Skocz do zawartości

Outlander 3 2.0 fwd


Rekomendowane odpowiedzi

Taki Outlander 2016-2020 dla Dużej Rodziny - czwórka dzieci?

 

Znajomy się rozmnożył i szuka auta którym będzie mógł wozić dzieciaki równolegle - najstarsze 12 lat najmłodsze pieluchy. Obecnie robią to na dwa auta ale mają już dosyć układania logistyki

 

Chca Wymienić jedno obecne auto (vitara 1.6) właśnie na outlandera w wersji siedmioosobowej Szukają czegoś równie idiotoodpornego bez wodotrysków które się tylko tankuje i raz do roku olej wymienia w cudzysłowu ale też ekonimicznego

 

Czy takie Outlander wolnossący z kufrem na dachu i pięciobiegowym manualem da radę zmieścić się w 8 9 l na trasie?

 

Ja miałem wersję p h e v I szczeze wątpię czy gole 2.0 da rade...

 

A jak nie Outlander to co innego spełniające te założenia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał(a):
1 minutę temu, PawelWaw napisał(a):
C4gp 7 miejscowy. Najlepszy dla tak patologicznej rodziny. 3 foteliki w rzędzie.

Będzie równie idiotodporyny co wolnossący mitsubishi?

 

2.0 hdi z AT tak. Miałem to od 2016 roku, głównie miasto + weekendy wyjazdy.

I mój był jeszcze podkręcony z 150 na 200. Jak wytrzymal to to wszystko zniesie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Taki Outlander 2016-2020 dla Dużej Rodziny - czwórka dzieci?

Znajomy się rozmnożył i szuka auta którym będzie mógł wozić dzieciaki równolegle - najstarsze 12 lat najmłodsze pieluchy. Obecnie robią to na dwa auta ale mają już dosyć układania logistyki

Chca Wymienić jedno obecne auto (vitara 1.6) właśnie na outlandera w wersji siedmioosobowej Szukają czegoś równie idiotoodpornego bez wodotrysków które się tylko tankuje i raz do roku olej wymienia w cudzysłowu ale też ekonimicznego

 

Ten 2.0 jest totalnie idiotoodporny. Należy go traktować jak duże, podniesione kombi, które nigdy się nie zepsuje. Mam dwóch znajomych, którzy tym jeżdżą i prędzej się to auto znudzi niż będzie wymagało jakiejkolwiek ingerencji ze strony użytkownika.

 

 

Godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Czy takie Outlander wolnossący z kufrem na dachu i pięciobiegowym manualem da radę zmieścić się w 8 9 l na trasie?

 

Outlandery FWD z manualem to zupełnie inna liga niż AWD z CVT. Palą nawet kilka litrów mniej. Jechałem kiedyś z jednym z tych moich kolegów na narty i spalił mu 8.5 z boxem na dachu ale prędkości były trochę niższe od autostradowych.

 

 

Godzinę temu, ppmarian napisał(a):

Ja miałem wersję p h e v I szczeze wątpię czy gole 2.0 da rade...

 

Ja uważam, że przy normalnej jeździe autostradami poniżej 10 się zmieści ale to i tak świetnie jak na wolnossąca benzynę z kufrem na dachu. On jest lżejszy od tych lepiej wyposażonych wersji i o wiele lepiej (pod względem ekonomii) dogaduje się z manualem niż z CVT. Wersja z CVT na pusto potrafi palić na autostradzie ponad 10.

 

 

Godzinę temu, ppmarian napisał(a):

A jak nie Outlander to co innego spełniające te założenia

 

WAŻNE. Podstawowy Outlander 2.0 w gołej wersji nie występował w Polsce jako siedmioosobowy!

:old:

 

Edytowane przez Ryb
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał(a):

Czy takie Outlander wolnossący z kufrem na dachu i pięciobiegowym manualem da radę zmieścić się w 8 9 l na trasie?

Kumpel z 2.0 CVT 4x4 bez kufra się mieści, ale on jest mistrzem jazdy o kropelce i w jego przypadku trasa to tempomatowe 120 na S i 100 na DK, DW.

Też wozi 4 dzieciaków, ale raczej tylko na krótkie odcinki.

