bochumil Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 5 minut temu, wlad napisał: A co do prostoty tego silnika-wystarczy poczytac watek na Alfomaniakach o zalecanym oleju do 1,4MA-liczy mniej wiecej 14 tysiecy stron i po 10 latach nadal rosnie Poproszę o link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 13 minut temu, bochumil napisał: Poproszę o link Prosze bardzo. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) 2 godziny temu, wlad napisał: To jest jego plus w PL... Przeciez dla jednego niewielkiego klienta nie beda cackac sie z takim silnikiem. Na zachodzie nikogo gazowanie nie interesuje . Podobnie cena czesci-to jest ulamek ceny roboczogodziny tak naprawde. A co do prostoty tego silnika-wystarczy poczytac watek na Alfomaniakach o zalecanym oleju do 1,4MA-liczy mniej wiecej 14 tysiecy stron i po 10 latach nadal rosnie. MA to nie klasyczy TJet - nie tego mialem na mysli MA mial problem do 2012r. Byky wprowadzane jakie poprawki Zachod tez przeceniasz. Moze w Szwajcarii czy Norwegii ale w takiej Francji czy Hiszpanii ludzie bardziej patrza na koszty Co do ioleju - tego typu watki mozesz poczytac o praktycznie o kazdej marce wiec to zaden argument Edytowane 2 Listopada 2019 przez norbert123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 2 godziny temu, wlad napisał: Prosze bardzo. Przypominaja sie czasy FSO komedia czyszczenie domy, doktoryzacja z wymiany oleju W innych markach to nie do pomyslenia zaorac Alfe i Fiata i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) 12 minut temu, wujekcybul napisał: zaorac Alfe i Fiata i tyle. Zaczyna sie....kolejny przyklad dzichadu antyfiatowksiego..cos czlowiek napisze to zaraz jakies glupie telsty. Nikt nie zmusza zebyscie kupowali fiata. Nie daj Boze jak jednak ktos cos napisze zlego w watku o problemach z silnikami VW. .. Od razu telsty w stylu ..nie no przeciez to fajne auta...tylko kupiles aito nie z tym nr co trzeba..sam sobie kestes winien ito Z.mojej strony EOT. Szkoda gadac z wami. Edytowane 2 Listopada 2019 przez norbert123 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Przypominaja sie czasy FSO komedia czyszczenie domy, doktoryzacja z wymiany oleju W innych markach to nie do pomyslenia zaorac Alfe i Fiata i tyle.Jak juz w ten sposob oceniasz to zaorac powinni VW za oszukiwanie ze spalinami. To wydaje sie nie do pomyslenia, ze taka firma odwalila taki numer i w EU nie spotkaly ja praktycznie zadne konsekwencje. I jeszcze klienci zadowoleni Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 10 godzin temu, bergerac napisał: Jak juz w ten sposob oceniasz to zaorac powinni VW za oszukiwanie ze spalinami. To wydaje sie nie do pomyslenia, ze taka firma odwalila taki numer i w EU nie spotkaly ja praktycznie zadne konsekwencje. I jeszcze klienci zadowoleni No i z dawkowaniem mocznika też, okazało się, że dawkowanie było znacznie mniejsze, niż powinno być i działało w zasadzie tylko na testach, stąd zbiorniki na mocznik były bardzo małe, a zużycie symboliczne. Teraz nowe diesle żłopią mocznik aż miło. A postawę klientów można określić znanym cytatem "No, co, mój jest chyba w porządku": Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 12 godzin temu, bergerac napisał: Jak juz w ten sposob oceniasz to zaorac powinni VW za oszukiwanie ze spalinami. To wydaje sie nie do pomyslenia, ze taka firma odwalila taki numer i w EU nie spotkaly ja praktycznie zadne konsekwencje. I jeszcze klienci zadowoleni Sent from my iPhone using Tapatalk Ja uwazam odwrotnie. Jednak Niemcy to potega gospodarcza i w przeciwienstwie do nas maja duzo do powiedzenia w EU. Wogole sie nie dziwie, ze to przeszlo praktycznie bez echa tylko rurki zamontowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 14 godzin temu, bergerac napisał: Jak juz w ten sposob oceniasz to zaorac powinni VW za oszukiwanie ze spalinami. To wydaje sie nie do pomyslenia, ze taka firma odwalila taki numer i w EU nie spotkaly ja praktycznie zadne konsekwencje. I jeszcze klienci zadowoleni VW nie oszukuje z emisjami spalin, a głowice w TDI 2.0 nie pękajo... To wszystko wymysły zazdrosnego somsiada, który jeździ Fiatem A już na poważnie, wg pewnego Youtubera oszukiwali właściwie wszyscy z branży, dziwne