Skocz do zawartości

Co z małych crossoverów, suvów?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, bartekm napisał(a):

 

Taka mazda w de po rabatach, oferta salonu, wychodzi 177 tys zl

Full opcja z wszystikimi dodatkami i pakietami jak skora nappa, kamery 360, wentylacja siedzen, bosse czy ledy matrycowe , felgi 19 itp, nic nie da sie dodac w pl 209 tys zl + rabat 3% w de rabat kolo 18%.

W p 209 tys zl ale superb 190 ps z identycznym wyposazeniem kosztuje 231 tys zl .

Octavia 201 tys zl 1.5 150 ps.

 

Te rabaty w pl sa smieszne, w de na stingera 3.3 rok temu dostalem 22% rabatu, w pl dawali 7% na osobe prywatna bez firmy, płatność gotówką calosc.

To na firme pewnie daja wiecej rabatu.

 

 

IMG_20230706_083444.jpg

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawcio, furka odebrana.

Pasuje mi, silnik nie warczy tak jak w testowym Clio, jedynie na wolnych obrotach na luzie trochę brzęczy. Deko ciasno się w niej czuję, choć miejsca jest wystarczająco.

Ważne, że żonie leży.

Za to obejrzałem se Australa i ten by mi pasował.

 

20230706_174809.jpg

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 3
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

@Slawcio, furka odebrana.

Pasuje mi, silnik nie warczy tak jak w testowym Clio, jedynie na wolnych obrotach na luzie trochę brzęczy. Deko ciasno się w niej czuję, choć miejsca jest wystarczająco.

Ważne, że żonie leży.

Za to obejrzałem se Australa i ten by mi pasował.

 

20230706_174809.jpg

Dobrze wyposażony Austral to pewnie +40-50kzł vs Captur . Captur ma 6-biegów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, mmaciejosss napisał(a):

Dobrze wyposażony Austral to pewnie +40-50kzł vs Captur . Captur ma 6-biegów ?

Nie wiem ile droższy, podstawa chyba od 134 czy 137, ale ja rozmiarowo oceniałem nie finansowo.

Tak, Captur ma 6 biegów, stary w wersji LPG chyba miał 5.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Tak, Captur ma 6 biegów, stary w wersji LPG chyba miał 5.

no i good ,choć jeśli ma takie same przełożenia co w Duster 1.0 LPG , to 6-bieg jedynie obniża obroty bo dynamika jest kiepska ( Duster cięższy jest ) i może delikatnie mniej spali na autostradzie ( choć Duster przy 140km/h to już 12-14l/100km LPG pali ) bo bardziej opływowy jest Captur 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

@Slawcio, furka odebrana.

Pasuje mi, silnik nie warczy tak jak w testowym Clio, jedynie na wolnych obrotach na luzie trochę brzęczy. Deko ciasno się w niej czuję, choć miejsca jest wystarczająco.

Ważne, że żonie leży.

Za to obejrzałem se Australa i ten by mi pasował.

 

20230706_174809.jpg

No ładniutki jest, nie ma co gadać Francuzi to umio  ładne samochody robić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MarcG napisał(a):

No ładniutki jest, nie ma co gadać Francuzi to umio  ładne samochody robić.

Za to w komorze silnika taka plątanina, że za grosz zaufania nie budzi.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Za to w komorze silnika taka plątanina, że za grosz zaufania nie budzi.

Ja do ich silników to kompletenie nie mam zaufania. Kiedyś miałem espace z 2.2dci i to była katastrofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MarcG napisał(a):

Ja do ich silników to kompletenie nie mam zaufania. Kiedyś miałem espace z 2.2dci i to była katastrofa.

 

U Francuzow to zalezy jak sie trafi ;) Ten 2,2dci to faktycznie wyjatkowo nieudany.

Ale 1,0Tce czy 1,3Tce zbieraja bardzo dobre opinie :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 14:35, Maciej__ napisał(a):

Najgorzej jak sie ktos czesto przesiada pomiedzy autami NA i Turbo.

