Skocz do zawartości

Nowy S-cross 2022


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, zinger napisał:

Dlatego twierdze, ze za bardzo z cenami odjechali w Suzuki.

Bo 4 lata temu, przy roznicy 30tys, rozwazenie SX4 mialo jakis uzasadnienie, teraz, przynajmniej dla mnie, od razu bym suzuki odpuscil.

 

Ale nie patrz na najwyższą wersję, ona jest od czapy i nikt tego nie kupuje. 90% kupuje wersje Premium, która ma już wszystko co trzeba, a bez zbędnych wodotrysków typu szklany dach.  

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

mam porównanie tylko z baleno, to IMO ten sam plastik fantastik co w daci ;)

może s-cross zaskoczy na plus 

20k więcej przy aucie za 100kzł to sporo, dorzucisz jeszcze 20kzł i masz rav4 :phi:

Po 1 nie mogę w nieskończoność dorzucać, a po 2 taki przeskok wydaje mi się dużo mniejszy niż z Dustera na S-crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pado napisał:

 

ale chyba przyciski podnoszenia szyb nadal nie podświetlane ?

tak, wiem, po co to komu :)

O ile są w podłokietniku, a nie na tunelu środkowym to mi podświetlanie niepotrzebne.

Przyciski od szyb mam tak w podłokietniku umieszczone, że często otwieram tył zamiast przodu ale wiedząc o tym i tak nie patrzę na nie.

Ostatnio kapnąłem się, że mam podświetlane klamki, są w tak intuicyjnym miejscu że się tam nie patrzy.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

No - jest to spory problem.Zona przez ostatnie 5 lat uzywania Suzuki miala potrzebe resetowania licznika w ilosci rownej Ziobro:hehe:

A do takich wlasnie niewymagajacych klientow adresowane sa te auta.

Jeżdżąc na LPG resetuję "mały przebieg" co każde tankowanie.

W Kii robię to guziczkiem zastępującym patyczek, w Oplu muszę kliknąć ileś tam razy guziczkami na kierownicy. (ilość zależna od tego, w którym miejscu menu aktualnie jestem).

Patyczek szybszy i intuicyjny, każdy wie do czego służy, nie musi się przekopywać przez różne opcje.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
ale chyba przyciski podnoszenia szyb nadal nie podświetlane ?
tak, wiem, po co to komu
 
 
Kurcze jeżdżę ponad 2 lata s-crossem i nie zwróciłem na to uwagi, to musi być ważna funkcja Wydaje mi się, że są podświetlane.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego się tej Vitary tak uczepiliście.
Suzuki trochę jak KIA z pierwszym cee'dem. Zyskali nie cudaczeniem, a zbudowaniem solidnego, ładnego samochodu dla przeciętnego człowieka w dobrej cenie.
Vitara jest ładna, ma moim zdaniem niebrzydkie wnętrze i do tego funkcjonalne. Skoro taka beznadziejna to czego sprzedaje się cała produkcja na pniu? 😜 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, ZUBERTO said:

Ponarzekać zawsze można, raz że wszędobylskie tablety, a innym razem że guziczek zamiast tableta.:oki:

A ja lubię takie coś pomiędzy.
Ojciec ma np. Vitarę, dotykowy ekran, ale np. klimę na pokrętłach. Ford też tak ma, podstawowe funkcje na guzikach, zaawansowane na ekranie. :ok: 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

i brzydko wygląda ;]

O to to .To tak jak z tymi twardymi jak kamien plastikami w okolicach przedniej szyby-nikt nigdy tego nie dotknie ale kazdy chcialby miec w tym miejscu skore:facepalm:

  • Lubię to 2
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wlad napisał:

O to to .To tak jak z tymi twardymi jak kamien plastikami w okolicach przedniej szyby-nikt nigdy tego nie dotknie ale kazdy chcialby miec w tym miejscu skore:facepalm:

Każdy ma swojego zajoba.

Ja np. skreślam Vitarę z powodu okrągłych wlotów powietrza.