tylko, że nikt tego jakoś specjalnie nie nagłośnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 2 godziny temu, bochumil napisał: oszukiwali właściwie wszyscy z branży jestem wręcz na 100% przekonany, ze gdyby inni też takie wały robili, to VW by wydał każde pieniądze, żeby to nagłośnić. To co najbardziej szokujące w tej sprawie to fakt, że VW zrobiło to z pełną premedytacją i było to działanie nastawione na oszustwo. W tym przypadku @OZI ma rację, że drze łacha w EU konsumenta, który został pojechany w kakao, a organizacje ochrony konsumentów nawet wazeliny nie dały 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) Dnia 2.11.2019 o 17:54, norbert123 napisał: Pytnie czy w tych firefly beda tez moduly MA? Z nimi byly problemy z pocztku produkcji... Ma MultiAir i co z tego? Teraz mam MultiAir i nie narzekam, a początek produkcji to był 2010 rok... W niemieckich gazetkach nadal jadą jaki ten moduł jest be Według tych gazetek powinien dawno w polu stać Dnia 2.11.2019 o 18:37, wlad napisał: A co do prostoty tego silnika-wystarczy poczytac watek na Alfomaniakach o zalecanym oleju do 1,4MA-liczy mniej wiecej 14 tysiecy stron i po 10 latach nadal rosnie. Od kiedy T-Jet ma moduł MultiAir? Proszę o uświadomienie dlaczego przeskakujesz po tych silnikach jak pszczoła po kwiatach? Tak, T-Jet jest prostym silnikiem, do tego również nie żre oleju (jak i MA). Co do oleju dla MultiAir - wystarczy dobry syntetyk 0W30 ACEA C2 API SN z normą FIAT 9.55535-GS1 (nawet Selenia o tych parametrach jest spoko olejem patrząc na kartę charakterystyki), zmieniany maks co 15tyś.km, ustawienie flagi wymiany oleju, wymiana sitka na dolocie oleju do turbiny przy 45tyś (również w T-Jet!), sitka filtra modułu przy rozrządzie. Nie wiem po co oni się tam nad tym tak spuszczają. 4 godziny temu, bochumil napisał: A już na poważnie, wg pewnego Youtubera oszukiwali właściwie wszyscy z branży, dziwne tylko, że nikt tego jakoś specjalnie nie nagłośnił. Co jakiś czas słychać nagonkę na FCA. 21 godzin temu, wujekcybul napisał: Przypominaja sie czasy FSO komedia czyszczenie domy, doktoryzacja z wymiany oleju W innych markach to nie do pomyslenia zaorac Alfe i Fiata i tyle. Nikt Ci nie każe w Twoim fordziku czyścić odmy. Zaznaczę, że w Twym fordziku odma nie jest zwykłą rureczką, a znam przypadek właściciela BMW, w którym poszedł zawór w odmie i wciągało olej do dolotu, przy pomocy turbiny, z intercoolera lało się po zdjęciu rury... Co więcej w każdym aucie co jakiś czas trzeba zainteresować się układem odmy! Ale skąd Ty to masz wiedzieć skoro masz zerową wiedzę techniczną? Jeżeli ktoś lubi doktoryzować się w oleju, to dlaczego ma tego nie robić? Skoro wieśwagenowcy doktoryzują się w tym, który silnik wziąć, a którego nie, bo coś w jednym pęka, inny olej żre (tu doktorat na olej niepotrzebny, leje się wszystko aby stan był) Ze swoimi opiniami i fachowością proponuję abyś sam zajął się orką. Edytowane 3 Listopada 2019 przez krowka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) 20 godzin temu, norbert123 napisał: Nie daj Boze jak jednak ktos cos napisze zlego w watku o problemach z silnikami VW. Sam coś o tym wiem, kiedyś na AK umieściłem link do artykułu z kolejną ciekawostką na temat VAG, ruszyli jak dziki w agrest Proponuję, aby zmienić regulamin forum, o VAG pisać tylko bardzo dobrze, za pisanie dobrze o autach od FCA BAN, tak samo BAN za pisanie źle o VAG Edytowane 3 Listopada 2019 przez krowka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 13 minut temu, krowka napisał: Jeżeli ktoś lubi doktoryzować się w oleju, to dlaczego ma tego nie robić? Chociażby dlatego, ze w każdej innej marce kupujesz olej zgodny ze specyfikacją producenta. I koniec... A nie musisz doktoryzować się z rocznika, marki oleju, dawkowania i sposobu wlewania... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) 12 minut temu, K3 napisał: A nie musisz doktoryzować się z rocznika, marki oleju, dawkowania i sposobu wlewania... Takie doktoraty robili chociażby posiadacze aut wyposażonych w niemieckie skrzynie M32. Doktoraty dotyczyły zarówno rodzaju jak i ilości oleju w skrzyni - temat znany posiadaczom AR, Fiatów, Opli oraz SAABów. A wszystko to przez błąd konstrukcyjny inżynierów Getrag. Kolejna rzecz, doktoraty w temacie oleju robione na forum AR nie wynikają stricte z awaryjności silników czy modułów Multiair, tylko ze zwykłego dmuchania na zimne lekko przewrażliwionych swoimi "bellami" użytkowników. Podobne tematy znajdzie się na forach innych marek, podobnie jak w przypadku fenomenu oleju 2T. Myślę, że wiele w tym zasługi osób, które na forach uprawiają marketing szeptany czerpiąc zyski ze sprzedaży olejów premium jak i oleju 2T. Na forum alfaholików jest takich użytkowników przynajmniej 5 i to oni w głównej mierze podtrzymują życie tego typu wątków. Edytowane 3 Listopada 2019 przez bochumil 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 26 minut temu, krowka napisał: Co do oleju dla MultiAir - wystarczy dobry syntetyk 0W30 ACEA C2 API SN z normą FIAT 9.55535-GS1 (nawet Selenia o tych parametrach jest spoko olejem patrząc na kartę charakterystyki), zmieniany maks co 15tyś.km, ustawienie flagi wymiany oleju, wymiana sitka na dolocie oleju do turbiny przy 45tyś (również w T-Jet!), sitka filtra modułu przy rozrządzie. Nie wiem po co oni się tam nad tym tak spuszczają. no tak, zwykła fiatowska eksploatacja 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 3 minuty temu, K3 napisał: Chociażby dlatego, ze w każdej innej marce kupujesz olej zgodny ze specyfikacją producenta. I koniec... Ja leję o takich parametrach jak napisałem w poście wyżej (specyfikacja producenta) i nie doktoryzuję się, pomimo tego, że mam ten sam silnik co Alfaholicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 6 godzin temu, krowka napisał: Ma MultiAir i co z tego? Teraz mam MultiAir i nie narzekam, a początek produkcji to był 2010 rok... W niemieckich gazetkach nadal jadą jaki ten moduł jest be Według tych gazetek powinien dawno w polu stać Od kiedy T-Jet ma moduł MultiAir? Proszę o uświadomienie dlaczego przeskakujesz po tych silnikach jak pszczoła po kwiatach? Tak, T-Jet jest prostym silnikiem, do tego również nie żre oleju (jak i MA). Co do oleju dla MultiAir - wystarczy dobry syntetyk 0W30 ACEA C2 API SN z normą FIAT 9.55535-GS1 (nawet Selenia o tych parametrach jest spoko olejem patrząc na kartę charakterystyki), zmieniany maks co 15tyś.km, ustawienie flagi wymiany oleju, wymiana sitka na dolocie oleju do turbiny przy 45tyś (również w T-Jet!), sitka filtra modułu przy rozrządzie. Nie wiem po co oni się tam nad tym tak spuszczają. To moj 1,4MA chyba o tym nie wie i zre 0,5l na 5tys. km. IMO problem z tym cackaniem sie z olejem wynika z tego ze do ludzi nie dociera ze zdecydowana wiekszosc padow MA wynika po prostu z wloskiej jakosci wykonania i cudowanie olejem nic tu nie pomoze.Moze ewentualnie przedluzyc agonie.Na forum jest mnostwo przypadkow gdzie MA padl ponizej 100kkm mimo wymiany najlepszego z mozliwych olejow co 15kkm.Z kolei u mnie mimo wymian co 30kkm dosc budzetowego oleju MA ma sie swietnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 4 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 (edytowane) 7 godzin temu, krowka napisał: Jeżeli ktoś lubi doktoryzować się w oleju, to dlaczego ma tego nie robić? Skoro wieśwagenowcy doktoryzują się w tym, który silnik wziąć, a którego nie, bo coś w jednym pęka, inny olej żre (tu doktorat na olej niepotrzebny, leje się wszystko aby stan był) Ze swoimi opiniami i fachowością proponuję abyś sam zajął się orką. Powiem tak-od blisko 30 lat jezdze autami,mialem ich 20 w zyciu,nie wyobrazam sobie zycia bez nich-ale nigdy by mi nie przyszlo wojowac w ich obronie.To przeciez kawal zlomu ktory znajdzie sie tam gdzie jego miejsce za kilka/kilkanascie lat.IMO nie warto Edytowane 4 Listopada 2019 przez wlad 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Dnia 2.11.2019 o 17:54, norbert123 napisał: To tez jego plus..jest sprawdzony i dosc niezawodny no i tani w eksploatacji jesli chodzi o czesci bo prosty.. W miare dynamiczny nawet jak na dzisiejejsze standardy zwlaszcza w wersji 150 KM. Mozna gazowac bo ma wtrysk posredni. Minus- troche wiecej pali niz te na wtrysku bezposrednim.. Teraz wejda te firefly... i beda mialy pewnie bolaczki wszystkich silnikow na wtrysku bezposrednim w zamian za mniejsze spalanie. Pytnie czy w tych firefly beda tez moduly