mpek Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > 2000 km poczekaj jeszcze z 2-3, już tak cicho może nie chodzić ja po zmianie oleju tez sie cieszyłem że chodzi cicho, nie na długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > Mobil 10W-40, ELF 10W-40 To jest syntetyk? mineral? Bo jestem "nieteges" w te klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > To jest syntetyk? mineral? Bo jestem "nieteges" w te klocki. Półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kecyrf Napisano 3 Marca 2008 Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 > Mam pytanie jaki olej dolać do autka. Przejechane ma 6000 km więc > zapewne syntetyk. silnik 1,1 beznyna. Nie wiem co znaczą symbole > w olejach np 5W30, 0W 40 itp. Jeśli jeszcze jakieś dane > potrzebne to podam. Dzięki za rady z góry. http://allegro.pl/item320593690_okazja_elf_excellium_nf_5w40_4l_najtaniej_oryginal.html czyli taki olejek by pasował ?? może ktoś doradzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 Niebawem będe zmieniał olej. Leje GM-a 15W-40 od 2,5 roku.Spalanie dośc spore 1l/1kkm.Myślałem nad ELF SPORTI ,SHELL tylko nie wiem czy dalej 15W-40 czy 15W-50 albo jeszcze inny w miare przystepnej cenie. ------------ Żółty Asterix 12.94r X16XEL,HB 175kkm,15W-40 GM ,alu 195/55/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > Niebawem będe zmieniał olej. Leje GM-a 15W-40 od 2,5 roku.Spalanie > dośc spore 1l/1kkm.Myślałem nad ELF SPORTI ,SHELL tylko nie wiem > czy dalej 15W-40 czy 15W-50 albo jeszcze inny w miare > przystepnej cenie. > ------------ > Żółty Asterix 12.94r > X16XEL,HB > 175kkm,15W-40 GM ,alu 195/55/15 A może tak Vavoline MaxLive 10W40 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztache Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > A może tak Vavoline MaxLive 10W40 ?? W zeszlym roku,opisywalem w jednym z moich postow jak kiepsko zaczal chodzic silnik kumplowi w viki 1.8 po zalaniu valvoline. Jako ze moja Astra bierze sobie olej od 100-500ml na 1000km postanowilem zaryzykowac,a wlasciwie skusic sie na wymiane na ten olej. Obecnie od wymiany przejechalem 1500km i silnik nie wzial kropelki oleju! Takze juz wiem co bede lal do Astry.Bede obserwowal ile bedzie brac,ale jesli teraz widac taka roznice to zdecydowanie warto lac valvoline!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > czyli taki olejek by pasował ?? może ktoś doradzi ?? nie wiesz jaki był lany wcześniej? czemu chcesz zmieniać oleum po 6kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > A może tak Vavoline MaxLive 10W40 ?? HM.... Trochę ryzykowne chyba przy tym spalaniu.Na mineralnym zrobiłem 26kkm,ale przedtem lany był półsyntetyk raczej bo miałem kartke jak go kupiłem lekko juz wytarta. ----------- Zółta Astra f 12.94r X16XEL,HB 175kkm ,15W-40 GM alu 195/55/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 przechodziłem z powodzeniem z selektolu 20W-40 właśnie na Valvoline Max LIfe 10W-40 . Auto o dużym , nieznanym przebiegu . Spalanie oleju znacznie zmniejszyło się O innych plusach typu odpalanie w zimie już nie piszę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 szykuje się do swapa silnk z Cali '95 160kkm od 2007 połowy w kraju 1 wymiana oleju w kraju przejechane ok 5kkm na lotosie minealu widocznie poprzedni właściciel oszczędzał, albo nie wiedział co wcześniej niemiec lał i zalał minerał, ja planuje wrócić do półsyntetyka gdyz podejrzewam że niemiec niżej nie zszedł czyli do minerałka co polecicie zalać, do tej pory jeździłem w x16xel na GM 10w40 jednak ostatnio zaczął on tracić w mych oczach strasznie rzadki się zrobił i mówie o nowym (chyba ze