Wtedy faktycznie charakterystyka potrafi przeszkadzac na poczatku i jest wrazenie, ze nie jedzie.

 

dokładnie. Efekt jest taki, że żeby osiągnąć podobną dynamikę jaką ma turbodoładowany kręcisz do wyższych obrotów, pod górkę żeby nie zwalniał trzymasz dwa biegi niżej, wyje to i pali sporo więcej przy teoretycznie podobnej mocy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Za to w komorze silnika taka plątanina, że za grosz zaufania nie budzi.

 

to jest jakiś dziwny współczesny trend. Nawet nie mówiąc o hybrydach, gdzie tego wszystkiego jest jeszcze więcej napchane, to nawet zwykłe auta ze zwykłymi silnikami mają te plątaniny pod maską jakoś dużo większe niż kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, maro_t napisał(a):

 

dokładnie. Efekt jest taki, że żeby osiągnąć podobną dynamikę jaką ma turbodoładowany kręcisz do wyższych obrotów, pod górkę żeby nie zwalniał trzymasz dwa biegi niżej, wyje to i pali sporo więcej przy teoretycznie podobnej mocy.

Pali mniej

Srednie spalanie mazdy 3 2.0 jest mniejsze jak 1.0 3 cylindry turbo, na Autocentrum sa srednie spalanie ludzi 

Mi mazda 6 2,5 automat średnio spalala 8,2l.

Tyle spala drefnio cx30 186 ps , srednia z opini kilkudziesięciu ludzi

Przy 70 km/h ludzie opisuja spalanie 3,5l.

Mam nissana juke 1.0 turbo i nie mam takich wynikow a mam 117 ps i 11sec do 100 a ta mazda ma 8sec do 100 i takie spalanie

 

 

 

 

 

IMG_20230707_083729.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał(a):

to jest jakiś dziwny współczesny trend. Nawet nie mówiąc o hybrydach, gdzie tego wszystkiego jest jeszcze więcej napchane, to nawet zwykłe auta ze zwykłymi silnikami mają te plątaniny pod maską jakoś dużo większe niż kiedyś.

Mi to trochę wygląda jak niechlujstwo.

Fakt, że nie ma w nim z góry żadnej osłony silnika to zasłaniającej choć trochę, ale jakoś tak dużo tej plątaniny mi się wydaje.

Wróci żona z pracy to zrobię zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, trex11 napisał(a):

Cx30 w srodku tabeli 2.0 150 ps vs Jep 170 ps i voolvo 160 ps.

Mazda spala 2,5l mbiej od jepa , i jest najlepiej wyciszona, najmniejsze palanie i hamulce.

 

Daj juz spokoj z ta nachalna reklama...

Albo idz na niemieckie forum, moze tam zarobisz wiecej :facepalm:

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, trex11 napisał(a):

Pali mniej

 

ok, nie przeczę. Ja Mazdy nigdy nie miałem. Jedyny mój kontakt z tym autem to jak byłem na jeździe próbnej poprzednim modelem trójki z silnikiem 2.0 i charakterystyka tego była dokładnie taka sama jak każdego innego wolnossącego. Jak np. Kii Rio 1.4 109KM, którą miałem.

 

Natomiast od dobrych piętnastu lat miałem w domu zarówno samochód turbodoładowany jak i wolnossący, jeździłem naprzemian jednym i drugim i w sumie nie widzę zalet wolnossącego silnika w użytkowaniu, poza mniejszą komplikacją konstrukcji (chociaż nigdy nie musiałem naprawiać turbosprężarki, nawet we Fiacie). W zasadzie każde z tych aut, które miałem (z doładowanych: Bravo T-Jet, Astra 1.6 turbo, z wolnossących Rio 1.4, Swift 1.3) paliło około 7l/100km, a odczuwalna dynamika jest nieporównywalna. A spalanie podobne właśnie dlatego, że wolnossące zawsze odruchowo kręcę do wyższych obrotów, trzymam niższe biegi przy jeździe po górkach (a w swojej okolicy mam ich trochę).

