Jarek_JD Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Na te tematy krążą różne teorie. Gdybyś kupił ta za 100, miałbyś szansę przetestować temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Obecnie jakość części to loteria. Z reguły oryginalne, firmowane logiem producenta, podzespoły mają powtarzalną i wysoką jakość. Z drugiej strony różnica ceny jest bardzo duża, i ja osobiście oryginału za 350 zł bym nie kupił, skoro część tego samego producenta ale bez logo kosztuje 250 zł mniej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Dla mnie to samo tylko na oryginale mazda tez musi zarobic stad roznica w cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Kurcze, nie dał bym za oryginalną cześć 3,5 razy wiecej jak za cześć markowego producenta, który produkuje na pierwszy montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 7 minut temu, czachabrava napisał: Kurcze, nie dał bym za oryginalną cześć 3,5 razy wiecej jak za cześć markowego producenta, który produkuje na pierwszy montaż. Nastepną też chyba kupię zamiennik TRW. Ale dowiedziałem się, jaka jest różnica. Zamiennik TRW kupuje się w komplecie z nakrętką i zawleczką, a oryginał sprzedawany jest bez dodatków. Dzwoniłem się dopytać o nakrętkę i ta jest wielorazowego użytku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 3 godziny temu, Jarek_JD napisał: Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. Tylko tyle, po Księżycu jeździsz czy ciągłe parkowanie na placu manewrowym 22 minuty temu, Jarek_JD napisał: kupuje się w komplecie z nakrętką i zawleczką Zawleczki to tylko w japończykach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 2 minuty temu, volf6 napisał: Tylko tyle, po Księżycu jeździsz czy ciągłe parkowanie na placu manewrowym W niektórych mocniej eksploatowane tyle wytrzymują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 4 godziny temu, Jarek_JD napisał: Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km Mam Fiat-a tylko starszego P2FL i przypuszczam że końcówki drążków są org. przebieg 232kkm a mam tego dziadka od przebiegu 78kkm. Ja układu kierowniczego nie ruszałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Godzinę temu, volf6 napisał: Tylko tyle, po Księżycu jeździsz czy ciągłe parkowanie na placu manewrowym Samochód miejski, ale po krawężnikach nie jest parkowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 2 godziny temu, Jarek_JD napisał: Nastepną też chyba kupię zamiennik TRW. Ale dowiedziałem się, jaka jest różnica. Zamiennik TRW kupuje się w komplecie z nakrętką i zawleczką, a oryginał sprzedawany jest bez dodatków. Dzwoniłem się dopytać o nakrętkę i ta jest wielorazowego użytku Normalnie bym powiedział, że to bez różnicy. Ale coś może jest na rzeczy, ponieważ jedna koncówka mi padła(oryginalna LMI). Oczywiście nową kupiłem już zamiennik, ale też lemforder. Po zimie jak sprawdzałem luzy to stara po przetarciu wyglądała jak nowa. Ta półroczna wyglądała jakby była od nowości i już miała wiele za sobą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 5 godzin temu, Jarek_JD napisał: Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km Kiedyś kupiłem Fiata z przebiegiem 73 kkm, miał wytłuczony łącznik z przodu. Jeszcze był fabryczny z logo Fiata, a na główce napis TRW. Kupiłem zamiennik TRW i zrobiłem autem 100 kkm. Łącznik był nadal bez luzów. 2 godziny temu, Jarek_JD napisał: Dzwoniłem się dopytać o nakrętkę i ta jest wielorazowego użytku Nie jest. Instrukcje serwisowe zawsze nakazują wymienić nakrętkę. Jeszcze nie widziałem końcówki nowej, nawet najtańszej chińskiej bez nowej nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 35 minut temu, czachabrava napisał: Normalnie bym powiedział, że to bez różnicy. Ale coś może jest na rzeczy, ponieważ jedna koncówka mi padła(oryginalna LMI). Oczywiście nową kupiłem już zamiennik, ale też lemforder. Po zimie jak sprawdzałem luzy to stara po przetarciu wyglądała jak nowa. Ta półroczna wyglądała jakby była od nowości i już miała wiele za sobą... Bo Lemforder mocno poleciał z jakością odkąd zaczęli większość w Chinach klepać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 6 godzin temu, Jarek_JD napisał: Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km Nie ma czegoś takiego jak oryginał czy zamiennik. Niemal wszystko jest na jedno kopyto. Polecam kupowanie od sprawdzonych producentów i nie czytanie każdej bzdury na forach, gdzie wszyscy są ekspertami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Jest jeszcze coś takiego jak aftermarket. Na aledrogo można spotkać wiele części do fiatów firmy Magneti Marelli. W cenach takich jak