Jump to content

Renault Clio III 1.2 75KM


bielaPL
 Share

Recommended Posts

Kilka słów o aucie które uzytkowalem jako zastępcze. Rocznik 2012 przebieg 68tys km. Wyglądał jak na foto. Na początku czułem do niego obrzydzenie. Plastikowy środek gdzie nic się nie dzieje ciekawego. Brzydkie lampy z bliska. Siedzi się troszkę wyżej. No i silnik... Nie wiem czy nadal wypożyczalnie zamulaja auta żeby je klienci nie pilowali ale to jechało bardzo słabo. Kompletnie auto nie nastrajalo do szybkiej jazdy. Z czasem było coraz więcej plusów... zawieszenie bardzo miękkie i super wybierające dziury. Naprawdę tym się plynelo. Pozycją za kiera całkiem dla mnie ok. Sporo miejsca oraz duży bagażnik. Fabia 2 jakąś taka ciasniejsza. Przy relaksującej jeździe palił 6.5 gdzie c2 pali 9l (tylko że 1.6 i mocniej to cisne). Irytujące usterki elektryczne jak kierunki coś wariowaly lub po 2 dniach stania odpalal na 3 cylindrach. Dobry promień skrętu.

Podsumowując jak dla mnie fajne tanie auto na drugorzędne drogi. Jeszcze jakby elektryke poprawili...

Laguna 3 też ma taki miękki zawias?

f82b275eb97d86ee187fcfb69c7dedf2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Teraz, sebaM25 napisał:

Moje wrażenia są takie, że 8V 60KM jeździ lepiej niż 16V 75KM

W sensie że jakoś lepiej się zbiera.

Tych 75 KM nie próbowałem, choć oglądałem, bo miałem okazję kiedyś kupić z tym motorem od Królikowskiego, tego (aktora) :)

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, sebaM25 napisał:

Moje wrażenia są takie, że 8V 60KM jeździ lepiej niż 16V 75KM

W sensie że jakoś lepiej się zbiera.

osmiozaworówki maja generalnie fajną charakterystykę i dają dobre wrażenia z jazdy, mam obecnie 1.6 8V 102KM VAG i 1.6 16V 105KM od Forda i ten pierwszy ma zdecydowanie fajniejszą charakterystykę ale też pali więcej 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Gregs0N napisał:

osmiozaworówki maja generalnie fajną charakterystykę i dają dobre wrażenia z jazdy

 

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Tych 75 KM nie próbowałem, choć oglądałem, bo miałem okazję kiedyś kupić z tym motorem od Królikowskiego, tego (aktora) :)

 

Ja swojego czasu kangura szukałem i zanim się jakiś normalny do kupienia trafił, to się na jazdach próbnych pojeździło trochę raz 8V, raz 16V.

8V dużo fajniej jakoś szło. Bardziej takie elastyczne, nie trza często biegami wajhować, chyba cichsze, itd...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, angrius napisał:

ja mam 1.6 110KM. To juz jedzie calkiem przyjemnie. Skrzynia bardzo elastyczna i ciągnie praktycznie od dolu

W tej generacji były dwa rodzaje silników 1.6, jeden 88KM, drugi 110KM.

Szukałem informacji na czym polega rożnica między nimi, ale nie znalazłem.

Ogólnie jak oceniasz ten samochód? Skrzynia jak jest zestopniowana, da się tym lecieć 120-140kmph bez bólu głowy?

 

Szukam pomysłu na auto dla Żony na dojazdy do roboty... i takie clio jest na liście (przynajmniej jedno z tych, które podoba jej się).

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mazi napisał:

W tej generacji były dwa rodzaje silników 1.6, jeden 88KM, drugi 110KM.

Szukałem informacji na czym polega rożnica między nimi, ale nie znalazłem.

Ogólnie jak oceniasz ten samochód? Skrzynia jak jest zestopniowana, da się tym lecieć 120-140kmph bez bólu głowy?

 

Szukam pomysłu na auto dla Żony na dojazdy do roboty... i takie clio jest na liście (przynajmniej jedno z tych, które podoba jej się).

