Skocz do zawartości

Problem z wyborem Avensis czy Insignia


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym od 2009 r.) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

Edytowane przez dobromir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

 

Z moich doświadczeń Insignia jest awaryjna. I ciasna. Prowadzi się średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

 

Jeździłem Insinignią kombi, 2.0 cdti 160 KM. Bardzo mi się to auto podoba, i na zewnątrz i w środku, choć wydaje się być ciasne, takie miałem odczucia. Natomiast Insignia ma jedną wadę która IMO skreśla to auto - masa. Te 160KM to ledwie do normalnej jazdy wystarczało... I to nie tylko moja opinia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bys chcial wiedziec? W domu byla t27 i t27fl.

W 2009 jak ojciec kupowal samochod padlo na avena. Cena vs wyposazenie + wygoda we wnetrzu przewazyla.

Osobiscie wzialbym chyba tez avena teraz. silniki benzynowe proste, bez komplikacji zbednych, bezproblemowy montaz lpg. Jedyne co w toyotowskich silnikach moze pasc to pompa wody, ktora zaczyna sie pocic. Ale koszt naprawy nie jest duzy a jak samochod serwisowany byl w aso to mozna nawet po gwarancji uzyskac partycypacje w kosztach.

Prowadzenie nie jest rewelacyjne ale do normalnej jazdy ok.

Ale tanio nie bedzie za dobry egzemplarz dobrze wyposazony. Jak bedziesz szukal avena to zapraszam do watku zakupowego avensisa t27 na avensis.info

Tam sa koledzy, ktorzy potrafia dobrze sprawdzic czy warto jechac ogladac dany egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

Mam T27 z 2009r z dużym dieslem z automatem w wersji zero zaślepek (z ACC włącznie) i generalnie porównujac do 3lata młodszej insigni która czasami jeżdzę to bym się nawet chwile nie zastanawiał nad zamiana na insignie ;)

Zajrzyj na avensis.info jak ci tu już radzili. Jest wątek zakupowy gdzie prześwietlają fury i generalnie coś pomogą ci wybrać ;)

Ps. Mam podobno felerny silnik ale narazie odpukac jeździ bez problemów. Benzyniaki są podobno pancerne ale słabsze i zwykle słabiej wyposażone.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam insignie już rok i nie narzekam :) z silnikiem 1.8 moze nie jest demonem predkosci ale to nie subaru :) , według mnie to największa wada insigni to że jest jak dla mnie słabo wygłuszona :) tyle :)

Do czego porównujesz wygłuszenie? Ile Ci pali?

Edytowane przez Lexsensei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

To poszukaj lepiej mondeo mk4 2.0 Pb będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym od 2009 r.) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

 

Accorda przeglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki koszt wymiany łożyska z piastą w avenie? Orientuje się ktoś?

Naprawa wycia (ale nie pamietam czy z piasta czy tylko łożysko) w ASO zapłacone ~900

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accorda przeglądałeś?

Nie, trochę za nisko się siedzi, obecnie mam golfa plusa to wsiadając do hondy pewnie bym sobie tyłek potłukł. No i trochę starawa by była za kasę, którą mam. Co do tych 2 aut jestem pewien (już jakiś czas nad tym myślę) tylko zastanawiam się, które ma więcej wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Avensisie sprawdzaj czy przy zawiasach drzwi kierowcy nie ma pęknięć.Wada konstrukcyjna.Toyota powinna wymienic drzwi na dobre.

W/g forum Avensisa - ja mam diesla wiec tylko wiadomości z forum - 2.0 jedzie podobnie jak 1.8 . Pali za to więcej nic nie dajac w zamian.Ma za to wtrysk bezpośredni więc do gazu nie nadaje się w przeciwienstwie do 1.8 na wtrysku pośrednim.

Edytowane przez Jakubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym od 2009 r.) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

Dużo jeździłem Insignią służbową jako pasażer.

Ogólnie Insignia jest ciasna w środku, zwłaszcza w tylnym rzędzie. Nie ma pojemnego bagażnika, nie wiem jak w litrach, ale dwie większe walizki ciężko ułożyć.

Jest ociążała i paliwożerna. Jeździłem wersjami 2,8 V6 4x4, spalanie w trasie od 10 do 14l/100km.

Następna była 2.0T 4x4, spalanie podobne, dynamika też nie zachwycała.

Teraz Insignie zmienione zostały na Skody SuperB 2.0 4x4, dynamika wzrosła, spalanie zmalało. Miejsca w środku jest o wiele więcej niż w Insigni.

Jeżeli chodzi o Avensis, jedynie dużo słyszałem, nic konkretnie nie napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Avensisie sprawdzaj czy przy zawiasach drzwi kierowcy nie ma pęknięć.Wada konstrukcyjna.Toyota powinna wymienic drzwi na dobre.

W/g forum Avensisa - ja mam diesla wiec tylko wiadomości z forum - 2.0 jedzie podobnie jak 1.8 . Pali za to więcej nic nie dajac w zamian.Ma za to wtrysk bezpośredni więc do gazu nie nadaje się w przeciwienstwie do 1.8 na wtrysku pośrednim.

