Rado_ Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 20 godzin temu, bielaPL napisał: Z aso fiata mam akurat dobre doświadczenia, nawet sami wymienili wahacz chociaż nic nie zgłaszałem peugeot trzeba było narzekać kijanka jakoś rewelacyjnie się nie zapowiada ASO Fiata wymieniało mi wszystko o czym wspomnialem, bez problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 20 godzin temu, volf6 napisał: Nowe i się psują? To moze mieć znaczenie ale chyba dla kogoś kto kreci dużo kilometrów rocznie, bo jak się jeździ 10 czy 15 kkm na rok to i tak w okresie gwarancji pewnie nic się nie zepsuje Dlaczegóż to ma się nic nie zepsuć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 18 godzin temu, sherif napisał: to z czego on był ? Z bagietki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 19 godzin temu, sherif napisał: Wątpię, ja skończyłem 14lat temu i mam podobną opinię, zresztą miałem znajomych w serwisie. Przez ostatnie lata miałem Lancię, więc miałem "przyjemność" odwiedzić ASO, IMO nic się nie zmieniło . ja miałem fiata w latach 2008-2017. Sam samochód był taki sobie, nigdy nie stanął na drodze ani nie był na lawecie, ale jednak był awaryjny i usterkowy. Natomiast z ASO byłem raczej zadowolony. Na pewno było najlepiej z tego z czym mam porównanie czyli KIA i Opel. Przede wszystkim nie miałem wrażenia że chcą mnie oszukać przy każdej okazji, jak tylko się dało to oferowali różne części (oryginały - zamienniki) do wyboru w normalnych cenach, diagnozowali sprawnie, szli na rękę z terminami, widać było że na serio się znają na tym co robią. Może dlatego, że przez te prawie 10 lat w tym serwisie byli ci sami mechanicy i ci sami obsługujący klientów. Nie miałem większych zastrzeżeń i dlatego serwisowałem tam smochód praktycznie do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 2 godziny temu, maro_t napisał: ja miałem fiata w latach 2008-2017. Sam samochód był taki sobie, nigdy nie stanął na drodze ani nie był na lawecie, ale jednak był awaryjny i usterkowy. Natomiast z ASO byłem raczej zadowolony. Na pewno było najlepiej z tego z czym mam porównanie czyli KIA i Opel. Przede wszystkim nie miałem wrażenia że chcą mnie oszukać przy każdej okazji, jak tylko się dało to oferowali różne części (oryginały - zamienniki) do wyboru w normalnych cenach, diagnozowali sprawnie, szli na rękę z terminami, widać było że na serio się znają na tym co robią. Może dlatego, że przez te prawie 10 lat w tym serwisie byli ci sami mechanicy i ci sami obsługujący klientów. Nie miałem większych zastrzeżeń i dlatego serwisowałem tam smochód praktycznie do końca. Miałeś szczęście. Mój stanął na drodze 2 razy z racji "TTTM" . W ASO czasem było śmiesznie, typu kilka rodzajów mocowania siedzenia w moim roczniku, mniej śmiesznie było jak musiałem 3x jeździć bo nie pasowało to co powinno i to w największym serwisie w Waw. Świateł też było 8 rodzai do mojego modelu/MY i też nie ogarniali tego . Naciąganie hmm mnie straszyli super labolatorium w BB jak nie zastosuje ich super Seleni, zamienników nie kojarzę w ASO. To było dawno i mam wrażenie, że poziom technicznych wyszkolenia pracowników był jednak niższy ... bo bywało tak, że mnie odsyłano z ASO do ASO. Odnośnie awaryjności to padało też masę pierdół. Nie bez przyczyny ludzie po Fiatach kupowali auta jp . 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 41 minut temu, sherif napisał: Nie bez przyczyny ludzie po Fiatach kupowali auta jp gdyby nie blacharka to nadal bym swojego ujeżdżał... miał parę pierdół ale tak to śmigał ładnie niestety blacha to walka z wiatrakami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 18 godzin temu, sherif napisał: Różnie bywa .. dla ojca padła kamera cofania kilka dni przed końcem 7-letniej, rozszerzonej gwarancji wymienili (a niby tego nie obejmowała). Wcześniej po 5latach przywiesiło się radio, też wymienili całą jednostkę bez gadania. W sumie pierdoły, ale załatwione sprawnie, dlatego ojciec jeździ już 3cią Kią . U mnie w Ceed też była wymieniana kamera - niecałe 50kkm i dwa lata wytrzymała. Teraz jest 91kkm i 4,5 roku, ciekawe czy będzie powtórka z rozrywki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 23 godziny temu, sherif napisał: to z czego on był ? On się nie tyle rozpuszczał co łuszczył. Tak spotkało