Zakładałem dla niego nawet wątek co kupić następne, ale padały tylko propozycje autobusów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ppmarian napisał(a):

Pytanie pomocnicze były OIII 2.0 5MT w wersji 7os ? Bo jak nie to cały plan w p#du

 

To się zmieniało wraz z rocznikiem. Ja swojego kupowałem w 2016 i wtedy siedmioosobowe były tylko dwie najwyższe wersje wyposażenia. ZTCP w benzynie obie były z CVT i 4x4. Za to w dieslu można było mieć manual lub automat ale nie była dostępna najwyższa wersja, tylko druga od góry, niezależnie od skrzyni. I ona miała 7 miejsc.

Ale w 2017-tym był lifting i wtedy coś pozmieniali, nie mam jednak pojęcia jak to potem wyglądało. Trzeba chyba poszukać po ogłoszeniach czy są oferty na benzynę z siedmioma miejscami bez CVT. Na pewno takie konfiguracje były poza Polską ale nie wiem czy do nas po liftingu trafiły.

:ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał(a):

 

Taki Outlander 2016-2020 dla Dużej Rodziny - czwórka dzieci?

 

Znajomy się rozmnożył i szuka auta którym będzie mógł wozić dzieciaki równolegle - najstarsze 12 lat najmłodsze pieluchy. Obecnie robią to na dwa auta ale mają już dosyć układania logistyki

 

Chca Wymienić jedno obecne auto (vitara 1.6) właśnie na outlandera w wersji siedmioosobowej Szukają czegoś równie idiotoodpornego bez wodotrysków które się tylko tankuje i raz do roku olej wymienia w cudzysłowu ale też ekonimicznego

 

Czy takie Outlander wolnossący z kufrem na dachu i pięciobiegowym manualem da radę zmieścić się w 8 9 l na trasie?

 

Ja miałem wersję p h e v I szczeze wątpię czy gole 2.0 da rade...

 

A jak nie Outlander to co innego spełniające te założenia

 

 

 

Ja mam Sorento z 2.0 crdi. Większy od Outlandera. Spalnanie przy 6 dorosłych i box 600l i dosyć szybko to 8-9.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Sorento z 2.0 crdi. Większy od Outlandera. Spalnanie przy 6 dorosłych i box 600l i dosyć szybko to 8-9.
Tu glownie chodzi o bezawaryjnosc. Kolega z tych "niekumatych" nie interesujących się. Zatankować i raz w roku wymienić olej. Nie interesują go żadne czary mary...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona miała 2.0, 7 osobowe i w wersji AWD. Jako największy plus to dawał rade dojechać/odjechać spod domu bo Astra/206 niestety niezawsze :(

Było ładne bo w białej skórze, pierwszy i drugi rząd siedzeń dużo miejsca. Tylny (trzeci) rząd raczej symboliczny bo młodzież już w wieku 12 lay miała kolana pod brodą.

Auto fatalnie wyciszone - głośne strasznie w środku, zarówno od silnika jak i od wiatru. Jeżeli byśmy go mieli dłużej trzymać w rodzinie to trzeba by wyciszyć ścianę grodziową, podłogę, dach i drzwi (na innym forum ludzie chwalą zabieg że bardzo dużo to daje)

Spalanie na poziomie 8-9 Litrów.

 

Uszkodzeniu uległ przepływomierz i tracił moc (ale jechał), jedno unieruchomienie bo padł IMOBILIZER, trzeba było go wymienić i zakodować od nowa oba kluczyki. Innych awarii przez kilka lat BRAK.

Edytowane przez bengamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, ppmarian napisał(a):
42 minuty temu, MarcG napisał(a):
Ja mam Sorento z 2.0 crdi. Większy od Outlandera. Spalnanie przy 6 dorosłych i box 600l i dosyć szybko to 8-9.

Tu glownie chodzi o bezawaryjnosc. Kolega z tych "niekumatych" nie interesujących się. Zatankować i raz w roku wymienić olej. Nie interesują go żadne czary mary...

Te diesle z kia są bardzo dobre, nic się z nimi nie dzieje, skrzynie też. Nawet Niemcy w swoich rankingach piszą, że są niezawodne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, ppmarian napisał(a):
41 minut temu, MarcG napisał(a):
Ja mam Sorento z 2.0 crdi. Większy od Outlandera. Spalnanie przy 6 dorosłych i box 600l i dosyć szybko to 8-9.

Tu glownie chodzi o bezawaryjnosc. Kolega z tych "niekumatych" nie interesujących się. Zatankować i raz w roku wymienić olej. Nie interesują go żadne czary mary...

Czary mary niepotrzebne, niekumaci mają od tego mechaników.

