzie hitem (była na AK długa dyskusja), bo ciekawy i bo RWD !
I co .. i nic. Nie poprawiło to statystyk sprzedaży, nawet do top5 się nie załapał

Ja nie głosiłem, że będzie hitem. Głosiłem pochwałę dla twórców za odwagę i pokazywałem, że trzeba to doceniać. Moje teksty są pod hasłem "bądźmy odpowiedzialnymi klientami", a nie "jesteśmy odpowiedzialnymi klientami".


IMHO Giulia to będzie kolejny niewypał FIATa, niby miało być lepiej, niby ładniej a widzę, że wychodzi jak zawsze .. brak silników, duża cena, brak wyboru napędu, itd.

Może będzie, może nie...ale liczy się co producent chce dać klientowi. Mogli zrobić piękne nadwozie, a pod spodem schować Fiata Tipo. Poszli inną drogą. Nieważne gdzie skończą, z mojej strony wielki, wielki szacunek. Jasne, że opłaca się robić śmietnik a'la 159. Ale to nie ja powiedziałem "koniec z tym". Jeśli klienci tego nie docenią, tylko i wyłącznie klienci będą z tego powodu cierpieć. Nikt inny.


przekonaj mniej dlaczego mam kupić taką Alfę w czym ona jest lepsza, w czym się wyróżnia ?

Nie przekonam Cię jeśli nie zrozumiesz, że ideałem do którego moto-świat ma dążyć nie jest syntetyczne wyizolowanie od wszelkich skutków przemieszczania się pojazdu. Oczywiście możesz tego wymagać, ale wtedy zapomnij o Alfie i idź w kierunku Audi i ogólnie pojętego, niemieckiego stylu. Niemcy są w tym konsekwentni i dobrzy. Alfa ma natomiast za zadanie efekty uboczne jazdy zamieniać w przygodę i atrakcyjne, fizyczne i emocjonalne przeżycie. Ma być szczypta niedoskonałości, historii i rozgardiaszu. W życiu BMW czy Mercedes nie pozwolą sobie, żeby ktoś był od nich doskonalszy w mierzalnym wymiarze bezpieczeństwa i izolacji od drogi. Ale tylnonapędowe BMW nie może mieć monopolu na jakość prowadzenia z tym związaną. Chociaż już nie czując konkurencji i traktując swoich klientów jak idiotów (skoro nie wie jaki ma napęd to debil więc zamiast nauczyć klientów przeżywać wartość napędu RWD, robią FWD bo...się opłaci) BMW odpuszcza...

Alfa może z tego skorzystać. Skoro BMW uważa, że niewykształconego lepiej kopnąć w tyłek niż go wykształcić to może Alfa będzie umiała to zrobić?

Poza tym. Kto ma interes w tym, żeby Alfa była lubiana WŁAŚNIE DLATEGO, że ma RWD i wysoką moc i duże silniki? Odpowiedzcie wszyscy na to pytanie.

 

Nowa Giulia jest także symbolem zmian, w które ja wierzę. Większość nie, ale ten symbol jest istotny. Ta zmiana polega na tym, że wartości pewnego stylu, klimatu kojarzonego z danym krajem czy miejscem nie wynikają z wyglądu. Nie ze znaczka. Wynikają z czystej techniki, która przenosi efekty uboczne jazdy wprost na tyłek i ręce kierującego, a odczucie na tyłku i rękach rodzi już emocje w sercu...czy tam fani VW powiedzą w mózgu. ;)

Właśnie dlatego jestem tak wielkim wrogiem Alf typu 156, 159, 147 czy Giulietty. Ktoś powie, że są takie śliczne jak nogi 17-letniej Włoszki. I co z tego? Jak nie da się tego przeżyć. Przecież te auta były jak Passaty...tylko mniej awaryjne. :hehe: To było takie sztuczne, takie nieprawdziwe i ja uważam, że nawet szkodliwe społecznie. Uważam, że w głowie właściciela takich Alf tworzy się poczucie wyższości nad właścicielem flotowozu. Na jakiej podstawie? Na pewno chciałby czuć się lepiej...ale się nie czuł. Nie miał do tego podstaw bo technika, która odpowiadała za kreowanie tego poczucia była oplowsko-passatowa. Więc wymyślało się...nudny Passat...głupi Niemiec...ale po co? Jeśli emocje są prawdziwe i tylko Twoje, nie obchodzi Cię co ma ktoś inny bo pławisz się w tych emocjach i masz  :) na twarzy.

 

Alfa Romeo nie będzie marką dla milionerów. Nie będzie też konkurencją dla Skód przy sprzedaży dla flot. Ale może być marką dla ludzi, którzy po prostu wolą do Paryża pojechać niż polecieć samolotem. Niech Alf będzie mało, niech robią biznes a'la Porsche - klepiemy SUVy, żeby móc klepać 911. Bo takie Porsche w tej klasie cenowej jest rynkowi potrzebne. Alfa do tego nadaje się idealnie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


są sztuki od ręki z placu

 

"Sztuki" słowo klucz  ;]

 


iedługo hasło "zimowanie motocykla" będzie wspomnieniem jak "kartki na mięso" więc nie wierzę w zimę.

 

Cykle są 7 letnie, także jeszcze 2 lata i zimy wrócą  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od miejsca :nie_wiem:  - u mnie w mieście akurat bardzo dobry pomysł, zdecydowanie większa szansa na kompetetny serwis.  :phi:

 

Inna sprawa, że Mazda i Fiat różnią się silnikami - i akurat konfiguracja Mazdy moim zdaniem wydaje się fajniejsza, niż doładowany silnik Fiata. 

