Pado Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Hmm, to musiało być z wiatrem czy cos... Nigdy w tym aucie nie widziałem spalanie poniżej 5l/100... Srednia z całego roku u zony to 6,2/100 a auto większość przebiegu robi po obwodnicy Warszawy. raczej nie, bo taki wyczyn zrobiłem tam i nazad Bravo z 1.6 MJTD 120 KM miałem na tej trasie 3.9L QQ na oleju 0w20 (1.6 163KM) zrobiłem 5L . Po zmianie fabrycznej wody na 5w30 +0,5L Ta trasa mnie po prostu lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 ~7l/100km lpg to uzyskuje starym 1.2 16v Fire z przebiegiem 240kkm, prędkości do 110km/h. Teren górzysty, na trasie raz zeszłem do 6,2lpg/100km w trasie po Bieszczadach wtedy komp pokazywał mi 4,6l/100km PB. Zużycie lpg liczone z dystrybutora. Przy 140km/h pali 10l/100km lpg. Bez tragedii jak na starego dziadka. Nie ma co porównywać, przy małych autach z małymi silnikami zużycie paliwa wzrasta diametralnie przy prędkościach pow. 120km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 48 minut temu, maro_t napisał: to ma coś nie tak ze stylem jazdy, bo ja w Bravo 1.4 120KM miałem spalanie trochę powyżej 7 litrów. Realne, nie jakieś tam z kompa. Mówię o spalaniu średnim za cały okres eksploatacji, czyli 10 lat i niecałe 190 tys. km. Tutaj szczegóły: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/5211 Pytanie czy to dużo czy mało. Z jednej strony nieźle jak na turbobenzynę o przyzwoitych osiągach, z drugiej strony Astra K kombi 1.6 200KM pali mi bardzo podobnie, nawet odrobinę mniej. Ale znowu zaletą T-Jet'a jest fakt, że jest prosty, łatwo do niego założyć LPG etc... Ja w Tipo 1.4 T-jet po 19kkm mam średnią z kompa 6,2 a z dystrybutora 6,8 (co potwierdza przekłamanie ok. 0,5-0,6 l/100) Jazda 90% w trasie, z głową. Reszta 10% po mieście krótkie dystanse. Spalanie rzędu 5 litrów jest w tym aucie nierealne ale te niecałe 7 przy normalnej jeździe dla mnie jest OK. Dużo się zmienia jak by się więcej po mieście jeździło, chwilowe po mieście mam w okolicach 10, ale że większość robię trasie średnio wychodzi mi dużo mniej (czyli średnio wspomniane 6,8). 1.2 Tsi 105km-wersja łańcuchowa- w podobnej jeździe paliło mi 6,16 (średnia z dystrybutora z 130kkm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 4 godziny temu, Majkiel napisał: Kolega ma golfa bez T (samo FSI) i narzeka, że w 10l/100km trudno się zmieścić. Niech spróbuje z tym T - jest dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Godzinę temu, Pado napisał: QQ na oleju 0w20 (1.6 163KM) zrobiłem 5L . Po zmianie fabrycznej wody na 5w30 +0,5L tak poza konkursem .. dlaczego zmieniłeś fabryczny 0W20 na 5W30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 41 minut temu, Azbest napisał: tak poza konkursem .. dlaczego zmieniłeś fabryczny 0W20 na 5W30? 1.producent dopuszcza (oficjalne info w instrukcji) 2. Sam serwis nissana leje potem 5w30 na przeglądach 3. Jakoś nie ufam olejowi 0w20 w gorące lato... Ale nie jestem ekspertem. Jedno jest pewne, że zużycie paliwa wzrosło po zmianie na 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 1 minutę temu, Pado napisał: 1.producent dopuszcza (oficjalne info w instrukcji) 2. Sam serwis nissana leje potem 5w30 na przeglądach 3. Jakoś nie ufam olejowi 0w20 w gorące lato... Ale nie jestem ekspertem. Jedno jest pewne, że zużycie paliwa wzrosło po zmianie na 5w30. Ok, ja mam inne doświadczenia - jeśli producent zaleca 0W20 / 0W30 to silnik jest do tego zaprojektowany. Ja użytkuje od dawna samochody na takich "polewkach" i nic się nie dzieje. Po zmianie znam przypadki w japończykach, że silnik zaczyna brać olej (mimo tego że logika wskazuje że gęstszego oleju nie powinien brać)... większe spalanie sam zauważyłeś. Sporo osób zrobiło sobie gorzej chcąc poprawić fabrykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 1 godzinę temu, steyr napisał: ~7l/100km lpg to uzyskuje starym 1.2 16v Fire z przebiegiem 240kkm, prędkości do 110km/h. Teren górzysty, na trasie raz zeszłem do 6,2lpg/100km w trasie po Bieszczadach wtedy komp pokazywał mi 4,6l/100km PB. Zużycie lpg liczone z dystrybutora. Przy 140km/h pali 10l/100km lpg. Bez tragedii jak na starego dziadka. Nie ma co porównywać, przy małych autach z małymi silnikami zużycie paliwa wzrasta diametralnie przy prędkościach pow. 120km/h. To moje Uno jest jakieś dziwne. Jadąc nad morze w zeszłym roku, z Knurowa A1, A4, później "jedynką", A1, tankowanie gdzieś koło Torunia - 7l/100km - po autostradzie przepisowo 140 Rok wcześniej jak jechaliśmy spóźnieni w Bieszczady i piłowałem na A4, to też spalanie diametralnie nie wzrosło pomimo A jadąc spokojnie wychodzi 6. Fakt, auto lekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 32 minuty temu, Azbest napisał: Ok, ja mam inne doświadczenia - jeśli producent zaleca 0W20 / 0W30 to silnik jest do tego zaprojektowany. Ja użytkuje od dawna samochody na takich "polewkach" i nic się nie dzieje. Po zmianie znam przypadki w japończykach, że silnik zaczyna brać olej (mimo tego że logika wskazuje że gęstszego oleju nie powinien brać)... większe spalanie sam zauważyłeś. Sporo osób zrobiło sobie gorzej chcąc poprawić fabrykę. Jasne, ale u mnie producent sam podaje w instrukcji 0w20 albo 5w30,wiec tu akurat działam zgodnie z jego info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 2 godziny temu, Majkiel napisał: To moje Uno jest jakieś dziwne. Jadąc nad morze w zeszłym roku, z Knurowa A1, A4, później "jedynką", A1, tankowanie gdzieś koło Torunia - 7l/100km - po autostradzie przepisowo 140 Rok wcześniej jak jechaliśmy spóźnieni w Bieszczady i piłowałem na A4, to też spalanie diametralnie nie wzrosło pomimo A jadąc spokojnie wychodzi 6. Fakt, auto lekkie. Bardzo dużo zależy od oporów wiatru, z doświadczenia wiem że wieksze opory [wiatr] jest podczas jazdy z wschodu na zachód. W tamtym roku jechałem do Rzeszowa, od Krk za Tarnów cały czas 140km/h, ostatnie 50km do Rzeszowa pedał do oporu i praktycznie bez problemu utrzymywałem licznikowo 180km/h. W Rzeszowie zatankowałem i wyszło mi 10l/100km lpg, w drodze powrotnej praktycznie 140km/h nie przekraczałem i to samo zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Dnia 4.01.2019 o 17:03, grogi napisał: VW, jak coś spartoli, to przy następnej wersji jest to poprawione. I sp..li cos innego. Drogiego zeby drogie w naprawie bylo Kolega ma 5letniego passata. Pekla w wiazka miedzy klapa a buda- skutek alarm wyl przez cala noc..wiazka do wymiany.standard wg Aso. Teraz wspomaganie w.p..zdu Chce go sprzedac a dal 130 tys. Do tego ciaglrmmu wysylaja pisma na zmiane softu po dieselgate..on nie chce dac bo naczytal sie ze osiagi spadna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 3 godziny temu, norbert123 napisał: I sp..li cos innego. Drogiego zeby drogie w naprawie bylo Kolega ma 5letniego passata. Pekla w wiazka