PawelWaw Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 11 godzin temu, HelixSv napisał: Wszystko pokręciłeś. Pomieszałeś jazdę EV w trasie, podczas której należy jeść obfite posiłki co 2 godziny z użytkowaniem EV koło komina, które to wymaga czekania z wtyczką pod domem na godzinę 23.00 w celu rozpoczęcia procesu ładowania i pobudki o 05.00 w celu zakończenia tegoż to procesu. Nie da się wynająć kogoś żeby podłączał i odłączał wtyczkę ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 On 11/13/2021 at 10:34 AM, kravitz said: Nie, 2.0 280km veloce. Bardzo miłe auto, ale chyba nie dla nas. Oprocz tego ze to Alfa i te różne doświadczenia, to jest zwyczajnie głośne. I to chyba wada dyskwalifikująca. Silnik potwornie wyje, a dodatkowo szumi powietrze już przy wcale niedużych prędkościach. W trasie bym robił więcej postojów na wypoczynek niż w elektryku Po co Ci takie auto, skoro jesli dobrze kojarze i tak sie pozniej turlasz 100ka po autostradzie? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 10 minut temu, Maciej__ napisał: Po co Ci takie auto, skoro jesli dobrze kojarze i tak sie pozniej turlasz 100ka po autostradzie? Wlasnie po to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 6 minutes ago, kravitz said: Wlasnie po to To ja bym jednak rozwazyl wersje Quadrifoglio 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 4 godziny temu, Maciej__ napisał: To ja bym jednak rozwazyl wersje Quadrifoglio Zarty żartami, ale pisząc coś na temat w tym wątku. Juz kilka razy jechałem tą samą trasę eGolfem. 105km w jedną stronę. Jezdzilem wlokąc się i jak wracałem to zostawalo zasięgu około 30-40km, w zależności od pewnie siły wiatru, temperatury i czegoś tam. Dzisiaj bym nie dojechał. Musialem rozpaczliwie szukać po drodze stacji. Trafił się Greenway kilkanaście km przed celem. Jak dojechałem pod ładowarkę, auto pokazywało zasięg 2km. Ostatnie 30km do ładowarki pokonałem jadąc za tirem w odległości 2-3m. Trafił się jakiś wolniejszy Tir całe szczęście, bo jechał 82-85km maks, inne go co chwila wyprzedzały. Skad wziął się problem? 1. Opony zimowe 2. temperatura podczas jazdy 3-5 stopni 3. Droga powrotna ze startem zimnym autem. 4. Lekki deszcz i pracujące wycieraczki pobierające energię. Mocno w zimnie musiała spaść pojemność baterii, bo w jedna stronę średni pobór prądu był 14.4, a w druga 14.7 W druga stronę od startu jechaliśmy w kurtkach bez ogrzewania. Mysle ze ta historia powinna dać do myślenia komuś, kto chce sprzedać prawie nowe i w sumie oszczędne auto, aby mieć takie „atrakcje” Dla mnie okres zimowy w tym momencie w tej trasie to auto spalinowe. Pewnie kilkanaście przelotów. Bateria w eGolfie to coś około 35kWh, jak widać nawet w temperaturze nieco wyższej od 0, to już jest raczej 30kWh. Na Greenway ładowałem dosłownie chwile, a i tak rachunek to 7pln Tez warte rozważenia, bo to koszt jazdy conajmniej Porsche. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 4 godziny temu, Maciej__ napisał: To ja bym jednak rozwazyl wersje Quadrifoglio A jeszcze odpisze co do Alfy. Bralbym tańszy model, ale niestety jest tylko z napędem na tył. To jest tez pewna forma odpowiedzi dlaczego nie QV Wzialbym z napędem na przód, ale ze takiego nie ma, to biorę Q4 Tzn brałbym 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 31 minut temu, kravitz napisał: Skad wziął się problem? Problem w tym, że do marca coraz bliżej, ale i daleko 35 minut temu, kravitz napisał: Tez warte rozważenia, bo to koszt jazdy conajmniej Porsche. Które Porsche takie ekonomiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 1 minutę temu, mrBEAN napisał: Problem w tym, że do marca coraz bliżej, ale i daleko Które Porsche takie ekonomiczne? Z moja prędkością Porsche by nie paliło 10/100? Przypominam ze ja jeżdżę 100 maks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 Teraz, kravitz napisał: Z moja prędkością Porsche by nie paliło 10/100? Przypominam ze ja jeżdżę 100 maks. Jak to obliczyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 Teraz, mrBEAN napisał: Jak to obliczyłeś? Jak obliczyłem z jaką prędkością jade? Czy tu jest jakiś podstęp? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 Teraz, kravitz napisał: Jak obliczyłem z jaką prędkością jade? Czy tu jest jakiś podstęp? Raczej jak wyszło Ci te 10 litrów dla Porsche, z tego ładowania na GW?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Raczej jak wyszło Ci te 10 litrów dla Porsche, z tego ładowania na GW?! Bo miałem do pokonania do domu od tej ładowarki około 10km. Na tyle potrzebowałem się doładować. I stwierdziłem ze 5m powinno wystarczyć. Moze by wystarczyły 3 minuty i 12 sekund, ale wolałem już tego wieczora zakończyć przygody. A te ponad 7pln to tez więcej niż litr dla Porsche, tez jest zaokrąglenie. Obraz z telefonu pokazuje ponad 5m, ale czas biegnie już jak ładowarka organizuje się z samochodem. Widać to po średniej prędkości ładowania. Na apce tylko na początku było 37kW, a później ponad 39. Skorzystaliśmy z tego przywileju i podczas ładowania włączyliśmy ogrzewanie. Mega luksus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 Teraz, kravitz napisał: Bo miałem do pokonania do domu od tej ładowarki około 10km. Na tyle potrzebowałem się doładować. I stwierdziłem ze 5m powinno wystarczyć. Moze by wystarczyły 3 minuty i 12 sekund, ale wolałem już tego wieczora zakończyć przygody. A te ponad 7pln to tez więcej niż litr dla Porsche, tez jest zaokrąglenie. Obraz z telefonu pokazuje ponad 5m, ale czas biegnie już jak ładowarka organizuje się z samochodem. Widać to po średniej prędkości ładowania. Na apce tylko na początku było 37kW, a później ponad 39. Skorzystaliśmy z tego przywileju i podczas ładowania włączyliśmy ogrzewanie. Mega luksus. Może ja jestem dziwny ale matematyka mówi: Zużycie Golfiny przy 100 km/h za pewne ok. 16 kWh max, w tych warunkach. Zapłaciłeś 7,29 zł za 3,49 kWh, czyli 2,09 zł za kWh. (pomijam, że można jakiś abonament i może być wyraźnie taniej, więcej jeżdżąc) Czyli Golfina na 100 km by przepaliła węgla za 16 x 2,09 = 33,44 zł Za 33,44 zł mamy ok. 5,5 litra. I stąd pytanie, które Prosię tyle pali przy 100 km/h? I teraz mam wrażenie, że jestem w ukrytej kamerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 Panamera dizel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 4 minuty temu, hefi napisał: Panamera dizel Nie podpowiadaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 9 minut temu, mrBEAN napisał: Może ja jestem dziwny ale matematyka mówi: Zużycie Golfiny przy 100 km/h za pewne ok. 16 kWh max, w tych warunkach. Zapłaciłeś 7,29 zł za 3,49 kWh, czyli 2,09 zł za kWh. (pomijam, że można jakiś abonament i może być wyraźnie taniej, więcej jeżdżąc) Czyli Golfina na 100 km by przepaliła węgla za 16 x 2,09 = 33,44 zł Za 33,44 zł mamy ok. 5,5 litra. I stąd pytanie, które Prosię tyle pali przy 100 km/h? I teraz mam wrażenie, że jestem w ukrytej kamerze W takiej sytuacji nie doładujesz dokładnie tyle aby dojechać do domu. Stad taki zapas. Jak widać Golfina chla więcej w takich warunkach, bo wyszło prawie 15 na dystansie około 95km, z czego prawie 1/3 dystansu za tirem, całość bez ogrzewania, a jakieś 35km z prędkością maks 80 po drogach lokalnych. Deszcz i opony zimowe sporo zmieniają. Bym powiedział ze mega słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 3 minuty temu, kravitz napisał: W takiej sytuacji nie doładujesz dokładnie tyle aby dojechać do domu. Stad taki zapas. Jak widać Golfina chla więcej w takich warunkach, bo wyszło prawie 15 na dystansie około 95km, z czego prawie 1/3 dystansu za tirem, całość bez ogrzewania, a jakieś 35km z prędkością maks 80 po drogach lokalnych. Deszcz i opony zimowe sporo zmieniają. Bym powiedział ze mega słabo. Tak zdobywa się doświadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 1 hour ago, kravitz said: Zarty żartami, ale pisząc coś na temat w tym wątku. Juz kilka razy jechałem tą samą trasę eGolfem. 105km w jedną stronę. Jezdzilem wlokąc się i jak wracałem to zostawalo zasięgu około 30-40km, w zależności od pewnie siły wiatru, temperatury i czegoś tam. Dzisiaj bym nie dojechał. Musialem rozpaczliwie szukać po drodze stacji. Trafił się Greenway kilkanaście km przed celem. Jak dojechałem pod ładowarkę, auto pokazywało zasięg 2km. Ostatnie 30km do ładowarki pokonałem jadąc za tirem w odległości 2-3m. Trafił się jakiś wolniejszy Tir całe szczęście, bo jechał 82-85km maks, inne go co chwila wyprzedzały. Skad wziął się problem? 1. Opony zimowe 2. temperatura podczas jazdy 3-5 stopni 3. Droga powrotna ze startem zimnym autem. 4. Lekki deszcz i pracujące wycieraczki pobierające energię. Mocno w zimnie musiała spaść pojemność baterii, bo w jedna stronę średni pobór prądu był 14.4, a w druga 14.7 W druga stronę od startu jechaliśmy w kurtkach bez ogrzewania. Mysle ze ta historia powinna dać do myślenia komuś, kto chce sprzedać prawie nowe i w sumie oszczędne auto, aby mieć takie „atrakcje” Dla mnie okres zimowy w tym momencie w tej trasie to auto spalinowe. Pewnie kilkanaście przelotów. Bateria w eGolfie to coś około 35kWh, jak widać nawet w temperaturze nieco wyższej od 0, to już jest raczej 30kWh. Na Greenway ładowałem dosłownie chwile, a i tak rachunek to 7pln Tez warte rozważenia, bo to koszt jazdy conajmniej Porsche. Weź nie wyjeżdzaj tym autem z Warszawy dalej niż długość przedłużacza. Na trasy są inne elektryki, a tu czołowy wiatr albo mróz i kaplica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 2 minuty temu, HelixSv napisał: Weź nie wyjeżdzaj tym autem z Warszawy dalej niż długość przedłużacza. Na trasy są inne elektryki, a tu czołowy wiatr albo mróz i kaplica. To jest wątek o zmianie ekonomicznej benzyny na starego Leafa I piszesz o przedłużaczu? Mi to wyglada ze przejazd w takich warunkach z bateria 35kWh jak człowiek a nie jak zdobywca, to 150km maks. Dwa raz większa bateria w aucie wielkości Golfa to 300km maks. Ogrzewanie i prędkość około 120km/h na tempomacie. To jest katastrofa przez duże „K” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 1 minutę temu, kravitz napisał: To jest wątek o zmianie ekonomicznej benzyny na starego Leafa I piszesz o przedłużaczu? Mi to wyglada ze przejazd w takich warunkach z bateria 35kWh jak człowiek a nie jak zdobywca, to 150km maks. Dwa raz większa bateria w aucie wielkości Golfa to 300km maks. Ogrzewanie i prędkość około 120km/h na tempomacie. To jest katastrofa przez duże „K” K jak Komfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 5 minutes ago, kravitz said: Ogrzewanie i prędkość około 120km/h na tempomacie O tak! Jeszcze może światła, radio i wycieraczki do tego?! Poprzewracało się ludziom w głowach od tego dobrobytu... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 14 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: Skad wziął się problem? 1. Opony zimowe 2. temperatura podczas jazdy 3-5 stopni 3. Droga powrotna ze startem zimnym autem. 