Skocz do zawartości

6 miejsc, ok 50tys


button

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie jeździmy Mondeo 2.0 ecoboost

Rocznie ponad 20tys.

Codziennie żona do pracy, sporo wyjazdow z pracy, raz na tydzien/dwa wyjazd na wies na weekend 2x70km

2 razy w roku wyjazd na wakacje

 

Dość czesto przydałoby sie miec dodatkowe miejsca. Zastanawiam sie nad zmianą np

1. Smax - w ogłoszeniach same diesle, ale może przy naszym użytkowaniu nie ma co sie bac diesla?

2. Freemont/Journey - niby fajny silnik 3.6 V6, ale ponoc ma swoje bolączki

3. C4 Picasso - nie podoba sie zonie a ona ma być glownym uzytkownikiem

 

Dooradzicie coś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeździmy Mondeo 2.0 ecoboost

Rocznie ponad 20tys.

Codziennie żona do pracy, spor

1. Smax - w ogłoszeniach same diesle, ale może przy naszym użytkowaniu nie ma co sie bac diesla?

2

Jak ten dojazd do pracy żony wygląda.? Ile km jaką drogą?

 

...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem największą bolączką Freemonta z silnikiem 3,6 jest spalanie ale po zainstalowaniu LPG wygląda to już całkiem znośnie (uwaga - w fabrycznej instalacji butla jest bardzo mała więc tankowanie wypada co 250 km).

Do jazdy w trasę auto bardzo przyjemne.

Pytanie jak u was z miejscem do parkowania bo to jednak spory kawał metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fili_P- ok 12 km w jedną stronę, do centrum miasta, bez wielkich korków

 

@Sylwester Mondeo żona spokojnie parkuje prostopadle tyłem, przodem. Z jednej strony bloku mamy parking dla mieszkańców, z drugiej też sporo miejsca. 

Odnośnie butli, właśnie częstych tankowań chciałbym uniknąć. W obecnym Mondku jak jechaliśmy do Chorwacji to tankowałem po drodze raz. Zasięg na baku wyszedł około 800-900km.

Stad pomysł na S-Max Diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sylwester napisał:

Moim zdaniem największą bolączką Freemonta z silnikiem 3,6 jest spalanie ale po zainstalowaniu LPG wygląda to już całkiem znośnie (uwaga - w fabrycznej instalacji butla jest bardzo mała więc tankowanie wypada co 250 km).

Do jazdy w trasę auto bardzo przyjemne.

Pytanie jak u was z miejscem do parkowania bo to jednak spory kawał metalu.

 

Warto jeszcze wspomnieć o dramatycznie powolnej skrzyni. Auto ma dużo mocy a jedzie przez to jak o połowę słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

[mention=130990]Fili_P[/mention]- ok 12 km w jedną stronę, do centrum miasta, bez wielkich korków  

 

 

 

Pytam bo u nas Insignia kombi 160KM 2,0L ON manual z DPF DKZ i jeszcze zmienny Garret od 7 lat ujezdzamy. Auto dobija do 140kkm. Ja dwa razy w tygodniu 2x po15 km ale 1/3 dystansu przez sam środek Gdańska w korku wale. Żona 2-3x w tyg 2xpo 25km obwodnica trójmiejska do pracy. Plus jak u Ciebie jakąś majówka, wakacje, narty autostradami... Odpukac nic się nie dzieje DPF wypala się co 800-1000km.

 

Te 12 km to może być trochę mało , na plus że bez korków.... Ale za chwilę piszesz że:"

sporo wyjazdow z pracy, raz na tydzien/dwa wyjazd na wies na weekend 2x70km" i to już powinno być ok.

Używanego diesla bym nie kupił w takiej opcji-czas wiek przebieg zrobią swoje i coś się wysra na pewno..... Chyba że cena zrekompensuje fakap i masz mechanika swojego i czas....to po wymianie będziesz wiedział co masz. Przy nowej nie widzę powodu bać się diesla jeśli będziesz używał tak jak napisałeś.

...

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Warto jeszcze wspomnieć o dramatycznie powolnej skrzyni. Auto ma dużo mocy a jedzie przez to jak o połowę słabsze.

Demon prędkości to nie jest ale do codziennej jazdy IMHO w zupełności wystarczy. Zresztą umówmy się - to nie jest auto dla kierowców o "sportowym" zacięciu.

