Skocz do zawartości

Smary, kleje, szuwaksy i inne preparaty.


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

> Trudno wyrokować. Gdyby listwa była nieuszkodzona, to z pewnością

> tak. U mnie już piąty rok listwa jeździ na zwykłym, bezbarwnym

> silikonie. A skoro będzie sprężynować, to czort wie. Spróbuj, w

> razie czego klej da się zmyć z lakieru.

Koniec końców zapaćkałem listwę klejem PATTEX w wielkiej tubie - takiej do pistoletu. To jakiś lepszy specyfik, szybko schnie i dobrze trzyma, zdaje się że to seria 200 lub 300. Pachnie jak "Kropelka" czy "Super Glue", ewentualnie cyjanopan... Schnie w pełni w ciągu 48 godzin, ale u mnie po ok. 15 godzinach już się dobrze trzymało.

I jest tak: listwa trzyma się od dwóch tygodni. Podkleiłem nieco do karoserii (musiałem - listwa była krzywa frown.gif ) oraz do szyny na drzwiach i jest OK. Zobaczymy ile wytrzyma grinser006.gif

Wieczorem postaram się wyedytować posta i wstawić fotę tego specyfiku.

Acha, i chyba wiem czemu Ośmiorniczka nie skleiła listwy - nie klei polipropylenu, a coś mi się zdaje że z tego robią listwy. Jeśli nie to mnie lelek zaraz poprawi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Szybkie pytanie - czy ktoś z Was używał takiego wosku (bo dzisiaj bylem zmuszony do użycia pasty tempo - inaczej bym samochodu nie doczyścił tak brud wbił się w lakier) ? Chciałbym zabezpieczyć lakier przed zimą i oszczędzić sobie takich przyjemności jak dzisiaj grinser006.gif

Turtle Wax ICE

TW_ICE_wax.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Victor Reinz Reinzosil 300SI:

283091944-reinz.JPG

Świetny środek uszczelniający do połączenia głowicy z obudową wałka rozrządu, a także innych elementów łączonych bez uszczelek. Spisuje się też w miejscach gdzie są uszczelki, ale - ze względu na płaskie powierzchnie przylegania - można z nich zrezygnować. Np: połączenie obudowy przepustnicy z kolektorem dolotowym.

Odporny na temp. do 300*C, paliwa, oleje, smary itp.

Utwardza się od razu przez zgniot, lub z prędkością ok 2h/mm grubości.

Versachem Mega Grey - uszczelka w tubce.

283091944-versa.jpg

Nadaje się do uszczelniania misek olejowych, pokryw zaworów itp: Po nałożeniu w ciągu kilkunastu minut tworzy na powierzchni skórę, która sprawia, że specyfik nie przykleja się do drugiej z uszczelnianych powierzchni. Nie radzi sobie z elementami łączonymi na styk (bez szczeliny). Odporny na temp., paliwa, oleje itp.

Teraz coś do smarowania "jabłka" drążka zmiany biegów.

Kupujemy wazelinę techniczną i ciekłą parafinę.

283091944-smar.JPG

Mieszamy ze sobą do uzyskania konsystencji śmietany. Smarujemy drążek. Wg mnie jest to świetny zamiennik fabrycznego (niestety drogiego) smaru.

Czasami jest potrzeba zabezpieczenia gwintu przed odkręceniem. Do tego celu używam preparatu Thread Lock firmy Pro Seal.

283091944-thread.JPG

Jest to wersja o średniej sile wiązania. Połączenia po jego zaaplikowaniu dają się rozkręcić. Zmierzyłem doświadczalnie, że moment odkręcania zwiększa się o ok 40-50% w stosunku do skręcenia na sucho (dla śruby M8). Środek aplikuje się na gwint po jego odtłuszczeniu i skręca się elementy od razu po aplikacji.

