wladmar Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 13 minut temu, zinger napisał: Dlatego twierdze, ze za bardzo z cenami odjechali w Suzuki. Bo 4 lata temu, przy roznicy 30tys, rozwazenie SX4 mialo jakis uzasadnienie, teraz, przynajmniej dla mnie, od razu bym suzuki odpuscil. Ale nie patrz na najwyższą wersję, ona jest od czapy i nikt tego nie kupuje. 90% kupuje wersje Premium, która ma już wszystko co trzeba, a bez zbędnych wodotrysków typu szklany dach. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 2 godziny temu, Koonrad napisał: mam porównanie tylko z baleno, to IMO ten sam plastik fantastik co w daci może s-cross zaskoczy na plus 20k więcej przy aucie za 100kzł to sporo, dorzucisz jeszcze 20kzł i masz rav4 Po 1 nie mogę w nieskończoność dorzucać, a po 2 taki przeskok wydaje mi się dużo mniejszy niż z Dustera na S-crossa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Pado napisał: ale chyba przyciski podnoszenia szyb nadal nie podświetlane ? tak, wiem, po co to komu O ile są w podłokietniku, a nie na tunelu środkowym to mi podświetlanie niepotrzebne. Przyciski od szyb mam tak w podłokietniku umieszczone, że często otwieram tył zamiast przodu ale wiedząc o tym i tak nie patrzę na nie. Ostatnio kapnąłem się, że mam podświetlane klamki, są w tak intuicyjnym miejscu że się tam nie patrzy. Edytowane 26 Listopada 2021 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 2 hours ago, Koonrad said: 20k więcej przy aucie za 100kzł to sporo, dorzucisz jeszcze 20kzł i masz rav4 RAV-4 za 140kPLN bedzie bez AWD i z wolnossacym silnikiem. Wyposazenie tez szalu w tej wersji nie robi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 1 godzinę temu, wlad napisał: No - jest to spory problem.Zona przez ostatnie 5 lat uzywania Suzuki miala potrzebe resetowania licznika w ilosci rownej Ziobro A do takich wlasnie niewymagajacych klientow adresowane sa te auta. Jeżdżąc na LPG resetuję "mały przebieg" co każde tankowanie. W Kii robię to guziczkiem zastępującym patyczek, w Oplu muszę kliknąć ileś tam razy guziczkami na kierownicy. (ilość zależna od tego, w którym miejscu menu aktualnie jestem). Patyczek szybszy i intuicyjny, każdy wie do czego służy, nie musi się przekopywać przez różne opcje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 2 godziny temu, Koonrad napisał: ale duster 150KM 4x4 z klimą automatyczną, kamerami, bezkluczykowy dostęp, itd - 90tyś, s-cross 110tyś (słabszy silnik) Dużo tanszy duster 4x4 nie ma do wyboru automatu. EDC jest jedynie 4x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 26 minut temu, ZUBERTO napisał: Patyczek szybszy i intuicyjny, każdy wie do czego służy, nie musi się przekopywać przez różne opcje. Ale nie jest nowoczesny i nie idzie z duchem czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 ale chyba przyciski podnoszenia szyb nadal nie podświetlane ? tak, wiem, po co to komu Kurcze jeżdżę ponad 2 lata s-crossem i nie zwróciłem na to uwagi, to musi być ważna funkcja Wydaje mi się, że są podświetlane. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 13 minut temu, marcindzieg napisał: Ale nie jest nowoczesny i nie idzie z duchem czasu Ponarzekać zawsze można, raz że wszędobylskie tablety, a innym razem że guziczek zamiast tableta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 12 minut temu, janusz napisał: Kurcze jeżdżę ponad 2 lata s-crossem i nie zwróciłem na to uwagi, to musi być ważna funkcja Wydaje mi się, że są podświetlane. Wszystkie są podświetlane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 Nie wiem dlaczego się tej Vitary tak uczepiliście. Suzuki trochę jak KIA z pierwszym cee'dem. Zyskali nie cudaczeniem, a zbudowaniem solidnego, ładnego samochodu dla przeciętnego człowieka w dobrej cenie. Vitara jest ładna, ma moim zdaniem niebrzydkie wnętrze i do tego funkcjonalne. Skoro taka beznadziejna to czego sprzedaje się cała produkcja na pniu? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 34 minuty temu, marcindzieg napisał: Ale nie jest nowoczesny i nie idzie z duchem czasu i brzydko wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 36 minutes ago, ZUBERTO said: Ponarzekać zawsze można, raz że wszędobylskie tablety, a innym razem że guziczek zamiast tableta. A ja lubię takie coś pomiędzy. Ojciec ma np. Vitarę, dotykowy ekran, ale np. klimę na pokrętłach. Ford też tak ma, podstawowe funkcje na guzikach, zaawansowane na ekranie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 1 godzinę temu, maro_t napisał: i brzydko wygląda O to to .To tak jak z tymi twardymi jak kamien plastikami w okolicach przedniej szyby-nikt nigdy tego nie dotknie ale kazdy chcialby miec w tym miejscu skore 2 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 32 minuty temu, wlad napisał: O to to .To tak jak z tymi twardymi jak kamien plastikami w okolicach przedniej szyby-nikt nigdy tego nie dotknie ale kazdy chcialby miec w tym miejscu skore Każdy ma swojego zajoba. Ja np. skreślam Vitarę z powodu okrągłych wlotów powietrza. Nie zniesę i już. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 7 godzin temu, Marcinas napisał: Jaki silnik? Wiadomo, 1.2 tce, dla niepoznaki nazwany dig-t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 1 godzinę temu, bartekm napisał: Wiadomo, 1.2 tce, dla niepoznaki nazwany dig-t żarł olej ? ja mam 1.3 i podobno jest dopracowany , jeżeli można tak powiedzieć o renault/daci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 Widzę, że dobrze obstawiłem cenę w poprzednim wątku. Liczyłem na 120k za sensowny model, ale myślałem, że to będzie pełna hybryda. Teraz wystarczy 10k mniej za dobrą wersję. Ale skoro już się wydaje przeszło 100k na auto to po co mieszać tymi biegami, trzeba by wziąć automat i tak się robi 120k Liczyłem, że wnętrze ulegnie większej zmianie, a tu nawet ładnej kierownicy nie zmienili. Jak w starym modelu nie mogłem ścierpieć przodu auta, to teraz tył mnie odpycha - jakiś taki chiński. No nie chce Suzuki mnie do siebie przekonać w 100%, a szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 27 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 W dniu 25.11.2021 o 17:02, Maciej__ napisał: Skoro 6AT to chyba raczej nie CVT ale szczerze mowiac to nie mam pojecia Klasyczny hydrokinetyk Aisin. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 27 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 Klasyczny hydrokinetyk Aisin. W przyszłym roku chyba ma wejść "prawdziwa" hybryda 1,5 i pewnie też się skrzynia zmieni. Teraz jest stary napęd. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 19 godzin temu, Marcinas napisał: żarł olej ? ja mam 1.3 i podobno jest dopracowany , jeżeli można tak powiedzieć o renault/daci. Żarł, ale nie w jakichś nie wiadomo jakich ilościach, tak bym szacował 0.15-0.2l/1000km, może zimą ciutkę więcej. Najpewniej się ukruszył zawór wylotowy, ale to jeszcze czeka na oględziny. Chodziły słuchy, że po 2016 roku silnik poprawili (cały czas piszę o 1.2 tce), ale teraz czytałem, że są już przypadki padów tych z ostatniej serii, więc nie wiem. Jestem delikatnie mówiąc zniesmaczony, olej wymieniałem co 10tkm. Wygląda, że w tym silniku co 50tkm trzeba ściągać głowice, skrobać nagar i wymieniać zawory prewencyjnie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 27 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 54 minuty temu, bartekm napisał: Wygląda, że w tym silniku co 50tkm trzeba ściągać głowice, skrobać nagar i wymieniać zawory prewencyjnie Zwykła eksploatacja, jak zmiana klocków i oleju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 27 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 12 godzin temu, janusz napisał: W przyszłym roku chyba ma wejść "prawdziwa" hybryda 1,5 i pewnie też się skrzynia zmieni. Teraz jest stary napęd. Pod koniec przyszłego roku będzie strong hybrid, dostanie skrzynię AGS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 26.11.2021 o 08:34, maro_t napisał: czy tradycyjnie są między zegarami patyczki do resetowania przebiegu sprzed 30-stu lat czy zrobili rewolucję i już ich nie ma? Bo na zdjęciu nie widzę Widziałem dzisiaj filmik jakiegoś dilera. Patyki są, oba. Ogólnie środek (kierownica, liczniki, konsola środkowa) to kopia vitary, jedyna różnica to ten wystający