Nie zniesę i już. ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dobrze obstawiłem cenę w poprzednim wątku. Liczyłem na 120k za sensowny model, ale myślałem, że to będzie pełna hybryda.

Teraz wystarczy 10k mniej za dobrą wersję. Ale skoro już się wydaje przeszło 100k na auto to po co mieszać tymi biegami, trzeba by wziąć automat i tak się robi 120k 🙃

Liczyłem, że wnętrze ulegnie większej zmianie, a tu nawet ładnej kierownicy nie zmienili.

Jak w starym modelu nie mogłem ścierpieć przodu auta, to teraz tył mnie odpycha - jakiś taki chiński. No nie chce Suzuki mnie do siebie przekonać w 100%, a szkoda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Marcinas napisał:

żarł olej ? ja mam 1.3 i podobno jest dopracowany :) , jeżeli można tak powiedzieć o renault/daci. 

Żarł, ale nie w jakichś nie wiadomo jakich ilościach, tak bym szacował 0.15-0.2l/1000km, może zimą ciutkę więcej. Najpewniej się ukruszył zawór wylotowy, ale to jeszcze czeka na oględziny. Chodziły słuchy, że po 2016 roku silnik poprawili (cały czas piszę o 1.2 tce), ale teraz czytałem, że są już przypadki padów tych z ostatniej serii, więc nie wiem. Jestem delikatnie mówiąc zniesmaczony, olej wymieniałem co 10tkm. Wygląda, że w tym silniku co 50tkm trzeba ściągać głowice, skrobać nagar i wymieniać zawory prewencyjnie ;l

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2021 o 08:34, maro_t napisał:

 

czy tradycyjnie są między zegarami patyczki do resetowania przebiegu sprzed 30-stu lat czy zrobili rewolucję i już ich nie ma? Bo na zdjęciu nie widzę

Widziałem dzisiaj filmik jakiegoś dilera. Patyki są, oba. Ogólnie środek (kierownica, liczniki, konsola środkowa) to kopia vitary, jedyna różnica to ten wystający tablet

Edytowane przez Pito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oglądałem na żywo. Z zewnątrz wydaje się spory, w środku już nie aż tak bardzo. Mało miejsca z tyłu na nogi, za to spory bagażnik, jeśli chodzi o odległość progu załadunkowego od tylnej kanapy. Ogólnie tak średnio, aaa są elementy miękkawe ;] jakieś maławe fotele, ogólnie jestem średnio na nie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bartekm napisał:

Wczoraj oglądałem na żywo. Z zewnątrz wydaje się spory, w środku już nie aż tak bardzo. Mało miejsca z tyłu na nogi, za to spory bagażnik, jeśli chodzi o odległość progu załadunkowego od tylnej kanapy. Ogólnie tak średnio, aaa są elementy miękkawe ;] jakieś maławe fotele, ogólnie jestem średnio na nie ;]

 

Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, wladmar napisał:

 

Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). 

 

a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ?

technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba)

korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było 

a stylistyka to już kwestia gustu

dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić 

patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał:

 

a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ?

technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba)

korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było 

a stylistyka to już kwestia gustu

dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić 

patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają

 

Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, wladmar napisał:

 

Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. 

 

siedziałem w viatarze, dusterem jeździłem pół roku, kwestia gustu, akurat mnie się suzuki też nie podoba, a plastiki twarde w są w obu, zobaczymy jak ten nowy, ale czy to jest "inna klasa", wątpię

 

a jaka jest różnica w napędach, ta sama technologia ze sprzęgłem wielopłytkowym ?

 

znowu, gdzie tu jest "inna klasa" ? oba auta radzą sobie podobnie (duster jest jeszcze w starszej wersji)

napędowi dustera nic nie brakuje, a jeździłem tym autem w terenie, gdzie pewnie większość użytkowników nawet nie pomyśli że można wjechać

działa płynnie, nie czuć momentu dołączania, ma ustawialne tryby pracy :hmm:

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Posiedź w jednym i drugim, a najlepiej się przejedź. Inna klasa zupełnie, nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD. 