 

Ogólnie calkiem fajne. Do miasta idealne wg mnie bo zrywne, elastyczne. Na 5 biegu przy 50 po dodaniu gazu juz ciągnie, gdzie mocniejszy c5 potrzebuje czasu lub redukcji. Natomiast na trasy przy prędkościach powyżej 100-110 jest juz glosno i sa dosyć wysokie obroty. Nie pamiętam wartości obrotów ale chyba przy 100/h c5 ma 300-400 obrotów mniej a to juz dużo. Jesli chodź o spalanie to w okolicach 8-8,2/100km. Ale jezdze dość dynamicznie tym po mieście bo charakterystyka skrzyni i moc do tego mnie zachecaja:phi: nie przekraczając 90/h da sie zejść do spalania 7/100 a myślę ze daloby sie jeszcze mniej. A z jakiego chcesz rocznika? Jaka kwotę chcesz przeznaczyć?

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, angrius napisał:

Ogólnie calkiem fajne. Do miasta idealne wg mnie bo zrywne, elastyczne. Na 5 biegu przy 50 po dodaniu gazu juz ciągnie, gdzie mocniejszy c5 potrzebuje czasu lub redukcji. Natomiast na trasy przy prędkościach powyżej 100-110 jest juz glosno i sa dosyć wysokie obroty. Nie pamiętam wartości obrotów ale chyba przy 100/h c5 ma 300-400 obrotów mniej a to juz dużo. Jesli chodź o spalanie to w okolicach 8-8,2/100km. Ale jezdze dość dynamicznie tym po mieście bo charakterystyka skrzyni i moc do tego mnie zachecaja:phi: nie przekraczając 90/h da sie zejść do spalania 7/100 a myślę ze daloby sie jeszcze mniej. A z jakiego chcesz rocznika? Jaka kwotę chcesz przeznaczyć?

 

Muszę gdzieś przymierzyć się do tego. Kwota i rocznik do ustalenia.

Nie mamy sprecyzowanej ani kwoty, ani modelu.

Generalnie chciałbym zamknąć temat z LPG i pakietem start w 20, ale mam też subiektywne odczucie, że wrzucenie takich pieniędzy w 10 letnie Clio to trochę przesada, co innego np. Bravo - zawsze to większy samochód, choć niekoniecznie lepszy.

Na liście jest jeszcze m.in. Corolla 1.4D, Roomster 1.6MPI, C2 VTS (choć to raczej z uwagi na niską funkcjonalność odpadnie, jedyne co to broni go silnik).

 

Chcesz sprzedać swoje ? :-)

Edited by mazi
Link to comment
Share on other sites

Żona ma właśnie takie clio ;]

 

Czasem nim jeżdżę, nie dla emocji :hehe: dla łatwego parkowania w ciasnym mieście. Dla samego kierowcy nie ma dramatu a i nawet w 4 osoby da się jakoś jechać.

Pierdułki lubią denerwować, ja na szczęście wyleczyłem auto ze wszystkiego co się dało i od 2 lat po prostu jeździ.

Silnik to najgorsze i najlepsze co ma to auto.

 

Najgorsze, bo muł to straszy i ciągle trzeba piłować silnik, ale spalanie mimo wszystko z 25 kkm mam 6,85 L/100 km.

Dobre w tym silniku to, to że jest bezawaryjny, jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś psioczył na jakieś awarie. Przecież dalej jest montowany choćby w dacii :phi:

 

A zawieszenie niby miękkie, ale jak wsiadam do mojego auta to jednak clio ma gorsze ;) Na pewno też mam inne odczucia bo clio ma mniejszy rozstaw osi.

Link to comment
Share on other sites

Posiadamy R. Clio II 1.4 16V, silnik K4 z automatem DP0. Silnik ma 98KM. Waga wozu to 1050 kg. Jeździ bardzo zwinnie i przyśpiesza dobrze. Na marginesie dodam, że Fiat Bravo I z silnikiem 1.16 16V przy takiej samej wadze miał 103KM, zaś R.Clio II z silnikiem 1.6 16 V (K4) czy też Peugeot 206 z silnikiem PSA 1.6 16V z serii NFU mają jeszcze więcej, co czyni je bardzo sprawnie przemieszczającymi się wozami w swej klasie.

 

Link to comment
Share on other sites

Ten fiatowski 1.6 103KM to niezły wariat. Miałem to kiedyś w  Ojczulka Sienie. Objeżdżałem bufońców w golfach, skodach i innych roomster z 1.9TDI jak chciałem :-)

Auto katalogowo 1000kg, ale z uwagi, że mocno je rdza odchudziła to trochę lżejsze.