mnie to w tym silniku i nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 20 godzin temu, PrimoSort napisał: Prawdopodobnie wadliwe były. Nie były tylko nadal są. Niby poprawione ale nadal nie rozwiązano problemu. Nie rozpuszczają się a łuszczą i zatykają smok pompy olejowej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrimoSort Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 17 minut temu, Rudobrody napisał: Nie były tylko nadal są. Niby poprawione ale nadal nie rozwiązano problemu. Nie rozpuszczają się a łuszczą i zatykają smok pompy olejowej. No właśnie to teraz mamy pełną już informację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 29 minut temu, Majkiel napisał: U mnie w Ceed też była wymieniana kamera - niecałe 50kkm i dwa lata wytrzymała. Teraz jest 91kkm i 4,5 roku, ciekawe czy będzie powtórka z rozrywki AFAIR był problem ze szczelnością modułu, gdzie dostawał się syf. Niestety poza gwarancją kamera nie jest tania. Niby jest patent na naprawę samemu .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 Oficjalna informacja jest taka że rozrząd zrobił Przy tej o to okazji na spotkanie tłoków wyruszyły zawory, więc prawdopodobnie silnik do wymiany.... Sprawa w toku, co dalej i kto i w jakim stopniu pokryje koszty zaistniałej sytuacji, jeszcze nie wiadomo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 Godzinę temu, tomy napisał: Oficjalna informacja jest taka że rozrząd zrobił Przy tej o to okazji na spotkanie tłoków wyruszyły zawory, więc prawdopodobnie silnik do wymiany.... Sprawa w toku, co dalej i kto i w jakim stopniu pokryje koszty zaistniałej sytuacji, jeszcze nie wiadomo. co wygrałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 Teraz, bielaPL napisał: co wygrałem? Satysfakcję - po złożeniu silnika, w którym zerwał się rozrząd Dogrywka: co z tym zrobi Ford.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 8 minut temu, tomy napisał: Dogrywka: co z tym zrobi Ford.... Zaproponuje nowy silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 (edytowane) 14 minut temu, tomy napisał: Dogrywka: co z tym zrobi Ford.... Wpierw pewnie coś takiego "Wszystkie tego rodzaju przypadki są przekazywane producentowi pasków rozrządu w postaci raportów technicznych, co najlepiej świadczy o tym, że traktujemy je z należytą starannością. Mając na celu dobro klienta, przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną cenowo ofertę na wymianę silnika." Edytowane 12 Maja 2022 przez bielaPL 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 (edytowane) 6 minut temu, wladmar napisał: Zaproponuje nowy silnik. Optymista Nie wiem, czy można oczekiwać aż takiej szczodrości. W ogóle to są 3 strony. Właściciel auta, firma zarządzająca serwisowaniem i aso Ford. Aaaa, czekaj ciekawe w jakiej cenie..... Edytowane 12 Maja 2022 przez tomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 Teraz, tomy napisał: Optymista Nie wiem, czy można oczekiwać aż takiej szczodrości. W ogóle to są 3 strony. Właściciel auta, firma zarządzająca serwisowaniem i aso Ford. Aaaa, czekaj ciekawe w jakiej cenie..... A czy ja napisałem, że za darmo? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 W cenie jak najbardziej korzystnej dla ASO. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 4 godziny temu, tomy napisał: Oficjalna informacja jest taka że rozrząd zrobił Przy tej o to okazji na spotkanie tłoków wyruszyły zawory, więc prawdopodobnie silnik do wymiany.... Sprawa w toku, co dalej i kto i w jakim stopniu pokryje koszty zaistniałej sytuacji, jeszcze nie wiadomo. Faktycznie zawory pogięte czy tylko takie standardowa odpowiedź serwisu? Powinny tylko popękać dźwigienki jak w filmie co wyżej linkowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 11 minut temu, volf6 napisał: Faktycznie zawory pogięte czy tylko takie standardowa odpowiedź serwisu? Powinny tylko popękać dźwigienki jak w filmie co wyżej linkowałem Tyle wiem co napisałem. Mam informacje z piątej ręki, które przekazała mi także wiesz Informacja od kolesia, który jest chyba opiekunem serwisowym. Jak dokładnie pogięte nie wiem, w każdym razie była kolizja. Zresztą było słychać przy awarii na trasie jakiś rumot z silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 Po uszkodzeniu napędu rozrządu zazwyczaj nie