Skocz do zawartości

Clio V FL


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Trzeba przyznac, ze Francuzi potrafia w segment B :ok:

Swietnie im to Clio po liftingu wyszlo, chyba mocno sie inspirowali Peugotem ;)

https://www.wyborkierowcow.pl/renault-clio-2023-oficjalne-zdjecia-informacje/

 

 

Wizualnie może i ok, a pod maską... pewnie jakiś dramat.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

Przecież napisali. 1.0TCE benzyna/LPG albo hybryda 140KM. Co chcieć więcej w klasie B?

Byl jeszcze chyba 1.3T ale wycofali bo nikt tego nie kupowal. W EU zachodniej nie ma siedzenia na zderzaku i miejskich wyscigow.

  • Haha 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafią, widzę, że od lat Niemcy czy skośnoocy nie potrafią francuzów ze stylistyką dogonić.


Francuskie auto jest stylistycznie bardzo atrakcyjne głównie dla pierwszego właściciela, potem zaczyna trącić myszka przy kolejnych wersjach tego samego modelu. Co jak co, ale nudna niemiecka klasyka starzeje się lepiej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał(a):

 


Francuskie auto jest stylistycznie bardzo atrakcyjne głównie dla pierwszego właściciela, potem zaczyna trącić myszka przy kolejnych wersjach tego samego modelu. Co jak co, ale nudna niemiecka klasyka starzeje się lepiej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

absolutnie nie mam takiego odczucia. Ale to kwestia indywidualnych preferencji. Są ludzie którym się podoba sylwetka Skody Fabii, bo lubią taką dość klasyczną stylistykę.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nikt-znany napisał(a):

pod maską... pewnie jakiś dramat.


Dlaczego dramat?
Clio będzie miało hybrydę (1.6H/143KM) jako jedyny hatchback segmentu B oprócz Yarisa.
Natomiast wersja 1.0T to obecnie jedyny na rynku turbodoładowany silnik z wtryskiem pośrednim.

 

 

 

Bliźniakiem Clio FL będzie nowy Mitsubishi Colt, razem wejdą na rynek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, donpedro napisał(a):


Dlaczego dramat?
Clio będzie miało hybrydę (1.6H/143KM) jako jedyny hatchback segmentu B oprócz Yarisa.
Natomiast wersja 1.0T to obecnie jedyny na rynku turbodoładowany silnik z wtryskiem pośrednim.

 

 

 

Bliźniakiem Clio FL będzie nowy Mitsubishi Colt, razem wejdą na rynek.

 

 

Kolega pewnie z tych co by chcial 2,5 V6 tylko po to, zeby i tak nie kupic ;]

 

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Trzeba przyznac, ze Francuzi potrafia w segment B :ok:

Swietnie im to Clio po liftingu wyszlo, chyba mocno sie inspirowali Peugotem ;)

https://www.wyborkierowcow.pl/renault-clio-2023-oficjalne-zdjecia-informacje/

 

image.png.207acb4a27f77c7723441a92593f8ae9.png

Bardzo fajnie podcięty schowek po stronie  pasażera, nie to co w yarisie gdzie przy moich 190cm nie mam kolan jak wyprostować ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

Przecież napisali. 1.0TCE benzyna/LPG albo hybryda 140KM. Co chcieć więcej w klasie B?

1.6T jak było w IV gen ;] Choć i ta hybrydka nawet ciekawie jeździ, tylko strasznie miesza biegami ;]

 

3 godziny temu, nikt-znany napisał(a):

Wizualnie może i ok, a pod maską... pewnie jakiś dramat.

Przewidywalnie, nic nadzwyczajnego. Ale i tak zawsze lepiej brzmi 1.0T w Clio niż 1.0T w Octavii ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bergerac napisał(a):

Potrafią, widzę, że od lat Niemcy czy skośnoocy nie potrafią francuzów ze stylistyką dogonić.

Co do skośnookich to KIA sobie z tym nieźle ostatnio radzi, przyglądałem się dziś przodowi Ceeda i na mój gust jest lepiej niż fajnie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2023 o 14:29, Maciej__ napisał(a):

Trzeba przyznac, ze Francuzi potrafia w segment B :ok:

Swietnie im to Clio po liftingu wyszlo, chyba mocno sie inspirowali Peugotem ;)

https://www.wyborkierowcow.pl/renault-clio-2023-oficjalne-zdjecia-informacje/

 

image.png.207acb4a27f77c7723441a92593f8ae9.png

Pokazali tylko usportowioną wersję, więc nie wiadomo jak wyglądają pozostałe wersje.. Na pewno inne zderzaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, r1sender napisał(a):

tego silnika nie ma prawie już od 10 lat...

do września 2015. Kupiem wtedy ostatni wypust na przedłużonej homologacji do końca wyprzedaży Euro 5.

Mi akurat ten silnik nie przypadł do gustu, może i trwały na "hydraulice", ale obecnie w porównaniu do H4M to był: głośny, paliwożerny, zmienne fazy rozrządu - czułe na gęstość oleju i czuć było kiedy "przeskakuje" przy około 2000 obrotów. Tu akurat nie o silniku a o skrzyni 6 - pierwszy bieg nie wiem po co był :) Jak we Fiatach dostwczych w mocniejszym dieslu - wszyscy startują z 2 :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Camel napisał(a):

do września 2015. Kupiem wtedy ostatni wypust na przedłużonej homologacji do końca wyprzedaży Euro 5.