źródło nie pewne, lecz zawsze brane od Goszczyńskiego) zastanawiam się nad - Castrol Magnatec - Valvoline licze na dobrą pomoc pozdr sklejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kecyrf Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Mam pytanie jaki olej dolać do autka. Przejechane ma 6000 km więc zapewne syntetyk. silnik 1,1 beznyna. Nie wiem co znaczą symbole w olejach np 5W30, 0W 40 itp. Jeśli jeszcze jakieś dane potrzebne to podam. Dzięki za rady z góry. http://allegro.pl/item320593690_okazja_elf_excellium_nf_5w40_4l_najtaniej_oryginal.html czyli taki olejek by pasował ?? może ktoś doradzi ?? > nie wiesz jaki był lany wcześniej? > czemu chcesz zmieniać oleum po 6kkm nie mam pojęcia jaki był wcześniej lany olej, autko było sprowadzane, rocznik 2005, stało z pół roku. To raczej powinienem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 > nie mam pojęcia jaki był wcześniej lany olej, autko było sprowadzane, > rocznik 2005, stało z pół roku. To raczej powinienem ?? ciężka sprawa podjedź do jakiegoś konkretnego ASO i zapytaj jakie oleje fabryka lała do tych silników z drugiej strony to już prawie trzy lata od '05r i tylko 6kkm przejechane? na pewno nic nie było kombinowane w tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz > dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka na AKP znalazłem taki test olejów klik tutaj pozdrawiam miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_g Napisano 13 Marca 2008 Udostępnij Napisano 13 Marca 2008 > W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz > dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka Witam, od dwóch lat jeżdżę na GM 10W40 - odpukać - nie narzekam. 99,99% jazdy na LPG (KOLTEC) - przełącza się na gaz samoczynnie tuż po uruchomieniu silnika. Nic nie stuka, nie klekocze. Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2008 Hej. Otóz mój x16xel bierze norme 0,8ll/1kkm 15W-40 GM. Zastanawiam sie nad Olejem Shell 15W-50 który by bardziej doszczelnił silnik .Czy potem moge zmienic w razie czegos spowrotem na 15W-40 ?.Jak jest z klepaniem zaworów na tym oleju. ----------- Astra F 12.94r X16XEL,HB 175kkm,15W-40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 w sumie nic ciekawego... GM na GM wrażenia z właśnie zakończonego pierwszego użytkowania półsyntetyka, zalanego po mineralu Mobil 15W40 jak najbardziej pozytywne z braku czasu przeciągnąłem wymianę do ~12000km, co mi się z reguły nie zdarza konsumpcja praktycznie żadna, na bagnecie zeszło minimalnie kultura pracy oczywiście zupełnie inna, zwłaszcza kiedy były jeszcze przymrozki silniczek w środku ładnie się wyczyścił z nagarów - widać to nawet po obudowie wałka (po zdjęciu korka) podsumowując - jestem przykładem (nie pierwszym), że wymiana minerala na półsyntetyk nie musi skończyć się katastrofą, jak to niektórzy wieszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > ...użytkowania półsyntetyka, > zalanego po mineralu Mobil 15W40 jak najbardziej pozytywne jak się to ma do tytułu? abstrahując jednak od w/w ja zrobiłem tak samo > z braku czasu przeciągnąłem wymianę do ~12000km, co mi się z reguły > nie zdarza no ja jeszcze nie zmieniałem. nie zdążyłem jeszcze przejechać 10kkm > konsumpcja praktycznie żadna, na bagnecie zeszło minimalnie u mnie "toże" ale to chyba wynik mojego małego remonciku > kultura pracy oczywiście zupełnie inna, zwłaszcza kiedy były jeszcze > przymrozki potwierdzam > silniczek w środku ładnie się wyczyścił z nagarów - widać to nawet po > obudowie wałka (po zdjęciu korka) tu akurat nie zauważyłem jakichś drastycznych zmian > podsumowując - jestem przykładem (nie pierwszym), że