Skocz do zawartości

M32 wymiana łożysk i następstwa...


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

od 2 lat wyły mi łożyska na 6 biegu, jak się podgłośniło i doszedł 2 bieg to uznalem ze czas zmienić

 

łożyska komplet nowe, olej wlany ponad 2.5 litra, generalnie biegi wchodzą genialnie, nie wiedziałem ze skrzynia moze pracować tak cicho z tym ze jest jeden makament

 

na 4 biegu jak się hamuje silnikiem to jest taki dźwięk stalowej tarki

mechanik wymieniający twierdzi, że tryby się ułożyły pod uszkodzone łożyska i może być tak ze trochę pojeżdzę i znowu się "zetrą" ze będzie cisza

jak się doda gazu to jest natychmiastowa cisza, pozostałe biegi tak samo cisza...

 

mi na logikę pasuje ze tak się mogło wydarzyć, ale się spytam czy ktoś tak miał czy słyszał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cinos napisał:

od 2 lat wyły mi łożyska na 6 biegu, jak się podgłośniło i doszedł 2 bieg to uznalem ze czas zmienić

 

łożyska komplet nowe, olej wlany ponad 2.5 litra, generalnie biegi wchodzą genialnie, nie wiedziałem ze skrzynia moze pracować tak cicho z tym ze jest jeden makament

 

na 4 biegu jak się hamuje silnikiem to jest taki dźwięk stalowej tarki

mechanik wymieniający twierdzi, że tryby się ułożyły pod uszkodzone łożyska i może być tak ze trochę pojeżdzę i znowu się "zetrą" ze będzie cisza

jak się doda gazu to jest natychmiastowa cisza, pozostałe biegi tak samo cisza...

 

mi na logikę pasuje ze tak się mogło wydarzyć, ale się spytam czy ktoś tak miał czy słyszał...

Myślę sobie, że dobry mechanik zweryfikował by wszystkie części skrzyni podczas jej remontu i naprawił by ją całościowo, a nie ograniczył by się do wymiany łożysk. Czekanie, aż zetrą się tryby zakrawa na szamanizm. Przykro mi, że masz takie problemy, te skrzynie to bubel, a użytkownicy muszą się z nimi bujać. Sam mam w nowym Oplu taką ponoć unowocześnioną. Praca tej skrzyni to najgorsza rzecz w tym samochodzie, a zgłaszanie tych problemów do ASO to póki co kabaret, nic nie widzą, nic nie słyszą niczego nie czują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Pepcio napisał:

Myślę sobie, że dobry mechanik zweryfikował by wszystkie części skrzyni podczas jej remontu i naprawił by ją całościowo, a nie ograniczył by się do wymiany łożysk. Czekanie, aż zetrą się tryby zakrawa na szamanizm. Przykro mi, że masz takie problemy, te skrzynie to bubel, a użytkownicy muszą się z nimi bujać. Sam mam w nowym Oplu taką ponoć unowocześnioną. Praca tej skrzyni to najgorsza rzecz w tym samochodzie, a zgłaszanie tych problemów do ASO to póki co kabaret, nic nie widzą, nic nie słyszą niczego nie czują. 

nie wiem czy szamanizm, ale nowy tryb 4 biegu to kosztuje tyle samo co komplet łożysk, a trzeba chyba wymienić wtedy obydwa ?

 

a juz myslalem ze zmienie te łożyska i będzie spokój :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cinos napisał:

od 2 lat wyły mi łożyska na 6 biegu, jak się podgłośniło i doszedł 2 bieg to uznalem ze czas zmienić

 

łożyska komplet nowe, olej wlany ponad 2.5 litra, generalnie biegi wchodzą genialnie, nie wiedziałem ze skrzynia moze pracować tak cicho z tym ze jest jeden makament

 

na 4 biegu jak się hamuje silnikiem to jest taki dźwięk stalowej tarki

mechanik wymieniający twierdzi, że tryby się ułożyły pod uszkodzone łożyska i może być tak ze trochę pojeżdzę i znowu się "zetrą" ze będzie cisza

jak się doda gazu to jest natychmiastowa cisza, pozostałe biegi tak samo cisza...