To juz raczej nie jest inna klasa, a kolejna generacja Dacii ma szanse byc IMHO lepsza niz Suzuki...
Tez myslalem, ze to bedzie nowy model, a nie odgrzewanie kotleta.
Widzialem na zywo i jestem na nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

Piszemy o S-Cross. 

 

a napęd w s-cross będzie inny ?

co do wnętrza to sugerowałem się 

Cytat

Ogólnie środek (kierownica, liczniki, konsola środkowa) to kopia vitary

ale zgoda, pooglądam i ocenię samodzielnie, ale nie spodziewam się cudów

wizualnie s-cross dla mnie na plus 

 

na minus wybór silników - duster ma diesla, LPG, benzynę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:


To juz raczej nie jest inna klasa, a kolejna generacja Dacii ma szanse byc IMHO lepsza niz Suzuki...
Tez myslalem, ze to bedzie nowy model, a nie odgrzewanie kotleta.
Widzialem na zywo i jestem na nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jeszcze nie widziałem, ale nienawidzę wystających tabletów, więc też jestem na nie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

 

Faktycznie to nie jest nowy model, tylko gruntowny FL starego. Co w sumie dla wielu jest dużym plusem, nadal chcąc mieć 4WD w tej cenie nie ma konkurencji (no chyba że Dacia, ale bądźmy poważni). 

Jak kupowaliśmy Vitarę, to zastanawialiśmy się delikatnie nad S-crossem. Później z Vitarą pojawiły się zawirowania z dostępnością, okazało się że z wybranych przez nas kolorów dostępnych na już są tylko po gradobiciu, a te z produkcji lipcowo-sierpniowej miały być z jakąś stacją multimedialną bez AndroidAuto. Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów. Troche żałowałem. Przy obecnym S-Crossie - na pewno bralibyśmy go mocno pod uwagę, głównie ze względu na wielkość., bo reszta to praktycznie jak Vitara.

EDIT: Aha, no i ładny jest ten nowy S-Cross z zewnątrz. Tył jakiś taki..., ale przód bardzo fajny.

e

Edytowane przez Pito
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Pito napisał:

Jak kupowaliśmy Vitarę, to zastanawialiśmy się delikatnie nad S-crossem. Później z Vitarą pojawiły się zawirowania z dostępnością, okazało się że z wybranych przez nas kolorów dostępnych na już są tylko po gradobiciu, a te z produkcji lipcowo-sierpniowej miały być z jakąś stacją multimedialną bez AndroidAuto. Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów. Troche żałowałem. Przy obecnym S-Crossie - na pewno bralibyśmy go mocno pod uwagę, głównie ze względu na wielkość., bo reszta to praktycznie jak Vitara.

 

e

potwierdzam  

 

na początku roku kupiłem Vitarę bo miała więcej bajerów bezpieczeństwa , choć była delikatnie mniejsza od S-crossa i miała mniejszy rozstaw osi o 12cm bodajże 

S-Cross był rok temu droższy od Vitary o 2tyś. , dziś o 14tyś. katalogowo ( 88.500 vs 102.500 bez lakieru metalic ) w wersji Premium która jest już dość bogato wyposażona . S-cross pewnie bardziej "opływowy" od Viki i może mniej palić na autostradach . W środku jak dla mnie miejscem podobnie i te wymiary poszły w większy o 50l bagażnik w nowym Crossie . Środek w nowym S-Cross delikatnie ładniejszy jeśli ktoś lubi wystający Tablet . Przy tej różnicy cenowej ja dalej szedł bym w Vitarę bo na fotelu kierowcy poza tabletem różnica jest znikoma a cennik kończy się na  118.500 ( automat ,4WD , skóry , szyber dach ....  )  a nie 136.500 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pito napisał:

Więc zacząłem pytać o S-Crossa - ale niestety znacząco odstawał wyposażeniem od Vitary. Piszę z pamięci, ale nie miał wielu systemów, które miała Vitara - chyba asystenta pasa, asystenta zmiany pasa, tego tylnego przy wyjeżdżaniu i jeszcze paru bajerów.

