select Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > może opiszesz jak wygląda ta cała procedura? na Allegro zakupiłem licencje do FES, od Viaken-a interfejs ELM 327 v 1.3, w FES 2.6.1 wybrałem model AR GT 1.9 JTD -Nadwozie-połączyłem sie z CAN Setup/PROXI Alignment Procedure, wyświetliła się informacja o konfiguracji sieci CAN (usunięte moduły CAN: Dashboara Node (NQS), moduły CAN wymagające programowania: Climate Control Node (NCL) potem klawisz F10, wyświetlił sie komunikat "Kompletne", cofnąłem kluczyk w stacyjce i po ok. 1 min. uruchomiłem silnik, licznik nie miga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
select Napisano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 > kolego gdzie mieszkasz z chęcią bym podjechał też mi mryga po wymianie panelu na Mazurach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Czy ktoś się spotkał że przy łączeniu z body computerem wyskakuje taki błąd: ECU ISO Code: 2010-12-14 18:24:43 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Marelli MF Body Computer -------------------------------------------------------------- ECU ISO code: FIAT drawing number: 51758249 Hardware number: BC192A.0101 Hardware version: 01 Software number: 04440000104 Software version: 0416 Homologation number: 000087 ECU programming date: 11/10/2006 WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system! Chciałem aktywować kontrolkę od tempomatu i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > Czy ktoś się spotkał że przy łączeniu z body computerem wyskakuje taki błąd: > WARNING: Invalid ISO code for selected vehicle system! Są 2 opcje: 1. Wybrałeś błędnie autko(w co wątpię). 2. Masz jakiś problem z elektrykę. Czy po połączeniu z BC nie ma jakiś błędów? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 U mnie przy liczniku abartha w opcjach CC: lampka -niedostępna, ponieważ takowej nie ma i z wyświetlaniem informacji o włączonym CC mogę się tylko oblizać smakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 > U mnie przy liczniku abartha w opcjach CC: lampka -niedostępna, ponieważ takowej nie ma i z > wyświetlaniem informacji o włączonym CC mogę się tylko oblizać smakiem. A próbowałeś robić to dla abartha? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > Są 2 opcje: > 1. Wybrałeś błędnie autko(w co wątpię). > 2. Masz jakiś problem z elektrykę. > Czy po połączeniu z BC nie ma jakiś błędów? > Pozdrawiam BAS 1) Wybrałem dobrze, normalnie fes gada ze wszystkim oprócz osiowania proxy. 2) Ale objawiałby się ten problem tylko brakiem opcji osiowania proxy ? mogę robić inne rzeczy w body i nie ma problemów. Żadnych błędów nie było. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > 1) Wybrałem dobrze, normalnie fes gada ze wszystkim oprócz osiowania proxy. > 2) Ale objawiałby się ten problem tylko brakiem opcji osiowania proxy ? mogę robić inne rzeczy w > body i nie ma problemów. Żadnych błędów nie było. > Pozdro Pisz do Yaniego. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 > A próbowałeś robić to dla abartha? Nie próbowałem, tylko że abarthy miały CC w standarcie. Jak temperatura się podniesie to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 Mam jeszcze pytanie bo kolega ma taką sytuację że licznik po 999 km przeskakuje znowu na 127 tys i tak już jakiś czas. Ecu silnika pokazuje kilka tyś więcej i teraz czy FES da rade zrobić tak aby licznik ustawił sie do ecu silnika i działał normalnie, błedów żadnych nie ma dlatego jest to dziwne. Pacjent to 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 Matko, przeczytałem 31 stron tego wątku, żeby się dowiedzieć jak to jest z interfejsami i mam dość podsumowując: VAG KKL - umożliwia połączenie z ABS i WSPOMAGANIEM (konieczne jest zlutowanie pinów 1 [ABS] i 9 [WSP.] z pinem 7) - umożliwia połączenie z AIRBAG (zlutowanie pinu 3 z pinem 7) [oczywiście wstawiamy przełącznik, żeby można było wybierać między połączeniami 1+7+9 a 3+7] - NIE daje możliwości połączenia po sieci CAN np. z Body Computer - nie współpracuje z wersją FES 2.6 (obecnie jest już dostępna 2.6.1 z którą VAG działa) ELM 327 - umożliwia łączenie się z