Camel Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Jako, że w rodzinie najprawdopodobniej jedno auto będzie musiało sporo latać po "mieście" - czyt. miasto: 50% w huk korki i 50% obwodnica w godzinach gdzie też w huk korki. Szukam czegoś: 1. nowego lub demo 2. coś z klasy B 3. nie wiem czy diesel czy zagazować czy hybryda (ma być tanio, najtaniej) 4. coś na 6-8 lat lub do jakiś 160 000km (z doświadczenia później wszystko po kolei do wymiany). 5. klima automat, reszta huk PS Byłem w salonie fiata i 500 w "dolcevita" są teraz na końcu produkcji po 58 000 i fajne z panorama, ale poszedłem do znajomego mechanika z ASO i jak zaczął odpowiadać to od czasów BRAVO2 nic nie poprawili z klimą automatyczną - jakiś silniczek pada i konsola aut przy wymianie, elektryka foteli żyje własnym życiem jak i halogeny ponoć i ABS i ............ nie pamiętam bo przeszliśmy na tematy wspominek bo dawno się nie widzieliśmy Także FIAT znów mi przeszedł PS2 MG3 wchodzi - może coś pomyśleć z hybrydą za 87 000PLN PS3 Jarek w hybrydzie 90 koła teraz na promocji - może to - znów wrócił jarek do gry po cena zacna się zrobiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Automatyczna skrzynia wymagana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 16 minut temu, PawelWaw napisał(a): Automatyczna skrzynia wymagana ? nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca To w koncu wyłacznie klasa B ? Bo brałeś pod uwage 500-tke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Godzinę temu, Camel napisał(a): Byłem w salonie fiata i 500 w "dolcevita" są teraz na końcu produkcji po 58 000 i fajne z panorama, ale poszedłem do znajomego mechanika z ASO i jak zaczął odpowiadać to od czasów BRAVO2 nic nie poprawili z klimą automatyczną - jakiś silniczek pada i konsola aut przy wymianie Nie sądzę abyś w trakcie eksploatacji, o której wspominasz musiał targać deskę do wymiany silniczka od obiegu zamkniętego/otwartego. Gdyby nawet, to są w Polsce warsztaty gdzie wymienią to przy Tobie w czasie 3-4h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 47 minut temu, czachabrava napisał(a): To w koncu wyłacznie klasa B ? Bo brałeś pod uwage 500-tke a 500 to A ? Po prostu jechałem do biedronki i obejrzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Jeśli wciąż stanie w korkach to przy takim przebiegu patrzyłbym tylko na automat. Yaris w hybrydzie to byłby mój wybór. Różnica w cenie zdąży się zatrzeć przez niższe spalanie i o wiele przyjemniejsza jazdę. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 1 godzinę temu, Camel napisał(a): Jako, że w rodzinie najprawdopodobniej jedno auto będzie musiało sporo latać po "mieście" - czyt. miasto: 50% w huk korki i 50% obwodnica w godzinach gdzie też w huk korki. Szukam czegoś: 1. nowego lub demo 2. coś z klasy B 3. nie wiem czy diesel czy zagazować czy hybryda (ma być tanio, najtaniej) 4. coś na 6-8 lat lub do jakiś 160 000km (z doświadczenia później wszystko po kolei do wymiany). 5. klima automat, reszta huk PS Byłem w salonie fiata i 500 w "dolcevita" są teraz na końcu produkcji po 58 000 i fajne z panorama, ale poszedłem do znajomego mechanika z ASO i jak zaczął odpowiadać to od czasów BRAVO2 nic nie poprawili z klimą automatyczną - jakiś silniczek pada i konsola aut przy wymianie, elektryka foteli żyje własnym życiem jak i halogeny ponoć i ABS i ............ nie pamiętam bo przeszliśmy na tematy wspominek bo dawno się nie widzieliśmy Także FIAT znów mi przeszedł PS2 MG3 wchodzi - może coś pomyśleć z hybrydą za 87 000PLN PS3 Jarek w hybrydzie 90 koła teraz na promocji - może to - znów wrócił jarek do gry po cena zacna się zrobiła Skoda Fabia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca Teraz, sdss napisał(a): Skoda Fabia HAHA swoją odsprzedam, ale w takiej cenie już nie kupię i to z klimą dwustrefową podłokietnikiem, grzanymi spryskiwaczami i zbiornikiem paliwa 50l (sam ją wezmę i będę jeździł jak to 7 LPG pali w korkach po mieście).(Na razie po aktualizacji kompa spokój od 500km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Ibiza,Fabia scala 1.0 brać najtańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 3 godziny temu, wujek napisał(a): Ibiza,Fabia scala 1.0 brać najtańsze. żona tak zachwalała przy grillu rodzinie fabie (wizyta prawie 5h po przejechaniu 1500km), że nikt tego z obecnych na imprezie nie kupi 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Znowu szukasz hybrydowego Yarisa Ciekawe, czy teraz kupisz? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca (edytowane) i20, najtańsza wersja ma 4 cylindrowy silnik (posredni wtrysk, mozna zgazować) i niezłe wyposażenie, tylko dynamika jest problemem Edytowane 9 Czerwca przez zenek111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 55 minut temu, ghost2255 napisał(a): Znowu szukasz hybrydowego Yarisa Ciekawe, czy teraz kupisz? Może fabioze im sprzedam a kupię Jarka Ale na marginesie: 1. fabieda jara 7l LPG w mieście a to daje wynik z paliwem na uruchamianie około 20 zlociszy na 100km (gaz u nas 2.6-2.7) 2. Jarek niech pali 5 i paliwo po 6 to i tak daje 30PLN na 100km (albo i lepiej bo paliwo ponad 6.5PLN za 1l. „GAZ to zło, ale najtańsze zło jakie znam” Ale to ma jeszcze nie jeździć do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 57 minut temu, zenek111 napisał(a): i20, najtańsza wersja ma 4 cylindrowy silnik (posredni wtrysk, mozna zgazować) i niezłe wyposażenie, tylko dynamika jest problemem Miałem Kia rio 4 na nauce, jakoś mało LPG nie łykała . Teraz już nie ma chyba 1.2 86km tylko 1.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 1 minutę temu, Camel napisał(a): 1. fabieda jara 7l LPG w mieście a to daje wynik z paliwem na uruchamianie około 20 zlociszy na 100km (gaz u nas 2.6-2.7) 2. Jarek niech pali 5 i paliwo po 6 to i tak daje 30PLN na 100km (albo i lepiej bo paliwo ponad 6.5PLN za 1l. Yaris to automat. Dla mnie to szach-mat. Gdyby nie ten wymóg, to są konkurenci. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca Teraz, ghost2255 napisał(a): Yaris to automat. Dla mnie to szach-mat. Gdyby nie ten wymóg, to są konkurenci. Starokaszubskim „yoooo” i to kładzie konkurencję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 40 minut temu, Camel napisał(a): Miałem Kia rio 4 na nauce, jakoś mało LPG nie łykała . Teraz już nie ma chyba 1.2 86km tylko 1.0. i20 wciaz jest 1.2, ale w manualu,dopiero 1.0 moze miec automat 40 minut temu, ghost2255 napisał(a): Yaris to automat. Dla mnie to szach-mat. Gdyby nie ten wymóg, to są konkurenci. No, ale przeciez konkurencja też ma automaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 30 minut temu, zenek111 napisał(a): No, ale przeciez konkurencja też ma automaty Wymień takie, które palą 5 litrów/100km w mieście(Yaris pali 4, ale dam szansę innym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 1 godzinę temu, Camel napisał(a): Jarek niech pali 5 Tyle to pali sporo cięższa corolla z hybryda 4 gen. Nowsze palą bliżej 4 to w yarisie spokojnie jest 3 z przodu 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 12 