Jak mierzyliśmy wychodziło 9s do 100 :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.11.2017 o 21:05, Gregs0N napisał:

osmiozaworówki maja generalnie fajną charakterystykę i dają dobre wrażenia z jazdy

potwierdzam, dlatego w mieścię uwielbam Pandę - do 50km/h wszyscy zostają z tyłu - oczywiście mowa o normalnej jeździe a nie o jakichś sprintach czy ustawkach;] żeby Astra 2.0 turbo ruszyła dobrze do tych 50 trzeba było pokombinować, oczywiście później "szła jak przecinak", to samo jest z modowanym sejem 1.2 16v - najlepiej ruszyć z dwójki i póki nie zobaczymy 30-40 km/h trochę słabo, później natomiast łapie 2 a nawet 3 oddech i robi niezłą robotę. Powyżej 100km/h mam wrażenie już, że każdemu "odjadę". W Thalii 1.4 8v, która waży niewiele więcej od Pandy wrażenia są takie, że do tych 70-80km/h to prawie jak jakiś królik na sterydach;] Do miasta zdecydowanie lepsze odczucia dają nawet na papierze słabe 8v niż teoretycznie mocniejsze 16v

Link to comment
Share on other sites

Dnia ‎05‎.‎11‎.‎2017 o 16:22, bielaPL napisał:

Laguna 3 też ma taki miękki zawias?

 

 

Nie. Laguna 3 w odróżnieniu od "2" ma sprężysty zawias. Zupełnie jak nie we francuzach.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.11.2017 o 16:22, bielaPL napisał:

Laguna 3 też ma taki miękki zawias?

Dnia 27.02.2017 o 12:52, mar00ha_ napisał:

 

uuu, nieee, wręcz przeciwnie. Francuzi chcieli chyba uderzyć w rynek, który wychwalał niemieckie samochody ze sztywniejszym zawieszeniem, które dają przyjemność z pokonywania niemieckich gładkich zakrętów z dużymi prędkościami. Moja na 18" felgach z systemem skrętnych tylnych kół właśnie świetnie trzyma się na zakrętach, ma taki promień zawracania jak to Clio i bardzo stabilnie zachowuje się przy prędkościach >200 km/h, ale jednak codzienność, to polskie dziurawe drogi i tu zazdroszczę posiadaczom samochodów z miękkim zawieszeniem, które o wiele lepiej tłumi nierówności. Na szczęście to zawieszenie jest proste i trwałe, jeżdżąc ostatnie 80 tys km po polskich drogach do wymiany kwalifikował się tylko jeden łącznik stabilizatora (doliczając do tego kpl. tylnych klocków hamulcowych, zalecanej przez producenta wymianie koła pasowego przy 160 tys. km, jednej żarówki świateł postojowych, jednej wymianie płynu chłodniczego i hamulcowego, oleju i filtrów, opon, wycieraczek mamy koszty używania "awaryjnego" francuza przez 3 lata i to z silnikiem diesla, turbo, dpf i dwumasą :), a całkowity przebieg jest taki, że 90% kupujących od razu odwracałoby się na pięcie po spojrzeniu na licznik)

A, no i z elektryką w L3 też nie ma problemów :)

Edited by klaudio
Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.11.2017 o 23:21, r1sender napisał:

też to jest K4

K4M. Jeżdżę juz nim czwarty rok i nic nie chce się zepsuć. No przepraszam, ostatnio coś szwankowaly wycieraczki ale samo się naprawilo ;]

 

Ps. Wsadziłem gaz i śmiga aż miło ;)

 

Dnia 5.11.2017 o 20:47, tygrysek86 napisał:

Miałem chwile takie clio 3 1.2 75km... miałem chwile i tyle. Zero emocji, dużo pierdółek piszczało i te koło zapasowe od dołu:facepalm:

Jezdziles chwile  to w czym Ci przeszkadzało to kolo montowane od dołu? 

 

Dnia 5.11.2017 o 20:50, angrius napisał:

ja mam 1.6 110KM. To juz jedzie calkiem przyjemnie. Skrzynia bardzo elastyczna i ciągnie praktycznie od dolu

Tez mam takowe. Tylko te obroty masakra. Przy 100km/h jest ich 3tys ;(

Link to comment
Share on other sites

Dnia 14.11.2017 o 20:28, tomata napisał:

Tez mam takowe. Tylko te obroty masakra. Przy 100km/h jest ich 3tys ;(

Kiedyś gdzieś (może nawet tu na AK) spotkałem się z opinią, że dwa tryby ostatniego biegu można wrzucić z dCI, i to bez rozbierania skrzyni - wtedy dostajemy nadbieg na autostrady. Pytanie do ilu na 4ce idzie dokręcić :-)

Jak jest zestopniowana skrzynia VI biegowa w 1.2Tce?

