Skocz do zawartości

Co z małych crossoverów, suvów?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Slawcio napisał(a):

Jak odczucia z jazdy? :bzik:

Żona zadowolona, a to podstawa.

 

Mocy styka też i mi.

 

Kultura pracy na LPG dużo gorsza niż na noPb, jest głośniej i wibracje nie pozwalają zapomnieć, że to 3 cylindry.

Na forum piszą, że głośność to wtryski LPG, ale żeby aż tak?

Na LPG jeżdżę prawie 30 lat, różne auta (żaden 3 cylindrowy), różne wtryski miały, ale takich odczuć nie miałem.

W sumie to Landi Renzo, a ze Skody kumpla pamiętam, że wtryski też tam głośne były.

 

Lubię francuskie zawieszenie na baloniastych oponach 215/60/17. :ok:

Insignia na balonach 225/55/17 przy tym to twarde auto, a poprzedni Soul na 225/45/18 to wręcz wóz żelazny.

 

Trochę wąsko w środku.

Jak ja kieruję, to ciągle przepycham się z podłokietnika z żoną na łokcie.

 

Nie ogarnąłem jeszcze wszystkiego w multimediach.

Nie wiem czy się da i jak zamienić obrotowy prędkościomierz na obrotomierz (teraz mam wyświetlaną prędkość podwójnie, na obrotowym i cyferkowym wskaźniku).

Już wiem, że obrotek pojawia się podobno tylko w trybie sport.

 

Bdb działa rozpoznawanie znaków.

 

To nie ma fizycznych TPMS, że w instrukcji piszą o ustawianiu punktu odniesienia?

Jeżeli tak to już mi się nie podoba.

Z 2 strony gdzieś w necie widziałem, że wskazuje ciśnienia w każdym z kół, nie wiem tylko czy to nie jakiś mod, bo gość wcześniej reklamował się uruchamianiem nieobecnych funkcji.

 

Nie mam trzymania środka pasa ruchu, tylko 2 niższe poziomy, ostrzeganie i odbijanie od linii.

Muszę se to jakoś uaktywnić.

 

Na ładowarce indukcyjnej nie może nic leżeć, że pluje się jakimś komunikatem o zabraniu rzeczy z półeczki?

 

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Żona zadowolona, a to podstawa.

 

Mocy styka też i mi.

 

Kultura pracy na LPG dużo gorsza niż na noPb, jest głośniej i wibracje nie pozwalają zapomnieć, że to 3 cylindry.

Na forum piszą, że głośność to wtryski LPG, ale żeby aż tak?

Na LPG jeżdżę prawie 30 lat, różne auta (żaden 3 cylindrowy), różne wtryski miały, ale takich odczuć nie miałem.

W sumie to Landi Renzo, a ze Skody kumpla pamiętam, że wtryski też tam głośne były.

 

Lubię francuskie zawieszenie na baloniastych oponach 215/60/17. :ok:

Insignia na balonach 225/55/17 przy tym to twarde auto, a poprzedni Soul na 225/45/18 to wręcz wóz żelazny.

 

Trochę wąsko w środku.

Jak ja kieruję, to ciągle przepycham się z podłokietnika z żoną na łokcie.

 

Nie ogarnąłem jeszcze wszystkiego w multimediach.

Nie wiem czy się da i jak zamienić obrotowy prędkościomierz na obrotomierz (teraz mam wyświetlaną prędkość podwójnie, na obrotowym i cyferkowym wskaźniku).

Już wiem, że obrotek pojawia się podobno tylko w trybie sport.

 

Bdb działa rozpoznawanie znaków.

 

To nie ma fizycznych TPMS, że w instrukcji piszą o ustawianiu punktu odniesienia?

Jeżeli tak to już mi się nie podoba.

Z 2 strony gdzieś w necie widziałem, że wskazuje ciśnienia w każdym z kół, nie wiem tylko czy to nie jakiś mod, bo gość wcześniej reklamował się uruchamianiem nieobecnych funkcji.

 

Nie mam trzymania środka pasa ruchu, tylko 2 niższe poziomy, ostrzeganie i odbijanie od linii.

Muszę se to jakoś uaktywnić.

 

Na ładowarce indukcyjnej nie może nic leżeć, że pluje się jakimś komunikatem o zabraniu rzeczy z półeczki?

