futrzak Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 6 godzin temu, kanu napisał: W zeszły weekend jechałem z Łodzi na lotnisko Modlin, częsciowo autostradą (150 na tempomacie) a potem już boczną trasa na Grodzisk. Przed wyjazdem reset kompa i tankowanie. Wynik po zaparkowaniu na parkingu lotniskowym 7,9 Spalanie na autostradzie jest wyższe od jazdy zwykłą krajówką jak człowiek nie gna na złamanie karku. No, ale tutaj chyba cudów nie ma. Poza tym podajesz odczyty z komputera - przeliczenie z faktycznych tankowań jest z tym zgodne? 6 godzin temu, kanu napisał: W drodze powrotnej staralem się jechać tak samo (zresztą drogą była ta sama, jedynie ruch mniejszy) wyszło ponad 8... chyba z Wawy do Łodzi jest jednak pod górkę To normalne. Regularnie jeżdżę A2 i na zachód spalanie jest wyższe i to nieraz sporo niż w drodze powrotnej. Wyjaśnienie jest dość proste - wiatr z zachodu i należy to traktować jako regularność. Jak wiatr jest bardziej porywisty to się odczuwa mocniej. Po zjechaniu na A1 z kolei buja budą ponieważ wiatr uderza z boku - tym bardziej czuć im wyższym autobusem człowiek jeździ. Co do twierdzeń o spalaniu w trasie - uważaj, autostrada przy 140km/h to może być wyższe spalanie niż w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Dnia 11.10.2017 o 18:45, apb77 napisał: Ja robię zazwyczaj około 15km, pewnie stąd różnica. Mam kolejne doniesienia. Sprawdziłem tego ecoboosta i ostatni bak: spalanie 8.56l/100km, vśr 29km/h. I jeszcze tce, wczoraj przeturlałem się rano z Bemowa do Centrum m.in. Wolską itd. Spalanie 11.5l/100km, średnia 16km/h A dziś pobiłem rekord, na trasie, na której od startu z garażu mam na ogół 10l/100km miałem 7.8 ale co to była za jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 20 godzin temu, kanu napisał: W zeszły weekend jechałem z Łodzi na lotnisko Modlin, częsciowo autostradą (150 na tempomacie) Przy Twoich predkosciach jak latam Wawa Lodz to tez wiecej pali w strone Lodzi. Ekrany plus wiatr robia swoje. Wieje w twarz to wiecej pali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 13 godzin temu, futrzak napisał: Spalanie na autostradzie jest wyższe od jazdy zwykłą krajówką jak człowiek nie gna na złamanie karku. No, ale tutaj chyba cudów nie ma. Poza tym podajesz odczyty z komputera - przeliczenie z faktycznych tankowań jest z tym zgodne? Powiem ci tak z faktycznego tankowania (przejechane km i zalane litry do 1 odbicia) to mi średnia wychodzi lekko ponad 10 i na długodystansowym wyniku z kompa się to zgadza. Jeżdżę do rezerwy i tankuje na nowo, nigdy nie testuje po 100km i nie dolewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 od 5 ciu lat jeżdżę 2.0 tsi ea888 cawb. Jedyne co w nim jest dobre to osiągi(200 konny diesel idzie subiektywnie gorzej). Reszta to same wady. Pali w spokojnej trasie po jakiś mazurach 9 litrów, na autostradzie przy 140 z 12, przy 200 20. Miasto od 11 do 16. Kultura pracy dieslowska, do japncow i koreancow jak do księżyca, po 5ciu latach i 73kkm mam wrażenie subiektywnie ze już nie ciśnie w fotel jak po wyjeździe z salonu. Podobno pala olej, mój nie pali więcej niż litr na 10kkm. Podobno rozciąga się łańcuch ale nie wiem jak się to objawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Dnia 10.10.2017 o 22:34, mrBEAN napisał: Mi silnik w RSie wymienili, bo olej żłopał. I to na tej przedłużonej gwarancji. Wątek ma potencjał ile na ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 2 godziny temu, tower napisał: od 5 ciu lat jeżdżę 2.0 tsi ea888 cawb. Jedyne co w nim jest dobre to osiągi(200 konny diesel idzie subiektywnie gorzej). Reszta to same wady. Pali w spokojnej trasie po jakiś mazurach 9 litrów, na autostradzie przy 140 z 12, przy 200 20. Miasto od 11 do 16. Kultura pracy dieslowska, do japncow i