Pozostaje tylko temat upierdliwości, ale tu niekumatość nie ma nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona miała 2.0, 7 osobowe i w wersji AWD. Jako największy plus to dawał rade dojechać/odjechać spod domu bo Astra/206 niestety niezawsze
Było ładne bo w białej skórze, pierwszy i drugi rząd siedzeń dużo miejsca. Tylny (trzeci) rząd raczej symboliczny bo młodzież już w wieku 12 lay miała kolana pod brodą.
Auto fatalnie wyciszone - głośne strasznie w środku, zarówno od silnika jak i od wiatru. Jeżeli byśmy go mieli dłużej trzymać w rodzinie to trzeba by wyciszyć ścianę grodziową, podłogę, dach i drzwi (na innym forum ludzie chwalą zabieg że bardzo dużo to daje)
Spalanie na poziomie 8-9 Litrów.
 
Uszkodzeniu uległ przepływomierz i tracił moc (ale jechał), jedno unieruchomienie bo padł IMOBILIZER, trzeba było go wymienić i zakodować od nowa oba kluczyki. Innych awarii przez kilka lat BRAK.
To był cvt czy 5MT ?

Słabo świadczy o bezawaryjnosci ten imobilajzer i przepływa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, MarcG napisał(a):

Te diesle z kia są bardzo dobre, nic się z nimi nie dzieje, skrzynie też. Nawet Niemcy w swoich rankingach piszą, że są niezawodne.

 

Tylko, ze uzywka to niestety zawsze loteria, a diesel w szczegolnosci ze wzgledu na potencjalne koszty...

Jak budzet niezbyt okazaly, to jednak wolnossace benzyna bedzie bezpieczniejszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ppmarian napisał(a):
36 minut temu, ZUBERTO napisał(a):
Czary mary niepotrzebne, niekumaci mają od tego mechaników.
Pozostaje tylko temat upierdliwości, ale tu niekumatość nie ma nic do tego.

Ok chodzi o auto najmniej upierdliwe.

Wiekszosc tu obecnych jest na AK, dzieki upierdliwosci aut, jakie posiadali 20 lat temu:] Teraz mamy nieco inne realia i jesli jezdzisz nowym/w miare nowym autem i nie jest to jakis wynalazek, to imo, nie ma za bardzo o czym pisac, bo za wiele sie tam nie dzieje. Nie bez powodu kaciki tematyczne marek/modeli sa praktycznie wymarle ;)

Oczywiscie mozna trafic na pechowy egzemplarz, ale to raczej wyjatki, nie regula.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał(a):

To był cvt czy 5MT ?

Słabo świadczy o bezawaryjnosci ten imobilajzer i przepływa...

Manual

 

Niekoniecznie źle świadczy o bezawaryjności. Nie słyszy się za bardzo o awarii IMO w nich więc to raczej był pojedynczy przypadek. Przepływa, no cóż ale za to zamówiłem online nową, z tego co pamiętam jakoś 130 PLN, wymiana samemu w 10 minut i auto dalej jeździło (diagnozę oczywiście przeprowadził mechanik i od razu pokazał jak wymienić - banalnie proste)

Poza wspomnianym natomiast nie zapsuło się w nim zupełnie nic.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze uzywka to niestety zawsze loteria, a diesel w szczegolnosci ze wzgledu na potencjalne koszty...

Jak budzet niezbyt okazaly, to jednak wolnossace benzyna bedzie bezpieczniejszym wyborem.

 

Wracając do Outlandera III to diesla 2.2 nie polecam, mimo że miałem i nic się nie działo. Ale ten silnik nie jest dla kogoś o słabych nerwach bo ma taką wadę, że wyciąga się w nim łańcuch rozrządu i zaczyna dzwonić. Okazuje się, że to dzwonienie niczemu nie przeszkadza i auta potrafią tak bezproblemowo przejechać aż do zaplanowanej wymiany (bodaj co 200kkm) ale zdarzają się ludzie, którzy nie wytrzymują tego psychicznie i wymieniają wcześniej, tracąc kasę (wymiana jest dość droga) a efekt jest krótkotrwały.

Jeśli ktoś o tym wie to się nie przejmuje ale dla kogoś, kto boi się niepokojących dźwięków spod maski to może być wielki problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze uzywka to niestety zawsze loteria, a diesel w szczegolnosci ze wzgledu na potencjalne koszty...

Jak budzet niezbyt okazaly, to jednak wolnossace benzyna bedzie bezpieczniejszym wyborem.

Sorento do 7 lat i 150kkm jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał(a):
5 godzin temu, MarcG napisał(a):
Sorento do 7 lat i 150kkm jest gwarancja.