Przy przebiegu 80 - 100 tys warto wymienić olej w skrzyni - ponoć jest znacząca poprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, button napisał:

@Fili_P- ok 12 km w jedną stronę, do centrum miasta, bez wielkich korków

 

@Sylwester Mondeo żona spokojnie parkuje prostopadle tyłem, przodem. Z jednej strony bloku mamy parking dla mieszkańców, z drugiej też sporo miejsca. 

Odnośnie butli, właśnie częstych tankowań chciałbym uniknąć. W obecnym Mondku jak jechaliśmy do Chorwacji to tankowałem po drodze raz. Zasięg na baku wyszedł około 800-900km.

Stad pomysł na S-Max Diesel.

Freemont jest częściej spotykany w dieslem więc można się zdecydować na taki wariant ale bezdyskusyjnie S-Max jest autem bardziej skrojonym pod europejskie gusta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2018 o 09:46, button napisał:

 

Obecnie jeździmy Mondeo 2.0 ecoboost

 

 

Bierz Smaxa lub Galaxy - Galaxy MK2 (MK3 niektórzy piszą) jest o 3cm krótszy jak Mondeo Mk4 a Smax o 10cm krótszy od Mondeo ;) ale kubatury sa dużo większe w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, slawek_l_83 napisał:

 

Bierz Smaxa lub Galaxy - Galaxy MK2 (MK3 niektórzy piszą) jest o 3cm krótszy jak Mondeo Mk4 a Smax o 10cm krótszy od Mondeo ;) ale kubatury sa dużo większe w środku.

Bo to jest Galaxy MK3 - 2006-2014, spójrz:

https://ford.7zap.com/en/car/

Ford rodziela Galaxego 1994-2000 od późniejszego 2000-2006. :ok:

A ogólnie popieram, 2.0TDCI 140KM pojeździ jeszcze - może być też wersja 163KM. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zafira nie przejdzie u żony a to ona będzie głównym uzyszkodnikiem

Chyba najchętniej widziałbym Smaxa ze względu na sympatię do prowadzenia Forda

Nie wiem czy w poliftowym automat jest tylko powershift, który nie ma najlepszych opinii czy jest tez może cos klasycznego.

 

Miejsca nie muszą byc pełnowymiarowe. Mają byc awaryjne, bo kilka razy w mcu pojawia się potrzeba żeby kogoś dodatkowo zabrać i robimy dodatkowe km jadąc dwa razy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, button napisał:

Zafira nie przejdzie u żony a to ona będzie głównym uzyszkodnikiem

Chyba najchętniej widziałbym Smaxa ze względu na sympatię do prowadzenia Forda

Nie wiem czy w poliftowym automat jest tylko powershift, który nie ma najlepszych opinii czy jest tez może cos klasycznego.

 

Miejsca nie muszą byc pełnowymiarowe. Mają byc awaryjne, bo kilka razy w mcu pojawia się potrzeba żeby kogoś dodatkowo zabrać i robimy dodatkowe km jadąc dwa razy

 

 

Po FL jest tylko skrzynia Powershit :) - bierz ostatni rocznik przedlifta z automatem i będziesz zadowolony 😀

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, button napisał:

Zafira nie przejdzie u żony a to ona będzie głównym uzyszkodnikiem

Chyba najchętniej widziałbym Smaxa ze względu na sympatię do prowadzenia Forda

Nie wiem czy w poliftowym automat jest tylko powershift, który nie ma najlepszych opinii czy jest tez może cos klasycznego.

 

Miejsca nie muszą byc pełnowymiarowe. Mają byc awaryjne, bo kilka razy w mcu pojawia się potrzeba żeby kogoś dodatkowo zabrać i robimy dodatkowe km jadąc dwa razy

 

 

 

1200px-Toyota_Verso_(Facelift)_%E2%80%93

 

Ja mogę polecić versalkę - bezawaryjne autko. Początkowo wkurzały mnie zegary na środku, ale już się przyzwyczaiłem. :ok:

Jeden S-Max jeździ w rodzinie żony - młode auto, a już kilka upierdliwych awarii - automatyczna klapa z tyłu, amorki (jakieś hydro-pneumatyczne zawieszenie?), cos jeszcze, ale nie pamiętam. Naprawa w grubych tzł. Ale być może to kwestia akurat tego egzemplarza.  :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, button napisał:

Kolega z pracy ma Smax 1.6 Ecoboost. Też już kilka problemów go trafiło. 