miedzy klapa a buda- skutek alarm wyl przez cala noc..wiazka do wymiany.standard wg Aso. Teraz wspomaganie w.p..zdu Chce go sprzedac a dal 130 tys. Do tego ciaglrmmu wysylaja pisma na zmiane softu po dieselgate..on nie chce dac bo naczytal sie ze osiagi spadna.. A wytykany palcem Fiat spartoił słynne już alternatory w Grande i w wersji Evo oraz Alfie MiTo poprawili to inaczej kierując wodę z podszybia. Co więcej niczego przy okazji nie popsuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 10 godzin temu, Maciej__ napisał: Hmm, to musiało być z wiatrem czy cos... Nigdy w tym aucie nie widziałem spalanie poniżej 5l/100... Srednia z całego roku u zony to 6,2/100 a auto większość przebiegu robi po obwodnicy Warszawy. Zrobiłem kiedyś Punto II 1.4 85KM spalanie 3.9l/100km. Wyjazd w dwie osoby nad morze, nocą bez autostrad (wtedy nie było) - Fred mode on . Starałem się jak najbardziej oszczędzać. Z całego wyjazdu wyszło mi 4.3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 6 godzin temu, Ryb napisał: Zrobiłem kiedyś Punto II 1.4 85KM spalanie 3.9l/100km. Wyjazd w dwie osoby nad morze, nocą bez autostrad (wtedy nie było) - Fred mode on . Starałem się jak najbardziej oszczędzać. Z całego wyjazdu wyszło mi 4.3. Nie było takiego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 2 godziny temu, bartekm napisał: Nie było takiego silnika Dlatego mu się udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 2 godziny temu, bartekm napisał: Nie było takiego silnika Może to było 80KM i 1.2? Nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 11 minut temu, Ryb napisał: Może to było 80KM i 1.2? Nie pamiętam. Albo 1.4 95KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 6 minut temu, steyr napisał: Albo 1.4 95KM. Nie, na pewno coś koło 80KM. Więc ten 1.2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 19 minut temu, Ryb napisał: Nie, na pewno coś koło 80KM. Więc ten 1.2. Astra F 1.6 8V 75KM minimum w trasie 4.7l/100km. Piąty bieg i 80km/h całą drogę z WAW do Białki Tatrzańskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 49 minut temu, Ryb napisał: Nie, na pewno coś koło 80KM. Więc ten 1.2. Co jak co, ale na tamte czasy ten silnik był fajny. Miał jak na 1.2 dobre osiągi i mało palił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 3 minuty temu, czachabrava napisał: Co jak co, ale na tamte czasy ten silnik był fajny. Miał jak na 1.2 dobre osiągi i mało palił. Pamiętam że w ogóle nie chciał jechać poniżej 2krpm, wibrował i wręcz się szarpał przy dodawaniu gazu na bardzo niskich obrotach. Ale na tym koniec jego wad. Przy odpowiednim używaniu skrzyni biegów był bardzo ekonomiczny i miał fajną dynamikę jak na takie autko i tamte czasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 7 minut temu, Ryb napisał: Pamiętam że w ogóle nie chciał jechać poniżej 2krpm, wibrował i wręcz się szarpał przy dodawaniu gazu na bardzo niskich obrotach. Ale na tym koniec jego wad. Przy odpowiednim używaniu skrzyni biegów był bardzo ekonomiczny i miał fajną dynamikę jak na takie autko i tamte czasy. Potwierdzam, zresztą napisałem o nim parę postów wyżej. Silnik idiotoodporny, stworzony do lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbifur Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Oj dobre były te silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Potwierdzam, zresztą napisałem o nim parę postów wyżej. Silnik