MA? Z nimi byly problemy z pocztku produkcji... nie wiem czy pali tak "trochę więcej". T-Jet 120KM palił mi praktycznie tyle samo co oplowski 1.6 200KM, a różnica w osiągach jednak spora. Do tego klasyczny rozrząd na pasku, który do przebiegu 200 tys. km wymieniałem 2 razy. Zalecenie wymiany świec co 30 tys. km, co jest nienaturalne na dzisiejsze czasy. Jedno i drugie sprawia że jednak jego koszty serwisowania nie są takie niskie. Nie mówiąc już o awarii, która nastąpiła przy przebiegu 180 tys. km i sprwadzała się do wymiany jakiegoś pierścienia na wale wraz z panewką główną, gdzie w sumie część kosztowała grosze ale trzeba było ściągać miskę olejową i skrzynię biegów. Także silnik taki sobie bym powiedział. Na pewno tak jak ktoś napisał już raczej nie na dzisiejsze czasy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 (edytowane) Dnia 4.11.2019 o 00:51, wlad napisał: IMO problem z tym cackaniem sie z olejem wynika z tego ze do ludzi nie dociera ze zdecydowana wiekszosc padow MA wynika po prostu z wloskiej jakosci wykonania i Pudło, producentem modułu jest firma niemiecka, dokładnie Schaeffler, czyli niemiecka jakość wykonania, co było widoczne szczególnie na początku (minimalizowanie kleju na gwintach tulei) Poprawę jakości nazwano "procesem zwiększenia rygoru technologicznego", czy jakoś tak Dnia 4.11.2019 o 00:51, wlad napisał: To moj 1,4MA chyba o tym nie wie i zre 0,5l na 5tys. km. Cóż, mój 200ml na 15tyś.km Edytowane 5 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 (edytowane) Dnia 4.11.2019 o 07:40, maro_t napisał: Do tego klasyczny rozrząd na pasku, który do przebiegu 200 tys. km wymieniałem 2 razy. To akurat zaleta, w czym problem wymieniać co 100/5 lat pasek? Do tego łatwy dostęp. Edytowane 5 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Dnia 2.11.2019 o 22:34, bergerac napisał: Jak juz w ten sposob oceniasz to zaorac powinni VW za oszukiwanie ze spalinami. To wydaje sie nie do pomyslenia, ze taka firma odwalila taki numer i w EU nie spotkaly ja praktycznie zadne konsekwencje. I jeszcze klienci zadowoleni Z mojego puntku siedzenia to VW powinien być zaorany... Jaki deal został zrobiony za zamkniętymi drzwiami - nigdy się nie dowiemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 2 godziny temu, krowka napisał: Pudło, producentem modułu jest firma niemiecka, dokładnie Schaeffler, czyli niemiecka jakość wykonania, co było widoczne szczególnie na początku (minimalizowanie kleju na gwintach tulei) Poprawę jakości nazwano "procesem zwiększenia rygoru technologicznego", czy jakoś tak Cóż, mój 200ml na 15tyś.km Zdaje sobie sprawe ze czesc produktow z ktorych sklada sie auto powstaje w roznych miejscach na swiecie.Nie zmienia to faktu ze auto jest skladane we Wloszech .Mnie za bardzo nie interesuje kto co wyprodukowal. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 (edytowane) 6 godzin temu, wlad napisał: Zdaje sobie sprawe ze czesc produktow z ktorych sklada sie auto powstaje w roznych miejscach na swiecie.Nie zmienia to faktu ze auto jest skladane we Wloszech .Mnie za bardzo nie interesuje kto co wyprodukowal. Jesteś uprzedzony, i może kiedyś tak było. Dzisiaj włoskie auta są świetnie poskładane. Pod warunkiem, że nie składano ich zaraz po weekendzie, bądź w piątek. Nie z samego rana, w okolicach lunchu bądź na końcu zmiany. Trzeba też pamiętać o świętach czy wakacjach. Taki trochę żart... Ale mieszkałem w republice makaronowej kilka lat - i wszystko się zgadza.... Edytowane 5 Listopada 2019 przez grogi 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 16 godzin temu, wlad napisał: Zdaje sobie sprawe ze czesc produktow z ktorych sklada sie auto powstaje w roznych miejscach na swiecie.Nie zmienia to faktu ze auto jest skladane we Wloszech .Mnie za bardzo nie interesuje kto co wyprodukowal. Napisałeś konkretnie, że to Włosi składają moduł MA, a tu rakiem się wycofujesz. Bądź konsekwentny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 1 minutę temu, krowka napisał: Napisałeś konkretnie, że to Włosi składają moduł MA, a tu rakiem się wycofujesz. Bądź konsekwentny Ale co za roznica kto to sklada/wyprodukowal? Psuje się to we Fiacie, a nie w Pugu, Seacie czy BMW 