niekiedy najtańsza chińszczyzna. Ja właśnie kupowałem tak wiele części po okazyjnej cenie. Dowiedziałem się od sprzedawcę że dużo pochodzi z Włoch lub ASO po likwidacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 8 godzin temu, Jarek_JD napisał: Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Wykonujemy zlecenia dla TRW, jutro zapytam kolegę z działu jakości jak to z tym jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 9 godzin temu, Jarek_JD napisał: Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km Niektórzy w różnicę między OE i OEM wierzą, inni nie. Z mojego doświadczenia - jeśli fabryka jest wciąż przez producenta części zaopatrywana w tą konkretną część - to masz duże szanse na podobną trwałość. Jeśli produkcja modelu się zakończyła - jakość nie jest już ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 10 godzin temu, Jarek_JD napisał: Padła mi w Mazdzie prawa końcówka drążka kierowniczego. Na forach naczytałem się, żeby do Mazdy kupować tylko oryginalne, bo zamienniki padają na drugi dzień. Kupiłem, przysłali, cena 3,5 stówki. Na końcówce przysłanej i zdemontowanej odczytałem, że jest to TRW. Zamiennik TRW kosztuje stówkę. Teraz pytanie, czy oryginał "Mazda TRW" i zamiennik TRW to są części jednakowej, czy rożnej jakości? Tak przy okazji, kiedyś padła mi końcówka drążka we Fiacie Bravo 2. Oryginał z pierwszego montażu też był TRW. We Fiacie i Mazdzie wytrzymał 40 tys. km W Punto oryginał też mi wytrzymał 40tkm, kupiłem Mooga wytrzymał 20tkm, więc kupiłem Lemfordera - wytrzymał 60 i auto ze sprawnym sprzedałem. Powyżej pisałem o łączniku, coś mi się pomerdało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 4 godziny temu, kaczorek79 napisał: Nie jest. Instrukcje serwisowe zawsze nakazują wymienić nakrętkę. Jeszcze nie widziałem końcówki nowej, nawet najtańszej chińskiej bez nowej nakrętki. Końcówka na zdjęciu. Co do nakrętki, zgłupiałem. Dzwoniłem się dopytać, uprzejmy Pan jeszcze raz po VIN-ie sprawdził czy wymienia się samą końcówkę, potwierdził. Niby w instrukcji jest tak, że zawleczkę lub nakrętkę wymienia się tylko wtedy, kiedy się uszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 4 godziny temu, Jarek_JD napisał: Końcówka na zdjęciu. Co do nakrętki, zgłupiałem. Dzwoniłem się dopytać, uprzejmy Pan jeszcze raz po VIN-ie sprawdził czy wymienia się samą końcówkę, potwierdził. Niby w instrukcji jest tak, że zawleczkę lub nakrętkę wymienia się tylko wtedy, kiedy się uszkodzi. Jeśli nakrętka koronowa z zawleczką to nakrętka jest wielorazowa a zawleczka jednorazowego użytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 6 godzin temu, Jarek_JD napisał: Końcówka na zdjęciu. Co do nakrętki, zgłupiałem. Dzwoniłem się dopytać, uprzejmy Pan jeszcze raz po VIN-ie sprawdził czy wymienia się samą końcówkę, potwierdził. Niby w instrukcji jest tak, że zawleczkę lub nakrętkę wymienia się tylko wtedy, kiedy się uszkodzi. 1 godzinę temu, Igorek napisał: Jeśli nakrętka koronowa z zawleczką to nakrętka jest wielorazowa a zawleczka jednorazowego użytku. Instrukcja serwisowa Mazdy mówi co innego. Właśnie ściągnąłem na kompa rysunek serwisowy naprawy przedniego zawieszenia i jest, jak byk zaznaczone, że nakrętka ma być nowa. Ze względu na prawa autorskie Mazda Motor Company nie mogę tu zamieścić tego zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 25 Września 2018 Udostępnij Napisano 25 Września 2018 17 godzin temu, bartekm napisał: W Punto oryginał też mi wytrzymał 40tkm, kupiłem Mooga wytrzymał 20tkm, więc kupiłem Lemfordera - wytrzymał 60 i auto ze sprawnym sprzedałem. Powyżej pisałem o łączniku, coś mi się pomerdało Hmmm, w moim GP nadal końcówki drążków fabryczne 205tyś. nalotu. Fabryczne również wahacze. Łączniki stabilizatora fabryczne wytrzymały 160tyś. km. Nowe założyłem OEM z ASO - 45tyś. i spokój. 18 godzin temu, grogi napisał: Niektórzy w różnicę między OE i OEM wierzą, inni nie. Z mojego doświadczenia - jeśli fabryka jest wciąż przez producenta części zaopatrywana w tą konkretną część - to masz duże szanse na podobną trwałość. Jeśli produkcja modelu się zakończyła - jakość nie jest już ta sama. Jest różnica, chociażby w piórach wycieraczek do GP (na przykładzie VALEO) - w ASO, gdy były tam sprzedawane, były porządnie wykonane, jako aftermarket już można do wykończenia się przyczepić -jednak aftermarket sporo tańsze, więc luźne końcówki ozdobne można przeżyć, bo na nic wpływu nie mają. Tarcze hamulcowe też mają inne normy bicia itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Września 2018 Udostępnij Napisano 25 Września 2018 Mnie po 2 latach padła końcówka firmy 555, kiedyś