PAWELwaw84 Napisano 6 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 Część, mam Ci ja diesla 2,0 163KM ze stajni Chevroleta (Opel) w którym temperatura robocza silnika utrzymuje się na poziomie 77stopni. Termostat działa prawidłowo, auto dość szybko jak na diesla się nagrzewa i ładnie trzyma temperaturę,.... ale 77stopni?????? Dotarłem do info że były do tego modelu termostaty z temp. otwarcia 76,5stopnia, więc pewnie taki mi się trafił, ale obecnie niemal wszystkie zamienniki mają już 82 stopnie. Jak myślicie wymienić? Ponoć lepiej dla mieszanki im wyższa temperatura, to może i mniej zacznie palić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 4 godziny temu, PAWELwaw84 napisał: Jak myślicie wymienić? Ponoć lepiej dla mieszanki im wyższa temperatura, to może i mniej zacznie palić? Chyba jedyny plus takiej wymiany to ewentualnie nieco lepsze ogrzewanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 6 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 (edytowane) ja mam termostat na 105 stopni, 70 parę to trochę chyba za mało? Edytowane 6 Listopada 2021 przez Waldek40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 (edytowane) 105 to pewnie w benzynie. Też tyle miałem w 1.4T, ale to jest diesel, więc będzie mniej. Nie zmienia to faktu że i mnie dziwi 77stopni. Co miał na uwadze producent że tak obniżył ten próg? Edytowane 6 Listopada 2021 przez PAWELwaw84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 6 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 Wersje z termostatem otwierającym się przy niższych temperaturach były chyba dedykowane na kraje z cieplejszym klimatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 6 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2021 11 godzin temu, PAWELwaw84 napisał: Jak myślicie wymienić? Ale niby w jakim celu chcesz wymienić oryginalny, działający termostat i zastąpić go zamiennikiem? Chcesz eksperymentować? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 2 minutes ago, PAWELwaw84 said: Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał Ja jednak mysle, ze producent wiedzial co robi mntujac taki a nie inny termostat i poprawianie fabryki na oko, to sredni pomysl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Godzinę temu, PAWELwaw84 napisał: Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał W dieslu nie ma ''mieszanki''. Masz w nim dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał: Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał W Fiatowskim 1.4T MA tez termostat sie otwiera przy bodajze 78 stopniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Godzinę temu, volf6 napisał: W dieslu nie ma ''mieszanki''. Masz w nim dpf? Mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 53 minuty temu, PAWELwaw84 napisał: Mam Jeśli nadal działa to znaczy, ze wszystko jest ok. i jakoś ta niższa temperatura nie wykończyła silnika przez tyle lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 W dniu 6.11.2021 o 10:42, PAWELwaw84 napisał: Jak myślicie wymienić? Ponoć lepiej dla mieszanki im wyższa temperatura, to może i mniej zacznie palić? 3 godziny temu, PAWELwaw84 napisał: Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Temperatura otwarcia termostatu na tzw duży obieg, a temperatura pracy silnika to są dwie osobne kwestie. Termostat otwiera się w niższej temp żeby ostatni etap nagrzewania miał większą poduszkę temperaturową = mniejsze ryzyko przegrzania. Temperaturę pracy silnika bardziej definiuje czujnik/ECU momentem włączenia wentylatora, to sobie najpierw sprawdź, a nie zmieniaj na pałę termostat. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Znaczy co sprawdzić? Powiem tak, temperatura silnika jest bardzo stabilna. Czy lato czy zima czy miasto czy trasa właściwie zawsze po podłączeniu kompa widzę zakres 76-78 stopni. Raz widziałem więcej, ale to było w czasie wypalania DPF w upalne dni i było w okolicach 86stopni, a po zakończeniu wypalania temperatura wróciła do "normy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Dla diesla nie ryzykowałbym, bo łatwo przegrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 27 minut temu, PAWELwaw84 napisał: Znaczy co sprawdzić? Powiem tak, temperatura silnika jest bardzo stabilna. Czy lato czy zima czy miasto czy trasa właściwie zawsze po podłączeniu kompa widzę zakres 76-78 stopni. Raz widziałem więcej, ale to było w czasie wypalania DPF w upalne dni i było w okolicach 86stopni, a po zakończeniu wypalania temperatura wróciła do "normy". Skoro jest dobrze to zostawić . Chcesz to mam gdzieś termostat na 90C, może podejdzie . 51 minut temu, Ozarek napisał: Temperatura otwarcia termostatu na tzw duży obieg, a temperatura pracy silnika to są dwie osobne kwestie. Zależy gdzie jest czujnik. U mnie czujnik jest obok termostatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 2 godziny temu, PAWELwaw84 napisał: Znaczy co sprawdzić? temp włączenia wentylatora, czyli kiedy (bez klimy) odpali się wentylator na postoju. 