cypajak Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Wygląda to źle :i:Czy można go uratować ?Jeśli tak to od jakiego papieru rozpocząć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Papier wodny 800-->1500-->2000 następnie pasta ścierna i polerka. Dobrze by było zabezpieczyć na końcu klarem. U mnie tak to wyglądało, lewa lampa po prawa przed zabiegiem: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d679d70027c263ce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 (edytowane) prosto, szybko, i skutecznie ja według tego sposobu zrobiłem w swoim aucie 2-3 lata temu i jak do tej pory jest ok Edytowane 12 Września 2016 przez waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 2000-->1500-->800 a nie odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 a nie odwrotnie? Racja już poprawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Racja już poprawiam. Ale tak tez jest odwrotnie powinno być 800-->1500-->2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motochemia Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Polecam zestaw TurtleWax Headlight http://www.motochemia.pl/turtle-wax-headlight-restore-kit-zestaw-do-regeneracji-reflektorow-lamp-owiewek-motocyklowych-p-2182.html. Prócz papierów ściernych i pasty polerskiej dodatkowo utwardzenie i zabezpieczenie reflekotra UV. Poniżej efekt po ręcznej renowacji: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 @ jedyne co warte w tym zestawie to ten utwardzacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Robiłem tym zestawem w tamtym roku i jest średni, lampy już żółte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 @@analyzer64 a więc tak arkusz każdego papieru to ok. 2-3 złote, na każdą z lamp z arkusza zużyjemy 1/4. Można jak @@steyr po wszystkim lakierem zabezpieczyć, ci którzy nie mają gdzie pomalować, wysuszyć albo się nie podejmą malowania bo nie potrafią mogą poprzestać na zabezpieczeniu chociażby Meguiar's Headlight Protectant i też będzie dobrze przez długi czas ( co jakiś czas warto preparat po myciu nałożyć na lampy- u mnie efekt od 2 lat się utrzymuje, a zostało jeszcze więcej niż połowa tego szuwaksu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Czy można go uratować ? Jeśli tak to od jakiego papieru rozpocząć ? Ad 1 Tak Ad 2 Było https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/401990-polerka-reflektorów-robić-samemu-czy-dać-dla-fachowca/?p=5619774 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Też używam środka Meguiar's Headlight Protectant, trochę drogi ale wydajny i starcza na długo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Też używam środka Meguiar's Headlight Protectant, trochę drogi ale wydajny i starcza na długo Taki szuwaks jest droższy od lakieru. I trzeba go regularnie stosować. Lakier kupujesz raz na wiele lat i nawet jak robisz to pierwszy raz (jak ja) to po pierwsze mniej się narobisz, bo nie trzeba polerować na błysk (lakier nawet lepiej się trzyma matowej powierzchni a i tak ją zrobi krystalicznie przejrzystą), więc mniej roboty. A po drugie nawet, jak lakierowonie nie wyjdzie, to można znowu przeszlifować i nałożyć na nowo - jeden sprej wystarczy na jakieś 4 pary reflektorów, więc tyle razy można poprawiać tylko trzeba to robić w miarę szybko, żeby lakier w spreju nie zasechł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 @@Kaizen nie potwierdzam Twoich obaw co do tego środka, w ciągu 2 lat może z 6-7 razy nakładałem preparat Nie każdy jak wyżej pisałem może sobie pozwolić na malowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 (edytowane) @@r1sender A pastą jaką? Jakiś krążek czy pad do pasty? Ręcznie to robić czy wiertarką? Wszystkie papiery na mokro mają być? EDIT Może Megs PlastX? Edytowane 12 Września 2016 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 (edytowane) Nie każdy jak wyżej pisałem może sobie pozwolić na malowanie To pod blokami są jakieś zakazy? Można polerować, a nie można lakierować? Lakier nałożyłem raz. Ponad rok temu. Rys ani żółknięcia nie widzę. Jak widać na fotkach zero polerki - bardzo matowe reflektory były po przetarciu papierami (najdrobniejszy 1000) - więc mało pracy. Psikanie lakierem męczące ani pracochłonne też nie jest. Edytowane 12 Września 2016 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Papier wodny 800-->1500-->2000 następnie pasta ścierna i polerka. Dobrze by było zabezpieczyć na końcu klarem. U mnie tak to wyglądało, lewa lampa po prawa przed zabiegiem: jak ma być lakierowane to ani pasta ani tym bardziej polerka. Tylko na złość sobie można zrobić w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 @@r1sender A pastą jaką? Jakiś krążek czy pad do pasty? Ręcznie to robić czy wiertarką? Wszystkie papiery na mokro mają być? ręcznie papiery tylo do szlifowania na mokro, specjalnych past nie używam tylko te co do lakierów czyli na futro manzerna FG 500, potem żółta gąbka i PF2000, na koniec miękki pad i pasta SF4000 - to jest nomenklatura która wyszła już z handlu, a mi jeszcze zostały. Teraz odpowiednikiem FG500 jest 1100, potem PF2500 , a na koniec FF3500 (obecnie tak wyglądają opakowania). Pasty tylko maszynowo, a na koniec wymycie past i nałożenie Meguiar's Headlight Protectan. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 nie o zakazy chodzi, a o pył i kurz w powietrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 nie o zakazy chodzi, a o pył i kurz w powietrzu I czego mam szukać na swoich reflektorach, żeby te skazy znaleźć (lakierowane pod chmurką)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 I czego mam szukać na swoich reflektorach, żeby te skazy znaleźć (lakierowane pod chmurką)? ale ja Ciebie nie zmuszam do stosowania tego preparatu- jak dla mnie to i możesz auto całe polakierować pod blokiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 (edytowane) ale ja Ciebie nie zmuszam do stosowania tego preparatu- jak dla mnie to i możesz auto całe polakierować pod blokiem A ja pytam czym straszysz? Czego mam się dopatrywać na lakierze? Czy też każdy może sobie pozwolić, bo niczego nie widać. Niestety, nie lakierowałem pod blokiem - lakierowałem na ranczo krewnych. Dookoła jeździły kombajny a z nieba sypał się dziwny pył. Edytowane 12 Września 2016 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 A ja pytam czym straszysz? Czego mam się dopatrywać na lakierze? Czy też każdy może sobie pozwolić, bo niczego nie widać. Niestety, nie lakierowałem pod blokiem - lakierowałem na ranczo krewnych. Dookoła jeździły kombajny a z nieba sypał się dziwny pył. gdzie i kogo straszę? przeczytaj uważnie https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/428118-polerowanie-lamp/?p=6142394 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 A ja pytam czym straszysz? Czego mam się dopatrywać na lakierze? Czy też każdy może sobie pozwolić, bo niczego nie widać. Jak malujesz na powietrzu to jest ryzyko, że do lakieru przyklei się jakiś śmieć, nawet jakiś owad może się przykleić albo odkurz pójdzie na niezabezpieczone elementy i problem gotowy. Chyba o to chodziło @@r1sender . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 ale wy kombinujecie .chyba o to chodzi w tym że ma być tanio, prosto, szybko i z efektem na x lat a bron boże nie należny lakierować lamp na powietrzu zwłaszcza w Warszawie i Krakowie bo tam powietrze jest najbardziej zanieczyszczone najlepiej to lampy wsadzić w torbę i udać się z nimi nad morze , sory ale czytając ten watek to jakbym słuchał wypowiedzi jakiegoś pedalarza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 chyba o to chodzi w tym że ma być tanio, prosto, szybko i z efektem na x lat Przede wszystkim to chodzi o to, że ma być dobrze. Po co fuszerkę odwalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ja raz na dwa miesiące poleruję zwykłą pastą tempo. Reflektory z tworzywa sztucznego i tak zmatowieją bez względu na zastosowane środki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motochemia Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Robiłem dwa razy tym zestawem TW i lampy są nadal okej. Dokładnie w tamtym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Pasty tylko maszynowo, a na koniec wymycie past i nałożenie Meguiar's Headlight Protectan. To jest jakiś lakier czy wosk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 jak ma być lakierowane to ani pasta ani tym bardziej polerka. Tylko na złość sobie można zrobić w ten sposób. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Przede wszystkim to chodzi o to, że ma być dobrze. Po co fuszerkę odwalać? To najlepiej wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ja raz na dwa miesiące poleruję zwykłą pastą tempo. Reflektory z tworzywa sztucznego i tak zmatowieją bez względu na zastosowane środki. Jak zrobisz raz, a porządnie (czyli szlif + klar z utwardzaczem), to spokój masz na dużo dłużej. Dlatego jutro sam się za to zabieram w swoim wozidle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ja raz na dwa miesiące poleruję zwykłą pastą tempo. Reflektory z tworzywa sztucznego i tak zmatowieją bez względu na zastosowane środki. Trochę kłamiesz. Archiwalny wątek temu dowodzi. Zamiast polerować co 2 miesiące, poświęciłem rok temu 2 godziny swojego czasu i reflektory dzisiaj wyglądają tak samo jak rok temu: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/401990-polerka-reflektor%C3%B3w-robi%C4%87-samemu-czy-da%C4%87-dla-fachowca/page-2#entry5673096 Wypowiedzi innych, którzy zastosowali ten sam sposób, to również potwierdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Ja raz na dwa miesiące poleruję zwykłą pastą tempo. Reflektory z tworzywa sztucznego i tak zmatowieją bez względu na zastosowane środki. Ale chyba nie chcesz nam wmówić, że reflektor wyprowadzony (opracowany - też fajnie brzmi ) zestawem papierów ściernych i potraktowany dedykowanym (też fajnie brzmi ) lakierem do reflektorów zmatowieje w dwa miesiące... Wolałem