wymiana minerala > na półsyntetyk nie musi skończyć się katastrofą, jak to niektórzy > wieszczą zwłaszcza że chodzi tu o GM'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > jak się to ma do tytułu? napisałem przeca "wrażenia z właśnie zakończonego pierwszego użytkowania" poprzednio wymieniłem 15W na 10W, teraz 10W na 10W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > napisałem przeca "wrażenia z właśnie zakończonego pierwszego > użytkowania" > poprzednio wymieniłem 15W na 10W, teraz 10W na 10W A ja dziś wymieniłem z 15Wna 15W (8500km)Norma oplowska 1l/1kkm, tak że boje sie aby wiecej nie wzioł 10W .Po odpaleniu zimnego wylatuje niebieski obłok dymu.I badz tu madry i graj w LOTTO ------------ Astra F 12.94r 1,6 16v ecotec 175kkm,HB 195/55/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > napisałem przeca "wrażenia z właśnie zakończonego pierwszego > użytkowania" > poprzednio wymieniłem 15W na 10W, teraz 10W na 10W Ile zrobiłes na 15W-40 miałeś branie? ) Ja mam zrobione na 15W-40 GM 27kkm przez 3 lata. ----------- Astra F 12.94r 1,6 16V ,HB 175kkm,195/55/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 miałeś branie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > A ja dziś wymieniłem z 15Wna 15W (8500km)Norma oplowska 1l/1kkm, tak > że boje sie aby wiecej nie wzioł 10W .Po odpaleniu zimnego > wylatuje niebieski obłok dymu.I badz tu madry i graj w LOTTO > ------------ a co tu za mądrość potrzebna. albo jeździsz tak jak masz, albo wyminiasz uszczelniacze zaworowe i pierścienie i auto przestanie żłopać olej. proste jak drut Ale kolega coś widze bardzo, bardzo niezdecydowany. od kiedy tylko pamiętam to narzeka i narzeka, a za naprawe sie nie chce wziąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > Ile zrobiłes na 15W-40 miałeś branie? ) Ja mam zrobione na 15W-40 GM > 27kkm przez 3 lata. trudne pytanie... najpierw o moim "poprzednim" silniku na mineralu sporo ponad 100kkm przez 3 lata, brania brak ile kkm wcześniej "u Niemca" to nie wiem, ale stamtąd na mineralu przyjechał później był remoncik z powodu wałka, ale to inna historia teraz mam przeszczepiony silnik z vectry, z mniejszym przebiegiem mineral był do niego lany (przez kumpla) od co najmniej 30-40kkm, wcześniej nie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > miałeś branie? o cholerka... właśnie mu odpowiedziałem, że brania brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > napisałem przeca "wrażenia z właśnie zakończonego pierwszego > użytkowania" właśnie dlatego ja (z kolei) zapytałem czy aby tytuł jest ok ale teraz już jarzę o co Ci chodziło > poprzednio wymieniłem 15W na 10W, teraz 10W na 10W dla tego też tytuł w stylu "wrażenia po wymianie 15w na 10w" lepiej trafiał by do tych bardziej ograniczonych (jak ja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 > a co tu za mądrość potrzebna. > albo jeździsz tak jak masz, albo wyminiasz uszczelniacze zaworowe i > pierścienie i auto przestanie żłopać olej. proste jak drut > Ale kolega coś widze bardzo, bardzo niezdecydowany. od kiedy tylko > pamiętam to narzeka i narzeka, a za naprawe sie nie chce wziąć No nie zdecydowany jestem Bo mało robie kkm ,i troche kasy musiałbym przeznaczyc na to a tesciowa przyszła juz plecie ,że kocham auto a nie jej córke ,bo ciagle coś tam wkładam. Rozważe jeszcze przed zima przynajmniej zmiane na 10W-40 i zobaczymy co bedzie. ------------ Astra F 12.94r 1,6 16V ,HB 175kkm,195/55/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 8 Maja 2008 Udostępnij Napisano 8 Maja 2008 Jaki proponujecie optymalny olej do silnika X14NZ ? Silnik chodził na mobil 5W50 - zdaje się, że