1 godzinę temu, sherif napisał: Zależy gdzie jest czujnik. U mnie czujnik jest obok termostatu . no tak ale to komp sobie już realizuje po swojemu, czasy kiedy były 2-3 osobne czujniki to już historia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 Nie wiem jak w tym, ale w poprzednim dieslu jaki miałem nie było mowy żeby się zagrzał na postoju na tyle żeby włączyć wentylatory. Co więcej, kiedyś stałem w zimie 4h w korku i w tym czasie wręcz nie złapał pełnej temperatury... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2021 1 minutę temu, PAWELwaw84 napisał: Nie wiem jak w tym, ale w poprzednim dieslu jaki miałem nie było mowy żeby się zagrzał na postoju na tyle żeby włączyć wentylatory. Co więcej, kiedyś stałem w zimie 4h w korku i w tym czasie wręcz nie złapał pełnej temperatury... w dieslach to normalne niektóre podwyższają obroty biegu jałowego zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Jeśli temperatura jest stabilna to ja bym nie ruszał. Ja wymieniałem termostat ponieważ po włączeniu nadmuchu na min. temperatura spadała o jedną kreskę na skali, a zimą nie przekraczała 70 stopni C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 W dniu 7.11.2021 o 08:26, PAWELwaw84 napisał: Ponieważ wszelkie prace naukowe mówią iż optymalną temperaturą dla silników spalinowych jest 87-105 stopni, a tu mamy 10 stopni mniej. Przy za niskiej temperaturze silnika nie dochodzi do pełnego spalania mieszanki itp. Gdybym się na tym znał to bym tu nie pytał Ale temperatura silnika to temp. oleju, a nie płynu chłodzącego. Sprawdź przez obd temp. oleju jeśli jest taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2021 Temperatura oleju oscyluje 78-84 stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 W dniu 15.11.2021 o 22:39, mrBEAN napisał: Ale temperatura silnika to temp. oleju, a nie płynu chłodzącego. Sprawdź przez obd temp. oleju jeśli jest taka możliwość. Wkleje tu posta z innego watku: "mój 1.5 TSI przy aktualnych temperaturach : po ok 1,5km - płyn 80C-90C po ok 6km - olej 50C" U mnie w starym 1.2TSI nawet po 3km wskazowka od plynu nawet nie drgnie ale olej po 6 km tez ma ok.50stopni. Wiec chyba faktycznie nie ma sie co tym sugerowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 48 minut temu, wlad napisał: po ok 1,5km - płyn 80C-90C To szybko, chyba że but w podłodze.... 49 minut temu, wlad napisał: po ok 6km - olej 50C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 51 minut temu, Lukas napisał: To szybko, chyba że but w podłodze.... Ale to byl cytowany post innego uzytkownika z najnowszym 1,5TSI-ja mam pierwszy wypust 1.2TSI z niezbyt dopracowanym ukladem chlodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 Moge potwierdzic 1.5 tsi na zegarach bardzo szybko lapie temperature. Ale 1.2 tsi i 1.4 ea211 tez dosyc szybko sie nagrzewal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 2 godziny temu, czachabrava napisał: Moge potwierdzic 1.5 tsi na zegarach bardzo szybko lapie temperature. Ale 1.2 tsi i 1.4 ea211 tez dosyc szybko sie nagrzewal. Każdy jeździ w różnych warunkach, ale przy obecnej temp porannej ok 3st (auto pod chmurką a nie w garażu ogrzewanym) jadąc (lub bardziej tocząc się w korku) przez 1,5km to nie jest w stanie złapać tych 80st. Co innego wyjeżdżając od razu na np. obwodnicę - to jestem w stanie w to uwierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2021 Pytanie jeszcze jak ma się wskazanie na liczniku do faktycznej temperatury silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2021 7 godzin temu, volf6 napisał: Pytanie jeszcze jak ma się wskazanie na liczniku do faktycznej temperatury silnika Mnie zbytnio temperatura silnika nie obchodzi, wiec nie odpowiem. Wazne ze w TSI do pierwszego skrzyżowania potrafi leciec juz cieplejsze powietrze i na zegarach widac ze wskazówka drgnęła. W innych autach jeszcze lezy i nadmuch niewiele daje. Zamiennie jezdze teraz jeszcze 3.2, to w tym wskazówka nawet po 3km sie nie rusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 W dniu 6.11.2021 o 19:06, Waldek40 napisał: ja mam termostat na 105 stopni, 70 parę to trochę chyba za mało? 105 to pełne otwarcie czy początek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2021 3 minuty temu, pawel_78 napisał: 105 to pełne otwarcie czy początek? pełne, ale on ma termostat z grzałką, gdy silnik jest obciazony to termostat otwiera sie przy 90 st. C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 10 godzin temu, pawel_78 napisał: 105 to pełne otwarcie czy początek? tego to ja nie wiem, może i tak jest jak wyjaśnił to kolega z postu wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.