4. Lekki deszcz i pracujące wycieraczki pobierające energię. A jakie były parametry w połowie drogi, czyli "na wsi"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 To jest wątek o zmianie ekonomicznej benzyny na starego Leafa I piszesz o przedłużaczu? Mi to wyglada ze przejazd w takich warunkach z bateria 35kWh jak człowiek a nie jak zdobywca, to 150km maks. Dwa raz większa bateria w aucie wielkości Golfa to 300km maks. Ogrzewanie i prędkość około 120km/h na tempomacie. To jest katastrofa przez duże „K” Przeciez masz Golfa TSI, wiec po co sie tluczesz tym EV w trasy na granicy zasiegu?Cos jak bys poszedl w trampkach zima na Kasprowy i narzekal, ze slabo sie sprawdzaja Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 7 godzin temu, Maxit napisał: A jakie były parametry w połowie drogi, czyli "na wsi"? Nie mam wskaźnika procenta baterii, a jedynie zasięg. I tutaj trzeba kilka slow wstępu. Ostatnie kilometry jezdzilem mocno sobie pozwalając Sredni pobór prądu z ostatniego tysiąca km był wysoki. Zasieg przewidywany był wiec liczony na podstawie tego średniego zapotrzebowania. I tak, jak wyjeżdżaliśmy, to auto pokazywało 195km zasięgu. A w obie strony potrzeba 210. Wiedzialem jednak jak jest liczony trn zasięg, wiec się specjalnie nie martwiłem. Na wiosce jak ruszaliśmy, zasięg pokazywał 106km. Widać wiec ze po przejechaniu 105km ubyło z zasięgu 89km. Roznica była taka, ze z Wawy ruszaliśmy z ciepłego garażu, a z wioski z podwórka z temperatura 4 stopnie i z deszczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 11 minut temu, Maciej__ napisał: Przeciez masz Golfa TSI, wiec po co sie tluczesz tym EV w trasy na granicy zasiegu? Cos jak bys poszedl w trampkach zima na Kasprowy i narzekal, ze slabo sie sprawdzaja Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Przeczytales całość? Trasa robiona wielokrotnie i spokojnie starczało zasięgu z zapasem. Napisalem to, aby pokazać jak bardzo zmienia się zasięg zima/lato. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Godzinę temu, kravitz napisał: Napisalem to, aby pokazać jak bardzo zmienia się zasięg zima/lato. Bardzo? Na razie napisałeś jak się zmienia „trochę” Drobna zmiana taka Na „bardzo” przyjdzie jeszcze czas, zima dopiero przed nami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Bardzo? Na razie napisałeś jak się zmienia „trochę” Drobna zmiana taka Na „bardzo” przyjdzie jeszcze czas, zima dopiero przyjdzie Bardzo. Z 250 na niecałe 200. Pewnie moze być gorzej jeszcze i będzie 150. A co do tematu wątku. Uzywany Leaf to jakieś tam prawdopodobieństwo wycieczki na drugi koniec Wawy obwodnica i brak możliwości powrotu bez ładowania. W zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: Nie mam wskaźnika procenta baterii, a jedynie zasięg. I tutaj trzeba kilka slow wstępu. Ostatnie kilometry jezdzilem mocno sobie pozwalając Sredni pobór prądu z ostatniego tysiąca km był wysoki. Zasieg przewidywany był wiec liczony na podstawie tego średniego zapotrzebowania. I tak, jak wyjeżdżaliśmy, to auto pokazywało 195km zasięgu. A w obie strony potrzeba 210. Wiedzialem jednak jak jest liczony trn zasięg, wiec się specjalnie nie martwiłem. Na wiosce jak ruszaliśmy, zasięg pokazywał 106km. Widać wiec ze po przejechaniu 105km ubyło z zasięgu 89km. Roznica była taka, ze z Wawy ruszaliśmy z ciepłego garażu, a z wioski z podwórka z temperatura 4 stopnie i z deszczem. Jeśli mam opisać temat krótko, to po prostu Twój golf jest prądożerny i po prostu balansujesz na granicy przy tej wycieczce. Mnie natomiast dziwi, czemu będąc na miejscu i mając na blacie 106 km nie wpadło Ci do głowy, żeby wyjąć ładowarkę podróżną z bagażnika i