to zrobić raz, a porządnie, z efektem na kilka (mam nadzieję) lat. Chociaż do tego celu zużyłem dużo dużo więcej, niż 1/4 arkusza papieru na reflektor, jak tu ktoś pisał - warto było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 To jest jakiś lakier czy wosk? ani lakier ani wosk- preparat w płynie ze strony producenta Unikalna formuła produktu do ochrony reflektorów Headlight Protectant działa jak filtr przeciwsłoneczny, tworząc barierę między tworzywem a szkodliwymi promieniami UV, zapewniając przejrzystość i blask nowym i odrestaurowanym reflektorom. a tu karta produktu http://www.motochemia.pl/manuals/G171%20Headlight%20Protectant%20EU%20Poland.pdf?osCsid=f82kdi3kfelfe6vhltqgtvapv0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Dlaczego? bo lakier lepiej się trzyma na porowatej powierzchni niż na wypolerowanej, to chyba oczywiste. Lakier ma być czynnikiem wypełniającym strukturę po papierze ściernym i dlatego kończy się na gradacji 2000-2500. Jak to spolerujesz to raz, że przyczepność lakieru będzie słabsza, a dwa musisz bardzo dokładnie odtłuścić powierzchnię i wszelkie zakamarki bo Ci lakier zejdzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 U mnie kolega dorabia sobie polerowaniem lamp i z tego co wiem po papierze wodnym nakleja jakąś folię na reflektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 U mnie kolega dorabia sobie polerowaniem lamp i z tego co wiem po papierze wodnym nakleja jakąś folię na reflektory. też można kleją folią ochronną do lamp albo szyb np:3M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 To najlepiej wymienić Tak ale do niektórych samochodów nowy oryginał to lekko ponad 1000zł, do mnie jedna lampa kosztuje pewnie 1500zł a nie mam xenonu tylko soczewkę. Zamiennik Depo 600zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 też można kleją folią ochronną do lamp albo szyb np:3M Gdybym zrobił u siebie idealnie, to kupiłbym powłokę kwarcową do tworzyw sztucznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 To najlepiej wymienić Ja po własnoręcznej regeneracji od razu wymieniłem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Ja po własnoręcznej regeneracji od razu wymieniłem. Jak ktoś ma dwie lewe ręce, to i w dudzie palec złamie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Jak ktoś ma dwie lewe ręce, to i w dudzie palec złamie. Zachwyty nad taką chałupniczą "regeneracją" kończą się, jak się zaczniemy takim lampom dokładnie przyglądać - jeśli mowa o lakierowaniu, to IMO bez wymontowania lamp nie ma szansy zrobić tego dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Zachwyty nad taką chałupniczą "regeneracją" kończą się, jak się zaczniemy takim lampom dokładnie przyglądać Heloł - dlatego właśnie nazywa się chałupniczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 I u większości, dobrze wykonana chałupnicza regeneracja, w zupełności wystarczy. Pozbycie się utlenionej warstwy fabrycznego lakieru i zabezpieczenie na dłuższy czas przed ponownym utlenieniem daje wymierny efekt. Nie tylko w postaci lepiej wyglądającej lampy, ale przede wszystkim przez odzyskanie sporej ilości światła, które przez utleniona warstwę było kradzione. To się robi na aucie w typowych dupowozach. Jeśli ktoś odnawia auto w sposób kolekcjonerski, to zrozumiałe jest, że podejdzie do tego trochę inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Tak ale do niektórych samochodów nowy oryginał to lekko ponad 1000zł, do mnie jedna lampa kosztuje pewnie 1500zł a nie mam xenonu tylko soczewkę. Zamiennik Depo 600zł. Wiem. Żartuje sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Ja po własnoręcznej regeneracji od razu wymieniłem. Kwestia zasobności portfela. Do Forka są drogie więc spróbuję jeszcze raz. Jak efekt będzie kiepski to szarpnę się i kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Zachwyty nad taką chałupniczą "regeneracją" kończą się, jak się zaczniemy takim lampom dokładnie przyglądać - jeśli mowa o lakierowaniu, to IMO bez wymontowania lamp nie ma szansy zrobić tego dobrze. Ja nie narzekam i wpadłem w samozachwyt nad lampami, które robiłem Wyszło OK, a wierz mi, że pod względem estetyki tego rodzaju prac jestem wyjątkowym onanistą i jeśli efekt nie spełnia moich oczekiwań - potrafię robić aż do skutku... Chociaż jak się zastanowić, to być może kluczem do sukcesu było wymontowanie lamp... to pozwoliło mi na odnowienie powłoki aż do "zgrzewu" klosza z obudową lampy. Poniżej foto lampy w moim wykonaniu: Edytowane 14 Września 2016 przez romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 grube rysy już i spękania, zacznij od papieru 800 bo podejrzewam że 1500 (ja zwykle tak robię nie da rady sobie i zostanie ślad) lub chociaż 1000/1200. później 1500-2000-2500 i polerowanie mocno ścierną pastą , średnio i polish - najlepsza rada zaprowadź do zakładu zajmującego się detalingiem zapłacisz 50-100zł i problem z bańki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.