No niestety S-MAX/Galaxy MK3 to nie idealne samochody, trapią je pewne drobiazgi, ot choćby tylne zawieszenie, które trzeba co 80-100kkm podłubać coś. Padają wyświetlacze na zegarach, sterowanie turbinką w 2.0TDCI (150zł, zawory na wierzchu), itd.. Natomiast mimo wszystko jest to dość wygodny i wdzięczny samochód, naprawy raczej nie zabijają kosztem.

@button

Jeszcze takie coś mi wpadło do głowy:

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-grand-c-max-titanium-navi-2-0-tdci-7os-2014r-oferta-dealera-fvat23-gwarancja-ID6AbL5M.html

Wygrywa odsuwanymi drzwiami. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pyrekcb napisał:

Ja mogę polecić versalkę - bezawaryjne autko. Początkowo wkurzały mnie zegary na środku, ale już się przyzwyczaiłem. :ok:

Jeden S-Max jeździ w rodzinie żony - młode auto, a już kilka upierdliwych awarii - automatyczna klapa z tyłu, amorki (jakieś hydro-pneumatyczne zawieszenie?), cos jeszcze, ale nie pamiętam. Naprawa w grubych tzł. Ale być może to kwestia akurat tego egzemplarza.  :ok:

 

Versalka przy smaxie i galaxy to auto o połowe mniejsze, a bagażnik już w ogóle malutki... nie mowie o jezdzenie w 3 rzędzie :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Versalka przy smaxie i galaxy to auto o połowe mniejsze, a bagażnik już w ogóle malutki... nie mowie o jezdzenie w 3 rzędzie :(

 

 

O połowę, to nie, ale faktycznie mniejsze. Ze wszystkimi tego plusami i minusami. :ok:

Dlatego dopytałem autora o dodatkowe miejsca - jeżeli wystarczają te "bagaznikowe", to tragedii nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2018 o 11:22, AstraC napisał:

Fotele w bagażniku to chyba dla krasnali z bajek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rostex napisał:

Fotele w bagażniku to chyba dla krasnali z bajek.

Wielkie nie da, to prawda, Ale jeśli mają być awaryjnie, a nie ma stałe to i ja się mieszczę mając 184cm i 97kg. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rostex napisał:

Fotele w bagażniku to chyba dla krasnali z bajek.

 

Jeśli ktoś użytkuje okazjonalnie, to akurat nastoletnie krasnale się mieszczą. A jak wozisz siedem dorosłych osób, to faktycznie się nie nadaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@button

Podzielę się swoimi przemyśleniami. Ja na co dzień używam minivana do transportu 6. osób. Czwórka jeszcze nie-dorosła, ale to nie robi szczególnie dużej różnicy, ponieważ foteliki i tak wymagają sporo przestrzeni. A młodzież w wieku 11+ i tak zajmuje tyle miejsca, co dorosły (albo naprawdę niewiele mniej).

Z tego, co wyczytałem, masz rodzinkę 2+2, ale sporadycznie potrzebujesz przewieźć kogoś więcej. Minivany to dobry wybór przy takich oczekiwaniach. Możesz się poruszać w trzech kategoriach:

 

a) klasa w okolicach 4.5m długości, gdzie miejsca będzie OK WYŁĄCZNIE dla wariantu 2+2 a zydelki w III rzędzie siedzeń będą "za karę. Przy czym przy pełnej obsadzie nie masz co liczyć na załadowanie bagażu. Przy 2+2 miejsce na bagaż masz.

W tej klasie mieszczą się: Verso, Mazda 5, Touran, Daćka MPV, Ford C-max

 

b) klasa 4.8m długości, która różni się od powyższej tym, że w III rzędzie siedzeń dało radę wcisnąć normalny fotel. Oznacza to, że "w bagażniku" może podróżować osoba dorosła, choć pewnie nie będzie Ci za to wdzięczna, gdy trasa będzie miała 200+ km. Za to w II rzędzie siedzeń masz 3 takie same fotele a w konfiguracji 2+2 - od cholery miejsca w bagażniku.
W tej klasie latają: C4 grand picasso, Eurovan2 C8/807/Phedra/Ullises, Ford S-max lub C-max Grand (ale to trochę na siłę), Ford Galaxy, VAG Sharan/Alhambra, stara mazda MPV.

Ciekawe w tej grupie są przesuwane tylne drzwi - coś, co ja bardzo doceniam, szczególnie przy dzieciach <8l.