 

mi na logikę pasuje ze tak się mogło wydarzyć, ale się spytam czy ktoś tak miał czy słyszał...

ile $ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak źle złozyłem bebechy to też mi tak skrzynia hałasowała, poprawiał po mnie ktoś i powiedział, że szkolny bład początkującego zrobiłem, niestety nie podzielił się wiedzą, a ja nie miałem okazji więcej grzebać w skrzyniach:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Rado_ napisał:

Czy te skrzynie nadal padaja jak muchy, czy po poprawkach już mniej?

Ostatnio byłem w salonie FCA i przy oglądaniu Tipo wywiązała się się gadka

z gościem od serwisu właśnie na temat zamontowanej w nim skrzyni biegów.

Na moje stwierdzenie że wziąłbym to Tipo ale nie z tą właśnie skrzynią M32.

Odpowiedział że faktycznie  były z nią problemy szczególnie w NB ale 

już przyczyna została wyeliminowana.

Coś to dla mnie było mało przekonujące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cinos napisał:

650 robocizna, 550 łożyska, 150 3l oleju

było robione w Łasku i robił to znajomy, kilka rzeczy już naprawiał, ale fakt ze wiedział ze mam drugie auto i to robił jak miał wolne ;] 

 

1 godzinę temu, r1sender napisał:

jak źle złozyłem bebechy to też mi tak skrzynia hałasowała, poprawiał po mnie ktoś i powiedział, że szkolny bład początkującego zrobiłem, niestety nie podzielił się wiedzą, a ja nie miałem okazji więcej grzebać w skrzyniach:hmm:

nie no nie sądze by było cośtam źle złożone, jakby coś zwalił z łożyskiem 4 biegu to by wyło podczas przyspieszania, a tutaj tylko pojawia się dźwięk jak koła napędzają silnik... a nie silnik -> koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ma rację. Za długo jeździłeś z usterką. Jeśli bardzo Ci to przeszkadza, to trzeba wymienić parę kół 4-tego biegu. Jeśli nie, to tak jeździj. Może z czasem się ułoży.

TADA, tej skrzyni nie da się naprawić. Ma zbyt słabe łożyska i trzeba by ją przeprojektować, bo nie ma tam miejsca, żeby wstawić szersze. Zmienili olej i trochę to pomogło, ale nie wyeliminowało problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TADA napisał:

Ostatnio byłem w salonie FCA i przy oglądaniu Tipo wywiązała się się gadka

z gościem od serwisu właśnie na temat zamontowanej w nim skrzyni biegów.

Na moje stwierdzenie że wziąłbym to Tipo ale nie z tą właśnie skrzynią M32.

Odpowiedział że faktycznie  były z nią problemy szczególnie w NB ale 

już przyczyna została wyeliminowana.

Coś to dla mnie było mało przekonujące. 

Przecież w Tipo nie ma skrzyni M32, to się kolo popisał :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cinos  sprawdź jeszcze jedną rzecz: Jak włącza się "tarka" to kopnij pedał sprzęgła do góry. Miałem kiedyś Bravo z najlepszą na świecie oplowską skrzynią M32 i po zmianie łożysk była "tarka", a po kopnięciu pedału sprzęgła do góry cisza aż do odpuszczenia i dodania gazu. Winne było łożysko wyciskowe sprzęgła. Po wymianie kompletu nastała cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cinos napisał:

od 2 lat wyły mi łożyska na 6 biegu, jak się podgłośniło i doszedł 2 bieg to uznalem ze czas zmienić

 

łożyska komplet nowe, olej wlany ponad 2.5 litra, generalnie biegi wchodzą genialnie, nie wiedziałem ze skrzynia moze pracować tak cicho z tym ze jest jeden makament

 

na 4 biegu jak się hamuje silnikiem to jest taki dźwięk stalowej tarki

mechanik wymieniający twierdzi, że tryby się ułożyły pod uszkodzone łożyska i może być tak ze trochę pojeżdzę i znowu się "zetrą" ze będzie cisza

jak się doda gazu to jest natychmiastowa cisza, pozostałe biegi tak samo cisza...

 

mi na logikę pasuje ze tak się mogło wydarzyć, ale się spytam czy ktoś tak miał czy słyszał...

Spartolona robota. Mi prócz łożysk wymieniał koła 5 i 6 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rado_ napisał:

Czy te skrzynie nadal padaja jak muchy, czy po poprawkach już mniej?

Oczywiście!! i dalej to guano montują do nowych modeli dlatego auta tej marki  to dziadostwo i tyle.