minut temu, Mike_wwl napisał(a): Tyle to pali sporo cięższa corolla z hybryda 4 gen. Nowsze palą bliżej 4 to w yarisie spokojnie jest 3 z przodu 18 zl za 100 km w miescie ? i ktos wybiera inne auto ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 49 minut temu, ghost2255 napisał(a): Wymień takie, które palą 5 litrów/100km w mieście(Yaris pali 4, ale dam szansę innym) A nie no to jeśli o spalanie chodzi to ok. Odpowiadałem odnośnie argumentu z automatami. W spalaniu to konkurentem stanie sie zaraz MG3. A i20 to tylko jako zgazowany 1.2 bedzie tak tanio jeździć, ale wtedy bez automatu, za to samochód tańszy i większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 1.0 Tce +LPG. Silnik z turbawką będzie w koło komina się nieźle odpychał a jego żywotność jest akceptowalna pod warunkiem wymiany oleju co 10 -15kkm. Sandero, Clio lub Colt od Mitsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 6 minut temu, Tre-Bor napisał(a): 1.0 Tce +LPG. Silnik z turbawką będzie w koło komina się nieźle odpychał a jego żywotność jest akceptowalna pod warunkiem wymiany oleju co 10 -15kkm. Sandero, Clio lub Colt od Mitsu. 14 godzin temu, Camel napisał(a): 5. klima automat, reszta huk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2 minuty temu, ghost2255 napisał(a): Za to trzeba extra dopłacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca W dniu 9.06.2024 o 08:57, Camel napisał(a): 3. nie wiem czy diesel czy zagazować czy hybryda (ma być tanio, najtaniej) to tylko Sandero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 9 godzin temu, Tre-Bor napisał(a): Za to trzeba extra dopłacić Nie wiem co cytujesz, ale jeśli chodzi o automat, to podałem wymagania autora, których 1.0TCe z LPG nie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 10 minut temu, ghost2255 napisał(a): Nie wiem co cytujesz, ale jeśli chodzi o automat, to podałem wymagania autora, których 1.0TCe z LPG nie spełnia. raczej chodziło o automat w klimatyzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 23 minuty temu, bielaPL napisał(a): raczej chodziło o automat w klimatyzacji To OK, mój błąd. W takim razie Renault i Dacia LPG jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Ja bym się zastanowił co to znaczy że ma być "tanio, najtaniej". Możesz kupić samochód hybrydowy, który będzie droższy w zakupie ale bardzo ekonomiczny, być może licząc w excelu to co za niego zapłacisz, zwróci się w paliwie, bo taki tryb jazdy po zakorkowanym mieście i zakorkowanej obwodnicy to najlepsze warunki dla hybrydy. Ale pytanie jak ta hybryda zniesie planowane 8 lat gdy już wszystkie gwarancje miną. Jak zniesie bez problemów, będziesz na plus, ale wystarczy że zaczną się jakieś problemy z baterią czy innymi elementami układu, a to są bardzo drogie rzeczy. I wtedy nie będzie tanio. Ja uważam, że jak dla kogoś koszty są najwazniejsze, to nie pakować się w żadne nowinki, tylko brać możliwie proste jak na dzisiejsze czasy auto z benzynowym silnikiem, nawet jeśli będzie sporo palić, to będzie proste w serwisie i żadne duże wydatki nie wyskoczą. Np Hyundai i20 jeszcze wystepuje z wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem 1.2 na klasycznym pośrednim wtrysku. W kategorii prostoty i przewidywalności kosztów, moim zdaniem jedna z najlepszych opcji. A pewnie i zagazować się da 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Hybrydy Toyoty jeżdżą już 27 lat. Nie nazwałbym tego nowinką. Co więcej, też można zagazować, jeśli ktoś ma zamiar robić 100 000 km rocznie, ale przy przebiegach 20-25 tys km nie wiem czy jest sens. Uberowcy i taryfiarze to chyba najlepszy przykład tego, że jest tanio. Dla mniej różnica w staniu w korkach hybrydą z automatem, a 1.2 z manualem jest warta zaryzykowania zakupu. Utrata wartości hybrydy będzie niższa niż spalinowego w 2030 -2032 roku. Jak bardzo nie będziemy się wzbraniać to prędzej czy później auto w pełni spalinowe będzie problematyczne w użytkowaniu. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2 godziny temu, maro_t napisał(a): Ja bym się zastanowił co to znaczy że ma być "tanio, najtaniej". Możesz kupić samochód hybrydowy, który będzie droższy w zakupie ale bardzo ekonomiczny, być może licząc w excelu to co za niego zapłacisz, zwróci się w paliwie, bo taki tryb jazdy po zakorkowanym mieście i zakorkowanej obwodnicy to najlepsze warunki dla hybrydy. Ale pytanie jak ta hybryda zniesie planowane 8 lat gdy już wszystkie gwarancje miną. Jak zniesie bez problemów, będziesz na plus, ale wystarczy że zaczną się jakieś problemy z baterią czy innymi elementami układu, a to są bardzo drogie rzeczy. I wtedy nie będzie tanio. Ja uważam, że jak dla kogoś koszty są najwazniejsze, to nie pakować się w żadne nowinki, tylko brać możliwie proste jak na dzisiejsze czasy auto z benzynowym silnikiem, nawet jeśli będzie sporo palić, to będzie proste w serwisie i żadne duże wydatki nie wyskoczą. Np Hyundai i20 jeszcze wystepuje z wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem 1.2 na klasycznym pośrednim wtrysku. W kategorii prostoty i przewidywalności kosztów, moim zdaniem jedna z najlepszych opcji. A pewnie i zagazować się da W biednych krajach sporo starych hybryd śmiga. Bateria to pewnie ostatni element który się w nich zepsuje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 54 minuty temu, Danielpoz. napisał(a): W biednych krajach sporo starych hybryd śmiga. Bateria to pewnie ostatni element który się w nich zepsuje to jest akurat nieprawda. Zdarza się że baterie się psuję, degradują itd. I to są drogie rzeczy w naprawach. Powstają nawet firmy specjalizujące się w takich naprawach. Trzeba też pamiętać, że pierwsze hybrydy Toyoty to nie to samo co dzisiejsze, dużo bardziej napakowane elektroniką, bardziej wydajne. Czy też bardziej awaryjne, to będzie wiadomo za jakiś czas. No i hybrydy to nie tylko Toyota, ale dzisiaj też inne marki, których produkty są często bardzo skomplikowane (np. skrzynie biegów w Renault), łączone z silnikami spalinowymi o bezpośrednim wtrysku, turbo itd. Jak to się będzie zachowywać za x lat, tego dzisiaj nikt nie wie. Jedno jest pewne, że ewentualne awarie nie będą tanie w naprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 8 minut temu, maro_t napisał(a): to jest akurat nieprawda. Zdarza się że baterie się psuję, degradują itd. I to są drogie rzeczy w naprawach. Powstają nawet firmy specjalizujące się w takich naprawach. Trzeba też pamiętać, że pierwsze hybrydy Toyoty to nie to samo co dzisiejsze, dużo bardziej napakowane elektroniką, bardziej wydajne. Czy też bardziej awaryjne, to będzie wiadomo za jakiś czas. No i hybrydy to nie tylko Toyota, ale dzisiaj też inne marki, których produkty są często bardzo skomplikowane (np. skrzynie biegów w Renault), łączone z silnikami spalinowymi o bezpośrednim wtrysku, turbo itd. Jak to się będzie zachowywać za x lat, tego dzisiaj nikt nie wie. Jedno jest pewne, że ewentualne awarie nie będą tanie w naprawach. Mówiłem tylko o toyocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Nowa bateria w ASO Yoyoty to ok. 10 