Takie pojazdy są fajnymi samochodami do jazdy po mieście, dobrze sprawują się w trasie a przy odrobinie dyscypliny w pakowaniu potrafią zabrać 6os rodzinę do Chorwacji bądź do Włoch na narty.

 

c) klasa 5.0m+ czyli typowe "airport shuttle"

Do tej klasy zaliczyłbym wszystkie "amerykany", czyli typowego Voyagera Granda (+ odmiany), VW Multispace czy Merca Vito.

Miejscem dla pasażerów nie musisz się martwić, miejsca na bagaże też jest niemało, tzn można się spokojnie wybrać na wakacje w 6 osób.

 

Im większy wóz, tym ciężej w mieście, np. przy parkowaniu. W mniejszych zaś wakacje "full house na campingu" wymagają sporo wyrzeczeń oraz niezwykłych umiejętności logistycznych.

 

Hope it helps. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bartłomiej

Mam uwagę co do C-Max, Grand C-Max:

Ten pierwszy nie występuje w odmianie 7os, nie bez powodu, jest zwyczajnie za mały w Grandzie a i owszem. Z Grandem jest taki problem, że jest wyraźnie większy od podstawowego C-Max'a, za to jeszcze widać, że brakuje do S-Max'a, wymiary:

image.png.42572c9268c56037c73dd8d525ffe7cd.png

Więc tak na prawdę C-MAX to jest maluch, odpowiednik kompakta htb, dopiero Grand C-MAX jest w kateogrii 4.5m. ;]

Mając wybór w używkach między Galaxym MK3, a S-MAX'em MK1, nawet bym się nie zastanawiał i brał Galaxego, jest ciut dłuższy( S-MAX 4768 mm vs. Galaxy 4820 mm ), ale na mieście tego nie czuć, natomiast jest pojemniejszy, przy 7 miejscach ma jeszcze trochę bagażnika (pakowałem tam wózek bliźniaczy EasyWalker Duo z gondolkami i jakieś drobiazgi na wypad całodzienny/weekendowy + 4os. dorosłe + 3 dzieci), miejsca znacznie więcej na 6 i 7 miejscu. :ok: Co ciekawe wydaje mi się, że wręcz jest mniejsza różnica Grand C-Max vs. S-Max niż S-Max vs. Galaxy w 3 rzędzie(Galaxy ma regulowany fotele S-Max nie). Dodatkowo żadenz tej dwójki nie ma odsuwanych drzwi.

Dlatego warto zastanwić się nad Grandem z odsuwanymi(lub ogólnie wziąc to pod uwagę kupując samochód), wygoda miażdży. Dodatkowo ma fajnie aranżowane tylną kanapę (środkowe miejsce chowa się w siedzisko po prawej stronie i nie ma zbędnych gratów - oczywiście nie jest mega szerokie, ale mi się mieszczą 3 foteliki w rzędzie 2x Maxi-Cosi Rodifix i Recaro Young Sport i jest w dość dobrze). Największa wada Granda? No cóż uroda tyłu nie należy do czołówki segmentu, wnętrze przed liftem jest trochę inne i mniej mi się podoba.

Za to do Klasy B zabrakło Ci Zafiry Tourer, która jest nieco większa od Granda, lecz u mnie przegrała przez drzwi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, AstraC napisał:

 

Dlatego warto zastanwić się nad Grandem z odsuwanymi(lub ogólnie wziąc to pod uwagę kupując samochód), wygoda miażdży. Dodatkowo ma fajnie aranżowane tylną kanapę (środkowe miejsce chowa się w siedzisko po prawej stronie i nie ma zbędnych gratów - oczywiście nie jest mega szerokie, ale mi się mieszczą 3 foteliki w rzędzie 2x Maxi-Cosi Rodifix i Recaro Young Sport i jest w dość dobrze). Największa wada Granda? No cóż uroda tyłu nie należy do czołówki segmentu, wnętrze przed liftem jest trochę inne i mniej mi się podoba.

Za to do Klasy B zabrakło Ci Zafiry Tourer, która jest nieco większa od Granda, lecz u mnie przegrała przez drzwi.

 

Takie 3 pytania dotyczące Granda:

1.Czy zewnetrzne fotele środkowego rzędu można zsuwać do siebie?

2.Da się wyjąć na stale 3 rząd siedzeń-aby powiększyć bagażnik?

3.Czy fotele 2 rzędu mają regulowany kąt  oparcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, wlad napisał:

Takie 3 pytania dotyczące Granda:

1.Czy zewnetrzne fotele środkowego rzędu można zsuwać do siebie?