bardzo dobre zamienniki, jakością dorównujące oryginałom. Po roku padły sworznie zwrotnicy, również tej firmy. Obecnie wymieniam je na produkty firmy CTR. Co dziwne, końcówka drążka CTR do mojego auta - Civic VII nie ma miejsca na zawleczkę, nie spotkałem się z tym wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 25 Września 2018 Udostępnij Napisano 25 Września 2018 Dnia 24.09.2018 o 12:33, kaczorek79 napisał: Nie jest. Instrukcje serwisowe zawsze nakazują wymienić nakrętkę. Jeszcze nie widziałem końcówki nowej, nawet najtańszej chińskiej bez nowej nakrętki. Pal licho czy Mazda każe ją wymieniać za każdym razem, czy nie. Jarek kupił oryginał z serwisu, więc osobną częścią jest końcówka a osobną nakrętka czy zawleczka, nie jest to żaden zestaw i jest całkiem normalne że nakrętki nie dostał, nie tylko zresztą w przypadku Mazdy. Założy starą, bo pewnie jest ok i po krzyku. Dnia 24.09.2018 o 12:35, kaczorek79 napisał: Bo Lemforder mocno poleciał z jakością odkąd zaczęli większość w Chinach klepać. Możesz tą "WIĘKSZOŚĆ" jakimiś liczbami, albo w inny wiarygodny sposób uzasadnić? 9 godzin temu, analyzer64 napisał: Co dziwne, końcówka drążka CTR do mojego auta - Civic VII nie ma miejsca na zawleczkę, nie spotkałem się z tym wcześniej. Zależy od producenta, niektórzy dają nakrętkę samohamowną - prościej, taniej, nie mniej skutecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Września 2018 Udostępnij Napisano 25 Września 2018 Godzinę temu, goofer007 napisał: Możesz tą "WIĘKSZOŚĆ" jakimiś liczbami, albo w inny wiarygodny sposób uzasadnić? Nie mogę. Sprzedaję części, ale nie oglądając pudełka za ladą, tylko jeszcze to montuję. Wiem, jak wyglądały przeguby kuliste Lemfordera 10 lat temu, a jak wyglądają dzisiaj. Producent zresztą nie kryje się z miejscem produkcji na opakowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 25 Września 2018 Udostępnij Napisano 25 Września 2018 Jak takie cos kosztuje 350zl to ja sie nie dziwie, ze Mazdy kradna. Czytalem porownanie trwalosci czesci na pierwszy montaz vs kolejne wymiany orginal i zamiennik. Orginal zazwyczaj wypada lepiej ale te na pierwszy montaz sa lepszej jakosci ze wzgledu na normy producenta i testy podzespolow a pozniej to hulaj dusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Września 2018 Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Potwierdzam @wujekcybul.zdobylem klocki z fiata 500 na tył i zdecydowanie lepiej hamowały niż późniejszy oryginał i zamiennik.material cierny w porównaniu z zamiennikiem wyglądał inaczej jakby czarna sadza która nie pylila...jedyny minus to że znikały w oczach( jazda agresywna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 28 Września 2018 Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Dnia 24.09.2018 o 22:36, kaczorek79 napisał: Instrukcja serwisowa Mazdy mówi co innego. Właśnie ściągnąłem na kompa rysunek serwisowy naprawy przedniego zawieszenia i jest, jak byk zaznaczone, że nakrętka ma być nowa. Ze względu na prawa autorskie Mazda Motor Company nie mogę tu zamieścić tego zdjęcia. Zdrowy rozsądek i wiedza o rodzajach połączeń gwintowanych mówią co innego ale skoro tak każe serwisówka to osobiście uważam, że nie ma sensu dysutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 Zawsze sądziłem, że TRW to godny zamiennik dla Lemfordera, tymczasem spotkałem się z kolejnym przypadkiem, kiedy części TRW padają za wcześnie. A to sworzeń w VAGowskim bananie padł po 20kkm, a to końcówki drążków w podobnym czasie, a teraz mam do wymiany tuleje bananów, które wytrzymały 25kkm. Źródło chyba nie ma znaczenia, bo zakupy były robione zarówno w lokalnych formach i przez Internet. Na razie przesiadam się na Lemfordera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Października 2018 Udostępnij Napisano 2 Października 2018 3 godziny temu, Krisker napisał: Zawsze sądziłem, że TRW to godny zamiennik dla Lemfordera, tymczasem spotkałem się z kolejnym przypadkiem, kiedy części TRW padają za wcześnie. A to sworzeń w VAGowskim bananie padł po 20kkm, a to końcówki drążków w podobnym czasie, a teraz mam do wymiany tuleje bananów, które wytrzymały 25kkm. Źródło chyba nie ma znaczenia, bo zakupy były robione zarówno w lokalnych formach i przez Internet. Na razie przesiadam się na Lemfordera. Właśnie sprawdziłem i tak: 12 lipca kupiłem sworzeń wahacza Lemforder, wymieniłem zapewne kilka dni później. Od kilku dni wali jak oszalały a w garażu czeka TRW na podmianę. Samochód calusieński sierpień był nieużywany jak i też z 10 dni ostatnio. Podejrzewam, że TRW mimo wszystko pociągnie dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.