Skocz do zawartości

Najnowszy a zarazem najlepszy diesel bez DPF to?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, bielaPL napisał(a):

Czasy się zmieniają a w sumie diesla nigdy nie miałem. Jakbym chciał się pobawić tym archaizmem to na jakie auta spoglądać?

 

Wybieranie w 2023 roku diesla bez DPF może się skończyć co najwyżej trwałym urazem do tego typu napędu. Albo zrób to dobrze albo wcale.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Wybieranie w 2023 roku diesla bez DPF może się skończyć co najwyżej trwałym urazem do tego typu napędu. Albo zrób to dobrze albo wcale.

 

czemu? Że zajechany sprzęt jakiś już będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bielaPL napisał(a):

czemu? Że zajechany sprzęt jakiś już będzie?

kojarze, ze chyba jeszcze w 2009 wkladali w volvo s40/v50 diesla 2.0 bez dpfa (czy tam fapa)

nie przychodzi mi do glowy nic nowszego

czyli taki samochod bedzie mial co najmniej 14 lat, sam sobie odpowiedz jaka jest szansa, ze uda Ci sie trafic igle spod koca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bielaPL napisał(a):

czemu? Że zajechany sprzęt jakiś już będzie?

musisz brać przykład z @Furvus_Eques i kupić albo RR/Jaga albo nic. Reszta to :poo:. Patrz na auta sprzed 2005 roku ale ja chyba bym polecał coś ze stajni VW i odpowiednie 1.9 TDI bo pewnie się okaże że 1000 wersji było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bielaPL napisał(a):

czemu? Że zajechany sprzęt jakiś już będzie?

 

Po pierwsze stary i trochę już przestarzały (najmłodsze auta fabrycznie bez DPFa będą dziś mialy co najmniej kilkanaście lat). Po drugie jak diesel to służył do jeżdżenia, nie do stania więc skoro ma swoje lata to będzie miał i swoje kilometry.

Ogółem - wielka szansa na trupa, niekoniecznie reprezentatywny egzemplarz, duży zawód i złe wspomnienia.

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lucash napisał(a):

musisz brać przykład z @Furvus_Eques i kupić albo RR/Jaga(...)

 

...Ałtlandera, kolejnego Ałtlandera, całą kolekcję Chevroletów...

Nie masz powodu być złośliwym. A może masz?

;l

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

...Ałtlandera, kolejnego Ałtlandera, całą kolekcję Chevroletów...

Nie masz powodu być złośliwym. A może masz?

;l

pamiętam tylko niektóre bieżące samochody bardziej rzucających się w oczy AK-userów ;) Także, no offence :piwko: 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, CiniO napisał(a):

Civic 8 generacji 2.2 i-CTDi był sprzedawany w wersji bez DPFa.

W zależności od rynku, na rynek UK i IRL chyba aż do końca do 2011. Nie wiem jak gdzie indziej.

 

uważasz go za jednego z najlepszych diesli? ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek zboczył trochę z torów... podajecie najnowsze diesle bez dpf, a chodzi o najnowszy i najlepszy ;) co myślicie o BMW 3.0 ? Dużo je chwali, ładują do terenówek i upalają. Wygląda na dobrą konstrukcję z fajnym potencjałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, komandos80 napisał(a):

nie przychodzi mi do glowy nic nowszego

 

Taka zagadka: 1.8 TDCI Forda był bez DPFu zdaje się do końca jego oferowania, czyli zastąpienia przez 1.6 TDCI (HDI). 

Ale ani on bezproblemowy (podobno rzecz dot. wtrysków, choć ja nie doświadczyłem), ani tani w serwisie (no niestety, ale rozrząd robi problem: pasek + kaseta (najpierw z łańcuchem, potem z paskiem w kąpieli olejowej) - natomiast całkiem znośnie napędzał S-max'a (320Nm) i był w miarę cichy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał(a):

uważasz go za jednego z najlepszych diesli? ;) 

Miałem. Dobiłem do 300kkm nie robiac przy tym sinliku nic oprocz wymiany oleju i filtrów.

Czyli jak dla mnie był dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał(a):

Super pomysł pchać się w zajeżdżonego trupa. Za 50k tl będzie przyzwoita benzyna.