tablet Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Pito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Wczoraj oglądałem na żywo. Z zewnątrz wydaje się spory, w środku już nie aż tak bardzo. Mało miejsca z tyłu na nogi, za to spory bagażnik, jeśli chodzi o odległość progu załadunkowego od tylnej kanapy. Ogólnie tak średnio, aaa są elementy miękkawe jakieś maławe fotele, ogólnie jestem średnio na nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 2 minuty temu, bartekm napisał: Wczoraj oglądałem na żywo. Z zewnątrz wydaje się spory, w środku już nie aż tak bardzo. Mało miejsca z tyłu na nogi, za to spory bagażnik, jeśli chodzi o odległość progu załadunkowego od tylnej kanapy. Ogólnie tak średnio, aaa są elementy miękkawe jakieś maławe fotele, ogólnie jestem średnio na nie Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 58 minut temu, wladmar napisał: Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ? technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba) korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było a stylistyka to już kwestia gustu dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 2 minuty temu, Koonrad napisał: a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ? technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba) korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było a stylistyka to już kwestia gustu dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 (edytowane) 49 minut temu, wladmar napisał: Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. siedziałem w viatarze, dusterem jeździłem pół roku, kwestia gustu, akurat mnie się suzuki też nie podoba, a plastiki twarde w są w obu, zobaczymy jak ten nowy, ale czy to jest "inna klasa", wątpię a jaka jest różnica w napędach, ta sama technologia ze sprzęgłem wielopłytkowym ? znowu, gdzie tu jest "inna klasa" ? oba auta radzą sobie podobnie (duster jest jeszcze w starszej wersji) napędowi dustera nic nie brakuje, a jeździłem tym autem w terenie, gdzie pewnie większość użytkowników nawet nie pomyśli że można wjechać działa płynnie, nie czuć momentu dołączania, ma ustawialne tryby pracy Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 9 minut temu, Koonrad napisał: siedziałem w viatarze Piszemy o S-Cross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. To juz raczej nie jest inna klasa, a kolejna generacja Dacii ma szanse byc IMHO lepsza niz Suzuki...Tez myslalem, ze to bedzie nowy model, a nie odgrzewanie kotleta.Widzialem na zywo i jestem na nie.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 2 minuty temu, wladmar napisał: Piszemy o S-Cross. a napęd w s-cross będzie inny ? co do wnętrza to sugerowałem się Cytat Ogólnie środek (kierownica, liczniki, konsola środkowa) to kopia vitary ale zgoda, pooglądam i ocenię samodzielnie, ale nie spodziewam się cudów wizualnie s-cross dla mnie na plus na minus wybór silników - duster ma diesla, LPG, benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 2 minuty temu, Maciej__ napisał: To juz raczej nie jest inna klasa, a kolejna generacja Dacii ma szanse byc IMHO lepsza niz Suzuki... Tez myslalem, ze to bedzie nowy model, a nie odgrzewanie kotleta. Widzialem na zywo i jestem na nie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Jeszcze nie widziałem, ale nienawidzę wystających tabletów, więc też jestem na nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 (edytowane) 5 godzin temu, wladmar napisał: Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). Jak kupowaliśmy Vitarę, to zastanawialiśmy się delikatnie nad S-crossem. Później z Vitarą pojawiły się zawirowania z dostępnością, okazało się że z wybranych przez nas kolorów dostępnych na już są tylko po gradobiciu, a te z produkcji lipcowo-sierpniowej miały być z jakąś stacją multimedialną bez AndroidAuto. Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów. Troche żałowałem. Przy obecnym S-Crossie - na pewno bralibyśmy go mocno pod uwagę, głównie ze względu na wielkość., bo reszta to praktycznie jak Vitara. EDIT: Aha, no i ładny jest ten nowy S-Cross z zewnątrz. Tył jakiś taki..., ale przód bardzo fajny. e Edytowane 5 Grudnia 2021 przez Pito 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 (edytowane) 30 minut temu, Pito napisał: Jak kupowaliśmy Vitarę, to zastanawialiśmy się delikatnie nad S-crossem. Później z Vitarą pojawiły się zawirowania z dostępnością, okazało się że z wybranych przez nas kolorów dostępnych na już są tylko po gradobiciu, a te z produkcji lipcowo-sierpniowej miały być z jakąś stacją multimedialną bez AndroidAuto. Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów. Troche żałowałem. Przy obecnym S-Crossie - na pewno bralibyśmy go mocno pod uwagę, głównie ze względu na wielkość., bo reszta to praktycznie jak Vitara. e potwierdzam na początku roku kupiłem Vitarę bo miała więcej bajerów bezpieczeństwa , choć była delikatnie mniejsza od S-crossa i miała mniejszy rozstaw osi o 12cm bodajże S-Cross był rok temu droższy od Vitary o 2tyś. , dziś o 14tyś. katalogowo ( 88.500 vs 102.500 bez lakieru metalic ) w wersji Premium która jest już dość bogato wyposażona . S-cross pewnie bardziej "opływowy" od Viki i może mniej palić na autostradach . W środku jak dla mnie miejscem podobnie i te wymiary poszły w większy o 50l bagażnik w nowym Crossie . Środek w nowym S-Cross delikatnie ładniejszy jeśli ktoś lubi wystający Tablet . Przy tej różnicy cenowej ja dalej szedł bym w Vitarę bo na fotelu kierowcy poza tabletem różnica jest znikoma a cennik kończy się na 118.500 ( automat ,4WD , skóry , szyber dach .... ) a nie 136.500 Edytowane 5 Grudnia 2021 przez mmaciejosss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2021 Godzinę temu, Pito napisał: Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów. Tak od dwóch lat jakoś Vitara po FL miała lepsze systemy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 W dniu 5.12.2021 o 11:24, Koonrad napisał: a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ? technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba) korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było a stylistyka to już kwestia gustu dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają Jak silniki ok, jak Renault? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 25 minut temu, bartekm napisał: Jak silniki ok, jak Renault? Tak, a co z nim nie tak ? Mamy kilka daci w firmie i mają się dobrze, w odróżnieniu od kia, gdzie 2/3 wylądowały że zmielonym silnikiem przy 10-15kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 Godzinę temu, Koonrad napisał: Tak, a co z nim nie tak ? Mamy kilka daci w firmie i mają się dobrze, w odróżnieniu od kia, gdzie 2/3 wylądowały że zmielonym silnikiem przy 10-15kkm Nie no doskonale, szczególnie 1.2 tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 5 minut temu, bartekm napisał: Nie no doskonale, szczególnie 1.2 tce. Tego w dusterze nie ma, więc dCi chyba poprawiony, ten 1.3TB też na razie nie słychać o problemach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2021 12 minut temu, Koonrad napisał: Tego w dusterze nie ma, więc dCi chyba poprawiony, ten 1.3TB też na razie nie słychać o problemach Teraz nie ma, na 1.3 już ponoć na forach Renault narzekają - ale nie badałem tematu 1.5dci ponoć teraz oki. Ja niestety mam uczulenie na 1.2 tce i niczego co zaprojektowali Ci szmaciarze nie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 W dniu 5.12.2021 o 11:24, Koonrad napisał: korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było Kiedyś nie było, obecnie z nadwoziami nie ma żadnych problemów, a z podwoziami żadnej tragedii nie ma - tak po pięciu latach wygląda Vitara: W dniu 5.12.2021 o 12:11, Koonrad napisał: znowu, gdzie tu jest "inna klasa" ? oba auta radzą sobie podobnie (duster jest jeszcze w starszej wersji) Akurat w porównaniu do pierwszej generacji to jest inna klasa. Mechanicznie układ jest ten sam, natomiast sterowanie jest zupełnie inne. Napęd re-aktywny vs pro-aktywny. Wg moich obserwacji, w drugiej generacji jest już inny soft, może proaktywny - nie miałem niestety okazji sprawdzać. Na rolkach Duster II wypada tak: Co do samego proaktywnego działania napędu na cztery koła - wygląda to tak: W dniu 5.12.2021 o 11:26, wladmar napisał: nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. Rozwiązanie od strony mechanicznej jest takie samo - sprzęgło elektromagnetyczne od GKN Driveline. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 42 minuty temu, vavoom napisał: Kiedyś nie było, obecnie z nadwoziami nie ma żadnych problemów, a z podwoziami żadnej tragedii nie ma - tak po pięciu latach wygląda Vitara: hmm, 5 lat to nie jest dużo jakby nie patrzeć - moja vitara ma 26lat nie mam czasu na oglądanie dokładnie, ale w kilku miejscach wdać ogniska czy brud ? 42 minuty temu, vavoom napisał: Akurat w porównaniu do pierwszej generacji to jest inna klasa. Mechanicznie układ jest ten sam, natomiast sterowanie jest zupełnie inne. Napęd re-aktywny vs pro-aktywny. Wg moich obserwacji, w drugiej generacji jest już inny soft, może proaktywny - nie miałem niestety okazji sprawdzać. Na rolkach Duster II wypada tak: w naprawdę widzisz tu "inną klasę" ? oba auta zjeżdżają z 3 rolek, czego nie potrafili ich dużo drożsi konkurencji i tak jak pisałem, miałem okazje jeździć dusterem w naprawdę ciężkich warunkach i nie mam nic do zarzucenia napędowi załącza się płynnie, nic nie szarpie, nie zrywa 42 minuty temu, vavoom napisał: Rozwiązanie od strony mechanicznej jest takie samo - sprzęgło elektromagnetyczne od GKN Driveline. otoż to, kwestia softu, ale IMO rozwiązania są zbliżone, zwłaszcza dla przeciętnego kowalskiego nie będzie różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 1 minutę temu, Koonrad napisał: nie mam czasu na oglądanie dokładnie, ale w kilku miejscach wdać ogniska czy brud ? Ogniska, drobne na spawach, większe w miejscach, gdzie są różne stalowe łapy przykręcane do podwozia. Dodam, że auto sporo jeździło bo błotno-solnej chlapie oraz całkowicie białych (od soli) autostradach. 5 lat to maksymalny okres, po którym należy te auta profesjonalnie zakonserwować. 5 minut temu, Koonrad napisał: w naprawdę widzisz tu "inną klasę" ? oba auta zjeżdżają z 3 rolek, czego nie potrafili ich dużo drożsi konkurencji Pisałem o Dusterze I, nie zjechał z trzech rolek (Duster II zjechał). Inna klasa jest w prowadzeniu (cały czas w odniesieniu do Dustera I). All Grip Select wspomaga w zakrętach, przy podsterowności czy nadsterowności, na bieżąco kalkuluje co się dzieje itd. Napęd Dustera I (tryb AUTO) w zasadzie reaguje tylko na utratę przyczepności. Przypuszczam, że Duster II ma już bardziej zaawansowane sterowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 6 minut temu, vavoom napisał: Ogniska, drobne na spawach, większe w miejscach, gdzie są różne stalowe łapy przykręcane do podwozia. Dodam, że auto sporo jeździło bo błotno-solnej chlapie oraz całkowicie białych (od soli) autostradach. 5 lat to maksymalny okres, po którym należy te auta profesjonalnie zakonserwować. hej, w 14letnim X3 nic nie było robione i rdzy na podłodze nie ma nawet 12letni ford poza rantami drzwi miał czyste podwozie przypuszczam że duster będzie wyglądał pdoobnie jak suzuki po 5latach, bo Rumuni też poprawili 6 minut temu, vavoom napisał: Pisałem o Dusterze I, nie zjechał z trzech rolek (Duster II zjechał). Inna klasa jest w prowadzeniu (cały czas w odniesieniu do Dustera I). All Grip Select wspomaga w zakrętach, przy podsterowności czy nadsterowności, na bieżąco kalkuluje co się dzieje itd. Napęd Dustera I (tryb AUTO) w zasadzie reaguje tylko na utratę przyczepności. Przypuszczam, że Duster II ma już bardziej zaawansowane sterowanie. nie ma co wspominać D1 teraz konkurencją jest D2 po liftingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2021 3 minuty temu, Koonrad napisał: hej, w 14letnim X3 nic nie było robione i rdzy na podłodze nie ma Bmw to marka premium, Suzuki budżet, więc nie ma się co dziwić. Suzuki w żaden sposób nie zabezpiecza podwozia, więc o to musi zadbać właściciel. Natomiast nie jest tak, jak wielu znawców tematu pisze, że po trzech latach są dziury w podłodze i nie ma podłużnic. 7 minut temu, Koonrad napisał: nawet 12letni ford poza rantami drzwi miał czyste podwozie 14 letni Swift na karoserii, drzwiach czy rantach - ani śladu rdzy. Podwozie - jak wyżej, wymagana konserwacja zawczasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2021 Byłem w salonie, macałem, jeździłem. Będę porównywał do mojej wersji z 2017, 1.4 140 KM, 4WD, automat. 