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, trex11 napisał(a):

Cx30 w srodku tabeli 2.0 150 ps vs Jep 170 ps i voolvo 160 ps.

Mazda spala 2,5l mbiej od jepa , i jest najlepiej wyciszona, najmniejsze palanie i hamulce.

 

Dobra, kupię jednak Mazde CX30. Przekonałeś mnie.

Skoro będzie mi palić 3-4 litry to czemu nie.

Możesz pokazać mój post jako dowód, że prężnie działasz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, trex11 napisał(a):

Cx30 w srodku tabeli 2.0 150 ps vs Jep 170 ps i voolvo 160 ps.

Mazda spala 2,5l mbiej od jepa , i jest najlepiej wyciszona, najmniejsze palanie i hamulce.

To tabelka z Auto Świat ?

 

42 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

Wychodzi ze ta mazda to idealne auto ?

Prawie jak Fiat :skromny:.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

Wychodzi ze ta mazda to idealne auto ?

Piszę że ma najmniejsze hamulce i do tego palenie, nie wiem czy chodzi o palenie gumy czy fajek?

to coś w tym teście jest nie tak ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, trex11 napisał(a):

Cx30 w srodku tabeli 2.0 150 ps vs Jep 170 ps i voolvo 160 ps.

Mazda spala 2,5l mbiej od jepa , i jest najlepiej wyciszona, najmniejsze palanie i hamulce.IMG_20230707_085116.jpg.14df30277578e939816309b064158b4b.jpgIMG_20230707_085010.jpg.aec958027ce2f46767a291bdf872aaac.jpg

Weź, kogo to obchodzi, co wrzucasz? Nikogo;l

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Mi to trochę wygląda jak niechlujstwo.

Fakt, że nie ma w nim z góry żadnej osłony silnika to zasłaniającej choć trochę, ale jakoś tak dużo tej plątaniny mi się wydaje.

Wróci żona z pracy to zrobię zdjęcie.

Piszesz o 1.0? Nie wiem gdzie to niechlujstwo?IMG_0032.jpeg.31504584a9ad5b309c3ee9690146ab2a.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Rado_ napisał(a):

Piszesz o 1.0? Nie wiem gdzie to niechlujstwo?

Jak dla mnie, to tu (chyba nigdy nie miałem auta by na wierzchu była widoczna taka plątanina):

 

20230707_165517.jpg

Edytowane przez ZUBERTO
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rado_ napisał(a):

Faktycznie jakby inaczej niż z tej mojej foty. Muszę sprawdzić u siebie

Na Twojej focie też jest pierdolnik. Plątanina to pierwsze co mi się rzuciło w oczy jak otworzyłem pierwszy raz maskę w moim 1.2tce. Druga rzecz, to wiązka spiętych kabli grubości porównywalnej z tymi w najtańszych słuchawkach. Co ciekawe, to nie to sprawiało problemy (poza estetyka) w tej francuskiej myśli inżynieryjnej. Prawdziwe błędy były lepiej ukryte ;l

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Jak dla mnie, to tu (chyba nigdy nie miałem auta by na wierzchu była widoczna taka plątanina):

 

20230707_165517.jpg

U Renault to wyglada jakby co chwila przy projektowaniu im się przypominało, że czegoś zapomnieli.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał(a):

Na Twojej focie też jest pierdolnik. Plątanina to pierwsze co mi się rzuciło w oczy jak otworzyłem pierwszy raz maskę w moim 1.2tce. Druga rzecz, to wiązka spiętych kabli grubości porównywalnej z tymi w najtańszych słuchawkach. Co ciekawe, to nie to sprawiało problemy (poza estetyka) w tej francuskiej myśli inżynieryjnej. Prawdziwe błędy były lepiej ukryte ;l