 

Tak od dwóch lat jakoś Vitara po FL miała lepsze systemy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2021 o 11:24, Koonrad napisał:

 

a co jest złego w daci ? albo lepszego w suzuki ?

technologia daci to reno+nissan, silniki względnie OK (nawet tego 1.5dci poprawili chyba)

korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było 

a stylistyka to już kwestia gustu

dodatkowo za suzuki trzeba jednak trochę więcej zapłacić 

patrząc po ulicach to ludzie jednak dacie wybierają

Jak silniki ok, jak Renault? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bartekm napisał:

Jak silniki ok, jak Renault? ;]

 

Tak, a co z nim nie tak ?

Mamy kilka daci w firmie i mają się dobrze, w odróżnieniu od kia, gdzie 2/3 wylądowały że zmielonym silnikiem przy 10-15kkm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Koonrad napisał:

Tego w dusterze nie ma, więc :nie_wiem:

dCi chyba poprawiony, ten 1.3TB też na razie nie słychać o problemach 

 

 

Teraz nie ma, na 1.3 już ponoć na forach Renault narzekają - ale nie badałem tematu ;) 1.5dci ponoć teraz oki. Ja niestety mam uczulenie na 1.2 tce i niczego co zaprojektowali Ci szmaciarze nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2021 o 11:24, Koonrad napisał:

korozja to problemem będzie pewnie w obu bo suzuki mistrzem w tym zakresie nie było 

Kiedyś nie było, obecnie z nadwoziami nie ma żadnych problemów, a z podwoziami żadnej tragedii nie ma - tak po pięciu latach wygląda Vitara:

 

 

W dniu 5.12.2021 o 12:11, Koonrad napisał:

znowu, gdzie tu jest "inna klasa" ? oba auta radzą sobie podobnie (duster jest jeszcze w starszej wersji)

Akurat w porównaniu do pierwszej generacji to jest inna klasa. Mechanicznie układ jest ten sam, natomiast sterowanie jest zupełnie inne. Napęd re-aktywny vs pro-aktywny. Wg moich obserwacji, w drugiej generacji jest już inny soft, może proaktywny - nie miałem niestety okazji sprawdzać. Na rolkach Duster II wypada tak:

 

 

Co do samego proaktywnego działania napędu na cztery koła - wygląda to tak:

 

 

W dniu 5.12.2021 o 11:26, wladmar napisał:

nie wspominając o samym rozwiązaniu 4WD.

Rozwiązanie od strony mechanicznej jest takie samo - sprzęgło elektromagnetyczne od GKN Driveline.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, vavoom napisał:

Kiedyś nie było, obecnie z nadwoziami nie ma żadnych problemów, a z podwoziami żadnej tragedii nie ma - tak po pięciu latach wygląda Vitara:

hmm, 5 lat to nie jest dużo jakby nie patrzeć - moja vitara ma 26lat ;)

nie mam czasu na oglądanie dokładnie, ale w kilku miejscach wdać ogniska czy brud ?

image.png.6f19bf5a3d238681fbcd33d5206cf03c.png

 

42 minuty temu, vavoom napisał:

Akurat w porównaniu do pierwszej generacji to jest inna klasa. Mechanicznie układ jest ten sam, natomiast sterowanie jest zupełnie inne. Napęd re-aktywny vs pro-aktywny. Wg moich obserwacji, w drugiej generacji jest już inny soft, może proaktywny - nie miałem niestety okazji sprawdzać. Na rolkach Duster II wypada tak:

w naprawdę widzisz tu "inną klasę" ?

oba auta zjeżdżają z 3 rolek, czego nie potrafili ich dużo drożsi konkurencji

i tak jak pisałem, miałem okazje jeździć dusterem w naprawdę ciężkich warunkach i nie mam nic do zarzucenia napędowi 

załącza się płynnie, nic nie szarpie, nie zrywa 

 

42 minuty temu, vavoom napisał:

Rozwiązanie od strony mechanicznej jest takie samo - sprzęgło elektromagnetyczne od GKN Driveline.

otoż to, kwestia softu, ale IMO rozwiązania są zbliżone, zwłaszcza dla przeciętnego kowalskiego nie będzie różnicy 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

nie mam czasu na oglądanie dokładnie, ale w kilku miejscach wdać ogniska czy brud ?