koreancow jak do księżyca, po 5ciu latach i 73kkm mam wrażenie subiektywnie ze już nie ciśnie w fotel jak po wyjeździe z salonu. Podobno pala olej, mój nie pali więcej niż litr na 10kkm. Podobno rozciąga się łańcuch ale nie wiem jak się to objawia. No to pali podobnie jak 3.0T R6 w BMW, a zapewne jeździ jednak dużo gorzej. Pisałem na początku wątku, że TSI to żaden szał pod żadnym względem, porównując do nowoczesnej konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 25 minut temu, wladmar napisał: No to pali podobnie jak 3.0T R6 w BMW, a zapewne jeździ jednak dużo gorzej. Pisałem na początku wątku, że TSI to żaden szał pod żadnym względem, porównując do nowoczesnej konkurencji. Buda ma znaczenie. Tiguana to kiosk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2017 3 godziny temu, BoRuCh napisał: ile na ile ? Norma w książce była 0,5l/1000 km, a szamał 0,6-0,7l/1000. Wadliwe pierścienie miały, za cienkie, tak samo jak 1.8 TSI poprzedniej generacji. Edit. Aha, i żeby nie było wątpliwości, to nowy sinik też oczywiście brał, tylko trochę mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 5 godzin temu, tower napisał: od 5 ciu lat jeżdżę 2.0 tsi ea888 cawb. Jedyne co w nim jest dobre to osiągi(200 konny diesel idzie subiektywnie gorzej). Reszta to same wady. Pali w spokojnej trasie po jakiś mazurach 9 litrów, na autostradzie przy 140 z 12, przy 200 20. Miasto od 11 do 16. Kultura pracy dieslowska, do japncow i koreancow jak do księżyca, po 5ciu latach i 73kkm mam wrażenie subiektywnie ze już nie ciśnie w fotel jak po wyjeździe z salonu. Podobno pala olej, mój nie pali więcej niż litr na 10kkm. Podobno rozciąga się łańcuch ale nie wiem jak się to objawia. Kolegi Chrysler 5.7 tyle pali. Trzech moich znajomych ma 2.0 tsi i palą im normalnie. Jeden wciąga dodatkowo olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Dnia 15.10.2017 o 14:02, tower napisał: od 5 ciu lat jeżdżę 2.0 tsi ea888 cawb. Jedyne co w nim jest dobre to osiągi(200 konny diesel idzie subiektywnie gorzej). Reszta to same wady. Pali w spokojnej trasie po jakiś mazurach 9 litrów, na autostradzie przy 140 z 12, przy 200 20. Miasto od 11 do 16. Kultura pracy dieslowska, do japncow i koreancow jak do księżyca, po 5ciu latach i 73kkm mam wrażenie subiektywnie ze już nie ciśnie w fotel jak po wyjeździe z salonu. Podobno pala olej, mój nie pali więcej niż litr na 10kkm. Podobno rozciąga się łańcuch ale nie wiem jak się to objawia. Kiosk ruchu, AWD, 200 KM i ciężka noga nie idą w parze z niskim spalaniem. Poza tym tamten 2.0 TSI to mistrz ekonomii nie jest, obecny zresztą również nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny Napisano 22 Października 2017 Udostępnij Napisano 22 Października 2017 VW CC 2014 1.4TSI DSG po programie na 195km, spalanie na autostradzie do 140kmh 7,2l, spalanie po mieście 9l, ekspresowy przejazd autostrada 12,7l. Niemniej jednak jak człowiek chce to może być ekonomiczny niejednokrotnie na 65 litrach dobijałem do 1000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Października 2017 Udostępnij Napisano 22 Października 2017 Kolega właśnie melduje o wirze w baku z powodu silnika 1,6T ze skrzynią 7DCT - trochę przycisnął Tucsona i uzyskał prawie 15 l/100 km Choć i bliżej 7 l benzyny na 100 km da się uzyskać w tym zestawie Ja też nieznacznie przycisnąłem swojego i wyszło 7 l/100 km, ale z motorkiem 1,7 CRDI i skrzynią 7DCT Normalnie pali mi 6,5, wiec wzrost niewielki w porównaniu z benzyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 10 godzin temu, rwIcIk napisał: Kolega właśnie melduje o wirze w baku z powodu silnika 1,6T ze skrzynią 7DCT - trochę przycisnął Tucsona i uzyskał prawie 15 l/100 km Choć i bliżej 7 l benzyny na 100 km da się uzyskać w tym zestawie Ja też nieznacznie