Wystarczy kropelka.

post-53490-14352505302822_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam. poszukuje takiego białego smary półstałego do smarowania

> plastików. smar ten jest bardzo gęsty i stosuje sie go np. do

> smarowania lewarka zmiany biegów po mieszkiem. jak sie nazywa

> ten smar??? gdzie to kupic??? pozdrawiam.

jest to smar stały silikonowy, biały, sam szukam alternatywy do oryginału [OE 1970206] bo GM kosztuje 47zł/ tubkę oslabiony.gif

może ktoś na kąciku zna?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie biały smar powodował klejenie się pierścienia gumowego do gniazda tak bardzo, że wyrywały się z niego kawałki gumy, a ruchy drążkiem były bardzo utrudnione. Póki był mokry było ok. Ale jak wysechł to kaplica (a nalałem go tam sporo). Dlatego zastosowałem wyżej opisaną miksturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli sprawdzony nie polecany. O.K. Na marginesie, kiedyś w PF 125 i Polonezach stosowany był smar KB 521 - biały i o konsystencji śmietany. Długo utrzymywał te właściwości. Stosowali go do smarowania m.in. ograniczników drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie biały smar powodował klejenie się pierścienia gumowego do

> gniazda tak bardzo, że wyrywały się z niego kawałki gumy, a

> ruchy drążkiem były bardzo utrudnione. Póki był mokry było ok.

> Ale jak wysechł to kaplica (a nalałem go tam sporo). Dlatego

> zastosowałem wyżej opisaną miksturę.

hmm, niewiem.gif nie sądzę by była to kwestia smaru, w końcu ten smar widnieje nawet na rysunku EPC dotyczącego właśnie elementów mechanizmu wybieraka skrzyni biegów i jest przez nich przewidziany do tego zastosowania,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, czyli sprawdzony nie polecany. O.K. Na marginesie, kiedyś w PF

> 125 i Polonezach stosowany był smar KB 521 - biały i o

> konsystencji śmietany. Długo utrzymywał te właściwości.

> Stosowali go do smarowania m.in. ograniczników drzwi.

w GM do ograniczników drzwi jest przewidziany smar w saszetkach 1948606 :-)

sprawdza się doskonale, ja smaruję ograniczniki co 15kkm czyli 2 razy w roku (podobnie mechanizm maski i zamek klapy tylnej),

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm, nie sądzę by była to kwestia smaru

Jak wspomniałeś, oryginalny smar ma konsystencję majonezu. Ten w sprayu jest trochę inny. Wiem, że u niektórych się sprawdza. U mnie wręcz odwrotnie, a wszystkie części współpracujące mam oryginalne. Podejrzewam, że gumowy pierścień mam troszkę zbyt mocno spasowany, przez to ściera smar z gniazda. Płynna parafina nie wysycha i cały czas dobrze smaruje. Kosztuje też znacznie mniej niż oryginał waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z pytaniem czy ktoś stosował "płukanki" do silników? np takie:

Liqui Moly

lub

STP

jakieś uwagi? spostrzeżenia? szykuje się do wymiany w tym tygodniu oleju wraz z uszczelką pod miskę olejową i myśle o zapodaniu takiego preparatu grinser006.gif

przebieg wg licznika to 180 tyś biglaugh.gif

pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwracam się z pytaniem czy ktoś stosował "płukanki" do silników? np

> takie:

> Liqui Moly

> lub

> STP

> jakieś uwagi? spostrzeżenia? szykuje się do wymiany w tym tygodniu

> oleju wraz z uszczelką pod miskę olejową i myśle o zapodaniu

> takiego preparatu

> przebieg wg licznika to 180 tyś

hmm, widzę że nikt nic nie pisze, zatem napiszę moje zdanie,

najlepszą płukanką silnika IMO są oleje syntetyczne :-)

serio, nie wiem na czym jeździło Twoje auto dotychczas, ale po zalaniu syntetyka i pewnym przebiegu wnętrze silnika będzie jak nówka,

mój samochód do przebiegu trochę >100kkm jeździł na Mobilu 10W40 a ja odkąd go kupiłem jeżdżę na 5W50 i jest super - silnik czyściuteńki a pomiędzy wymianami co 15kkm dolewam ok 0.5L [obecnie ma przebieg nieco >195kkm],

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

> ma tylko ta wade, ze pozostawia cienki film olejowy/tlusty.