Ogniska, drobne na spawach, większe w miejscach, gdzie są różne stalowe łapy przykręcane do podwozia. Dodam, że auto sporo jeździło bo błotno-solnej chlapie oraz całkowicie białych (od soli) autostradach.

5 lat to maksymalny okres, po którym należy te auta profesjonalnie zakonserwować. 

 

 

5 minut temu, Koonrad napisał:

w naprawdę widzisz tu "inną klasę" ?

oba auta zjeżdżają z 3 rolek, czego nie potrafili ich dużo drożsi konkurencji

Pisałem o Dusterze I, nie zjechał z trzech rolek (Duster II zjechał).

Inna klasa jest w prowadzeniu (cały czas w odniesieniu do Dustera I). All Grip Select wspomaga w zakrętach, przy podsterowności czy nadsterowności, na bieżąco kalkuluje co się dzieje itd. Napęd Dustera I (tryb AUTO) w zasadzie reaguje tylko na utratę przyczepności. Przypuszczam, że Duster II ma już bardziej zaawansowane sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, vavoom napisał:

Ogniska, drobne na spawach, większe w miejscach, gdzie są różne stalowe łapy przykręcane do podwozia. Dodam, że auto sporo jeździło bo błotno-solnej chlapie oraz całkowicie białych (od soli) autostradach.

5 lat to maksymalny okres, po którym należy te auta profesjonalnie zakonserwować. 

hej, w 14letnim X3 nic nie było robione i rdzy na podłodze nie ma

nawet 12letni ford poza rantami drzwi miał czyste podwozie

przypuszczam że duster będzie wyglądał pdoobnie jak suzuki po 5latach, bo Rumuni też poprawili 

 

6 minut temu, vavoom napisał:

 

 

Pisałem o Dusterze I, nie zjechał z trzech rolek (Duster II zjechał).

Inna klasa jest w prowadzeniu (cały czas w odniesieniu do Dustera I). All Grip Select wspomaga w zakrętach, przy podsterowności czy nadsterowności, na bieżąco kalkuluje co się dzieje itd. Napęd Dustera I (tryb AUTO) w zasadzie reaguje tylko na utratę przyczepności. Przypuszczam, że Duster II ma już bardziej zaawansowane sterowanie.

nie ma co wspominać D1

teraz konkurencją jest D2 po liftingu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Koonrad napisał:

hej, w 14letnim X3 nic nie było robione i rdzy na podłodze nie ma

Bmw to marka premium, Suzuki budżet, więc nie ma się co dziwić. Suzuki w żaden sposób nie zabezpiecza podwozia, więc o to musi zadbać właściciel. Natomiast nie jest tak, jak wielu znawców tematu pisze, że po trzech latach są dziury w podłodze i nie ma podłużnic.

 

7 minut temu, Koonrad napisał:

nawet 12letni ford poza rantami drzwi miał czyste podwozie

14 letni Swift na karoserii, drzwiach czy rantach - ani śladu rdzy. Podwozie - jak wyżej, wymagana konserwacja zawczasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem w salonie, macałem, jeździłem. Będę porównywał do mojej wersji z 2017, 1.4 140 KM, 4WD, automat.

 

1. To nie jest nowe auto, to jest facelifting faceliftingu. Wygląd zewnętrzny - kwestia gustu, więc nie ma co komentować. W środku wystający tablet (czego ja nie toleruję), reszta bez większych zmian. Generalnie o ile w 2017 wnętrze było dosyć ascetyczne, ale jednak wygodne, intuicyjne i proste, ale mające wszystko co trzeba (co jak dla mnie jest zaletą), to w nowym... No jest wręcz regres. 

2. Silnik ten sam, ale o zmniejszonej mocy (zresztą dokładnie tak samo już było w przypadku mild-hybrid, więc bez zmian). Niby ta miękka hybryda coś tam daje przy ruszeniu (przez sekundę silnik elektryczny wspomaga jednostkę główną), ale absolutnie nie daje nic podczas normalnej jazdy. Przełożenie skrzyni jest identyczne, więc 15% mniejsza moc jest odczuwalna. Przyspiesza gorzej. 

