Skocz do zawartości

FiatEcuScan / MES - nowy SOFT do diagnostyki na USB


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

> Witam.

> Koledzy chce zakupić taki interfejs

> i tu pytanie czy ten z allegro będzie ok

> http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i1275023686.html

> Z góry dzięki za odp. i sorki za banalne pewno pytanie .

> Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

u Ciebie prawdopodobnie przejściówka będzie jeszcze potrzebna. Ja kupowałem taki zestaw:

link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj jeszcze będę miał okazję sprawdzić to w Brava CF-2

To sprawdź wersje poniżej 1,6 . U mnie w 105 pokazywało kosmiczną liczbę a w kolegi 110 "normalny" przebieg . Piszę w cudzysłowie bo byłby normalny gdyby nikt go nie skręcił. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam małe pytanko podpiąłem do mojej Pandy (1.3 Multijet) interfejs ELM 327 1.4. Moim oczom ukazał się przebieg w Odometer 12 539 km natomiast licznikowo to 61557.

Czy oznacza to, że jest on przekręcony o ok 50 000 tys czy może się mylę i źle wnioskuje (61557+(61557-12539) = 110575).

pandaprzy61557b.jpg

Prosiłbym o wskazówki przy liczeniu ponieważ jak wiadomo w tych silnikach jest łańcuch rozrządu który nie do końca jest bezobsługowy i chciałbym znać orientacyjny przebieg autka.

Z góry dziękuje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam małe pytanko podpiąłem do mojej Pandy (1.3 Multijet) interfejs ELM 327 1.4. Moim oczom

> ukazał się przebieg w Odometer 12 539 km natomiast licznikowo to 61557.

> Czy oznacza to, że jest on przekręcony o ok 50 000 tys czy może się mylę i źle wnioskuje

> (61557+(61557-12539) = 110575).

> Prosiłbym o wskazówki przy liczeniu ponieważ jak wiadomo w tych silnikach jest łańcuch rozrządu

> który nie do końca jest bezobsługowy i chciałbym znać orientacyjny przebieg autka.

> Z góry dziękuje. Pozdrawiam.

Zanotuj wskazanie. Przejedź jakiś dystans po czym sprawdź ponownie wskazanie licznika i FES. lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam małe pytanko podpiąłem do mojej Pandy (1.3 Multijet)

> ukazał się przebieg w Odometer 12 539 km natomiast licznikowo to 61557.

Podłączałem się kiedyś do Punto z tym samym silnikiem .

ODO wskazywał też kilka razy mniej niż licznik , czyli najwyraźniej to kwestia współczynnika w FES .

Test zaproponowany przez MarekSkop powinien wyjaśnić sprawę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Jestem tu nowy więc chciałem się przywitać ,ale i poprosić o pomoc.

A mianowicie czy udało się komuś podłączyć "Mariannę" Weekend 1.6 16v z 96r ? Wiem że z silnikiem jest problem , ale ABS(lukas) AIRBAG(46409123) ? Zakupiłem kabelek u pana Via...coś tam smile.gif OBDII KKL niebieski z przełącznikiem i przejściówką ,Porty Com ustawione (w zaawansowanych też), zasilania modułów są próbowałem FIATECUSCAN wer: 1.4 , 1.6 , 2.5 oraz finalist i alfadiag - brak połączenia "sprawdź kable" crazy.gif nawet windowsa świeżego wrzuciłem - nic. Próbowałem także na innym lapku -nic frown.gif Teraz nie wiem czy interfejs uszkodzony czy obydwa moje moduły oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem się nie połączysz.

Co do reszty:

Zasilanie na interfejs podałeś z akumulatora?

Czy przełącznik na interfejsie był w pozycji silnik(jak używasz przejściówki to musi być w pozycji silnik czyli linia K na pin7)?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zasilanie na "krokodylek" było i przełącznik też w poz 7 czyli Engine. Pytałem producenta , stwierdził że musi się połączyć z Bagami i ABS-em. Silnik to zauważyłem na schemacie że ma mase z K lub L zamienioną. Ale nie o silnik chodzi. Poduchy dają znaki życia ,bo na sekundę gaśnie kontrolka po odpaleniu auta. A i linie mierzyłem w ABS K-brak napięcia L ma ok 10.3V ( niby tak ma być) ,poducha też ma ok 9.98V confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanko.FES 2.1 do tego lapek:celeron 1Ghz,128mb ram i ustawienia skopiowane z kompa stacjonarnego którym łącze się w garażu bez problemu no i ze strony o FES-ie.Po połączeniu przeważnie wywala mnie po paru sekundach,a jeżeli nie to gdy zmieniam zakładki w programie to w lewym dolnym rogu zaczyna co jakiś czas migać czerwony napis na temat zbyt dużego opóźnienia czy coś w tym stylu.Nie mogę też skasować błędów mimo wielu prób.