 

Szczerze,  to nie wiem o co chodzi. Wszystko poukladane, tyle, ze jest tych wężyków troche. Zakladam, ze to nie atrapy;] Roznica pewnie w stosunku do innych marek, ze tu nie ma piekniusiej plastikowej oslony.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Rado_ napisał(a):

Szczerze,  to nie wiem o co chodzi. Wszystko poukladane, tyle, ze jest tych wężyków troche. Zakladam, ze to nie atrapy;] Roznica pewnie w stosunku do innych marek, ze tu nie ma piekniusiej plastikowej oslony.

No nie, kilka silników w życiu widziałem i w Renault jest wyjątkowy rurociąg i plątanina kabli.

image.png.6751af4f5b817381655da1968d627c3b.png

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał(a):

No nie, kilka silników w życiu widziałem i w Renault jest wyjątkowy rurociąg i plątanina kabli.

image.png.6751af4f5b817381655da1968d627c3b.png

Tylko o czym o mowimy, o plątaninie czyli cos bez skladu i ładu, czy po prostu duzej ilości tego? Jak bede miał chwilę to pójdę się przyjrzeć, o co w tym chodzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał(a):

Tylko o czym o mowimy, o plątaninie czyli cos bez skladu i ładu, czy po prostu duzej ilości tego? Jak bede miał chwilę to pójdę się przyjrzeć, o co w tym chodzi.

O tym, że jak patrzę pod maskę mego opla to nie mam wrażenia, że ktoś gdzieś mógł z roztargnienia zawiązać ze sobą na skrzyżowaniu przewody czy węże.

I nie mam w tym oplu pięknych osłon z góry jak to w niektórych autach bywa, że nic poza nimi nie widać.

Wszystko jest poprowadzone wokół silnika, nie nad, nie na ukos, nie na kuśkę i nie wygląda jakby było upchnięte bez ładu i składu.

Taka różnica jak między ludźmi gdzie jeden składa ubrania przed włożeniem do szafy, a drugi rzuca i jak upadnie tak bęc.

Nie mówię, że to jest źle, może to i wygodne mieć wszystko na wierzchu, po prostu zwróciłem na to uwagę (co i tak nie przeszkadzało mi ten bałagan kupić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki silnik w tym Oplu? Pewnie rozwiązania konstrukcyjne wymuszają taką plątaninę w Renault? Mnie to ani ziębi, ani grzeje. Oby sie nie psuło, ale przyjrzę sie dokładniej, czy to faktycznie jakaś plątanina, czy ma to sen.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

A jaki silnik w tym Oplu? Pewnie rozwiązania konstrukcyjne wymuszają taką plątaninę w Renault? Mnie to ani ziębi, ani grzeje. Oby sie nie psuło, ale przyjrzę sie dokładniej, czy to faktycznie jakaś plątanina, czy ma to sen.

U mnie jak się w końcu zepsuło, to mechanik cały dzień to rozkładał. Szczesliwie był kulturalny, to nie usłyszałem wuj... i chu... ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jettison napisał(a):

Trochę  bambetli i makaronów jest w tych nowych silnikach, tu 1.0 TSI 110km MY2021

IMG_20230708_161209070.jpg

Faktem jest, że w nowoczesnych silnikach jest sporo osprzętu, więc nie ma porównania np. z 1.1 Fire ;]

 

Pokazałbym jak to zrobiła Mazda (pozdro @trex11;]), ale się wstydzę. Porządek jest! 

 

Dla odmiany Suzuki zapamiętałem ze Splasha jako stosujące przestałe rozwiązania. Np. sprzęgło na linkę, z ustawialnym luzem (oczywiscie większość aso robiło oczy jak 5 zł, gdy się o tym mówiło - musiałem sam regulować :skromny:).