> ale pachnie cytrynami

Ale przed przyklejeniem odtłuszczasz miejsce na które przyklejasz listwę. A zapach cytrynki lubię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> 13 Smar miedziowy - gwinty srub, klemy, prowadnice klocków. Smar odporny na temperaturę (-30* do

> 1200* ) Fota smaru w spray'u ale częściej używam smaru w tubce, niestety nie ma foty, zielik

> może dorzuci, bo ma dla mnie w "moim pudełeczku" odłożoną kolejna partię smaru w tubkach

Czy smar miedziowy/miedziany nadaje się do smarowania prowadnic zacisków hamulcowych ??? Nie wiem czy dobrze pamiętam ale w jakimś wątku była mowa o tym, że nie za bardzo niewiem.gifhmm.gif. Oczywiście mogę się mylić więc proszę o potwierdzenie lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale w jakimś wątku była mowa o tym, że nie za bardzo .

Bardzo dobrze pamiętasz, w manualu Lelka dotyczącego wymiany klocków i tarcz na samym końcu są linki do artykułów z InterCarsa opisujących właśnie między innymi negatywne skutku użytkowania smaru miedziowego.

KLIK

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> czy ten specyfik jest taki żółtawy (bursztynowy)?

tak, dokładnie,

> drogi jest?

saszetka kosztuje coś 3 zł, wystarczy na bogate wysmarowanie 4 ograniczników,

problem czasem jest taki że ...niewiele ASO wie o tych smarach i w związku z tym czasem ciężko jest to kupić, a opakowanie zbiorcze zawiera 50 saszetek,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam.

Pytanie odnośnie połączeń elektrycznych w naszych brykach 270751858-jezyk.gif Na zaśniedziałe styki jest jakiś preparat czy tylko i wyłącznie papier ścierny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...
  • 2 tygodnie później...

5168_200_100.jpg

polecam z czystym sumieniem ten specyfik do czyszczenia EGR i kolektora dolotowego w silnikach diesla.

jedno poakowanie to stanowczo za malo aby rozpuscic syf po 160 tkm, nawet po oskrobaniu, nadaje sie swietnie do mycia czesci (EGR, kolektor) w wiaderku przy pomocy pedzelka, wszystkie inne specyfiki kryja sie przy nim jesli chodzi rozpuszczanie nagaru z sadzy ze spalin pomieszanej z oparami olejwymi, ktora znajduje sie w ukladzie dolotowym silnikow diesla za EGRem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 4 miesiące później...

Czy któryś z kolegów widział ten środek w okolicach Katowic, Chorzowa? Poszukuje go od roku z mizernymi efektami. Niestety poprzednia butelka się skończyła a lepszego czernidła nie ma a próbowałem już różne.

Zapłacę za koszty przesyłki jeśli ktoś z Was ma możliwość kupna tego czernidła w innym rejonie Polski.

15opak1-6d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Prezentuje pastę montażową Dirko produkcji Elring. Nadaje się do uszczelniania wszelkich połączeń

> metal-metal

Czy do miski olejowej też ?

Miska mocno mi się poci i przymierzam się do jej demontażu i położenia nowego uszczelnienia.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Muszę tymczasowo reanimować wydech. Tuż przed plecionką zrobiła mi się dziura średnicy ok. 5 mm i

> strasznie wydech teraz huczy.

> Ponieważ w tych okolicach są znaczne temperatury co możecie polecić?

Nie tak dawno to przerabiałem u znajomego - jeżeli jest to dziura na płaskim/okrągłym elemencie typu tłumik, rura - ale nie na zgrzewach, załamaniach itp. to sprawę załatwiła kupiona za 7,45zł BANDEX w Bricomarche taśma aluminiowa do napraw tłumików, pod wpływem temperatury wulkanizuje się - zakłada się ją jak układ wydechowy jest zimny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tak dawno to przerabiałem u znajomego - jeżeli jest to dziura na płaskim/okrągłym elemencie

> typu tłumik, rura - ale nie na zgrzewach, załamaniach itp. to sprawę załatwiła kupiona za

> 7,45zł BANDEX w Bricomarche taśma aluminiowa do napraw tłumików, pod wpływem temperatury

> wulkanizuje się - zakłada się ją jak układ wydechowy jest zimny....

a nie usmaży się?

bo dziura jest tak jak pisałem jakieś 50-60 cm od kolektora wydechowego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie usmaży się?

> bo dziura jest tak jak pisałem jakieś 50-60 cm od kolektora wydechowego

U znajomego taśma była zakładana między środkowym a końcowym tłumikiem i spełnia swoje zadanie, jeżeli usmaży się u Ciebie to strata niewielka a nic innego nie pozostaje jak zaspawanie dziury ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.