Miala być nieupierdliwe. A kopanie się z gwarancja po 3latach zazwyczaj jest wysoce upierdliwe.

Oczywiście, dodatkowa bezpłatna gwarancja w niepsującym się silniku to upierdliwość :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MarcG napisał(a):

Oczywiście, dodatkowa bezpłatna gwarancja w niepsującym się silniku to upierdliwość :hehe:

Można nie korzystać z gwarancji 💪

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 4.03.2024 o 07:30, ppmarian napisał(a):

 

Taki Outlander 2016-2020 dla Dużej Rodziny - czwórka dzieci?

 

Znajomy się rozmnożył i szuka auta którym będzie mógł wozić dzieciaki równolegle - najstarsze 12 lat najmłodsze pieluchy. Obecnie robią to na dwa auta ale mają już dosyć układania logistyki

 

Chca Wymienić jedno obecne auto (vitara 1.6) właśnie na outlandera w wersji siedmioosobowej Szukają czegoś równie idiotoodpornego bez wodotrysków które się tylko tankuje i raz do roku olej wymienia w cudzysłowu ale też ekonimicznego

 

Czy takie Outlander wolnossący z kufrem na dachu i pięciobiegowym manualem da radę zmieścić się w 8 9 l na trasie?

 

Ja miałem wersję p h e v I szczeze wątpię czy gole 2.0 da rade...

 

A jak nie Outlander to co innego spełniające te założenia

 

 

 

Wożenie 4 dzieci osobowka to niezły hardkor. A widzę że już 1 nastolatek na pokładzie. Jeżeli na krótkie odcinki to jeszcze ujdzie. Na dalsze wyjazdy to tylko busy wchodzą w grę. Ale ja jestem słabych nerwów. Niech poszukają jakiejś fajnej krótkiej wersji trafic/vivaro dla 6 osob :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2024 o 07:30, ppmarian napisał(a):

 

Taki Outlander 2016-2020 dla Dużej Rodziny - czwórka dzieci?

 

Znajomy się rozmnożył i szuka auta którym będzie mógł wozić dzieciaki równolegle - najstarsze 12 lat najmłodsze pieluchy. Obecnie robią to na dwa auta ale mają już dosyć układania logistyki

 

 

 

A jak nie Outlander to co innego spełniające te założenia

 

 

 

Jeżdżę podobnym do Outlandera autem tzn Fiatem Freemontem i jak jestem z niego zadowolony (ale rodzina w wersji 2+2), tak nie wyobrażam sobie jeżdżenia nim z czwórka dzieci, zwłaszcza w "wieku fotelikowym". Dostęp do ostatniego rzędu siedzeń jest utrudniony, a miejsca jest niewiele. Dodatkowo przy zajętych wszystkich siedzeniach bagażnik kurczy się do symbolicznej wielkości.

Zdecydowanie rozglądałbym się w stronę minivana / busa w wersji osobowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę podobnym do Outlandera autem tzn Fiatem Freemontem i jak jestem z niego zadowolony (ale rodzina w wersji 2+2), tak nie wyobrażam sobie jeżdżenia nim z czwórka dzieci, zwłaszcza w "wieku fotelikowym". Dostęp do ostatniego rzędu siedzeń jest utrudniony, a miejsca jest niewiele. Dodatkowo przy zajętych wszystkich siedzeniach bagażnik kurczy się do symbolicznej wielkości.
Zdecydowanie rozglądałbym się w stronę minivana / busa w wersji osobowej
Głównym powodem że propozycja padła na outlandera jest jego prostota i bez awaryjność i oczywiście to że spełnia warunki auta 7 osobowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał(a):
5 godzin temu, Sylwester napisał(a):

 

Głównym powodem że propozycja padła na outlandera jest jego prostota i bez awaryjność i oczywiście to że spełnia warunki auta 7 osobowego

 

nie spełnia ;]

 

Pacifica ? Jakiś inny autobus z USA ?

ALbo wymienione przez Kolegów busy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mati1.6dohc napisał(a):

 

nie spełnia ;]

 

Pacifica ? Jakiś inny autobus z USA ?

ALbo wymienione przez Kolegów busy.

Miałem hondę odyssey a teraz Sorento, które jest większe niż Outlander. Różnica między Odyssey a Sorento jest kosmiczna, w hondzie 7 osób jechało wygodnie z bagażami, w Sorento 7 w ścisku z laptopami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał(a):
36 minut temu, mati1.6dohc napisał(a):
 
nie spełnia ;]
 
Pacifica ? Jakiś inny autobus z USA ?
ALbo wymienione przez Kolegów busy.