ma żadnego "rumotu", czy innego grzechotania. Przy wyższych obrotach jest jeden konkretny stuk (niesłyszalny przy większej prędkości) i dalej tylko silnik pracuje, jak zwykły kompresor. Kolizja zaworów z tłokami (przeważnie na dwóch cylindrach) następuje raz, potem już i tak się wałek/wałki rozrządu nie kręcą, bo nie mają napędu rozrządu. Oficjalnie najłatwiej zwalić na rozrząd, bo jak się coś konkretnego wysrało w silniku, to lepiej o tym głośno nie mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 3 minuty temu, kaczorek79 napisał: Po uszkodzeniu napędu rozrządu zazwyczaj nie ma żadnego "rumotu", czy innego grzechotania. Przy wyższych obrotach jest jeden konkretny stuk (niesłyszalny przy większej prędkości) i dalej tylko silnik pracuje, jak zwykły kompresor. Kolizja zaworów z tłokami (przeważnie na dwóch cylindrach) następuje raz, potem już i tak się wałek/wałki rozrządu nie kręcą, bo nie mają napędu rozrządu. Oficjalnie najłatwiej zwalić na rozrząd, bo jak się coś konkretnego wysrało w silniku, to lepiej o tym głośno nie mówić. Tyle, że ten silnik nie chciał dalej pracować, nie dało się go w ogóle odpalić.... Przy próbie rozruchu był jakiś metaliczny grzechot. W tym przypadku pad rozrządu i jego konsekwencje, to coś mało konkretnego.... Chyba powinni gruntownie zweryfikować swoje zalecenia 180tkm albo 10 lat. Ja rozumiem, że nie można z rozrzadem czekać do końca deklaracji, no ale bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Maja 2022 Udostępnij Napisano 12 Maja 2022 56 minut temu, tomy napisał: Chyba powinni gruntownie zweryfikować swoje zalecenia 180tkm albo 10 lat. Ja rozumiem, że nie można z rozrzadem czekać do końca deklaracji, no ale bez przesady Teoretycznie, jak producent zaleca jakiś interwał wymiany, to tyle co najmniej powinno to wytrzymać. Jakieś badania wytrzymałościowe czy inne robią, na podstawie których stwierdzają ile procent wytrzyma dany czas i przebieg. Jeśli ten przypadek nie jest odosobniony, to producent wybitnie przeszarżował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 14 godzin temu, Majkiel napisał: Teoretycznie, jak producent zaleca jakiś interwał wymiany, to tyle co najmniej powinno to wytrzymać. Dobrze, ze dodałeś teoretycznie. Bo silniki 1.2 PT od PSA miały pierwotnie przewidywany czas do wymiany rozrządu 210 000 km lub 10 lat. Po doświadczeniach z paskiem rozrządu i resztą obecnie interwał wymiany paska wynosi 105 000 lub 5 lat. Niby koła napinacz i reszta mogą zostać. Natomiast realnie pasek przy 70 000 - 80 000 km zaczyna nadawać się do wymiany ze względu na łuszczenie się. Także teoria sobie a praktyka sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 25 minut temu, Rudobrody napisał: silniki 1.2 PT od PSA miały pierwotnie przewidywany czas do wymiany rozrządu 210 000 km lub 10 lat. To trzeba być Francuzem, żeby wymyślić, że guma moczona 10 lat w oleju zachowa swoje pierwotne właściwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 Just now, iwik said: To trzeba być Francuzem, żeby wymyślić, że guma moczona 10 lat w oleju zachowa swoje pierwotne właściwości W Fordzie 1,0 Ecoboost ma podobny interwal i tez nie wytrzymuje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 3 minuty temu, iwik napisał: To trzeba być Francuzem, żeby wymyślić, że guma moczona 10 lat w oleju zachowa swoje pierwotne właściwości Ford ma to samo w EcoBoostach. Tylko moczy dwa paski. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 5 minut temu, iwik napisał: To trzeba być Francuzem, Pokłosie współpracy z BMW gdzie był łańcuch. Słynne silniki 1.4 i 1.6. I łańcuch też nie dawał rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 3 minutes ago, Rudobrody said: Pokłosie współpracy z BMW gdzie był łańcuch. Słynne silniki 1.4 i 1.6. I łańcuch też nie dawał rady. Zobaczymy jak im pojdzie z kolejna generacja 1,2PT bo tez ma wrocic lancuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 Teraz, Maciej__ napisał: Zobaczymy jak im pojdzie z kolejna generacja 1,2PT bo tez ma wrocic lancuch Silnik roku. Jednego roku. 