Skocz do zawartości

Hyundai Elantra


AkuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździł ktoś?Wygląda całkiem fajnie, na niekorzyść słaba paleta silników, ale np. benzynowy N/A więc trwałość powinna być na poziomie powyżej obecnej średniej. Mi to autko na daily car się podoba.

 

Elantra-active-white-640x355.png

img_002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AkuQ napisał:

Jeździł ktoś?Wygląda całkiem fajnie, na niekorzyść słaba paleta silników, ale np. benzynowy N/A więc trwałość powinna być na poziomie powyżej obecnej średniej. Mi to autko na daily car się podoba.

 

Jezdzilem z wypozyczalni I na jazdach probnych. Auto nudne jak falki z olejem, ale bezawaryjnie dowiezie z punktu A do punktu B ;]

Rozwazalem przez chwile jako alternatywe dla Astry J sedan, ale jednak silnik z turbo duzo lepiej sprawdza sie przy jezdzie po drogach typu A czy S.

Dodatkowo tempomat byl dostepny dopiero w wyzszych wersjach. W PL ten model jest bardzo malo popularny, glownie chyba ze wzgledu na cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Auto nudne jak falki z olejem, ale bezawaryjnie dowiezie z punktu A do punktu B ;]

 

Wizualnie nudne nie jest, wnętrze jak to w Korea design, ale właśnie tak patrząc na te silniki to może być powtórka takiego lanosa...tyłka nie urywał a kręcił się długo i tanio.

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

Rozwazalem przez chwile jako alternatywe dla Astry J sedan, ale jednak silnik z turbo duzo lepiej sprawdza sie przy jezdzie po drogach typu A czy S.

To jest obecnie bolączka, aczkolwiek turbo nie zawsze świadczy o specjalnej elastyczności, fiatowski 120KM tego przykładem. Cena masz rację, bo np do astry J trzeba dyszkę dorzucić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

W PL ten model jest bardzo malo popularny, glownie chyba ze wzgledu na cene.

no wlasnie cena Elantry jest dosyc abstrakcyjna. Rozwazalem to auto bo tez mi sie podoba ale ani nie dalo sie nim przejechac ani w ogole dealer Hyundai nie byl sklonny w jakikolwiek sposob namowic mnie do czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60k za 'golasa' 1.6 w białym kolorze to taka srednia oferta rzekłbym. Na plus tylko gwarancja 5 lat.

Astra 1.6 jest od ręki za 51k (też biała). Gwarancję pewnie da się przedłużyć. Za 60k to już jest 1.4 turbo i pewnie z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał:

60k za 'golasa' 1.6 w białym kolorze to taka srednia oferta rzekłbym. Na plus tylko gwarancja 5 lat.

Astra 1.6 jest od ręki za 51k (też biała). Gwarancję pewnie da się przedłużyć. Za 60k to już jest 1.4 turbo i pewnie z LPG.

 

W Astrze przedluzasz gwarancje na 5 lat I 150kkm za ok 2kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, alastair napisał:

no wlasnie cena Elantry jest dosyc abstrakcyjna. Rozwazalem to auto bo tez mi sie podoba ale ani nie dalo sie nim przejechac ani w ogole dealer Hyundai nie byl sklonny w jakikolwiek sposob namowic mnie do czegokolwiek.

 

Ja wiem czy abstrakcyjna? Jest tańsza od I30. Przykład:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-elantra-classic-plus-wyprzedaz-2017-dostepny-od-reki-ID6zkPQO.html

 

Dla mnie to zdecydowanie lepsza opcja niż przykładowo astra J 1.6 albo jakiekolwiek tipo.

Na papierze osiągi zbliżone do astry J 1.4T.

Spore i nowoczesne auto za niewygórowaną cenę.

Godne rozważenia jak ktoś boi się turbo lub mało jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice dziewczyny kupili takiego w 2014, 1.6 benzyna. Bezpłciowy i rzadko spotkany na ulicach samochód. Głośny w trasie, sprawia wrażenie lekkiego (= podatny na silne podmuchy wiatru w trasie). Klapa bagażnika leciutka, jakby wykonana ze styropianu. Nie wydałbym na niego tych 70-iluś tysięcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

 

Mitsu daje za darmo 5 lat i 150 kkm. W Suzuki przedłużenie do 5 lat i 150 kkm kosztuje 1600.

2000 i 1600 to nie przepaść, a Mitsubishi po 1 chyba nawet auta tej wielkosci za 51 nie oferuje, po 2 w przeglądach se odbije (z tego co pisze @Ryb).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Jaruga napisał:

Dla mnie to zdecydowanie lepsza opcja niż przykładowo astra J 1.6 albo jakiekolwiek tipo.

 

Co takiego jest w nim wartego dopłaty ok. 10 tyś. zł w porównaniu do astry 1.6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Przepaść nie przepaść, ale @Maciej__ prosił o pokazanie tańszej oferty, więc pokazałem.