000zl. Naprawić można za 10-30% tej kwoty, a świeże z kilkuletnich aut kosztują 4 000-6 000zl. Moim zdaniem to nie jest ryzyko wielkich kosztów, biorąc pod uwagę, że można mieć 10 lat gwarancji na baterie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 58 minut temu, ghost2255 napisał(a): można mieć 10 lat gwarancji na baterie. Robiąc przeglądy w ASO ma się 10 lat gwarancji toyota relax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Godzinę temu, maro_t napisał(a): to jest akurat nieprawda. Zdarza się że baterie się psuję, degradują itd. I to są drogie rzeczy w naprawach. Powstają nawet firmy specjalizujące się w takich naprawach. Trzeba też pamiętać, że pierwsze hybrydy Toyoty to nie to samo co dzisiejsze, dużo bardziej napakowane elektroniką, bardziej wydajne. Czy też bardziej awaryjne, to będzie wiadomo za jakiś czas. No i hybrydy to nie tylko Toyota, ale dzisiaj też inne marki, których produkty są często bardzo skomplikowane (np. skrzynie biegów w Renault), łączone z silnikami spalinowymi o bezpośrednim wtrysku, turbo itd. Jak to się będzie zachowywać za x lat, tego dzisiaj nikt nie wie. Jedno jest pewne, że ewentualne awarie nie będą tanie w naprawach. Gwarancja na baterie i układ hybrydowy jest zazwyczaj sporo dłuższa niż ta fabryczna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) a yarisa cross hybryde idze dostać poniżej 100k ? np demo Edytowane 10 Czerwca przez Truecolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca nieSerio?Do miasta nie?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 11 minut temu, Truecolor napisał(a): a yarisa cross hybryde idze dostać poniżej 100k ? np demo ale kto by tym chciał jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 17 godzin temu, PawelWaw napisał(a): 18 zl za 100 km w miescie ? i ktos wybiera inne auto ??? Wybiera , skoro można jeszcze taniej . 2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a): W biednych krajach sporo starych hybryd śmiga. Bateria to pewnie ostatni element który się w nich zepsuje W biednych .. jak pl. Na samych Uberach krążą tego setki. Znajomy ma starego Priusa, przebieg ponad 600kkm. Bierze już olej i dół przygnity, ale bateria oryginał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 10 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca dobra, poważnie - ile ta hybryda jarka pali po mieście ? Kto tak użytkuje i realne wartości poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 28 minut temu, Mike_wwl napisał(a): Robiąc przeglądy w ASO ma się 10 lat gwarancji toyota relax. I przez te 10 lat wydasz na te przeglądy równowartość nowego akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 5 minut temu, wladmar napisał(a): I przez te 10 lat wydasz na te przeglądy równowartość nowego akumulatora 225zł rocznie po okresie 3-letniej gwarancji ogólnej. Dla mnie to daje razem 1575zł, czyli chyba jednak sporo mniej od kosztuje całej baterii. 12 minut temu, Camel napisał(a): dobra, poważnie - ile ta hybryda jarka pali po mieście ? Kto tak użytkuje i realne wartości poproszę. Już pisałem wcześniej. Mi pali 3,6-3,8 w lecie i do 4,2 w zimie ale to tylko w najzimniejszym czasie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 3 minuty temu, ghost2255 napisał(a): 225zł rocznie po okresie 3-letniej gwarancji ogólnej. Dla mnie to daje razem 1575zł, czyli chyba jednak sporo mniej od kosztuje całej baterii. Czyli można robić sam ten mały przegląd i utrzymać gwarancję na baterię bez konieczności robienia pozostałych wymaganych wg instrukcji przeglądów w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 10 minut temu, Camel napisał(a): dobra, poważnie - ile ta hybryda jarka pali po mieście ? Kto tak użytkuje i realne wartości poproszę. Koleżance w mieście >100 k mieszkańców jarało 3,7-4,5. Tak się realnie da, mojemu tacie Rav4 FWD Hybrid pali w takim samym mieście 5,5-6,5 litrów. 