nie podłączyć grata do gniazdka. My jeździmy czwarty rok EV i w sumie mieliśmy cztery "trudne" sytuacje. - 2 razy żona zapomniała podłączyć auta w garażu. Pojechała metrem. - raz ja startowałem ze wsi, pojechałem na przegląd do Warszawy, potem załatwiłem sporo tematów w mieście i wracałem na wieś. Zastanawiałem się lekko doładować w Wyszkowie, ale uznałem, że nie i dojechałem na miejsce mając 4% - raz dojechałem na wiochę, jeździłem lokalnie i w nocy z soboty na niedzielę podłączyłem auto. Z lenistwa wziąłem chiński przedłużacz i auto się nie naładowało. 7kWh w Wyszkowie załatwiło temat W tej chwili przy baterii 64kWh jest niewiarygodnie luźno i przyjemnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 22 minuty temu, Maxit napisał: Jeśli mam opisać temat krótko, to po prostu Twój golf jest prądożerny i po prostu balansujesz na granicy przy tej wycieczce. Mnie natomiast dziwi, czemu będąc na miejscu i mając na blacie 106 km nie wpadło Ci do głowy, żeby wyjąć ładowarkę podróżną z bagażnika i nie podłączyć grata do gniazdka. Skoro w jedna stronę która jest lekko pod górkę ubyło 90km, to mogłem zakładać ze w druga stronę nie będzie gorzej, zwłaszcza ze wyłączyłem ogrzewanie Wskaznik baterii (nazwijmy to tak) okazał się nieliniowy. Gdyby była możliwość podładowania to bym to zrobił. Z tą częścią rodziny jesteśmy powiedzmy w takiej przyjaźni jak Miller z Kwasniewskim, wiec tego typu ukłon z ich strony i użyczenie gniazdka byłby nam przypominamy już zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 16 minut temu, kravitz napisał: Skoro w jedna stronę która jest lekko pod górkę ubyło 90km, to mogłem zakładać ze w druga stronę nie będzie gorzej, zwłaszcza ze wyłączyłem ogrzewanie Wskaznik baterii (nazwijmy to tak) okazał się nieliniowy. Powiedz szczerze, czy gdyby wskaźnik paliwa pokazywał Ci 106km przy planowanej trasie 105km to też byś nie tankował? Jak mawiają Indianie - "brawura to nie odwaga". 18 minut temu, kravitz napisał: Gdyby była możliwość podładowania to bym to zrobił. Z tą częścią rodziny jesteśmy powiedzmy w takiej przyjaźni jak Miller z Kwasniewskim, wiec tego typu ukłon z ich strony i użyczenie gniazdka byłby nam przypominamy już zawsze. Dziwną masz tą rodzinę.... ale po prostu trzeba było zaplanować krótkie ładowanie po trasie. Zapewne 10 minut dałoby Wam komfort (też termiczny) i spokój. Źle to rozegrałeś i już więcej tego błędu nie popełnisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 2 minuty temu, Maxit napisał: Dziwną masz tą rodzinę.... ale po prostu trzeba było zaplanować krótkie ładowanie po trasie. Zapewne 10 minut dałoby Wam komfort (też termiczny) i spokój Po trasie do Koluszek, startując z Raszyna jest właśnie trochę słabo się podładować na czymś szybszym. Czarna ładowarkowa dziura. Trasa przez Rawę i Jeżów. Chyba najkrótsza z możliwych. Co do zasięgu 106km. Majac doświadczenie z tym ze auto przejeżdżało na spokojnie ta trasę i to ze w gorszą stronę zasięg spadł o 90, nie widziałem ryzyka. Okazalo się, ze zasięg nie był 106, ale 95, a właściwie to pewnie około 80, bo podróż za tirem mocno ten zasięg wydłużyła. Mnie nauczyło tylko to, ze do kwietnia jeździ tam Golf TSI czy co tam będę miał spalinowego. Na trasę która zajmuje niewiele ponad godzinę, nie będę zjeżdżał na ładowanie za 20pln i marnował czas, bo to by miało już nawet niewielki sens ekonomiczny, a na pewno podnoszący ciśnienie w samochodzie. Zresztą to ladowanie chyba bym musiał robić po przejechaniu 30km, bo o ile pamietam jest jakaś ładowarka we Mszczonowie, ale trzeba zjechać mocno z drogi. To lekka ekwilibrystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 