 

nie ma czujnków TPMS, też na początku byłem zawiedziony, bo meganie IV były i wyświetlały wartości dla każdego koła. Teraz brane jest to z czujnika ABS, takie info z ASO dostałem. Nie wiem czy to dobrze, czy źle. Wiem, że po 6 latach oryginały zaczęły się kończyć. W jednym bateria umarła, a w drugim wentyl popuszczał. U mnie nie ma problemu z leżeniem przedmiotów na ładowarce. R-link akurat mają dopracowany. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek w Meganie przez ten czas co ją mieliśmy coś się zawiesiło albo cokolwiek innego działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, r1sender napisał(a):

nie ma czujnków TPMS, też na początku byłem zawiedziony, bo meganie IV były i wyświetlały wartości dla każdego koła. Teraz brane jest to z czujnika ABS, takie info z ASO dostałem. Nie wiem czy to dobrze, czy źle. Wiem, że po 6 latach oryginały zaczęły się kończyć. W jednym bateria umarła, a w drugim wentyl popuszczał. U mnie nie ma problemu z leżeniem przedmiotów na ładowarce. R-link akurat mają dopracowany. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek w Meganie przez ten czas co ją mieliśmy coś się zawiesiło albo cokolwiek innego działo.

 

Czujniki ABS sa wystarczajace zeby zdiagnozowac spadek cisnienia w trakcie jazdy w jednym z kol.

Niestety nie da sie sprawdzac ile tego cisnienia jest w oponach i co jakis czas trzeba skontrolowac recznie manometrem ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Czujniki ABS sa wystarczajace zeby zdiagnozowac spadek cisnienia w trakcie jazdy w jednym z kol.

Niestety nie da sie sprawdzac ile tego cisnienia jest w oponach i co jakis czas trzeba skontrolowac recznie manometrem ;)

I ustawiać punkty odniesienia, bo ja to jeszcze pokolenie, że  kontrola oczno-ręczna to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Da się, wtedy jest ten z trybu sport. W multisens w profilu zmieniasz.

Myślałem, że przeskakując między wskazaniami da się to przełączać jak zużycie paliwa, dystans, itd.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Musialby byc fizyczne czujniki zainstalowane.

Szczerze watpie, ze takowe beda...

Ja zakładam, że mam wszystko co potrzebne fizycznie skoro mam ostrzeganie o zbliżaniu do linii, wibracje kierownicy, alarm i odbijanie by przez nią nie przejechać.

Tyle, że mogę tak się odbijać, a nie mogę jak po sznurku środkiem pasa jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2023 o 23:55, Rado_ napisał(a):

Daj znac jakbys cos wiedzial jak.

Ty jesteś skądś nad morzem czy z Olsztyna? Czy z kimś Cię mylę?

Ja do Szczecina raczej specjalnie w tym celu nie pojadę, chyba że połączę jakąś turystykę z tym.

Gostek na FB na grupie Renault Captur ll 2020 zwie się Er Nest.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Ty jesteś skądś nad morzem czy z Olsztyna? Czy z kimś Cię mylę?

Ja do Szczecina raczej specjalnie w tym celu nie pojadę, chyba że połączę jakąś turystykę z tym.

Gostek na FB na grupie Renault Captur ll 2020 zwie się Er Nest.

 

Jestem z Gdyni, mieszkałem w Rumi, od kilku lat w Olsztynie😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 16:23, mmaciejosss napisał(a):

I pozamiatane w elastyczności w szczególności na 6-tym biegu . Auto ( Mazda) nie jedzie 

 

https://zeperfs.com/en/duel5809-9183.htm

 

Miałem okazję jeździć Mazdą 3 2.0 120km też ponad 200Nm , auto w ogóle nie motywuje do szybkiej jazdy bo trzeba mocno kręcić by jechało , ale za to przy spokojniej jeździe mało paliło jak na 2.0 pod maską . Przy kręceniu już potrafiło wypić 

 

a tu jak 1.0T łoi elastycznością 2x większego i za dużo nie odbiega do przepisowych prędkości 

 

 

https://zeperfs.com/en/duel7163-5809.htm

 

 

 

Ale przepaść w osiągach :panic:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Ja zakładam, że mam wszystko co potrzebne fizycznie skoro mam ostrzeganie o zbliżaniu do linii, wibracje kierownicy, alarm i odbijanie by przez nią nie przejechać.

Tyle, że mogę tak się odbijać, a nie mogę jak po sznurku środkiem pasa jechać.