przycisnąłem swojego Już go ciśniesz? ile już przejechałeś? Widzę, że ogólnie zadowolony jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 12 godzin temu, rwIcIk napisał: Normalnie pali mi 6,5, wiec wzrost niewielki w porównaniu z benzyną To zależy co to znaczy przycisnąć. Powyżej 120 spalanie dosyć mocno rośnie. W dieslu też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Dnia 23.10.2017 o 07:45, bartekm napisał: Już go ciśniesz? ile już przejechałeś? Widzę, że ogólnie zadowolony jesteś Przejechane 2500 km - i czasem go przycisnę, ale to automat reguluje na jakich obrotach jeździ. A ma 7 biegów, które szybko zmienia. Czasem włączę tryb SPORT i wtedy potrafi nawet dobić do 3000 obr., a jeszcze rzadziej do 4000 obr. Kick down staram się nie wciskać. Dnia 23.10.2017 o 09:22, marcindzieg napisał: To zależy co to znaczy przycisnąć. Powyżej 120 spalanie dosyć mocno rośnie. W dieslu też Na autostradzie jeszcze go nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Kick down staram się nie wciskać. Czyli wedle tutejszych fachowców nie wciskasz gazu tak, żeby skrzynia redukowała. Bo każda redukcja to kick-down. Wg owych fachowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 46 minut temu, Polarny napisał: Czyli wedle tutejszych fachowców nie wciskasz gazu tak, żeby skrzynia redukowała. Bo każda redukcja to kick-down. Wg owych fachowców. Gdy mocniej wcisnę, to redukuje i kręci wyżej. Gdy wcisnę do dechy aż kliknie przycisk pod pedałem gazu, redukuje o jeszcze jeden bieg i kręci do max obrotów. Tak jest u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 18 minut temu, rwIcIk napisał: Gdy mocniej wcisnę, to redukuje i kręci wyżej. Gdy wcisnę do dechy aż kliknie przycisk pod pedałem gazu, redukuje o jeszcze jeden bieg i kręci do max obrotów. Tak jest u mnie. Według forumowych fachowców, te wszystkie przypadki to kickdown. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 23 minuty temu, Polarny napisał: Według forumowych fachowców, te wszystkie przypadki to kickdown. Być może. Jeśli rozpatrywać pod względem tego, co robi skrzynia, to tak. U mnie dodatkowo jest przycisk pod pedałem gazu. Więc trzeba doprecyzowywać, czy chodzi o przycisk o efekt jego działania, czy o efekt działania wywołany samym mocniejszym wciśnięciem pedału gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 Kickdown to przycisk imo - a mocniejsze przycisniejsze to już sterownik skrzyni decyduje czy jest potrzebna redukcja. W dieslu defacto nie widze sensu redukcji o dwa biegi za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 4 minuty temu, cesarz napisał: Kickdown to przycisk imo - a mocniejsze przycisniejsze to już sterownik skrzyni decyduje czy jest potrzebna redukcja. W dieslu defacto nie widze sensu redukcji o dwa biegi za bardzo Najczęściej wystarcza o 1. Ale gdy diesel jeździ w zakresie 1200-1500 obrotów, a skrzynia ma np. 7 biegów, to czasem trzeba i o 2 biegi zrzucić, by odpowiednio podnieść obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 A no tak fakt - ja jeżdze 6 biegowym. FAkt przy 7 lub 8 może być to konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 5 minut temu, cesarz napisał: A no tak fakt - ja jeżdze 6 biegowym. FAkt przy 7 lub 8 może być to konieczne. Ona jest tak zestopniowana, że już przy 80 km/h wrzuca 7 bieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 23 Października 2017 Udostępnij Napisano 23 Października 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Więc trzeba doprecyzowywać, czy chodzi o przycisk o efekt jego działania, czy o efekt działania wywołany samym mocniejszym wciśnięciem pedału gazu jeszcze sprawdza szybkość tego wciśnięcia (o ile nie dociśniesz do oporu bo wtedy zrzuca do najniższego biegu)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.