Tommi Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 W związku z licznymi prośbami do Mefisto żeby uturbiał userom auta za grosze a on nie chce to zamieszczam manual pod dźwięcznym tytułem: TURBO zrób Se sam. zdjęcia dołącze po weekendzie bo niemam przy sobie. Zaczynamy od kompletowania części bo od tego warto zacząć Co nam potrzeba? To zależy jak tanio chcemy zrobić auto i w jakie moce chcemy iść. Przykładem jest moje auto, które za niecały 1tyś zostało zrobione na 110KM i 155Nm Wszystko było tak robione żeby można było bez problemu rozbudowywać zestaw co tez uczyniłem. Turbina Turbiny szukamy na szrotach i giełdach, czasem się trafiają na forach okazje, ale trzeba mocno szukać, allegro to w 99% zły pomysł. Ja swoją kupiłem za 50pln a tylko dlatego że były zdjęte muszle wydechowa i ssąca, wystarczyło skręcić i było ok. szukamy turbiny która ma nie uszkodzone wirniki i jak najmniejszy luz. Regenerowane w Polsce to ruletka ale w 80% się przegrywa bo uszczelniacze puszczają bardzo szybko. Żeby było ok. to kupuje się, turbine która jest używana, ale w dobrym stanie bez śladów oleju w muszlach i z minimalnym luzem, Gabaryty... idziesz, patrzysz... i wiesz, że jest ok. za mała będzie puchła na górze obrotów, za duża będzie miała laga. Do silników 1.1 1.2 8v trzeba szukać czegoś w rodzaju GT15 GT20 GT25 KKK K03/K03s IHI RHB5 itp. Turbiny się kupuje osobiście, a nie przez zdjęcia, nie kupuje się turbin ze zmienną geometrią łopatek (na ogół w nazwie jest wtedy vtg) takie turbiny przy nisko budżetowych projektach szybko się poddadzą bo egt nie zawsze będzie wystarczająco niskie. Przedział cenowy takich turbin powinien mieścić się w widełkach 0-300pln za więcej to już zaczyna być nieopłacalne. wg mnie optimum to 150pln za używke. Intercooler IC szukamy niewielkiego, żeby łatwo go schować pod masą, no chyba że chce się duuuuży to wtedy można ;-) Zasada przy małych turbinach jest taka (uproszczona), małe doładowanie, mniejsze grzanie powietrza duże doładowanie większe grzanie i pod tym względem dobieramy IC, jeśli chcemy ładować dużo to IC musi być wydajny (nie zawsze wydajny = duży ;-) ) Wej./wyj. Zalezy gdzie będzie turbina i jak chcecie poprowadzić orurowanie. Szukajcie na Allegro i na szrotach. Cenowo od 0 do 200pln więcej nie ma sensu. wg mnie optimum to 50pln BOV / DV Zawór upustowy to niewielki koszt za plastikowego Bosha który wytrzymuje do 1bara trzeba dać za niego koło 50pln. Żeby turbina dobrze służyła trzeba zawór zamontować nie można o nim zapomnieć ;-). Kopułka na przepustnice można zrobić z aluminium, można wyspawać z kwasiaka można zasadzić od Palio ;-) koszty różnie, zalezy jak się trafi, palio do 50pln. Jak mamy już zrobione zakupy to zabieramy się za składanie Kolektor wydechowy Są dwie metody na ograniczenie kosztów Pierwsza to zrobienie przejściówki z seryjnego kolektora pod turbine, druga to wyspawanie prostego kolektora. Koszt od 50pln do 250pln max. Smarowanie turbiny idziemy do zakładu zarabiającego przewody do pneumatyki siłowej i za 50pln mamy super nowy przewodzik z odpowiednimi końcówkami. spływ do miski robimy wspawując rurke nad lustrem oleju, takiej samej średnicy jakiej mamy wyjście z turbiny, tłumikarze spokojnie sobie z tym poradzą przy okazji którejść z robót Orurowanie jak powiesimy turbine i przykręcimy IC to można robić orurowanie, idziemy do tłumikarzy żeby rurke wzieli i powyginali na dolot tak jak się chce. Koszt ok. 100pln zalezy od widzimisie Kazia do tego niech wspawają króciec pod BOV-a pare cybantów i łączników dobieramy do orurowania jakie mamy. Down pipe czyli rura od turbiny do wydechu tłumikarze wygną rurexa i pospawają się do seryjnego wydechu. Koszt max 50pln. Paliwo Dwie metody taniego wystrojenia.... Wydajne wtryski i regulator ciśnienia paliwa nadciśnieniowy albo jak kto woli