 

Tak działa system autonomiczny, wozy dla ludu zazwyczaj odbijają od linii. Ja zresztą to włączam tylko na autostradach bo już nie raz walczyłem z autem przy zjazdach itp.  Ja zjeżdżam a auto wie lepiej gdzie mam jechać i kręci mi kierownicą ;l

BTW masz Isofix na przednim siedzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

niekoniecznie, jak jest odpowiednia opcja to jadą jak po sznurku. W KIA podobno nawet nie trzeba trzymać rąk na kierownicy.

W Hyundai I30 jak jest załączony tempomat to krzyczy żeby położyć ręce na kierownicy po kilkunastu sekundach . Jak wyłączę tempomat "chyba" cały czas ( choć nie testowałem więcej niż 30-40s )

 

dziś sprawdziłem ponownie , jazda bez tempomatu i po ok 30s. sygnał by położyć ręce na kierownicy 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, komor napisał(a):

Tak działa system autonomiczny, wozy dla ludu zazwyczaj odbijają od linii. Ja zresztą to włączam tylko na autostradach bo już nie raz walczyłem z autem przy zjazdach itp.  Ja zjeżdżam a auto wie lepiej gdzie mam jechać i kręci mi kierownicą ;l

BTW masz Isofix na przednim siedzeniu?

W instrukcji wyczytalem, że mam 2 z 3 poziomów tej autonomiczności, a 3-ci to trzymanie środka pasa ruchu.

 

Tak, mam isofix na przednim siedzeniu.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

W Hyundai I30 jak jest załączony tempomat to krzyczy żeby położyć ręce na kierownicy po kilkunastu sekundach . Jak wyłączę tempomat "chyba" cały czas ( choć nie testowałem więcej niż 30-40s )

 

dziś sprawdziłem ponownie , jazda bez tempomatu i po ok 30s. sygnał by położyć ręce na kierownicy 

Podobnie jest w hyundai.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujek napisał(a):

Ale przepaść w osiągach :panic:

aż strach wyprzedzać na 6-tym biegu i nie jeden napisze , że 12s 80-120km/h to wieczność na 6-tym biegu , a 5.5s to też sporo

 

https://fastestlaps.com/comparisons/sbir5ml1mdgd  dane z innej strony 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

aż strach wyprzedzać na 6-tym biegu i nie jeden napisze , że 12s 80-120km/h to wieczność na 6-tym biegu , a 5.5s to też sporo

 

https://fastestlaps.com/comparisons/sbir5ml1mdgd  dane z innej strony 

 

 

 

Dlatego w aucie z wolnossacym silnikiem nie wyprzedza sie na 6b...

Po raz setny probujecie odkrywac Ameryke ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dlatego w aucie z wolnossacym silnikiem nie wyprzedza sie na 6b...

Po raz setny probujecie odkrywac Ameryke ;]

coś wiem na ten temat na co dzień jeżdżąc Hyundai I30 1.4 100km wolnossący , muł jakich mało ale jak przekroczy 4.5krpm i ma wyłączoną klimę to zaczyna coś tam  jechać i palić niestety  . Do tych obrotów nic się nie dzieje bez znaczenia czy mamy 3-4-5-6 bieg . jadąc nawet 80-90km/h by szybko ( ciężkie słowo w tym aucie ) wyprzedzić to pozostaje tylko redukcja na 3-bieg i ciśnięcie do prawie 7krpm . W prywatnym 1.4T 129km MH nie mam tego problemu , bo przy 90km/h już mi się nie chce zmieniać z 6-go biegu na 4-ty , czy też 3-ci bieg , bo nie ma potrzeby ( choć wiadomo ,że 80-120 na 3-biegu będzie w 6s a na 6-tym w 12s to będzie czuć różnicę ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał(a):

 

A teraz wytumacz to automatycznej skrzyni, szczególnie hydrokinetycznej jak w Mazdach ;]

 

Przeciez skrzynia zredukuje do 3-4 biegu w takiej sytuacji...

Zrobilem taka Mazda ponad 60kkm w 3 lata i jezdzi sie tym zupelnie normalnie, jesli ktos wie do czego sluzy skrzynia.

Poprzednio auto mialem  z turbo, kolejne tez bedzie turbo i naprawde smiesza mnie te rozkminy w internecie jak bardzo to nie jedzie. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Przeciez skrzynia zredukuje do 3-4 biegu w takiej sytuacji...