 

Ostatnio zaczynam myśleć o vitarze 4x4 na dojazdy po budowach, więc może przyda mi się to info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Ostatnio zaczynam myśleć o vitarze 4x4 na dojazdy po budowach, więc może przyda mi się to info

 

Z mojego doświadczenia bez większego problemu daje się uzyskać przedłużoną gwarancję w ramach negocjacji przy zakupie, chętnie na to idą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ZUBERTO napisał:

2000 i 1600 to nie przepaść, a Mitsubishi po 1 chyba nawet auta tej wielkosci za 51 nie oferuje, po 2 w przeglądach se odbije (z tego co pisze @Ryb).

 

Ja mam pełno drogich rzeczy na pokładzie, które "trzeba" serwisować za kosmiczne pieniądze. W prostym 1.6 przegląd może kosztować mniej niż 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Ja mam pełno drogich rzeczy na pokładzie, które "trzeba" serwisować za kosmiczne pieniądze. W prostym 1.6 przegląd może kosztować mniej niż 1000zł.

Dziś za 1 serwis 2.0 cvt 4x4 kumpel dał 940 brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ZUBERTO napisał:

Dziś za 1 serwis 2.0 cvt 4x4 kumpel dał 940 brutto.

 

Za 1. serwis też dałem bodaj 1400. Oni nie chcą na początku klientów zniechęcać. Dopiero potem będą wymieniać na zmianę olej w tylnym moście, skrzynce rozdzielczej, skrzyni biegów itd. licząc sobie za to po 1000zł ekstra przy każdym przeglądzie.

:hehe:

 

Edit: 1600 dałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Za 1. serwis też dałem bodaj 1400. Oni nie chcą na początku klientów zniechęcać. Dopiero potem będą wymieniać na zmianę olej w tylnym moście, skrzynce rozdzielczej, skrzyni biegów itd. licząc sobie za to po 1000zł ekstra przy każdym przeglądzie.

:hehe:

 

8] Ja w Lancerze miałem przeglądy w normalnej cenie, czyli 500-700, drogi był tylko po 60 kkm z wymianą oleju w skrzyni, wyszło coś ok. 1400. Przy 90 kkm miało wyjść w okolicach 2 kzł, ale olałem już wtedy i zrobiłem to samo w zwykłym warsztacie za 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

8] Ja w Lancerze miałem przeglądy w normalnej cenie, czyli 500-700, drogi był tylko po 60 kkm z wymianą oleju w skrzyni, wyszło coś ok. 1400. Przy 90 kkm miało wyjść w okolicach 2 kzł, ale olałem już wtedy i zrobiłem to samo w zwykłym warsztacie za 700.

 

Ja przy 100kkm zapłacę coś koło 5k. Już mi wyliczyli.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Rekord, który widziałem na własne oczy to była służbowa Insignia, gdzie przegląd przy 100 kkm wyniósł 12 kzł :skromny:

 

Sam przegląd? To chyba za OPC i wymieniali pół auta?

 

U mnie będzie wymiana oleju w skrzyni (megadroga!) i regulacja zaworów (droga). Do tego standardowy przegląd i się zrobi drogo. Dobrze że silnik na łańcuchu. W OII za przegląd z wymianą paska wyszło 4800.

 

I najlepsze jest to, że tam nie ma nic ponad standard. Nawet klocków nie zmieniali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

Sam przegląd? To chyba za OPC i wymieniali pół auta?

 

No przegląd gwarancyjny. Rzeczy eksploatacyjne policzyli maksymalnie - czyli klocki + tarcze, oleje wszędzie, świece, rozrząd i tak dalej.

 

Teraz, Ryb napisał:

 

U mnie będzie wymiana oleju w skrzyni (megadroga!) i regulacja zaworów (droga). Do tego standardowy przegląd i się zrobi drogo. Dobrze że silnik na łańcuchu. W OII za przegląd z wymianą paska wyszło 4800.

 

I najlepsze jest to, że tam nie ma nic ponad standard. Nawet klocków nie zmieniali.

 

Sporo sobie liczą, sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

No przegląd gwarancyjny. Rzeczy eksploatacyjne policzyli maksymalnie - czyli klocki + tarcze, oleje wszędzie, świece, rozrząd i tak dalej.

 

Klocki sobie zmienię sam. Skoro Panicz w Lexusie zmieniał to i ja mogę!   :hehe:

 

2 minuty temu, wladmar napisał:

Sporo sobie liczą, sporo...

 

Nie wiem czy ta bezawaryjność nie jest czasem droższa niż awaryjność w innych markach.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

 

A pytałeś w innych ASO? Lancer naprawdę miał tanie przeglądy, na poziomie jakiejś Skody czy innej Kii.

 

Mam dookoła 4 ASO. Ale wszystkie należą do tej samej spółki.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Mitsu daje za darmo 5 lat i 150 kkm. W Suzuki przedłużenie do 5 lat i 150 kkm kosztuje 1600.