idiotoodporny, stworzony do lpg;]Rodzice mieli Punto 2 z tym silnikiem - faktycznie był bardzo oszczędny, dobrze brzmiał i zapewniał wystarczającą dynamikę jak na tamte czasy (2003)Wysłane z mojego Moto X Play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 Dnia 7.01.2019 o 15:26, lnk napisał: Ja w Tipo 1.4 T-jet po 19kkm mam średnią z kompa 6,2 a z dystrybutora 6,8 (co potwierdza przekłamanie ok. 0,5-0,6 l/100) Jazda 90% w trasie, z głową. Reszta 10% po mieście krótkie dystanse. Spalanie rzędu 5 litrów jest w tym aucie nierealne ale te niecałe 7 przy normalnej jeździe dla mnie jest OK. Dużo się zmienia jak by się więcej po mieście jeździło, chwilowe po mieście mam w okolicach 10, ale że większość robię trasie średnio wychodzi mi dużo mniej (czyli średnio wspomniane 6,8). 1.2 Tsi 105km-wersja łańcuchowa- w podobnej jeździe paliło mi 6,16 (średnia z dystrybutora z 130kkm) W sumie różnica tjet-tsi nieduża. Pytanie w jakim aucie było to tsi oraz jakie opony masz w tipo? W Grande Punto mam blisko litr różnicy (LPG) pomiędzy oponami letnimi (205/17) a zimowymi (185/15) na korzyść zimówek. Tipo byłoby oszczędniejsze, gdyby w wersji z turbiną zastosowali trochę dłuższą skrzynię, a z tego co mi wiadomo, to jest tam taka jak w wersji 95KM - czyli przy 4000 obrotów jest około 140km/h. Fiat dłuższe skrzynie montował np. przy silnikach MultiAir 140KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 Przy 140 jest coś około 3,5 tyś obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 2 godziny temu, Majkiel napisał: W sumie różnica tjet-tsi nieduża. Pytanie w jakim aucie było to tsi oraz jakie opony masz w tipo? W Grande Punto mam blisko litr różnicy (LPG) pomiędzy oponami letnimi (205/17) a zimowymi (185/15) na korzyść zimówek. Tipo byłoby oszczędniejsze, gdyby w wersji z turbiną zastosowali trochę dłuższą skrzynię, a z tego co mi wiadomo, to jest tam taka jak w wersji 95KM - czyli przy 4000 obrotów jest około 140km/h. Fiat dłuższe skrzynie montował np. przy silnikach MultiAir 140KM W Skodzince miałem 185/60R15 (lato/zima) w Tipo 225/45R17 (jak dla mnie niepotrzebnie takie szerokie, ale rozumiem że to tani rozmiar) i typowe 205/55R16 zima. Mi póki co w zimie pali więcej, krótkie odcinki pewnie to powodują jak i obecne mocno śnieżne warunki. W lecie mam regularnie z dystrybutora 6,6-6,7 teraz po kilku tankowaniach w zimie przeważnie 7,2-7,4. Także widzę różnicę w przekłamaniu licznik/dystrybutor -lato około +0,4, zima +0,6-0,7. Zobaczymy o ile zmieni się średnia spalania po zimie...bo to pierwsza zima w Tipo. Ale myślę że koło 7 jest realne w moim przypadku. Więc będzie około 0.8L/100 różnicy vs. 1.2 tsi 105KM. Co do skrzyni to fakt. Momentu silnik ma dość, 5 i 6-tkę można by przedłużyć i zmniejszyć obroty spokojnie o 200-300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Dnia 7.01.2019 o 19:37, steyr napisał: Bardzo dużo zależy od oporów wiatru, z doświadczenia wiem że wieksze opory [wiatr] jest podczas jazdy z wschodu na zachód. Dokładnie. Zachodni wiatr jest moim zdaniem głównym powodem istnienia mitów na temat niemieckiego paliwa na którym to auto (w drodze powrotnej do Polski) pali mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 1 godzinę temu, ztj napisał: Dokładnie. Zachodni wiatr jest moim zdaniem głównym powodem istnienia mitów na temat niemieckiego paliwa na którym to auto (w drodze powrotnej do Polski) pali