 

Masz tam automat? Niestety, automat (zwłaszcza hydro) ze słabym wolnossącym silnikiem głupieje. O 3-4 biegi zrzuci (może!) przy kickdown, co nie zawsze jest przecież potrzebne. Z reguły zajmuje to trochę czasu, żeby zrzucił do właściwych obrotów. O jeden-dwa w dół zrzuci, ale gdy trzeba więcej, to często głupieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

coś wiem na ten temat na co dzień jeżdżąc Hyundai I30 1.4 100km wolnossący , muł jakich mało ale jak przekroczy 4.5krpm i ma wyłączoną klimę to zaczyna coś tam  jechać i palić niestety  . Do tych obrotów nic się nie dzieje bez znaczenia czy mamy 3-4-5-6 bieg . jadąc nawet 80-90km/h by szybko ( ciężkie słowo w tym aucie ) wyprzedzić to pozostaje tylko redukcja na 3-bieg i ciśnięcie do prawie 7krpm . W prywatnym 1.4T 129km MH nie mam tego problemu , bo przy 90km/h już mi się nie chce zmieniać z 6-go biegu na 4-ty , czy też 3-ci bieg , bo nie ma potrzeby ( choć wiadomo ,że 80-120 na 3-biegu będzie w 6s a na 6-tym w 12s to będzie czuć różnicę ) 

 

Wolnossace 2.0 150KM by w takim Hyundaiu jezdzilo duzo przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Wolnossace 2.0 150KM by w takim Hyundaiu jezdzilo duzo przyjemniej.

Zapewne 

 

Ale dalej na ostatnim biegu słabiej. Zakładam że Mazda 3 waży podobnie co Hyundai I30

 

https://zeperfs.com/en/duel4845-9183.htm

 

Tu Mazda ma 165km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Zapewne 

 

Ale dalej na ostatnim biegu słabiej. Zakładam że Mazda 3 waży podobnie co Hyundai I30

 

https://zeperfs.com/en/duel4845-9183.htm

 

Tu Mazda ma 165km 

 

No slabiej, bo ostatni bieg w takim silniku nie sluzy do przyspieszania...

Ja nie twierdze, ze wolnossace jest lepsze niz doladowane, tylko ze ma inna charakterystyke.

Dla wiekszosci osob turbo bedzie na pewno wygodniejsze w jezdzie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, r1sender napisał(a):

a nie ma tam kickdownu?

 

Jest, oczywiście, ale to nie znaczy, że od razu zrzuci z 6 na 3 (a powinien). Hydraulik zdecydowanie za długo myśli w takich przypadkach i wcale niekoniecznie zrobi to od razu. Często idzie po kolei, a to jest bardzo wkurzające i potrafi być niebezpieczne. Roboty typu DSG są w takich przypadkach jeszcze gorsze (zmiana o 2-3 w dół to ciężki temat dla robotów), ale na szczęście występują tylko z turbodoładowanymi silnikami, a tam wystarczy redukcja o jeden bieg. Hydrokinetyczna skrzynia jest świetna w przypadku turbo, bo ma do dyspozycji praktycznie cały zakres obrotów. W przypadku silników wolnossących musi od razu wbić taki bieg, przy którym jest powyżej 3500-4000 obrotów, żeby normalnie przyspieszyć i w praktyce mamy albo szarpaninę biegów albo trwa to długo. W przypadku wolnossących silników najlepsza tak naprawdę jest CVT. Oczywiście, mówimy o małych silnikach wolnossących, nie żadnych tam trzylitrowych czy większych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura

Mialem mazde 2,5 5 lat , automat bajka.

Zero laga , wciskasz gaz  i monentalnie odjazd w q5 z automatem ala dsg lag 1,5sec. W hydrokinetyku mazdy momentalna realcja, zjebana ta skrzynia dsg , wszyscy nazekaja.

 

Edytowane przez trex11
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 16:23, mmaciejosss napisał(a):

I pozamiatane w elastyczności w szczególności na 6-tym biegu . Auto ( Mazda) nie jedzie 

 

https://zeperfs.com/en/duel5809-9183.htm

 

Miałem okazję jeździć Mazdą 3 2.0 120km też ponad 200Nm , auto w ogóle nie motywuje do szybkiej jazdy bo trzeba mocno kręcić by jechało , ale za to przy spokojniej jeździe mało paliło jak na 2.0 pod maską . Przy kręceniu już potrafiło wypić 

 

a tu jak 1.0T łoi elastycznością 2x większego i za dużo nie odbiega do przepisowych prędkości 

 

 

https://zeperfs.com/en/duel7163-5809.htm

 

 

 

 

@trex11 wez to jakos zripostuj, ja juz calej rodzinie "sprzedalem" mazde a tu ktos pisze takie oszczerstwa ze niby auto z litrowym silnikiem w kazdym parametrze lepsze niz ten cudowny silnik mazdy 2.0!

