Skocz do zawartości

Nowy Sajgonek


bolekis

Rekomendowane odpowiedzi

https://ssangyong-auto.pl/modele/torres

 

Taki minimalnie większy od Tivoli Grand, z tym samym silnikiem (1,5 T-GDI), opcjonalnie 6-biegowym automatem Aisina i, dodatkowo opcjonalnie, 4x4 z blokadą. Ceny już, oczywiście "pokowidowe" a dodatkowo na otomoto wystawione są wyższe wersje cennikowe z przeważającym odbiorem na jesieni - IMO kiepski "chłyt martekingowy" jak na markę mało znaną i "zaufaną".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, bolekis napisał(a):

https://ssangyong-auto.pl/modele/torres

 

Taki minimalnie większy od Tivoli Grand, z tym samym silnikiem (1,5 T-GDI), opcjonalnie 6-biegowym automatem Aisina i, dodatkowo opcjonalnie, 4x4 z blokadą. Ceny już, oczywiście "pokowidowe" a dodatkowo na otomoto wystawione są wyższe wersje cennikowe z przeważającym odbiorem na jesieni - IMO kiepski "chłyt martekingowy" jak na markę mało znaną i "zaufaną".

 

4,7 metra to kawał samochodu.

Z zewnątrz mi się podoba, środek przekombinowany.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał(a):

1,5 AT od 165 tys. zł - tanio nie jest,

 

Niby drogo też nie, ale jak się weźmie pod uwagę prawie zerową wartość przy odsprzedaży, to jest drogo. Chyba że kupuje się z zamiarem jeździć tym bardzo długo, ale tu pojawiają się poważne pytania co do niezawodności, zabezpieczenia antykorozyjnego, dostępności części i w ogóle czy się chce tym jeździć przez powiedzmy 15 lat. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

Idioci.

Nikt im nie powiedział że teraz normalny czlowiek w EU kupi tylko EV ???

 

Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatnich 25 lat 5 razy bankrutowali i zmieniali właściciela raczej można uznać, że mają problemy z własną tożsamością i pomysłami ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w 2022 SsangYong sprzedał więcej aut niż w latach 2020-2021 łącznie. Bo wtedy był na skraju bankructwa. 

Nie wiem jaki to ma związek z tym, że akurat w latach 2020-2021 ja byłem posiadaczem SsangYonga. 

:hehe:

 

A na tego Torresa to nawet w Polsce mieli chyba kilkaset zamówień jeszcze przed premierą nawet.

Wyglada może dziwnie ale kawał samochodu z prostą technologią i fabrycznym LPG (no, dokładanym ale na fabrycznej gwarancji więc jakby to samo) to jest jakaś recepta na sukces i to mimo, że nie jest jakoś dramatycznie tańszy niż konkurencja. 

IMO gdyby miał jeszcze diesla to byłby naprawdę hit.

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

Idioci.

Nikt im nie powiedział że teraz normalny czlowiek w EU kupi tylko EV ???

 

No, zamiast Torresa za 190k można kupić VOLVO (<- z dużej!) za 130. Tylko nie każdy potrafi w drodze do salonu na szybko spłodzić trójkę dzieci. 

;]

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkiego sukcesu to raczej nie będzie, ale z fabrycznym LPG mają szanse na zaistnienie na polskim rynku. Swoją drogą, regularnie zerkam na ogłoszenia na Otomoto. Ofert marki spod znaku dwu smoków jest coraz więcej i ceny też już nie tak atrakcyjne jak rok czy dwa wcześniej.

Edytowane przez gondoljerzy
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gondoljerzy napisał(a):

Wielkiego sukcesu to raczej nie będzie, ale z fabrycznym LPG mają szanse na zaistnienie na polskim rynku. Swoją drogą, regularnie zerkam na ogłoszenia na Otomoto. Ofert marki spod znaku dwu smoków jest coraz więcej i ceny też już nie tak atrakcyjne jak rok czy dwa wcześniej.

 

Jest strona z wyprzedażą, ceny aut "dla ludu" (Tivoli, Tivoli Grand, Korando), IMO, całkiem atrakcyjne.

Nie oceniam pick-up'ów ani Rextona bo to terenówka z ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bolekis napisał(a):

 

Jest strona z wyprzedażą, ceny aut "dla ludu" (Tivoli, Tivoli Grand, Korando), IMO, całkiem atrakcyjne.

Nie oceniam pick-up'ów ani Rextona bo to terenówka z ramą.