W t27 wszystkie silniki maja wtrysk pośredni.

To co opisujesz dotyczyło t25 produkowanej do 2008 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% więcej wad ma Insignia - bardziej awaryjna, ciaśniejsza, ciężka i przez to pewnie więcej pali. Insignię kupuje się trochę bardziej dla stylu:

 

800px-Toyota_Avensis_Combi_(III,_Facelif

 

vs.

 

2014-Vauxhall-Insignia-Country-Tourer-1.

 

Ja wolę Insignię. I pewnie ją bym wybrał - zalety to na pewno duża paleta silników, i często bogate wyposażenie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Insignii trzeba samemu sie przekonac. Jednemu auto przypadnie do gustu (jak mi), drugiemu nie. Mi sie bardzo podoba i nie mam wrazenia, ze jest ciasne (chociaz tak wyglada), ani awaryjne (chociaz jedna przygode mialem, ale bardziej serwis zawinil). Niech kolega sie przejedzie obydwoma modelami i sam oceni.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jeździłem Insignią służbową jako pasażer.

Ogólnie Insignia jest ciasna w środku, zwłaszcza w tylnym rzędzie. Nie ma pojemnego bagażnika, nie wiem jak w litrach, ale dwie większe walizki ciężko ułożyć.

Jest ociążała i paliwożerna. Jeździłem wersjami 2,8 V6 4x4, spalanie w trasie od 10 do 14l/100km.

ja po pół roku nadal się zastanawiam, co mają ludzie na myśli pisząc, że w tylnym rzędzie ciasnawa?

bez problemu wchodza 2 dorosłe osoby. Jak komu mało miejsca to neich kupi VW T5.

Mały bagażnik? - wchodzą i walizki i torby, oczywiście jak widać bagażnik jest ścięty lekko, więc pewnie Avensis czy Passat lepiej wykorzystuje jego powierzchnię, ale ja nie nie używam auta tak jak VANa, no może czasami przewioze jakieś meble, krzesła, sprzęty AGD, wszystko wchodzi.

Fakt, jest cięższa niż konkurencja i przez to więcej pali, ale moja średnio w mieście Wawa między 7 a 8, więc nie ma tragedii, w trasie od 5,5 do 7(zależne od prędkości).

Ja nie miałem takiego dylematu jak autor, moje auto miało mieć 4x4, Octavia za droga(nie wiem czemu), Passat za drogi(wiem wiem, prestiż kosztuje), Outback-jakoś do ich diesle nie mam przekonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja po pół roku nadal się zastanawiam, co mają ludzie na myśli pisząc, że w tylnym rzędzie ciasnawa?

bez problemu wchodza 2 dorosłe osoby. Jak komu mało miejsca to neich kupi VW T5.

 

Samochody zawsze porównuje się do konkurencji z danego segmentu. I Insignia jest ciasna w porównaniu do innych aut segmentu D. Może to komuś nie przeszkadza, ale nie ma co ukrywać - jest w środku mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, powoli rozglądam się za nowym (używanym od 2009 r.) autem interesują mnie kombi, benzyna (do 2.0 raczej z pierwszych lat produkcji) wybrałem te 2 powyższe modele, może ktoś kto takie posiada napisze parę słów to może będzie łatwiej mi się zdecydować czego szukać....

A brałes pod uwagę C5 2.0 PB brałes pod uwage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 benzyna ???

 

W dużym miescie spokojnie możesz liczyć 13-14.

Bez przesady.

Cruze, który waży 1,4 tony, z tym silnikiem raczej nie przekracza 10 litrów benzyny w mieście. Średnio wychodzi 8.

Insignia trochę cięższa, więc śr. 9-10 powinna wyjść. Oczywiście, jak ktoś depcze, to i ponad 12 weźmie - mój potrafi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady.

Cruze, który waży 1,4 tony, z tym silnikiem raczej nie przekracza 10 litrów benzyny w mieście. Średnio wychodzi 8.

Insignia trochę cięższa, więc śr. 9-10 powinna wyjść. Oczywiście, jak ktoś depcze, to i ponad 12 weźmie - mój potrafi ;]

Piszę to na podstawie info kierowców u mnie w pracy. 4 insignie 1.8 skrzynia 6 jazda po wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę to na podstawie info kierowców u mnie w pracy. 4 insignie 1.8 skrzynia 6 jazda po wawie.

pewnie nie macie telemetrii?

u nas pozakładane są systemy, i wiadomo jak kierowca operuje gejem od gazu i hamulca, jak mu spalanie wychodzi powyżej przeciętnej, to jest kierowany na kurs jazdy eco.

Z tym, że to wszystko na ciężarówkach.

Ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby kierwocy u ciebie traktowali gaz 0-1, w końcu to auta służbowe, mi tyle nawet nie palił Outlander 2.0 Turbo co wasze Insignie 1.8 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja po pół roku nadal się zastanawiam, co mają ludzie na myśli pisząc, że w tylnym rzędzie ciasnawa?

bez problemu wchodza 2 dorosłe osoby. Jak komu mało miejsca to neich kupi VW T5.