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 19 godzin temu, grogi napisał: Z mojego puntku siedzenia to VW powinien być zaorany... Jaki deal został zrobiony za zamkniętymi drzwiami - nigdy się nie dowiemy... Nie zaorają tak samo jak Merca i kto wie jaka tam firma jeszcze walki krecila. Za duza gospodarka żeby ulegla presji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 36 minut temu, krowka napisał: Napisałeś konkretnie, że to Włosi składają moduł MA, a tu rakiem się wycofujesz. Bądź konsekwentny Czyli niemiecka jakość psuje się we wloskim kiepskim produkcie ciekawe 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 4 godziny temu, Maciej__ napisał: Ale co za roznica kto to sklada/wyprodukowal? Psuje się to we Fiacie, a nie w Pugu, Seacie czy BMW Dodaj jeszcze Range/Land Rovera i Jaguara, którzy też biorą ten moduł Do tego aktualnie nie ma wad wieku dziecięcego, co więcej nie wpływa na stan silnika, gdy się zepsuje. A nawet jakby moduł padł, to 4tys nie zabolą, wymienia się jak alternator - uwielbiam ten argument, zwykły element uwadzany do głowicy silnika Nie to co w oszukanych tandetnych niemieckich produktach, w których "szlif" trzeba robić, głowice wymieniać i co tam jeszcze z eksploatacji się robi ,bez gwarancji, że dobrze będzie Edytowane 6 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 4 godziny temu, wujekcybul napisał: Czyli niemiecka jakość psuje się we wloskim kiepskim produkcie ciekawe Zapomniałeś o niemieckiej uczciwości Widać ta Twoja niemiecka jakość i solidność nie odbiega od włoskiej Rozumiem, że Twoje to coś w Niemczech złożyli? Też bym się wkurzył Edytowane 6 Listopada 2019 przez krowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 @krowka nie ma sensu się kłóci . Każdy kupuje to co chce. A że ktoś jedzie fiatem dacia ziłem a drugi VW audi BMW to ich sprawa. Ofen powiem ci w prosty że ja też mam fiaty i jakoś szczypie mnie ocena tej marki w oczach innych. Teraz producenci części szukają oszczędności w krajach w których jeszcze euro nie ma. Sam bosch ma produkcję na Ukrainie i Węgrzech... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Godzinę temu, krowka napisał: Do tego aktualnie nie ma wad wieku dziecięcego, co więcej nie wpływa na stan silnika, gdy się zepsuje. A nawet jakby moduł padł, to 4tys nie zabolą, wymienia się jak alternator - uwielbiam ten argument, zwykły element uwadzany do głowicy silnika Cytuj U mnie najpierw były takie objawy, że odpalałam silnik, wrzucałam jedynkę i auto dosłownie nie chciało jechać, mogłam wciskać gaz do spodu i nic, dopiero po chwili zaskakiwało, po ponownym wbiciu jedynki i było ok. Oczywiście nie wiedziałam, że to są już objawy tego, bo auto zepsuło mi się 2 lata temu i wtedy jeszcze nic człowiek nie słyszał o awariach tego modułu. Pewnego pięknego dnia auto w ogóle nie odpaliło, wyskoczyły kontrolki check engine, hill holder unavailable itp i cała choinka na desce. Faktycznie wszystko dzieje sie bezbolesnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 28 minut temu, HARDTECHNO napisał: @krowka nie ma sensu się kłóci . Każdy kupuje to co chce. A że ktoś jedzie fiatem dacia ziłem a drugi VW audi BMW to ich sprawa. Ofen powiem ci w prosty że ja też mam fiaty i jakoś szczypie mnie ocena tej marki w oczach innych. Teraz producenci części szukają oszczędności w krajach w których jeszcze euro nie ma. Sam bosch ma produkcję na Ukrainie i Węgrzech... Może ma płacone za chwalenie? To wtedy rozumiem, taka praca. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 2 godziny temu, wlad napisał: Faktycznie wszystko dzieje sie bezbolesnie A teraz znajdź post, gdzie uszkodzony moduł uszkodził silnik O braku bólu nigdzie nie pisałem, to Twój literacki wymysł Teraz jeszcze odpowiedz na pytanie. Twój silnik uległ z tego powodu uszkodzeniu, ma gorsze osiągi po wymianie modułu? Miało to cokolwiek wpływ na olej (czyli zużycie itp)? Edytowane 6 Listopada 2019 przez krowka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Rado_ napisał: Może ma płacone za chwalenie? To wtedy rozumiem, taka praca. Ależ oczywiście, jutro za to dostanę pod dom nowego 500X z DDCT w pełnym wyposażeniu Nie zasługujesz na miano Moderatora A teraz udowodnij, jeżeli robię reklamę za pieniądze i masz