elementami, które komunikują się po sieci CAN (jeśli nie chce się połączyć, należy wywalić rezystor R14) - nawet ze słynnym rezystorem R14 powinien łączyć się z silnikiem - jeśli nie chce łączyć się z centralkami np. ABS, wspomagania, należy go przerobić analogicznie do VAG'a - elm NIE komunikuje się z AIRBAGami, nawet po zlutowaniu pinów 3 i 7 reasumując: jedyną funkcją, jakiej nie posiada ELM w stosunku do VAG to komunikacja z AIRBAG. natomiast generalnie ELM daje dostęp do dużo większej liczby funkcji (niech jeszcze ktoś znający się z łaski swojej rzuci na to okiem i potwierdzi, że nie bredzę - to głównie prośba do Ciebie, BAS ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > (niech jeszcze ktoś znający się z łaski swojej rzuci na to okiem i potwierdzi, że nie bredzę - to > głównie prośba do Ciebie, BAS ) Masz rację, dochodzi jeszcze przeróbka elma pod High Speed CAN, ale to nie dotyczy stilo(dotyczy Fiat 500, chyba GP i najnowszych konstrukcji). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
select Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 czy elementy wykonawcze np: zawór EGR robi się przy włączonym zapłon czy już odpalonym samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 > czy elementy wykonawcze np: zawór EGR robi się przy włączonym zapłon czy już odpalonym samochodzie? Jak nie pracują czyli przy zapłonie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 Witam! Problem dotyczy łączenia FES-a poprzez zmodyfikowanego VAG-KKLa z Lancią K. Zamiast komunikacji z kompem samochodu następuje restart lapka diagnostycznego. Co jest nie tak, FES wersja 2.6.1 z licencją zarejestrowany. Dzisiaj odebrałem kabel i zarejestrowałem program. A tu przedświąteczny zonk. Proszę pomóżcie bo brakuje mi pomysłów co może być nie tak i za chilę z żyłka mi strzeli. Ustawienia portu, transmisji zarówno w MU jak i FES-ie takie same, interfejs wybrany prawidłowo co jeszcze sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > co jeszcze sprawdzić? Zaktualizuj system, zaktualizuj sterowniki usb, zaktualizuj sterownik od VAG'a. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eniek Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 http://allegro.pl/kabel-interfejs-fiat-stilo-punto-panda-croma-doblo-i1341344805.html#gallery czy taki kabel będzie pasował do stilo 1.6 16V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > http://allegro.pl/kabel-interfejs-fiat-stilo-punto-panda-croma-doblo-i1341344805.html#gallery > czy taki kabel będzie pasował do stilo 1.6 16V? Jeśli to jest VAG-kkl z przełącznikiem to tak, ale nie wygląda żeby miał przełącznik. Jeśli nie jest przerobiony(jeśli jest to też tani nie jest) to wychodzi dość drogo. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Jeśli to jest VAG-kkl z przełącznikiem to tak, ale nie wygląda żeby miał przełącznik. > Jeśli nie jest przerobiony(jeśli jest to też tani nie jest) to wychodzi dość drogo. > Pozdrawiam BAS BAS, możesz zrobić jakieś FAQ do tego tematu/FES'a i podać linki do aukcji, z których kabel na 100% będzie działać? I najlepiej podwiesić. Bo wątek będzie rósł i każdy będzie pytał ciągle czy dany kabel współpracuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eniek Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Jaki najlepiej kupić kabel. Bo moje stilo dostaję świra ciągle bład, błąd, błąd a w ASIO kroją POMÓŻCIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > BAS, możesz zrobić jakieś FAQ do tego tematu/FES'a i podać linki > do aukcji, z których kabel na 100% będzie działać? I najlepiej podwiesić. > Bo wątek będzie rósł i każdy będzie pytał ciągle czy dany kabel współpracuje... Musiałbym co chwila aktualizować linki. Zasada jest taka, że jeśli ktoś posiada podstawowe zdolności manualne i potrafi trzymać prosto lutownicę, nie parząc przy okazji córki sąsiada to kupuje się najtańszego niebieskiego VAG'a za 43,80zł z dostawą, następnie kupujemy w elektronicznym dipselector 4 pinowy, kawałek płytki uniwersalnej i przerabiamy interfejs. Zamiast dipselectora i płytki można zastosować przełącznik 2-stabilny(2-pozycyjny) i robimy połączenia: poz1: liniaK->1+7+9, poz2: liniaK->3. Inna opcja to zakup takiego gotowca. Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze ELM 327 1,3+, ale tu jest loteria, który będzie miał słynny rezystor, który nie. To, że kupiliśmy działającego ELM'a od sprzedawcy X nie oznacza, że kupując tydzień później kupimy identycznego. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Masz rację, dochodzi jeszcze przeróbka elma pod High Speed CAN, ale to nie dotyczy stilo(dotyczy > Fiat 500, chyba GP i najnowszych konstrukcji). > Pozdrawiam BAS Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Do pełni szczęścia przydałby się jeszcze ELM 327 1,3+, ale tu jest loteria, który będzie miał > słynny rezystor, który nie. To, że kupiliśmy działającego ELM'a od sprzedawcy X nie oznacza, > że kupując tydzień później kupimy identycznego. > Pozdrawiam BAS moge powiedziec ze ostatnia dostawa elm z tego zestawu pakiet kabli dziala pieknie, ale skoro mowisz ze roznie bywa to bedzie ciezko na 100% potwierdzac all kable.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eniek Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > moge powiedziec ze ostatnia dostawa elm z tego zestawu pakiet kabli dziala pieknie, ale skoro > mowisz ze roznie bywa to bedzie ciezko na 100% potwierdzac all kable.. Czyli jak bym kupił pakiet kabli to mógłbym sprawdzać i kasować błędy silnika, Airbagów i innych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Czyli jak bym kupił pakiet kabli to mógłbym sprawdzać i kasować błędy silnika, Airbagów i innych? tak, juz gotowy kkl zrobiony do poduch itp, elm z dostawy ze srody (15.12.2010) smiga bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eniek Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Dzięki za info. Też sobie zamówie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalim1 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > tak, juz gotowy kkl zrobiony do poduch itp, elm z dostawy ze srody (15.12.2010) smiga bez problemu Na czym polega modyfikacja elm? W czym wersja po modyfikacji jest lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Na czym polega modyfikacja elm? W czym wersja po modyfikacji jest lepsza? Do stilo modyfikacja ELM'a polega dokładnie na tym samym na czym przy VAG'u czyli przełącznik LiniaK: pin1(ESP/ASR/ABS), pin7(silnik), pin9(wspomaganie). ELM nie obsługuje poduszek w stilo, więc nie robi się pod stilo pin3. Pod nowsze konstrukcje robi się przełącznik linii CAN... Na dole tej strony masz wszystko elegancko opisane ze schematami. EDIT: Yani coś robi z tą stronką i teraz opis masz z prawej strony z boku. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Czy dobrze rozumiem, że VAG-KKL do komunikacji z poduszką czy też kontrolerem silnika to High Speed CAN (komunikaty muszą być w czasie rzeczywistym ze względu na bezpieczeństwo jazdy), oraz ELM do pozostałch urządzeń, jako interfejs do Low Speed CAN, czyli tam gdzie nie jest potrzebna aż taka prędkość? Trzeba odróżnić też High Speed CAN np. z Fiata 500, tam jest podobno jeszcze szybsza transmisja danych i to w całym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > Czy dobrze rozumiem, że VAG-KKL do komunikacji z poduszką czy > też kontrolerem silnika to High Speed CAN (komunikaty muszą być > w czasie rzeczywistym ze względu na bezpieczeństwo jazdy), VAG-kkl NIE ma CAN. > oraz ELM do pozostałch urządzeń, jako interfejs do Low Speed CAN, > czyli tam gdzie nie jest potrzebna aż taka prędkość? > Trzeba odróżnić też High Speed CAN np. z Fiata 500, tam jest podobno > jeszcze szybsza transmisja danych i to w całym aucie. HS CAN jest na innych pinach, ale zapinając na te piny CAN z ELM'a wszystko działa, ale NIE ma to związku ze stilo. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > VAG-kkl NIE ma CAN. To w jakim protokole to gada? > HS CAN jest na innych pinach, ale zapinając na te piny CAN z ELM'a wszystko działa, ale NIE ma to > związku ze stilo. Ok, już mniej więcej rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 > To w jakim protokole to gada? Chwila googlania. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Mam pytanie jako nowy posiadacz kabla i programu ECU: Kabel ma już wbudowany przełącznik z pozycjami: 7 - KKL/engine 3 - airbag 1/9 - ABS 12/13 To jest z tej aukcji: ALLEGROSZ I teraz pytanie do Was znających się oraz Ciebie BAS: 1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie przełączyć? 2 do czego służy przełącznik 12/13? 3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty? 4 wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Mam pytanie jako nowy posiadacz kabla i programu ECU: > I teraz pytanie do Was znających się oraz Ciebie BAS: > 1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie > przełączyć? tak jak jest opisane: jak abs i wspomaganie na 1, jak poduszki to 3, jak silnik to 7 > 2 do czego służy przełącznik 12/13? nie wiem, ale gdzieś w tym mega wątku było to opisane > 3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty? ja nie wypinam, ale nie robie tego podczas aktywnego połączenia z FES, znaczy program mam uruchomiony, przełączam i daję połącz w programie, rozlączam i przełączam przełącznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > 1.Jeśli podpinam się tylko po to by sprawdzić czy nie mam błędów na który powinienem sie > przełączyć? Błędy* silnika: pin7(pozycja przełącznika:7), Błędy* poduszek: pin3(pozycja przełącznika:3), Błędy* esp/asr/abs: pin1(pozycja przełącznika:1/9), Błędy* wspomagania: pin9(pozycja przełącznika:1/9), > 2 do czego służy przełącznik 12/13? Linie diagnostyczne okablowania...(bez znaczenia, nie jest Ci ta pozycja do niczego potrzebna). > 3 Przełączać pomiędzy opcjami gdy kabel jest wypięty? Jeśli Ci wygodnie to tak, ale na wszelki wypadek rozłącz się z ECU przed przełączeniem. * generalnie połączenie z danym ECU a błędy masz w konkretnej zakładce po połączeniu. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Błędy* silnika: pin7(pozycja przełącznika:7), > Błędy* poduszek: pin3(pozycja przełącznika:3), > Błędy* esp/asr/abs: pin1(pozycja przełącznika:1/9), > Błędy* wspomagania: pin9(pozycja przełącznika:1/9), > Linie diagnostyczne okablowania...(bez znaczenia, nie jest Ci ta pozycja do niczego potrzebna). > Jeśli Ci wygodnie to tak, ale na wszelki wypadek rozłącz się z ECU przed przełączeniem. > * generalnie połączenie z danym ECU a błędy masz w konkretnej zakładce po połączeniu. > Pozdrawiam BAS OK - wszystko jasne - dzięki Ale... mam problem nie mogę połączyć sie z silnikiem - a na tym mi najbardziej zależy. Mam pozycję 7 i wyskakuje mi taki komunikat: Ustawienia kabla: I tu nie mam problemu gdy łączę sie w pozycji 1/9 - ABS widzi wszystko i działa ok Pytanie co przestawić by łączył sie z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > OK - wszystko jasne - dzięki > Ale... mam problem nie mogę połączyć sie z silnikiem - a na tym mi najbardziej zależy. > Mam pozycję 7 > i wyskakuje mi taki komunikat: > Ustawienia kabla: > I tu nie mam problemu gdy łączę sie w pozycji 1/9 - ABS widzi wszystko i działa ok > Pytanie co przestawić by łączył sie z silnikiem Popatrz jeszcze raz na to zdjęcie: 1. Najwidoczniej używasz spiraconej wersji FES(gdybyś używał legalnej to miałbyś najnowszą wersję czyli 2.6.1), która nie obsługuje Twojego silnika. 2. Wybierasz kategorię nadwozie a powinieneś wybrać kategorię silnik, której nie ma w FES 2.1 dla Twojego silnika. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Popatrz jeszcze raz na to zdjęcie: > 1. Najwidoczniej używasz spiraconej wersji FES(gdybyś używał legalnej to miałbyś najnowszą wersję > czyli 2.6.1), która nie obsługuje Twojego silnika. > 2. Wybierasz kategorię nadwozie a powinieneś wybrać kategorię silnik, której nie ma w FES 2.1 dla > Twojego silnika. > Pozdrawiam BAS Hmm Wybrałem nadwozie bo silnika nie widziałem więc obstawiałem że tam go znajdę W takim razie jak na 2.6.1 nie ma mojego silnika to co ja mam zrobić? Szukać starszej wersji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Hmm > Wybrałem nadwozie bo silnika nie widziałem więc obstawiałem że tam go znajdę > W takim razie jak na 2.6.1 nie ma mojego silnika to co ja mam zrobić? W 2.6.1 REGISTERED jest dostępna kategoria/system: Silnik i jest obsługiwane ECU Twojego silnika. > Szukać starszej wersji? Bez sensu, nowe ECU są dodawane sukcesywnie, im starszy FES tym mniej obsługiwanych ECU. Pozdrawiam BAS ps. Zrzut ekranu z wersji FREE, jak widzisz jest na czerwono, czyli jest, ale działa tylko w wersji REGISTERED. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nazarr Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Powinna być taka konfiguracja Stilo selespeed ->Silnik ->Bosch Monotronic ME 3.1 EOBD (2.0, 2.4) I powinno śmigać ja się łącze ten sam silnik i ten sam kabel od Viakena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Powinna być taka konfiguracja > Stilo selespeed - > I powinno śmigać ja się łącze ten sam silnik i ten sam kabel od Viakena Bo to jest ten sam silnik. Jaką masz wersję FES? Bo założę się, że nie 2.1, którą ma kolega. Quote: 05/09/2010 - Version 2.2 - Added Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2) support - Added Marelli Instrument Panel (Punto MK2) support - Added Visteon Instrument Panel (Stilo) support - Added Delphi Electric Steering (non-CAN, Ypsilon, Panda) support - Added Bosch ME3.1 EOBD (2.0, 2.4, 3.0 V6) support - Added Valeo parking control support - Added TRW MY 03 Airbag (CAN) support - Added support for the new Fiat Bravo - Added Alfa 159 Service Interval Reset - Added Alfa Brera Service Interval Reset - Added Fiat Croma Service Interval Reset - Added Fiat Linea Service Interval Reset - Added Fiat Bravo Service Interval Reset - Added Lancia Delta Service Interval Reset - Added Injector Coding for JTD engines Quote: 10/05/2010 - Version 2.5 - Fixed the problem with ME 3.1 and VagCom interface - Added function to detect available serial ports in the system - Changed FREE version to show in red the modules that are not free - Added CAN Info function (shows CAN configuration) - Added Bosch Motronic M2.10.3 support - Added Bosch Motronic M3.7.1 support - Added TRW Electric Power Steering (Croma) support (also in FREE version) - Added SAGEM Power Steering (Thesis, Ducato) support - Added Marelli Body Computer (Thesis) support - Added Nippon Instrument Panel (Thesis) support - Added Lancia Thesis Service Interval Reset - Added Lancia Ypsilon Service Interval Reset - Added Siemens VDO Instrument Panel (Ypsilon) support - Added SELESPEED CFC218F Automatic Gearbox (156 GTA) support - Added ABS Teves MK20/MK70 (Brava/Bravo) support (also in FREE version) - Added Bosch ABS 5.3 ASR/TC(Punto, Ducato, 156 GTA, 166, GTV, SPIDER, LYBRA) support Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 tak się zapytam przy okazji brzęczek od pasów w stilo FES 2.6 pewnie nie da rady ? Tylko pewnie egzaminer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 A w jakiej konfiguracji łączyć sie z nadwoziem? 3? 7? 9? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > A w jakiej konfiguracji łączyć sie z nadwoziem? > 3? 7? 9? ELM'em 327 1.3+ VAG kkl nie obsługuje CAN a ze wszystkim w kategorii nadwozie łączysz się po CAN. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > tak się zapytam przy okazji > brzęczek od pasów w stilo FES 2.6 pewnie nie da rady ? Tylko pewnie egzaminer ? Bez problemu da radę FES + ELM327 1.3+ Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > tak się zapytam przy okazji > brzęczek od pasów w stilo FES 2.6 pewnie nie da rady ? Widziałem tę opcję w FES, pokazało że mam wyłaczony i chciałem włączyć ale nie dało się, pewnie dlatego że mam zegary abartha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Widziałem tę opcję w FES, pokazało że mam wyłaczony i chciałem włączyć ale nie dało się, pewnie > dlatego że mam zegary abartha. Zegary to osobne ECU, jak chcesz z nimi pogadać to łącz się wybierając Abarth'a. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Bez problemu da radę FES + ELM327 1.3+ > Pozdrawiam BAS oo super piny 1>6 i 9>14 starczą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > oo super piny 1>6 i 9>14 starczą ? Zegary są po CAN, nie musisz nic przerabiać. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Zegary są po CAN, nie musisz nic przerabiać. > Pozdrawiam BAS dzięki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.