FMU, koszt ok. 50- 200pln za wtryski i 100- 200pln za FMU/regulator. Druga to włącznik ciśnieniowy dodatkowego/wych wtryskiwaczy. Grabowski na swojej stronie opisał dokładnie a ja tylko przytaczam. Quote: Dla silnika 4-6 cylindrowego, przy zastosowaniu dwóch dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy, właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 8/6-1=0.33 bar. Przy zastosowaniu trzech dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 9/6-1=0.5 bar. Wtryskiwacze dodatkowe należy zamontować na rurze ssącej przed kolektorem ssącym, możliwie najdalej od przepustnicy. Ich końcówki sygnałowe połączyć z przewodami sygnałowymi wtryskiwaczy seryjnych ( jeden wtryskiwacz dodatkowy z jednym wtryskiwaczem seryjnym ). Na przewodach sygnałowych łączących wtryskiwacze seryjne z dodatkowymi wlutować diody np. BY250 ( paskami od strony wtryskiwaczy seryjnych ). Końcówki (+) dodatkowych wtryskiwaczy połączyć razem i poprzez bezpiecznik 20A i włącznik ciśnieniowy, podłączyć do (+) akumulatora ( w żadnym wypadku nie łączyć z (+) seryjnych wtryskiwaczy ). Włącznik ciśnieniowy wyregulować tak, aby przy silnym dmuchnięciu ustami - zwierał styki i podawał (+) z akumulatora na dodatkowe wtryskiwacze. Do przewodu (+) dodatkowych wtryskiwaczy po włączniku ciśnieniowym podłączyć również przekaźnik, który w momencie włączania dodatkowych wtryskiwaczy będzie odłączał seryjny komputer od sygnału z przepływomierza i podłączał seryjny komputer do zewnętrznego źródła napięcia. Zewnętrzne źródło napięcia musi generować takie napięcie, jakie generuje przepływomierz w N/A przy maksymalnym otwarciu przepustnicy i maksymalnych, dopuszczalnych obrotach. Amen trzecia metoda to remap i większe wtryski, najdroższe wyjście ale IMO najlepsze. Świnie pomijam bo dla mnie nie istnieją Przy założeniu, że szukamy części i osób, które pomogą/zrobią taniej możemy z każdej z podanych cen jeszcze zejść. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 i zaraz cie zjadą ze bajki piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Bez odprężania silnika Co ze sparowaniem tubiny Gdzie wskaźnik doładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Ja się tam nie znam ale dużo rzeczy tam brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > i zaraz cie zjadą ze bajki piszesz taki lajf ponoć skrzynki 6 ze stilo też tanio sie nie kupi. wyrwać kompletne 1.4 16V ze skrzynią 6 też niewykonalne za 2tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > taki lajf ponoć skrzynki 6 ze stilo też tanio sie nie kupi. > wyrwać kompletne 1.4 16V ze skrzynią 6 też niewykonalne za 2tyś 4 stówki to drogo czy tanio? imho zapomniales o orurowaniu, i smarowaniu turbinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 ja jestem osobiscie na ostatnim etapie wkładania soft turbo wszystko juz podlaczone , tylko kolektor z turbinka zostało zalozyc (kolektor , dp itp zlozone w jedna całosc) Koszt w jakim sie zamkne to 1300zł ps. ktos pisał czy warto do NA wstawiac IC - odpowiadam ze od 2tyg jeżdze na IC ze sprintera i orurowaniem długim i autko zamulone pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > wyrwać kompletne 1.4 16V ze skrzynią 6 też niewykonalne za 2tyś wykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturo07 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > wykonalne no ale to jeden z lepszych habrownikow na cento Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Bez odprężania silnika można bez można z. pisze o małych kosztach a nie rozbudowanych instalkach. > Co ze sparowaniem tubiny dodałem > Gdzie wskaźnik doładowania na dzień dobry jest to pomijalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > wykonalne zaraz Cie zjedzą że niewykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > 4 stówki to drogo czy tanio? > imho zapomniales