  • Lubię to 3
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wczoraj Mazdą CX5 z silnikiem 2.0, automat. Szwagier kupił nówkę i dał się przejechać ;)

Pokręciłem się chwilę po Katowicach- uważam, że do kręcenia się po mieście ta para silnik- skrzynia spokojnie wystarcza.

Co do kick-downu- chciałem zobaczyć, jakie będzie odejście od ~30km/h przy bucie w podłogę.

No i było tak sobie, miałem wrażenie, że skrzynia nie zrzuciła do tego biegu co trzeba :hmm:

Dopiero przy drugiej próbie pokapowałem się, że muszę na prawdę mocno nacisnąć gaz, aby pokonać ten próg oporu na nim, który wywołuje kickdown. Bez kitu, trzeba bardzo chcieć go nacisnąć "do dechy" po opór jest (jak dla mnie) nienaturalnie duży.

Jak już zrzucił do własciwego biegu to nawet ładnie odjechał, robiąc przy tym sporo hałasu ;]

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wybór padł na Mini Countryman JCW (306 KM 4x4). Żona zadowolona, większe od wcześniejszego miniaka 3D, szybsze, pali mniej, bagażnik większy, idzie jak wściekły - same plusy :) No może mały był ładniejszy ale coś za coś 😄 Zadziwiająco pewnie się prowadzi jak na podniesione auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2023 o 19:01, Maciej__ napisał(a):

 

Dlatego w aucie z wolnossacym silnikiem nie wyprzedza sie na 6b...

Po raz setny probujecie odkrywac Ameryke ;]

w żadnym aucie nie wyprzedza się na szóstym biegu, no chyba że ktoś ma kilkaset KM pod maską i przynajmniej 200KM do dyspozycji na niskich obrotach. To jest jakieś kalectwo umysłowe żeby nie redukować przy wyprzedzaniu? Nie rozumiem o co chodzi. Jeśli ktoś nie lubi zmieniać biegów, to niech kupi auto z ASB i po problemie, skrzynia zredukuje sama, ale stwarzanie ryzyka na drodze jest bez sensu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Roman XXL napisał(a):

w żadnym aucie nie wyprzedza się na szóstym biegu, no chyba że ktoś ma kilkaset KM pod maską i przynajmniej 200KM do dyspozycji na niskich obrotach. To jest jakieś kalectwo umysłowe żeby nie redukować przy wyprzedzaniu? Nie rozumiem o co chodzi. Jeśli ktoś nie lubi zmieniać biegów, to niech kupi auto z ASB i po problemie, skrzynia zredukuje sama, ale stwarzanie ryzyka na drodze jest bez sensu.

Ja wyprzedzam na 6 biegu i to bez kilkuset KM pod maską.

Lecisz pustą drogą na kilka kilometrów przed Tobą, dochodzisz z dużą różnicą prędkości turystę drogowego co se widoki przy 50km/h podziwia i redukujesz bez potrzeby bieg?

Ja w tej sytuacji nie widzę stwarzania ryzyka na drodze.

Tylko mi nie pisz, że takich dróg i sytuacji nie ma naturalnie występujących w przyrodzie.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał(a):

Ja wyprzedzam na 6 biegu i to bez kilkuset KM pod maską.

Lecisz pustą drogą na kilka kilometrów przed Tobą, dochodzisz z dużą różnicą prędkości turystę drogowego co se widoki przy 50km/h podziwia i redukujesz bez potrzeby bieg?

Ja w tej sytuacji nie widzę stwarzania ryzyka na drodze.

Tylko mi nie pisz, że takich dróg i sytuacji nie ma naturalnie występujących w przyrodzie.

ej ale to chyba nie jest kontekst do tego wątku? W takiej sytuacji może równie dobrze wyprzedzać maluchem. Po co ta wstawka? Przecież rozmawiamy o przyspieszeniu na 6 biegu (80-120) a nie sytuacji w której masz różnicę prędkości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Roman XXL napisał(a):

ej ale to chyba nie jest kontekst do tego wątku? W takiej sytuacji może równie dobrze wyprzedzać maluchem. Po co ta wstawka? Przecież rozmawiamy o przyspieszeniu na 6 biegu (80-120) a nie sytuacji w której masz różnicę prędkości. 