 

Ceny atrakcyjne, auta od ręki a nikt tego nie kupuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

Ceny atrakcyjne, auta od ręki a nikt tego nie kupuje.

Oglądałem ostatnio Tivoli. Jakaś wyższa wersja. Z punktu widzenia niewymagającego klienta nic mu nie brakowalo z wyjątkiem tego, że to nie EV. :phi:

Tylko panel środkowy przypominał z wyglądu wieżę czy jamnika Panascanix z początku lat 90-tych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

No, zamiast Torresa za 190k można kupić VOLVO (<- z dużej!) za 130. Tylko nie każdy potrafi w drodze do salonu na szybko spłodzić trójkę dzieci. 

;]

 

Oooo kto ma fajne promki z wykorzystaniem KDR? Mam pomysł ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, lucash napisał(a):

Oooo kto ma fajne promki z wykorzystaniem KDR? Mam pomysł ;)

 

Tu nie chodziło o promocje, po prostu RomekXL podczas udowadniania swoich niestworzonych teorii przyjmuje do obliczeń ceny elektryków dotację w wysokości takiej jak dla wielodzietnej rodziny, twierdząc jednocześnie, że każdy może taką dostać. No pewnie, tak samo jak każdy może dostać dofinansowanie z PFRONu.

:hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 09:40, wladmar napisał(a):

 

Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatnich 25 lat 5 razy bankrutowali i zmieniali właściciela raczej można uznać, że mają problemy z własną tożsamością i pomysłami ;]

Ale mimo wszystko wrócili tym modelem do tradycji produkcji dziwolągów ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, vlad1431 napisał(a):

Ten diler, co sprzedaje temu projektantowi towar, to musi być w ch. zarobiony kolo. Albo ten projektant od dziecka jest upośledzony. Jak można taką trumne na kołach zrobić.

Normalnie, widać na czym się wzorowali

 

image.png.f29af43206ec6ba8b8d0b751fc567cef.png

 

image.png.91e5a0ad99f0afcc3a047cf4433829d9.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, widać na czym się wzorowali
 
image.png.f29af43206ec6ba8b8d0b751fc567cef.png
 
image.png.91e5a0ad99f0afcc3a047cf4433829d9.png
Te jeszcze są spoko, Toyota to wiadomo że nie Land Rover, nie znam się na tych systemach, ale Land Rover miał być przynajmniej na początku autem typowo terenowym, tak jak Cherokee 1, a te Toyoty już bardziej przypominają terenówki, ta pierwsza jest całkiem ok. A to ustroistwo wyżej to tak, jak luksusowy miał być Zaporożec. Jak twierdzisz że na Toyocie się wzorowali, to tamto dziadostwo to naprawdę karykatura jak qausimodo.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vlad1431 napisał(a):

Te jeszcze są spoko, Toyota to wiadomo że nie Land Rover, nie znam się na tych systemach, ale Land Rover miał być przynajmniej na początku autem typowo terenowym, tak jak Cherokee 1, a te Toyoty już bardziej przypominają terenówki, ta pierwsza jest całkiem ok. A to ustroistwo wyżej to tak, jak luksusowy miał być Zaporożec. Jak twierdzisz że na Toyocie się wzorowali, to tamto dziadostwo to naprawdę karykatura jak qausimodo.

cherokee 1 to protoplasta suvów, wrangler był terenowy ;) 

te wzorowanie na FJ głównie nasunęło mi się przez tylni słupek, reszta poszła po koreańsku ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2023 o 09:13, vlad1431 napisał(a):

Te jeszcze są spoko, Toyota to wiadomo że nie Land Rover, nie znam się na tych systemach, ale Land Rover miał być przynajmniej na początku autem typowo terenowym, tak jak Cherokee 1, a te Toyoty już bardziej przypominają terenówki, ta pierwsza jest całkiem ok. A to ustroistwo wyżej to tak, jak luksusowy miał być Zaporożec. Jak twierdzisz że na Toyocie się wzorowali, to tamto dziadostwo to naprawdę karykatura jak qausimodo.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

Zgadza się, FJ już tylko drożeją a ss tylko tanieje. Ciekawe czemu🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
W dniu 31.12.2023 o 13:50, Raku napisał(a):

 

te wszystkie fejkowe wstawki niczemu nie służące - podobają ci się ? 