o orurowaniu, i smarowaniu turbinki już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Ja się tam nie znam ale dużo rzeczy tam brakuje do podstawowego setupu? imo nic albo prawie nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 No w końcu wszystko w jednym miejscu Czyli tym sposobem można osiągnąć 110KM i 155Nm z 1.1 bez odprężania silnika ? Z 900 też by się tak dało, czy ten silnik za słaby jest do turbo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > No w końcu wszystko w jednym miejscu > Czyli tym sposobem można osiągnąć 110KM i 155Nm z 1.1 bez odprężania > silnika ? > Z 900 też by się tak dało, czy ten silnik za słaby jest do turbo ? raczej z 1.2 - z 900 bym sie nie bawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > do podstawowego setupu? imo nic albo prawie nic. Tommi, a modyfikacje głowicy ? Rozumiem, że dopiero przy mocach wzwyż ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > No w końcu wszystko w jednym miejscu > Czyli tym sposobem można osiągnąć 110KM i 155Nm z 1.1 bez odprężania > silnika ? > Z 900 też by się tak dało, czy ten silnik za słaby jest do turbo ? można osiągnąć i więcej ale to jest imo rozsądny i tani setup. podnosząc doładowanie osiągniesz więcej ale trzeba pamiętać o paliwie. 900 omijał bym z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Tommi, a modyfikacje głowicy ? Rozumiem, że dopiero przy mocach wzwyż > ? na podstawowy setup bez rozbierania silnika i obcinanie kosztów niema sensu robić głowicy. głowice można zrobić kolejnym krokiem jak sie będzie odprężało i zwiększało doładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > na podstawowy setup bez rozbierania silnika i obcinanie kosztów niema > sensu robić głowicy. > głowice można zrobić kolejnym krokiem jak sie będzie odprężało i > zwiększało doładowanie. dzięki i za manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > można bez można z. pisze o małych kosztach a nie rozbudowanych > instalkach. > dodałem > na dzień dobry jest to pomijalna sprawa. a doprowadzenie oleju do T? Trzeba się wwiercać w kanały w bloku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > a doprowadzenie oleju do T? Trzeba się wwiercać w kanały w bloku? nie, trzeba wkręciś się w jeden z istniejących otworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > nie, trzeba wkręciś się w jeden z istniejących otworów albo wrzucic podkladke pod filtr oleju wtedy jest gdzie sie wpiac z olejem i czujnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 To ja od siebie dodam: kolektor wydechowy pod turbo: flansza w viga auto tuning : 60 zł + wysyłka flansze pod turbo zrobi każdy dobry rzemieslnik za 20 - 30 zł mamy juz 100 zł. kolektor podstawowy cos jak tommiego ale mniej profesionalny da rade zrobić z 10 kolanek po 4 zł każdy ze zwykłej stali a puche zbiorczą też dosyc łatwo wykonać.Można to pospawać szczelnie zwykłym migomatem i z robocizną za 300 zł mamy już taki super duper kolektor. A co do dolotu: Samco kolanka do dolotu brzmią super, ale kolanka do turbo np do lublina3 lub w sklepach z traktorami można kupić za ggrosze. zamiast góry z palio z blachy można dosyc łatwo wykonac nową kopółkę za przysłowiowe grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > nie, trzeba wkręciś się w jeden z istniejących otworów Dzięki za info i mauala, nareszcie zaczęło mi się wszystko układac w głowie co i jak...mysle jeszcze o miedzialenj uszczelce pod głowice (1.1 spi) żeby go odprężyć - koszt niewielki (ogłoszenie - 60zł). Czym grozi nieodpreżenie silnika przy T??? Co się wtedy dzieje w komorze spalania??