5 godzin temu, maro_t napisał(a): Ja bym się zastanowił co to znaczy że ma być "tanio, najtaniej". Możesz kupić samochód hybrydowy, który będzie droższy w zakupie ale bardzo ekonomiczny, być może licząc w excelu to co za niego zapłacisz, zwróci się w paliwie, bo taki tryb jazdy po zakorkowanym mieście i zakorkowanej obwodnicy to najlepsze warunki dla hybrydy. Ale pytanie jak ta hybryda zniesie planowane 8 lat gdy już wszystkie gwarancje miną. Jak zniesie bez problemów, będziesz na plus, ale wystarczy że zaczną się jakieś problemy z baterią czy innymi elementami układu, a to są bardzo drogie rzeczy. I wtedy nie będzie tanio. Ja uważam, że jak dla kogoś koszty są najwazniejsze, to nie pakować się w żadne nowinki, tylko brać możliwie proste jak na dzisiejsze czasy auto z benzynowym silnikiem, nawet jeśli będzie sporo palić, to będzie proste w serwisie i żadne duże wydatki nie wyskoczą. Np Hyundai i20 jeszcze wystepuje z wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem 1.2 na klasycznym pośrednim wtrysku. W kategorii prostoty i przewidywalności kosztów, moim zdaniem jedna z najlepszych opcji. A pewnie i zagazować się da Serio? Jeszcze nie poznałem nikogo co by musiał wymieniać/naprawiać baterie w hybrydach/EV. To jedna z bardziej udanych technologii. Awarie zdarzają się najczęściej w starych autach i to w pełni spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca 9 minut temu, wladmar napisał(a): Czyli można robić sam ten mały przegląd i utrzymać gwarancję na baterię bez konieczności robienia pozostałych wymaganych wg instrukcji przeglądów w ASO? Tak. I nie trzeba mieć ciągłości. Po prostu do 10 lat i 150kkm przebiegu robisz sprawdzenie baterii i od tego momentu masz rok GW na baterię 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Godzinę temu, Camel napisał(a): dobra, poważnie - ile ta hybryda jarka pali po mieście ? Kto tak użytkuje i realne wartości poproszę. Tu masz corollę z dzisiaj. Po ostatnim przeglądzie chyba była jakaś aktualizacja oprogramowania bo rok temu paliła więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Godzinę temu, wladmar napisał(a): I przez te 10 lat wydasz na te przeglądy równowartość nowego akumulatora Gdzieś przeglądy trzeba robić. W dobrym nie ASO jest niewiele taniej niż w ASO zwłaszcza jak weźmiesz swoje materiały. A dodatkowo znaleźć dobre nie ASO teraz to trudna sztuka. Pamiętam jak po przeprowadzce gadałem z sąsiadami o okolicznych warsztatach - generalnie unikać wszystkich w okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Godzinę temu, Mike_wwl napisał(a): Gdzieś przeglądy trzeba robić. W dobrym nie ASO jest niewiele taniej niż w ASO zwłaszcza jak weźmiesz swoje materiały. A dodatkowo znaleźć dobre nie ASO teraz to trudna sztuka. Pamiętam jak po przeprowadzce gadałem z sąsiadami o okolicznych warsztatach - generalnie unikać wszystkich w okolicy Wiesz, w przypadku porządnego japończyka co masz robić na przeglądach? Wymiana oleju + filtrów. Raz na 90 kkm wymiana świec. Raz na 5 lat wymiana płynu hamulcowego. Klocki, tarcze. Tyle. Każdy warsztat sobie z tym poradzi, a jednak różnica w cenie potrafi być duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.