Ja to widzę, że każdy pisze co chce, to ja też.

Jesteś pewien że przyspieszenie jest kontekstem tego wątku? Po co ta wstawka ze wstawką?

 

Moim zdaniem pytałem tu co można kupić z małych crossoverów, suvów, a przyspieszenie na jakimkolwiek biegu i jakimkolwiek zakresie obrotów nie było uwzględniane w warunkach brzegowych.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2023 o 13:19, Roman XXL napisał(a):

niekoniecznie, jak jest odpowiednia opcja to jadą jak po sznurku. W KIA podobno nawet nie trzeba trzymać rąk na kierownicy.

 

Dokładnie, nazywa się to adaptacyjne prowadzenie po torze w opcjach - w nowych rocznikach (chyba od 2021) w vag usunęli to z menu i trzeba to uaktywniać (kodować), co nie stanowiło problemu (przynajmniej tak było jakiś czas temu). Swoją drogą ciekawe czemu to usunęli....żeby ludzie trzymali ręce na kierze? :)

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2023 o 20:36, ZUBERTO napisał(a):

 

Kultura pracy na LPG dużo gorsza niż na noPb, jest głośniej i wibracje nie pozwalają zapomnieć, że to 3 cylindry.

Na forum piszą, że głośność to wtryski LPG, ale żeby aż tak?

Na LPG jeżdżę prawie 30 lat, różne auta (żaden 3 cylindrowy), różne wtryski miały, ale takich odczuć nie miałem.

W sumie to Landi Renzo, a ze Skody kumpla pamiętam, że wtryski też tam głośne były.

 


Zakładałem miesiąc temu nową instalacje Landi Renzo do Civica 1.8 140KM i w tym przypadku wtrysków prawie nie słychać. Edit: pójdę i zobaczę bo może komp jest tylko Landi Renzo a wtryski inne. Edit 2: wtryski AEB

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pejus1982 napisał(a):


Zakładałem miesiąc temu nową instalacje Landi Renzo do Civica 1.8 140KM i w tym przypadku wtrysków prawie nie słychać. Edit: pójdę i zobaczę bo może komp jest tylko Landi Renzo a wtryski inne.

 

Moze w tym Capturze nie ma wyciszenia maski, co obecnie dosc czesto sie zdarza ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Moze w tym Capturze nie ma wyciszenia maski, co obecnie dosc czesto sie zdarza ;)

 


Honda ma wyciszenie, wprawdzie troszkę uszczuplone dzięki miejscowej kunie, ale jest 🙂

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

w żadnym aucie nie wyprzedza się na szóstym biegu, no chyba że ktoś ma kilkaset KM pod maską i przynajmniej 200KM do dyspozycji na niskich obrotach. To jest jakieś kalectwo umysłowe żeby nie redukować przy wyprzedzaniu? Nie rozumiem o co chodzi. Jeśli ktoś nie lubi zmieniać biegów, to niech kupi auto z ASB i po problemie, skrzynia zredukuje sama, ale stwarzanie ryzyka na drodze jest bez sensu.

Tak, na autostradzie będę do 3 redukować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Ja to widzę, że każdy pisze co chce, to ja też.

Jesteś pewien że przyspieszenie jest kontekstem tego wątku? Po co ta wstawka ze wstawką?

 

Moim zdaniem pytałem tu co można kupić z małych crossoverów, suvów, a przyspieszenie na jakimkolwiek biegu i jakimkolwiek zakresie obrotów nie było uwzględniane w warunkach brzegowych.

 

3 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Ja wyprzedzam na 6 biegu i to bez kilkuset KM pod maską.

Lecisz pustą drogą na kilka kilometrów przed Tobą, dochodzisz z dużą różnicą prędkości turystę drogowego co se widoki przy 50km/h podziwia i redukujesz bez potrzeby bieg?

Ja w tej sytuacji nie widzę stwarzania ryzyka na drodze.

Tylko mi nie pisz, że takich dróg i sytuacji nie ma naturalnie występujących w przyrodzie.

Przecież to KvM. Dla przypomnienia, sam wrzucał filmiki jak przyspiesza Bravo na VI biegu i że nie trzeba redukować, albo zachwycał się dźwiękiem pracy trzycylidrowego silnika. No ma inne zdanie i co zrobisz 🤪

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.