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 a z czego prowadzi się wezyk do wskaźnika?z bov'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > albo wrzucic podkladke pod filtr oleju wtedy jest gdzie sie wpiac z > olejem i czujnikami tys prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > a z czego prowadzi się wezyk do wskaźnika?z bov'a? bov upuszcza ciśnienie z układu dolotowego, tam przy turbo na ogół jest nadciśnienie, a podciśnienia jest tyle co nic (no chyba że ma się wielką turbine która pompuje wysoko). wszystkie czujniki regulatory bovy wastegate-y podpina się tam gdzie jest podciśnienie, czyli za przepustnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Dzięki za info i mauala, nareszcie zaczęło mi się wszystko układac w > głowie co i jak...mysle jeszcze o miedzialenj uszczelce pod > głowice (1.1 spi) żeby go odprężyć - koszt niewielki (ogłoszenie > - 60zł). można ale nie praktykowałem. przy odpowiednio grubej miedzi powinno i odprężyć i uszczelnić. > Czym grozi nieodpreżenie silnika przy T??? od niczego do wydmuchiwania uszczelki i spłynięcie tłoków, tutaj już trzeba indywidualnie podejść do tematu. gotowej recepty nie ma. są silniki które z powodzeniem się uturbia przy CR 9.5:1 i dmucha sie ponad 1bar i latają świetnie a są takie co nie dadzą rady nawet przy 8.5:1 zalezy też wszystko od wystrojenia zapłonu. > Co się wtedy dzieje w komorze spalania??? albo nie dzieje sie nic albo zaczyna się spalanie stukowe przy nieodpowiednim dawkowaniu paliwa/zapłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Za niedlugo nowym ulubionym tematem bedzie "Silnik mi wybuchl" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 a jesli takie turbo załozy sie do silnika co ma seryjnie 14:1 ? i napompuje 0,5 bara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > a jesli takie turbo załozy sie do silnika co ma seryjnie 14:1 ? i > napompuje 0,5 bara? słyszałem o takich co trochę polatali takimi autami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > słyszałem o takich co trochę polatali takimi autami ehhhh kurcze korci mnie troche ale mialo juz nie byc tjunów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Dzięki no to zaczynam zbierać części... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k0nd0 Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > ehhhh kurcze korci mnie troche ale mialo juz nie byc tjunów nie badz mietki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Przede wszystkim wielkie brawa i podziękowania za tą wiedze A teraz troche głupich pytań Czy BOV powinien się znaleźć w jakimś konkretnym miejscu? Wybierająć IC patrzymy na jego wielkość ale czy na coś jeszcze(np. ułożenie wejścia i wyjścia powietrza[ich średnica ma znaczenie jakiekolwiek?], czy każdego się jakoś spasuje)? Powiedzmy że mnie zawsze interesowało ~100KM z silnika 1.1 (spi) jakie plus minus musimy osiągnąć do tego doładowanie przy K03(mam nadzieje że czegoś nie mieszam)? Tak w ogóle to chyba są turbiny z wbudowanym bov? Czy coś stoi przeciwko ich zakupowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > zamiast góry z palio z blachy można dosyc łatwo wykonac nową kopółkę > za przysłowiowe grosze. mozna bo tak myslisz , czy wiesz kto robi takie za grosze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > no ale to jeden z lepszych habrownikow na cento no z tym to chyba nawet ciebie przewyzszyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > zaraz Cie zjedzą że niewykonalne blogoslawieni ktorzy nie widzieli a uwierzyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 Ile mozna nadmuchac na seryjnym silniku 1.1/1.2 8V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 aaa jeszcze jedno. Moze byc turbina z Diesla? Np od JELCZA http://www.allegro.pl/item248596229_turbina_turbosprezarka_do_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > Za niedlugo nowym ulubionym tematem bedzie "Silnik mi wybuchl" bardzo łatwo chocby spalic furke - sam jestem tego przykładem trojnik w przewodzie paliwowym dałem 30barowy , ale polaczenia dałem z