1. To nie jest nowe auto, to jest facelifting faceliftingu. Wygląd zewnętrzny - kwestia gustu, więc nie ma co komentować. W środku wystający tablet (czego ja nie toleruję), reszta bez większych zmian. Generalnie o ile w 2017 wnętrze było dosyć ascetyczne, ale jednak wygodne, intuicyjne i proste, ale mające wszystko co trzeba (co jak dla mnie jest zaletą), to w nowym... No jest wręcz regres. 2. Silnik ten sam, ale o zmniejszonej mocy (zresztą dokładnie tak samo już było w przypadku mild-hybrid, więc bez zmian). Niby ta miękka hybryda coś tam daje przy ruszeniu (przez sekundę silnik elektryczny wspomaga jednostkę główną), ale absolutnie nie daje nic podczas normalnej jazdy. Przełożenie skrzyni jest identyczne, więc 15% mniejsza moc jest odczuwalna. Przyspiesza gorzej. Podsumowując - nowa wersja kosztuje o 20 kzł więcej, a oferuje mniej. Nie widzę sensu kupowania tego, bo o ile 4 lata temu było to auto bezkonkurencyjne (jak się chciało mieć coś wysokiego, z mocnym silnikiem, klasycznym automatem i 4WD), to teraz.... niby też konkurencja jest droższa, ale już naprawde lepiej dołożyć 20% ceny i mieć Kię Sportage. Albo Tucsona. Jednak w przypadku S-Crossa teraz dostajemy odgrzewany kotlet z 2013 roku, na dodatek z wykastrowanym silnikiem. Jestem na nie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2021 3 godziny temu, wladmar napisał: Byłem w salonie, macałem, jeździłem. Będę porównywał do mojej wersji z 2017, 1.4 140 KM, 4WD, automat. 1. To nie jest nowe auto, to jest facelifting faceliftingu. Wygląd zewnętrzny - kwestia gustu, więc nie ma co komentować. W środku wystający tablet (czego ja nie toleruję), reszta bez większych zmian. Generalnie o ile w 2017 wnętrze było dosyć ascetyczne, ale jednak wygodne, intuicyjne i proste, ale mające wszystko co trzeba (co jak dla mnie jest zaletą), to w nowym... No jest wręcz regres. 2. Silnik ten sam, ale o zmniejszonej mocy (zresztą dokładnie tak samo już było w przypadku mild-hybrid, więc bez zmian). Niby ta miękka hybryda coś tam daje przy ruszeniu (przez sekundę silnik elektryczny wspomaga jednostkę główną), ale absolutnie nie daje nic podczas normalnej jazdy. Przełożenie skrzyni jest identyczne, więc 15% mniejsza moc jest odczuwalna. Przyspiesza gorzej. Podsumowując - nowa wersja kosztuje o 20 kzł więcej, a oferuje mniej. Nie widzę sensu kupowania tego, bo o ile 4 lata temu było to auto bezkonkurencyjne (jak się chciało mieć coś wysokiego, z mocnym silnikiem, klasycznym automatem i 4WD), to teraz.... niby też konkurencja jest droższa, ale już naprawde lepiej dołożyć 20% ceny i mieć Kię Sportage. Albo Tucsona. Jednak w przypadku S-Crossa teraz dostajemy odgrzewany kotlet z 2013 roku, na dodatek z wykastrowanym silnikiem. Jestem na nie. Moment też zmniejszyli czy tylko moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2021 (edytowane) 8 minut temu, bartekm napisał: Moment też zmniejszyli czy tylko moc? Ciężko powiedzieć, było 220 liniowo od 1500 do 5500, teraz jest 235 w przedziale 2000-3000. Tak podają w papierach, dziwne to. Nic nie moge znaleźć o pozostałym zakresie obrotów. Podejrzewam, że doliczyli ten śmieszny moment od elektrycznego silniczka, ale to działa tylko podczas ruszania i tylko przez chwilę, cała ta miękka hybryda jest absolutnie bez sensu. Subiektywnie - jedzie gorzej, przyspiesza gorzej, gorzej reaguje na pedał gazu. Czyli sprzedając swojego S-Crossa 2017 i kupując "nowy" model otrzymałbym ten sam samochód, ale z gorszymi osiągami i idiotycznym wystającym tabletem, czyli po prostu gorszą wersję mojego auta. Zupełnie bez sensu. Edytowane 27 Grudnia 2021 przez wladmar 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2021 Teraz, bartekm napisał: Moment też zmniejszyli czy tylko moc? Prawda jest taka , że obecnie jest 129km i "elektryczek" dodaje +10kW "chwilowo" więc mamy nadal ponad 140km. Co do momentu , było 220Nm a jest 235Nm. W realu ponoć jak "hamowali" to hybryda miała 150km/250Nm więc raczej powinna się lepiej odpychać a w szczególności z niższych obrotów gdzie elektryczek "działa" i daje +50 Nm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.