 

Tak, z pewnoscia daja za darmo :hehe: A pozniej przeglad w Mitsu kosztuje 2x tyle co w innych markach ;] 

Roznice pomiedzy 1,6k a 2k raczej ciezko nazwac istotna. Do tego japonce maja czesto przeglady co 15kkm zamiast 30 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Zadzwoń do Krakowa ;]

 

Nie chce mi się tak daleko jeździć. Powiem więcej - poznałem osobiście właścicieli częstochowskiego salonu i powiedzieli żebym wpadł do nich a zrobią mi robociznę gratis ale nawet tam nie chce mi się jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wladmar napisał:

 

Rekord, który widziałem na własne oczy to była służbowa Insignia, gdzie przegląd przy 100 kkm wyniósł 12 kzł :skromny:

4x4 z dużym silnikiem, z wymianą rozrządu i wszystkiego co eksploatacyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tak, z pewnoscia daja za darmo :hehe: A pozniej przeglad w Mitsu kosztuje 2x tyle co w innych markach ;] 

 

Jak pisałem wyżej, Lancer miał normalne ceny przeglądów. To @Ryb ma coś nie tak ze swoim Outlanderem :hehe:

 

15 minut temu, Maciej__ napisał:

Roznice pomiedzy 1,6k a 2k raczej ciezko nazwac istotna. Do tego japonce maja czesto przeglady co 15kkm zamiast 30 ;)

 

Ale jest. I dobrze zresztą, przy turbo lepiej jednak wymieniać olej co 15 kkm, a nie co 30.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wladmar napisał:

 

Jak pisałem wyżej, Lancer miał normalne ceny przeglądów. To @Ryb ma coś nie tak ze swoim Outlanderem :hehe:

Ale jest. I dobrze zresztą, przy turbo lepiej jednak wymieniać olej co 15 kkm, a nie co 30.

 

@kravitz chyba nie podzielal entuzjazmu w kwestii przegladow w Mitsu.

A naprawa turbo po 150-200km bedzie pewnie tansza niz "przeglady" co 15kkm za 600 PLN ;)

I tak naprawde wcale nie musi wystapic bo we flotach auta tak jezdza i turbo ma sie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

@kravitz chyba nie podzielal entuzjazmu w kwestii przegladow w Mitsu.

A naprawa turbo po 150-200km bedzie pewnie tansza niz "przeglady" co 15kkm za 600 PLN ;)

I tak naprawde wcale nie musi wystapic bo we flotach auta tak jezdza i turbo ma sie dobrze.

 

Każdy producent tak kalkuluje to wszystko, żeby to jemu było dobrze, żadne odkrycie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

 

Co takiego jest w nim wartego dopłaty ok. 10 tyś. zł w porównaniu do astry 1.6 ?

 

O ile prawie 12 sekund do setki vs. 10.2 w elantrze jeszcze można przełknąć, to przyspiesz astrą J 1.6 od 60 do 100 na czwórce, albo 80-120 na piątce.

Zdążysz się ogolić i zapalić fajkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi i jak to w hultaju chcesz wiecej to placisz jeszcze wiecej. Za taka cene jest normalny hb z turbo bo ten 1.6 kily to szalu nie robi. Wolalbym astre IV sedan tam nawet mozna wirusa na 170KM to juz jest bardzo ladnie choc i standardowe 140KM wystarcza. Plus, ze ladny jest i to by bylo na tyle. Nie widac tego na ulicach i sie nie dziwie srednia oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaruga napisał:

 

O ile prawie 12 sekund do setki vs. 10.2 w elantrze jeszcze można przełknąć, to przyspiesz astrą J 1.6 od 60 do 100 na czwórce, albo 80-120 na piątce.

Zdążysz się ogolić i zapalić fajkę ;)

Od tego jest skrzynia zeby zredukowac. Jednak turbo bedzie jechac lepiej. Swoja droga nie ma co przyspieszac bo zarowno kila jak i hultacj nie prowadza sie jakos super. Kila na szybkich zakretach wyjezdzala przodem a teraz fiesta tylko gaz dociskam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wladmar napisał:

 

Rekord, który widziałem na własne oczy to była służbowa Insignia, gdzie przegląd przy 100 kkm wyniósł 12 kzł :skromny:

to albo bym zmienił warsztat bo "trochę" naciągają lub ktoś kase na lewo ciągnie żeby z faktury vat ściągnąć

albo w ramach przeglądu wymienili silnik / skrzynie na nową

albo Kolega jedno zero za dużo zobaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotr1982 napisał:

to albo bym zmienił warsztat bo "trochę" naciągają lub ktoś kase na lewo ciągnie żeby z faktury vat ściągnąć

albo w ramach przeglądu wymienili silnik / skrzynie na nową

albo Kolega jedno zero za dużo zobaczył

 

Bez przesady, wystarczy ze byla to wersje 2,8T i przy tym przebiegu wypadla wymiana rozrzadu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wladmar napisał:

 

Z tego co pamiątam na fakturze same tarcze + klocki wyszły ponad 3 kzł, najwięcej kosztował rozrząd. 

 

Mitsu za klocki do mojego liczy sobie ponad 400. O cenę tarcz bałem się zapytać.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

ZTCP do Lancera chcieli 1600 za komplet tarcz przód

Skoro już w tym temacie, to koledze zaproponowali w starej hondzie acura profilaktyczną wymianę poduszek powietrznych - koszt ok. 10 PLN, czyli więcej, niże było warte auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.