2.Da się wyjąć na stale 3 rząd siedzeń-aby powiększyć bagażnik?

3.Czy fotele 2 rzędu mają regulowany kąt  oparcia?

1. Nie przypominam sobie takiej opcji. ;)

2. Ludzie wyjmują, podobno łatwo się odkręca kilka śrubek i już, czepia się tylko wtedy, że jest awaria czujników zapięcia pasów w 3 rzędzie (bo ma na wszystkich 7 miejscach).

3. Mój ma jak pamiętam, ale jak założyłem foteliki tak nie ruszam. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bartłomiej napisał:

a) klasa w okolicach 4.5m długości, gdzie miejsca będzie OK WYŁĄCZNIE dla wariantu 2+2 a zydelki w III rzędzie siedzeń będą "za karę. Przy czym przy pełnej obsadzie nie masz co liczyć na załadowanie bagażu. Przy 2+2 miejsce na bagaż masz.

W tej klasie mieszczą się: Verso, Mazda 5, Touran, Daćka MPV, Ford C-max

Jeśli już, to Logan MCV, ale to już nieaktualne. Obecnie jedyny model na 6 lub 7 miejsc to Dacia Lodgy. I miejsca w 3 rzędzie wcale nie są "za karę", swobodnie mogą tam podróżować dorośli. Długość całkowita w zależności od wersji 4498/4521mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bartłomiej napisał:

@button

Podzielę się swoimi przemyśleniami. 😉

 

a) dacia lodgy, a  nie MPV, wywal c-maxa (nie ma 5+2), przerzuć grand c-maxa i grand picasso z b) i będzie ok. :piwko:

dodatkowo zafira :ok:

 

A, jeszcze coś - pominąłeś zupełnie SUVy - cześć z nich ma opcję 5+2 (przykładowo chevi captiva) :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, AstraC napisał:

@Pyrekcb biorąc pod uwagę wymiary Zafira C powinna być w b), Grand C-MAX w jakimś a+), a C-Max jak jest w a). ;]

 

Nie zgodzę się - wymiary wymiarami, ale Bartek w "klasie b" wcisnął +2 pełnowymiarowe fotele. Zafira, verso, grand c-max, grand picasso tego nie mają.  

A co do c-maxa "zwykłego" - przecież on nie miał wersji 7 os., więc w ogóle nie powinien znaleźć się w tej wyliczance. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pyrekcb

Faktycznie, dwa błędy: ten z C-Maxem (małym) oraz z Daćką. Ale cieszę się, że zostały skorygowane. :oki:

Podział na "klasy" robiłem raczej na podstawie długości samochodu a nie liczby pełnowartościowych siedzeń. Wszak autor wątku traktuje III rząd siedzeń jako "awaryjny"; tak przynajmniej zrozumiałem.

SUVów świadomie nie dawałem, bowiem moim zdaniem w wersjach 7-os nie oferują one tego samego, co porównywalne długością minivany.

Do zestawienia można dorzucić jeszcze parę samochodów, choćby Espace'a w wersji Grand, Mitsu Grandisa czy Hondę Shuttle. Ale moim celem było pokazanie różnic w klasach długościowych a nie przygotowanie przekrojowej analizy oferty rynku.

 

BTW: mój Citro C8 z klasy b) został właśnie przygotowany do przewiezienia 6 osób nad polskie morze. Nie wiem, jak nam się udało go spakować, ale się udało. "Na zewnątrz" auta wylądowały jedynie rowery w liczbie 6. sztuk. :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2018 o 23:50, Bartłomiej napisał:

@Pyrekcb

BTW: mój Citro C8 z klasy b) został właśnie przygotowany do przewiezienia 6 osób nad polskie morze. Nie wiem, jak nam się udało go spakować, ale się udało. "Na zewnątrz" auta wylądowały jedynie rowery w liczbie 6. sztuk. :bzik:

Ile Ci ten C8 pali tak na trasie bo na mieście liczę 9+ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wróciłem z urlopu....

Zrobione około 1.000km, średnie spalanie to 6.1l/100km.

Na drogach krajowych dwucyfrowych dostosowywałem się do lokalnego ruchu, więc szaleństw nie było. Na trasie (S7) na tempomacie było 120km/h. Ale to przy max załadunku: bambetle po dach, 6 osób, 6 rowerów.

Zużycie miejskie jest bliżej 7l na setkę.

silnik 2.0 HDI 163KM, skrzynia automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.