jest to pełny syntetyk o wyokich parametrach: 5W50, ale i stosownej cenie. Czy nie lepsze i tańsze byłoby przejście na półsyntetyk-półmineral - po prostu Lotos Semisyntetic parametry chyba 10W40. Silnik ma przebieg ok. 30 kkm, w końcu to klasyka, niezbyt obciążony itp. Sądzę, że przejście na mineralny np. Lotos 15W40 to byłaby już przesada: dolna liczba 15 przy mrozach oznacza że olej byłby gęsty i utrudniał zapłon i rozruch. Ale półsyntetyk? Liczb 10. Sporo rzadszy w zimie dzięki obecności syntetyka, powinno wystarczyć na nasze warunki. A górny parametr oleju - 40 też myślę wystarczy, bo nie zamierzam wyciskać z silnika full maksimum, raczej przeciwnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2008 > Czy nie lepsze i tańsze byłoby przejście na półsyntetyk-półmineral - > po prostu Lotos Semisyntetic parametry chyba 10W40. > Silnik ma przebieg ok. 30 kkm A ja powiem tak: nie kombinuj. Skoro masz taki przebieg to znaczy, że niewiele jeździsz i wymianę oleju masz co rok, póltora (a nie jak azja co 3 miesiące ). Czy warto oszczędzać te parę złotych i przechodzić na półsyntetyk? Że nie wspomnę o próbie zamachu popychacze i kompensatory przy pomocy oleju mineralnego. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 8 Maja 2008 Udostępnij Napisano 8 Maja 2008 > Jaki proponujecie optymalny olej do silnika X14NZ ? > Silnik chodził na mobil 5W50 - zdaje się, że jest to pełny syntetyk o > wyokich parametrach: 5W50, ale i stosownej cenie. > Czy nie lepsze i tańsze byłoby przejście na półsyntetyk-półmineral - > po prostu Lotos Semisyntetic parametry chyba 10W40. > Silnik ma przebieg ok. 30 kkm, w końcu to klasyka, niezbyt obciążony > itp. Sądzę, że przejście na mineralny np. Lotos 15W40 to byłaby > już przesada: dolna liczba 15 przy mrozach oznacza że olej byłby > gęsty i utrudniał zapłon i rozruch. Ale półsyntetyk? Liczb 10. > Sporo rzadszy w zimie dzięki obecności syntetyka, powinno > wystarczyć na nasze warunki. A górny parametr oleju - 40 też > myślę wystarczy, bo nie zamierzam wyciskać z silnika full > maksimum, raczej przeciwnie. Pozdrawiam. Moze za wiele nie wniose ale chcialem tylko zrobic male sprostowanie, ktore juz nie raz pisalem. Polsyntetyk to nie polowa mineralnego i polowa syntetycznego oleju; niestety ale to jest mineralny z dodatkami syntetycznymi. Do benzyniaka w dodatku wolnossacego wystarczy w zupelnosci jak bedziesz lal 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Maja 2008 Udostępnij Napisano 8 Maja 2008 Kupuj tańszy 5W40, ale lej pełen syntetyk, zobaczysz, auto będzie wdzięczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomvideo Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 Kupiłem niedawno Astrę H 1,7 CDTI rok 2005 przebieg 74tyś . Jakim Olejem ją zalać w książce nic nie pisze! Proszę o odpowieć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Kupiłem niedawno Astrę H 1,7 CDTI rok 2005 przebieg 74tyś . > Jakim Olejem ją zalać w książce nic nie pisze! > Proszę o odpowieć! 5W-30, 5W-40, 0W-40 wybierz sobie - polecam Valvoline, Shell... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 Witam Mam pytanie, czy oleje GM z Allegro są w miarę pewne? Ceny widzę super atrakcyjne - ok 50 zł, to połowa tego co skasował mechanik też za GM. A jeśli już, to może podacie jakiegoś pewnego sprzedawcę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > Mam pytanie, czy oleje GM z Allegro są w miarę pewne? Ceny widzę > super atrakcyjne - ok 50 zł, to połowa tego co skasował mechanik > też za GM. nie wiem tego na pewno, ale ponoć podróbki się zdarzają... > A jeśli już, to może podacie jakiegoś pewnego > sprzedawcę? użytkownik