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, bartekm napisał(a):

Pokazałbym jak to zrobiła Mazda (pozdro @trex11;]), ale się wstydzę. Porządek jest! 

 

Co by nie mowic, to pod wzgledem obslugi tam naprawde wszystko dobrze przemyslane.

Wymiana filtra powietrza czy kabiny to moment, dojscie do filtra oleju bezproblemowe.

Swiece interwal 120kkm, rozrzad praktycznie wieczny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 19:31, ZUBERTO napisał(a):

@Slawcio, furka odebrana.

Pasuje mi, silnik nie warczy tak jak w testowym Clio, jedynie na wolnych obrotach na luzie trochę brzęczy. Deko ciasno się w niej czuję, choć miejsca jest wystarczająco.

Ważne, że żonie leży.

Za to obejrzałem se Australa i ten by mi pasował.

 

20230706_174809.jpg

fajnie i ładnie :ok: ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 14:35, Maciej__ napisał(a):

Najgorzej jak sie ktos czesto przesiada pomiedzy autami NA i Turbo.

Teraz jeżdżę na zmianę Vitara 1.4T MH 129 km i swiftem MH 83km bez turbo. Noooo, zmiana z 5 na 2 nie jest niczym nadzwyczajnym. Ciężko się przestawić, w Gitarze to jak już się ma te 50 km/h na liczniku to właściwie wystarczy 5 i 6-tka do normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znalazłem 1 niezgodność.

Podchodzę do furki trzymając w garści 7-mio pinową wtyczkę od przyczepki, podnoszę klapkę gniazda w samochodzie i widzę 13-to pinowe gniazdo. :facepalm:

Przejściówek mam w garażu minimum że 3 sztuki, ale garaż 7km dalej.

 

W gratisie dali mi 5-pinów i pewnie ze 100zł różnicy w cenie wiązek. ;l

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

No to znalazłem 1 niezgodność.

Podchodzę do furki trzymając w garści 7-mio pinową wtyczkę od przyczepki, podnoszę klapkę gniazda w samochodzie i widzę 13-to pinowe gniazdo. :facepalm:

Przejściówek mam w garażu minimum że 3 sztuki, ale garaż 7km dalej.

 

W gratisie dali mi 5-pinów i pewnie ze 100zł różnicy w cenie wiązek. ;l

No i bagażnik rowerowy będziesz mógł "legalnie" założyć na hak 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

No to znalazłem 1 niezgodność.

Podchodzę do furki trzymając w garści 7-mio pinową wtyczkę od przyczepki, podnoszę klapkę gniazda w samochodzie i widzę 13-to pinowe gniazdo. :facepalm:

Przejściówek mam w garażu minimum że 3 sztuki, ale garaż 7km dalej.

 

W gratisie dali mi 5-pinów i pewnie ze 100zł różnicy w cenie wiązek. ;l

 

Pewnie z automatu wkladaja 13-pin, bo mysle, ze 99% klientow na nowe auto taka wybiera ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Pewnie z automatu wkladaja 13-pin, bo mysle, ze 99% klientow na nowe auto taka wybiera ;)

 

Pewnie tak, ale ja przy zamówieniu mówiłem, że chcę 7 i gość od ręki przy mnie klikał co dokładamy.

Podejrzewam, że na serwisie z rozpędu 13 założyli.

Właśnie wróciłem z 100km przejażdżki z przyczepką i zostawiam jak jest.

Będę używał przejściówki.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

Pewnie tak, ale ja przy zamówieniu mówiłem, że chcę 7 i gość od ręki przy mnie klikał co dokładamy.

Podejrzewam, że na serwisie z rozpędu 13 założyli.

Właśnie wróciłem z 100km przejażdżki z przyczepką i zostawiam jak jest.

Będę używał przejściówki.

Darowanym pinom nie zagląda się w dziurki. Lepiej w tę stronę niż w drugą, nigdy nie wiesz kiedy mogą się przydać. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.