Jakiekolwiek teksty o poprawach tej skrzyni to jak pisanie o poprawieniu rozrządu TSI czy DSG - wała prawda!!!

Na necie poszperaj elaboraty powstały- jaki olej jako panaceum jak wymieniać jakie łożyska- prawda jest jedna rzeźba w .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TADA napisał:

Ostatnio byłem w salonie FCA i przy oglądaniu Tipo wywiązała się się gadka

z gościem od serwisu właśnie na temat zamontowanej w nim skrzyni biegów.

Na moje stwierdzenie że wziąłbym to Tipo ale nie z tą właśnie skrzynią M32.

Odpowiedział że faktycznie  były z nią problemy szczególnie w NB ale 

już przyczyna została wyeliminowana.

Coś to dla mnie było mało przekonujące. 

:facepalm: cymbał i tyle jak pisałem ASO FCA to poziom Polmozbytu rodem z PRL-u. M32 nie ma w FCA od 2010 - tj od chwili wprowadzenia Euro 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dareek napisał:

:facepalm: cymbał i tyle jak pisałem ASO FCA to poziom Polmozbytu rodem z PRL-u. M32 nie ma w FCA od 2010 - tj od chwili wprowadzenia Euro 5

Niestety masz 100% racji.

Parę może 4 lata temu inne ASO jeszcze Fiat zapytałem się ile kosztuje u nich naprawa

skrzyni M32 bo byłem zainteresowany NB z tą skrzynią.

Szef aso stwierdził że one się nie psują bo to bardzo dobre skrzynie:pad:

Nic dodać nic ująć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście!! i dalej to guano montują do nowych modeli dlatego auta tej marki  to dziadostwo i tyle.
Jakiekolwiek teksty o poprawach tej skrzyni to jak pisanie o poprawieniu rozrządu TSI czy DSG - wała prawda!!!
Na necie poszperaj elaboraty powstały- jaki olej jako panaceum jak wymieniać jakie łożyska- prawda jest jedna rzeźba w .....
Sprecyzuj, że chodzi o opla, bo fiat nie montuje m32 od kilku ładnych lat.
Nowe m32 mają zmienioną obudowę, żeby poprawić chłodzenie łożysk oraz odpowiednią ilość oleju, bo przez szereg lat lali za mało. Kolega kupując Astrę zamawiał specjalnie z systemem start/stop, wtedy montują inną skrzynię. Co ciekawe to jest skrzynia M20, czyli przeznaczona do przenoszenia mniejszego momentu obrotowego, więc silnik jest nieco zdławiony. No ale to są problemy właścicieli Opla, a nie Fiata, my mamy inne :)

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gilbert3 napisał:

Sprecyzuj, że chodzi o opla, bo fiat nie montuje m32 od kilku ładnych lat.
Nowe m32 mają zmienioną obudowę, żeby poprawić chłodzenie łożysk oraz odpowiednią ilość oleju, bo przez szereg lat lali za mało. Kolega kupując Astrę zamawiał specjalnie z systemem start/stop, wtedy montują inną skrzynię. Co ciekawe to jest skrzynia M20, czyli przeznaczona do przenoszenia mniejszego momentu obrotowego, więc silnik jest nieco zdławiony. No ale to są problemy właścicieli Opla, a nie Fiata, my mamy inne :)

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
 

To teraz już wiem czemu astra k w wersji  z SS ma mniejszy moment obrotowy o 15 Nm i gorsze przyśpieszenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gilbert3 napisał:

Sprecyzuj, że chodzi o opla, bo fiat nie montuje m32 od kilku ładnych lat.
Nowe m32 mają zmienioną obudowę, żeby poprawić chłodzenie łożysk oraz odpowiednią ilość oleju, bo przez szereg lat lali za mało. Kolega kupując Astrę zamawiał specjalnie z systemem start/stop, wtedy montują inną skrzynię. Co ciekawe to jest skrzynia M20, czyli przeznaczona do przenoszenia mniejszego momentu obrotowego, więc silnik jest nieco zdławiony. No ale to są problemy właścicieli Opla, a nie Fiata, my mamy inne :)

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
 

Problemem tej skrzyni nie jest za mała ilość oleju czy inne bzdety tylko błąd konstrukcyjny polegający na tym iż łożyska są za wąskie w stosunku do sił którym muszą podołać w efekcie przegrzewają się zarówno bieżnie jak i same elementy toczne i zaczynają rozpadać.