Czy to nie jest wina zbyt wolnego lapka bo te 128mb ramu dość znacznie go zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam takie pytanko.FES 2.1 do tego lapek:celeron 1Ghz,128mb ram i ustawienia skopiowane z kompa

> stacjonarnego którym łącze się w garażu bez problemu no i ze strony o FES-ie.

System w pełni zaktualizowany?

Tak czy inaczej 128MB ramu to mało.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym FES(2.6) masz możliwość ustawienia prędkości połączenia dla vag'a, dzięki czemu... nie chce mi się tłumaczyć.

Yani napisał:

Quote:

- Added faster parameter monitoring support with VagCom interfaces. You can configure this functionality in Settings (KWP2000 Timings) when VagCom interface is selected. You have 4 options: DEFAULT (this works the same way as previous FiatECUScan versions), OPTIMAL (this is the optimal speed as suggested by ECU), FAST (This is the fastest possible connection. It may be unstable.), SLOW (This is a slower connection which should theoretically offer better stability with slower computers).

Please note that the faster communication is usually only supported by the Engine ECUs and will probably have no effect on the other ECUs (like ABS and EPS). On my Stilo I successfully recorded a log with 1 parameter and 900 samples per minute.


Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opóźnienie zmieniłem na jeden według opisu.Na stronie KLIK na samym dole jest to opisane w pozycji Communication problems i po przetłumaczeniu przez pana google clown.gif jest wspomniane że może to być przez opóźnienie portu lub właśnie przez przeciążony system beksa.gif

I pozamiatane frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaktualizuj sterownik.

> Pozdrawiam BAS

Sterownik dostałem na płycie od Viaken-a ,ale sprawdzę czy on ma jakieś aktualizację. Byłem dziś w ASO Panowie się połączyli , nie wiem czy bez problemowo ,gdyż są bardzo tajemniczy cfaniak.gif no i trwało to dobre 2 godziny screwy.gif... Oczywiście naliczyli sobie odpowiednio więcej niż mi opowiadał pan przed oddaniem auta drive.gif I wiem że mam problem ... pompa oraz poducha w kierownicy... i problem z moim połączeniem kompa do tych urządzeń , skoro oni mogli to dlaczego ja nie mogę niewiem.gif Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten mój interfejs? Może pomiar lini albo coś ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe bo nie dość że to celeron 1Ghz to jeszcze tylko 128mb ramu,a wiecie jakie dyski są w

> lapkach szybkie hehe.

Ja się łączyłem bez problemu na celinie 1GHz 256 mb ram i wszystko chodziło bez problemu. Na sterownikach które dostałem na płycie z vagiem też nie mogłem się połączyć. Dopiero jak zainstalowałem inne z płyty którą dostałem to zaczęło działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> FES 2.6 + VAG 409 KKL USB nie łączy z

> Fiat Bravo 1.2 Bosch M 1.5.5

> Przy próbie połączenia komputer na chwilę się zawiesza

> 1,85GHz 768 RAM.

> Z abs i airbag łączy bezproblemowo .

> Czemu z M 1.5.5 nie ?

Moęe nie w te gniazdo podłączasz?? ja w 2.0 20v mam na mcpersonie 3 wtyki a nie 2:) 3 mialem schowana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brava '00 1,2, 1 poducha

uzywajac ELM oraz kabelkow podlaczylem sie pdo linie K i komp od silnika odczytalem (swoja droga pokazal mi przebieg 800kkm!! przy realnym 210kkm)

jednakze mym celem bylo dostanie sie do poduchy bo mi sie jej kontrolka swieci

i teraz me pytania

na fiatowski laczu 3 pinowym mam tylko 2 druty: mase sygnalowa (srodek) i linie K

czy majac ELM i tylko 2 kabelki w laczu diagnostycznym jestem w stanie dostac sie do sterownika poduchy? FiatEcuSan mi krzyczy ze musze miec interface K-line/VAGCOM

poradzcie co moge zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy majac ELM i tylko 2 kabelki w laczu diagnostycznym jestem w stanie dostac sie do sterownika

> poduchy? FiatEcuSan mi krzyczy ze musze miec interface K-line/VAGCOM

ELM z poduchami w BBM-ach nie współpracuje , do tego jest niezbędny fejs VAG albo Euroscan wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Jak dobrze przeczytałem na stronie fiatecuscana to MY97 łączy się przez vaga, elm połączy się z

> MY03 i 06

Pozyczylem VAGa i skasowalem w koncu kontrolke zeby.GIF

(dlugo szukalem wtyczki do poduchy - byla pod schowkiem dla pasazera)

A bledem byl... blad kontrolki / brak zasilania kontrolki...

kie licho? (licznikow nie odpinalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.