 

Słyszałem że ASO Suzuki czasem potrafi przebić ASO Fiata, ale żeby Mazdy?  ;]

 

Przez długi okres posiadania Fiatów, znalazłem dosłownie jedno ASO jako takie. Jeździłem kawał za Warszawę i jechałem później w korkach do roboty, żeby tylko auto na przegląd zostawić. A i tak nie obyło się bez kilku fuszerek.

W innych ASO zawsze żałowałem że się pokusiłem. Albo coś porysowane, albo "zginęło", albo zwyczajnie coś innego zepsuli.

 

Jako ciekawy przykład dam Carserwis. Odebrałem Seicento i po kilku kilometrach zauważyłem że w lampce na podsufitce.....pływa woda  ;l

Miałem w tym aucie dach szmaciany i widać go jakoś zostawili na deszczu otwartego (nie wiem czy wtedy zima nie była i może to był akurat śnieg  ;] )

 

Innym razem w Punto w serwisie na Malowniczej w Wawie, miałem obite auto z boku  ;]

 

A tak, to standardzik w postaci wymieniania rzeczy których nie zamawiałem. Ciekawostką w innym jeszcze serwisie była wymiana wszystkich żarówek w światłach tylnych. Rzeczywiście zgłaszałem usterkę oświetlenia z tyłu, ale okazało się, że jakimś cudem Punto nabrało tam liści i jakieś zwarcie się robiło. Żarówki były dobre, ale skoro już odkręcali lampy, to wymienili żarówki  :facepalm:

 

Można wymieniać i wymieniać. Kabaret ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że ASO Suzuki czasem potrafi przebić ASO Fiata, ale żeby Mazdy?  ;]

 

U mnie jest "wspólne" ASO Mazdy i Mercedesa - mechanicy są ci sami. Jeździłem tam z Mercedesem parę razy - lepiej samemu sobie coś popsuć, np. przeciąć parę losowo wybranych kabli czy zrzucić coś na karoserię - efekt będzie taki sam jak po wizycie w ASO, tyle że nie tracimy czasu. ;] A czas jest dość kluczową kwestią w tym przypadku, bo absolutnie do wszystkiego oprócz wymiany oleju silnikowego i tak ściągają mechaników z warszatów zewnętrznych - i to może potrwać i nawet parę dni, jeśli np. akurat zgłosiłeś problem dla elektryka, a w tym momencie współpracujący elektryk zajęty jest czymś innym i nie przyjedzie ot tak od ręki.  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na wydziwiane wersje na pewno się czeka, ale ogłoszenia mówią, że są sztuki od ręki z placu...czy kłamią?

Ta, bo zazwyczaj są to ogłoszenia widma. Do niejednego dealera dzwoniłem w tej sprawie kilka miesięcy temu, nic nie znalazłem. Szukałem HL 1.8

 


Ja nie głosiłem, że będzie hitem. Głosiłem pochwałę dla twórców za odwagę i pokazywałem, że trzeba to doceniać. Moje teksty są pod hasłem "bądźmy odpowiedzialnymi klientami", a nie "jesteśmy odpowiedzialnymi klientami".

 

Nie pamiętam, ale ktoś to głosił, że będzie hit, że jest super. Gdzie ten efekt ? Ludzie nie załapali czy co ? Czy może jest to kolejne nieporozumienie ?

 


Nie przekonam Cię jeśli nie zrozumiesz, że ideałem do którego moto-świat ma dążyć nie jest syntetyczne wyizolowanie od wszelkich skutków przemieszczania się pojazdu. Oczywiście możesz tego wymagać, ale wtedy zapomnij o Alfie i idź w kierunku Audi i ogólnie pojętego, niemieckiego stylu. Niemcy są w tym konsekwentni i dobrzy. Alfa ma natomiast za zadanie efekty uboczne jazdy zamieniać w przygodę i atrakcyjne, fizyczne i emocjonalne przeżycie. Ma być szczypta niedoskonałości, historii i rozgardiaszu. W życiu BMW czy Mercedes nie pozwolą sobie, żeby ktoś był od nich doskonalszy w mierzalnym wymiarze bezpieczeństwa i izolacji od drogi. Ale tylnonapędowe BMW nie może mieć monopolu na jakość prowadzenia z tym związaną. Chociaż już nie czując konkurencji i traktując swoich klientów jak idiotów (skoro nie wie jaki ma napęd to debil więc zamiast nauczyć klientów przeżywać wartość napędu RWD, robią FWD bo...się opłaci) BMW odpuszcza...

Alfa może z tego skorzystać. Skoro BMW uważa, że niewykształconego lepiej kopnąć w tyłek niż go wykształcić to może Alfa będzie umiała to zrobić?

Poza tym. Kto ma interes w tym, żeby Alfa była lubiana WŁAŚNIE DLATEGO, że ma RWD i wysoką moc i duże silniki? Odpowiedzcie wszyscy na to pytanie.

 

Równie dobrze mogli zrobić auta tylko w kolorze zielonym ze stalowymi felgami z jednym silnikiem i do tego z bagażnikiem dachowym i wmawiać ludziom że auto jest unikalne ;]
.

BTW. Stwierdzenie duże silniki w przypadku tej Alfy to nadużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wydziwiane wersje na pewno się czeka, ale ogłoszenia mówią, że są sztuki od ręki z placu...czy kłamią?

 

Tak, tak, stoją i czekają.

Poczytaj na forum subperba wątek o terminach - ma 300 stron i ludzie czekają po 8-10 miesiący, od marca zamówienia idą już na 2017 rok. Ciekawe dlaczego takie 'wydziwiane' wersję zamawiają ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.