Podsumowując - nowa wersja kosztuje o 20 kzł więcej, a oferuje mniej. Nie widzę sensu kupowania tego, bo o ile 4 lata temu było to auto bezkonkurencyjne (jak się chciało mieć coś wysokiego, z mocnym silnikiem, klasycznym automatem i 4WD), to teraz.... niby też konkurencja jest droższa, ale już naprawde lepiej dołożyć 20% ceny i mieć Kię Sportage. Albo Tucsona. Jednak w przypadku S-Crossa teraz dostajemy odgrzewany kotlet z 2013 roku, na dodatek z wykastrowanym silnikiem. 

Jestem na nie. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wladmar napisał:

Byłem w salonie, macałem, jeździłem. Będę porównywał do mojej wersji z 2017, 1.4 140 KM, 4WD, automat.

 

1. To nie jest nowe auto, to jest facelifting faceliftingu. Wygląd zewnętrzny - kwestia gustu, więc nie ma co komentować. W środku wystający tablet (czego ja nie toleruję), reszta bez większych zmian. Generalnie o ile w 2017 wnętrze było dosyć ascetyczne, ale jednak wygodne, intuicyjne i proste, ale mające wszystko co trzeba (co jak dla mnie jest zaletą), to w nowym... No jest wręcz regres. 

2. Silnik ten sam, ale o zmniejszonej mocy (zresztą dokładnie tak samo już było w przypadku mild-hybrid, więc bez zmian). Niby ta miękka hybryda coś tam daje przy ruszeniu (przez sekundę silnik elektryczny wspomaga jednostkę główną), ale absolutnie nie daje nic podczas normalnej jazdy. Przełożenie skrzyni jest identyczne, więc 15% mniejsza moc jest odczuwalna. Przyspiesza gorzej. 

Podsumowując - nowa wersja kosztuje o 20 kzł więcej, a oferuje mniej. Nie widzę sensu kupowania tego, bo o ile 4 lata temu było to auto bezkonkurencyjne (jak się chciało mieć coś wysokiego, z mocnym silnikiem, klasycznym automatem i 4WD), to teraz.... niby też konkurencja jest droższa, ale już naprawde lepiej dołożyć 20% ceny i mieć Kię Sportage. Albo Tucsona. Jednak w przypadku S-Crossa teraz dostajemy odgrzewany kotlet z 2013 roku, na dodatek z wykastrowanym silnikiem. 

Jestem na nie. 

Moment też zmniejszyli czy tylko moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bartekm napisał:

Moment też zmniejszyli czy tylko moc?

 

Ciężko powiedzieć, było 220 liniowo od 1500 do 5500, teraz jest 235 w przedziale 2000-3000. Tak podają w papierach, dziwne to. Nic nie moge znaleźć o pozostałym zakresie obrotów. Podejrzewam, że doliczyli ten śmieszny moment od elektrycznego silniczka, ale to działa tylko podczas ruszania i tylko przez chwilę, cała ta miękka hybryda jest absolutnie bez sensu. Subiektywnie - jedzie gorzej, przyspiesza gorzej, gorzej reaguje na pedał gazu. 

Czyli sprzedając swojego S-Crossa 2017 i kupując "nowy" model otrzymałbym ten sam samochód, ale z gorszymi osiągami i idiotycznym wystającym tabletem, czyli po prostu gorszą wersję mojego auta. Zupełnie bez sensu. 

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartekm napisał:

Moment też zmniejszyli czy tylko moc?

Prawda jest taka , że obecnie jest 129km i "elektryczek" dodaje +10kW "chwilowo" więc mamy nadal ponad 140km. Co do momentu , było 220Nm a jest 235Nm. W realu ponoć jak "hamowali" to hybryda miała 150km/250Nm więc raczej powinna się lepiej odpychać a w szczególności z niższych obrotów gdzie elektryczek "działa" i daje +50 Nm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.