Mnie się również ogólnie podoba. Z fejkowych wstawek to w zasadzie są tylko te niczemu niesłużące uchwyty na masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, misiu napisał(a):

Mnie się również ogólnie podoba. Z fejkowych wstawek to w zasadzie są tylko te niczemu niesłużące uchwyty na masce.

no nie tylko, np uwypuklenie na klapie bagażnika udające że jest tam koło zapasowe

 

image.png.79e2bc43c582d51c1fb97b001ca61ae1.png

 

ale co gorsza z wyglądu oraz z położenia rączki wygląda że ta klapa bagażnika to takie typowe drzwi otwierane na bok... nic bardziej mylnego ;] 

 

image.png.31cfa53a73138fe10316f8e3fc90a4aa.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bielaPL napisał(a):

no nie tylko, np uwypuklenie na klapie bagażnika udające że jest tam koło zapasowe

 

IMHO to fajny zabieg stylistyczny, nie rozumiem jak możnaby pomyśleć, że tam jest koło zapasowe. Klamka z boku może faktycznie wprowadzać w błąd ale po prostu fajnie wygląda.

Oczywiście wszystko jest kwestią gustu, natomiast rozróżniałbym fejkowe pierdolety jak te uchwyty od zabiegów stylistycznych, o których wspomniałeś, one są tego samego pokroju co np. "dyfuzory" w większości aut.

Edytowane przez misiu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO to fajny zabieg stylistyczny, nie rozumiem jak możnaby pomyśleć, że tam jest koło zapasowe. Klamka z boku może faktycznie wprowadzać w błąd ale po prostu fajnie wygląda.
Oczywiście wszystko jest kwestią gustu, natomiast rozróżniałbym fejkowe pierdolety jak te uchwyty od zabiegów stylistycznych, o których wspomniałeś, one są tego samego pokroju co np. "dyfuzory" w większości aut.
Dla mnie za bardzo udawane elementy starej terenówki ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bielaPL napisał(a):

no nie tylko, np uwypuklenie na klapie bagażnika udające że jest tam koło zapasowe

 

image.png.79e2bc43c582d51c1fb97b001ca61ae1.png

 

ale co gorsza z wyglądu oraz z położenia rączki wygląda że ta klapa bagażnika to takie typowe drzwi otwierane na bok... nic bardziej mylnego ;] 

 

image.png.31cfa53a73138fe10316f8e3fc90a4aa.png

 

 

A tu chyba nawet było koło.

 

lincoln-continental-mark-v-dark-green-mc

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2023 o 15:33, Danielpoz. napisał(a):

Zgadza się, FJ już tylko drożeją a ss tylko tanieje. Ciekawe czemu🤔

 

Mogę się założyć, że powodem nie jest akurat stylistyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 13:13, PawelWaw napisał(a):

 

Ceny atrakcyjne, auta od ręki a nikt tego nie kupuje.

 

Można powiedzieć, że premium jak Alfa Romeo.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, mokrii napisał(a):

nie było 

 

Tym lepiej, bo znaczy to, że tam w SsY uczą się historii motoryzacji. 

;]

 

Za Wikipedią:

 

 

Automotive historians also use this term to describe a nonfunctional circular bulge stamped into the trunk lid to give the impression of a spare tire.[19]

 

This design feature was popularized by several 1950s Italian-bodied Chrysler concept cars.[19] The trunk lid bulge was later embraced by Chrysler designer Virgil Exner and incorporated on many cars such as the luxury 1957 Imperial as well as mass-market models such as the 1959 Plymouth Belvedere and included on the compact Plymouth Valiant by 1960.[19][20][21] Some critics described this bulging styling element on the trunk lid as a "toilet seat."[22]

 

The Lincoln Continental Mark III in 1969 included a "bump" in its rear deck lid to vaguely substitute the original 1939 Lincoln Continental spare tire design.[4] This distinctive rear design was continued on the Mark series, including the Mark VIII coupe that was produced through 1998. [23]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Silniki z dmuchawką i bezpośrednim wtryskiem paliwa nazywają się zwykle "Turbocharged Gasoline Direct Injection".

https://www.motobenzyna.pl/silniki/silnik-ssangyong-1-5-16v-t-gdi-163km-g15dtf.html

 

Opis 1,5 T-GDI Kia/Hyundai ze zdjęciami

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Smartstream_engine#G4LH

 

Silnik z Torresa

Torres-silnik.webp.21215265990dbab86f771b05bb0f8f9a.webp

Edytowane przez bolekis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.