opel-gsi to firma, w której pracuje krisb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > nie wiem tego na pewno, ale ponoć podróbki się zdarzają... > użytkownik opel-gsi > to firma, w której pracuje krisb Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > nie wiem tego na pewno, ale ponoć podróbki się zdarzają... > użytkownik opel-gsi > to firma, w której pracuje krisb dokładnie Ja zamówiłem sobie właśnie u krisb'a za 63zł, dostawa gratis, a że akurat do Włocławka jechał kurier z dostawą, dostawa była kurierem Jak mnie nie zastał w domu, to dzwonił na komórke za mną Tak że ja na pewno nie zamierzam kombinować z dostawcami wole sprawdzonych dostawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > dokładnie > Ja zamówiłem sobie właśnie u krisb'a za 63zł, dostawa gratis, a że > akurat do Włocławka jechał kurier z dostawą, dostawa była > kurierem > Jak mnie nie zastał w domu, to dzwonił na komórke za mną > Tak że ja na pewno nie zamierzam kombinować z dostawcami wole > sprawdzonych dostawców Jak sprawdzony to zamówię i wymienię bo w lipcu w górki śmigamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > Jak sprawdzony to zamówię i wymienię bo w lipcu w górki śmigamy weź sobie jeszcze filtr za 8 zyla z olejem w gratisie dotrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > weź sobie jeszcze filtr za 8 zyla z olejem w gratisie dotrze Tak też sobie pomyślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > Jaki proponujecie optymalny olej do silnika X14NZ ? > Silnik chodził na mobil 5W50 - zdaje się, że jest to pełny syntetyk o > wyokich parametrach: 5W50, ale i stosownej cenie. > Czy nie lepsze i tańsze byłoby przejście na półsyntetyk-półmineral - > po prostu Lotos Semisyntetic parametry chyba 10W40. > Silnik ma przebieg ok. 30 kkm, w końcu to klasyka, niezbyt obciążony miałem też mobil1 5w50 i zmieniłem na 10w40 mobil'a, ale u mnie przebieg dochodził do 200kkm i oleju ubywało ok 1L/10000km myślałem że będzie mniej pił, ale się zawiodłem, widocznie już się uzależniła od oleju teraz chcąc oszczędzić te 50zł - zmienił bym na lotos syntetyk cena taka sama jak mobil półsyntetyk, a parametry ma wyższe z drugiej strony, ja różnicy po zmienie nie widzę (może dlatego że mrozów nie było), więc po co przepłacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > miałem też mobil1 5w50 i zmieniłem na 10w40 mobil'a, > ale u mnie przebieg dochodził do 200kkm i oleju ubywało ok 1L/10000km > myślałem że będzie mniej pił, ale się zawiodłem, widocznie już się > uzależniła od oleju no bo spalanie oleju zalezy od tej drugiej liczby a nie pierwszej, także teoretycznie oleju 10w40 silnik powinien palić więcej niż 5w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 21 Maja 2008 Udostępnij Napisano 21 Maja 2008 > teraz chcąc oszczędzić te 50zł - zmienił bym na lotos syntetyk > cena taka sama jak mobil półsyntetyk, a parametry ma wyższe > z drugiej strony, ja różnicy po zmienie nie widzę (może dlatego że > mrozów nie było), więc po co przepłacać Witam! Ja własnie jeżdżę na lotosie syntetic kupuje bańkę za 100 zł Olej jest ok wg mnie. Po co przepłacać. Wymieniam co 10-12 tys uwzgledniajac trudne warunki pracy (korki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 22 Maja 2008 Udostępnij Napisano 22 Maja 2008 Po 120 kkm bezproblemowej jazdy na Magnatecu 5W-40 przeszedłem na Mobil Synt S 5W-40 , który w porównaniu z w/w Castrolem robiony jest na bazie olejowej grupy IV lub V a więc syntetycznej i ma wyższy TBN . Zastosowałem filtr oleju firmy Mann zamiast oryginału GM robionego obecnie przez Filtrona . Zobaczymy co z tego wyniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strider Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > no bo spalanie oleju zalezy od tej drugiej liczby a nie pierwszej, > także teoretycznie oleju 10w40 silnik powinien palić więcej niż > 5w50 witaj, dziwne rzeczy się tu człowiek może dowiedzieć. Myślałem, że to (nieważne jakiej klasy) oleju silnik spala jest wyłącznie winą zużytych pierścieni na tłokach, bądź uszczelek zaworów. To co piszesz jest niedorzeczne. olej klasy 10w/40 będzie zawsze gęstszy od oleju 5W/50 i tym samym tego pierwszego auto powinno brać mniej przy nieszczelnościach, które wymieniłem wyżej. pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Maja 2008 Udostępnij Napisano 27 Maja 2008 > witaj, dziwne rzeczy się tu człowiek może dowiedzieć. Myślałem, że to > (nieważne jakiej klasy) oleju silnik spala jest wyłącznie winą > zużytych pierścieni na tłokach, bądź uszczelek zaworów. to oczywiście też, ale są też inne przyczyny większego bądź mniejszego spalania oleju ( np lepkość oleju, dodatku uszlachetniające dodane do oleju itp) wg twojej teorii czy nalejesz mineralnego superolu SAE 30 czy syntetycznego mobila 5w50 oleju spali go tyle samo i to dopiero jest niedorzeczne > To co piszesz jest niedorzeczne. > olej klasy 10w/40 będzie zawsze gęstszy od oleju 5W/50 i tym samym > tego pierwszego auto powinno brać mniej przy nieszczelnościach, troche się podszkol jeszcze. olej 10w40 bedzie bardziej lepki (a nie gęsty, bo gęstość to stosunek masy do objętości) od 5w50 tylko w niskiej temperaturze(czyli powiedzmy tak do +50). W temperaturze pracy silnika natomiast bardziej lepki stanie się olej z wyższa drugą liczbą normy SAE, więc ten 5w50 z twojego przykladu. edit tu masz dowód i nie żyj już w nieświadomosci patrz na parametr lepkośc kinematyczna w temp. 100 stopni 5w50 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strider Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 czyli według ciebie, jak będę jeździł powiedzmy na oleju 10W/40 i silnik będzie go spalał dość dużo to jak przejdę na olej 5w/50 to tym samym silnik powinien zmniejszyć apetyt na jego spalanie. Zazwyczaj to przy apetycie silnika na olej zasada jest taka, że przechodzi się na olej gęstszy niż ten co aktualnie jest w silniku, czyli np. z 5w/50 na 10w/40 pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 29 Maja 2008 Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 > czyli według ciebie, > jak będę jeździł powiedzmy na oleju 10W/40 i silnik będzie go spalał > dość dużo to jak przejdę na olej 5w/50 to tym samym silnik > powinien zmniejszyć apetyt na jego spalanie. wg teorii tak, praktyka czasem zrobi psikusa, ale nieczęsto > Zazwyczaj to przy apetycie silnika na olej zasada jest taka, że > przechodzi się na olej gęstszy niż ten co aktualnie jest w > silniku, czyli np. z 5w/50 na 10w/40 nie gęstszy tylko bardziej lepki (już wyżej wytłumaczyłem na czym ta różnica polega) I to właśnie 5w50 jest bardziej lepki niż 10w40 (w temperaturze pracy silnika) Gdybyś w swoim przykładzie wpisał 5w30 a nie 5w50 tobym się mógł z tobą zgodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 Dziś przejazdem byłem u mechanika. A że w wakacje przyjdzie mi zmienić olej to zapytałem go o cenę Vaviline MaxLife 10W40. Obecnie mam GM On na to że wynalazków nie poleca i jak już to do mojego silnika poleca Castrol lub Mobil. I tutaj mam dylemat bo jak wszystkim wiadomo X16XEL popijają oliwkę a Vavoline miało to zmniejszyć Co Wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 > On na to że wynalazków nie poleca Valvoline i wynalazek!!?? dla mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.