mniej Ostatnio jak był mocny wiatr jechałem z Krakowa do Wrocławia i z powrotem w tym samym dniu. Średnia prędkość wyszła praktycznie taka sama - 122 i 124 km/h. Warunki takie same - prawie zero ruchu. Do Wrocławia 9.5/100, z powrotem 7.5/100. Wiatr robi swoje przy wyższych prędkościach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 21 godzin temu, Majkiel napisał: W sumie różnica tjet-tsi nieduża. Pytanie w jakim aucie było to tsi oraz jakie opony masz w tipo? W Grande Punto mam blisko litr różnicy (LPG) pomiędzy oponami letnimi (205/17) a zimowymi (185/15) na korzyść zimówek. Tipo byłoby oszczędniejsze, gdyby w wersji z turbiną zastosowali trochę dłuższą skrzynię, a z tego co mi wiadomo, to jest tam taka jak w wersji 95KM - czyli przy 4000 obrotów jest około 140km/h. Fiat dłuższe skrzynie montował np. przy silnikach MultiAir 140KM Doprecyzujmy, skrzynia o podobnych przełożeniach, c514 z Fire formalnie jest do chyba 140Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 2 godziny temu, wladmar napisał: Wiatr robi swoje przy wyższych prędkościach... Dodatkowo ukształtowanie terenu - spadek. Np. z południa Polski na północ spali mniej niż w odwrotnym kierunku. Sprawdzone sieniasem trasa nad może i z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 9 godzin temu, wladmar napisał: Ostatnio jak był mocny wiatr jechałem z Krakowa do Wrocławia i z powrotem w tym samym dniu. Średnia prędkość wyszła praktycznie taka sama - 122 i 124 km/h. Warunki takie same - prawie zero ruchu. Do Wrocławia 9.5/100, z powrotem 7.5/100. Wiatr robi swoje przy wyższych prędkościach... To się potwierdza co napisałem wcześniej. Generalnie lepiej jeździć tylko na wschód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 11 godzin temu, ztj napisał: Dokładnie. Zachodni wiatr jest moim zdaniem głównym powodem istnienia mitów na temat niemieckiego paliwa na którym to auto (w drodze powrotnej do Polski) pali mniej Coś w tym pewnie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 Dnia 12.01.2019 o 10:21, ztj napisał: Dokładnie. Zachodni wiatr jest moim zdaniem głównym powodem istnienia mitów na temat niemieckiego paliwa na którym to auto (w drodze powrotnej do Polski) pali mniej Raczej płynność jazdy. Bo jak tankuję w Niemczech i jadę dalej (np. w kierunku Francji) to też pali mniej mimo że kierunek się nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 56 minut temu, Ryb napisał: Raczej płynność jazdy. Bo jak tankuję w Niemczech i jadę dalej (np. w kierunku Francji) to też pali mniej mimo że kierunek się nie zmienia. Ja bym dodał jeszcze jeden istotny czynnik. Polacy dziwnym trafem po przekroczeniu granicy zaczynają przestrzegać ograniczeń prędkości A jazda zgodna z przepisami powoduje spalanie zbliżone do deklarowanego przez producenta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2019 6 minut temu, Jaruga napisał: Ja bym dodał jeszcze jeden istotny czynnik. Polacy dziwnym trafem po przekroczeniu granicy zaczynają przestrzegać ograniczeń prędkości A jazda zgodna z przepisami powoduje spalanie zbliżone do deklarowanego przez producenta... W większości wypadków się zgadza, natomiast ja akurat jadę z tempomatem ustawionym na 130 niezależnie od kraju w którym jestem. W Niemczech jednak jakby rzadziej muszę sam reagować (np. zwalniać i wracać do ustawionej prędkości) co też wpływa na spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.