dowód, to jako Moderator BANUJ Edytowane 6 Listopada 2019 przez krowka 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) 52 minuty temu, krowka napisał: A teraz znajdź post, gdzie uszkodzony moduł uszkodził silnik O braku bólu nigdzie nie pisałem, to Twój literacki wymysł Teraz jeszcze odpowiedz na pytanie. Twój silnik uległ z tego powodu uszkodzeniu, ma gorsze osiągi po wymianie modułu? Miało to cokolwiek wpływ na olej (czyli zużycie itp)? Nie mam pojecia bo: Dnia 3.11.2019 o 23:51, wlad napisał: Z kolei u mnie mimo wymian co 30kkm dosc budzetowego oleju MA ma sie swietnie Co do bolu: " A nawet jakby moduł padł, to 4tys nie zabolą " Kogos przyzwyczajonego do bezawaryjnosci zabola.Przez ostatnie 15 lat nie wydalem w sumie 4 tys. na awarie aut-bo dziwnym trafem nie chcialy sie psuc... Edytowane 6 Listopada 2019 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 4 godziny temu, wlad napisał: Nie mam pojecia bo: Co do bolu: " A nawet jakby moduł padł, to 4tys nie zabolą " Kogos przyzwyczajonego do bezawaryjnosci zabola.Przez ostatnie 15 lat nie wydalem w sumie 4 tys. na awarie aut-bo dziwnym trafem nie chcialy sie psuc... Nie miales moze fiata tam alternator i niemiecki multiair to czesc eksploatacyjna a przy okazji zrobilbys doktorat z czyszczenia odmy i doboru oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 47 minut temu, wujekcybul napisał: Nie miales moze fiata tam alternator i niemiecki multiair to czesc eksploatacyjna a przy okazji zrobilbys doktorat z czyszczenia odmy i doboru oleju. Kurcze, co wy macie z tymi alternatorami. W Uniaku padł mi w zeszłym roku - 21 lat i 145 kkm, a w Grande Punto robiłem alternator jakieś 95 kkm temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 @Majkiel He ugrzęzło im w pamięci jedną rzecz i magluja co jakiś czas. Co za parodia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 7 godzin temu, Majkiel napisał: Kurcze, co wy macie z tymi alternatorami. W Uniaku padł mi w zeszłym roku - 21 lat i 145 kkm, a w Grande Punto robiłem alternator jakieś 95 kkm temu. Co po nie którzy powołują się na ten temat jak dzieci na lizaka. Mam Punto 2 FL 251kkm i alternatora nie ruszałem, ale fakt auto mam od przebiegu 78kkm więc pewnie poprzedni właściciel wymienił go z 5 razy pewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 11 godzin temu, Majkiel napisał: Kurcze, co wy macie z tymi alternatorami. W Uniaku padł mi w zeszłym roku - 21 lat i 145 kkm, a w Grande Punto robiłem alternator jakieś 95 kkm temu. ale jednak robiłeś Ja też robiłem przy ok 90kkm w Punto. ECU też mi padło, bo pewnie niemieckie było .. nawet więcej jak mi padł to jechałem z owczarkiem niemieckim i był problem jak ma nas pan lawetą zabrać jak sie boi psa i mało uszczerbku nie było .. na nim. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 18 godzin temu, krowka napisał: Ależ oczywiście, jutro za to dostanę pod dom nowego 500X z DDCT w pełnym wyposażeniu Nie zasługujesz na miano Moderatora A teraz udowodnij, jeżeli robię reklamę za pieniądze i masz dowód, to jako Moderator BANUJ Daj sobie juz może na luz z tym fiatowskim dzihadem i wyskakiwaniem z moderatorem. Może kiedyś zrozumiesz, że to zachwalanie fiata, tak za darmo to głupota. p.s nie mam uprawnień do banowania na tym forum, ochłoń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 7 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 Zarzuciłem wątek, ale nie myślałem, że wywoła taką dyskusję Sam użytkuję na co dzień dwa auta, jedno od VAG drugie FCA. Nie ma co tu dyskutować - VAG jest mocno do przodu. Golf jest bardzo dobry, naprawdę niewiele można mu zarzucić, ale jest nudny i prywatnie nigdy bym go nie kupił. Jeep jest bardzo dobry i jestem z niego bardzo zadowolone, ale nie jest tak dopracowany jak VW - widać pewne różnice w szczegółach, chociaż to dwa zupełnie inne auta. Ostatnio rodzicie szczęśliwie pozbyli się 3 letniej Toyoty Yaris - auto poza tym, że niezawodne prawie nic nie oferowało. Kupili Seata Aronę. Auto, które było na końcu listy a po jeździe testowej wskoczyło na pierwsze. To jak to auto się prowadzi, jak wszystko jest przemyślane - byłem pod wrażeniem. Dodatkowo wychodzi taniej niż np 500x. Wiem - 500x ma miękkie plastyki , ale w jeździe nie ma szans. Poza tym tworzywa z Seata są może twarde, ale nie tandetne. No i cena - Seat w takiej opcji (Xcelence) był tańszy od Fiata. Dzisiaj oferta Fiata jest znikoma, poza tym samochody są drogie. Kiedyś jak kupiliśmy Punto I to była to bardzo dobra oferta. Znacznie tańszy od VW, ale nowoczesny, dobrze wyposażony z dobrymi silnikami - z niższą ceną można było przymknąć oko na niedoróbki. Dzisiaj ich auta są drogie a oferują mniej. Mam nadzieję, że technologia z PSA pomoże Fiatowi wrócić do segmentu B. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2019 Dnia 7.11.2019 o 04:23, HARDTECHNO napisał: @Majkiel He ugrzęzło im w pamięci jedną rzecz i magluja co jakiś czas. Co za parodia. Niektórzy użytkownicy forum dostali przez to alternatorozy, czyli nerwicy na punkcie pękniętego alternatora. Ciekaw jestem co by było gdyby kupili luksusowe auto słynnego niemieckiego producenta, które spłonęłoby doszczętnie w drodze na wczasy przez wadliwy fabrycznie układ EGR? Tymczasem dla miłośników nietuzinkowych aut: https://www.classicdriver.com/en/car/alfa-romeo/disco-volante/2017/711481 Gdyby nie ten kolor to bym kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 10 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2019 Dnia 5.11.2019 o 15:33, krowka napisał: Pudło, producentem modułu jest firma niemiecka, dokładnie Schaeffler, czyli niemiecka jakość wykonania, co było widoczne szczególnie na początku (minimalizowanie kleju na gwintach tulei) Poprawę jakości nazwano "procesem zwiększenia rygoru technologicznego", czy jakoś tak Cóż, mój 200ml na 15tyś.km Bedac znawca fiatow pewnie zdajesz sobie sprawe ze slynne aleternatory nie pekaly bo byly zle, a pekaly bo byly zamontowane w gownainym miejscu, i przerobienie tego fackupu dla fiata bylo skomplikowane. Dlatego moze byc dobry dostawca ale montaz w niedobrym miejscu, szczegolnie w tak skomplikowanym urzadzeniu jak elementy Multi Air, wiec producent zarowno modulu jak i producent silnika , jak i producent pojazdu moga byc rownie winni. Co do tego ze masz super fiaty, to spojz w lustro i odpowiedz sobie na pytanie, czy np ja mowiac prawde o moim 2.0 tsi vag ktory pije 500ml na 15kkm po miescie do przychodni i zero po autostradach, od 7 lat i 110kkm nic w nim nie wymienilem oprocz swiec i jednej cewki( co ponoc jest norma ze przy podniesionym programowo cisnieniu doladowania wzrasta napiecie przeskoku iskry na swiecy) przekonalbym ciebie choc na jeden promil do zakupu vaga? Ty swoimi postami tylko pokazujesz jak niestety niektozy wlasciciele fiatow sa niedojzalymi mentalnie osobami. Moja matka ma Pande z 2006 roku, w sumie nic sie w niej nie zepsulo swietne auto, i kazdy normalny wlasciciel vw, fiat, citroen, dacia, opel czy inny podobny produkt to mniejwiecej to samo,a wybiera sie jak garnitur zeby nam lepiej pasowalo w danych pieniadzach. A to czy w garniaku pusci jakas nitka to zazwyczaj jak sie trafi gdy sie kupuje nowy, jeszcze nie sprawdzony produkt. Fiatojihad jak kazda religia nie jest racjonalny i nie moge tego zrozumiec. Ale jek mowi moj ojciec skoro niektorzy wierza ze ich krolowa jest zydowka dziewica ktora urodzila syna nic go juz nie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 11 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2019 (edytowane) 22 godziny temu, tower napisał: Bedac znawca fiatow pewnie zdajesz sobie sprawe ze slynne aleternatory nie pekaly bo byly zle, a pekaly bo byly zamontowane w gownainym miejscu, i przerobienie tego fackupu dla fiata bylo skomplikowane. Dlatego moze byc dobry dostawca ale montaz w niedobrym miejscu, szczegolnie w tak skomplikowanym urzadzeniu jak elementy Multi Air, wiec producent zarowno modulu jak i producent silnika , jak i producent pojazdu moga byc rownie winni. Co do tego ze masz super fiaty, to spojz w lustro i odpowiedz sobie na pytanie, czy np ja mowiac prawde o moim 2.0 tsi vag ktory pije 500ml na 15kkm po miescie do przychodni i zero po autostradach, od 7 lat i 110kkm nic w nim nie wymienilem oprocz swiec i jednej cewki( co ponoc jest norma ze przy podniesionym programowo cisnieniu doladowania wzrasta napiecie przeskoku iskry na swiecy) przekonalbym ciebie choc na jeden promil do zakupu