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 21 godzin temu, bielaPL napisał: Wpierw pewnie coś takiego "Wszystkie tego rodzaju przypadki są przekazywane producentowi pasków rozrządu w postaci raportów technicznych, co najlepiej świadczy o tym, że traktujemy je z należytą starannością. Mając na celu dobro klienta, przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną cenowo ofertę na wymianę silnika." A ta atrakcyjna oferta to zapewne słupek z 10 netto + wymiana drugie tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 48 minut temu, iwik napisał: To trzeba być Francuzem, żeby wymyślić, że guma moczona 10 lat w oleju zachowa swoje pierwotne właściwości Po pierwsze istnieją gumy olejoodporne, po drugie taki pasek nie musi być z gumy a po trzecie-mają tam chyba jakiś specjalistów czy innych uczonych konstruktorów, ktoś to w końcu zaprojektował wdrożył i zastosował. Albo to zrobił idiota albo coś tam z materiałem nie pykło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 (edytowane) 15 minut temu, volf6 napisał: ktoś to w końcu zaprojektował wdrożył i zastosował Pewnie tak, a potem przyszedł "optymalizator" i zrobił "projekt racjonalizatorski", który oszczędził 0.5 euro na 1 sztuce paska dzięki zastosowaniu tańszego materiału 'tej samej jakości'. Gratulacjom ze strony mistrzów Excela w zarządzie nie było końca, bo dało to kilka ładnych milionów oszczędności Tylko, że musiał skrócić kilkuletnie testy wytrzymałościowe dla nowej wersji paska, bo były bardzo drogie Edytowane 13 Maja 2022 przez iwik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 10 minut temu, volf6 napisał: Albo to zrobił idiota albo coś tam z materiałem nie pykło I tak już 8 albo 10 lat. Problemem jest też benzyna, która dostaje się do oleju i temperatura oleju oraz warunki pracy jak sądzę. Mój wniosek jest taki gdyż wolnossące wersje tych silników nie mają aż takich problemów i raczej dożywają do zakładanych przez producenta silnika przebiegów. Problem nasila się w wersjach turbo 110 i 130 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 On 5/12/2022 at 9:02 AM, maro_t said: Opel A gdzie w KR robiłeś Opla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad2022 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 W dniu 11.05.2022 o 09:15, wladmar napisał: Mój subiektywny (oparty na moim doświadczeniu) ranking producentów, jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne: 1. Fiat. Dno. Myślę, że porażka rynkowa Fiata w dużym stopniu wynika z zachowania ASO/dealerów. 2. Skoda. Kombinują, naciągają, ale jak twardo trzymasz się faktów i potrafisz eskalować do przełożonych/importera, to robią. Generalnie pozytywnie, chociaż do ideału daleko. 3. BMW. ASO usuwa awarie i usterki wzorowo, żadnych problemów. Problemem jest to, że produkt jest mocno wadliwy, ale co do obsługi gwarancyjnej zero zastrzeżeń, można powiedzieć, że wzór. 4. Mitsubishi. Ciężko powiedzieć, bo na gwarancji absolutnie nic się nie zepsuło. 5. Suzuki to samo. 6. Nissan. Podobnie jak Skoda. 7. Dacia. Podobnie jak Skoda. Ha ha, u mnie to samo z Mitsubishi. 5 lat gwarancji, a auto bezawaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 1 godzinę temu, Konrad2022 napisał: Ha ha, u mnie to samo z Mitsubishi. 5 lat gwarancji, a auto bezawaryjne Ja właśnie skończyłem gwarancję w Mitsu (100 kkm) Generalnie bezawaryjnie. Wymienili mi chłodnicę klimy po jej mechanicznym uszkodzeniu + czynnik. Na gwarancji!!! Bez żadnego kombinowania i bez łaski. Poza czynnościami obsługowymi, które przewiduje harmonogram serwisów, była wymiana klocków hamulcowych na przodzie i żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Bezawaryjność i obsługa klienta Tylko co z tego w kontekście następnego auta, jeżeli oferta modelowa jest jaka jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Maja 2022 Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 21 godzin temu, DamU napisał: Tylko co z tego w kontekście następnego auta, jeżeli oferta modelowa jest jaka jest. przecież masz do wyboru miejski: space star uniwersalny: eclipse do pracy/szpan: l200 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 20 Maja 2022 Udostępnij Napisano 20 Maja 2022 On 5/12/2022 at 6:16 PM, kaczorek79 said: Po uszkodzeniu napędu rozrządu zazwyczaj nie ma żadnego "rumotu", czy innego grzechotania. Przy wyższych obrotach jest jeden konkretny stuk (niesłyszalny przy większej prędkości) i dalej tylko silnik pracuje, jak zwykły kompresor. Kolizja zaworów z tłokami (przeważnie na dwóch cylindrach) następuje raz, potem już i tak się wałek/wałki rozrządu nie kręcą, bo nie mają napędu rozrządu. Oficjalnie najłatwiej zwalić na rozrząd, bo jak się coś konkretnego wysrało w silniku, to lepiej o tym głośno nie mówić. Rozrząd może przeskoczyć o kilka zębów powodując kolizję, niekoniecznie od razu się zerwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 27 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 Foka naprawiona, jeździ nie bardzo zorientowana, bo przekazywał jakiś inny koleś niż zawsze, a ona aż tak bardzo ciekawa nie byla Podobno silnik wymieniony, podobno 20k, ale kto ile zapłacił to nie wiem... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 W dniu 27.05.2022 o 20:54, tomy napisał: Foka naprawiona, jeździ nie bardzo zorientowana, bo przekazywał jakiś inny koleś niż zawsze, a ona aż tak bardzo ciekawa nie byla Podobno silnik wymieniony, podobno 20k, ale kto ile zapłacił to nie wiem... szybko poszło, niecały miesiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 W dniu 27.05.2022 o 20:54, tomy napisał: Foka naprawiona, jeździ nie bardzo zorientowana, bo przekazywał jakiś inny koleś niż zawsze, a ona aż tak bardzo ciekawa nie byla Podobno silnik wymieniony, podobno 20k, ale kto ile zapłacił to nie wiem... Koledze kilka dni temu Skoda Superb odmówiła posłuszeństwa. Zgasła i już nie chciała odpalić, żadnego komunikatu nic. Silnik diesla 2.0, 100 tysięcy przejechane, 4 lata niedawno stuknęły. Dziś diagnoza - rozrząd Dobrze że gwarancja przedłużona do 5ciu lat. Ciekawe ile serwis Skody będzie się męczyć i co zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 26 minut temu, Majkiel napisał: Koledze kilka dni temu Skoda Superb odmówiła posłuszeństwa. Zgasła i już nie chciała odpalić, żadnego komunikatu nic. Silnik diesla 2.0, 100 tysięcy przejechane, 4 lata niedawno stuknęły. Dziś diagnoza - rozrząd Dobrze że gwarancja przedłużona do 5ciu lat. Ciekawe ile serwis Skody będzie się męczyć i co zrobią. Czytałem na jakimś forum VAG że dużo zależy przy rozrządzie od sposobu parkowania. Przód auta powinien być na równi lub niżej od tylu, ale to dotyczyło chyba łańcuchowego rozrządu. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 3 godziny temu, pejus1982 napisał: Czytałem na jakimś forum VAG że dużo zależy przy rozrządzie od sposobu parkowania. Przód auta powinien być na równi lub niżej od tylu, ale to dotyczyło chyba łańcuchowego rozrządu. Coś nie do końca czytałeś chyba-to były pierwsze spostrzeżenia ; później dowiedziono, ze istotniejsze było położenie przodu auta względem bieguna oraz coś o fazie księżyca -ale szczegółów już nie pamietam. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 9 minut temu, kondziu napisał: Coś nie do końca czytałeś chyba-to były pierwsze spostrzeżenia ; później dowiedziono, ze istotniejsze było położenie przodu auta względem bieguna oraz coś o fazie księżyca -ale szczegółów już nie pamietam. Jak jeszcze miałem VW up!, to ludzie borykali się ze ściąganiem aut. Losowo. Panaceum na to miało być pozostawianie zaparkowanego auta zawsze z kołami na wprost. Jak widać niełatwo być użytkownikiem niemieckiego samochodu premium 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 50 minut temu, kondziu napisał: Coś nie do końca czytałeś chyba-to były pierwsze spostrzeżenia ; później dowiedziono, ze istotniejsze było położenie przodu auta względem bieguna oraz coś o fazie księżyca -ale szczegółów już nie pamietam. Ale się uśmiałem. Kabareciarz z Ciebie. Chodziło o to, żeby łańcuch rozrządu przy rozruchu był w w oleju. Dotyczyło to pierwszych FSI, TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 4 godziny temu, pejus1982 napisał: Czytałem na jakimś forum VAG że dużo zależy przy rozrządzie od sposobu parkowania. Przód auta powinien być na równi lub niżej od tylu, ale to dotyczyło chyba łańcuchowego rozrządu. Z jakiego powodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał: Z jakiego powodu? Pisali na forum, żeby łańcuch rozrządu przy rozruchu był w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2022 2 godziny temu, pejus1982 napisał: Pisali na forum, żeby łańcuch rozrządu przy rozruchu był w oleju. 1.8 tsi: żeby łańcuch rozrządu był w oleju przy starcie, to trzeba by parkować o tak: 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.