Mały bagażnik? - wchodzą i walizki i torby, oczywiście jak widać bagażnik jest ścięty lekko

 

To prawda wchodzą i ludzi i walizki :) ale jak ktoś usiądzie w Mondeo czy Passacie a potem w Insignii to powie właśnie tak - jest bardo ciasna z tyłu i ma mało miejsca w bagażniku. I tak wychodzi porównanie a inaczej nie sposób ocenić cech samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 benzyna ???

 

W dużym miescie spokojnie możesz liczyć 13-14.

Miałeś kiedys ten samochód czy tylko piszesz bo tak Ci sie podoba ? nie zauważyłem większego spalania niż 10 litrów nawet w korkach , a zaufaj mi że jak byłem na trasie i mi sie gaz skończył to pół zbiornika paliwa wyjezdziłem zrobiłem bardzo dużo kilometrów , a korek miałem na godzine w Słowni , także daj sobie spokój z tym spalanie bo piszesz bzdety :( sory

 

 

Panowie mnie najbardziej rozpi...... pisanie srety tety jak nie miał do czynienia z samochodem , ale kur... wielki znawca itp. :(

 

Ludzie przestańcie siać jakieś debilizmy bo mnie rwie :) , tak samo jak piszą że nie kupuje sie samochodów na F , miałem fiata punto 8 lat i byłem mega zadowolony wszystko działało jak trzeba , miałem Peugeota 407 sw i też było ok , gorzej z elektroniką ale to inny temat , mam Opla i nie narzekam , Toyoty nie miałem , ale kumpel miał z wypożyczalni i powiedział że środek masakra , sam plastik , ale to jego słowa nie moje , wypowiadajmy się na temat samochodów które mieliśmy lub mamy , a nie takie piep.... bla bla ważne żeby coś napisać :( :( :(

Edytowane przez Fatal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem 4 w firmie a bossem od floty jest kolega więc wie co mówi. Jedną kupił własnie kolega dla siebie wiec za miesiąc dam znac jak mu wychodzi spalanie w prywatnym aucie.

 

p.s. przypominam że mowimy o jezdzie w warszawskich korkach.

Edytowane przez oskarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Miałeś kiedys ten samochód czy tylko piszesz bo tak Ci sie podoba ? nie zauważyłem większego spalania niż 10 litrów nawet w korkach

 

a to jeszcze opisz gdzie i jakie te korki...wiele osób myśli, że porusza się w korku a z mojego punktu widzenia będzie to płynna jazda przez miasto jak odniosę obie to do warszawy...

bo w wawie jak staniesz to możesz się podsuwać po 2m czasami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda wchodzą i ludzi i walizki :) ale jak ktoś usiądzie w Mondeo czy Passacie a potem w Insignii to powie właśnie tak - jest bardo ciasna z tyłu i ma mało miejsca w bagażniku. I tak wychodzi porównanie a inaczej nie sposób ocenić cech samochodu.

nie raz jechałem Passatem, sedanem, z tyłu, no i żeby tam jakos dużo więcej mejsca było :nie_wiem: , na dwie osoby tak samo.

Może w Insigni wrażenie "wąskości" sprawia poprowadzona linnia ramy drzwi i dachu, same szyby też wydają się mniejsze i to może potęgować wrażenie ciasnoty.

Mi się podoba takie obudowanie.

Za to w Foresterze(2005) z tyłu, czułem się jak ekshibicjonista :-)

 

Bagażnik owszem, może być mniejszy przez opadającą linnie dachu i tylną klapę, ale ja lodówek nie wożę, nie muszę mieć idealnego prostokątu.

 

O spalaniu benzyniaków się nie wypowiem, można sprawdzić na motostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


oże w Insigni wrażenie "wąskości" sprawia poprowadzona linnia ramy drzwi i dachu, same szyby też wydają się mniejsze i to może potęgować wrażenie ciasnoty.

 

Ja w Insignii z tyłu walę głową w sufit, a wielkoludem nie jestem. Tak niskiego dachu nie widziałem w żadnym kompakcie, o klasie D nie wspominając. Jest ciasno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Insignii z tyłu walę głową w sufit, a wielkoludem nie jestem. Tak niskiego dachu nie widziałem w żadnym kompakcie, o klasie D nie wspominając. Jest ciasno. 

to jest najlepsze  ;] kumpel jak kupowałem Insignię to się napinał z tyłu i mówi: ciągle walę głową w dach, się nie da to siedzieć itp. Ja: OK, rozumiem, ale ja jeżdżę za kierownicą, dla mnie jest idealne. Z tyłu będzie jeździł mój syn, zanim urośnie to już zmienię auto. Minął miesiąc, pojechaliśmy na narty. Z racji pełnego obłożenia (czterech facetów) ten kumpel usiadł z tyłu. Wysiadamy w Szpindlu, pytam: jak tam głowa ? On: a nieeee, jakoś tak jak się siedzi normalnie to jest w porządku  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.