przezroczystego , bardzo grubego przewodu + obejmy byłem pewien ze zachowałem 100% bezpieczesntwa , bo przewod był z tych wytrzymałych nie przewidzialem tego , ze nie był odporny na benzyne - po tygodniu zmiekł i jak przekrecilem kluczyk 3bary zrobiły swoje - pekł jak balonik zalewajac mi silnik wacha dobrze ze silnik był zimny i nie doszło do zapłonu człowiek uczy sie na błędach i teraz wiem , ze tylko specjalne do wachy przewody używac (sa wzmacniane materiałem w srodku) - ale jak cos robisz pierwszy raz ciezko ustrzec sie błędów ... które moga skonczyc sie kompletnym zniszczeniem furki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 28 Września 2007 Udostępnij Napisano 28 Września 2007 bo sa weze z gumy olejo odpornej i beznyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > A teraz troche głupich pytań są tylko gupie odpowiedzi > Czy BOV powinien się znaleźć w jakimś konkretnym miejscu? tak między turbiną a przepustnicą, jak najbliżej przepustnicy > Wybierająć IC patrzymy na jego wielkość ale czy na coś jeszcze(np. > ułożenie wejścia i wyjścia powietrza[ich średnica ma znaczenie > jakiekolwiek?], czy każdego się jakoś spasuje)? każdy wpasujesz, ale staraj sie znajdowac IC tak by robić jak najkrótszy dolot, dobrym pomysłem jest wziąć turbinę k03 z wąsem, do tego IC z Ducato/Jumper/Boxer, wtedy chłodnicy nie trzeba przerzucać, dolot jest krótki i łatwo to poskładać > Powiedzmy że mnie zawsze interesowało ~100KM z silnika 1.1 (spi) > jakie plus minus musimy osiągnąć do tego doładowanie przy > K03(mam nadzieje że czegoś nie mieszam)? zależy które k03 ale średnio 0,5 bara > Tak w ogóle to chyba są turbiny z wbudowanym bov? Czy coś stoi > przeciwko ich zakupowi? nie, tyle że bov jest daleko od przepustnicy a to powoduje zwiększeniu laga po ponownym gazie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Dodam coś od siebie. Tutaj klik i jescze tutaj klik znajdziecie rozpiske mniejwięcej gdzie jakie świstaki były montowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Posch7 Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > Świnie pomijam bo dla mnie nie istnieją mi sie jakos udalo swinie wystroic bez zadnych problemow i wszystko dziala super a dowodem sa np czasy. motoru nie zalewa spokojnie na wolych obrotach sobie chodzi i ja swinke polecam pod warunkiem ze ktos zna sie na profesjonalnym strojeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > taki lajf ponoć skrzynki 6 ze stilo też tanio sie nie kupi. > wyrwać kompletne 1.4 16V ze skrzynią 6 też niewykonalne za 2tyś wykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centowariat Napisano 30 Września 2007 Udostępnij Napisano 30 Września 2007 > wykonalne takie rzeczy to tylko w erze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 30 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2007 > mi sie jakos udalo swinie wystroic bez zadnych problemow i wszystko > dziala super a dowodem sa np czasy. > motoru nie zalewa spokojnie na wolych obrotach sobie chodzi i ja > swinke polecam pod warunkiem ze ktos zna sie na profesjonalnym > strojeniu kiedyś była mega dyskusja na ten temat... fakt na świniach jeździ sporo aut na całym świecie ale... no właśnie ale ja wychodze z założenia że jeśli najszybsze dizle są remapowane a nie oszukiwane świniami to tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 1 Października 2007 Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > aaa jeszcze jedno. Moze byc turbina z Diesla? ja tez z tym samym pytaniem co kolega , od D tez moze byc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 1 Października 2007 Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > ja tez z tym samym pytaniem co kolega , od D tez moze byc ?? moze dobrze podchodza od oplowskiego 1,7 td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.