 

Dnia 14.11.2017 o 20:25, tomata napisał:

K4M. Jeżdżę juz nim czwarty rok i nic nie chce się zepsuć. No przepraszam, ostatnio coś szwankowaly wycieraczki ale samo się naprawilo ;]

 

Ps. Wsadziłem gaz i śmiga aż miło ;)

Butle jak masz zamontowaną? Chyba trzeba ciąć podłogę bagażnika, żeby zamocować butlę toroidalną... :/

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mazi napisał:

Butle jak masz zamontowaną? Chyba trzeba ciąć podłogę bagażnika, żeby zamocować butlę toroidalną... :/

Szczerze powiem ze nie wiem. Ale chyba nie bo z tego co oglądałem to założyli mi płytę metalową żeby wzmocnić śruby trzymające butle na zewnątrz 

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, tygrysek86 napisał:

Wymień sobie.

Polecam

Jeździles chwile i zdążyłeś złapać kapcia? Pechowy jesteś. Ja w ciągu 5 ostatnich lat przejechałem ponad 800 tys km. W tym czasie dwa razy zmieniałem kolo :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.11.2017 o 20:47, tygrysek86 napisał:

Miałem chwile takie clio 3 1.2 75km... miałem chwile i tyle. Zero emocji, dużo pierdółek piszczało i te koło zapasowe od dołu:facepalm:

 

W czym to koło zapasowe od dołu niby przeszkadza? Doskonałe rozwiązanie, w kilku miałem. Fakt, kiedyś stwierdziłem (w R19), że chyba czas sprawdzić jak działa mechanizm opuszczania i jak wygląda sam zapas, ponieważ nikt z nas sobie nie przypominał potrzeby wymiany. Nie dało się śruby odkręcić ;l

Link to comment
Share on other sites

 
W czym to koło zapasowe od dołu niby przeszkadza? Doskonałe rozwiązanie, w kilku miałem. Fakt, kiedyś stwierdziłem (w R19), że chyba czas sprawdzić jak działa mechanizm opuszczania i jak wygląda sam zapas, ponieważ nikt z nas sobie nie przypominał potrzeby wymiany. Nie dało się śruby odkręcić ;l
Ze złapiesz kapcia akurat gdy będzie lało .
Rok jeżdżę ciężarówką i złapałem 3 kapcie, osobowką raz przez 18 lat ot takie małe porównanie

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, futrzak napisał:

 

W czym to koło zapasowe od dołu niby przeszkadza? Doskonałe rozwiązanie, w kilku miałem. 

 

Zwlaszcza jak trzeba wymienic w deszczu lub klasc sie na jakims blocie posniegowym, bo sruba sie zapiekla :ok:

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, komor napisał:

Dlatego zawsze warto mieć assistance, żeby przyjechał Pan i zmienił sam :phi:

W starym clio 3? Bo w nowych to już chyba w ogóle nie dają zapasów tylko ewentualnie kompresorek? :P

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, kokosz napisał:

Ze złapiesz kapcia akurat gdy będzie lało emoji23.png.

 

No i jaki niby problem? Znaczy to koło które było na osi to pewnie suche i czyste i takie też wpakujesz do bagażnika :facepalm:

 

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

Zwlaszcza jak trzeba wymienic w deszczu lub klasc sie na jakims blocie posniegowym, bo sruba sie zapiekla :ok:

 

Czytasz nieuważnie - o śrubie już pisałem, a co do deszczu masz powyżej odpowiedź. Jeszcze lepiej jak w tym deszczu masz pół bagażnika gratów i żeby się dostać do zapasu trzeba je wyciągnąć na deszcz. Czyli w prostych słowach - leje deszcz, łapiesz gumę, wyciągasz z bagażnika walizki, jakieś rzeczy luzem, te mokną lub je radośnie przekładasz do środka, wyciągasz suchy i ciepły zapasik, podnosisz samochód w deszczu i błocie, zdejmujesz koło równo uwalone, pakujesz je do bagażnika, później powtórnie pakujesz bagażnik mokrymi rzeczami i jesteś szczęśliwy, że możesz później sobie posprzątać po upierniczonym kapciu. Tak, szczególnie miłe w deszczu i błocie pośniegowym. 