2 minutes ago, kravitz said: Po trasie do Koluszek, startując z Raszyna jest właśnie trochę słabo się podładować na czymś szybszym. Czarna ładowarkowa dziura. Trasa przez Rawę i Jeżów. Chyba najkrótsza z możliwych. Co do zasięgu 106km. Majac doświadczenie z tym ze auto przejeżdżało na spokojnie ta trasę i to ze w gorszą stronę zasięg spadł o 90, nie widziałem ryzyka. Okazalo się, ze zasięg nie był 106, ale 95, a właściwie to pewnie około 80, bo podróż za tirem mocno ten zasięg wydłużyła. Mnie nauczyło tylko to, ze do kwietnia jeździ tam Golf TSI czy co tam będę miał spalinowego. Na trasę która zajmuje niewiele ponad godzinę, nie będę zjeżdżał na ładowanie za 20pln i marnował czas, bo to by miało już nawet niewielki sens ekonomiczny, a na pewno podnoszący ciśnienie w samochodzie. Zresztą to ladowanie chyba bym musiał robić po przejechaniu 30km, bo o ile pamietam jest jakaś ładowarka we Mszczonowie, ale trzeba zjechać mocno z drogi. To lekka ekwilibrystyka. Ja w ten dlugi weekend zrobilem 700km spalinowym, ani przez chwile nie zastanawialem sie ile mam zasiegu, czy mogle wlaczyc ogrzewanie ani gdzie zrobic postoj. Na A czy S nie musialem sie turlac za TIRem czy jechac 100km/h. A to, ze poszlo ze 3 stowy na paliwo to relatywnie niska cena za komfort i wygode Chyba jeszcze chwile poczekam ze zmiana na EV 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Ja w ten dlugi weekend zrobilem 700km spalinowym, ani przez chwile nie zastanawialem sie ile mam zasiegu, czy mogle wlaczyc ogrzewanie ani gdzie zrobic postoj. Na A czy S nie musialem sie turlac za TIRem czy jechac 100km/h. A to, ze poszlo ze 3 stowy na paliwo to relatywnie niska cena za komfort i wygode Chyba jeszcze chwile poczekam ze zmiana na EV No ja po tej trasie już na pewno wiem ze nie sprzedam Golfa TSI zamieniając go na Tesle. Nawet jakbym miał zasięg x2 to w zimie nadal bieda, bo w dalszą podróż w zimie akurat by weszła trumna na dach. Chyba bym się pokroił w trasie. A jeszcze w piątek przerabiałem z doradca różne warianty leasingu na T3 Bardzo fajnie mi się jeździ elektrykiem i jestem gorącym fanem tej technologii, ale jednak jestem fanem a nie fanatykiem Na ta chwile nie widze rozwiązania w EV dla siebie. Musze poczekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 48 minut temu, Maciej__ napisał: Ja w ten dlugi weekend zrobilem 700km spalinowym, ani przez chwile nie zastanawialem sie ile mam zasiegu, czy mogle wlaczyc ogrzewanie ani gdzie zrobic postoj. Na A czy S nie musialem sie turlac za TIRem czy jechac 100km/h. A to, ze poszlo ze 3 stowy na paliwo to relatywnie niska cena za komfort i wygode Chyba jeszcze chwile poczekam ze zmiana na EV EV by się u mnie sprawdził. Jedno auto śmiga non stop w koło komina tak po 50km dziennie. Ale generalnie wolałbym hybrydę tylko w drugą stronę niż toyota, tzn zasięg koło 300km na prądzie i jakiś mały silnik spalinowy tak żeby na trasie go włączać i żeby auto mogło się turlać te 130km/h bez jakiś mega osiągów (a najlepiej że jak cisniesz więcej to żeby na prąd przełączało). To by miało sens dla kowalskich co jadą 2 razy na wakacje a tak to latają w koło domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 19 minut temu, bielaPL napisał: EV by się u mnie sprawdził. Jedno auto śmiga non stop w koło komina tak po 50km dziennie. Ale generalnie wolałbym hybrydę tylko w drugą stronę niż toyota, tzn zasięg koło 300km na prądzie i jakiś mały silnik spalinowy tak żeby na trasie go włączać i żeby auto mogło się turlać te 130km/h bez jakiś mega osiągów (a najlepiej że jak cisniesz więcej to żeby na prąd przełączało). To by miało sens dla kowalskich co jadą 2 