 

to bardziej chodzi o obcowanie z tym rodzajem motoryzacji, ostatni moment zeby diesla posmakować osobiscie a nie tylko z wywodów AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał(a):

3,0 to chyba były dobre do końca 2005r w e39 i e46 później zaczęły strzelać łańcuchy i miały dpf
O Volvo się nie wypowiem bo nie wiem.

tak najlepsze do 2002 roku... to znaczy jest moc i w miarę osprzęt który można ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

 

to bardziej chodzi o obcowanie z tym rodzajem motoryzacji, ostatni moment zeby diesla posmakować osobiscie a nie tylko z wywodów AK

 

W takim razie polecam 1,4 TDI, kwintesencja napedu diesla w osobowce :hehe:

 

  • Kocham 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, CiniO napisał(a):

Civic 8 generacji 2.2 i-CTDi był sprzedawany w wersji bez DPFa.

W zależności od rynku, na rynek UK i IRL chyba aż do końca do 2011. Nie wiem jak gdzie indziej.

 

 

Ja miałem 2009 z PL rynku bez DPF, a z Niemcowni czy Francji miały DPF już w przedlifcie zdaje się od 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bielaPL napisał(a):

30-40tys

Po sprzedaży auta z LPG musiałem coś szybko kupić.

Założenie było takie, że ma być od 1wł, z pl salonu i jak najmłodsze z przebiegiem poniżej 80 tyś km w budżecie 40-50 tyś.

Najwięcej było diesli.

Padło na skodę Rapid 1.6 TDI 2017r

116KM.

 Ma DPF ale zupełnie bezproblemowy, nie ma dwumasy i ma inne psujące się z czasem elementy osprzętu diesla.

Najbardziej mi dokucza jednak brak AT. Niestety w tej wersji nie było.

PH dojeżdżają te auta do 300-500 tyś km raczej bez kosztownych awarii.

Więc chyba nie jest zły ten diesel.

Edytowane przez Tre-Bor
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Po sprzedaży auta z LPG musiałem coś szybko kupić.

Założenie było takie, że ma być od 1wł, z pl salonu i jak najmłodsze z przebiegiem poniżej 80 tyś km w budżecie 40-50 tyś.

Najwięcej było diesli.

Padło na skodę Rapid 1.6 TDI 2017r

116KM.

 Ma DPF ale zupełnie bezproblemowy, nie ma dwumasy i ma inne psujące się z czasem elementy osprzętu diesla.

Najbardziej mi dokucza jednak brak AT. Niestety w tej wersji nie było.

PH dojeżdżają te auta do 300-500 tyś km raczej bez kosztownych awarii.

Więc chyba nie jest zły ten diesel.

EGR padł nam około 200 000, kompresor klimy chwile szybciej. DPF potwierdzam - bezproblemowy, ale jak się wypalał to jak dwa młoty by waliły w silniku 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bielaPL bez sensu się ograniczasz, skoro chcesz kupić auto bez dpf to równie dobrze możesz kupić z filtrem i go wywalić, wpływ na środowisko będzie taki sam a nie musisz szukać wśrod nastoletnich aut.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmłodsze to polecam wyroby PSA, z FAPem, w miescie nie generuje problemów. 
Właśnie brat walczy z Citroenem Picasso i fap-em. Będzie już 3 lub 4 raz jakiś czujnik wymieniał, bo się cały czas filtr zapycha i nie wpala. Pasta tysi już na to poszło. Do tego super wynalazek francuski alternator zintegrowany z rozrusznikiem który bardziej w tysiącach się liczy niż setkach.



Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał(a):

Właśnie brat walczy z Citroenem Picasso i fap-em. Będzie już 3 lub 4 raz jakiś czujnik wymieniał, bo się cały czas filtr zapycha i nie wpala. Pasta tysi już na to poszło.

 

Trochę brzmi jakby usuwał skutek a nie przyczynę, może jest jakiś inny problem z układem wtryskowym lub egr i stąd zwiększona emisja sadzy?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Trochę brzmi jakby usuwał skutek a nie przyczynę, może jest jakiś inny problem z układem wtryskowym lub egr i stąd zwiększona emisja sadzy?

Dokładnie 

@PawelWaw - @Raku ma pytanie od brata

Godzinę temu, Raku napisał(a):

Właśnie brat walczy z Citroenem Picasso i fap-em. Będzie już 3 lub 4 raz jakiś czujnik wymieniał, bo się cały czas filtr zapycha i nie wpala. Pasta tysi już na to poszło.

Miałeś podobny problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Raku napisał(a):

Właśnie brat walczy z Citroenem Picasso i fap-em. Będzie już 3 lub 4 raz jakiś czujnik wymieniał, bo się cały czas filtr zapycha i nie wpala. Pasta tysi już na to poszło. Do tego super wynalazek francuski alternator zintegrowany z rozrusznikiem który bardziej w tysiącach się liczy niż setkach.



Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

Bez sensu

Za 1000 pozbywasz się problemu raz na zawsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Piotrus napisał(a):

@bielaPL bez sensu się ograniczasz, skoro chcesz kupić auto bez dpf to równie dobrze możesz kupić z filtrem i go wywalić, wpływ na środowisko będzie taki sam a nie musisz szukać wśrod nastoletnich aut.

wpływ na SKP już nie koniecznie ten sam ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

wpływ na SKP już nie koniecznie ten sam ;) 

Odkąd posiadam samochody (28 lat), nikt nigdy na SKP nie sprawdzał mi spalin. Zarówno w NoPb/LPG i Diesel. Być może dlatego, że jeżdżę na przeglądy tylko na 1 SKP.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

nikt nigdy na SKP nie sprawdzał mi spalin

 

Raczej oglądają (jeżeli jest taka możliwość) puszkę DPFa czy ma ślady otwierania. 

Spaliny sprawdzali mi jeszcze za czasów gaźnikowego Garbusa i Uno, aut na wtrysku już nie sprawdzali.

Ostatnie badanie spalin to jakiś 2019, w motocyklu (gaźnik). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał(a):

wpływ na SKP już nie koniecznie ten sam ;) 

 

Zostawią Ci puchę z wspawaną w środek rurą i nikt się nie połapie.

 

 

Edit: a wogóle to dlaczego boisz się dpf? 

 

W C4 mam filtr mokry, auto jeździ tylko po mieście, dystanse na poziomie 2x7km dziennie i nigdy nie zaświecił się check że konieczne jest wypalenie filtra czyli system radzi sobie przy tak małych przebiegach.

 

Bmw jeździ w podobnym trybie plus w zależności od tego czy akurat wypada żonie HO jeździ 2x20km. Do tej pory też nie było nigdy problemu z informacją o konieczności wypalenia filtra.

 

Miałem problem z scr ale to nie miało nic wspólnego z trybem jazdy.

 

 

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, el_guapo napisał(a):

 

Raczej oglądają (jeżeli jest taka możliwość) puszkę DPFa czy ma ślady otwierania. 

Spaliny sprawdzali mi jeszcze za czasów gaźnikowego Garbusa i Uno, aut na wtrysku już nie sprawdzali.

Ostatnie badanie spalin to jakiś 2019, w motocyklu (gaźnik). 

 

To chyba zależy od skp, u mnie w obu klekotachfiltry są pod maską, od dołu osłony więc nic nie widać i nikt tego nigdy nie sprawdzał.

 

Ale za to gołym okiem widać że kominy z tyłu czyste więc filtry działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Więc lepiej nie posiadać w aucie układu adblue👍

 

nie mi to oceniac bo sie nie znam

ale moj przez 6 lat jezdzil glownie po miescie na krotkich odcinkach + weekendy wyjazdy pred pandemia i wszystko dzialalo oprocz tej 1 awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2023 o 12:10, bielaPL napisał(a):

Czasy się zmieniają a w sumie diesla nigdy nie miałem. Jakbym chciał się pobawić tym archaizmem to na jakie auta spoglądać?

 

Miałem tylko jedno auto z dieslem, Alfa 159 2.4

Silnik bardzo ładnie brzmiał, jak to 5 garów.

 

Jak to w Alfie, silnik się rozleciał, całe szczęście po tym jak auto sprzedałem ;]

 

Moim zdaniem idziesz w złym kierunku. Diesla się kupuje, bo się dużo jeździ i jest taka potrzeba, a nie dlatego że chcesz.

Dodatkowo stary klamot będzie miał przebieg jak Apollo 11.

 

Jako pierwsza podpowiedź: ropa nie odparowuje z pistoletu przy dystrybutorze ;]

Te plastikowe rękawiczki które tam wiszą, a które nigdy nie przykuły Twojej uwagi, są właśnie dla właścicieli diesli ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kravitz napisał(a):

Jako pierwsza podpowiedź: ropa nie odparowuje z pistoletu przy dystrybutorze ;]

Te plastikowe rękawiczki które tam wiszą, a które nigdy nie przykuły Twojej uwagi, są właśnie dla właścicieli diesli ;]

muszę tego doświadczyć ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał(a):

muszę tego doświadczyć ;] 

 

Jak ma być fun to lepiej szukaj jakiegoś starego klamota z pompą na lince który pojedzie na wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.