Mi akurat ten silnik nie przypadł do gustu, może i trwały na "hydraulice", ale obecnie w porównaniu do H4M to był: głośny, paliwożerny, zmienne fazy rozrządu - czułe na gęstość oleju i czuć było kiedy "przeskakuje" przy około 2000 obrotów. Tu akurat nie o silniku a o skrzyni 6 - pierwszy bieg nie wiem po co był :) Jak we Fiatach dostwczych w mocniejszym dieslu - wszyscy startują z 2 :) 

chwaliłem sobie ten silnik w meganie jak i K4J.  M w meganie II palił mi 7,5 litra, dynamika nie najgorsza, a J w clio II litr mniej, przy czym 98 KM w tak małym aucie naprawdę przyjemnie je pędził. Ja mam z kolei odmienne zdaniie na temat H4M z dustera. Głośny i nie jadący ale to pewnie kwestia przełożeń w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, r1sender napisał(a):

chwaliłem sobie ten silnik w meganie jak i K4J.  M w meganie II palił mi 7,5 litra, dynamika nie najgorsza, a J w clio II litr mniej, przy czym 98 KM w tak małym aucie naprawdę przyjemnie je pędził. Ja mam z kolei odmienne zdaniie na temat H4M z dustera. Głośny i nie jadący ale to pewnie kwestia przełożeń w skrzyni.

ale to można powiedzieć 2 różne silniki, oprócz słupka, zmienne fazy rozrządu, przepustnica "elektryczna", inny katalizator i tak dalej.

Mój SCE w "taczce" jest mega cichy, (zaskoczony byłem), może to kwestia modelu, bo mam Navi, kamerę, wyciszenie maski i tak dalej hmmmm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Camel napisał(a):

ale to można powiedzieć 2 różne silniki, oprócz słupka, zmienne fazy rozrządu, przepustnica "elektryczna", inny katalizator i tak dalej.

Mój SCE w "taczce" jest mega cichy, (zaskoczony byłem), może to kwestia modelu, bo mam Navi, kamerę, wyciszenie maski i tak dalej hmmmm

w obu autach miałem przepustniczę elektroniczną, fakt w 1.4 nie było zmiennych faz ale 1.6 w megane I phII też nie miał. Silnik F4R możesz też mieć bez faz lub z fazami i wtedy masz mocę od 120 KM do 136KM. Ogólnie rodzina silników K4 czy F4 jest z punktu czasu udana, (nie dotyczy to osprzętu sagema czy wtryksu bezpośredniego). W miarę trwałe, bez nadmiernego apetytyu na olej, podatne na modyfikacje LPG.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, r1sender napisał(a):

w obu autach miałem przepustniczę elektroniczną, fakt w 1.4 nie było zmiennych faz ale 1.6 w megane I phII też nie miał. Silnik F4R możesz też mieć bez faz lub z fazami i wtedy masz mocę od 120 KM do 136KM. Ogólnie rodzina silników K4 czy F4 jest z punktu czasu udana, (nie dotyczy to osprzętu sagema czy wtryksu bezpośredniego). W miarę trwałe, bez nadmiernego apetytyu na olej, podatne na modyfikacje LPG.

w meganie 1 ostatni wypust 2003 (inne miejsce na akumulator) miałem właśnie 1.4 90km i tego najlepiej wspominam, bardzo fajnie mi się tym jeździło i jeszcze w LPG :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2023 o 16:32, wujek napisał(a):

Byl jeszcze chyba 1.3T ale wycofali bo nikt tego nie kupowal. W EU zachodniej nie ma siedzenia na zderzaku i miejskich wyscigow.

Bajki opowiadaj dzieciom, byłem widziałem nie raz, i takie bajki mogą mówić tylko Ci co tam nie byli. No z siedzeniem na zderzaku na autostradzie jest lepiej, ale powiedzieć że się nie zdarza to też bajka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2023 o 15:26, AstraC napisał(a):

Bajki opowiadaj dzieciom, byłem widziałem nie raz, i takie bajki mogą mówić tylko Ci co tam nie byli. No z siedzeniem na zderzaku na autostradzie jest lepiej, ale powiedzieć że się nie zdarza to też bajka.

👍

Ostatnio byłem pierwszy raz w życiu we Francji i przejechałem taksówkami łącznie z 200 km. U nas wariat na zderzaku rzadko mi się zdarza i jest to wariat. Tam standardowo jechał rząd aut, prędkość autostradowa, odległości między autami z 20-25 m max. Naprawdę, cisnąłem nogą odruchowo w podłogę i ogólnie bałem się o życie. Poganianie światłami na lewym oczywiście też było, 'mój' taksiarz, rodowity Francuz, żeby nie było. W Austrii zresztą miałem podobne odczucia, jeden gość wręcz zepchnął nas z pasa, tak mu się spieszyło. Naczytałem się na AK jaki to cut miut na europejskich drogach i przeżyłem lekki szok.  Tak że ja chyba po innej Europie jeżdżę :)

  • Lubię to 1
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.