Który będzie również bezawaryjny i min upierdliwy ?

Japońce sienna i odyssey.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy właśnie szuka OIII w benzynie z automatem. Rozumiem, że te modele mają skrzynię bezstopniową CVT. Jak z awaryjnością tego wynalazku? Bo że będzie głośniej niż w manualu i zużycie paliwa większe to już wiemy. :) I tu pojawia się pytanie, czy ten silnik można zaopatrzyć w instalację LPG? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ArekMiz napisał(a):

Mój znajomy właśnie szuka OIII w benzynie z automatem. Rozumiem, że te modele mają skrzynię bezstopniową CVT. Jak z awaryjnością tego wynalazku?

 

Jeżeli był wymieniany olej zgodnie z instrukcją (co 60 kkm) i raz do roku czyszczona chłodnica skrzyni (5 minut Karcherem na zwykłej myjni samoobsługowej), to skrzynia jest bezawaryjna, na pewno przeżyje budę.

 

25 minut temu, ArekMiz napisał(a):

Bo że będzie głośniej niż w manualu

 

Skrzynia CVT nie generuje żadnego hałasu i obiektywnie nie jest i nie może być głośniej, niż w manualu. Subiektywnie stałe obroty ktoś może interpretować jak "wycie", po prostu ludzie nieobeznani z CVT są nieprzyzwyczajeni. Teraz jak jest pełno hybryd z CVT już rzadko się o tym mówi.

 

25 minut temu, ArekMiz napisał(a):

i zużycie paliwa większe to już wiemy. :) I tu pojawia się pytanie, czy ten silnik można zaopatrzyć w instalację LPG? :)

 

Można, ale jest spora szansa, że wypalą się zawory. Te silniki Mitsubishi są pancerne, ale nie lubią gazu. Były wersje pod LPG ze wzmocnionymi gniazdami zaworów, ale nie znajdziesz takiego. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał(a):

Skrzynia CVT nie generuje żadnego hałasu i obiektywnie nie jest i nie może być głośniej, niż w manualu. Subiektywnie stałe obroty ktoś może interpretować jak "wycie", po prostu ludzie nieobeznani z CVT są nieprzyzwyczajeni. Teraz jak jest pełno hybryd z CVT już rzadko się o tym mówi.

 

 

Moim zdaniem CVT to jest idealna skrzynia do miasta. Kiedyś też byłem negatywnie nastawiony, ale w UX200 żony jeździ się z tym świetnie i daje sporo przyjemności z jazdy dzięki płynności. W mieście jeżdżąc do 50-60km/h i przyspieszając w tempie pozostałych uczestników ruchu praktycznie nigdy nie przekracza się 1800 obr/min, a po osiągnięciu docelowej prędkości obroty spadają do 1000-1200 obr/min. Po prostu nie jest to skrzynia dla ludzi z drewnianymi nogami lub napinającymi się pod każdymi światłami.

Gorzej jest w trasie, bo tutaj już przyspieszanie powyżej 80-100km/h to często obroty w okolicach 4000 obr/min.

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kadu napisał(a):

Gorzej jest w trasie, bo tutaj już przyspieszanie powyżej 80-100km/h to często obroty w okolicach 4000 obr/min.

 

To już zależy, oczywiście, od przebiegu momentu i od mocy silnika, w przypadku 2.0 w Outlanderze musi się kręcić wysoko, bo maksymalny moment obrotowy ma gdzieś tam przy 4500, ale mając turbobenzynę takie obroty przy CVT zobaczysz albo w okolicach maksymalnej prędkości albo przy pełnym bucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kadu napisał(a):

Gorzej jest w trasie, bo tutaj już przyspieszanie powyżej 80-100km/h to często obroty w okolicach 4000 obr/min.

ale to przyspieszanie kończy się po kilku sekundach. Chyba że UX wchodzi wtedy z decybelami na poziom zbliżone do Airbusa to rozumiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lucash napisał(a):

ale to przyspieszanie kończy się po kilku sekundach. Chyba że UX wchodzi wtedy z decybelami na poziom zbliżone do Airbusa to rozumiem ;) 

 

Tak, przy stałej prędkości jest ok. Po prostu jadąc w dużym ruchu na autostradzie z rozsądną prędkością (ok. 120-130km/h) zwalnia i przyspiesza się bardzo często - na prawym pasie TIRy, na lewym handlowcy i furiaci :facepalm:.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.