razy na wakacje a tak to latają w koło domu U mnie właśnie EV się tak sprawdza świetnie. Co do generatora prądu, to to chyba nie ma sensu. Do jazdy 130km/h potrzebujesz pewnie ze 40KM. A przecież taki generator by chyba nie miał chodzić z maks mocą. Robi się z tego normalny silnik, zajmujący kupę miejsca, chłodnice, układ paliwowy, bak, wymiany oleju i wszystko to czego nie chcemy, a w miejsce czego ewentualnie można wsadzić…dodatkowe baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: Skoro w jedna stronę która jest lekko pod górkę ubyło 90km, to mogłem zakładać ze w druga stronę nie będzie gorzej, zwłaszcza ze wyłączyłem ogrzewanie Wskaznik baterii (nazwijmy to tak) okazał się nieliniowy. Gdyby była możliwość podładowania to bym to zrobił. Z tą częścią rodziny jesteśmy powiedzmy w takiej przyjaźni jak Miller z Kwasniewskim, wiec tego typu ukłon z ich strony i użyczenie gniazdka byłby nam przypominamy już zawsze. Twoim błędem było niezjedzenie po drodze obiadu. 1 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 13 godzin temu, kravitz napisał: Skad wziął się problem? Temperatura vs wydajność baterii. Zrób sobie tą trasę przy -10C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 2 godziny temu, sherif napisał: Temperatura vs wydajność baterii. Zrób sobie tą trasę przy -10C . A te baterie to nie powinny się grzać w czasie jazdy? ZTCW jeśli pojedziesz dłużej szybko Teslą lub parę razy przyspieszysz 0-100 to Ci wywali info o przegrzaniu baterii. Zakładam, że podczas normalnej jazdy osiągają one więc roboczą temperaturę pozwalającą na uzyskanie równie normalnej wydajności. Czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Ja w ten dlugi weekend zrobilem 700km spalinowym, ani przez chwile nie zastanawialem sie ile mam zasiegu, czy mogle wlaczyc ogrzewanie ani gdzie zrobic postoj. Na A czy S nie musialem sie turlac za TIRem czy jechac 100km/h. A to, ze poszlo ze 3 stowy na paliwo to relatywnie niska cena za komfort i wygode Chyba jeszcze chwile poczekam ze zmiana na EV 1600 i tylko jedno tankowanie (ruszyłem pelny wróciłem pewien pusty). Całość z 2 rowerami na haku + jeden na dachu. Prędkości takie że zaraz do prokuratury mnie tu podacie. Stawałem gdzie i kiedy chciało towarzystwo i temp jaka kto chciał. Sorry ale cale te opowiesci o podróżach EV przypomina mi moje studenckie czasy i jazda na LPG po Europie "za chlebem". Wydrukowane wykazy stacji, wcześniejsze studiowanie map i planowanie tankowań co ok 300km. A potem po przyjedzie albo sukces albo stacją zamknięta albo np brak gazu Z małą różnica - miałem ten komfort psychiczny że zawsze w baku było 50% paliwa w razie W. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 28 minut temu, Dark_Knight napisał: A te baterie to nie powinny się grzać w czasie jazdy? ZTCW jeśli pojedziesz dłużej szybko Teslą lub parę razy przyspieszysz 0-100 to Ci wywali info o przegrzaniu baterii. Zakładam, że podczas normalnej jazdy osiągają one więc roboczą temperaturę pozwalającą na uzyskanie równie normalnej wydajności. Czy nie? Nie wiem, jest zimniej to zasięg jest mniejszy i nie dla tego że jest większe zużycie, tylko pojemność baterii spada. Dla nas to nie problem, bo auto i tak jeździ głównie po mieście. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 36 minut temu, ppmarian napisał: Sorry ale cale te opowiesci o podróżach EV przypomina mi moje studenckie czasy i jazda na LPG po Europie "za chlebem". Wydrukowane wykazy stacji, wcześniejsze studiowanie map i planowanie tankowań co ok 300km. A potem po przyjedzie albo sukces albo stacją zamknięta albo np brak gazu Ale tu zupełnie nie o to chodzi. Każdy myślący odrobinę racjonalnie wie po co są samochody elektryczne. To auta miejskie. Nawet limuzyny EV nie są zrobione na trasy, tylko żeby prezes wygodnie z chaty do firmy podjechał. Piotruś wygenerował problem, bo mu się nie chciało doładować/poprosić cioci/zabrać benzyniaka/wylizingować auta z większym zasięgiem/wydać więcej/chciał coś napisać. Moja żona przez 16 lat posiadania auta nie pojechała nim dalej niż na działkę (96km). Jeździ wyłącznie wkoło komina, a rodzinnie mamy X5 (na ferie, wakacje, wyjazdy dalsze i dłuższe). I to pasuje... A wciskanie elektryka na co dzień, to trochę jak trampki w górach w zimę. Można, tylko czy jest sens? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 17 godzin temu, kravitz napisał: Na Greenway ładowałem dosłownie chwile, a i tak rachunek to 7pln Tez warte rozważenia, bo to koszt jazdy conajmniej Porsche 2zł za kWh przy 14kWh/100km to 28zł/100km. Przy 6.3zł za litr takie Porsche musiałoby zużywać 4.4 litra benzyny na 100. Ja nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 17 minut temu, format napisał: 2zł za kWh przy 14kWh/100km to 28zł/100km. Przy 6.3zł za litr takie Porsche musiałoby zużywać 4.4 litra benzyny na 100. Ja nie znam. 7PLN za brakujące 10km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 13 minut temu, kravitz napisał: 7PLN za brakujące 10km. Co? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 (edytowane) 2 hours ago, Maxit said: Każdy myślący odrobinę racjonalnie wie po co są samochody elektryczne. To auta miejskie. No nie wiem.. Obwodnica Londynu (miasto*) ma ponad 188 km. Większość elektryków w zimę przy 150 km/h na tempomacie tego nie przejedzie. A to tylko niecałe półtorej godziny jazdy. Bezpieczniej przyjąć, że każdy myślący odrobinę niedebil wie, że elektryki to auta dzielnicowe. * wiem, nie ma takiego miasta... Edytowane 15 Listopada 2021 przez HelixSv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 7 minut temu, HelixSv napisał: No nie wiem.. Obwodnica Londynu (miasto*) ma ponad 188 km. Większość elektryków w zimę przy 150 km/h na tempomacie tego nie przejedzie. A to tylko niecałe półtorej godziny jazdy. Bezpieczniej przyjąć, że każdy myślący odrobinę niedebil wie, że elektryki to auta dzielnicowe. * wiem, nie ma takiego miasta... Na obwodnicy Lądka powinno dać radę, a Lądka-Zdrój raczej na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 33 minuty temu, HelixSv napisał: No nie wiem.. Obwodnica Londynu (miasto*) ma ponad 188 km. Większość elektryków w zimę przy 150 km/h na tempomacie tego nie przejedzie. A to tylko niecałe półtorej godziny jazdy. Bezpieczniej przyjąć, że każdy myślący odrobinę niedebil wie, że elektryki to auta dzielnicowe. * wiem, nie ma takiego miasta... Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Przestańcie już pisać, że elektryki do niczego się nie nadają bo się nagle poczułem niepotrzebny! 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2021 W dniu 15.11.2021 o 07:23, ppmarian napisał: 1600 i tylko jedno tankowanie (ruszyłem pelny wróciłem pewien pusty). Całość z 2 rowerami na haku + jeden na dachu. Prędkości takie że zaraz do prokuratury mnie tu podacie. Stawałem gdzie i kiedy chciało towarzystwo i temp jaka kto chciał. Sorry ale cale te opowiesci o podróżach EV przypomina mi moje studenckie czasy i jazda na LPG po Europie "za chlebem". Wydrukowane wykazy stacji, wcześniejsze studiowanie map i planowanie tankowań co ok 300km. A potem po przyjedzie albo sukces albo stacją zamknięta albo np brak gazu . Okazuje się, że nie wszystkich stać na szybkie doładowanie w trasie, bo to nie jest za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.