vaga? Ty swoimi postami tylko pokazujesz jak niestety niektozy wlasciciele fiatow sa niedojzalymi mentalnie osobami. Moja matka ma Pande z 2006 roku, w sumie nic sie w niej nie zepsulo swietne auto, i kazdy normalny wlasciciel vw, fiat, citroen, dacia, opel czy inny podobny produkt to mniejwiecej to samo,a wybiera sie jak garnitur zeby nam lepiej pasowalo w danych pieniadzach. A to czy w garniaku pusci jakas nitka to zazwyczaj jak sie trafi gdy sie kupuje nowy, jeszcze nie sprawdzony produkt. Fiatojihad jak kazda religia nie jest racjonalny i nie moge tego zrozumiec. Ale jek mowi moj ojciec skoro niektorzy wierza ze ich krolowa jest zydowka dziewica ktora urodzila syna nic go juz nie dziwi. Jeszcze raz napisz swoje wywody, ale tym razem poprawną polszczyzną, bo czytać tego się nie da. Proponuję wziąć przykład z pewnego forum modelarskiego, a dokładniej z pewnej użytkowniczki tego forum - idealna polszczyzna, stylistyka itd. Edytowane 11 Listopada 2019 przez krowka 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Dnia 7.11.2019 o 13:42, dzidzia napisał: Zarzuciłem wątek, ale nie myślałem, że wywoła taką dyskusję Sam użytkuję na co dzień dwa auta, jedno od VAG drugie FCA. Nie ma co tu dyskutować - VAG jest mocno do przodu. Golf jest bardzo dobry, naprawdę niewiele można mu zarzucić, ale jest nudny i prywatnie nigdy bym go nie kupił. Jeep jest bardzo dobry i jestem z niego bardzo zadowolone, ale nie jest tak dopracowany jak VW - widać pewne różnice w szczegółach, chociaż to dwa zupełnie inne auta. Ostatnio rodzicie szczęśliwie pozbyli się 3 letniej Toyoty Yaris - auto poza tym, że niezawodne prawie nic nie oferowało. Kupili Seata Aronę. Auto, które było na końcu listy a po jeździe testowej wskoczyło na pierwsze. To jak to auto się prowadzi, jak wszystko jest przemyślane - byłem pod wrażeniem. Dodatkowo wychodzi taniej niż np 500x. Wiem - 500x ma miękkie plastyki , ale w jeździe nie ma szans. Poza tym tworzywa z Seata są może twarde, ale nie tandetne. No i cena - Seat w takiej opcji (Xcelence) był tańszy od Fiata. Dzisiaj oferta Fiata jest znikoma, poza tym samochody są drogie. Kiedyś jak kupiliśmy Punto I to była to bardzo dobra oferta. Znacznie tańszy od VW, ale nowoczesny, dobrze wyposażony z dobrymi silnikami - z niższą ceną można było przymknąć oko na niedoróbki. Dzisiaj ich auta są drogie a oferują mniej. Mam nadzieję, że technologia z PSA pomoże Fiatowi wrócić do segmentu B. Zobaczymy. Rok temu dostałem zastępczą Octavię (nowa, ok 10 kkm przebiegu) drugiego lub trzeciego dnia padł czujnik ciśnienia w kole (sprawdzałem po nocy czy w każdym kole ciśnienie jest odpowiednie itp.)- tel do wypożyczalni - i odp. że czujniki te padają jak muchy, ale żebym się nie martwił za bardzo, jak będą opony zmieniać na zimowe to poprawią. Potem chciałem sobie zdrapać lód z szyby- podnoszę wycieraczki- a tu haczą o klapę i na rancie klapie odprysk lakieru. Faktycznie, rewelacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 18 minut temu, Darcolo napisał: Rok temu dostałem zastępczą Octavię (nowa, ok 10 kkm przebiegu) drugiego lub trzeciego dnia padł czujnik ciśnienia w kole (sprawdzałem po nocy czy w każdym kole ciśnienie jest odpowiednie itp.)- tel do wypożyczalni - i odp. że czujniki te padają jak muchy, ale żebym się nie martwił za bardzo, jak będą opony zmieniać na zimowe to poprawią. Potem chciałem sobie zdrapać lód z szyby- podnoszę wycieraczki- a tu haczą o klapę i na rancie klapie odprysk lakieru. Faktycznie, rewelacja... Byc moze jest tak jak w Ibizie nie mozna podniesc wycieraczek w stanie spoczynku trzeba wajcha przekrecic i sie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 22 minuty temu, Darcolo napisał: Potem chciałem sobie zdrapać lód z szyby- podnoszę wycieraczki- a tu haczą o klapę i na rancie klapie odprysk lakieru. Faktycznie, rewelacja... To akurat świadczy o tobie, a nie producencie... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 5 minut temu, wujekcybul napisał: Byc moze jest tak jak w Ibizie nie mozna podniesc wycieraczek w stanie spoczynku trzeba wajcha przekrecic i sie da. i w Volvo, jest specjalna pozycja serwisowa dla wycieraczek, aby je odchylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.