 

Rozwiązanie z zapasem od dołu jest jednym z lepszych rozwiązań i jedyne co trzeba zrobić, to to o czym pisałem, czyli czasem śrubę przesmarować. Mogą to zrobić w warsztacie przy okazji przeglądu. Są jeszcze rozwiązania, ale to chyba pomijalne.

 

7 godzin temu, tomata napisał:

W starym clio 3?

 

Jaki masz problem z assistance do takiego samochodu? Mam, na całe EU - wymienią na miejscu lub laweta do miejsca naprawy. W dowolnym samochodzie.

 

7 godzin temu, tomata napisał:

Bo w nowych to już chyba w ogóle nie dają zapasów tylko ewentualnie kompresorek? :P

 

Zdefiniuj "dają"? O ile się orientuję, to niczego nie dają, tylko tak jest w wersji standard, jak chcesz pełnowymiarowy (znaczy dojazdówka raczej) zapas to trzeba dopłacić, ponieważ to często nie tylko samo koło, ale jakieś kształtki w komorze itd. ;]

Link to comment
Share on other sites

Dnia 13.11.2017 o 18:41, arek_m napisał:

megane I PH  II

problemem była rdza atakująca tylne nadkola, progi oraz tylna belka chociaż w nowszej belka mi padła a w starszej trzymała się do końca, za to nowsza mniej rdzewiała a starszą ruda już zaczęła chrupać. Poza tym równie dobrze wspominam te auta, szczególnie tą pierwszą, starszą;]

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Zwlaszcza jak trzeba wymienic w deszczu lub klasc sie na jakims blocie posniegowym, bo sruba sie zapiekla

nie mam w tym miejscu ale pozwolę się nie zgodzić;] jak masz błoto pośniegowe i zmieniasz koło to kocyk sobie rozkładasz? tak czy inaczej trzeba się ubabrać niezależnie od tego gdzie umiejscowione jest koło zapasowe . Lewarek podłożyć, zabłocone koło zdemontować itp. itd. 

Link to comment
Share on other sites

nie mam w tym miejscu ale pozwolę się nie zgodzić;] jak masz błoto pośniegowe i zmieniasz koło to kocyk sobie rozkładasz? tak czy inaczej trzeba się ubabrać niezależnie od tego gdzie umiejscowione jest koło zapasowe . Lewarek podłożyć, zabłocone koło zdemontować itp. itd. 
Bez przesadyzmu z tym papraniem przy zmianie koła, co najwyżej ręce; z wyjmowaniem koła z kosza pod autem upitolisz się po uszy.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, komor napisał:

Dlatego zawsze warto mieć assistance, żeby przyjechał Pan i zmienił sam :phi:

I zamiast samemu wymienić koło w 10 min, czekać na pomoc 2 godz :hehe:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, 1Marek1 napisał:

I zamiast samemu wymienić koło w 10 min, czekać na pomoc 2 godz :hehe:

Wygoda kosztuje :-)

 

Wracając do Clio 3 - jak rozpoznać auto z silnikiem 1.6 110KM od tego 1.6 88KM? Zapewne inny kod silnika (jaki i w którym miejscu nabity)?

Edited by mazi
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, kokosz napisał:

Bez przesadyzmu z tym papraniem przy zmianie koła, co najwyżej ręce; z wyjmowaniem koła z kosza pod autem upitolisz się po uszy.

W Clio nie ma kosza ani śruby która mogła by się zapiec. Jest za to bardzo wygodna "winda"do opuszczania i podnoszenia koła pod podłogę. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mazi napisał:

Wygoda kosztuje :-)

 

Wracając do Clio 3 - jak rozpoznać auto z silnikiem 1.6 110KM od tego 1.6 88KM? Zapewne inny kod silnika (jaki i w którym miejscu nabity)?

najprościej po kolektorze - powinien być napis 16v, a jeżeli nie ma to po kształcie

allegro_6456080088.jpg

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, tomata napisał:

Ten 112koni ma dodatkowe kolo zmiany fazy rozrządu. Ale nie wiem czy to widać znad pokrywy 

Pewien jestes, że KZF jest w Clio3? w 1.6 110KM w Clio2 nie bylo go... w katalogu czesci do Clio3 nie widac KZF.

@Muzyk - jak to jest?

Edited by mazi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.