dlatego tez wymienia się komplet łozysk i ...bieźni.

tu foty łożysk ze skrzyni po 50 tkm - wcześniej po 25 i 40 tkm był wymieniany olej. wyć zaczęło przy 40 tkm

 

20141007_221233.jpg

20141007_221212.jpg

20141007_221107.jpg

20141007_221102.jpg

20141007_221043.jpg

20141007_221034.jpg

20141007_221015.jpg

20141007_220709.jpg

20141007_220605.jpg

20141007_220533.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rado_ napisał:

Czy te skrzynie nadal padaja jak muchy, czy po poprawkach już mniej?

 

Z tego co sie orientowalem to po poprawkach jednak tak szybko i czesto nie padaja...

Inna kwestia,że tych skrzyn jezdza pewnie setki tysiecy i pada tylko jakis tam %.

Natomiast precyzja tej skrzyni pozostwia sporo do zyczenia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Z tego co sie orientowalem to po poprawkach jednak tak szybko i czesto nie padaja...

Inna kwestia,że tych skrzyn jezdza pewnie setki tysiecy i pada tylko jakis tam %.

Natomiast precyzja tej skrzyni pozostwia sporo do zyczenia ;]

Szwagier ma zafirę b 1.7 cdti 125km 2012rok, 250tys nalotu i m32 jeszcze NIGDY nie była naprawiana i ma sie bardzo dobrze. za chwilę ktoś napisze ze zaraz się rozsypie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dareek napisał:

Problemem tej skrzyni nie jest za mała ilość oleju czy inne bzdety tylko błąd konstrukcyjny polegający na tym iż łożyska są za wąskie w stosunku do sił którym muszą podołać w efekcie przegrzewają się zarówno bieżnie jak i same elementy toczne i zaczynają rozpadać.

Oczywiście jak najbardziej racja, ale zbyt mała ilość oleju (który ma przecież za zadanie chłodzić łożyska) jeszcze bardziej pogłębiała problem - we Fiatach te skrzynie mniej się sypały niż w Oplu, właśnie ze względu na wyższy poziom oleju. A być może to nie do końca prawda, ponieważ znacznie więcej Opli jeździ z tą skrzynią niż Fiatów, więc tylko tak się wydaje? :hmm:

 

Godzinę temu, trychu napisał:

Szwagier ma zafirę b 1.7 cdti 125km 2012rok, 250tys nalotu i m32 jeszcze NIGDY nie była naprawiana i ma sie bardzo dobrze. za chwilę ktoś napisze ze zaraz się rozsypie :) 

każdy miał/ma takiego wujka, dziadka czy innego pociotka, który palił, pił, używał a dożył setki. Jeden egzemplarz to żadna próba reprezentacyjna.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gilbert3 napisał:

 

 

Jeden egzemplarz to żadna próba reprezentacyjna.:)

 

VC z nalotem 308 tyś km, skrzynia M32 nieruszana, dpf, dwumasa jeszcze ori. Jak chcesz to podjedz do mnie na wieś to zobaczysz ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
VC z nalotem 308 tyś km, skrzynia M32 nieruszana, dpf, dwumasa jeszcze ori. Jak chcesz to podjedz do mnie na wieś to zobaczysz ;]
 
Ciekawe jak ci ludzie wszyscy jeżdżą, że im się te samochodu rozsypują

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, volf6 napisał:

Przecież bieżnia jest częścią łożyska więc łożyska w częściach i tak nie kupisz:hmm:

 

Ale wymienić można...

 

Najczęstszym chyba problemem przy remoncie M32 jest nieodpowiednie dobranie (lub niedobieranie wcale) podkładek dystansujących (tzw. shimujących) pod bieżnie. Tylko specjalistyczne warsztaty mają narzędzia to odpowiedniego ich dobrania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, volf6 napisał:

W M32?

Bo w wielu innych skrzyniach się po prostu niczego nie wymienia (poza olejem) i to bez względu na przebieg:) 

akurat nie w m32, w reno, typu nie znam, master 2,3 jak to ma znaczenie 2013, przy okazji poszlo nowe sprzeglo i dwumasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
a juz myslalem ze zmienie te łożyska i będzie spokój  

Zmień samochód to wtedy będziesz mieć spokój. Oczywiście w tym aucie nie może być zamontowana M32.


Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grogi napisał:

 

Ale wymienić można...

 

Najczęstszym chyba problemem przy remoncie M32 jest nieodpowiednie dobranie (lub niedobieranie wcale) podkładek dystansujących (tzw. shimujących) pod bieżnie. Tylko specjalistyczne warsztaty mają narzędzia to odpowiedniego ich dobrania...

 A masz moze namiar na taki który to potrqfi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26 sierpień 2017 o 14:10, Cinos napisał:

od 2 lat wyły mi łożyska na 6 biegu, jak się podgłośniło i doszedł 2 bieg to uznalem ze czas zmienić

 

łożyska komplet nowe, olej wlany ponad 2.5 litra, generalnie biegi wchodzą genialnie, nie wiedziałem ze skrzynia moze pracować tak cicho z tym ze jest jeden makament

 

na 4 biegu jak się hamuje silnikiem to jest taki dźwięk stalowej tarki

mechanik wymieniający twierdzi, że tryby się ułożyły pod uszkodzone łożyska i może być tak ze trochę pojeżdzę i znowu się "zetrą" ze będzie cisza

jak się doda gazu to jest natychmiastowa cisza, pozostałe biegi tak samo cisza...

 

mi na logikę pasuje ze tak się mogło wydarzyć, ale się spytam czy ktoś tak miał czy słyszał...

Efekt tarki mialem na 2 hamujac silnikiem, wlasniwie takie pilowanie szlifierka.

U mnie wymienili 6 lozysk i za ten zabieg zaplacilem 1500zl, chcial 1900 ale z uwagi, ze 2 lozysk nie wymienil nie dalem sie naciagnac.

Inny warsztat  chcial 2400 z olejem.

Olej juz osobno  zalewalem po 1000km i to FUCHSA jakos 150 zl bylo

Poki co od 40 tys spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AH z 2009r M32 wiem że na pewno 100kkm zrobiła bez oznak zużycia.

 

I dopiszę jak większość posiadaczy włoskiej myśli technicznej:

Pewnie złomy używane z drugiej ręki kupili co miały 400kkm poskręcane i to dlatego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AstraC napisał:

W AH z 2009r M32 wiem że na pewno 100kkm zrobiła bez oznak zużycia.

 

I dopiszę jak większość posiadaczy włoskiej myśli technicznej:

Pewnie złomy używane z drugiej ręki kupili co miały 400kkm poskręcane i to dlatego!

Znajomy remontował M32 w Astrze J przed 100 kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Znajomy remontował M32 w Astrze J przed 100 kkm przebiegu.

 

No to późniejsza - czyli bez konkretnego klucza co do psucia się - chyba że były różne wersję M32 w zależności od silnika - jaki miał on? Ja Z16LET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

 

No to późniejsza - czyli bez konkretnego klucza co do psucia się - chyba że były różne wersję M32 w zależności od silnika - jaki miał on? Ja Z16LET.

1.7 diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 51cent napisał:

 

VC z nalotem 308 tyś km, skrzynia M32 nieruszana, dpf, dwumasa jeszcze ori. Jak chcesz to podjedz do mnie na wieś to zobaczysz ;]

 

 

Kupiłbym - 1.9? Bo jakby kupić V6 CDTI albo 2.2DTI z M32 to prawie igranie ze śmiercią. ;] Najlepiej przed FL. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Rado_ napisał:

Ja robiłem przy 33 tys km:skromny:, kumpel przy licznikowym ok 200 tys, ale auto od handlarza

Ciekawe jaka skrzynia jest w VC 2.2 benzyna. Bo u córki na blacie już ponad 350 tys. km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, analyzer64 napisał:

 

W 3.0 CDTI to F40 siedzi ;]

 

Kiedyś się zastanawiałem nad 3.0 CDTI - kurde jak sprawny ten silnik był MEGA. Niestety sprawność jego to stan krótki i przejściowy. A szkoda.

 

Tak sobie myślę: 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vectra-opel-vectra-c-3-0v6-diesel-kombi-2004r-klima-okazja-ID6z3pnl.html

http://allegro.pl/opel-vectra-c-3-0-v6-cdti-i6932485121.html#thumb/7

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vectra-3-0-v6cdti-automat-ID6z1ps5.html

sprzedać swojego sedana i coś takiego przygarnąć. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.